Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta noteikumi Nr.556
Rīgā 2008.gada 14.jūlijā (prot. Nr.49 34.§) Kārtība, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu cukura rūpniecības restrukturizācijas skartajam reģionam
Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku
attīstības likuma 5.panta ceturto un septīto daļu 1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu cukura rūpniecības restrukturizācijas skartajam reģionam (turpmāk – atbalsts), atbilstoši: 1.1. Padomes 2006.gada 20.februāra Regulas (EK) Nr. 320/2006, ar ko nosaka pagaidu shēmu cukura rūpniecības restrukturizācijai Kopienā un groza Regulu (EK) Nr. 1290/2005 par kopējās lauksaimniecības politikas finansēšanu, 6.panta 1.punktam (turpmāk – Padomes regula Nr. 320/2006); 1.2. Padomes 2005.gada 20.septembra Regulas (EK) Nr. 1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) 52.panta b) punkta “i” apakšpunktam (turpmāk – Padomes regula Nr. 1698/2005); 1.3. Komisijas 2006.gada 27.jūnija Regulai (EK) Nr. 968/2006, ar kuru nosaka sīki izstrādātus noteikumus, lai īstenotu Padomes Regulu (EK) Nr. 320/2006, ar ko nosaka pagaidu shēmu cukura rūpniecības restrukturizācijai Kopienā (turpmāk – Komisijas regula Nr. 968/2006); 1.4. Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulas (EK) Nr. 1974/2006, ar ko paredz sīki izstrādātus piemērošanas noteikumus Padomes Regulai Nr. 1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), 55.pantam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1974/2006). 2. Atbalsta mērķis ir veicināt un atbalstīt cukura rūpniecības restrukturizācijas skartajā reģionā to infrastruktūras objektu bojājumu un vides problēmu novēršanu, kuru rašanās tieši saistīta ar cukura rūpniecības darbību vai darbības pārtraukšanu, tādējādi veidojot pievilcīgu vidi tādas saimnieciskās darbības attīstībai, kas aizstāj cukura nozari, un sakārtojot vidi kopumā. 3. Cukura rūpniecības restrukturizācijas skartajā reģionā ietilpst vietējās pašvaldības, kuru teritorijā 2006.gadā ir audzētas cukurbietes pārstrādei cukurā ne mazāk kā viena hektāra platībā, kā arī republikas pilsētu pašvaldības (turpmāk – pilsētu pašvaldības), kurās 2006.gadā cukurbietes tikušas pārstrādātas cukurā. (MK 18.08.2009. noteikumu Nr.939 redakcijā) 4. Atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību veic Lauku atbalsta dienests (turpmāk – dienests). 5. Dienests sagatavo un sniedz Zemkopības ministrijai un Eiropas Komisijai informāciju Komisijas regulas Nr. 968/2006 24.pantā noteiktajā kārtībā. 6. Atbalsta pretendenti ir: 6.1. pirmajā kārtā – šo noteikumu 1.pielikumā minētās vietējās pašvaldības un 2.pielikumā minētās pilsētu pašvaldības; 6.2. otrajā kārtā – šo noteikumu 3.pielikumā minētās vietējās pašvaldības, kuras: 6.2.1. uz šo noteikumu 1.pielikumā noteikto atbalstu nepieteicās vai to pilnībā neizmantoja projektu īstenošanas pirmajā kārtā; 6.2.2. šo noteikumu 1.pielikumā noteikto atbalsta summu pilnībā izmantoja projektu īstenošanas pirmajā kārtā, taču attiecīgā rajona kopējā atbalsta summa nav pilnībā izmantota, un uz to nav pieteikušās citas attiecīgā rajona administratīvās teritorijas vietējās pašvaldības, kas minētas šo noteikumu 6.2.1.apakšpunktā; 6.3. trešajā kārtā – šo noteikumu 2.pielikumā minētās pilsētu pašvaldības. (Grozīts ar MK 17.03.2009. noteikumiem Nr.241; MK 18.08.2009. noteikumiem Nr.939) 7. Atbalstu piešķir šādiem pasākumiem: 7.1. “Pamatpakalpojumi ekonomikai un iedzīvotājiem”; 7.2. “Atbalsts piesārņotu vietu attīrīšanai”. 