Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Skatīt Ministru kabineta 2009. gada 13. janvāra noteikumus Nr. 30 "Noteikumi par traktortehnikas un tās piekabju valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem". Ministru kabineta noteikumi Nr.575
Rīgā 2006.gada 11.jūlijā (prot. Nr.37 24.§) Noteikumi par traktortehnikas un tās piekabju valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 16.panta septīto daļu
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā veicama traktortehnikas un tās piekabju valsts tehniskā apskate un tehniskā kontrole uz ceļiem. 2. Traktortehnikas un tās piekabju valsts tehniskā apskate (turpmāk – tehniskā apskate) veicama ne vēlāk kā piecas dienas pēc traktortehnikas vai tās piekabes pirmreizējās reģistrācijas un turpmāk atbilstoši termiņam, līdz kuram traktortehnikai vai tās piekabei ir atļauts piedalīties ceļu satiksmē, bet ne retāk kā reizi gadā. Mēnesi, līdz kuram traktortehnikai un tās piekabei atļauts piedalīties ceļu satiksmē, norāda tehniskās apskates uzlīmē (talonā). Tehniskās apskates uzlīmes un tehniskās apskates talona paraugs norādīts šo noteikumu 1.pielikumā. 3. Traktortehnikas un tās piekabes tehniskā stāvokļa kontroli tehniskās apskates ietvaros un tehnisko kontroli uz ceļiem veic valsts aģentūras “Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra” (turpmāk ? aģentūra) inspektori (turpmāk – inspektori). Tehnisko apskati veic inspektoru norādītā kontroles vietā neatkarīgi no traktortehnikas un tās piekabes reģistrācijas vietas un traktortehnikas un tās piekabes īpašnieka (vadītāja) dzīvesvietas. Par kontroles vietu aģentūra laikus sniedz informāciju plašsaziņas līdzekļos. 4. Traktortehnikas un tās piekabes tehniskais stāvoklis un aprīkojums atbilst šo noteikumu 2.pielikumā minētajām prasībām. 5. Veicot traktortehnikas un tās piekabes tehniskā stāvokļa kontroli tehniskās apskates ietvaros un tehnisko kontroli uz ceļiem, tiek kontrolēta atbilstība šo noteikumu 2.pielikumā minētajām prasībām. Inspektors konstatētos trūkumus un bojājumus atkarībā no to nozīmīguma novērtē ar kādu no šādiem vērtējumiem: 5.1. sīks trūkums vai bojājums, kas tieši neietekmē satiksmes un darba drošību (turpmāk – 1.vērtējums); 5.2. bīstams trūkums vai bojājums, kas apdraud apkārtējo vidi, cilvēku veselību, dzīvību vai satiksmes drošību (turpmāk – 2.vērtējums). 6. Tehniskā apskate ietver traktortehnikas un tās piekabes statusa pārbaudi un tehniskā stāvokļa kontroli. 7. Traktortehnikas un tās piekabes statusa pārbaude ietver datu pārbaudi traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā un īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas kontroli. 8. Traktortehnikas un tās piekabes tehniskā stāvokļa kontrolē izšķir divus pārbaužu veidus: 8.1. pamatpārbaude – obligātā tehniskā pārbaude atbilstoši Ceļu satiksmes likumā noteiktajam periodiskumam vai tehniskā pārbaude, kas tiek veikta, ja beidzies atkārtotās pārbaudes veikšanai noteiktais termiņš vai ja tehniskajā kontrolē uz ceļiem traktortehnikai vai tās piekabei konstatēti trūkumi vai bojājumi, kas novērtēti ar 2.vērtējumu; 8.2. atkārtotā pārbaude ? tehniskā pārbaude, kas tiek veikta 30 dienu laikā pēc pamatpārbaudes, ja pamatpārbaudē konstatēti trūkumi vai bojājumi, kas novērtēti ar 2.vērtējumu. 9. Atkārtotās pārbaudes laikā galvenokārt tiek kontrolēta to trūkumu vai bojājumu novēršana, kas konstatēti pamatpārbaudē. Ja traktortehnikai vai tās piekabei pēc pamatpārbaudes ir radušies citi acīmredzami trūkumi vai bojājumi, inspektors tos novērtē saskaņā ar šo noteikumu 5.punktu. 10. Veicot traktortehnikas vai tās piekabes tehnisko kontroli uz ceļiem, pārbaudi veic tādā apjomā, kādu atļauj kontroles vietā pieejamās iekārtas, bet ne lielākā apjomā kā pamatpārbaudē. 11. Pirms tehniskās apskates traktortehnikas un tās piekabes īpašnieks (vadītājs) kontroles vietā inspektoram uzrāda traktortehnikas un tās piekabes reģistrācijas apliecību, traktortehnikas vadītāja apliecību un spēkā esošu transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas polisi, kā arī samaksā par tehnisko apskati. 