Ministru kabineta noteikumi
Nr.189
Rīgā 2009.gada 24.februārī (prot.
Nr.14 40.§)
Grozījumi Ministru kabineta
2008.gada 28.jūlija noteikumos Nr.606 "Noteikumi par darbības
programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma
3.4.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība
apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu līdz 2000""
Izdoti saskaņā
ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
Izdarīt Ministru kabineta
2008.gada 28.jūlija noteikumos Nr.606 "Noteikumi par darbības
programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" 3.4.1.1.aktivitāti
"Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība apdzīvotās vietās ar
iedzīvotāju skaitu līdz 2000"" (Latvijas Vēstnesis, 2008,
131.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 11.1.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"11.1. tehniski ekonomiskā
pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi
novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, kā arī
būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas,
bet ne vairāk kā 10 procentu no projekta iesniegumā plānotajām
kopējām attiecināmajām izmaksām;".
2. Izteikt 11.4.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"11.4. piegāžu līgumu izmaksas,
tai skaitā tehnoloģisko iekārtu iegādes, montāžas un
noregulēšanas izmaksas, izņemot šo noteikumu 13.3.apakšpunktā
minētās izmaksas."
3. Izteikt 13.1.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"13.1. tehniski ekonomiskā
pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi
novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas un
būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas,
kas pārsniedz 10 procentu no projekta iesniegumā plānotajām
kopējām attiecināmajām izmaksām;".
4. Izteikt 13.3.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"13.3. iegādes izmaksas
aprīkojumam, kas attiecas uz tīklu uzturēšanas un izbūves
pasākumiem;".
5. Papildināt noteikumus ar
14.10.apakšpunktu šādā redakcijā:
"14.10. projekta vadībā iesaistītā
personāla atalgojumu un administratīvos izdevumus projekta
vadībai."
6. Izteikt III nodaļas nosaukumu
šādā redakcijā:
"III. Prasības projekta
iesniedzējam".
7. Izteikt IV nodaļas nosaukumu
šādā redakcijā:
"IV. Projektu iesniegumu
atlase".
8. Izteikt V nodaļas nosaukumu
šādā redakcijā:
"V. Projekta iesnieguma
iesniegšanas nosacījumi".
9. Izteikt 28.punktu šādā
redakcijā:
"28. Projekta iesniegumā
drīkst iekļaut tikai vienu apdzīvotu vietu. Projekta iesniedzējam
aktivitātes, kā arī atbilstošās projektu iesniegumu atlases
kārtas ietvaros ir tiesības iesniegt neierobežotu skaitu projektu
iesniegumu. Vienā projektu iesniegumu atlases kārtā par vienu
apdzīvotu vietu projekta iesniedzējs var iesniegt vienu projekta
iesniegumu."
10. Izteikt 29.1. un
29.2.apakšpunktu šādā redakcijā:
"29.1. papīra dokumenta formā,
aizpildot projekta iesnieguma veidlapu (3.pielikums). Projekta
iesniegumu paraksta attiecīgā projekta iesniedzējas institūcijas
vadītājs vai viņa pilnvarota persona. Projekta iesniedzējs papīra
dokumenta formā iesniedz vienu caurauklotu projekta iesnieguma
oriģinālu un trīs caurauklotas tā kopijas, kā arī elektronisko
versiju, kurai pielikumā ir tikai izmaksu ieguvumu analīze.
Pievienoto dokumentu lapas numurē;
29.2. elektroniska dokumenta
formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu. Projekta
iesniegumu un pielikumus izstrādā un noformē atbilstoši
normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti. Projekta
iesniegumu izstrādā DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā."
11. Izteikt 30.2. un
30.3.apakšpunktu šādā redakcijā:
"30.2. projekta kartogrāfisko
materiālu atbilstošā mērogā, kas nodrošina informāciju par
projekta aktivitāšu izvietojumu projekta īstenošanas teritorijā
un to ietekmi uz dabas objektiem apkārtējā teritorijā;
30.3. būvdarbu tāmi;".
12. Svītrot 30.4.apakšpunktu.
13. Izteikt 30.11.1.apakšpunktu
šādā redakcijā:
"30.11.1. par finansējuma
piešķiršanu vai nodrošināšanu;".
14. Izteikt 30.11.3.apakšpunktu
šādā redakcijā:
"30.11.3. par to, ka pašvaldība
saskaņo projekta iesniedzēja sagatavoto projekta iesniegumu un
tajā ietverto darbu un finansējuma apjomu;".
15. Svītrot 30.12.apakšpunktu.
16. Svītrot 30.14. un
30.15.apakšpunktu.
17. Svītrot 31., 32., 33., 34. un
35.punktu.
18. Izteikt VI nodaļas nosaukumu
šādā redakcijā:
"VI. Projektu iesniegumu
vērtēšana un lēmumu pieņemšana".