8. Pasākuma “Pamatpakalpojumi ekonomikai un iedzīvotājiem” ietvaros tiek atbalstītas aktivitātes, kas saistītas ar vietējo pašvaldību ceļu un ielu būvniecību vai rekonstrukciju. 9. Pasākuma “Atbalsts piesārņotu vietu attīrīšanai” ietvaros tiek atbalstītas aktivitātes, kas saistītas ar pilsētu pašvaldību ietekmētās vides stāvokļa atjaunošanu un ūdenssaimniecības objektu sakārtošanu. 10. Šo noteikumu 7.punktā minētos pasākumus īsteno līdz 2011.gada 30.septembrim. (Grozīts ar MK 20.04.2010. noteikumiem Nr.376) 11. Atbalsta pretendents var saņemt atbalstu, ja tas atbilst šādiem publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem: 11.1. īstenojot projektu, sasniedz attiecīgā atbalsta mērķi; 11.2. neaizvieto esošos pamatlīdzekļus. 12. Par pamatlīdzekļu aizvietošanu neuzskata: 12.1. pamatlīdzekļu iegādi papildus esošiem pamatlīdzekļiem; 12.2. pamatlīdzekļu iegādi, kas būtiski maina tehnoloģiju raksturu; 12.3. jaunu objektu būvniecību un rekonstrukciju. 13. Atbalsta apmērs šo noteikumu 7.punktā minētajiem pasākumiem ir 100 % no kopējās attiecināmo izmaksu summas. 14. Publiskais finansējums pirmajā kārtā: 14.1. šo noteikumu 7.1.apakšpunktā minētajam pasākumam – 3 412 018,55 lati, tai skaitā 25 % jeb 853 004,64 lati ir valsts līdzfinansējums; 14.2. šo noteikumu 7.2.apakšpunktā minētajam pasākumam – 2 559 013,90 latu. 15. Projektu īstenošanas pirmajā kārtā: 15.1. vietējās pašvaldības var saņemt atbalstu šo noteikumu 8.punktā minēto aktivitāšu īstenošanai, būvējot vai rekonstruējot ceļu un ielu posmus saskaņā ar šo noteikumu 1.pielikumu; 15.2. pilsētu pašvaldības var saņemt atbalstu šo noteikumu 9.punktā minēto aktivitāšu īstenošanai. 16. Ja projektu iesniegumu pieņemšanas kārtā pieejamais atbalsts netiek pilnībā apgūts, to pārceļ uz nākamo kārtu. (MK 18.08.2009. noteikumu Nr.939 redakcijā) 17.1 Trešajā kārtā atbalstu piešķir šo noteikumu 7.2.apakšpunktā minētajam pasākumam. (MK 18.08.2009. noteikumu Nr.939 redakcijā) 18. Piesakoties otrajai kārtai, atbalsta pretendents norāda par atbalsta līdzekļiem būvējamos un rekonstruējamos ceļus vai ielu posmus. Projektu īstenošanas otrajā kārtā ceļu un ielu posmu, kā arī to garumu neierobežo saskaņā ar šo noteikumu 1.pielikumu. (Grozīts ar MK 17.03.2009. noteikumiem Nr.241) 19. Vietējā pašvaldība par visiem ceļu un ielu posmiem, kuros paredzēta rekonstrukcija vai būvniecība, var iesniegt vienu projekta iesniegumu, bet tehnisko projektu – par katru posmu atsevišķi. (MK 17.03.2009. noteikumu Nr.241 redakcijā) 20. Saistībā ar iesniegto atbalsta projektu nedrīkst būt iesniegti citi projekta iesniegumi finansējuma saņemšanai no Eiropas Savienības fondiem vai valsts atbalsta programmām. 21. Projektu īstenošanas pirmajā kārtā: 21.1. projektu attiecināmo izmaksu summa vietējām pašvaldībām ir noteikta šo noteikumu 1.pielikumā; 21.2. projektu attiecināmo izmaksu summa pilsētu pašvaldībām ir noteikta šo noteikumu 2.pielikumā. 22. Šo noteikumu 7.1.apakšpunktā minētā pasākuma ietvaros ir noteiktas šādas attiecināmo izmaksu kategorijas: 22.1. ceļu un ielu būvniecības vai rekonstrukcijas, autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas ir atbildīgas par darbu veikšanu; 22.2. vispārīgās izmaksas – tehniskās projektēšanas un projekta sagatavošanas izmaksas saskaņā ar līgumiem ar trešajām personām, tai skaitā arhitektu, inženieru un konsultantu honorāri, juridiskie pakalpojumi, tehniski ekonomiskie pamatojumi un būvatļaujas saņemšanas izmaksas, kas tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai ieviešanu un kas nepārsniedz 8 % no attiecināmo izmaksu kopsummas. 