12. Pēc nepieciešamo dokumentu uzrādīšanas un maksājumu veikšanas traktortehnikas un tās piekabes īpašniekam (vadītājam) izsniedz tehniskās apskates protokola veidlapu (3.pielikums) un maksājumus apliecinošus dokumentus. 13. Lai veiktu tehniskā stāvokļa kontroli, traktortehnikas un tās piekabes īpašnieks (vadītājs) traktortehniku un tās piekabi kopā ar tās reģistrācijas apliecību un tehniskās apskates protokola veidlapu nodod inspektoram. 14. Tehniskā stāvokļa kontroli sāk ar traktortehnikas un tās piekabes uzskaites tehnisko datu salīdzināšanu (turpmāk – datu salīdzināšana). Ja traktortehnikas un tās piekabes reģistrācijas apliecības ieraksti nav salasāmi vai neatbilst faktiskajam stāvoklim, bet ir iespējams identificēt konkrēto traktortehniku vai tās piekabi un tai izsniegto reģistrācijas apliecību, inspektors turpina tehniskā stāvokļa kontroli, izdara attiecīgu ierakstu tehniskās apskates protokolā un tehniskās apskates uzlīmi izsniedz tikai pēc neatbilstības novēršanas. 15. Ja nav iespējams identificēt traktortehniku vai tās piekabi vai ja konstatētas viltojuma pazīmes agregātu numerācijā, reģistrācijas dokumentos vai valsts reģistrācijas numura zīmē, inspektors sastāda aktu un informē attiecīgās tiesībsargājošās institūcijas. Tehniskā stāvokļa kontroli neturpina, tehniskās apskates protokolu anulē un viltoto valsts reģistrācijas numura zīmi atsavina. 16. Pēc datu salīdzināšanas inspektors no traktortehnikas vējstikla noņem iepriekšējās tehniskās apskates uzlīmi. 17. Traktortehnikas un tās piekabes tehniskā stāvokļa un aprīkojuma kontroli inspektors veic, izmantojot aģentūras rīcībā esošās diagnostikas palīgierīces un instrumentus. Konstatētos trūkumus vai bojājumus inspektors atzīmē tehniskās apskates protokolā, norādot vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikumam. 18. Tehniskā stāvokļa kontroles beigās inspektors, ņemot vērā konstatētos trūkumus vai bojājumus, nosaka traktortehnikas un tās piekabes tehniskā stāvokļa un aprīkojuma kopējo novērtējumu un noformē tehniskās apskates protokolu. 19. Ja traktortehnikai vai tās piekabei konstatēti trūkumi vai bojājumi, inspektors par tiem sniedz skaidrojumu, lai pamatotu savu lēmumu, kā arī norāda uz trūkumiem un bojājumiem, kurus nepieciešams novērst ekspluatācijas gaitā vai kuru dēļ traktortehnikas vai tās piekabes ekspluatācija ir aizliegta. 20. Ja traktortehnikas un tās piekabes tehniskais stāvoklis un aprīkojums atbilst šo noteikumu 2.pielikumā minētajām prasībām un tai nav konstatēti trūkumi vai bojājumi, kas novērtējami ar 2.vērtējumu, tiek dota atļauja piedalīties ceļu satiksmē un tiek izsniegta tehniskās apskates uzlīme (talons). 21. Tehniskās apskates uzlīmi inspektors pielīmē traktortehnikas priekšējā stikla (vējstikla) iekšpusē labajā augšējā stūrī. Par traktortehnikas piekabi un traktortehniku, kurai nav kabīnes, īpašnieks (vadītājs) saņem tehniskās apskates talonu. 22. Ja traktortehnikai vai tās piekabei konstatēti trūkumi un bojājumi, kas novērtējami ar 2.vērtējumu, tehniskās apskates uzlīmi (talonu) neizsniedz un traktortehnikai vai tās piekabei veic šo noteikumu 8.2.apakšpunktā minēto atkārtoto tehnisko apskati. 23. Traktortehnikas un tās piekabes īpašnieks (vadītājs) novērš konstatētos trūkumus un bojājumus un uzrāda traktortehniku vai tās piekabi atkārtotai pārbaudei. III. Tehniskās apskates uzlīmes (talona) izsniegšana jaunai traktortehnikai un tās piekabei, uzlīmes (talona) dublikāta izsniegšana un uzlīmes (talona) apmaiņa
24. Jaunai, iepriekš nereģistrētai traktortehnikai un tās piekabei tehniskās apskates uzlīmi (talonu) pielīmē vai izsniedz bez tehniskā stāvokļa kontroles. 25. Ja iepriekš izsniegtā spēkā esošā tehniskās apskates uzlīme (talons) ir nozaudēta vai bojāta vai ir mainīts traktortehnikas vējstikls, tehniskās apskates uzlīmes (talona) dublikātu izsniedz bez traktortehnikas vai tās piekabes tehniskās kontroles. 26. Ja ir mainījušies traktortehnikas vai tās piekabes tehniskās apskates uzlīmē (talonā) norādītie uzskaites dati, tehniskās apskates uzlīmi (talonu) apmaina bez tehniskā stāvokļa kontroles. 