Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta noteikumi Nr.191
Rīgā 2006.gada 7.martā (prot. Nr.13 25.§) Granta projektu konkursa "Atbalsts projektiem attīstības sadarbības jomā Gruzijā un Moldovā" nolikums
Izdoti saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas 3.punktu
1. Noteikumi nosaka granta projektu konkursa "Atbalsts projektiem attīstības sadarbības jomā Gruzijā un Moldovā" (turpmāk - konkurss) norisi un projektu sagatavošanas kārtību. 2. Konkursa norisē ir šādi posmi: 2.1. konkursa izsludināšana; 2.2. informācijas sniegšana par konkursu; 2.3. projektu sagatavošana; 2.4. iesniegumu noformēšana un iesniegšana; 2.5. iesniegumu izvērtēšana; 2.6. lēmuma pieņemšana un konkursa rezultātu paziņošana; 2.7. granta līguma slēgšana. 3. Grants ir maksājums granta saņēmējam, lai īstenotu projektu, kas nav saistīts ar komerciāliem mērķiem un kas nodrošina attīstības sadarbības politikas īstenošanu. 4. Iesniedzējs ir persona, kura piesakās dalībai konkursā. Iesniedzējs var būt persona, kurai saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 25.oktobra noteikumu Nr.807 "Noteikumi par granta programmu ieviešanu, vadību, uzraudzību un kontroli attīstības sadarbības politikas īstenošanai" (turpmāk - grantu noteikumi) 3.punktu ir tiesības būt par granta saņēmēju. 5. Lai piedalītos konkursā un saņemtu grantu, iesniedzējs atbilstoši konkursa noteikumiem sagatavo projektu, kuru īstenojot paredzēts sasniegt konkursā izvirzītos mērķus. 7. Iesniedzējs sagatavo projektu vienai konkursa prioritātei. Par projekta mērķi iesniedzējs izvēlas vismaz vienu no attiecīgās konkursa prioritātes mērķiem. 8. Konkursā noteiktas šādas prioritātes: 8.1. Gruzijas Republikas vai Moldovas Republikas valsts pārvaldes, pašvaldību, aizsardzības reformu vai Eiropas un transatlantiskās integrācijas procesa attīstības veicināšana; 8.2. Gruzijas Republikas vai Moldovas Republikas demokrātiskas un pilsoniskas sabiedrības attīstības veicināšana; 8.3. Gruzijas Republikas vai Moldovas Republikas izglītības, kultūras, sociālās attīstības, veselības vai vides aizsardzības attīstības veicināšana. 9. Šo noteikumu 8.1.apakšpunktā noteiktās prioritātes mērķi ir: 9.1. valsts pārvaldes attīstības veicināšana; 9.2. pašvaldību attīstības veicināšana; 9.3. aizsardzības reformu attīstības veicināšana; 9.4. Eiropas un transatlantiskās integrācijas procesa attīstības veicināšana. 10. Šo noteikumu 8.2.apakšpunktā noteiktās prioritātes mērķis ir demokrātiskas un pilsoniskas sabiedrības attīstības veicināšana. 11. Šo noteikumu 8.3.apakšpunktā noteiktās prioritātes mērķi ir: 11.1. izglītības attīstības veicināšana; 11.2. kultūras attīstības veicināšana; 11.3. sociālās attīstības veicināšana; 11.4. veselības attīstības veicināšana; 11.5. vides aizsardzības attīstības veicināšana. 12. Grants tiek piešķirts iesniedzējam, kurš ir atzīts par konkursa uzvarētāju un ar kuru ir noslēgts granta līgums. 13. Noslēdzot granta līgumu, iesniedzējs apņemas īstenot sagatavoto projektu un izmantot piešķirto granta finansējumu. 16. Latvijas Republikas Ārlietu ministrija (turpmāk - ministrija) izsludina konkursu grantu noteikumu 10.punktā noteiktajā kārtībā. 19. Ja ministrija no ieinteresētās personas ir saņēmusi rakstisku pieprasījumu ar jautājumiem par konkursu, tā piecu dienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas sagatavo rakstisku atbildi un elektroniski vai pa faksu, kā arī pa pastu nosūta to ieinteresētajai personai, kas iesniedza pieprasījumu. 20. Lai atbildes būtu pieejamas visām ieinteresētajām personām, ministrija tās publicē ministrijas mājas lapā internetā, nenorādot jautātāju. 21. Paziņojumā par konkursa izsludināšanu ministrija norāda vietu un laiku, kad tiks rīkota ieinteresēto personu sanāksme. Sanāksmē ministrija sniedz atbildes uz sanāksmes laikā uzdotajiem jautājumiem par konkursu. 22. Sagatavojot projektu, iesniedzējs ņem vērā konkursa prioritātes un mērķus, maksimālo un minimālo projekta budžetu un projekta īstenošanas termiņu un vietu. 24. Viena projekta finansēšanai paredzētais publiskais finansējums nedrīkst būt mazāks par 5000 latu. 26. Projekta budžets ir jāsastāda latos, un tajā jāietver visas izmaksas, kas nepieciešamas projekta īstenošanai. 27. Administratīvās izmaksas (izmaksas projekta administrēšanas vajadzībām), kas tiek paredzētas projekta budžetā, nedrīkst pārsniegt 7 % no kopējā projekta budžeta. 28. Iesniedzējs, kas ir tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde vai pašvaldība, ņem vērā, ka projekta finansēšanai paredzētie līdzekļi ir iekļauti ministrijas budžetā kārtējo izdevumu - pakalpojumu - segšanai. Iesniedzējs, sagatavojot projekta budžetu, neparedz maksājumus projekta īstenošanā vai administrēšanā iesaistīto personu atalgojumam un pamatlīdzekļu vai preču iegādei. 