Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta noteikumi Nr.606
Rīgā 2008.gada 28.jūlijā (prot. Nr.53 40.§) Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.4.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu līdz 2000”
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu 1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.4.prioritātes “Kvalitatīvas vides dzīvei un ekonomiskajai aktivitātei nodrošināšana” 3.4.1.pasākuma “Vide” 3.4.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu līdz 2000” (turpmāk – aktivitāte), projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projektu iesniedzējiem, atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu. 2. Aktivitātes mērķis ir ūdenssaimniecības pakalpojumu – ūdensapgādes un notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas – kvalitātes uzlabošana un ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības paplašināšana, nodrošinot kvalitatīvu dzīves vidi, samazinot vides piesārņojumu un ūdenstilpju eitrofikāciju, sekmējot ūdens resursu un energoresursu racionālu izmantošanu. 3. Aktivitātes ietvaros tiek atbalstīta ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstības projektu īstenošana: 3.1. apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu no 200 līdz 2000; 3.2. apdzīvotās vietās, kur iedzīvotāju skaits ir mazāks nekā 200, kā arī autonomas ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas (skolas un citi) attīstība, ja ir būtiski: 3.2.1. vides piesārņojuma riski; 3.2.2. sabiedrības veselības riski; 3.2.3. ieguvumi reģionālās attīstības veicināšanai. 4. Aktivitātes ietvaros īstenotos projektus līdzfinansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem. Aktivitātes ietvaros pieejamo publisko finansējumu veido Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 143 493 781 euro apmērā, nacionālais publiskais finansējums un privātais finansējums. Nacionālā publiskā finansējuma minimālais apjoms ir 20 091 814 euro, un to veido projekta iesniedzēju un pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai piešķirtie valsts budžeta līdzekļi 2 997 987 euro apmērā. Privātā finansējuma minimālais apjoms ir 5 230 620 euro. (MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1124 redakcijā; punkta jaunā redakcija stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu) 4.2 Aktivitātei pieejamais saistību apjoms, kas pārsniedz šo noteikumu 4.punktā minēto Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu, ir 224 699 euro (turpmāk – virssaistību finansējums). Finansējuma saņēmējs nodrošina līdzfinansējumu proporcionāli projekta īstenošanai paredzētajam virssaistību finansējumam saskaņā ar šo noteikumu 26.punktu. (MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1124 redakcijā; punkts stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu) 7. Aktivitātes īstenošanā atbildīgā iestāde ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija. Atbildīgajai iestādei ir šādas funkcijas: 7.1. nodrošināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu (turpmāk – projekta iesniegums) atlasi, vērtējot projektu iesniegumus Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņemšanai; 7.2. sniegt projekta iesniedzējam informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu; 7.3. divu mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās publicēt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas mājaslapā internetā (www.varam.gov.lv) iepirkumu vadlīnijas un iepirkumu procedūru dokumentu paraugus; 7.4. piedalīties civiltiesiskā līguma par projekta īstenošanu (turpmāk – civiltiesiskais līgums) vai vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk –vienošanās) izstrādē; 7.5. plānot informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu un publiskot informāciju, tai skaitā par aktivitātes ietvaros apstiprinātajiem projektiem; 7.6. nodrošināt, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, un uzraudzīt pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finanšu plānu izpildi. (Grozīts ar MK 18.01.2011. noteikumiem Nr.53; MK 30.10.2012. noteikumiem Nr.741) 8. Sadarbības iestāde ir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra. Sadarbības iestādei ir šādas funkcijas: 8.1. izstrādāt un slēgt civiltiesisku līgumu vai vienošanos ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs); 8.2. izskatīt finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniegt to Iepirkumu uzraudzības birojā un atbildīgajā iestādē; 8.3. nodrošināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma un valsts budžeta finansējuma plānošanu un līdzekļu izlietošanu saskaņā ar vienošanos vai civiltiesisko līgumu, kas noslēgts ar finansējuma saņēmēju; 8.4. izskatīt un apstiprināt finansējuma saņēmēja iesniegtos progresa pārskatus un pārbaudīt maksājumu pieprasījumus, apstiprināt maksājumu pieprasījumos iekļauto attiecināmo izdevumu