23. Šo noteikumu 7.2.apakšpunktā minētā pasākuma ietvaros ir noteiktas šādas attiecināmo izmaksu kategorijas: 23.1. būvniecība, būvuzraudzība, nojaukšana, rekonstrukcija, autoruzraudzība, virszemes ūdensobjektu sakārtošana, kas saistīta ar ietekmētās vides labiekārtošanu, tai skaitā: 23.1.1. virszemes ūdensobjektu tīrīšana vietās, kurās tas nepieciešams cukura ražošanas radītās nelabvēlīgās ietekmes dēļ; 23.1.2. hidrotehnisko būvju (piemēram, dambju, sūkņu staciju, melioratīvo sistēmu) būvniecība un rekonstrukcija vietās, kurās tas nepieciešams plūdu draudu novēršanai, kas radušies saistībā ar cukura ražošanas restrukturizāciju; 23.2. hidrotehnisko būvju aprīkošanai nepieciešamo iekārtu iegāde projektā paredzēto aktivitāšu īstenošanai – līdz 30 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām; 23.3. vispārīgās izmaksas – tehniskās projektēšanas un projekta sagatavošanas izmaksas (ietekmes uz vidi novērtējuma sagatavošanas izmaksas, izpētes darbu izmaksas) saskaņā ar līgumiem ar trešajām personām, tai skaitā arhitektu, inženieru un konsultantu honorāri, juridiskie pakalpojumi, tehniski ekonomiskie pamatojumi un būvatļaujas saņemšanas izmaksas, kas tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai ieviešanu un kas nepārsniedz 8 % no attiecināmo izmaksu kopsummas. 24. Attiecināmas ir tikai tās būvprojektu tāmes pozīcijas un būvmateriāli, kas tiešā veidā saistīti ar atbalsta mērķa sasniegšanu. 25. Pasākumu ietvaros tiek atbalstītas tikai tādas attiecināmās izmaksas, kuras tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, ir samērīgas un pamatotas. 26. Pasākumu aktivitātes ietvaros neattiecināmas ir šādas izmaksas: 26.1. kas nav noteiktas kā attiecināmas; 26.2. kas nav tieši saistītas ar projekta pasākumiem; 26.3. kas pārsniedz projekta iesniegumā apstiprināto attiecināmo izmaksu apmēru; 26.4. kas pārsniedz tirgus cenu; 26.5. kas saistītas ar nepabeigtiem darbiem; 26.6. kas nav pamatotas ar attaisnojošiem dokumentiem, ko nosaka vienošanās par finansējumu; 26.7. kas radušās pirms līguma noslēgšanas ar dienestu, izņemot projekta sagatavošanas izmaksas, kas noteiktas šo noteikumu 22.2. un 23.3.apakšpunktā, bet kuras nav veiktas pirms 2007.gada 1.janvāra; 26.8. pakalpojumu, preču piegādes vai darbu izmaksas iepirkumiem, kuriem nav veikta iepirkuma procedūra atbilstoši normatīvajiem aktiem par publisko iepirkumu un par iepirkumu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vajadzībām; 26.9. iepirkuma dokumentu sagatavošanas izmaksas; 26.10. bankas procentu maksājumi, maksa par finanšu transakcijām, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas svārstību radītie zaudējumi; 26.11. naudas sodi, līgumsodi un tiesas izdevumi; 26.12. nekustamā īpašuma pirkuma vai nomas izmaksas; 26.13. citas izmaksas, kas nav attiecināmas saskaņā ar Padomes regulu Nr. 1698/2005 un Komisijas regulu Nr. 1974/2006; 26.14. pievienotās vērtības nodoklis. (Grozīts ar MK 17.03.2009. noteikumiem Nr.241) 27. Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) Cukura rūpniecības restrukturizācijas fonda pasākuma projektu iesniegumu (turpmāk – projekta iesniegums) (4.pielikums) pieņemšana notiek trijās kārtās. Mēnesi pirms projektu iesniegumu pieņemšanas sākuma dienests pēc saskaņošanas ar Zemkopības ministriju laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” izsludina projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas datumu, projektu ieviešanas beigu termiņu un pieejamo publisko finansējumu. (Grozīts ar MK 18.08.2009. noteikumiem Nr.939) 28. Pēc projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas projektu iesniegumus no vietējām pašvaldībām pieņem vienu mēnesi. (MK 18.08.2009. noteikumu Nr.939 redakcijā) 29. Lai pieteiktos atbalsta saņemšanai, atbalsta pretendents dienestā personiski (izņemot gadījumu, ja iesniegumu iesniedz saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu) iesniedz: 29.1. projekta iesniegumu divos oriģinālos eksemplāros un tā elektronisko versiju; 29.2. būvniecību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā apstiprinātu būvprojekta kopiju, ko iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc tam, kad ar dienestu noslēgts līgums par atbalsta piešķiršanu (turpmāk – līgums); 29.3. iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkumu procedūras piemērošanu. Iepirkuma dokumentus iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc tam, kad ar dienestu noslēgts līgums; 29.4. būvatļaujas kopiju, ko iesniedz kopā ar šo noteikumu 29.3.apakšpunktā minētajiem dokumentiem; 29.5. pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas apliecības kopiju, ja atbalsta pretendents ir ar pievienotās vērtības nodokli apliekama persona; 29.6. pilsētas pašvaldības vai vietējās pašvaldības domes (padomes) lēmuma kopiju par piedalīšanos projektā un visu saistību uzņemšanos, kuras attiecas uz projekta īstenošanu, norādot projekta īstenošanas kopējās izmaksas un projekta finansēšanas avotus; 29.7. apliecinājumu, ka atbalsta pretendentam ir stabili un pieejami finanšu līdzekļi. (Grozīts ar MK 17.03.2009. noteikumiem Nr.241; MK 20.04.2010. noteikumiem Nr.376) 30. Pilsētu pašvaldības iesniedz dienestā šo noteikumu 29.punktā minētos dokumentus, kā arī: 30.1. likumā “Par ietekmes uz vidi novērtējumu” noteikto noslēguma ziņojumu par ietekmes uz vidi novērtējumu un Vides pārraudzības valsts biroja atzinumu par noslēguma ziņojumu, ja ir nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums; 30.2. Vides pārraudzības valsts biroja lēmumu par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu un Valsts vides dienesta attiecīgās reģionālās vides pārvaldes tehniskos noteikumus, ja projektam ir veikts sākotnējais ietekmes uz vidi novērtējums, bet ietekmes uz vidi novērtējuma procedūra nav jāpiemēro; 30.3. Valsts vides dienesta attiecīgās reģionālās vides pārvaldes izsniegtos tehniskos noteikumus projektiem, kuriem nav nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums. 31. Pēc dienesta pieprasījuma valsts akciju sabiedrība “Latvijas Valsts ceļi” sniedz dienestam informāciju par vietējās pašvaldības valdījumā esošo reģistrēto ceļu. 32. Pirmajā kārtā izvērtē visus projektu iesniegumus, ko iesniegušas šo noteikumu 6.1.apakšpunktā minētās pašvaldības, bet otrajā kārtā – ko iesniegušas šo noteikumu 6.2.apakšpunktā minētās pašvaldības. Trešajā kārtā izvērtē visus projektus, ko iesniegušas šo noteikumu 6.3.apakšpunktā minētās pašvaldības. (Grozīts ar MK 18.08.2009. noteikumiem Nr.939) 33. Otrajā kārtā projektu iesniegumus no vietējām pašvaldībām izvērtē, ņemot vērā attiecīgā rajona kopējo atbalsta summu. Ja vietējās pašvaldības pilnībā neapgūst šo noteikumu 1.pielikumā noteikto attiecīgā rajona kopējo atbalsta summu, atlikušo summas daļu proporcionāli projektu iesniegumu attiecināmo izmaksu kopsummai sadala starp iesniegtajiem projektu iesniegumiem. (MK 17.03.2009. noteikumu Nr.241 redakcijā) 34. Projektu iesniegumus dienests izvērtē šādā secībā: 34.1. atbilstība administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem; 34.2. atbilstība atbalsta saņemšanas nosacījumiem saskaņā ar attiecīgajiem normatīvajiem aktiem. 