19. Papildināt noteikumus ar
37.1 punktu šādā redakcijā:
"37.1 Projektu
iesniegumus vērtē atbilstoši administratīvajiem, atbilstības,
kvalitātes un finansējuma piešķiršanas kritērijiem
(4.pielikums)."
20. Izteikt 39.punktu šādā
redakcijā:
"39. Projekta iesnieguma
atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu
punktu skaitu:
39.1. projekta iesnieguma
vērtējumā atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 1., 2., 3., 5. un
6.punktā minētajam kritērijam jāsaņem vismaz viens punkts;
39.2. par projekta iesnieguma
atbilstību šo noteikumu 4.pielikuma 4., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
un 13.punktā minētajiem kritērijiem var saņemt papildu
punktus."
21. Izteikt 41., 42., 43. un
44.punktu šādā redakcijā:
"41. Vērtēšanas komisija
vērtē projektu iesniegumus šādā secībā:
41.1. vispirms vērtē
projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 4.pielikumā
minētajiem administratīvajiem, projekta iesnieguma atbilstības un
projekta iesniedzēja atbilstības kritērijiem. Ja vērtējums kādā
no šiem kritērijiem ir "Nē", projekta iesniegumu noraida un
vērtēšanu neturpina. Ja projekta iesniegums šajos kritērijos
novērtēts ar "Jā", projekta iesniegumu vērtē atbilstoši
kvalitātes kritērijiem;
41.2. ja projekta iesnieguma
vērtējums atbilstoši katram no šo noteikumu 4.pielikuma 1., 2.,
3., 5. un 6.punktā minētajiem kritērijiem ir vismaz viens punkts,
projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma
58.punktā minētajam kritērijam. Ja vērtējums atbilstoši katram no
šo noteikumu 4.pielikuma 1., 2., 3., 5. un 6.punktā minētajiem
kritērijiem nav vismaz viens punkts, projekta iesniegumu noraida
un vērtēšanu neturpina;
41.3. projektu iesniegumus, kas
novērtēti ar "Jā" atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 58.punktā
minētajam kritērijam, sarindo prioritārā secībā (sākot ar
visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu atbilstoši
kvalitātes kritērijiem) un vērtē, vai projektu iesniegumu atlases
kārtā projekta iesniegumam pietiek finansējuma.
42. Ja divi vai vairāki projektu
iesniegumi ir ieguvuši vienādu punktu skaitu, tos projektu
iesniegumu prioritārajā sarakstā sarindo šādā secībā:
42.1. projekta iesniegums ar
augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 1.punktā
minētajam kritērijam;
42.2. projekta iesniegums ar
augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 10.punktā
minētajam kritērijam;
42.3. projekta iesniegums ar
augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 12.punktā
minētajam kritērijam;
42.4. projekta iesniegums ar
augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 13.punktā
minētajam kritērijam;
42.5. projekta iesniegums ar
augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 6.punktā
minētajam kritērijam;
42.6. projekta iesniegums ar
augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 7.punktā
minētajam kritērijam.
43. Atbildīgās iestādes vadītājs
pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja:
43.1. tas atbilst šo noteikumu
4.pielikumā minētajiem administratīvajiem, projekta iesnieguma
atbilstības, projekta iesniedzēja atbilstības un kvalitātes
kritērijiem;
43.2. tas atbilst šo noteikumu
4.pielikuma 57. un 58.punktā minētajiem finansējuma piešķiršanas
kritērijiem.
44. Lēmums par projekta
iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas
projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā, lai
tas varētu noslēgt civiltiesisku līgumu vai vienošanos par
projekta īstenošanu:
44.1. precizēt informāciju par
projekta iesniedzēju (kontaktinformāciju un rekvizītus)
(3.pielikums);
44.2. precizēt
iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 30.punktam;
44.3. noformēt iesniegtos
dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 49. un
50.punktam;
44.4. precizēt izmaiņas
kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas
atbilstoši šo noteikumu 11. un 27.punktam;
44.5. precizēt izmaiņas
kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmās izmaksas
atbilstoši šo noteikumu 13.punktam;
44.6. precizēt projekta
finansējuma sadalījumu atbilstoši šo noteikumu 26.punktam;
44.7. precizēt projekta laika
grafiku atbilstoši plānotajām projekta aktivitātēm;
44.8. precizēt naudas plūsmas
prognozi (4.pielikuma 30.punkts);
44.9. precizēt plānoto projekta
ieviešanu un plānotos cilvēkresursus finansējuma saņēmēja
funkciju nodrošināšanai (4.pielikuma 31.punkts);
44.10. precizēt plānotos
publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumus (4.pielikuma
32.punkts);
44.11. precizēt līgumu,
pārvaldes lēmumu vai pārvaldes līgumu (atkarībā no projekta
iesniedzēja juridiskā statusa) par ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanu (4.pielikuma 35., 36. un 37.punkts)."
22. Izteikt VII nodaļas nosaukumu
šādā redakcijā:
"VII. Projekta īstenošanas
noteikumi".