summas, sagatavot maksājumu uzdevumus un iesniegt tos maksājumu iestādē; 8.5. sagatavot izdevumu deklarācijas un iesniegt tās vadošajā iestādē; 8.6. sagatavot Eiropas Reģionālās attīstības fonda maksājuma prognozes un iesniegt tās maksājumu iestādē un vadošajā iestādē; 8.7. nodrošināt informācijas iesniegšanu atbildīgajā iestādē par aktivitātes īstenošanai pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apguvi; 8.8. nodrošināt informācijas uzkrāšanu par projektiem un šīs informācijas nodošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmai; 8.9. plānot un īstenot informācijas un publicitātes pasākumus projektu līmenī, tai skaitā sniegt informāciju Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmējam par civiltiesiskā līguma vai vienošanās nosacījumu izpildi un projektu īstenošanas vietās uzraudzīt publicitātes pasākumu nodrošināšanu, kas noteikti Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulā Nr. 1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulu (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 5.jūlija Regulu (EK) Nr. 1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu. Pēc civiltiesiskā līguma vai vienošanās noslēgšanas savā mājaslapā internetā (www.cfla.gov.lv) publicēt informāciju par projektiem; 8.10. nodrošināt aktivitātes uzraudzību un kontroli, tajā skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas Nr. 1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī, kā arī izvērtēt projektu riskus un sagatavot ikgadējo plānu par pārbaudēm projektu īstenošanas vietās, sadarbībā ar atbildīgo iestādi veikt pārbaudes projektu īstenošanas vietās; 8.11. izvērtēt civiltiesiskā līguma vai vienošanās grozījumus, pieņemt lēmumu par grozījumu atbalstīšanu vai noraidīšanu un saskaņot tos ar atbildīgo iestādi, ja grozījumi ietver izmaiņas projekta: 8.11.1. uzraudzības rādītājos; 8.11.2. aktivitātēs, paredzot jaunu aktivitāšu iekļaušanu projektā vai tādas aktivitāšu izmaiņas, kas finanšu izteiksmē pārsniedz 20 procentus no projekta kopējām izmaksām; 8.11.3. izmaksās vairāk par 20 procentiem no projekta kopējām izmaksām. 9. Aktivitātes ietvaros atbalsta: 9.1. kvalitatīva dzeramā ūdens sagatavošanu, piegādes nodrošināšanu un ūdens resursu aizsardzību; 9.2. ar komunālajiem notekūdeņiem vidē novadītā piesārņojuma apjoma samazināšanu; 9.3. normatīvajos aktos noteiktajiem ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes rādītājiem atbilstošu ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības nodrošināšanu. 10. Aktivitātes ietvaros neatbalsta: 10.1. lietus notekūdeņu kanalizācijas būvniecību vai rekonstrukciju, ciktāl tā nav tieši saistīta ar lietus notekūdeņu kanalizācijas atdalīšanu no kopējās komunālo notekūdeņu kanalizācijas sistēmas; 10.2. ūdensapgādes sadales un kanalizācijas savākšanas tīklu izbūvi ārpus esošās apbūves teritorijām saskaņā ar spēkā esošo vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu; 10.3. darbības ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai, kas paredz kvalitātes mērķu sasniegšanu augstākā līmenī, nekā tas paredzēts normatīvajos aktos, ja tas sadārdzina projektā paredzēto objektu izbūvi un ekspluatāciju, salīdzinot ar tehnoloģijām, kas nodrošina normatīvo aktu prasību ievērošanu minimālā līmenī. 11. Ievērojot nosacījumus, kas ietverti Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999; Padomes 2006.gada 5.jūlija Regulā (EK) Nr. 1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Regulas (EK) Nr. 1783/1999 atcelšanu; Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulā (EK) Nr. 1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu; kā arī Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr. 1084/2006 par Kohēzijas fonda izveidi un Regulas (EK) Nr. 1164/94 atcelšanu, attiecināmas ir šādas izmaksas: 11.1. projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas (tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas, ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas), būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, kā arī autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 10 procenti no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām; 11.2. (svītrots ar MK 18.01.2011. noteikumiem Nr.53); 11.3. būvdarbu izmaksas, ieskaitot ekspluatācijai neatbilstošu objektu demontāžas izdevumus, ja šo objektu atrašanās vietā projekta infrastruktūras veidošana ir ekonomiski un tehniski pamatota; 11.4. speciālās ūdenssaimniecības tehnikas (vakuummašīna) piegāžu izmaksas; 11.5. publicitātes pasākumu izmaksas, ja attiecīgie publicitātes pasākumi nepārsniedz obligātās prasības, ko nosaka normatīvie akti par Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu; 11.6. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, ja tās nav atgūstamas no valsts budžeta; 11.7. elektrības pieslēgumu rekonstrukcijas vai izbūves izmaksas (no maģistrālās līnijas līdz projekta ietvaros izbūvējamās infrastruktūras objektiem). (Grozīts ar MK 24.02.2009. noteikumiem Nr.189; MK 16.03.2010. noteikumiem Nr.263; MK 27.07.2010. noteikumiem Nr.701; MK 18.01.2011. noteikumiem Nr.53) 11.1 Šo noteikumu 11.1., 11.3. un 11.5.apakšpunktā minētās izmaksas ir attiecināmas, ja tās ir pamatotas ar pakalpojumu vai būvdarbu līgumu (apvienotā būvdarbu un projektēšanas līguma gadījumā), izņemot izmaksas, kas radušās, pamatojoties uz darba līgumu. (MK 27.07.2010. noteikumu Nr.701 redakcijā, kas grozīta ar MK 18.01.2011. noteikumiem Nr.53) 12. Projekta kopējo budžetu veido arī finanšu rezerve, kas var būt līdz pieciem procentiem no šo noteikumu 11.3. un 11.4.apakšpunktā minētajām attiecināmajām izmaksām. Projekta finanšu rezervi izmanto šo noteikumu 11.3. un 11.4.apakšpunktā noteikto attiecināmo izmaksu segšanai, pirms finanšu rezerves izmantošanas veicot attiecīgos grozījumus civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās noteikumos. (Grozīts ar MK 16.03.2010. noteikumiem Nr.263; MK 27.07.2010. noteikumiem Nr.701) 12.1 Izmaksas nevar uzskatīt par attiecināmām, ja projekta iesnieguma iesniegšanas dienā būves ir pieņemtas ekspluatācijā un ir parakstīti preču nodošanas un pieņemšanas akti. (MK 27.07.2010. noteikumu Nr.701 redakcijā) 13. Neattiecināmas ir šādas izmaksas: 13.1. projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas (tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas, ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas), būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas un autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas, kas pārsniedz 10 procentu no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām; 13.2. (svītrots ar MK 18.01.2011. noteikumiem Nr.53); 13.3. iegādes izmaksas aprīkojumam, kas attiecas uz tīklu uzturēšanas un izbūves pasākumiem; 13.4. nekustamā īpašuma (esošas ēkas un zeme, uz kuras tās uzbūvētas) iegādes izdevumi; 13.5. elektrības pieslēgumu rekonstrukcijas vai izbūves izmaksas, kas pārsniedz šo noteikumu 11.7.apakšpunktā minētās izmaksas; 13.6. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, kuras ir atgūstamas no valsts budžeta. (Grozīts ar MK 24.02.2009. noteikumiem Nr.189; MK 27.07.2010. noteikumiem Nr.701; MK 18.01.2011. noteikumiem Nr.53) 14. Projekta izmaksās iekļauj tikai šo noteikumu 11., 12. un 13.punktā minētās izmaksas. (MK 27.07.2010. noteikumu Nr.701 redakcijā) 15. Projekta iesniedzējs ir ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kas saskaņā ar pārvaldes lēmumu, pašvaldības saistošajiem noteikumiem vai pašvaldības un kapitālsabiedrības pakalpojumu līgumu (atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) sniedz ūdenssaimniecības pakalpojumus projekta teritorijā. (MK 30.10.2012. noteikumu Nr.741 redakcijā) 17. Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz kapitālsabiedrība, tā ar pašvaldību noslēdz pakalpojumu līgumu par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 35.punktam. (MK 30.10.2012. noteikumu Nr.741 redakcijā) 18. Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās iestāde, pieņem pārvaldes lēmumu par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 36.punktam. (MK 30.10.2012. noteikumu Nr.741 redakcijā) 19. Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra, par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu izdod pašvaldības saistošos noteikumus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 37.punktam. (MK 30.10.2012. noteikumu Nr.741 redakcijā) 21. Uz Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu nevar pretendēt šādos gadījumos: 21.1. ja projekta iesniedzējam uz projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo datumu ir nodokļu parādi; 21.2. ja projekta iesniedzējam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process vai ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, projekta iesniedzējs atrodas sanācijas procesā, tam tiek veikta bankrota procedūra, nav piemērots izlīgums vai tā saimnieciskā darbība ir izbeigta, vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas atrodas likvidācijas procesā, kā arī saskaņā ar pēdējo divu noslēgto finanšu gadu finanšu pārskatiem tam ir novērojamas grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmes; 21.3. ja projekta iesniedzējs ir saņēmis no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros; 21.4. ja infrastruktūra ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai atbilstoši pašvaldības un kapitālsabiedrības noslēgtajā līgumā noteiktajam nav projekta iesniedzēja īpašumā. (Grozīts ar MK 05.02.2013. noteikumiem Nr.83) 22.1 Projektu iesniegumu atlasi izsludina septiņās atlases kārtās. No pirmās līdz sestajai projektu iesniegumu atlases kārtai projektu iesniegumu atlasi izsludina atbilstoši attiecīgajai kārtai plānošanas reģionam pieejamai Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) līdzekļu kvotai (2.pielikums), septīto projektu iesniegumu atlases kārtu izsludina par pirmo sešu projektu iesniegumu atlases kārtu atlikumu. Septītajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo finansējumu veido ERAF līdzfinansējums vismaz 8 256 871 euro apmērā, kā arī šo noteikumu 4.1 punktā minētais virssaistību finansējums. (MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1124 redakcijā; punkts stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu) 23. Atbildīgā iestāde paziņojumu par projektu iesniegumu iesniegšanu izsludina: 23.