35. Administratīvie vērtēšanas kritēriji ir šādi: 35.1. projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā (ja projekta iesniegums iesniegts saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu, par tā iesniegšanas brīdi tiek uzskatīts laiks, kad tas ir nosūtīts, izmantojot elektronisko pastu vai iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes sistēmas). Ja rodas domstarpības, atbalsta pretendents pierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts līdz projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigām; 35.2. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā latviešu valodā; 35.3. projekta iesniegumam ir pievienota identiska projekta iesnieguma elektroniskā versija (izņemot projektu iesniegumus, kas iesniegti saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu); 35.4. projekta iesnieguma oriģināls ir caurauklots (izņemot projektu iesniegumus, kas iesniegti saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu); 35.5. projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu vai papildinājumu; 35.6. ir iesniegti divi projekta iesnieguma eksemplāri (izņemot projektu iesniegumus, kas iesniegti saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu); 35.7. projekta iesnieguma izmaksu aprēķins ir veikts aritmētiski pareizi; 35.8. projekta budžets ir aprēķināts latos; 35.9. projekta finansējums ir izstrādāts atbilstoši pasākuma nosacījumiem; 35.10. projekta iesniegumā iekļautās attiecināmās izmaksas noteiktas atbilstoši normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu konkrētajiem pasākumiem, kā arī tirgus situācijai; 35.11. projekta ietvaros paredzēto piegāžu, pakalpojumu vai būvdarbu iepirkums ir veikts atbilstoši normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu. Iepirkuma dokumentus iesniedz kopā ar projektu vai triju mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas; 35.12. projekta iesniegumā ir norādītas attiecināmās izmaksas un tās neattiecināmās izmaksas, kas nepieciešamas projekta mērķu sasniegšanai; 35.13. projekta iesniegumā pieprasītais atbalsta apmērs pirmajā kārtā nepārsniedz: 35.13.1. vietējai pašvaldībai – šo noteikumu 1.pielikumā minēto maksimālo atbalsta apmēru; 35.13.2. pilsētas pašvaldībai – šo noteikumu 2.pielikumā minēto maksimālo atbalsta apmēru; 35.14. projekta iesniegumā ir aprakstīta saistība ar cukura rūpniecību vai tās restrukturizāciju; 35.15. pilsētas pašvaldība ir reģistrējusi hidrotehnisko būvi vai virszemes ūdensobjektu normatīvajos aktos par meliorācijas kadastru noteiktajā kārtībā; 35.16. vietējās pašvaldības ceļš ir iekļauts valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi” ceļu reģistrā; 35.17. projekta īstenošanas termiņš nav ilgāks par 2011.gada 30.septembri; 35.18. projekta iesniegumu ir parakstījusi atbildīgā persona, kurai ir paraksta tiesības. (Grozīts ar MK 20.04.2010. noteikumiem Nr.376) 36. Ja projekta iesniegums neatbilst administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, dienests vienu reizi rakstiski pieprasa papildu informāciju projekta iesnieguma precizēšanai vai labošanai. Pieprasīto informāciju atbalsta pretendents iesniedz 10 darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas. Ja papildu informāciju neiesniedz, dienests pieņem šo noteikumu 38.2.apakšpunktā minēto lēmumu. 