23. Izteikt 1.pielikuma 2.punktu
šādā redakcijā:
"2. Finanšu analīzi veic,
piemērojot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda
vadību reglamentējošajos tiesību aktos noteiktos makroekonomiskos
rādītājus. Finanšu analīzes galvenais mērķis ir pārliecināties
par principa "piesārņotājs maksā" ievērošanu un projekta
finansiālo dzīvotspēju."
24. Svītrot 3.pielikumā sarakstu
"Pielikumi".
25. Izteikt 3.pielikuma 7.sadaļas
7.3.apakšpunkta nosaukumu šādā redakcijā:
"7.3.
Izdevumu un ieguvumu analīzes galvenie secinājumi (7.3.1.
un 7.3.3.apakšpunkts attiecas tikai uz projektiem, kuru kopējās
izmaksas pārsniedz 702 804 latus, 7.3.2.apakšpunkts attiecas
tikai uz projektiem, kuru kopējās izmaksas nepārsniedz 702 804
latus)."
26. Izteikt 3.pielikuma 7.sadaļas
7.3.2.apakšpunktu šādā redakcijā:
"7.3.2. Eiropas Reģionālās
attīstības fonda ieguldījuma aprēķins projektiem, kuru kopējās
izmaksas nepārsniedz 702 804 latus
Ieguldījumu attiecināmo
izmaksu kopsumma, LVL
|
Lēmuma summa, LVL
|
ERAF ieguldījums
|
1
|
2
|
3 = (2) x 85 %
|
|
= (1), ja (1) ≤ 351
402
ja (1) > 351 402
|
"
|
27. Izteikt 3.pielikuma 7.sadaļas
7.3.3.apakšpunkta nosaukumu šādā redakcijā:
"7.3.3. Eiropas Reģionālās
attīstības fonda ieguldījuma aprēķins projektiem, kuru kopējās
izmaksas pārsniedz 702 804 latus"
28. Izteikt 3.pielikuma 7.sadaļas
7.3.4.apakšpunktu šādā redakcijā:
"7.3.4. Valsts budžeta
finansējuma aprēķins
Attiecināmās izmaksas, LVL
(iesnieguma 7.3.2. vai 7.3.3.apakšpunktā noteiktā lēmuma
summa)
|
Valsts budžeta atbalsta
likme
|
Valsts budžeta finansējums,
LVL
|
1
|
2
|
3 = (1 x 2)
|
|
10 %
|
"
|
29. Izteikt 3.pielikuma 8.sadaļas
10. un 11.punktu šādā redakcijā:
"• projekta iesniedzējam ir
tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur projekta ietvaros
paredzēti būvdarbi;
• projekta iesniedzēja
īpašumā ir visa infrastruktūra ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanai atbilstoši pašvaldības un
kapitālsabiedrības noslēgtajam līgumam (neattiecināms, ja
iesniedzējs nav kapitālsabiedrība);".
30. Izteikt 4.pielikumu šādā
redakcijā:
"4.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 28.jūlija noteikumiem
Nr.606
Projektu iesniegumu
vērtēšanas veidlapa
Nr.
p.k.
|
Kritērijs
|
Vērtējums
|
1.
KVALITĀTES KRITĒRIJI
|
Vērtējums
punktos
|
1.
|
Projektā plānoto aktivitāšu
gatavība uzsākšanai:
|
|
Jāiegūst vismaz 1 punkts
|
1.1.
|
projekts nav gatavs
uzsākšanai (veicamo būvdarbu saraksts nav sagatavots vai
sagatavots nekvalitatīvi)
|
0
|
1.2.
|
projektam ir zema gatavība
uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo būvdarbu
saraksts, iepirkuma dokumentācija nav sagatavota)
|
1
|
1.3.
|
projektam ir vidēja gatavība
uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo būvdarbu
saraksts, sagatavota iepirkuma dokumentācija tehniskā
projekta izstrādei vai ir noslēgts līgums tehniskā projekta
izstrādei)
|
3
|
1.4.
|
projektam ir augsta gatavība
uzsākšanai (akceptēts būvdarbu tehniskais projekts,
sagatavotas tehniskās specifikācijas iepirkumam)
|
5
|
2.
|
Projekta īstenošanas risku
izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu
pieaugums:
|
|
Jāiegūst vismaz 1 punkts
|
2.1.
|
projekta iesniegumā nav
veikts iespējamo risku izvērtējums
|
0
|
2.2.
|
projekta iesniegumā
iespējamo risku izvērtējums veikts nepilnīgi, pasākumu
plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai
izstrādāts nepilnīgi
|
1
|
2.3.
|
projekta iesniegumā ir
veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, pasākumu
plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai
izstrādāts nepilnīgi
|
2
|
2.4.
|
projekta iesniegumā ir
veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts
pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai
samazināšanai
|
3
|
3.