27. Pirms tehniskās kontroles uz ceļa traktortehnikas vadītājs inspektoram uzrāda traktortehnikas un tās piekabes reģistrācijas apliecību un nodod traktortehniku un tās piekabi tehniskās kontroles veikšanai. 28. Tehnisko kontroli sāk ar datu salīdzināšanu. Ja traktortehnikas un tās piekabes reģistrācijas apliecības ieraksti nav salasāmi vai neatbilst faktiskajam stāvoklim, bet ir iespējams identificēt konkrēto traktortehniku vai tās piekabi un tai izsniegto reģistrācijas apliecību, aģentūras darbinieks turpina tehnisko kontroli un izdara attiecīgu atzīmi tehniskās kontroles protokolā. Ja nav iespējams identificēt konkrēto traktortehniku vai tās piekabi vai ja konstatētas viltojuma pazīmes traktortehnikas agregātu numerācijā, reģistrācijas dokumentos vai valsts reģistrācijas numura zīmē, inspektors sastāda aktu un informē attiecīgās tiesībsargājošās institūcijas. Viltoto valsts reģistrācijas numura zīmi atsavina. 29. Pēc datu salīdzināšanas inspektors veic traktortehnikas un tās piekabes tehniskā stāvokļa un aprīkojuma kontroli. 30. Konstatētos trūkumus vai bojājumus inspektors atzīmē tehniskās kontroles protokolā. Tehniskās kontroles protokolā norāda arī šādu informāciju: 30.1. ziņas par traktortehniku un tās piekabi; 30.2. ziņas par traktortehnikas un tās piekabes īpašnieku (vadītāju); 30.3. ziņas par traktortehnikas un tās piekabes tehniskā stāvokļa un aprīkojuma kopējo novērtējumu; 30.4. tā inspektora vārdu un uzvārdu, kurš veicis traktortehnikas un tās piekabes tehniskā stāvokļa kontroli. 31. Tehniskās kontroles beigās, ņemot vērā konstatēto trūkumu un bojājumu vērtējumus, inspektors nosaka traktortehnikas un tās piekabes tehniskā stāvokļa un aprīkojuma kopējo novērtējumu, noformē tehniskās kontroles protokolu un izsniedz to traktortehnikas vadītājam. 32. Ja traktortehnikai vai tās piekabei konstatēti trūkumi vai bojājumi, inspektors sniedz skaidrojumu par: 32.1. trūkumiem vai bojājumiem, kuriem pievēršama uzmanība turpmākajā traktortehnikas un tās piekabes ekspluatācijas gaitā; 32.2. trūkumiem vai bojājumiem, kurus nepieciešams novērst; 32.3. bojājumiem, kuru dēļ traktortehnikas vai tās piekabes turpmāka piedalīšanās ceļu satiksmē ir aizliegta. 33. Ja traktortehnikai vai tās piekabei konstatēti trūkumi un bojājumi, kas novērtēti ar 2.vērtējumu, inspektors no traktortehnikas vējstikla noņem iepriekšējās tehniskās apskates uzlīmi vai konfiscē tehniskās apskates talonu. Inspektors traktortehnikas īpašniekam (vadītājam) izsniedz tehniskās kontroles protokolu, kurā norāda datumu, līdz kuram jāveic pamatpārbaude. 34. Lai saņemtu atļauju piedalīties ceļu satiksmē, traktortehnikai vai tās piekabei veic tehniskā stāvokļa pamatpārbaudi. Ja pamatpārbaudē trūkumi vai bojājumi netiek konstatēti, inspektors veic šo noteikumu 21.punktā minētās darbības. 35. Pielaide ceļu satiksmei un tehniskās apskates uzlīme (talons) tiek anulēta, ja: 35.1. traktortehnikai vai tās piekabei 30 dienu laikā netiek veikta atkārtota tehniskā apskate; 35.2. traktortehnikai vai tās piekabei atkārtotajā tehniskajā apskatē konstatē trūkumus vai bojājumus, kas novērtējami ar 2.vērtējumu. 36. Lai atjaunotu atļauju piedalīties ceļu satiksmē, traktortehnikas un tās piekabes īpašnieks (vadītājs) novērš konstatētos trūkumus vai bojājumus un uzrāda traktortehniku vai tās piekabi tehniskajai apskatei. 37. Ja, veicot traktortehnikas vai tās piekabes tehnisko apskati, netiek konstatēti trūkumi vai bojājumi, kas novērtējami ar 2.vērtējumu, atjauno pielaidi ceļu satiksmei un traktortehnikas īpašniekam (vadītājam) izsniedz jaunu tehniskās apskates uzlīmi (talonu). 38. Ja traktortehnikas īpašnieks (vadītājs) nepiekrīt traktortehnikas, tās piekabes vai aprīkojuma tehniskā stāvokļa novērtējumam, traktortehnikas un tās piekabes īpašnieks (vadītājs) inspektora pieņemto lēmumu var apstrīdēt aģentūrā mēneša laikā. 40. Līdz atkārtotai traktortehnikas un tās piekabes tehniskā stāvokļa un aprīkojuma novērtēšanai jebkādi remontdarbi vai komplektācijas izmaiņas attiecīgajai traktortehnikai un tās piekabei ir aizliegtas. 41. Ja atkārtotajā pārbaudē konstatē, ka ir veikti remontdarbi, vai ja traktortehnikas un tās piekabes īpašnieks (vadītājs) atsakās uzrādīt traktortehniku vai tās piekabi atkārtotai pārbaudei vai neierodas uz atkārtoto pārbaudi, paliek spēkā iepriekš piešķirtais tehniskā stāvokļa novērtējums. 42. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2004.gada 13.jūlija noteikumus Nr.602 “Noteikumi par traktortehnikas un tās piekabju valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli” (Latvijas Vēstnesis, 2004, 124., 185.nr.). Ministru prezidents A.Kalvītis