37. Ja, izvērtējot projekta atbilstību atbalsta saņemšanas nosacījumiem, projekta iesniegumā ietvertā informācija nav skaidra, dienests rakstiski pieprasa atbalsta pretendentam skaidrojumu. Skaidrojumu atbalsta pretendents iesniedz 10 darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas. Ja pieprasīto informāciju neiesniedz, dienests pieņem šo noteikumu 38.3.apakšpunktā minēto lēmumu. 38. Pēc projektu iesniegumu izvērtēšanas dienests pieņem lēmumu par projekta iesnieguma: 38.1. atbilstību administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, atbalsta saņemšanas nosacījumiem un projekta iesnieguma apstiprināšanu; 38.2. neatbilstību administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem un projekta iesnieguma noraidīšanu; 38.3. neatbilstību atbalsta saņemšanas nosacījumiem un projekta iesnieguma noraidīšanu; 38.4. noraidīšanu finansējuma trūkuma dēļ. 39. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu dienests pieņem triju mēnešu laikā pēc tās atbalsta kārtas noslēgšanas, kurā projekta iesniegums iesniegts, un informē par to atbalsta pretendentu. 40. Atbalsta pretendents 10 darbdienu laikā pēc informācijas saņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu slēdz līgumu. 41. Ja atbalsta pretendents bez attaisnojoša iemesla 10 darbdienu laikā pēc atkārtota uzaicinājuma saņemšanas neierodas slēgt līgumu, projekta iesniegumu uzskata par atsauktu. 42. Atbalsta pretendents projekta iesniegumu var atsaukt pieteikšanās gadā līdz brīdim, kad dienests ir pieņēmis šo noteikumu 38.1.apakšpunktā minēto lēmumu. 43. Ja atbalsta pretendents projekta iesniegumu atsauc saistību periodā, saņemtais atbalsts jāatmaksā. 44. Šo noteikumu 38.punktā minēto dienesta lēmumu var apstrīdēt Lauku atbalsta dienesta likumā noteiktajā kārtībā. 47. Ja projekta īstenošanas starpposma maksājumus pieprasa pa posmiem, atbalsta pretendents projekta posmus definē, ievērojot šādus nosacījumus: 47.1. pilsētu pašvaldības vienā posmā var veikt virszemes ūdensobjektu tīrīšanas darbus vai hidrotehnisko būvju būvniecību, rekonstrukciju un aprīkošanu; 47.2. vietējās pašvaldības vienā posmā pilnībā pabeidz kādu no rekonstruējamā vai būvējamā ceļa posmiem. 48. Ja projektu īsteno pa posmiem, pēc katra posma beigām vai pēc projekta pilnīgas ieviešanas atbalsta saņēmējs piecu darbdienu laikā pēc līgumā noteiktā projekta ieviešanas beigu termiņa iesniedz dienestā šādus dokumentus: 48.1. projekta ieviešanas pārskatu par projekta iesniegumā plānoto pasākumu izpildi attiecīgajā laikposmā saskaņā ar līguma pielikumu. Norāda jebkuras novirzes no projekta iesniegumā plānotā un veiktās darbības to novēršanai; 48.2. projekta īstenošanu apliecinošo maksājumu un darījumu dokumentu kopijas (uzrāda oriģinālus); 48.3. darbu nodošanas un pieņemšanas aktu kopijas, kuras apstiprinājis atbalsta saņēmējs (uzrāda oriģinālus); 48.4. Valsts vides dienesta attiecīgās reģionālās vides pārvaldes atzinumu par tehnisko noteikumu prasību izpildi (attiecas uz šo noteikumu 7.2.apakšpunktā minēto pasākumu); 48.5. maksājuma pieprasījumu saskaņā ar šo noteikumu 5.pielikumu. 