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai – ne vēlāk kā divus mēnešus pēc šo noteikumu stāšanās spēkā; 23.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2009.gada 1.septembrim; 23.3. trešajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2010.gada 15.decembrim; 23.4. ceturtajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2011.gada 15.jūnijam; 23.5. piektajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2011.gada 15.decembrim; 23.6. sestajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2012.gada 15.jūnijam; 23.7. septītajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2012.gada 15.decembrim. (MK 16.03.2010. noteikumu Nr.263 redakcijā, kas grozīta ar MK 27.07.2010. noteikumiem Nr.701) 23.1 Ja projektu iesniegumu atlases kārtā paredzētais finansējums netiek piešķirts vai izlietots, to novirza nākamās projektu iesniegumu atlases kārtas finansēšanai. (MK 30.10.2012. noteikumu Nr.741 redakcijā) 24. Paziņojumā norāda projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo finansējumu, tās sākuma un beigu termiņu. Paziņojumu par projektu iesniegumu iesniegšanu un izbeigšanu atbildīgā iestāde izsludina: 24.1. oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis"; 24.2. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas mājaslapā internetā – www.varam.gov.lv. (Grozīts ar MK 18.01.2011. noteikumiem Nr.53; MK 30.10.2012. noteikumiem Nr.741) 25. Projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē iesniedz triju mēnešu laikā pēc atklātas projektu iesniegumu atlases kārtas izsludināšanas. Atbildīgā iestāde var pagarināt projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu uz laiku līdz diviem mēnešiem, publicējot sludinājumu par projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa pagarinājumu savā mājaslapā internetā un oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis”: 25.1. ja Uzraudzības komiteja pieņēmusi lēmumu par izmaiņām projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos; 25.2. ja pēc paziņojuma par projektu iesniegumu iesniegšanu šajos noteikumos tiek izdarīti grozījumi. (MK 06.01.2009. noteikumu Nr.22 redakcijā, kas grozīta ar MK 30.10.2012. noteikumiem Nr.741) V. Projekta iesnieguma iesniegšanas nosacījumi
(Nodaļas nosaukums MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā) 26. Maksimālā atbalsta intensitāte no Eiropas Reģionālās attīstības fonda nepārsniedz 85 procentus no kopējām attiecināmajām izmaksām. Pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas projektiem projekta iesniedzējs nodrošina finansējumu vismaz piecu procentu apmērā no kopējām attiecināmajām izmaksām un finansējumu projekta neattiecināmo izmaksu segšanai, pārējo atlases kārtu projektiem projekta iesniedzējs nodrošina finansējumu vismaz 15 procentu apmērā no kopējām attiecināmajām izmaksām un finansējumu projekta neattiecināmo izmaksu segšanai. (MK 16.03.2010. noteikumu Nr.263 redakcijā) 27. Minimālās attiecināmās izmaksas aktivitātes ietvaros vienam projektam nav noteiktas, maksimālās attiecināmās izmaksas vienam projektam ir 500 000 euro. (MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1124 redakcijā; punkta jaunā redakcija stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu) 28. Projekta iesniegumā drīkst iekļaut tikai vienu apdzīvotu vietu. Projekta iesniedzējam aktivitātes, kā arī atbilstošās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ir tiesības iesniegt neierobežotu skaitu projektu iesniegumu. Vienā projektu iesniegumu atlases kārtā par vienu apdzīvotu vietu projekta iesniedzējs var iesniegt vienu projekta iesniegumu. (MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā) 29. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu (3.pielikums) sagatavo atbilstoši šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem. (MK 18.01.2011. noteikumu Nr.53 redakcijā) VI. Projektu iesniegumu vērtēšana un lēmumu pieņemšana