29. Projekta īstenošanas termiņš: 29.1. projekta īstenošanas sākums - 2006.gada jūnijs; 29.2. projekta īstenošanas beigas - 2006.gada decembris. 30. Iesniedzējs var paredzēt vēlāku projekta īstenošanas sākuma termiņu, nekā noteikts šo noteikumu 29.1.apakšpunktā, taču nedrīkst paredzēt vēlāku projekta īstenošanas beigu termiņu, nekā noteikts šo noteikumu 29.2.apakšpunktā. 31. Iesniedzējs var paredzēt ātrāku projekta īstenošanas beigu termiņu, nekā noteikts šo noteikumu 29.2.apakšpunktā. 32. Ja objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams nodrošināt projekta īstenošanas uzsākšanu šo noteikumu 29.1.apakšpunktā noteiktajā termiņā, ministrija, slēdzot granta līgumu ar konkursa uzvarētāju, attiecīgi pagarina projekta īstenošanas beigu termiņu. 33. Iesniedzējs var iesniegt projektu, kura budžets pārsniedz šo noteikumu 25.punktā noteikto maksimālo projekta budžeta likmi: 33.1. ja iesniedzējs apņemas segt daļu no projekta budžetā paredzētās summas no saviem finanšu līdzekļiem, bet ministrija nodrošina atlikušo projekta budžetā nepieciešamo finansējumu, kas nepārsniedz šo noteikumu 25.punktā noteikto summu; 33.2. ja iesniedzēja izraudzītais sadarbības partneris saņēmējvalstī apņemas segt daļu no projekta budžetā paredzētās summas, bet ministrija nodrošina atlikušo projekta budžetā nepieciešamo finansējumu, kas nepārsniedz šo noteikumu 25.punktā noteikto summu; 33.3. ja iesniedzējs piesaista projektā citus līdzfinansētājus, kas apņemas segt daļu no projekta budžetā paredzētās summas, bet ministrija nodrošina atlikušo projekta budžetā nepieciešamo finansējumu, kas nepārsniedz šo noteikumu 25.punktā noteikto summu; 33.4. šo noteikumu 37.punktā noteiktajā gadījumā. 34. Iesniedzējs var iesniegt projektu, kura budžetā paredzētās summas segs vairāki šo noteikumu 33.punktā noteiktie līdzfinansētāji. 35. Ja projekta budžetā paredzēti šo noteikumu 33.punktā noteiktie līdzfinansējuma gadījumi, iesniedzējs norāda precīzu summu, kāda tiek pieprasīta no ministrijas. 36. Ja projekta budžetā ir paredzēti šo noteikumu 33.1., 33.2. un 33.3.apakšpunktā noteiktie līdzfinansējuma gadījumi, iesniedzējs iesnieguma pielikumā attiecīgi pievieno iesniedzēja, iesniedzēja izraudzītā sadarbības partnera vai iesniedzēja piesaistītā līdzfinansētāja apstiprinājuma vēstuli, kurā tas apņemas segt daļu no projekta budžetā paredzētās summas (norādot precīzu summu). 37. Ja projekta budžetā no ministrijas tiek pieprasīta summa, kas pārsniedz 30000 latu, bet nepārsniedz 60000 latu, ministrija nosūta projekta piedāvājumu izvērtēšanai citām valstīm, kas sniedz palīdzību attīstības sadarbības jomā un ar kurām ministrija ir vienojusies par līdzfinansējuma piesaisti attīstības sadarbības projektiem (turpmāk - donori). Donoru lēmums par projekta līdzfinansējuma atteikšanu piedāvātajam projektam ir ministrijai saistošs. 38. Iesniegums ir dokuments, kurā iesniedzējs detalizēti apraksta sagatavoto projektu. Iesniegumu iesniedz ministrijā, tādējādi piesakoties dalībai konkursā. 39. Iesnieguma iesniegšanas termiņš ir divi mēneši, skaitot no konkursa izsludināšanas dienas. Iesniegumu iesniegšanas beigu datums tiek noteikts paziņojumā par konkursa izsludināšanu. 40. Iesniegumu ministrijā nogādā personīgi (aizlīmētā aploksnē) vai sūta vēstulē pa pastu. Uz aploksnes, kur ievietots iesniegums, norāda - "Konkursam - projekti Gruzijā un Moldovā". 42. Iesniegumam pievieno šādus dokumentus (norādītajā secībā): 42.1. apliecināta iesniedzēja reģistrācijas apliecības kopija; 42.2. iesniedzēja deklarācija (2.pielikums); 42.3. projekta loģiskās struktūras analīzes matrica (3.pielikums); 42.4. sadarbības partnera apstiprinājuma vēstule; 42.5. aktivitāšu īstenošanas secības tabula (4.pielikums); 42.6. apstākļi (riski), kas var ietekmēt projekta gaitu (5.pielikums); 42.7. projekta budžets (6.pielikums); 42.8. projekta īstenošanā iesaistīto personu darba pienākumu apraksti; 42.9. projekta īstenošanā iesaistīto personu dzīves apraksts (Curriculum vitae); 42.10. ja nepieciešams, šo noteikumu 36.punktā noteiktos dokumentus. 43. Iesniegumu sagatavo datorrakstā (Microsoft Word formātā) latviešu valodā. Tulkojumiem pievieno arī dokumentus oriģinālvalodā. 45. Iesnieguma oriģinālu iesniedz caurauklotu, ar iesniedzēja organizācijas vadītāja apstiprinājumu par iesnieguma kopējo lapu skaitu. Kopā ar iesnieguma oriģinālu iesniedz arī trīs iesnieguma kopijas. Katras kopijas pareizību apstiprina iesniedzēja organizācijas vadītājs. 