Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Attēlotā redakcija
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Ministru kabineta 2011. gada 24. maija noteikumus Nr. 411 "Autopārvadājumu kontroles organizēšanas un īstenošanas kārtība".
Ministru kabineta noteikumi Nr.665

Rīgā 2008.gada 18.augustā (prot. Nr.59 8.§)
Autopārvadājumu kontroles kārtība
Izdoti saskaņā ar Autopārvadājumu likuma
4.panta otro un trešo daļu un 5.2panta trešo daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka autopārvadājumu kontroles kārtību.

2. Autopārvadājumu kontroles mērķis ir panākt, lai autopārvadājumi tiktu veikti atbilstoši autopārvadājumus reglamentējošo normatīvo aktu un Latvijai saistošo starptautisko līgumu prasībām un tiktu nodrošināta valsts, pārvadātāju un patērētāju interešu aizsardzība, tostarp bērnu interešu aizsardzība.

3. Autopārvadājumus kontrolē šādi kontroles dienesti:

3.1. pašvaldību noteikti kontroles dienesti (institūcijas vai amat­personas) – normatīvajos aktos par pašvaldību kontroles dienestu veikto autopārvadājumu kontroli noteiktajā kārtībā;

3.2. pārvadātāju kontroles dienesti – saskaņā ar attiecīgā pārvadātāja apstiprinātu iekšējo kārtību;

3.3. Latvijas Republikas robežkontroles punktos uz Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas valsts robežas, uz Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts robežas, kā arī ostās:

3.3.1. Valsts robežsardze kontrolē:

3.3.1.1. dokumentus, kas apliecina tiesības vadīt attiecīgās kategorijas transportlīdzekli;

3.3.1.2. transportlīdzekļa reģistrācijas dokumentus;

3.3.1.3. transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas dokumentus;

3.3.1.4. transportlīdzekļa dokumentus par valsts tehniskās apskates derīguma termiņu;

3.3.1.5. regulāro maršrutu atļaujas starptautiskajiem autobusu maršrutiem;

3.3.1.6. pasažieru sarakstu (formulāru), izdarot atzīmi par pārbaudē konstatētās faktiskās situācijas atbilstību pasažieru sarakstā (formulārā) minētajam, izņemot gadījumus, ja pārvadājumu veic saskaņā ar regulāro starptautisko autobusu maršrutu atļauju;

3.3.2. Valsts ieņēmumu dienesta muitas iestādes kontrolē:

3.3.2.1. lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadāšanas atļaujas un pārvadājuma atbilstību atļaujā norādītajiem nosacījumiem;

3.3.2.2. kravas nostiprināšanas noteikumu prasību izpildi saskaņā ar gabalkravu izvietošanu;

3.3.2.3. transportlīdzekļa faktisko masu vai ass slodzi un gabarītus;

3.3.2.4. bīstamo kravu pārvadājumu noteikumu ievērošanu, par katru pārbaudīto transportlīdzekli sastādot bīstamo kravu autopārvadājumu pārbaudes protokolu trijos eksemplāros (1.pielikums). Protokola pirmo eksemplāru uzglabā kontroles institūcija, kas sastādījusi protokolu, otro eksemplāru izsniedz pārbaudītā transportlīdzekļa vadītājam, trešo eksemplāru nosūta Autotransporta inspekcijai;

3.3.2.5. saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajām prasībām starptautiskajiem autopārvadājumiem:

3.3.2.5.1. Latvijas Republikas starptautisko autopārvadājumu atļauju (divpusējiem pārvadājumiem, tranzīta pārvadājumiem uz trešajām valstīm vai no trešajām valstīm) (turpmāk – atļauja) un atļaujā norādītā pārvadājuma atbilstību citiem pārvadājuma dokumentiem un atļauto braucienu skaitam, kā arī izdara atzīmes atļaujas ailē “muitas iestādes zīmogs un datums”, norādot informāciju par robežas šķērsošanas vietu un datumu, simbolu “T”, ja tiek veikts tranzīta pārvadājums, un reģistrē atļaujas sēriju un kārtas numuru muitas informatīvajā sistēmā;