Zemkopības ministrs M.Roze I. Valsts tehniskās apskates uzlīmes paraugs
1. Valsts tehniskās apskates uzlīmes priekšpusē norāda šādu informāciju: 1.1. LV – valsts atšķirības zīme; 1.2. Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra – organizācija, kas izsniegusi tehniskās apskates uzlīmi; 1.3. skaitļi no 1 līdz 12 apzīmē mēnesi, līdz kuram ir derīga tehniskās apskates uzlīme; 1.4. 20xx – gads, līdz kuram ir derīga tehniskās apskates uzlīme. 2. Valsts tehniskās apskates uzlīmes aizmugurē norāda šādu informāciju: 2.1. valsts Nr. – traktortehnikas valsts reģistrācijas numurs; 2.2. marka – traktortehnikas marka; 2.3. VTUA inspektors – Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras inspektora paraksts; 2.4. Z.v. – vieta zīmogam; 2.5. 000000 – valsts tehniskās apskates uzlīmes numurs. II. Valsts tehniskās apskates talona paraugs
3. Valsts tehniskās apskates talona priekšpusē norāda šādu informāciju: 3.1. LV – valsts atšķirības zīme; 3.2. Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra – organizācija, kas izsniegusi tehniskās apskates talonu; 3.3. skaitļi no 1 līdz 12 apzīmē mēnesi, līdz kuram ir derīgs tehniskās apskates talons; 3.4. 20xx – gads, līdz kuram ir derīgs tehniskās apskates talons. 4. Valsts tehniskās apskates talona aizmugurē norāda šādu informāciju: 4.1. valsts Nr. – traktortehnikas vai tās piekabes valsts reģistrācijas numurs; 4.2. marka – traktortehnikas vai tās piekabes marka; 4.3. VTUA inspektors – Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras inspektora paraksts; 4.4. Z.v. – vieta zīmogam; 4.5. 000000 – valsts tehniskās apskates talona numurs. Zemkopības ministrs M.Roze
I. Aprīkojums 1. Traktortehnikas un tās piekabes identifikācijas numuri ir tīri un salasāmi. Tie atbilst izgatavotāja noteiktajām marķēšanas prasībām un traktortehnikas un tās piekabes reģistrācijas dokumentiem. 2. Izgatavotāja plāksnīte ir rūpnieciski stiprināta. Ieraksti plāksnītē ir salasāmi. 3. Valsts reģistrācijas numura zīmes tips atbilst valsts standartam LVS 83:1997 "Traktortehnikas un traktoru piekabju valsts reģistrācijas numura zīmes". 4. Valsts reģistrācijas numura zīme ir piestiprināta izgatavotāja paredzētajā vietā un ir horizontāli orientēta. 5. Valsts reģistrācijas numura zīme ir tīra, salasāma, bez mehāniskiem vai citādiem bojājumiem. 6. Pašgājēja traktortehnika ir nodrošināta ar konstrukcijā paredzētajiem atpakaļskata spoguļiem. 7. Spogulim nedrīkst būt bojāts pārklājums. Spogulis ir nostiprināts tā, lai kustības laikā patvaļīgi nemainītos tā stāvoklis. 8. Atpakaļskata sānu spoguļi ir regulējami. 9. Traktortehnika ir aprīkota ar izgatavotāja paredzēto skaņas signālierīci, un tā darbojas efektīvi. 10. Mēraparātu panelī izvietotās mērīšanas un indikācijas ierīces veic tām paredzētās funkcijas. Darbojas mēraparātu paneļa apgaismojums. 11. Traktortehnika ir aprīkota ar avārijas apstāšanās zīmi. Avārijas apstāšanās zīme ir bez bojājumiem, tās konstrukcija nodrošina iespēju zīmi stabili novietot uz brauktuves. 12. Latvijā pastāvīgi reģistrētai traktortehnikai, kas šķērso valsts robežu, aizmugurē ir piestiprināta pazīšanas zīme atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumu prasībām. 13. Mācību braukšanai paredzētā traktortehnika ir apzīmēta ar pazīšanas zīmi atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumu prasībām. 14. Uz traktortehnikas nedrīkst atrasties nekāda cita veida informācija vai zīmes, kas nav noteiktas Ceļu satiksmes noteikumos. 15. Pazīšanas zīmes nedrīkst būt bojātas (piemēram, saplaisājušas, izbalējušas, salūzušas). II. Gaismas ierīces 16. Traktortehnika ir aprīkota ar izgatavotāja noteikto lukturu skaitu. 17. Lukturi ir uzstādīti priekšā simetriski attiecībā pret traktortehnikas vidējo garenplakni. 