46. Kopā ar iesniegumu iesniedz arī tā tulkojumu angļu valodā divos eksemplāros. Iesniegumu un tā tulkojumu angļu valodā iesniedz arī elektroniskā veidā (uz CD elektroniskā datu nesēja). 47. Iesniedzējs konkursam var iesniegt ne vairāk par trim iesniegumiem. Katrs iesniegums tiks vērtēts kā atsevišķs iesniegums konkursam. 48. Iesniedzējs var atsaukt savu iesniegumu jebkurā konkursa norises stadijā, izņemot gadījumu, ja ar iesniedzēju jau ir noslēgts granta līgums. 49. Iesniegumu izvērtēšanā ir trīs posmi: 49.1. iesniegumu atvēršana; 49.2. iesniegumu administratīvā un atbilstības izvērtēšana; 49.3. iesniegumu tehniskās kvalitātes un finanšu izvērtēšana. 50. Ministrija izveido iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk - komisija), kas veic iesniegumu administratīvo un atbilstības izvērtēšanu un iesniegumu tehniskās kvalitātes un finanšu izvērtēšanu. 51. Ministrija reģistrē iesniegumus to iesniegšanas secībā un līdz iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām uzglabā tos neatvērtus. 52. Iesniegumi, kas saņemti pēc iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, netiek vērtēti un neatvērti tiek nosūtīti atpakaļ iesnieguma iesniedzējam. 53. Iesnieguma iesniegšanas termiņš tiek uzskatīts par nokavētu, ja: 53.1. pasta zīmoga datums uz aploksnes, kurā ir ievietots iesniegums, ir vēlāks par iesniegumu iesniegšanas termiņa datumu; 53.2. iesniegums ir atnests pēc iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. 54. Pēc iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām komisija atver iesniegumus to iesniegšanas secībā un veic iesniegumu administratīvo un atbilstības izvērtēšanu. 55. Veicot administratīvo un atbilstības izvērtēšanu, tiek vērtēta iesnieguma atbilstība šo noteikumu 7.pielikumā norādītajiem kritērijiem. 56. Ja tiek konstatēts, ka iesniegums neatbilst administratīvās un atbilstības izvērtēšanas kritērijiem vai trūkst nepieciešamās informācijas, vai informācija ir neskaidra, komisija iesaka ministrijai noteikt termiņu, līdz kuram iesniedzējam ir jānovērš konstatētās neatbilstības vai jāsniedz papildu paskaidrojumi. 57. Ja iesniedzējs noteiktajā termiņā nenovērš konstatētās neatbilstības vai nesniedz papildu paskaidrojumus vai arī atkārtoti izskatītais iesniegums neatbilst administratīvajiem un atbilstības kritērijiem, iesniegums tiek uzskatīts par neatbilstošu administratīvo un atbilstības kritēriju prasībām. 58. Iesniedzēji, kuri ir maksātnespējīgi vai likvidēti vai kuriem ir nodokļu parādi, tiek noraidīti, un to iesniegtie iesniegumi netiek vērtēti. 59. Administratīvajiem un atbilstības kritērijiem neatbilstošie iesniegumi tiek noraidīti un tālāk vērtēti netiek. 60. Pēc iesniegumu pārbaudes atbilstoši administratīvajiem un atbilstības kritērijiem tiek vērtēta iesniegumu tehniskās kvalitātes un finanšu atbilstība šo noteikumu 8.pielikumā norādītajiem kritērijiem. 61. Ja nepieciešams, komisija ar ministrijas starpniecību ir tiesīga pieprasīt papildu informāciju, kas apliecina projektā norādīto izmaksu pamatojumu. 62. Ja kāds no kritērijiem tiek novērtēts ar vienu punktu, iesniegums tiek uzskatīts par neatbilstošu tehniskās kvalitātes un finanšu prasībām un tiek noraidīts. 63. Ja kopējais punktu skaits, novērtējot tehniskās kvalitātes un finanšu kritērijus, ir mazāks par 84, iesniegums tiek uzskatīts par neatbilstošu tehniskās kvalitātes un finanšu prasībām un tiek noraidīts. 64. Punktu sadales kārtību katram no administratīvajiem un atbilstības kritērijiem nosaka Attīstības sadarbības padome (turpmāk - padome), kas darbojas saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra noteikumiem Nr.991 "Attīstības sadarbības padomes nolikums". 65. Iesniedzēji, kuru iesniegumi, izvērtējot iesnieguma atbilstību tehniskās kvalitātes un finanšu kritērijiem, ir novērtēti ar lielāko punktu skaitu, tiek atzīti par konkursa uzvarētājiem. 66. Katras šo noteikumu 8.punktā noteiktās konkursa prioritātes mērķu sasniegšanai no konkursa ietvaros pieejamā kopējā finansējuma tiek piešķirts 30000 latu. 67. Finansējums projektiem tiek piešķirts iegūto vērtēšanas punktu secībā, kamēr atbalstāmo projektu īstenošanas izmaksu summa nepārsniedz katrai konkursa prioritātei noteikto finansējumu. 68. Ja kādā no prioritātēm iesniegto un atbalstīto projektu īstenošanas kopējā summa ir mazāka par 30000 latu, padome var pieņemt lēmumu piešķirt atlikušo summu citas prioritātes projektu īstenošanai. 69. Ja iesniegums ir attiecināms uz šo noteikumu 37.punktā noteikto gadījumu, projekta iesniegums, ja tas atbilst tehniskās kvalitātes un finanšu kritērijiem, tiek nosūtīts donoriem izvērtēšanai. 