3.3.2.5.2. Eiropas transporta ministru konferences atļaujas esību, kā arī izdara atzīmes minētajai atļaujai pievienotā reģistrācijas žurnāla ailē “Īpašas atzīmes”, norādot robežas šķērsošanas vietu un datumu, un reģistrē atļaujas sēriju un kārtas numuru muitas informatīvajā sistēmā;

3.3.2.5.3. Eiropas Kopienas atļaujas kopijas un Eiropas Kopienas autovadītāja atestāta esību, ja kravas transportlīdzekļa vadītājs nav Eiropas Savienības dalībvalsts piederīgais un veic kravas komercpārvadājumu;

3.3.2.5.4. pašpārvadājuma sertifikāta esību;

3.3.2.5.5. transportlīdzekļa licences kartītes esību;

3.4. Autotransporta inspekcija – atbilstoši šiem noteikumiem un citiem autopārvadājumus reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem.

4. Kontroles dienestu metodisko vadību nodrošina Satiksmes ministrija.

5. Autotransporta inspekcija, kontrolējot autopārvadājumus, katru gadu organizē pārbaudes tā, lai:

5.1. tās aptvertu vismaz 2 % no darbdienām, kurās strādā to transport­līdzekļu vadītāji, uz kuriem attiecas darba un atpūtas režīma nosacījumi, no 2010.gada 1.janvāra – vismaz 3 % no darbdienām;

5.2. vismaz 30 % no transportlīdzekļu vadītāju darbdienu pārbaužu kopējā skaita tiktu veiktas uz ceļiem un vismaz 50 % – tā saimnie­ciskās darbības veicēja telpās, kurš nodarbojas ar autopārvadājumiem;

5.3. vismaz sešas reizes gadā tiktu veiktas saskaņotas pārbaudes uz ceļiem, ko vienlaikus veic divu vai vairāku dalībvalstu kontroles iestādes katra savas valsts teritorijā.

(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)

5.1 Novērtējot saimnieciskās darbības veicēju risku, ja pārkāpta Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regula (EK) Nr. 561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr. 2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85, un Eiropas Parlamenta un Padomes 1985.gada 20.decembra Regula (EEK) Nr. 3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, Autotransporta inspekcijas kontrolieri izmanto šo noteikumu 1.1 pielikumā noteikto pārkāpumu sadalījumu kategorijās pēc to smaguma un 1.2 pielikumā noteiktās formulas un kritērijus saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaita, riska skaitļa un riska pakāpes noteikšanai.

(MK 15.12.2009. noteikumu Nr.1475 redakcijā)

6. Šo noteikumu 3.1., 3.2. un 3.4.apakšpunktā minēto kontroles dienestu darbiniekiem un ierēdņiem (turpmāk – kontrolieris), pildot dienesta pienākumus, ir klāt dienesta apliecība, kura jāuzrāda pēc pieprasījuma. Šo noteikumu 3.punktā minēto kontroles dienestu kontrolieriem, veicot kontroli, ir tiesības:

6.1. pieprasīt transportlīdzekļa vadītājam vai pārvadātāja pārstāvim uzrādīt autopārvadājumus reglamentējošajos normatīvajos aktos norādītos dokumentus, iekāpt un atrasties transportlīdzekļa kabīnē, kā arī veikt reģistrācijas kontrolierīces un ātruma ierobežotājierīces detalizētu pārbaudi (izņemot transportlīdzekļa kustības laikā) atbilstoši normatīvajiem aktiem par minētajām ierīcēm un to lietošanas kārtību;

6.2. kontrolējot autopārvadājumus reglamentējošo normatīvo aktu ievērošanu, atrasties kontrolējamā saimnie­ciskās darbības veicēja teritorijā un telpās atbilstoši šo noteikumu III nodaļas prasībām;

6.3. nemaksājot par braucienu, atrasties transportlīdzekļa salonā tā kustības laikā (izņemot vieglos taksometrus).

(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)

II. Kontrole, apturot transportlīdzekli

7. Autotransporta inspekcijas kontrolieri kontrolējamā transportlīdzekļa vadītājam dod norādījumu apturēt transportlīdzekli uz autoceļiem vietās, kur netiek apdraudēta satiksmes drošība.