18. Lukturos atļauts uzstādīt tikai vienāda tipa un tikai izgatavotāja paredzētās jaudas spuldzes. 19. Traktortehnika ir aprīkota ar tuvās un tālās gaismas lukturiem, izņemot gadījumus, kad to nav paredzējis traktortehnikas izgatavotājs. 20. Ieslēdzot tuvās gaismas lukturus, vienlaikus ieslēdzas visi tuvās gaismas lukturi, gabarītlukturi un numura zīmes apgaismojums. 21. Pārslēdzot tālās gaismas uz tuvajām gaismām, pārslēdzas visi tālās gaismas lukturi. 22. Tālās gaismas lukturi nedrīkst būt ieslēdzami atsevišķi un degt pastāvīgi, ja nav ieslēgti gabarītlukturi un valsts numura zīmes apgaismojums. 23. Traktortehnikai drīkst būt uzstādīti divi priekšējie miglas lukturi, kurus uzstāda priekšā simetriski attiecībā pret traktortehnikas vidējo garenplakni. 24. Ieslēdzot miglas lukturus, deg visi uzstādītie priekšējie miglas lukturi. Miglas lukturi ir ieslēdzami vienīgi tad, kad jau ieslēgti gabarītlukturi un numura zīmes apgaismojums. 25. Traktortehnikai un tās piekabēm ir divi sarkanu gaismu izstarojoši pakaļējie gabarītlukturi. 26. Ieslēdzot gabarītlukturus, ieslēdzas visi gabarītlukturi un numura zīmes apgaismojums. 27. Traktortehnikai un tās piekabēm ir viens vai vairāki baltu gaismu izstarojoši numura zīmes apgaismojuma lukturi. 28. Numura zīmes apgaismojuma lukturi ir novietoti tā, lai efektīvi apgaismotu traktortehnikas un tās piekabju numura zīmi. 29. Numura zīmes apgaismojums ieslēdzas vienlaikus ar visiem gabarītlukturiem. 30. Traktortehnikai ir divi priekšējie un divi pakaļējie virzienrādītāji. Piekabei ir divi pakaļējie virzienrādītāji. 31. Visi virzienrādītāji izstaro dzeltenu gaismu. Citas krāsas gaismu izstarojoši virzienrādītāji pieļaujami tikai tad, ja šādu lukturu uzstādīšanu ir paredzējis traktortehnikas vai tās piekabes izgatavotājs. 32. Virzienrādītāji ir uzstādīti simetriski attiecībā pret traktortehnikas un tās piekabju vidējo garenplakni. 33. Ieslēdzot labās vai kreisās puses virzienrādītājus, vienlaikus sinhroni ieslēdzas un mirgo visi labās vai kreisās puses virzienrādītāji. 34. Traktortehnikas konstrukcijā paredzētās avārijas signalizācijas režīmā vienlaikus sinhroni mirgo visi virzienrādītāju lukturi. 35. Traktortehnika un tās piekabes ir aprīkotas ar diviem sarkanu gaismu izstarojošiem bremzēšanas signāllukturiem. 36. Traktortehnikas un tās piekabju bremzēšanas signāllukturus uzstāda aizmugurē, simetriski attiecībā pret vidējo garenplakni. 37. Nospiežot bremžu pedāli, iedegas visi bremzēšanas signāllukturi. Aizliegts uzstādīt bremzēšanas signāllukturus, kas darbojas pārtrauktā režīmā. 38. Traktortehnikai ir divi pakaļējie atstarotāji sarkanā krāsā. 39. Traktortehnikas piekabēm ir divi pakaļējie trīsstūra formas atstarotāji sarkanā krāsā un divi priekšējie citas formas atstarotāji baltā krāsā. 40. Traktortehnikas un tās piekabju priekšējie un pakaļējie atstarotāji ir uzstādīti simetriski attiecībā pret vidējo garenplakni. Atstarotāja virsma ir bez bojājumiem (piemēram, korozija). 41. Priekšējo vai pakaļējo atstarotāju atstarojošai virsmai drīkst būt kopējas daļas ar jebkuras citas priekšējās vai pakaļējās gaismas ierīces redzamo virsmu. 42. Visi traktortehnikas lukturi ir atbilstoši nostiprināti pie nekustīgām daļām tā, lai braukšanas laikā ceļu nelīdzenumi neizraisītu gaismas kūļa svārstības. 43. Izkliedētājs ir tīrs, bez plaisām, izlūzumiem vai cita rakstura bojājumiem. III. Stūres iekārta 44. Stūres rata izmērs, konstrukcija un stiprinājumi atbilst traktortehnikas izgatavotāja prasībām. 45. Stūres rats nedrīkst būt saliekts, saplaisājis. Tas ir nekustīgi savienots ar vārpstu. Apvalks nedrīkst traucēt stūres rata satveramību. 46. Stūres rata brīvkustība nedrīkst būt lielāka par izgatavotāja noteikto. 47. Stūres rats abos virzienos griežas viegli, vienmērīgi, bez ieķīlēšanās. Stūres pagrieziena leņķi no vidējā stāvokļa līdz atdurei ir vienādi abos virzienos. 48. Stūres mehānisms ir nostiprināts atbilstoši izgatavotāja prasībām. Stiprinājuma elementi ir attiecīgi nospriegoti un nodrošināti pret atskrūvēšanos. 49. Traktortehnikas daļas, pie kurām stiprināms stūres mehānisms, nedrīkst būt salauztas, saliektas, ieplaisājušas vai ievērojami korodējušas. 