70. Ja donori atsaka piešķirt līdzfinansējumu iesniegumā piedāvātajam projektam, donoru lēmums par projekta līdzfinansējuma atteikšanu ir saistošs ministrijai un iesniegums tiek noraidīts. 71. Ja donori piekrīt piešķirt līdzfinansējumu iesniegumā piedāvātajam projektam, iesniegums tiek iekļauts šo noteikumu 72.punktā minētajā vērtēšanas ziņojumā. 72. Komisija iesniedz padomei vērtēšanas ziņojumu, kurā iekļauj finansiāli atbalstāmo iesniegumu sarakstu. 73. Padome izvērtē komisijas ziņojumu un ar lēmumu apstiprina komisijas vērtējumu vai uzdod komisijai atkārtoti izvērtēt iesniegumus. 75. Paziņojumu par lēmuma pieņemšanu ministrija nosūta visiem iesniedzējiem. Paziņojumu nosūta elektroniski vai pa faksu, kā arī pa pastu. 76. Paziņojumu septiņu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un ministrijas mājas lapā internetā. 77. Ministrija izbeidz konkursu, neslēdzot granta līgumu, šādos gadījumos: 77.1. visi iesniegtie iesniegumi ir atzīti par neatbilstošiem konkursa nolikumā norādītajiem kritērijiem un ir noraidīti; 77.2. ir objektīvs pamatojums, kāpēc ministrija nevar stāties civiltiesiskajās attiecībās (slēgt granta līgumu) ar konkursa uzvarētāju. 78. Pēc paziņojuma par lēmuma pieņemšanu publicēšanas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" ministrija slēdz granta līgumu ar konkursa uzvarētāju. 80. Slēdzot granta līgumu, atkāpes no šo noteikumu 9.pielikumā norādītā parauga pieļaujamas tikai tad, ja to mērķis ir precizēt projekta īstenošanas nosacījumus un ja tie nemaina izsludinātā grantu projekta konkursa priekšmetu un projektā ietvertos risinājumus, kas ir bijuši par pamatu konkursa uzvarētāja apstiprināšanai. 81. Ja konkursa uzvarētājs atsakās slēgt granta līgumu, ministrija piedāvā slēgt granta līgumu tam iesniedzējam, kas ir saņēmis nākamo lielāko punktu skaitu, izvērtējot iesnieguma atbilstību tehniskās kvalitātes un finanšu kritērijiem. Ministru prezidents A.Kalvītis
Ārlietu ministra vietā - reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis Šis ir iesnieguma paraugs granta projektu konkursam "Atbalsts projektiem attīstības sadarbības jomā Gruzijā un Moldovā". Rūpīgi izlasiet un precīzi aizpildiet šo iesniegumu. Ja kāds iesnieguma punkts nebūs aizpildīts vai trūks nepieciešamo pievienoto dokumentu (obligāto pielikumu saskaņā ar konkursa nolikuma 42.punktu), jūsu iesniegums var tikt noraidīts. Iesniegums ir jāsagatavo datorrakstā (Microsoft Word formātā). Iesniegumam ir jāsagatavo satura rādītājs un tā lapaspuses ir jānumurē. 1. Iesnieguma titullapa
2. Kopsavilkums Sagatavojiet kopsavilkumu (īsu konspektu) par izstrādāto projektu. Kopsavilkumam ir jāsniedz īss apraksts par galvenajiem projekta elementiem - projekta īstenošanas nepieciešamības pamatojumu, projekta mērķi, paredzamo ietekmi un tiešos rezultātus, projektā paredzētās aktivitātes, budžetu un apstākļus (riskus), kas var ietekmēt projekta īstenošanu. 3. Pamatojums Šajā iesnieguma daļā tiek sniegts projekta īstenošanas nepieciešamības pamatojums un lietderīgums. Tiek analizētas problēmas, kuras paredzēts risināt, kā arī izraudzītās stratēģijas. Sagatavojot šo iesnieguma daļu, ir nepieciešams izanalizēt šādus apstākļus: 3.1. Valsts un nozares politika Sniedziet īsu pārskatu par makroekonomisko situāciju saņēmējvalstī, ņemot vērā saņēmējvalsts pieņemto attīstības plānu vai valdības politikas deklarāciju. Izklāstiet saņēmējvalsts valdības politiku attiecīgajā nozarē, kurā projekts tiks īstenots. Pārskatā iekļaujiet informāciju, kas nepieciešama, lai saprastu risināmo problēmu būtību (piemēram, potenciālās problēmas, ierobežojumi nozares attīstībai, tiesiskā regulējuma nepietiekamība, pilsoniskās sabiedrības aktivitātes trūkums un tā iemesli, demogrāfiskais un dzimumu vienlīdzības stāvoklis). 3.2. Problēmu analīze Izanalizējiet problēmas, kuras paredzēts risināt. Sarindojiet problēmas hierarhiskā secībā (no svarīgākās līdz mazāk svarīgai), lai tās būtu vieglāk apzināt un loģiski strukturēt. Izvērtējiet problēmu cēloņus. Pamatojiet cēloņu un seku sakarības. Izvērtējiet ar problēmu saistītos dzimumu līdztiesības un vides aizsardzības aspektus. Norādiet izmērāmos rādītājus (indikatorus), ar kuriem var raksturot attiecīgo problēmu. Tie ir nepieciešami, lai varētu izvērtēt problēmas risināšanas progresu. 3.3. Mērķa grupu, sadarbības partneru un citu iesaistīto pušu analīze Izanalizējiet mērķa grupu - galējā labuma guvēju - intereses un vajadzības, lai izprastu risināmās problēmas un izsecinātu, kāda rīcība (pieeja) ir nepieciešama, lai panāktu ilgtspējīgu un efektīvu problēmas risinājumu. Izanalizējiet saņēmējvalsts sadarbības partnera intereses piedalīties projekta īstenošanā. Atkarībā no projekta specifikas sadarbības partneris var būt arī galējā labuma guvējs. Izanalizējiet arī to grupu intereses un vajadzības projekta īstenošanā, kuras ietekmē projekta īstenošana vai rezultāti. 