49. Pēc pilnīgas projekta ieviešanas atbalsta saņēmējs piecu darbdienu laikā pēc līgumā noteiktā projekta ieviešanas beigu termiņa iesniedz dienestā akta kopiju par būves pieņemšanu ekspluatācijā (uzrāda oriģinālu). 51. Ja atbalsta saņēmējs noteiktajos termiņos neiesniedz šo noteikumu 49. vai 50.punktā minētos dokumentus, dienests nosūta atgādinājumu par dokumentu iesniegšanu 10 darbdienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas. Ja atbalsta saņēmējs pēc paziņojuma saņemšanas norādītajā laikā dokumentus neiesniedz, dienests izskata jautājumu par saistību pārtraukšanu ar atbalsta saņēmēju līgumā paredzētajā kārtībā. 52. Atbalsta saņēmējs līdz 2020.gada 31.decembrim glabā un uzrāda dienesta amatpersonām visu ar projektu un tā īstenošanu un uzraudzību saistīto dokumentāciju un informāciju, kā arī nodrošina iespēju dienesta, Eiropas Savienības un citu kompetento institūciju pārstāvjiem veikt kontroli pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc pēdējā maksājuma saņemšanas. 54. Ja projektā paredzētās būvniecības, rekonstrukcijas vai virszemes ūdensobjektu tīrīšanas izmaksas attiecīgajam projektam pārsniedz noteikto atbalsta apmēru, izmaksu starpību sedz atbalsta saņēmējs. 55. Atbalsta saņēmējs pēc projekta vai tā posma pabeigšanas divas reizes gadā – līdz 15.janvārim un 15.jūlijam – iesniedz dienestā maksājuma pieprasījumu. Maksājuma pieprasījums ir atbalsta saņēmēja reālo izdevumu atmaksas pieprasījums. Dienestā atbalsta saņēmējam izmaksājamo atbalsta apmēru nosaka, pamatojoties uz noteikto atbalsta summu, līguma izmaksu tāmi un iesniegtajiem izdevumus apliecinošajiem dokumentiem. (MK 17.03.2009. noteikumu Nr.241 redakcijā) 56. Projektu var ieviest ne vairāk kā trijos posmos, bet atbalstu tā saņēmējs var saņemt divas reizes gadā – martā un septembrī. Starpposma maksājumus veic pēc šo noteikumu 47.punktā minētā atsevišķā projekta posma pabeigšanas, ja pēc tā ieviešanas radusies auditējama vērtība (fiziski izmērāms veiktās darbības rezultāts, kas pamatots ar grāmatvedības dokumentiem). Noslēguma maksājumu veic tikai pēc visu līgumā paredzēto darbību izpildes. 57. Dienests maksājuma pieprasījumu izskata 60 darbdienu laikā pēc tā saņemšanas (ja tiek veikti precizējumi vai pieprasīta papildu informācija, izskatīšanas termiņu pagarina par attiecīgo laikposmu, kad tiek veikti precizējumi vai pieprasīta papildu informācija) un: 57.1. ja maksājuma pieprasījumā iekļautie izdevumi atbilst normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu finansējuma apguvi noteiktajām prasībām, apstiprina attiecināmo izdevumu summu, sagatavo un iesniedz Valsts kasē maksājuma uzdevumu par faktiski veikto izdevumu atmaksu atbilstoši līgumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma proporcijai un rakstiski informē par to atbalsta saņēmēju; 57.2. ja daļa no maksājuma pieprasījumā iekļautajiem izdevumiem neatbilst normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu finansējuma apguvi noteiktajām prasībām, par neattiecināmo izmaksu daļu samazina apmaksai apstiprināto attiecināmo izdevumu summu un rakstiski informē par to atbalsta saņēmēju; 57.3. ja maksājuma pieprasījumā iekļautie izdevumi neatbilst normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu finansējuma apguvi noteiktajām prasībām, neapstiprina neatbilstošo izdevumu summu un rakstiski informē par to atbalsta saņēmēju. 