50. Stūres mehānisms ir hermētisks. Putekļu aizsargi ir nostiprināti un bez bojājumiem. 51. Stūres piedziņas stiprinājuma elementi ir attiecīgi nospriegoti un nodrošināti pret atskrūvēšanos. 52. Stūres piedziņas elementiem nav pieļaujama palielināta brīvkustība. Tiem nedrīkst būt bojājumu, deformācijas, korozijas. 53. Aizliegts veikt stūres piedziņas pārbūvi. 54. Stūres stiepņu un sviru stiprinājumu elementi ir attiecīgi nospriegoti un nodrošināti pret atskrūvēšanos. 55. Stūres stiepņiem un svirām nedrīkst būt bojājumu, deformāciju vai brīvkustību. Remontmetinājumi ir aizliegti (izņemot gadījumus, kad tos paredz traktortehnikas izgatavotājs). 56. Stūres stiepņi nekādā stūres rata pagrieziena leņķī nedrīkst pieskarties citām traktortehnikas daļām. 57. Aizliegts pārbūvēt stūres stiepņus un sviras. 58. Stūres šarnīru stiprinājuma elementi ir attiecīgi nospriegoti un nodrošināti pret atskrūvēšanos. 59. Nav pieļaujama palielināta brīvkustība šarnīros un šarnīru remontmetinājumi. Neizjaucamiem stūres šarnīriem nav pieļaujami nekāda veida remontdarbi. Putekļu aizsargi ir bez bojājumiem un atbilstoši nostiprināti. 60. Traktortehnikas izgatavotāja paredzētais stūres pastiprinātājs darbojas un nodrošina nepieciešamo efektivitāti. 61. Visas stūres pastiprinātāja daļas ir bez bojājumiem un pienācīgi nostiprinātas. Pastiprinātāja sastāvdaļas ir hermētiskas. Pastiprinātāja darba šķidruma līmenis nedrīkst būt zemāks par minimālo. 62. Pastiprinātāja sistēmas cauruļvadi un šļūtenes nedrīkst pieskarties traktortehnikas kustīgajām daļām. IV. Bremžu iekārta 63. Traktortehnika un tās piekabes ir aprīkotas ar darba bremžu iekārtu, izņemot: 63.1. piekabes, kurām darba bremžu iekārtu nav paredzējis izgatavotājs; 63.2. piekabes, kuru pilna masa nepārsniedz traktortehnikas izgatavotāja noteikto pieļaujamo bez darba bremzēm velkamās piekabes pilnu masu. 64. Traktortehnikas un tās piekabju darba bremzes darbojas uz visiem riteņiem, kas aprīkoti ar bremžu mehānismiem. 65. Darba bremzes nodrošina traktortehnikas un tās piekabju bremzēšanu atbilstoši izgatavotāja tehniskajiem noteikumiem. 66. Veicot bremžu iekārtas efektivitātes pārbaudi ceļa apstākļos, traktortehnika nedrīkst būtiski novirzīties no taisnvirziena kustības. 67. Bremžu pievadā nav pieļaujama bremžu šķidruma noplūde. 68. Bremžu pedāļa nospiešanas spēks nedrīkst pārsniegt 700 N. Pēc pedāļa atslogošanas tas brīvi atgriežas izejas stāvoklī. 69. Bremžu pedāļa kājas atbalstvirsma ir pārklāta ar rievotu palielinātas berzes materiālu vai citādi nodrošināta pret slīdēšanu. Bremžu pedālis (svira) ir bez plaisām, bojājumiem. 70. Nav pieļaujama bremžu pedāļa sānkustība un remontmetinājumi. 71. Traktortehnika ir aprīkota ar stāvbremzi, kura nodrošina pietiekamu bremzēšanas efektivitāti. 72. Pneimatisko bremžu iekārtas kompresors pietiekami īsā laikā nodrošina tādu gaisa spiedienu bremžu iekārtā, kāds nepieciešams noteikto bremzēšanas īpašību sasniegšanai un kādu norādījis izgatavotājs. 73. Nav pieļaujama eļļas noplūde no kompresora. 74. Saspiestā gaisa balons uz traktortehnikas ir nostiprināts nekustīgi. Tas nedrīkst būt mehāniski bojāts, korodējis, ar remontmetinājumiem. Gaisa noplūde no balona nav pieļaujama. Atūdeņošanas vārsti ir darba kārtībā. 75. Gaisa spiediena regulators nedrīkst būt bojāts, tas ir atbilstoši nostiprināts. Savienojumi ir hermētiski. 76. Noteiktajā režīmā darbojas pneimatisko bremžu sistēmas manometrs. 77. Aizliegts pārbūvēt bremžu iekārtu. V. Riepas, riteņi 78. Traktortehnikai un tās piekabei atļauts lietot riepas atbilstoši izgatavotāja noteiktajām prasībām. 79. Riepu izmērs un konstrukcija atbilst traktortehnikas un tās piekabes izgatavotāja prasībām. Riepu maksimāli pieļaujamais ātrums un slodze nedrīkst būt mazāka par traktortehnikas un tās piekabes tehniskajā raksturojumā noteiktajiem parametriem. 80. Aizliegts uzstādīt dažādu izmēru riepas uz vienas ass riteņiem. 81. Riepām nedrīkst būt korda slāni atsedzoši bojājumi, atslāņojies karkass, atdalījies protektors vai sānu aizsargslānis. 82. Riteņu riepu un disku kombinācija atbilst traktortehnikas un tās piekabes izgatavotāja prasībām. 