|
Projekta iesniegumā ir
izanalizētas iespējamās alternatīvas (finanšu,
tehnoloģiskais, tehniskais risinājums):
|
|
Jāiegūst vismaz
1 punkts
|
3.1.
|
nav veikta alternatīvu
analīze
|
0
|
3.2.
|
alternatīvu analīze veikta
tikai vienam no parametriem
|
1
|
3.3.
|
ir veikta alternatīvu analīze,
kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato
piedāvātās alternatīvas izvēli
|
2
|
3.4.
|
ir veikta alternatīvu analīze,
kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato
piedāvātās alternatīvas izvēli, un izvēlētā alternatīva ir
ar viszemākajām izmaksām
|
3
|
4.
|
Izmaksu atdeves novērtējuma
rādītājs (iedzīvotāju skaits, kuriem projekta īstenošanas
rezultātā tiks uzlabota ūdenssaimniecības pakalpojumu
kvalitāte un nodrošināta to pieejamība attiecībā pret
sākotnējām kopējām izmaksām):
Piezīme. Vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju aprēķina attiecībā uz projektu iesniegumiem, kuri
atbilst administratīvajiem un atbilstības kritērijiem -
projektu izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju summa
attiecībā pret atlases kārtas projektu iesniegumu
skaitu
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
4.1.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, un to starpība ir lielāka par
20 procentiem
|
1
|
4.2.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, un to starpība ir no 10 līdz
20 procentiem
|
2
|
4.3.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir vienāds ar vidējo aprēķināto vai
par 10 procentiem (neieskaitot) to pārsniedz, vai par
10 procentiem (neieskaitot) mazāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju
|
3
|
4.4.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, un to starpība ir no 10 līdz
20 procentiem
|
4
|
4.5.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, un to starpība ir lielāka par
20 procentiem
|
5
|
5.
|
Ilgtermiņa ieguldījuma
novērtējums ūdenssaimniecības sistēmai pēc projekta
īstenošanas:
|
|
Jāiegūst vismaz 1 punkts
|
5.1.
|
nav veikts novērtējums par
plānotajiem ilgtermiņa ieguldījumiem vai ilgtermiņa
ieguldījumi plānoti termiņā līdz 1 gadam (neieskaitot)
|
0
|
5.2.
|
ilgtermiņa ieguldījumi
plānoti termiņā no 1 līdz 5 gadiem (neieskaitot)
|
1
|
5.3.
|
ilgtermiņa ieguldījumi
plānoti termiņā no 5 līdz 10 gadiem
|
2
|
5.4.
|
ilgtermiņa ieguldījumi
plānoti termiņā, kas pārsniedz 10 gadus
|
3
|
6.
|
Pēc projekta īstenošanas
nodrošināta normatīvo aktu prasībām atbilstoša
ūdenssaimniecības pakalpojumu (ūdensapgāde vai
kanalizācija) kvalitāte:
|
|
Jāiegūst vismaz 1 punkts
|
6.1.
|
mazāk nekā 50 procentiem
apdzīvotās vietas iedzīvotāju
|
0
|
6.2.
|
no 50 līdz 60 procentiem
(neieskaitot) apdzīvotās vietas iedzīvotāju
|
1
|
6.3.
|
no 60 līdz 75 procentiem
(neieskaitot) apdzīvotās vietas iedzīvotāju
|
2
|
6.4.
|
no 75 līdz 90 procentiem
(neieskaitot) apdzīvotās vietas iedzīvotāju
|
3
|
6.5.
|
no 90 līdz 95 procentiem
(neieskaitot) apdzīvotās vietas iedzīvotāju
|
4
|
6.6.
|
no 95 līdz 100 procentiem
apdzīvotās vietas iedzīvotāju
|
5
|
7.
|
Projekta nozīmība
teritorijas attīstībā:
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
7.1.
|
projekta īstenošanas rezultātā
plānots uzlabot ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāti vai
pieejamību apdzīvotā vietā ar iedzīvotāju skaitu, mazāku
par 500
|
1
|
7.2.
|
projekta īstenošanas rezultātā
plānots uzlabot ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāti vai
pieejamību apdzīvotā vietā ar iedzīvotāju skaitu no 501
līdz 1000
|
3
|
7.3.
|
projekta īstenošanas rezultātā
plānots uzlabot ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāti vai
pieejamību apdzīvotā vietā ar iedzīvotāju skaitu no 1001
līdz 2000
|
5
|
8.
|
Pašvaldībai, kuras teritorijā
tiks īstenots ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstības
projekts, ir piešķirts vides pārvaldības un audita sistēmas
(EMAS) sertifikāts:
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
8.1.
|
vides pārvaldības un audita
sistēmas (EMAS) sertifikāts nav piešķirts
|
0
|
8.2.
|
vides pārvaldības un audita
sistēmas (EMAS) sertifikāts ir piešķirts
|
1
|
1.1.
kritēriji par horizontālām prioritātēm
|
Vērtējums
punktos
|
9.
|
Pieprasītā atbalsta
intensitāte.