58. Maksājumus pārskaita bezskaidras naudas norēķinu veidā saskaņā ar Komisijas Regulas Nr. 968/2006 17.punktu atbalsta saņēmēja vai tā pilnvarota pārstāvja bankas kontā. Dienests iesniedz maksājuma uzdevumu Valsts kasē. Valsts kase veic pārskaitījumu atbalsta saņēmēja kontā triju darbdienu laikā pēc maksājuma uzdevuma saņemšanas. (Grozīts ar MK 17.03.2009. noteikumiem Nr.241) 59. Projekta uzraudzības laikā – piecus gadus pēc pēdējā maksājuma – atbalsta saņēmējs projekta ietvaros par publiskā finansējuma līdzekļiem iegūtos pamatlīdzekļus nedrīkst: 59.1. atsavināt vai patapināt; 59.2. izīrēt vai iznomāt. 60. Ja projektu iesniegumu pieņemšana tiek izsludināta līdz 2009.gada 30.jūnijam, projektu iesniegumus pieņem vienu mēnesi pēc projektu iesniegumu pieņemšanas sākšanas. 61. No 2009.gada 1.jūlija uz atbalstu otrajā kārtā var pretendēt šo noteikumu 1.pielikumā minētās vietējās pašvaldības vai vietējās pašvaldības, kuru teritorijā ietilpst šo noteikumu 1.pielikumā minētie pagasti un kuras uz atbalstu nepieteicās vai to pilnībā neizmantoja projektu īstenošanas pirmajā kārtā. Ministru prezidents I.Godmanis
Zemkopības ministrs M.Roze
Piezīmes. 1. * Ir noteikusi attiecīgā rajona padome atbilstoši maksimālajam atbalsta apmēram, kāds pieejams konkrētajam rajonam. 2. ** Rajonam pieejamais maksimālais atbalsta apmērs aprēķināts proporcionāli cukurbiešu audzēšanas intensitātei 2006.gadā attiecīgā rajona pagastos, izmantojot šādu formulu: A = (L x Kv x 0,5 + LV) x Plp : Plk, kur A – saņemamais atbalsts latos; L – atbalsta likme par cukura kvotas tonnu (latos) saskaņā ar Padomes Regulas Nr. 320/2006 6.panta 2.punktu; Kv – kopējā valstī atteiktā cukura ražošanas kvota tonnās; LV – Latvijas līdzfinansējums 25 % apmērā no dažādošanas atbalsta cukura rūpniecības restrukturizācijas skartajam reģionam, kurā 2006.gadā audzētas cukurbietes pārstrādei cukurā; Plp – platība (ha), kas atradās attiecīgā rajona pagastos, kuros 2006.gadā tika audzētas cukurbietes turpmākajai pārstrādei cukurā (3.pielikums); Plk – kopējā cukurbiešu platība valstī, no kuras tika piegādātas cukurbietes cukurfabrikām saskaņā ar 2006.gadā noslēgtajiem līgumiem (3.pielikums). Zemkopības ministrs M.Roze
Piezīme. * Atbalsta apmērs aprēķināts proporcionāli attiecīgajā pilsētā izvietotās cukurfabrikas cukura ražošanas kvotai, izmantojot šādu formulu: A = L x Kv x 0,5 x Kvf : Kv, kur A – saņemamais atbalsts latos; L – atbalsta likme par cukura kvotas tonnu (latos) saskaņā ar Padomes Regulas Nr. 320/2006 6.panta 2.punktu; Kv – kopējā valstī atteiktā cukura ražošanas kvota tonnās; Kvf – attiecīgās cukurfabrikas atteiktā cukura ražošanas kvota tonnās. Zemkopības ministrs M.Roze
Cukura rūpniecības restrukturizācijas skartā reģiona vietējās pašvaldības un cukurbiešu audzēšanas platības rajonos*
Piezīmes. 1. * Pēc vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā iedalījuma uz 2007.gada 10.septembri. 2. ** Saskaņā ar Lauku atbalsta dienesta informāciju par deklarētajām platībām lauksaimnieciskās produkcijas ražošanai. Zemkopības ministrs M.Roze
Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā
4.pielikums Ministru kabineta 2008.gada 14.jūlija noteikumiem Nr.556 (Pielikums grozīts ar MK 17.03.2009. noteikumiem Nr.241; MK 18.08.2009. noteikumiem Nr.939) Zemkopības ministrs M.Roze
Zemkopības ministrs M.Roze
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu cukura rūpniecības ..
Statuss:
Spēkā esošs
Dokumenta valoda:
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|