8. Ja pēc transportlīdzekļa apturēšanas tiek konstatēts, ka apturētais trans­portlīdzeklis neatbilst autopārvadājumus reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajām autobusa vai kravu pārvadāšanai paredzētā transportlīdzekļa pazīmēm un nav pakļaujams pārbaudei, apturētā transportlīdzekļa vadītājam nekavējoties ļauj turpināt ceļu.

9. Pēc transportlīdzekļa apturēšanas Autotransporta inspekcijas kontrolieris transportlīdzekļa vadītājam:

9.1. nosauc kontroles institūciju, savu amatu, vārdu un uzvārdu un pēc pieprasījuma uzrāda dienesta apliecību;

9.2. izskaidro apturēšanas iemeslu.

10. Autotransporta inspekcijas kontrolieris apturēto transportlīdzekli novirza uz autoceļa tuvumā esošām piemērotām vietām (piemēram, stāvlau­kumiem, degvielas uzpildes staciju teritorijām, kravas iekraušanas un izkrau­šanas laukumiem):

10.1. transportlīdzekļa faktiskās masas kontrolei (svēršanai) ar autotransporta svariem, kas verificēti atbilstoši normatīvajiem aktiem par neautomātisko svaru atbilstības novērtēšanu;

10.2. transportlīdzekļa sakabes stāvokļa kontrolei;

10.3. ja kontrolieris konstatē autopārvadājumus reglamentējošo normatīvo aktu pārkāpumus, kas liedz transportlīdzeklim piedalīties ceļu satiksmē.

11. Transportlīdzekļus, kas pārvadā pasažierus, Autotransporta inspekci­jas kontrolieri kontrolē arī autoostās un pieturvietās.

12. Autotransporta inspekcijas kontrolieris, kontrolējot transportlīdzekļus, kuri piedalās ceļu satiksmē, pārbauda:

12.1. transportlīdzekļa vadītāja apliecību;

12.2. transportlīdzekļa reģistrācijas dokumentus;

12.3. attiecīgajam autopārvadājumam nepieciešamos autopārvadājumus reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktos dokumentus.

13. Pēc šo noteikumu 12.punktā noteikto dokumentu pārbaudes Auto­transporta inspekcijas kontrolieris pārbauda autopārvadājuma atbilstību attiecīgo autopārvadājumus reglamentējošo normatīvo aktu prasībām.

14. Pārbaudot bīstamo kravu pārvadājumu noteikumu ievērošanu, Auto­transporta inspekcijas kontrolieris par katru pārbaudīto transportlīdzekli sastāda bīstamo kravu autopārvadājumu pārbaudes protokolu (1.pielikums) divos eksemplāros. Protokola pirmo eksemplāru uzglabā institūcija, kas protokolu sastādījusi, otro eksemplāru izsniedz saimnie­ciskās darbības veicējam.

(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)

III. Saimnie­ciskās darbības veicēja kontrole

(Nodaļas nosaukums grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)

15. Autotransporta inspekcijas kontrolieris, ja nepieciešams, pirms plānotās saimnie­ciskās darbības veicēja kontroles var paziņot saimnie­ciskās darbības veicējam par kontroles laiku, norādot dokumentus, kas jāsagatavo kontrolei.

(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)

16. Saimnie­ciskās darbības veicējam ir pienākums:

16.1. plānotās kontroles laikā nodrošināt saimnie­ciskās darbības veicēja pilnvarotā pārstāvja atrašanos kontroles vietā;

16.2. uzrādīt Autotransporta inspekcijas kontrolieriem autopārvadājumus reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktos dokumentus, kas saistīti ar saimnie­ciskās darbības veicēja autopārvadājumu organizēšanu, un nodrošināt apstākļus kontroles veikšanai.

