Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta noteikumi Nr. 617

Rīgā 2015. gada 27. oktobrī (prot. Nr. 56 44. §)
Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.1. pasākuma "Atbalsts nodarbināto apmācībām" pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi

(Noteikumu nosaukums grozīts ar MK 23.04.2019. noteikumiem Nr. 180)

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.1. pasākuma "Atbalsts nodarbināto apmācībām" (turpmāk – pasākums) pirmo un otro projektu iesniegumu atlases kārtu;

1.2. pasākuma un katras atlases kārtas mērķi;

1.3. pasākuma pirmajai un otrajai atlases kārtai pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. līguma par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumus.

(Grozīts ar MK 23.04.2019. noteikumiem Nr. 180)

2. Pasākuma mērķis ir nodrošināt komersantus ar atbilstošas kvalifikācijas darbaspēku, kas sekmētu darba ražīguma pieaugumu un jaunu vai uzlabotu produktu un tehnoloģiju izstrādi un ieviešanu ražošanā.

3. Atlases kārtu mērķis ir nodrošināt atbalstu nodarbināto prasmju pilnveidošanai, lai sekmētu tehnoloģisko inovāciju ieviešanu un darbaspēka produktivitātes paaugstināšanu.

(Grozīts ar MK 23.04.2019. noteikumiem Nr. 180)

4. Pasākuma gala labuma guvēji ir sīkie (mikro), mazie, vidējie un lielie komersanti.

5. Pasākuma ietvaros pieejamais publiskais finansējums ir ERAF finansējums 18 000 000 euro apmērā.

6. Pirmās atlases kārtas ietvaros pieejamais publiskais finansējums ir 9 000 000 euro.

(Grozīts ar MK 23.04.2019. noteikumiem Nr. 180)

6.1 Otrās atlases kārtas ietvaros plānotais pieejamais publiskais finansējums ir 9 000 000 euro.

(MK 13.06.2017. noteikumu Nr. 317 redakcijā)

7. Pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji un to vērtības:

7.1. darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa iznākuma un rezultāta rādītāji līdz 2023. gada 31. decembrim:

7.1.1. atbalstīto komersantu skaits, kas saņem grantus, – 1 300;

7.1.2. inovatīvo komersantu īpatsvars kopējā komersantu skaitā – 40 %;

7.2. pirmās atlases kārtas iznākuma rādītāji:

7.2.1. līdz 2018. gada 31. decembrim:

7.2.1.1. atbalstīto komersantu skaits, kas saņem grantus, – 280;

7.2.1.2. personu skaits, kuras saņem nefinansiālu atbalstu, – 5 620;

7.2.2. līdz 2022. gada 31. decembrim:

7.2.2.1. atbalstīto komersantu skaits, kas saņem grantus, – 600;

7.2.2.2. personu skaits, kuras saņem nefinansiālu atbalstu, – 10 500;

7.3. otrās atlases kārtas iznākuma rādītāji:

7.3.1. atbalstīto komersantu skaits, kas saņem grantus, – 150;

7.3.2. personu skaits, kuras saņem nefinansiālu atbalstu, – 2 740;

7.4. pasākuma finanšu rādītājs – līdz 2018. gada 31. decembrim sertificēti izdevumi 3 736 236 euro apmērā.

(MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

8. Pasākuma īstenošanas veids ir atklāta projektu iesniegumu atlase.

9. Pasākuma īstenošanu nodrošina Ekonomikas ministrija kā atbildīgā iestāde (turpmāk – atbildīgā iestāde).

II. Prasības projekta iesniedzējam

10. Pirmās atlases kārtas ietvaros projekta iesniedzējs ir biedrība, kura atbilst šādiem nosacījumiem:

10.1. tā ir reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā vismaz piecus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē;

10.2. tā pārstāv vienu no šo noteikumu 1. pielikumā minētajām apstrādes rūpniecības apakšnozarēm, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozari vai izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozari;

10.3. vairāk nekā 50 % no projekta iesniedzēja biedriem pārstāv vieno no apstrādes rūpniecības apakšnozarēm, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozari vai izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozari un kopējais Latvijā reģistrēto biedrības biedru (komersantu) apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā pārsniedz 142,29 miljonus euro (ņemot vērā arī to komersantu apgrozījumu, kas nav projekta iesniedzēja biedri, bet ir biedri kādā no organizācijām, kas ir projekta iesniedzēja biedri).