Samazinot atbalsta intensitāti par diviem procentpunktiem
no maksimālās atbalsta intensitātes saskaņā ar finanšu
analīzi, vērtējums tiek palielināts par vienu punktu.
Ja atbalsta intensitāti samazina vairāk nekā par 10
procentpunktiem, tiek piešķirts maksimālais vērtējums
|
0-5
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
10.
|
Projekta ietekme uz riska ūdens
objektiem - ūdens objektiem, kuros biogēno elementu slodzes
dēļ ir risks līdz 2015.gadam nesasniegt labu ūdens
kvalitāti (ilgtspējīga attīstība):
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
10.1.
|
nav pozitīvas ietekmes uz riska
ūdens objektiem
|
0
|
10.2.
|
ir pozitīva ietekme uz
potenciālajiem riska ūdens objektiem
|
3
|
10.3.
|
ir pozitīva ietekme uz riska
ūdens objektiem
|
5
|
11.
|
Projekta īstenošanai ir
pozitīva ietekme uz īpaši aizsargājamām dabas teritorijām
(ilgtspējīga attīstība):
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
11.1.
|
nav pozitīvas ietekmes
|
0
|
11.2.
|
ir pozitīva ietekme
|
5
|
12.
|
Projekta ietvaros plānots būvēt
vai rekonstruēt notekūdeņu attīrīšanas iekārtas
(ilgtspējīga attīstība):
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
12.1.
|
projekta ietvaros nav paredzēta
notekūdeņu attīrīšanas iekārtu būvniecība vai
rekonstrukcija
|
0
|
12.2.
|
projekta ietvaros plānots būvēt
vai rekonstruēt notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuru
darbība atbilst reģionālās vides pārvaldes noteiktajām
prasībām, bet tās ir nolietotas un neefektīvas
|
3
|
12.3.
|
projekta ietvaros plānots būvēt
vai rekonstruēt notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuru
darbība neatbilst reģionālās vides pārvaldes noteiktajām
prasībām, vai vispār nav notekūdeņu attīrīšanas iekārtu
|
5
|
13.
|
Projekta rezultātā plānota
normatīvo aktu prasībām atbilstoša notekūdeņu attīrīšanas
kvalitāte un dzeramā ūdens kvalitāte (ilgtspējīga
attīstība):
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
13.1.
|
projektā nav plānota normatīvo
aktu prasībām atbilstoša notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte
un dzeramā ūdens kvalitāte
|
0
|
13.2.
|
projektā plānots nodrošināt
normatīvo aktu prasībām atbilstošu dzeramā ūdens kvalitāti
vai notekūdeņu attīrīšanas kvalitāti
|
3
|
13.3.
|
projektā plānots nodrošināt
normatīvo aktu prasībām atbilstošu dzeramā ūdens kvalitāti
un notekūdeņu attīrīšanas kvalitāti
|
5
|
13.4.
|
projektā plānota viena
ūdenssaimniecības komponente (ūdensapgāde vai notekūdeņu
savākšana un attīrīšana), kuru īstenojot nodrošināta
normatīvo aktu prasībām atbilstoša dzeramā ūdens kvalitāte
un notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte
|
5
|
2.
ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI
|
2.1.
Projekta atbilstības kritēriji
|
Jā/Nē/NA
|
|
14.
|
Iedzīvotāju skaits apdzīvotajā
vietā nepārsniedz 2000
|
|
N
|
15.
|
Ja attiecīgajā apdzīvotajā
vietā iedzīvotāju skaits ir mazāks par 200 vai projekts
plānots atsevišķā objektā (piemēram, skolā) ar autonomu
ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu, projekta iesniegumā
sniegts projekta pamatojums vides piesārņojuma riskam,
sabiedrības veselības riskam vai ieguvumiem reģionālās
attīstības veicināšanai (pievienots kompetentās
institūcijas atzinums)
|
|
N
|
16.
|
Projekta iesniegums atbilst
aktivitātes mērķim - ūdensapgādes un notekūdeņu savākšanas
un attīrīšanas kvalitātes uzlabošana un pakalpojumu
pieejamības paplašināšana, nodrošinot kvalitatīvu dzīves
vidi, samazinot vides piesārņojumu un ūdenstilpju
eitrofikāciju, kā arī sekmējot ūdens resursu un
energoresursu racionālu izmantošanu
|
|
N
|
17.
|
Projekta iesniegums atbilst
vismaz vienai no aktivitātes atbalstāmajām darbībām:
|
|
N
|
17.1.
|
kvalitatīva dzeramā ūdens
sagatavošanas un piegādes nodrošināšana un ūdens resursu
aizsardzība
|
|
17.2.
|
ar komunālajiem notekūdeņiem
vidē novadītā piesārņojuma apjoma samazināšana
|
|
17.3.
|
normatīvajos aktos noteiktajiem
ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes rādītājiem
atbilstošu ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības
nodrošināšana
|
|
18.