(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)

17. Saimnie­ciskās darbības veicēju kontrolē vismaz divi Autotransporta inspekcijas kontrolieri.

(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)

18. Ierodoties saimnie­ciskās darbības veicēja telpās, Autotransporta inspekcijas kontrolieri saimnie­ciskās darbības veicēja pilnvarotajam pārstāvim:

18.1. nosauc kontroles institūciju, savu amatu, vārdu un uzvārdu, kā arī uzrāda dienesta apliecību;

18.2. iepazīstina ar kontroles būtību;

18.3. pieprasa pilnvarojuma apliecinājumu saimnie­ciskās darbības veicēja autopārvadājumu vadītājam;

18.4. pārliecinās, vai saimnie­ciskās darbības veicējs sagatavojis kontrolei nepieciešamos kontroliera pieprasītos dokumentus;

18.5. pārbauda uzrādītos dokumentus.

(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)

19. Pēc saskaņošanas ar saimnie­ciskās darbības veicēju dokumentu kontroli var veikt Auto­transporta inspekcijas telpās. Par dokumentu nogādāšanu uz Autotransporta inspekcijas telpām noformē nodošanas un pieņemšanas aktu. Aktā norāda kontrolei iesniegtos dokumentus.

(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)

20. Ja saimnie­ciskās darbības veicēja dokumentu kontrole notiek Autotransporta inspekcijas telpās, kontroles ilgums nedrīkst pārsniegt 10 darbdienas, un pēc šā termiņa beigām divu darbdienu laikā, noformējot nodošanas un pieņemšanas aktu, dokumenti jāatdod saimnie­ciskās darbības veicēja pārstāvim.

(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)

21. Saimnie­ciskās darbības veicēja dokumentu kontroles rezultātus ieraksta saimnie­ciskās darbības veicēja kontroles aktā (2.pielikums).

(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)

22. Saimnie­ciskās darbības veicēja kontroles aktu paraksta Autotransporta inspekcijas kontrolieri un saimnie­ciskās darbības veicēja pārstāvis. Ja saimnie­ciskās darbības veicēja pārstāvis atsakās parakstīt aktu, minēto faktu ieraksta kontroles aktā. Kontroles akta oriģinālu uzglabā Autotransporta inspekcija, akta kopiju izsniedz kontrolētā saimnie­ciskās darbības veicēja pārstāvim.

(Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)

IV. Pašvaldību kontroles dienesti

23. Pašvaldības ir tiesīgas pilnvarot autopārvadājumu kontroles dienestus (institūcijas vai amatpersonas) savā administratīvajā teritorijā kontrolēt:

23.1. iekšzemes pasažieru pārvadājumu noteikumu ievērošanu (regulārie un neregulārie pārvadājumi);

23.2. vieglo taksometru pārvadājumu noteikumu ievērošanu;

23.3. autovadītājiem noteikto darba un atpūtas laiku un tā reģistrēšanas ierīces lietošanas noteikumu ievērošanu;

23.4. autoostu un citu līnijbūvju stāvokli un darbības atbilstību pasažieru pārvadājumu prasībām.

(Grozīts ar MK 05.05.2009. noteikumiem Nr.395)

24. Pašvaldību kontroles dienestiem pēc vienošanās ar Autotransporta inspekciju ir tiesības pašvaldības teritorijā veikt Autotransporta inspekcijas nolikumā minētos uzdevumus, izņemot starptautisko autopārvadājumu noteikumu ievērošanas kontroli.

25. Pašvaldību kontroles dienestiem nav tiesību veikt kontroli, apturot transportlīdzekli uz autoceļiem.

V. Noslēguma jautājums

26. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2007.gada 24.jūlija noteikumus Nr.517 “Autopārvadājumu kontroles kārtība” (Latvijas Vēstnesis, 2007, 126.nr.).

Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

(Grozīta ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)

Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no:

1) Padomes 1995.gada 6.oktobra Direktīvas 95/50/EK par vienotu kārtību, kādā pārbauda bīstamo kravu pārvadāšanu pa autoceļiem, ar grozījumiem, ko izdara Padomes Direktīva 2004/112/EK;

2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Direktīvas 2006/22/EK par minimālajiem nosacījumiem Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85 un Nr. 3821/85 īstenošanai saistībā ar sociālās jomas tiesību aktiem attiecībā uz darbībām autotransporta jomā un par Padomes Direktīvas 88/599/EEK atcelšanu;

3) Komisijas 2004.gada 13.decembra Direktīvas 2004/112/EK, ar ko tehnikas attīstībai pielāgo Padomes Direktīvu 95/50/EK par vienotu kārtību, kādā pārbauda bīstamo kravu pārvadāšanu pa autoceļiem;

4) Komisijas 2009.gada 23.janvāra Direktīvas 2009/4/EK par pasākumiem, lai novērstu un atklātu manipulācijas ar tahogrāfu ierakstiem, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2006/22/EK par minimālajiem nosacījumiem Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85 un Nr. 3821/85 īstenošanai saistībā ar sociālās jomas tiesību aktiem attiecībā uz darbībām autotransporta jomā un par Padomes Direktīvas 88/599/EEK atcelšanu;

5) Komisijas 2009.gada 30.janvāra Direktīvas 2009/5/EK, ar ko izdara grozījumus III pielikumā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvai 2006/22/EK par minimālajiem nosacījumiem Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85 un Nr. 3821/85 īstenošanai saistībā ar sociālās jomas tiesību aktiem attiecībā uz darbībām autotransporta jomā.

Ministru prezidenta vietā – satiksmes ministrs A.Šlesers

Bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 18.augusta noteikumiem Nr.665

KN665P1_PAGE_1.JPG (105623 bytes)

KN665P1_PAGE_2.JPG (119969 bytes)

KN665P1_PAGE_3.JPG (19246 bytes)

Bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks
1.1 pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 18.augusta noteikumiem Nr.665
Pārkāpumu sadalījums kategorijās pēc pārkāpuma smaguma

(Pielikums MK 15.12.2009. noteikumu Nr.1475 redakcijā)

I. Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regulas (EK) Nr. 561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr. 2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85, pārkāpumu grupas

Nr.

Juridis­kais pamats

Pārkāpuma veids

Pārkāpuma smagums

VSI1

SI2

MI3

A

Apkalpe

   

A1

5.panta 1.punkts

Transportlīdzekļu vadītāju minimālā vecuma neievērošana

 

X

 

B

Transportlīdzekļu vadīšanas laikposmi

   

B1

6.panta 1.punkts

Ikdienas transportlīdzekļu vadīšanas laikposma (9 h) pārsniegšana, ja pagari­nājums līdz 10 h nav atļauts

9 h<...<10 h

  

X

B2

10 h<...<11 h

 

X

 

B3

11 h<...

X

  

B4

Ikdienas transportlīdzekļa vadīšanas pagarinātā laik­posma (10 h) pārsniegšana, ja pagarinājums ir atļauts

10 h<...<11 h

  

X

B5

11 h<...<12 h

 

X

 

B6

12 h<...

X

  

B7

6.panta 2.punkts

Iknedēļas transportlīdzekļa vadīšanas laikposma pārsniegšana

56 h<...<60 h

  

X

B8

60 h<...<70 h

 

X

 

B9

70 h<...

X

  

B10

6.panta 3.punkts

Divu secīgu nedēļu laikā uzkrātā transportlīdzekļa vadīšanas laikposma pārsniegšana

90 h<...<100 h

  

X

B11

100 h<...<112 h 30

 

X

 

B12

112 h 30<...

X

  

C

Pārtraukumi

   

C1

7.pants

Nepārtraukta transportlīdzekļa vadīšanas laikposma pārsniegšana

4 h 30<...<5 h

  

X

C2

5 h<...6 h

 

X

 

C3

6 h<...