3.4. Papildināšana un iegūtā pieredze Sagatavojiet īsu pārskatu par saistītiem/līdzīgiem nozarē vai reģionā īstenotajiem vai plānotajiem projektiem, kurus uzņēmušies finansēt citi donori (palīdzības sniedzēji attīstības sadarbības jomā) vai pati saņēmējvalsts valdība. Ja projekta piedāvājums ir balstīts uz iepriekš veiktu projektu izpēti, iesniedziet pārskatu par konkrētiem šīs izpētes rezultātiem. Šajā gadījumā ir jānodrošina, lai projekta izstrādē tiek ņemta vērā iepriekšējos projektos gūtā pieredze un piedāvātais projekts nedublē, bet papildina iepriekš īstenotos vai šobrīd īstenojamos projektus attiecīgajā jomā. 4. Projekta loģiskās struktūras analīze Pēc problēmu analīzes nosaka mērķus, plāno rezultātus un veicamās aktivitātes. Šīs sadaļas struktūrai jāatbilst projekta iekšējai loģikai (jāveic projekta loģiskās struktūras analīze). Sagatavojiet un iesnieguma pielikumā pievienojiet projekta loģiskās struktūras analīzes matricu. 4.1. Projekta mērķis Šī sadaļa attiecas uz plašāku attīstības mērķi, kura sasniegšanu iecerēts veicināt ar projekta palīdzību. Mērķis definējams saskaņā ar granta konkursa nolikuma 9., 10. vai 11. punktu. 4.2. Projekta paredzamā ietekme Šajā sadaļā tiek izanalizēta projekta paredzamā ietekme, kurai jāveicina projekta mērķa sasniegšana un jābūt pamatotai ar projekta tiešajiem rezultātiem. Projekta ietekmei ir jāsniedz ilgtspējīgi, atzīstami ieguvumi mērķa grupām - galējā labuma guvējiem. Projekta paredzamā ietekme jāizsaka skaitļos vai terminos, objektīvi pārbaudāmos rādītājos, minot avotus, kas šos rādītājus apstiprina. 4.3. Projekta tiešie rezultāti Norādiet projekta aktivitāšu galvenos materiālos un nemateriālos ieguvumus, kas tuvina projektā paredzētās projekta ietekmes īstenošanu. Rezultātiem jābūt skaidri saprotamiem, izteiktiem rezultatīvos rādītājos (indikatoros), kurus var objektīvi pārbaudīt. Norādiet avotus un veidus, ar kuru palīdzību varēs objektīvi pārbaudīt rezultatīvo rādītāju īstenošanos. 4.4. Aktivitātes Projekta tiešo rezultātu sasniegšanai būs nepieciešamas konkrētas aktivitātes (pasākumi). Šajā sadaļā norādiet, kādas aktivitātes projekta ietvaros jāīsteno, lai sasniegtu projekta tiešos rezultātus. Aprakstiet katras aktivitātes būtību un izskaidrojiet, kā projektā paredzētā aktivitāte palīdzēs sasniegt projekta tiešos rezultātus. 5. Pieņēmumi un riski Šī sadaļa attiecas uz ārējiem faktoriem, kuri projekta vadības ietvaros tieši nav kontrolējami, taču ir svarīgi projekta sekmīgai īstenošanai. 5.1. Ar projekta īstenošanu saistītie pieņēmumi Pieņēmumi ietver gan pasākumu uzsākšanai nepieciešamos priekšnosacījumus, gan pozitīvus ārējos faktorus, notikumus vai apstākļus, kas ietekmē projekta īstenošanu vai ietekmi. Pieņēmumi var attiekties uz aktivitātēm, tiešajiem rezultātiem un projekta paredzamo ietekmi. Pieņēmumi ir īpaši svarīgi gadījumos, kad aktivitātes ir jāveic citām organizācijām vai valdībai. Pieņēmumi ir detalizēti jāizskaidro, lai projekta īstenošanas gaitā tos varētu kontrolēt. Kad vien iespējams, jānosaka rādītāji, lai periodiski pārbaudītu, vai attiecīgie pieņēmumi patiešām ir īstenojušies. 5.2. Riski un to mazināšanas pasākumi Jebkurš projekts ir saistīts ar dabas, politisku, sociālu, finansiālu un ekonomisku risku, ko iespēju robežās jācenšas paredzēt. Risku rada tādi negatīvi ārējie faktori, kuru īstenošanās ir diezgan maz ticama un kuri nav būtiski projekta mērķa sasniegšanai, bet kuri tomēr var ietekmēt projekta progresu un panākumus (piemēram, valdības maiņa un līdz ar to nespēja ieviest jaunus likumdošanas aktus). Detalizēti izanalizējiet visus iespējamos apstākļus, kas var ietekmēt projekta gaitu, un sniedziet risinājumus šādu apstākļu novēršanai. Jo labāk tiks izanalizēts projekta riska faktors, jo labāks būs vērtējuma rezultāts. Sagatavojiet un iesnieguma pielikumā tabulā norādiet apstākļus (riskus), kas var ietekmēt projekta gaitu. 6. Galvenie projekta īstenošanas komponenti Šajā nodaļā ir sniedzama konkrēta informācija par projekta īstenošanas iekšējo organizēšanu. 6.1. Motivācija un pieredze 6.1.1. Iesniedzēja motivācija un pieredze Norādiet, kāpēc jūsu organizācija (kā iesniedzējs) ir nolēmusi piedalīties šajā granta projektu konkursā. Norādiet, kāda varētu būt jūsu nākotnes darbība konkursa mērķu turpmākā attīstīšanā pēc projekta īstenošanas beigām. Sniedziet informāciju par jūsu organizācijas pieredzi līdzīga satura projektu īstenošanā. 