(Nodaļas nosaukums MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā) 36. Atbildīgā iestāde izveido atklātas projektu iesniegumu atlases Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija) un apstiprina tās nolikumu. Vērtēšanas komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvji, kā arī viens pārstāvis no biedrības vai nodibinājuma, kura darbības mērķis saistīts ar vides aizsardzības jautājumiem, tai skaitā ūdens apsaimniekošanas jomu. Vērtēšanas komisijā vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvis piedalās novērotāja statusā bez balsstiesībām. Ja biedrība vai nodibinājums 15 darbdienu laikā pēc atbildīgās iestādes uzaicinājuma ievietošanas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tīmekļa vietnē neizvirza pārstāvi vērtēšanas komisijā, atbildīgās iestādes vadītājs izveido vērtēšanas komisiju bez to pārstāvja. Ja savus pārstāvjus dalībai vērtēšanas komisijā pilnvaro vairākas biedrības vai nodibinājumi, atbildīgā iestāde iekļauj vērtēšanas komisijā biedrības vai nodibinājuma pārstāvi, kurš tiek novērtēts visaugstāk atbilstoši šādiem kritērijiem: 36.1. augstākā izglītība jomā, kas saistīta ar vides aizsardzības jautājumiem, tai skaitā ūdens apsaimniekošanas jomu; 36.2. pieredze projekta iesnieguma sagatavošanā vai projekta vadībā. (MK 27.07.2010. noteikumu Nr.701 redakcijā, kas grozīta ar MK 18.01.2011. noteikumiem Nr.53) 37. Atbildīgā iestāde: 37.1. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un apstiprina atklātas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku; 37.2. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās ievieto savā mājaslapā internetā (www.varam.gov.lv) atklātas projektu iesniegumu atlases projektu iesnieguma veidlapu (3.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu (4.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu īstenošanai nepieciešamos metodiskos materiālus; 37.3. reģistrē iesniegtos projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numuru un divu nedēļu laikā projekta iesniedzējam izsniedz, nosūta elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu) vai pa pastu apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu. (Grozīts ar MK 30.10.2012. noteikumiem Nr.741) 37.1 Projektu iesniegumus vērtē atbilstoši administratīvajiem, atbilstības, kvalitātes un finansējuma piešķiršanas kritērijiem (4.pielikums). (MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā) 38. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem, atbilstības un finansējuma piešķiršanas kritērijiem vērtē ar “Jā” vai “Nē” (“Jā” – atbilst, “Nē” – neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu. Ja projekta iesnieguma administratīvais vai atbilstības kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekta iesniegumu attiecībā uz šo kritēriju nevērtē. 39. Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu: 39.1. projekta iesnieguma vērtējumā atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 1., 2., 3., 5. un 6.punktā minētajam kritērijam jāsaņem vismaz viens punkts; 39.2. par projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 4.pielikuma 4., 7., 8., 9., 10., 11., 12. un 13.punktā minētajiem kritērijiem var saņemt papildu punktus. (MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā) 41. Vērtēšanas komisija vērtē projektu iesniegumus šādā secībā: 41.1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 4.pielikuma 44., 45., 46., 47. un 48.punktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir "Nē", projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina un atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu; 41.2. ja projekta iesniegums šo noteikumu 41.1.apakšpunktā minētajos kritērijos novērtēts ar "Jā", projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 14., 15., 16., 17., 22., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 33., 34., 38., 40., 41., 41.1, 42., 43., 43.1, 51., 52., 53., 54. un 55.punktā minētajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir "Nē", projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina un atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu; 41.3. ja projekta iesniegums šo noteikumu 41.2.apakšpunktā minētajos kritērijos novērtēts ar "Jā", projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 18., 19., 20., 21., 23., 30., 31., 32., 35., 36., 37., 39., 49., 50. un 56.punktā minētajiem kritērijiem un kvalitātes kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu 39.punktu. Ja projekta iesnieguma vērtējums neatbilst kvalitātes kritērijiem atbilstoši šo noteikumu 39.1.apakšpunktam, projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina un atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu; 41.4. ja projekta iesniegums atbilst kvalitātes kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu 39.1.apakšpunktu, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 57. un 58.punktā minētajam kritērijam. (MK 18.01.2011. noteikumu Nr.53 redakcijā, kas grozīta ar MK 30.10.2012. noteikumiem Nr.741) 42. Ja divi vai vairāki projektu iesniegumi ir ieguvuši vienādu punktu skaitu, tos projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā sarindo šādā secībā: 42.1. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 1.punktā minētajam kritērijam; 42.2. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 10.punktā minētajam kritērijam; 42.3. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 12.punktā minētajam kritērijam; 42.4. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 13.punktā minētajam kritērijam; 42.5. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 6.punktā minētajam kritērijam; 42.6. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 7.punktā minētajam kritērijam. (MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā) 43. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja: 43.1. tas atbilst šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes kritērijiem; 43.2. tas atbilst šo noteikumu 4.pielikuma 57. un 58.punktā minētajiem finansējuma piešķiršanas kritērijiem. (MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā, kas grozīta ar MK 18.01.2011. noteikumiem Nr.53) 44. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā, lai tas varētu noslēgt civiltiesisku līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu: 44.1. precizēt informāciju par projekta iesniedzēju (kontaktinformāciju un rekvizītus) (3.pielikums); 44.2. precizēt šo noteikumu 4.pielikuma 56.punktā minētos iesniegtos dokumentus; 44.3. noformēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 49. un 50.punktam; 44.4. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 11. un 27.punktam; 44.5. precizēt izmaiņas kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 13.punktam; 44.6. precizēt projekta finansējuma sadalījumu atbilstoši šo noteikumu 26.punktam; 44.7. precizēt projekta laika grafiku atbilstoši plānotajām projekta aktivitātēm (4.pielikuma 23.punkts); 44.8. precizēt naudas plūsmas prognozi (4.pielikuma 30.punkts); 44.9. precizēt plānoto projekta ieviešanu un plānotos cilvēkresursus finansējuma saņēmēja funkciju nodrošināšanai (4.pielikuma 31.punkts); 44.10. precizēt plānotos publicitātes un vizuālās identitātes pasākumus (4.pielikuma 32.punkts); 44.11. precizēt līgumu, pārvaldes lēmumu vai pašvaldības saistošos noteikumus (atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu (4.pielikuma 35., 36. un 37.punkts); 44.12. nodrošināt nodokļu parāda samaksu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 39.punktā minētajam kritērijam. (MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā, kas grozīta ar MK 18.01.2011. noteikumiem Nr.53; MK 30.10.2012. noteikumiem Nr.741) 45. Šo noteikumu 44.punktā minētajā lēmumā ietvertos nosacījumus projekta iesniedzējs izpilda atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā, kas nav ilgāks par diviem mēnešiem no attiecīgā lēmuma saņemšanas dienas. Šajā lēmumā noteikto termiņu nevar pagarināt. 46. 20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 45.punktā minētā termiņa beigām vērtēšanas komisija vērtē, kā izpildīts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumiem, un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi. 47. Ja projekta iesniedzējs lēmumā ietvertos nosacījumus nav izpildījis noteiktajā termiņā vai šo noteikumu 46.punktā minētais atzinums ir negatīvs, projekta iesniegumu uzskata par noraidītu. Projekta iesniegumā norādīto finansējumu, ja lēmumā ietvertie nosacījumi nav izpildīti, novirza nākamajai projektu iesniegumu atlases kārtai. (MK 28.07.2009. noteikumu Nr.842 redakcijā) 47.1 Ja pēdējā projektu iesniegumu atlases kārtā iesniegtie projektu iesniegumi atbilst šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes kritērijiem, kā arī šo noteikumu 4.pielikuma 57.punktā minētajam kritērijam un minēto projektu iesniegumu īstenošanai nepieciešamais finansējums pārsniedz aktivitātei pieejamo finansējumu, kā arī saskaņā ar šo noteikumu 42.punktu izveidotajā projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā iekļautais projekta iesniedzējs atsakās no vienošanās vai civiltiesiskā līguma noslēgšanas vai arī nav izpildījis lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ietvertos nosacījumus, projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā iekļauj nākamos projektu iesniegumus atbilstoši šo noteikumu 41.3.apakšpunktam un 42.punktam. Pēc tam kad projekta iesniegums iekļauts projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā, atbildīgā iestāde informē projekta iesniedzēju par nosacījumiem, kas viņam ir jāizpilda, lai noslēgtu vienošanos vai civiltiesisko līgumu. (MK 27.07.2010. noteikumu Nr.701 redakcijā, kas grozīta ar MK 30.10.2012. noteikumiem Nr.741) 48. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta projekta iesniedzējam pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu). 