83. Aizliegts uzstādīt riteņu diskus, kuri nav rūpnieciski ražoti vai kuru konstrukcija ir mainīta. 84. Visi uzgriežņi un skrūves ir atbilstošas konstrukcijas un nospriegotas. 85. Aizliegts uzstādīt citu marku vai modeļu diskus, kuru stiprinājums atšķiras no izgatavotāja paredzētā. 86. Traktortehnikas un tās piekabes riteņu diskiem nedrīkst būt plaisu, izlūzumu, deformāciju. VI. Rāmis (pusrāmis), kabīne 87. Traktortehnikas un tās piekabes rāmim (pusrāmim) nedrīkst būt lūzumu, izlūzumu, plaisu, deformāciju un korozijas bojājumu, kas var ietekmēt konstrukcijas izturību. 88. Traktortehnikas priekšējā tilta sijai nedrīkst būt plaisu, lūzumu, deformāciju un ievērojamu korozijas bojājumu. 89. Nav pieļaujama brīvkustība priekšējā tilta sijas nekustīgajos savienojumos. 90. Traktortehnikas motors ir atbilstoši nostiprināts. Stiprinājuma elementiem nav pieļaujami bojājumi. Visi aizsargapvalki ir atbilstoši nostiprināti, bez būtiskiem bojājumiem. 91. Traktortehnikas sajūgs nodrošina laidenu gaitas uzsākšanu un vieglu pārnesumu pārslēgšanu. 92. Sajūga pedāļa kājas atbalsta virsma ir pārklāta ar rievotu palielinātas berzes materiālu vai citādi nodrošināta pret slīdēšanu. 93. Nav pieļaujama sajūga pedāļa ievērojama sānkustība un remontmetinājumi. 94. Sajūga hidrauliskais vai pneimatiskais pievads ir hermētisks. 95. Sajūgs un spararata aizsargapvalks ir atbilstoši nostiprināts. 96. Traktortehnikas pārnesumu kārba, sadales kārba un diferenciāļa bloķētājs ir atbilstoši nostiprināts un veic paredzētās funkcijas, viegli ieslēdzas un izslēdzas. 97. Nav pieļaujama palielināta brīvkustība kardānpārvada šarnīros un starpbalstā. 98. Kardānpārvada elementi ir atbilstoši nostiprināti. Tiem nedrīkst būt lūzumu, plaisu, deformāciju. 99. Motora eļļošanas un dzeses sistēmas ir hermētiskas. Nav pieļaujama palielināta eļļas noplūde no transmisijas. 100. Traktortehnika ir aprīkota ar konstrukcijā paredzēto sakabes vai uzkares iekārtu. 101. Sakabes vai uzkares iekārtā aizliegts izmantot pašizgatavotas sakabes ierīces. Sakabes vai uzkares iekārtas vītņu savienojumi ir atbilstoši nospriegoti. 102. Traktortehnikas sakabes vai uzkares ierīcēs nedrīkst būt palielināta nodiluma izraisīta brīvkustība. 103. Sakabes vai uzkares ierīces stiepņiem, stieņiem un citiem elementiem nedrīkst būt lūzumu, plaisu, deformāciju, ievērojamu korozijas bojājumu un remontmetinājumu (izņemot gadījumus, ja remontmetinājumus paredzējis izgatavotājs). 104. Nav atļauts mainīt traktortehnikas kabīnes konstrukciju. 105. Kabīnes stiprinājumu vietās nedrīkst būt stiprību ietekmējošu mehānisku bojājumu, deformāciju vai korozijas bojājumu. 106. Traktortehnikas kabīnē (salonā) nedrīkst būt vadīšanu apgrūtinošu elementu. Iekšējais aprīkojums ir pienācīgi nostiprināts. 107. Traktortehnika ir aprīkota ar konstrukcijā paredzētajiem dubļusargiem. 108. Kabīnes pakāpieniem nedrīkst būt korozijas bojājumu un deformāciju. 109. Pakāpieni ir pārklāti ar speciāliem materiāliem vai izgatavoti ar rievotu virsmu, kas mazina kājas slīdēšanas iespēju. 110. Traktortehnikas kabīnes durvis un motora pārsegs ir aprīkoti ar izgatavotāja paredzētajiem atvēršanas mehānismiem, rokturiem, fiksatoriem. Durvis un pārsegi ir atbilstoši nostiprināti, viegli atveras un aizveras. 111. Atļauts lietot izgatavotāja noteiktajām prasībām atbilstošus stiklus. 112. Traktortehnikas vējstiklam vadītāja pusē nedrīkst būt redzamību traucējošu bojājumu. 113. Stiklu tīrītāji ir atbilstoši nostiprināti un darbojas visos paredzētajos režīmos. 114. Stiklu tīrītāju slotiņas nedrīkst būt bojātas, tās nodrošina efektīvu stikla tīrīšanu. 115. Darbojas konstrukcijā paredzētie stiklu apskalotāji. 116. Traktortehnika ir aprīkota ar konstrukcijā paredzētajiem sēdekļiem. Sēdekļi ir rūpnieciski izgatavoti un atbilstoši nostiprināti. Sēdekļa regulēšanas un fiksācijas ierīces ir darba kārtībā. 117. Traktortehnika ir aprīkota ar konstrukcijā paredzētajām drošības jostām. 118. Drošības jostas ir atbilstoši nostiprinātas, bez bojājumiem, plīsumiem, izdilumiem. Fiksācijas iekārta ir darba kārtībā. 119. Apsildes (ventilācijas) iekārta darbojas visos paredzētajos režīmos. 