6.1.2. Sadarbības partneris Sniedziet detalizētu informāciju par jūsu izvēlēto sadarbības partneri(-iem) saņēmējvalstī, tajā iekļaujot: o sadarbības partnera organizācijas izveides mērķi; o sadarbības partnera organizācijas iepriekšējā pieredze ar citiem donoriem (palīdzības sniedzējiem attīstības sadarbības jomā) attīstības sadarbības projektos; o sadarbības partnera iepriekšējās aktivitātes jūsu izvēlētajā granta projektu konkursa mērķa jomā; o sadarbības partnera reputācija saņēmējvalstī (miniet konkrētus faktus, piemēram, raksti laikrakstos, valsts atzinības saņemšana); o cita informācija, ko jūs uzskatāt par svarīgu, lai raksturotu sadarbības partneri. Iesnieguma pielikumā pievienojiet sadarbības partnera apstiprinājuma vēstuli par gatavību piedalīties projektā (vēstule ir jāiesniedz oriģinālvalodā kopā ar tulkojumu latviešu valodā). Vēstulē jānorāda: o ka sadarbības partneris apstiprina savu dalību projektā un apņemas izpildīt paredzētos darba uzdevumus; o ka projektā paredzētais galējā labuma guvējs (mērķa grupas) apstiprina savu dalību projektā; o ka projekta uzraudzītājiem un novērtētājiem tiks atļauts kontrolēt projekta gaitā panākto progresu un ietekmi, un viņiem tiks sniegta visa nepieciešamā palīdzība; o kāda būs sadarbības partnera turpmākā darbība konkursa mērķu attīstīšanā saņēmējvalstī pēc projekta īstenošanas; o vai sadarbības partneris ir gatavs daļēji segt izmaksas (finansiālā vai praktiskā ieguldījuma veidā, t.i., veikt paredzētās aktivitātes, nesaņemot par to atlīdzību). 6.1.3. Projektā iesaistīto personu CV Iesnieguma pielikumā pievienojiet projekta vadītāja, sadarbības partnera(-u) izraudzīto projekta vadītāju un projekta īstenošanā iesaistīto ekspertu dzīves aprakstus (Curriculum vitae). 6.2. Darba plāns Sagatavojiet reālu un pārbaudāmu darba plānu, ņemot vērā iesaistīto pušu mobilizācijai nepieciešamo laiku, kā arī citus loģistikas nosacījumus. Sniedziet pamatojumu projektā paredzēto aktivitāšu īstenošanas secībai (kā nākamās aktivitātes spēs papildināt jau iepriekš īstenotās). Sagatavojiet un pievienojiet iesnieguma pielikumā aktivitāšu īstenošanas secības tabulu. 6.3. Projekta īstenošanā iesaistīto pušu loma un pienākumi Šajā sadaļā jāapraksta projekta īstenošanas grupas sastāvs un visu iesaistīto pušu pienākumi. Sagatavojiet to personu darba pienākumu aprakstus (katrai personai atsevišķi), kas īstenos projektu (projekta vadītājam, sadarbības partnera(-u) izraudzītajam projekta vadītājam un projekta īstenošanā iesaistītajiem ekspertiem). Darba aprakstus pievienojiet iesnieguma pielikumā. 6.4. Budžeta sadalījums Sagatavojiet un iesnieguma pielikumā pievienojiet detalizētu projekta budžetu (tāmi). Projekta budžetā detalizēti norādiet katras aktivitātes izmaksas, sīki norādot visas izmaksas (piemēram, atlīdzība projektā iesaistītajām personām, materiālu sagatavošana, citi pakalpojumi), kas nepieciešamas attiecīgās aktivitātes īstenošanai. 7. Faktori, kas nosaka projekta kvalitāti un ilgtspēju Ja šie faktori netiek ievēroti, projektam nav paliekošas ietekmes. 7.1. Galējā labuma guvēju (mērķa grupu) ieguldījums Cik lielā mērā projektā paredzētie galējā labuma guvēji (mērķa grupas) ir piedalījušies projekta plānošanā un cik lielā mērā apņēmušies pildīt savus pienākumus un atbalstīt projektu pēc tā īstenošanas beigām. 7.2. Sadarbības partnera spēja projekta mērķu turpmākajā attīstīšanā Novērtējiet sadarbības partnera spēju turpināt projekta mērķa attīstīšanu pēc projekta īstenošanas beigām. Novērtējiet sadarbības partnera iespējas mērķa attīstīšanā, ja donori vairs nesniegs finansiālo atbalstu. Ir svarīgi prognozēt projekta ekonomisko un finansiālo ilgtspēju pēc tā īstenošanas (darbības, uzturēšanas, amortizācijas izmaksas). 7.3. Saņēmējvalsts politiskais atbalsts projektā paredzētajai ietekmei Cik lielā mērā saņēmējvalsts valdības īstenotā politika un politiskā virzība atbilst projekta paredzamajai ietekmei. Cik lielā mērā tā veicinās projekta mērķa turpmāku attīstīšanu arī pēc tam, kad tā vairs nesaņems donoru atbalstu. 7.4. Atbilstošas tehnoloģijas Šis jautājums ietver tehniskos/tehnoloģiskos paņēmienus, kas tiek izmantoti projekta aktivitāšu veikšanai, jo tehnoloģiskas pārmaiņas var radīt gan jaunas iespējas, gan arī riskus. Jāņem vērā arī vietējie apstākļi un vajadzības (piemēram, rezerves daļu pieejamība, drošības noteikumi, sieviešu un vīriešu prasme lietot iekārtas un veikt to apkopi). 