X

  

D

Atpūtas laikposmi

   

D1

8.panta 2.punkts

Nepietiekams ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 11 h, ja saīsināts ikdienas atpūtas laikposms nav atļauts

10 h<...<11 h

  

X

D2

8 h 30<...<10 h

 

X

 

D3

...<8 h 30

X

  

D4

Nepietiekams saīsinātais ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 9 h, ja saīsināšana ir atļauta

8 h<...<9 h

  

X

D5

7 h<...<8 h

 

X

 

D6

...<7 h

X

  

D7

Nepietiekams sadalītais ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 3 h + 9 h

3 h + (8 h<...<9 h)

  

X

D8

3 h + (7 h<...<8 h)

 

X

 

D9

3 h + (...<7 h)

X

  

D10

8.panta 5.punkts

Nepietiekams ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 9 h, ja ir vairāki transportlīdzekļa vadītāji

8 h<...<9 h

  

X

D11

7 h<...<8 h

 

X

 

D12

...7 h

X

  

D13

8.panta 6.punkts

Nepietiekams saīsinātais iknedēļas atpūtas laik­posms, kas mazāks par 24 h

22 h<...<24 h

  

X

D14

20 h<...<22 h

 

X

 

D15

...<20 h

X

  

D16

Nepietiekams iknedēļas atpūtas laikposms, kas mazāks par 45 h, ja saīsināts iknedēļas atpūtas laikposms nav atļauts

42 h<...<45 h

  

X

D17

36 h<...<42 h

 

X

 

D18

...<36 h

X

  

E

Samaksas veids

   

E1

10.panta 1.punkts

Saistība starp algu un nobraukto attālumu vai pārvadātās kravas daudzumu

X

  

II. Eiropas Parlamenta un Padomes 1985.gada 20.decembra Regulas (EEK) Nr. 3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, pārkāpumu grupas

Nr.

Juridiskais pamats

Pārkāpuma veids

Pārkāpuma smagums

VSI1

SI2

MI3

F

Reģistrācijas kontrolierīču uzstādīšana

   

F1

3.panta 1.punkts

Uzstādītas un izmantotas reģistrācijas kontrolierīces, kurām nav tipa apstiprinājuma

X

  

G

Reģistrācijas kontrolierīču, transportlīdzekļa vadītāja kartes vai datu reģistrācijas diagrammas izmantošana

   

G1

13.pants

Reģistrācijas kontrolierīces nedarbojas pareizi (piemēram, reģistrācijas kontrolierīces nav pienācīgi pārbaudītas, kalibrētas un aizzīmogotas)

X

  

G2

Reģistrācijas kontrolierīces netiek izmantotas pareizi (piemēram, derīgas transportlīdzekļa vadītāja kartes neizmantošana, tīša ļaunprātīga izmantošana)

X

  

G3

14.panta 1.punkts

Nepietiekams skaits datu reģistrācijas diagrammu

 

X

 

G4

Datu reģistrācijas diagrammas paraugs nav apstiprināts

 

X

 

G5

Nav pietiekami daudz papīra izdrukām

  

X

G6

14.panta 2.punkts

Saimnieciskās darbības veicējs nesaglabā datu reģistrācijas diagrammas, izdrukas un lejupielādētos datus

X

  

G7

14.panta 4.punkts

Transportlīdzekļa vadītājam ir vairāk nekā viena derīga vadītāja karte

X

  

G8

14.panta 4.punkts

Transportlīdzekļa vadītājs izmanto vadītāja karti, kas nav tā personiskā derīgā vadītāja karte

X

  

G9

14.panta 4.punkts

Bojātas transportlīdzekļa vadītāja kartes vai tādas vadītāja kartes izmantošana, kam ir beidzies derīguma termiņš

X

  

G10

14.panta 5.punkts

Reģistrētie un saglabātie dati nav pieejami vismaz 365 dienas

X

  

G11

15.panta 1.punkts

Netīru vai bojātu datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja karšu izmantošana, ja dati ir salasāmi

  

X

G12

 

Netīru vai bojātu datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja karšu izmantošana, ja dati nav salasāmi

X

  

G13

Bojātas, nozaudētas vai nozagtas transport­līdzekļa vadītāja kartes aizstāšana nav pieprasīta septiņu kalendāra dienu laikā

 

X

 

G14

15.panta 2.punkts

Datu reģistrācijas diagrammu vai transport­līdzekļa vadītāja karšu nepareiza izmantošana

X

  

G15

Datu reģistrācijas diagrammu vai transport­līdzekļa vadītāja kartes neatļauta izņemšana, kas ietekmē attiecīgo datu reģistrāciju

X

  