|
Projekta iesniegums atbilst
aktivitātes attiecināmajām izmaksām:
|
|
P
|
18.1.
|
tehniski ekonomiskā pamatojuma,
ar to saistītās aktualizācijas, ar ietekmes uz vidi
novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas un
būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes
izmaksas, bet ne vairāk kā 10 procenti no projekta
iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām, ja
šādas izmaksas paredzētas
|
|
18.2.
|
autoruzraudzības un
būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 4 procenti
no būvdarbu attiecināmajām izmaksām, ja šādas izmaksas
paredzētas
|
|
18.3.
|
būvdarbu izmaksas
|
|
18.4.
|
piegāžu līgumu izmaksas, tai
skaitā tehnoloģisko iekārtu iegādes, montāžas un
noregulēšanas izmaksas, ja tādas paredzētas
|
|
19.
|
Projekta iesniegums atbilst
aktivitātes neattiecināmajām izmaksām
|
|
P
|
20.
|
Projekta maksimālās
attiecināmās izmaksas nepārsniedz 351402 latus
|
|
P
|
21.
|
Valsts budžeta finansējums ir
10 procenti no projekta iesniegumā plānotajām kopējām
attiecināmajām izmaksām, pašvaldības budžeta finansējums -
vismaz pieci procenti no plānotajām projekta kopējām
attiecināmajām izmaksām
|
|
P
|
22.
|
Projekta iesniegumā projekta
apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām
darbībām:
|
|
N
|
22.1.
|
ir veicamo darbību tehniskais
raksturojums
|
|
22.2.
|
norādīti rezultāta un iznākuma
rādītāji, un tie atbilst aktivitātes mērķim
|
|
22.3.
|
norādīts veicamo darbību
izvietojums projekta īstenošanas teritorijā
|
|
22.4.
|
norādīti veicamo darbību
ekonomiskie ieguvumi
|
|
22.5.
|
norādīti veicamo darbību
kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi
|
|
22.6.
|
norādīti veicamo darbību
kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi Eiropas
Savienības un Latvijas Republikas normatīvo aktu prasību
ieviešanā vides aizsardzības un ūdenssaimniecības jomā
|
|
|
22.7.
|
paredzēta principa
"piesārņotājs maksā" ievērošana, īstenojot projektu
|
|
23.
|
Projekta laika grafiks atbilst
plānotajām projekta aktivitātēm
|
|
P
|
24.
|
Projekta iesniegumā sniegtā
informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās
projekta rezultātu ilgtspēju:
|
|
N
|
24.1.
|
ir atbilstoša institucionālā
struktūra
|
|
24.2.
|
ir atbilstoši plānotas projekta
rezultātā izbūvētās infrastruktūras ekspluatācijas un
uzturēšanas izmaksas
|
|
24.3.
|
ir plānota atbilstoša tarifu
politika, kas nodrošinās nepieciešamos ekspluatācijas un
attīstības izdevumus (ja ņemts aizņēmums - arī aizdevuma
atmaksāšanu)
|
|
24.4.
|
ir vai būs pieejams personāls,
lai nodrošinātu projekta īstenošanas rezultātā radīto
pamatlīdzekļu atbilstošu ekspluatāciju
|
|
25.
|
Projekta iesniegumā norādītie
būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji (piemēram, tīklu
garums, infrastruktūras objekti, piegādājamā tehnika)
atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas
raksturo izvirzīto projekta mērķu sasniegšanu
|
|
N
|
26.
|
Projekta finanšu analīze
veikta, ievērojot:
|
|
N
|
26.1.
|
reālo sociālo diskonta likmi
vai atbilstošu nominālo diskonta likmi
|
|
26.2.
|
reālo finansiālo diskonta likmi
vai atbilstošu nominālo diskonta likmi
|
|
26.3.
|
atbilstošus konversijas faktoru
rādītājus
|
|
26.4.
|
atbilstošas vidēja termiņa un
ilgtermiņa prognozes
|
|
27.
|
Projekta finanšu analīzes
rezultāti apliecina projekta finansiālo stabilitāti
|
|
N
|
28.
|
Pieprasītā Eiropas Reģionālās
attīstības fonda līdzfinansējuma atbalsta intensitāte
pamatota ar projekta finanšu analīzes rezultātiem
|
|
N
|
29.
|
Projekta budžetā iekļautās
izmaksas:
|
|
N
|
29.1.
|
ietver visas projekta
īstenošanai nepieciešamās izmaksu pozīcijas
|
|
29.2.
|
ir saskaņā ar būvdarbu tāmi
|
|
29.3.
|
ir samērīgas un pamatotas,
norādīti skaidri pieņēmumi izmaksu aprēķinam
|
|
29.4.
|
ir tieši nepieciešamas projekta
īstenošanai
|
|
29.5.
|
atbilst prognozētajām tirgus
cenām
|
|
30.
|
Projekta naudas plūsmas
prognoze:
|
|
P
|
30.1.