7.5. Sociālie un kultūras aspekti Īstenojot projektu, jāņem vērā vietējie sociālie un kultūras apstākļi, normas un attieksme, jo tas ietekmē motivāciju un tādējādi arī projektā iesaistīto cilvēku aktivitāti, atdevi un atbildības izjūtu. Jāveic īpašas aktivitātes, lai nodrošinātu visiem galējā labuma guvējiem (mērķa grupām) pienācīgu pieeju projekta ietvaros sniegtajiem pakalpojumiem un labumiem gan projekta īstenošanas laikā, gan pēc tam. 7.6. Dzimumu līdztiesība Projekta īstenotājiem jāņem vērā sieviešu un vīriešu īpašās vajadzības un intereses, lai nodrošinātu gan vīriešiem, gan sievietēm pastāvīgu un vienlīdzīgu pieeju pakalpojumiem un infrastruktūrai, kā arī ilgākā perspektīvā palīdzētu izskaust dzimumu nevienlīdzību. 7.7. Vides aizsardzība Paskaidrojiet, cik lielā mērā projekts palīdzēs aizsargāt vai nelabvēlīgi ietekmēs vidi un tādējādi veicinās vai apgrūtinās ilgtermiņa labumu gūšanu. Uzmanība jākoncentrē uz videi labvēlīgu ilgtspējīgu attīstību. 8. Pielikumi Pārbaudiet, vai iesniegumam ir pievienoti visi nepieciešamie (obligātie) pielikumi. Nepieciešamie iesnieguma pielikumi ir noteikti konkursa nolikuma 42.punktā. Ja iesniegumam netiks pievienoti visi nepieciešamie pielikumi, jūsu iesniegums var tikt noraidīts. Ārlietu ministra vietā - reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis
Es, projekta iesniedzējas organizācijas vadītājs(-a), ar parakstu apliecinu, ka: 1) šajā iesniegumā sniegtā informācija ir patiesa; 2) organizācija piekrīt grantu projekta konkursa "Atbalsts projektiem attīstības sadarbības jomā Gruzijā un Moldovā" nolikumā noteiktajiem konkursa īstenošanas noteikumiem; 3) organizācija piekrīt grantu projekta konkursa "Atbalsts projektiem attīstības sadarbības jomā Gruzijā un Moldovā" nolikumā noteiktajiem vērtēšanas kritērijiem.
Ārlietu ministra vietā - reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis
Projekta nosaukums
Iesniedzējas organizācijas nosaukums
.
Ārlietu ministra vietā - reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis
Projekta nosaukums
. Iesniedzējas organizācijas nosaukums
.
Ārlietu ministra vietā - reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis
Projekta nosaukums
. Iesniedzējas organizācijas nosaukums
.
Uzmanību! Detalizēti izanalizējiet visus iespējamos apstākļus, kas var ietekmēt projekta gaitu, un arī risinājumus šādu apstākļu novēršanai. Jo labāk tiks izanalizēts projekta riska faktors, jo labāks būs vērtējuma rezultāts. Ārlietu ministra vietā - reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis
Iesniedzēja nosaukums__________________________________________________________
Ārlietu ministra vietā - reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis
Ārlietu ministra vietā - reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis
Ārlietu ministra vietā - reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis
Granta līgums Nr._________
Rīgā 2006.gada __._______ Latvijas Republikas Ārlietu ministrija (turpmāk - ministrija) tās valsts sekretāra vietnieka [vārds, uzvārds] personā, kas darbojas uz Ārlietu ministrijas nolikuma pamata, no vienas puses, un [granta saņēmēja organizācijas nosaukums] (turpmāk - granta saņēmējs) tās pilnvarotā pārstāvja [granta saņēmēja pilnvarotā pārstāvja vārds, uzvārds] personā, kas darbojas uz [tiesību akta nosaukums] pamata, no otras puses, slēdz līgumu un vienojas par šādiem līguma un tā pielikumu noteikumiem: 1. Līguma priekšmets 1.1. Saskaņā ar Attīstības sadarbības padomes 2006.gada [datums] lēmumu Nr. [numurs] ministrija no Latvijas valsts budžeta piešķir finansējumu projekta [projekta nosaukums] (turpmāk - projekts) īstenošanai. 1.2. Granta saņēmējs apņemas īstenot projektu atbilstoši līgumā un tā pielikumos minētajiem nosacījumiem un prasībām, ar kuriem granta saņēmējs ir iepazinies un kurus apņēmies ievērot. 2. Līguma termiņi 2.1. Līgums stājas spēkā ar dienu, kad to parakstījušas abas puses, un ir spēkā līdz visu saistību izpildei. 2.2. Projekta darbības laiks ir no 2006.gada [datums] līdz 2006.gada [datums]. 3. Projekta finansējums 3.1. Ministrijas kopējais piešķirtais finansējums projekta īstenošanai ir [summa cipariem un vārdiem] lati saskaņā ar granta saņēmēja sagatavoto projekta budžetu, kas pievienots līgumam (1.pielikums). 4. Projekta aktivitāšu īstenošanas plāns 4.1. Granta saņēmējs īsteno projektu atbilstoši aktivitāšu īstenošanas secības tabulai, kas pievienota līgumam (2.pielikums). 4.2. Ja projekta īstenošanas gaitā granta saņēmējs konstatē, ka nav iespējams iekļauties aktivitāšu īstenošanas secības tabulā noteiktajā grafikā vai arī nav iespējams īstenot kādu no projektā paredzētajām aktivitātēm, granta saņēmējs par to nekavējoties informē ministriju. 