G16

Datu reģistrācijas diagrammu vai transport­līdzekļa vadītāja kartes neatļauta izņemšana, kas neietekmē reģistrētos datus

  

X

G17

Datu reģistrācijas diagrammu vai transport­līdzekļa vadītāja kartes izmantošana ilgāk par paredzēto laikposmu, ja dati nav zaudēti

  

X

G18

Datu reģistrācijas diagrammu vai transport­līdzekļa vadītāja kartes izmantošana ilgāk par paredzēto laikposmu, ja dati ir zaudēti

X

  

G19

Manuālā datu ievade netiek izmantota, kad tas tiek prasīts

X

  

G20

Netiek izmantota datu reģistrācijas diagramma vai transportlīdzekļa vadītāja karte netiek ievietota pareizajā tahogrāfa atverē (ja ir vairāki transportlīdzekļu vadītāji)

X

  

G21

15.panta 3.punkts

Diagrammā reģistrētais laiks nesakrīt ar transportlīdzekļa reģistrācijas valsts oficiālo pulksteņa laiku

 

X

 

G22

Pārslēgšanas mehānisma nepareiza izmantošana

X

  

H

Informācijas ierakstīšana

   

H1

15.panta 5.punkts

Datu reģistrācijas diagrammā nav uzvārda

X

  

H2

Datu reģistrācijas diagrammā nav vārda

X

  

H3

Nav datu reģistrācijas diagrammas izmantošanas sākuma vai beigu datuma

 

X

 

H4

Nav datu reģistrācijas diagrammas izmantošanas sākuma vai beigu vietas

  

X

H5

Datu reģistrācijas diagrammā nav reģistrācijas numura

  

X

H6

Datu reģistrācijas diagrammā nav odometra nolasījuma (sākuma)

 

X

 

H7

Datu reģistrācijas diagrammā nav odometra  nolasījuma (beigu)

  

X

H8

Datu reģistrācijas diagrammā nav transportlīdzekļa nomaiņas laika

  

X

H9

15.panta 5.a punkts

Reģistrācijas kontrolierīcē nav ievadīts valsts apzīmējums

  

X

I

Informācijas uzrādīšana

   

I1

15.panta 7.punkts

Atteikšanās pakļauties pārbaudei

X

  

I2

Nav iespējams uzrādīt datus par attiecīgo dienu

X

  

I3

Nav iespējams uzrādīt datus par iepriekšējām 28 dienām

X

  

I4

Nav iespējams uzrādīt transportlīdzekļa vadītāja kartes datus, ja vadītājam ir karte

X

  

I5

Nav iespējams uzrādīt manuāli ievadītus datus un izdrukas par attiecīgo dienu un par iepriekšējām 28 dienām

X

  

I6

Nav iespējams uzrādīt transportlīdzekļa vadītāja karti

X

  

I7

Nav iespējams uzrādīt izdrukas par attiecīgo dienu un par iepriekšējām 28 dienām

X

  

J

Krāpšana

   

J1

15.panta 8.punkts

Reģistrācijas diagrammās ierakstīto datu, reģistrācijas kontrolierīcēs vai transport­līdzekļa vadītāja kartē saglabāto datu vai reģistrācijas kontrolierīču izdruku falsifikācija, slēpšana vai iznīcināšana

X

  

J2

Manipulācijas ar reģistrācijas kontrolierīcēm, datu reģistrācijas diagrammu vai transport­līdzekļa vadītāja karti, kuru dēļ var rasties datu un/vai izdrukās norādītās informācijas falsifikācija

X

  

J3

Transportlīdzeklī ir manipulācijas ierīce, ko var izmantot, lai falsificētu datus un/vai izdrukās norādīto informāciju (piemēram, slēdzis, stieple)

X

  

K

Bojājumi

   

K1

16.panta 1.punkts

Remontu nav veicis apstiprinātais montieris vai licencētā darbnīca

X

  

K2

Remonts nav veikts pa ceļam

 

X

 

L

Manuālā datu ievade izdrukās

   

L1

16.panta 2.punkts

Transportlīdzekļa vadītājs neatzīmē visu informāciju par laikposmiem, kas nav reģistrēti, kamēr reģistrācijas kontrolierīce nedarbojas vai darbojas nepareizi