120. Traktortehnika ir nokomplektēta ar konstrukcijā paredzēto darba iekārtu un palīgiekārtu. 121. Traktortehnikas jūgvārpsta un citi rotējošie elementi ir nodrošināti ar aizsarguzmavu vai aizsargiem. 122. Traktortehnikas un tās piekabes hidrauliskās sistēmas elementi ir nostiprināti atbilstoši izgatavotāja noteiktajām prasībām. Tie nedrīkst pieskarties traktortehnikas vai tās piekabes rotējošajām daļām. 123. Aizliegts uzstādīt hidrauliskās sistēmas elementus, kuri nav rūpnieciski ražoti vai kuru konstrukcija ir mainīta. Sistēmas elementiem nedrīkst būt plaisu, izlūzumu vai deformāciju, kas ietekmē sistēmas drošību. 124. Nav pieļaujama eļļas noplūde no hidrauliskās sistēmas elementiem. VII. Barošanas sistēma, elektroiekārta 125. Traktortehnika ir aprīkota ar izgatavotāja paredzēto degvielas tvertni. 126. Degvielas tvertne nedrīkst būt bojāta, deformēta vai korodējusi. Degvielas tvertne ir atbilstoši nostiprināta. Stiprinājuma elementi nedrīkst būt deformēti, korodējuši, vaļīgi. Nav pieļaujama degvielas noplūde no tvertnes. 127. Degvielas padeves sistēmas ierīces un agregāti ir nostiprināti atbilstoši izgatavotāja noteiktajām prasībām. Nav pieļaujama degvielas noplūde. 128. Akseleratora vadības ierīce pēc tās atbrīvošanas brīvi atgriežas sākotnējā stāvoklī. 129. Elektroiekārtas vadi ir atbilstoši nostiprināti un ar nebojātu izolāciju. 130. Nav pieļaujama pašizgatavotu, pielāgotu un remontētu drošinātāju izmantošana. 131. Traktortehnikas sakabes ierīce ir aprīkota ar speciālu kontaktligzdu, bet piekabes sakabes ierīce – ar atbilstošu kontaktdakšu, kas paredzēta piekabes gaismas ierīču darbināšanai. Kontaktligzda (kontaktdakša) un tās stiprinājums ir bez bojājumiem un nodrošina piekabes gaismas ierīču darbību noteiktajā režīmā, kā arī fiksējas savienotā stāvoklī. Nav pieļaujama šī savienojuma patvaļīga atvienošanās. 132. Akumulatora baterija ir nostiprināta izgatavotāja paredzētajā vietā. Akumulatora baterijas spailes nedrīkst būt bojātas, to savienojums ar jaudas vadiem ir nekustīgs, bez starpelementiem. 133. Noteiktajā režīmā darbojas traktortehnikas konstrukcijā paredzētā dzinēja iedarbināšanas bloķēšanas iekārta. VIII. Atgāzu izplūdes sistēma 134. Atgāzu izplūdes sistēmas konstrukcija nodrošina pieļaujamā trokšņa līmeņa ievērošanu. 135. Atgāzu izplūdes sistēmas elementi ir nostiprināti atbilstoši izgatavotāja noteiktajām prasībām. Tie nedrīkst saskarties ar bremžu vai degvielas padeves iekārtu cauruļvadiem, kā arī elektroiekārtas vadiem. 136. Nav pieļaujami atgāzu noplūdi izraisoši un atgāzu izplūdes sistēmas stiprību ietekmējoši bojājumi. 137. Traktora dzinējam darbojoties darba temperatūrā, nav pieļaujama motora eļļas sadegšana. 138. Traktortehnikas radītais trokšņa līmenis, tai nekustīgi stāvot uz vietas, nedrīkst pārsniegt izgatavotāja noteikto līmeni vai 80 ± 2 dB. Zemkopības ministrs M.Roze
Novērtējuma izskaidrojums 0 – pārbaudītajai traktortehnikai vai tās piekabei nav konstatēti trūkumi vai bojājumi, tā ir tehniskā kārtībā un atbilst satiksmes drošības, darba drošības un apkārtējās vides aizsardzības prasībām. 1 – pārbaudītajai traktortehnikai vai tās piekabei ir konstatēti sīki trūkumi vai bojājumi, kas tieši neietekmē satiksmes un darba drošību. 2 – pārbaudītajai traktortehnikai vai tās piekabei ir konstatēti bīstami trūkumi vai bojājumi, kas apdraud apkārtējo vidi, cilvēku veselību, dzīvību vai satiksmes drošību. Tehniskās apskates uzlīme (talons) netiek izsniegta, un traktortehnikai vai tās piekabei jāveic atkārtota tehniskā apskate. Pārbaudes Pamatpārbaude – obligātā tehniskā pārbaude atbilstoši Ceļu satiksmes likumā noteiktajam periodiskumam vai tehniskā pārbaude, kas tiek veikta, ja beidzies atkārtotās pārbaudes veikšanai noteiktais termiņš. Atkārtotā pārbaude – tehniskā pārbaude, kas tiek veikta 30 dienu laikā pēc pamatpārbaudes, ja pamatpārbaudē konstatēti trūkumi vai bojājumi, kas novērtēti ar 2.vērtējumu.
Zemkopības ministrs M.Roze
Zemkopības ministrs M.Roze
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par traktortehnikas un tās piekabju valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|