49. Finansējuma saņēmējs – ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kas saskaņā ar pārvaldes lēmumu, pašvaldības saistošajiem noteikumiem vai pašvaldības un kapitālsabiedrības pakalpojumu līgumu (atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) sniedz ūdenssaimniecības pakalpojumus projekta teritorijā, – visas projekta aktivitātes īsteno divu gadu laikā pēc civiltiesiskā līguma vai vienošanās noslēgšanas. (MK 30.10.2012. noteikumu Nr.741 redakcijā) 49.1 Ja sadarbības iestādei ir pieejami finanšu resursi, otrās un turpmāko projektu iesniegumu atlases kārtu projektiem sadarbības iestāde civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās par Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanu noteiktajos termiņos un kārtībā pārskaita finansējuma saņēmējam avansa maksājumu. (MK 27.07.2010. noteikumu Nr.701 redakcijā) 50. Finansējuma saņēmējs ne retāk kā reizi trijos mēnešos nodrošina aktuālās informācijas ievietošanu savā mājaslapā internetā (ja tāda ir) par projekta īstenošanas procesu. 53. Civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās noteikumos grozījumus neizdara: 53.1. ja faktiskās neattiecināmās izmaksas attiecībā pret sākotnējām projektā noteiktajām neattiecināmajām izmaksām mainās mazāk nekā par 20 procentiem; 53.2. ja projekta fizisko rādītāju izmaiņas nepārsniedz piecus procentus no projekta apstiprinātā apjoma naudas izteiksmē projekta īstenošanas laikā; 53.3. ja izmaiņas projekta iepirkumu plānā nemaina iepirkumu kopējo apjomu. 54. Finansējuma saņēmējs nodrošina pārskatu sagatavošanu un iesniegšanu sadarbības iestādē saskaņā ar civiltiesisko līgumu vai vienošanos. 55. Finansējuma saņēmējs ir tieši atbildīgs par projekta īstenošanu un rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas. 56. Finansējuma saņēmējs piecus gadus pēc projekta īstenošanas reizi gadā sniedz sadarbības iestādei informāciju par: 56.1. projekta ietvaros sasniegto rezultātu atbilstību projekta iesniegumā noteiktajiem mērķiem; 56.2. projekta ietvaros sasniegtajiem projekta iznākuma un rezultātu rādītājiem; 56.3. projekta ietvaros sasniedzamo rezultātu atbilstību vides kvalitātes mērķiem un vides normatīvo aktu prasībām; 56.4. ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības atbilstību plānotajam; 56.5. radīto pamatlīdzekļu īpašnieka statusu; 56.6. īstenotās pakalpojumu tarifu politikas atbilstību plānotajai; 56.7. projekta īstenošanā radušos ieņēmumu atbilstību plānotajam; 56.8. sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja statusu un statusa izmaiņām; 56.9. sabiedrības informēšanas pasākumiem par projekta rezultātiem un ieguvumiem sabiedrībai. (Grozīts ar MK 30.10.2012. noteikumiem Nr.741) 57. Pirmo reizi šo noteikumu 56.punktā minēto informāciju iesniedz gada laikā pēc projekta pabeigšanas un turpmāk reizi gadā civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās noteikumos noteiktajā kārtībā. (Grozīts ar MK 30.10.2012. noteikumiem Nr.741) 58. Atbildīgā iestāde nodrošina informācijas uzkrāšanu un analīzi par aktivitātes mērķu sasniegšanu vismaz piecus gadus pēc visu Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu īstenošanas aktivitātes ietvaros, ja civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās noteikumos nav noteikts ilgāks laikposms. 59. Šo noteikumu 4.pielikuma 21.punktā minētais vērtēšanas kritērijs ir attiecināms tikai uz pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas projektu iesniegumu vērtēšanu. (MK 16.03.2010. noteikumu Nr.263 redakcijā) 61. Pēc civiltiesiskā līguma vai vienošanās noslēgšanas par pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas projektu īstenošanu sadarbības iestāde finansējuma saņēmējam var pārskaitīt avansa maksājumu līdz 20 procentiem no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta finansējuma, ja Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmējs apņemas līdz 2009.gada 30.decembrim veikt maksājumus projekta attiecināmo izmaksu segšanai vismaz par šo avansa summu un līdz 2010.gada 31.janvārim iesniegt sadarbības iestādei maksājuma pieprasījumu vismaz par visu pārskaitītā avansa summu. (MK 06.10.2009. noteikumu Nr.1156 redakcijā) 62. Šo noteikumu 11.1 punkts nav attiecināms uz pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas projektu iesniegumiem. (MK 27.07.2010. noteikumu Nr.701 redakcijā) 63. Šo noteikumu 11.1. un 13.1. apakšpunkts ir attiecināms uz ceturto un nākamajām projektu iesniegumu atlases kārtām. (MK 18.01.2011. noteikumu Nr.53 redakcijā) 64. Ja aktivitātes ietvaros kādā projektā ir konstatēta neatbilstība vai tiek lauzta vienošanās par projekta īstenošanu, attiecīgais finansējums neatbilstoši veikto izdevumu apmērā vai atbilstoši summai, kas paredzēta vienošanās laušanas gadījumā, nevar tikt novirzīts jaunu projektu īstenošanai vai papildu darbību finansēšanai esošā projekta ietvaros. (MK 30.10.2012. noteikumu Nr.741 redakcijā) 65. Šo noteikumu 4.1 un 22.punkts ir spēkā līdz 2013.gada 31.decembrim. (MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1124 redakcijā) Ministru prezidenta vietā – satiksmes ministrs A.Šlesers