5. Ziņojumi par projekta izpildi 5.1. Granta saņēmējs ik pēc diviem mēnešiem iesniedz ministrijā informāciju par projekta norisi (starpziņojums). Starpziņojumā ietver informāciju par aktivitātēm, kuras īstenotas pēdējo divu mēnešu laikā, un turpmākajos divos mēnešos plānotajām aktivitātēm, kā arī par iztērēto finansējumu un tā procentuālo attiecību pret projektam piešķirto kopējo finansējumu. Starpziņojumu iesniedz 15 dienu laikā pēc attiecīgā mēneša beigām. 5.2. Pēc visu projektā paredzēto aktivitāšu īstenošanas (projekta izpildes) granta saņēmējs iesniedz ministrijā gala pārskatu par projekta izpildi. Gala pārskatā norāda visas projektā īstenotās aktivitātes, aktivitāšu izpildes rezultātus, kā arī kopējo izlietoto finansējumu. 5.3. Sniedzot starpziņojumus un gala pārskatu, granta saņēmējs pievieno dokumentus, kas apliecina izlietotā finansējuma summu. 5.4. Starpziņojumi un gala pārskats tiek sagatavoti latviešu valodā un noformēti datorrakstā. 6. Maksājumu kārtība 6.1. Ministrija veic avansa maksājumu [procentu apmērs ciparos] % ([procentu apmērs vārdos]) no kopējā granta saņēmējam piešķirtā finansējuma 10 (desmit) dienu laikā pēc līguma stāšanās spēkā. 6.2. Ministrija veic starpmaksājumu [procentu apmērs ciparos] % ([procentu apmērs vārdos]) no kopējā granta saņēmējam piešķirtā finansējuma [pušu nolīgtais termiņš]. 6.3. Ministrija veic gala maksājumu [procentu apmērs ciparos] % ([procentu apmērs vārdos]) no kopējā granta saņēmējam piešķirtā finansējuma [pušu nolīgtais termiņš]. 6.4. Visi maksājumi tiek veikti, pārskaitot finansējumu uz granta saņēmēja norādīto bankas kontu. 7. Grozījumi līgumā un līguma izbeigšana 7.1. Ja mainās apstākļi, kas var ietekmēt projekta īstenošanu, līgumā var izdarīt grozījumus jebkurā projekta īstenošanas stadijā. Ierosināt izdarīt grozījumus līgumā var jebkura līgumslēdzēja puse. Grozījumi nedrīkst ietekmēt projekta mērķi, prioritāros darbības virzienus un samazināt granta projektu konkursa nolikumā noteikto prasību apjomu granta saņēmējam. Grozījumi līgumā tiek veikti ar pušu rakstisku piekrišanu. 7.2. Ja līgumu turpmāk nav iespējams efektīvi vai atbilstoši īstenot, to var izbeigt, granta saņēmējam vismaz divus mēnešus iepriekš iesniedzot ministrijā rakstisku paziņojumu par līguma izbeigšanu. 7.3. Ja līgums tiek pārtraukts pirms tā izpildes, bet ministrija objektīvu iemeslu dēļ tam nav piekritusi un granta saņēmējs nav labprātīgi atmaksājis jau saņemto granta summu, ministrijai ir tiesības pieprasīt jau izmaksātās granta summas pilnu vai daļēju atmaksu. Konkrēti apstākļi, kad granta saņēmējs ir tiesīgs atkāpties no projekta īstenošanas, tiek paredzēti individuāli katrā granta projektu konkursa nolikumā, balstoties uz nolikumā izvirzītajiem mērķiem un prioritātēm. 7.4. Ja uzraudzības procesā tiek konstatēts, ka granta saņēmējs granta finansējumu ir izlietojis neatbilstoši līgumā noteiktajām prasībām, ministrija pieprasa attiecīgo finanšu līdzekļu atmaksu. 8. Nepārvarama vara 8.1. Puses tiek atbrīvotas no atbildības par līguma saistību nepildīšanu nepārvaramas varas vai ārkārtēju apstākļu dēļ, kurus attiecīgā puse (vai abas puses) nevarēja ne paredzēt, ne novērst, ne ietekmēt, un par kuru rašanos puses nav atbildīgas (piemēram, stihiskas nelaimes, kara darbība, blokāde, civiliedzīvotāju nemieri, streiki, sakaru un kredītiestāžu darbība, normatīvie akti, valsts pārvaldes un pašvaldības institūcijas rīcība un to pieņemtie dokumenti). 8.2. Katra no pusēm, kuru līguma ietvaros ietekmē nepārvaramas varas apstākļi, nekavējoties par to informē otru pusi. 8.3. Ja kāda no pusēm, kuras rīcību ietekmē nepārvarama vara, bez objektīva iemesla neinformē otru pusi par nepārvaramas varas apstākļu iestāšanos 5 (piecu) darbdienu laikā, attiecīgā puse netiek atbrīvota no līguma saistību izpildes. 8.4. Ja nepārvaramas varas apstākļi turpinās ilgāk nekā 30 (trīsdesmit) kalendāra dienas, puses kopīgi risina jautājumu par līguma turpmāko izpildi vai izbeigšanu. Līguma izbeigšanas gadījumā, kuras pamats ir nepārvarama vara, nevienai no pusēm nav tiesību prasīt zaudējumu atlīdzību. 9. Domstarpību risināšana 9.1. Visas nesaskaņas, domstarpības vai strīdus, kas radušies līguma izpildes laikā, puses cenšas atrisināt sarunu ceļā. Ja vienošanās netiek panākta, strīdi tiek risināti Latvijas Republikas normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā. 10. Pušu rekvizīti un paraksti
Ārlietu ministra vietā - reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Granta projektu konkursa "Atbalsts projektiem attīstības sadarbības jomā Gruzijā un Moldovā" nolikums
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|