|
parāda gan finansējuma
pieprasījumu, gan izmaksu prognozi
|
|
30.2.
|
ir atbilstoša plānotajam laika
grafikam
|
|
30.3.
|
ir atbilstoša projekta finanšu
plānam
|
|
31.
|
Projekta iesniegumā plānotā
projekta ieviešana un plānotie cilvēkresursi nodrošina
normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja
funkcijas:
|
|
P
|
31.1.
|
projekta administratīvajai
(piemēram, iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība)
vadībai
|
|
31.2.
|
projekta finanšu (piemēram,
grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana,
finanšu plānošana) vadībai
|
|
31.3.
|
projekta tehniskajai (piemēram,
saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu
progresa atskaišu un pārskatu sagatavošana) vadībai
|
|
32.
|
Projektā plānotie publicitātes
un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem
aktiem par Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansēto
projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu
īstenošanu
|
|
P
|
2.2.
Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji
|
Jā/Nē/NA
|
|
33.
|
Projekta iesniedzējs -
pašvaldība, pašvaldības iestāde vai aģentūra,
kapitālsabiedrība - sniedz sabiedriskos pakalpojumus
projekta iesniegumā norādītajā teritorijā
|
|
N
|
34.
|
Vienā projektu iesniegumu
atlases kārtā par vienu apdzīvotu vietu projekta
iesniedzējs ir iesniedzis vienu projekta iesniegumu
|
|
N
|
35.
|
Ja sabiedrisko pakalpojumu
sniedz kapitālsabiedrība, ar pašvaldību ir noslēgts līgums,
kurā nosaka:
|
|
P
|
35.1.
|
konkrētus sniedzamos
ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus
|
|
35.2.
|
prasību ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam uzturēt un atjaunot
nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, lai minētos pakalpojumus
varētu sniegt atbilstoši katram konkrētajam pakalpojumam
noteiktajām prasībām
|
|
35.3.
|
līguma darbības laiku
|
|
35.4.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanas teritoriju
|
|
35.5.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās
tiesības
|
|
35.6.
|
iespējas saņemt atlīdzības
(kompensācijas) maksājumus - investīcijas sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā - un nosacījumi
atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai,
kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības
(kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un
atmaksāšanai
|
|
36.
|
Ja sabiedrisko pakalpojumu
sniedz pašvaldība vai tās iestāde, par ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu ir pieņemts pārvaldes
lēmums, kurā nosaka:
|
|
P
|
36.1.
|
konkrētus sniedzamos
ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus
|
|
36.2.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanas teritoriju
|
|
36.3.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu tarifus
|
|
37.
|
Ja sabiedrisko pakalpojumu
sniedz pašvaldības aģentūra, par ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu ir noslēgts pārvaldes
līgums, kurā nosaka:
|
|
P
|
37.1.
|
pašvaldības aģentūrai uzdotās
funkcijas ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu
sniegšanā, tajā skaitā konkrētus sniedzamos
ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus
|
|
37.2.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanas teritoriju
|
|
|
37.3.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu tarifus
|
|
38.
|
Projekta iesniedzēja īpašumā ir
visa infrastruktūra ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanai atbilstoši pašvaldības un
kapitālsabiedrības noslēgtajam līgumam, ja projekta
iesniedzējs ir kapitālsabiedrība
|
|
N
|
39.
|
Projekta iesniedzējam
iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmajā darbdienā nav
nodokļu parādu
|
|
N
|
40.
|
Kapitālsabiedrība neatrodas
likvidācijas vai maksātnespējas procesā
|
|
N
|
41.
|
Projekta iesniedzēja finanšu
situācijas novērtējums apliecina finansiālo stabilitāti pēc
projekta īstenošanas
|
|
N
|
42.
|
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka nodrošinās finansējumu no saviem
līdzekļiem, ja pieaugs projekta izmaksas
|
|
N
|
43.
|
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka tam ir tiesības veikt būvdarbus
zemesgabalos, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi
|
|
N
|
3.
ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI
|
Jā/Nē/NA
|
|
44.
|
Projekta iesniegums ir
iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā
|
|
N
|
45.
|
Projekta iesniegums sagatavots
atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai
|
|
N
|
46.
|
Projekta iesniegums sagatavots
latviešu valodā
|
|
N
|
47.
|
Projekta iesniegums sagatavots
datorrakstā
|
|
N
|
48.
|
Projekta iesniegumu
parakstījusi pilnvarota persona
|
|
N
|
49.
|
Iesniegts viens projekta
iesnieguma oriģināls un trīs kopijas, kā arī elektroniskā
versija, kurai pielikumā ir tikai izmaksu ieguvumu analīze
(ja projekta iesniegums iesniegts papīra dokumenta
formā)
|
|
P
|
50.
|
Gan projekta iesnieguma
oriģināls, gan kopijas iesniegtas caurauklotas, pievienoto
dokumentu lapas ir numurētas (ja projekta iesniegums
iesniegts papīra dokumenta formā)
|
|
P
|
51.