Vides ministra vietā – zemkopības ministrs M.Roze Norādījumi Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīzei
(Pielikums grozīts ar MK 24.02.2009. noteikumiem Nr.189) 1. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektam izstrādā šādas izmaksu un ieguvumu analīzes sadaļas: 1.1. finanšu analīze; 1.2. risku analīze; 1.3. alternatīvu analīze. 2. Finanšu analīzi veic, piemērojot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību reglamentējošajos tiesību aktos noteiktos makroekonomiskos rādītājus. Finanšu analīzes galvenais mērķis ir pārliecināties par principa “piesārņotājs maksā” ievērošanu un projekta finansiālo dzīvotspēju. 3. Finanšu analīzē ietver šādas sadaļas: 3.1. finansējuma likmes aprēķins saskaņā ar Padomes Regulas (EK) Nr. 1083/2006 55.pantu (Ministru kabineta 2008.gada 28.jūlija noteikumu 3.2. tarifu aprēķins. Maksājumi par ūdenssaimniecības pakalpojumiem nav mazāki par diviem procentiem no mājsaimniecības ikmēneša vidējiem ieņēmumiem; 3.3. darbības izdevumu un ieguvumu analīze. Analīzi sagatavo naudas plūsmas prognozes formā 30 gadu pārskata periodam. Pārskata perioda sākums ir gads, kad visi būvobjekti ir pieņemti ekspluatācijā; 3.4. pamatlīdzekļu nolietojums. Pamatlīdzekļu kalpošanas laiks tiek noteikts, pamatojoties uz alternatīvu analīzi. 4. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē ietver šādus rādītājus: 4.1. ieņēmumi no ūdenssaimniecības pakalpojumiem; 4.2. izdevumi, kuri saistīti ar ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu. 5. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē neietver pamatlīdzekļu nolietojumu, maksājumus par kredītiem un ar tiem saistītajiem procentiem. Tos ietver peļņas vai zaudējuma aprēķinā un pievieno darbības izdevumu un ieguvumu analīzei par tādu pašu laikposmu. 6. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē ietver vismaz šādas sadaļas: 6.1. investīciju izmaksas un esošie pamatlīdzekļi; 6.2. saimnieciskās pamatdarbības ieņēmumu un izdevumu izmaiņas, faktiskajās cenās, t.sk. projekta iesniedzēja ieņēmumi no ūdenssaimniecības pakalpojumiem par pēdējiem trim gadiem; 6.3. finanšu avoti; 6.4. kredītsaistības, to analīze triju gadu laikposmam; 6.5. darbības tehniskā analīze, pakalpojumu patērētāju grupas. Pakalpojumu apjoms un prognozētās patēriņa izmaiņas; 6.6. iedzīvotāju maksātspēja un debitoru parādu analīze; 6.7. tarifi. Pašreizējie tarifi, atsevišķi norādot tarifu par ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem, un tarifu plāns pārskata periodam. 6.8. projekta naudas plūsma, kas ir pozitīva visos gados. 7. Analizējot izmaksas un ieguvumus, ievēro šādus nosacījumus: 7.1. patēriņa cenu indeksa inflācija ir piemērojama projektiem, kuros lielu izmaksu daļu veido darba samaksa; 7.2. iekšzemes kopprodukta deflators piemērots jaukta tipa izmaksu projektiem dažādās nozarēs. Tas ir atbilstošs rādītājs, lai diskontētu sagaidāmās finanšu plūsmas no uzņēmējdarbības; 7.3. kopējā pamatkapitāla veidošanas deflators ir piemērots projektiem, kuros lielu izmaksu daļu veido investīciju ieguldījumi pamatkapitālā. Vides ministra vietā – zemkopības ministrs M.Roze
Pieejamo finanšu līdzekļu un kvotu sadalījums pa plānošanas reģioniem
(MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1124 redakcijā; pielikuma jaunā redakcija stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu) Plānošanas reģioniem ūdenssaimniecības infrastruktūras sakārtošanai tiek noteikta pieejamo līdzekļu kvota, kas ir proporcionāla attiecīgajā plānošanas reģionā esošo apdzīvoto vietu skaitam, kurās iedzīvotāju skaits ir no 200 līdz 2000. I. Finansējuma kvotu sadalījums pa plānošanas reģioniem
Piezīme. * Ar iedzīvotāju skaitu no 200 līdz 2000. II. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma sadalījums projektu iesniegumu atlases kārtās
Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā
3.pielikums Ministru kabineta 2008.gada 28.jūlija noteikumiem Nr.606 (Pielikums grozīts ar MK 24.02.2009. noteikumiem Nr.189; MK 28.07.2009. noteikumiem Nr.842; MK 27.07.2010. noteikumiem Nr.701; MK 05.02.2013. noteikumiem Nr.83; MK 15.10.2013. noteikumiem Nr.1124; grozījumi pielikumā stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu) Vides ministra vietā – zemkopības ministrs M.Roze
Projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapa
(Pielikums MK 30.10.2012. noteikumu Nr.741 redakcijā, kas grozīta ar MK 15.10.2013. noteikumiem Nr.1124; pielikuma 20.punkta jaunā redakcija stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu)
Apzīmējumi. N – ja vērtējums negatīvs, projekta iesniegumu noraida. P – pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, precizējot projekta iesniegumu lēmumā noteiktajā termiņā). NA (neattiecas) – ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju. |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.4.1.1.aktivitāti ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|