X

  

L2

Datu reģistrācijas pagaidu diagrammā nav norādīts transportlīdzekļa vadītāja kartes numurs un/vai vārds vai uzvārds, un/vai autovadītāja apliecības numurs

X

  

L3

Datu reģistrācijas pagaidu diagramma nav parakstīta

 

X

 

L4

16.panta 3.punkts

Par transportlīdzekļa vadītāja kartes nozaudēšanu vai zādzību nav oficiāli paziņots tās dalībvalsts kompetentajām iestādēm, kurā zādzība notikusi

X

  

Piezīmes.

1 VSI – ļoti nopietns pārkāpums.

2 SI – nopietns pārkāpums.

3 MI – neliels pārkāpums.

1.2 pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 18.augusta noteikumiem Nr.665
Saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaita, riska skaitļa un riska pakāpes noteikšana

(Pielikums MK 15.12.2009. noteikumu Nr.1475 redakcijā)

1. Saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaitu nosaka, izmantojot šādu formulu:

P = (VSI * LVSI + SI * LSI  + MI * LMI) * T, kur

P       – saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits;

VSI    – ļoti nopietnu pārkāpumu skaits;

SI      – nopietnu pārkāpumu skaits;

MI     – nelielu pārkāpumu skaits.

Pārkāpumu iedalījumam pēc smaguma atbilstošie punkti:

LVSI    – ļoti nopietna pārkāpuma koeficients, vienāds ar 40;

LSI     – nopietna pārkāpuma koeficients, vienāds ar 10;

LMI     – neliela pārkāpuma koeficients, vienāds ar 1;

T       – laika faktors (kārtējam gadam T=3, iepriekšējam gadam T=2, gadam pirms iepriekšējā gada T=1).

2. Saimnieciskās darbības veicēja vispārējā riska skaitli nosaka, izmantojot šādu formulu:

RV =PY1 + PY2 + PY3 , kur
SY1 + SY2 + SY3

RV      – saimnieciskās darbības veicēja vispārējais riska skaitlis;

PY1     – saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits kārtējā gadā;

PY2     – saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits iepriekšējā gadā;

PY3     – saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits gadā pirms iepriekšējā gada;

SY1     – pārbaužu skaits kārtējā gadā;

SY2     – pārbaužu skaits iepriekšējā gadā;

SY3     – pārbaužu skaits gadā pirms iepriekšējā gada.

Piezīme. Pārbaudot saimnieciskās darbības veicēju, pārbaužu skaitu iegūst, pārbaudīto dienu skaitu dalot ar 28, kas ir līdzvērtīgs uz ceļa pārbaudīto dienu skaitam vienas pārbaudes ietvaros.

3. Saimnieciskās darbības veicēja riska pakāpi nosaka pēc šādiem kritērijiem:

3.1. augsta riska pakāpe, ja RV  20;

3.2. vidēja riska pakāpe, ja 10 ≤ RV < 20;

3.3. zema riska pakāpe, ja 0,1 ≤  RV < 10;

3.4. riska pakāpe netiek piešķirta, ja RV < 0.

2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 18.augusta noteikumiem Nr.665

(Pielikums grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1475)

Bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Autopārvadājumu kontroles kārtība Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 665Pieņemts: 18.08.2008.Stājas spēkā: 30.08.2008.Zaudē spēku: 01.04.2011.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 134, 29.08.2008.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Grozījumi
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
180365
{"selected":{"value":"01.01.2010","content":"<font class='s-1'>01.01.2010.-31.03.2011.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},"data":[{"value":"01.01.2010","iso_value":"2010\/01\/01","content":"<font class='s-1'>01.01.2010.-31.03.2011.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"01.07.2009","iso_value":"2009\/07\/01","content":"<font class='s-1'>01.07.2009.-31.12.2009.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"30.08.2008","iso_value":"2008\/08\/30","content":"<font class='s-1'>30.08.2008.-30.06.2009.<\/font> <font class='s-2'>Pamata<\/font>"}]}
01.01.2010
87
1
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"