|
Projekta iesniegums ir
noformēts atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko
dokumentu apriti (ja projekta iesniegums iesniegts
elektroniskā dokumenta formā)
|
|
N
|
52.
|
Projekta iesniegums parakstīts
ar drošu elektronisko parakstu (ja projekta iesniegums
iesniegts elektroniskā dokumenta formā)
|
|
N
|
53.
|
Projekta iesniegums izstrādāts
DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā (ja projekta iesniegums
iesniegts elektroniskā dokumenta formā)
|
|
N
|
54.
|
Projekta iesnieguma pielikumi
ir izstrādāti un noformēti atbilstoši normatīvajiem aktiem
par elektronisko dokumentu apriti (ja projekta iesniegums
iesniegts elektroniskā dokumenta formā)
|
|
N
|
55.
|
Projekta iesnieguma veidlapā ir
aizpildītas visas sadaļas
|
|
N
|
56.
|
Projekta iesniegumam ir
pievienoti visi norādītie pielikumi:
|
|
P
|
56.1.
|
ūdenssaimniecības attīstības
tehniski ekonomiskais pamatojums (tai skaitā papildu
dokumentācija, kas paskaidro vai aktualizē tehniski
ekonomisko pamatojumu, ja tāda nepieciešama)
|
|
|
56.2.
|
projekta kartogrāfiskais
materiāls ir atbilstošā mērogā, kas nodrošina informāciju
par projekta aktivitāšu izvietojumu projekta īstenošanas
teritorijā un to ietekmi uz dabas objektiem apkārtējā
teritorijā
|
|
|
56.3.
|
būvdarbu tāme
|
|
|
56.4.
|
pašvaldības apliecinājums,
ka iesniegtais projekts atbilst spēkā esošam
pašvaldības teritorijas plānojumam un detālplānojumam
|
|
|
56.5.
|
Vides pārraudzības valsts
biroja atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma
ziņojumu vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma
procedūras nepiemērošanu, vai Valsts vides dienesta
reģionālās vides pārvaldes atzinums par to, ka sākotnējais
ietekmes uz vidi novērtējums nav nepieciešams
|
|
|
56.6.
|
ūdenssaimniecības būvju
būvniecības projektu vērtēšanas komisijas akcepts tehniski
ekonomiskajam pamatojumam saskaņā ar ūdenssaimniecības
objektu būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem
aktiem
|
|
|
56.7.
|
pārvaldes lēmuma, pārvaldes
līguma vai pašvaldības un kapitālsabiedrības (atbilstoši
projekta iesniedzēja juridiskajam statusam) līguma par
ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu
kopija
|
|
|
56.8.
|
licences par sabiedriskā
pakalpojuma sniegšanu kopija, ja pakalpojumus sniedz
kapitālsabiedrība
|
|
|
56.9.
|
noslēgtā kredītlīguma kopija
vai kredītinstitūcijas izdota dokumenta kopija, kas
apliecina, ka kredīts tiks piešķirts bez galvojuma, ja ir
paredzēts kredīts bez pašvaldības galvojuma
|
|
|
56.10.
|
pašvaldības lēmums par
finansējuma piešķiršanu vai nodrošināšanu
|
|
|
56.11.
|
pašvaldības lēmums par
galvojumu vai aizņēmumu, ja projektā paredzēts pašvaldības
galvojums vai aizņēmums
|
|
|
56.12.
|
pašvaldības lēmums par to, ka
pašvaldība saskaņo projekta iesniedzēja sagatavoto projekta
iesniegumu un tajā ietverto darbu un finansējuma apjomu
|
|
|
56.13.
|
projekta naudas plūsmas
prognoze
|
|
|
4.
FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJI
|
Jā/Nē
|
|
57.
|
Ja projekta iesniegums atbilst
administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes vērtēšanas
kritērijiem, tad 1., 2., 3., 5., 6., 7. un 13.kritērija
kopējais vērtējums ir vismaz 10 punktu
|
|
N
|
58.
|
Sarindojot 57.punktā minētajā
kritērijā ar "Jā" novērtētos projektu iesniegumus
prioritārā secībā (sākot ar visvairāk punktus ieguvušo
projekta iesniegumu), projektu iesniegumu atlases kārtā
attiecīgā reģiona finansējuma kvotas ietvaros projekta
iesniegumam pietiek finansējuma
|
|
N
|
Apzīmējumi.
N - ja vērtējums negatīvs,
projekta iesniegumu noraida.
P - pieņem lēmumu par projekta
apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina
atbilstība kritērijiem, precizējot projekta iesniegumu lēmumā
noteiktajā termiņā).
NA (neattiecas) - ja norādītais
kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju,
projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju."
Ministru prezidents
I.Godmanis
Vides ministrs
R.Vējonis
Redakcijas
piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2009.gada 11.martu.