(Grozīts ar MK 23.04.2019. noteikumiem Nr. 180)

10.1 Otrās atlases kārtas ietvaros projekta iesniedzējs ir biedrība vai nodibinājums, kurš atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:

10.1. tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā vismaz piecus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē, tas pārstāv apstrādes rūpniecības nozari un:

10.1.1. vismaz 50 % no projekta iesniedzēja biedriem pārstāv apstrādes rūpniecības nozari un kopējais Latvijā reģistrēto biedrības biedru (komersantu) apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā pārsniedz 142,29 miljonus euro, ņemot vērā arī to komersantu apgrozījumu, kas nav projekta iesniedzēja biedri, bet ir biedri kādā no organizācijām, kuras ir projekta iesniedzēja biedri;

10.1.2. tas ir investējis pirmās atlases kārtas projektā vismaz 80 % ERAF finansējuma;

10.2. tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā vismaz piecus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē, tas pārstāv informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozari un:

10.2.1. atbalsts tiek piešķirts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozares biedrībai, nodibinājumam vai partnerībā īstenotam projektam, kas partnerībā apvieno vismaz divas informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozares biedrības vai nodibinājumus;

10.2.2. vairāk nekā 50 % no biedrības, nodibinājuma vai katras partnerībā esošās biedrības vai nodibinājuma biedriem pārstāv informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozari, ņemot vērā arī tos komersantus, kas nav biedrības, nodibinājuma vai partnerībā esošās biedrības vai nodibinājuma biedri, bet ir biedri kādā no organizācijām, kas ir biedrības vai nodibinājuma, vai partnerībā esošās biedrības vai nodibinājuma biedri, un kopējais Latvijā reģistrēto biedrības biedru (komersantu) apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā pārsniedz 142,29 miljonus euro, ņemot vērā arī to komersantu apgrozījumu, kas nav biedrības vai nodibinājuma, vai partnerībā esošās biedrības vai nodibinājuma biedri, bet ir biedri kādā no organizācijām, kuras ir biedrības, nodibinājuma vai partnerībā esošās biedrības vai nodibinājuma biedri;

10.2.3. ja tas ir piedalījies pirmajā atlases kārtā, tas ir investējis pirmās atlases kārtas projektā vismaz 80 % ERAF finansējuma;

10.3. tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā un:

10.3.1. vismaz 50 % no projekta iesniedzēja biedriem ir starptautisko biznesa pakalpojumu centri, kas pārstāv finanšu un apdrošināšanas darbību nozari, apstrādes rūpniecības nozari, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozari, administratīvo un apkalpojošo dienestu darbības nozari, profesionālo, zinātnisko un tehnisko pakalpojumu nozari vai izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozari;

10.3.2. projekta iesniedzēja biedriem – starptautisko biznesa pakalpojumu centriem – preču un pakalpojumu vidējais eksporta rādītājs ir virs 50 % un kopējais apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā pārsniedz 142,29 miljonus euro;

10.3.3. ja tas ir reģistrēts mazāk nekā piecus gadus, tas ir saņēmis atbalsta vēstuli no biedrības vai nodibinājuma, kurš reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā vairāk nekā piecus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē.

(MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

10.2 Šo noteikumu izpratnē starptautisko biznesa pakalpojumu centrs ir starptautiskas organizācijas struktūrvienība, kas vienuviet nodrošina konkrētās organizācijas biznesa atbalsta funkcijas plašākam reģionam, kā arī ir specializēts atbalsta centrs, kas nodrošina biznesa atbalsta funkcijas juridiski nesaistītām organizācijām, un tas atbilst šādiem kritērijiem:

10.1. nodrošina vienu vai vairākas biznesa atbalsta funkcijas tādās jomās kā uzskaitvedība, grāmatvedība, audits un revīzija, finanšu vadība, datu apstrāde, informācijas tehnoloģiju konsultācijas, programmēšana, cilvēkresursu administrēšana, klientu apkalpošana, konsultēšana nodokļu un juridiskajos jautājumos, iepirkumu procesu administrēšana;

10.2. šo noteikumu 10.1. apakšpunktā minēto funkciju eksports uzņēmumam, filiālei vai struktūrvienībai ir virs 50 % no tās apgrozījuma.

(MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

11. Uz finansējumu nevar pretendēt, ja uz projekta iesniedzēju ir attiecināmi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 23. pantā noteiktie projekta iesniedzēju izslēgšanas noteikumi.

(MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

12. Projekta iesniedzējs pirmās atlases kārtas ietvaros drīkst iesniegt vienu projekta iesniegumu, kas attiecas uz apstrādes rūpniecības apakšnozari, informācijas un komunikācijas nozari vai izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozari.

(Grozīts ar MK 23.04.2019. noteikumiem Nr. 180)

12.1 Šo noteikumu 10.1. apakšpunktā minētais projekta iesniedzējs apstrādes rūpniecības nozarē drīkst iesniegt vienu projekta iesniegumu. Šo noteikumu 10.2. apakšpunktā minētais projekta iesniedzējs informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozarē individuāli drīkst iesniegt pa vienam projekta iesniegumam datorprogrammēšanas jomā, telekomunikācijas pakalpojumu jomā un informācijas pakalpojumu jomā, bet partnerībā – tikai vienu projekta iesniegumu. Šo noteikumu 10.3. apakšpunktā minētais projekta iesniedzējs drīkst iesniegt vienu projekta iesniegumu.

(MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

12.2 Šo noteikumu 10.2. apakšpunktā minētais projekta iesniedzējs papildus projekta iesniegumam sadarbības iestādē iesniedz partnerības līgumu, ja projektu paredzēts īstenot partnerībā.

(MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

13. Vienam projekta iesniegumam maksimāli pieļaujamais finansējuma apmērs pirmās atlases kārtas ietvaros ir 900 000 euro.

(Grozīts ar MK 23.04.2019. noteikumiem Nr. 180)

13.1 Otrās atlases kārtas ietvaros šo noteikumu 10.1. apakšpunktā minētajam projekta iesniedzējam apstrādes rūpniecības nozarē projekta iesniegumam maksimāli pieļaujamais ERAF finansējuma apmērs ir 1 500 000 euro. Šo noteikumu 10.2. apakšpunktā minētajam projekta iesniedzējam informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozarē projekta iesniegumam maksimāli pieļaujamais ERAF finansējuma apmērs ir 3 100 000 euro, ja projektu paredzēts īstenot partnerībā, un 1 550 000 euro, ja projektu plānots īstenot individuāli. Šo noteikumu 10.3. apakšpunktā minētajam projekta iesniedzējam projekta iesniegumam maksimāli pieļaujamais ERAF finansējuma apmērs ir 900 000 euro. Līgumā starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi attiecināmo izmaksu summa nepārsniedz maksimāli pieļaujamo ERAF finansējuma apmēru.

(MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

13.2 Otrās atlases kārtas ietvaros šo noteikumu 10.1., 10.2. un 10.3. apakšpunktā minētajiem projekta iesniedzējiem ERAF finansējums tiek piešķirts 100 % apmērā no projekta iesniegumā paredzētā, ievērojot šo noteikumu 13.1 punktā minēto maksimāli pieļaujamo ERAF finansējuma apmēru, un sākotnēji izmaksāts 80 % apmērā.

(MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

13.3 Otrās atlases kārtas ietvaros atlikušais ERAF finansējums tiek izmaksāts, ja viena gada un sešu mēnešu laikā no līguma noslēgšanas ERAF investīciju ieguldījums ir 80 % no līgumā paredzētā ERAF finansējuma.

(MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

14. Pasākuma ietvaros atbalsts netiek sniegts šādās nozarēs:

14.1. Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013) 1. panta 1. punktā noteiktajās nozarēs;

14.2. Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 26. jūnijs, Nr. L 187) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 1. panta 3. punktā noteiktajās nozarēs.

15. Atbalstu pirmās atlases kārtas ietvaros sākotnēji sniedz vienam projekta iesniedzējam katrā apstrādes rūpniecības apakšnozarē, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozarē un izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozarē, kurš saņēmis augstāko punktu skaitu pēc projektu iesniegumu izvērtēšanas.

(Grozīts ar MK 23.04.2019. noteikumiem Nr. 180)

15.1 Atbalstu otrās atlases kārtas ietvaros sākotnēji sniedz tam projekta iesniedzējam katrā atbalstāmajā nozarē, kurš saņēmis augstāko punktu skaitu pēc projektu iesniegumu izvērtēšanas.

(MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

16. Ja pēc sākotnēji atbalstīto projektu iesniedzēju apstiprināšanas ir pieejams finansējums, atbalstu sniedz nākamajam projekta iesniedzējam ar augstāko punktu skaitu katrā apstrādes rūpniecības apakšnozarē, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozarē vai izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozarē. Pirmās atlases kārtas ietvaros informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozarē, izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozarē un katrā apstrādes rūpniecības apakšnozarē nevar atbalstīt vairāk par diviem projekta iesniedzējiem.

(Grozīts ar MK 23.04.2019. noteikumiem Nr. 180)

16.1 Ja pēc sākotnēji atbalstīto projektu iesniedzēju apstiprināšanas ir pieejams finansējums, atbalstu sniedz nākamajam projekta iesniedzējam ar augstāko punktu skaitu katrā atbalstāmajā nozarē.

(MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

17. Ja vairākiem nozaru projektu iesniegumiem ir piešķirts vienāds punktu skaits, priekšroka ir projektam, kas pasākuma:

17.1. pirmās atlases kārtas 6. kvalitātes kritērijā "Projektā apmācīto skaits" ir ieguvis augstāku punktu skaitu;

17.2. otrās atlases kārtas 8. kvalitātes kritērijā "Projektā apmācīto nodarbināto skaits" ir ieguvis augstāku punktu skaitu un apmācīto nodarbināto skaits ir lielāks absolūtā izteiksmē.

(MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

III. Atbalstāmās un neatbalstāmās darbības

18. Finansējumu piešķir komersantu nodarbināto apmācībām jomās, kuras noteiktas šo noteikumu 2. pielikumā.

19. Apmācības komersantam var sniegt tā saistītās personas, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikuma 3. panta 3. punktā noteiktajai definīcijai, ja saistītā persona ir izvēlēta atbilstoši šo noteikumu 29. punkta prasībām.

20. Apmācību sniedzējs ir juridiska vai fiziska persona. Apmācību sniedzēja (pasniedzēja) kvalifikācija atbilst vismaz vienai no šādām prasībām:

20.1. pasniedzējam ir vismaz triju gadu darba pieredze nozarē, kurā tiks apmācīti nodarbinātie, vai vismaz triju gadu pieredze apmācību sniegšanas nozarē, kurā tiks apmācīti nodarbinātie;

20.2. pasniedzēja kvalifikācija apmācību nozarē nav zemāka par kvalifikāciju, ko iegūs nodarbinātie, apgūstot apmācību programmu;

20.3. finansējuma saņēmējs, nodrošinot pārbaudes dokumentēšanu, ir pārliecinājies, ka apmācību sniedzējs var sniegt apmācības, kas nodrošina pasākuma mērķu sasniegšanu, apmācību sniedzējs ir ar pietiekamu kapacitāti un apmācību kursa saturs ir atbilstošs komersantu apmācību vajadzībām.

(Grozīts ar MK 06.12.2016. noteikumiem Nr. 757)

21. Finansējumu nepiešķir:

21.1. apmācībām augstākās izglītības programmās;

21.2. apmācībām, kas noteiktas Komisijas regulas Nr. 651/2014 31. panta 2. punktā;

21.3. transportlīdzekļu vadītāju kursiem A1, A, B1 un M kategorijas iegūšanai;

21.4. apmācībām jomās, kas nav iekļautas šo noteikumu 2. pielikumā.

22. Apmācībās iesaistītais darbinieks projekta ietvaros nedrīkst apgūt vienu un to pašu apmācību kursu vairāk par vienu reizi.

IV. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

23. Pasākuma ietvaros attiecināmas ir šādas projekta īstenošanas izmaksu pozīcijas:

23.1. tiešās attiecināmās izmaksas:

23.1.1. apmācību kursu izmaksas:

23.1.1.1. kopējā pasniedzēju darba samaksa par darba stundām, kas nepārsniedz apmācību kursu ilgumu (tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas);

23.1.1.2. pasniedzēju un nodarbināto ceļa (transporta) izdevumi;

23.1.2. projekta vadības izmaksas, kas nepārsniedz 3000 euro mēnesī:

23.1.2.1. tiešās attiecināmās izmaksas – personāla (projekta vadītājs, grāmatvedis, jurists, iepirkuma speciālists) atalgojuma izmaksas;

23.1.2.2. netiešās attiecināmās izmaksas – darba vietas aprīkojuma izmaksas (pieļaujama tikai aprīkojuma noma vai nolietojums), transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļa noma, transporta pakalpojumu pirkšana, sabiedriskā transporta izmantošana), telpu īres un nomas izmaksas, telpu apsaimniekošanas izmaksas (apkure, elektrība, apsaimniekošanas pakalpojumi, ūdensapgāde), kancelejas preču izmaksas, pasta izdevumi, interneta un telekomunikāciju izmaksas, komandējumu vai darba braucienu izmaksas, kā arī ar datu uzkrāšanu un komersantu datu pārbaudi saistītās izmaksas (datubāzes abonēšanas maksa uz laiku, kamēr tiek īstenots projekts);

23.1.2.3. ārpakalpojuma izmaksas (projekta vadība, grāmatvedības pakalpojumi, juridiskie pakalpojumi);

23.1.2.1 šo noteikumu 10.2. apakšpunktā minētajam projekta iesniedzējam informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozarē projekta vadības izmaksas, kas nepārsniedz 3 000 euro mēnesī katrai partnerībā esošai biedrībai vai nodibinājumam atbilstoši partnerībā esošo biedrību vai nodibinājumu skaitam, kopumā projekta vadības izmaksām nepārsniedzot 6 000 euro mēnesī, ja projektu paredzēts īstenot partnerībā;

23.2. netiešās attiecināmās izmaksas:

23.2.1. maksa par materiāliem un pakalpojumiem, kas tieši saistīti ar apmācību kursiem:

23.2.1.1. apmācībām izmantojamo mācību materiālu izmaksas (drukāti vai audiovizuāli materiāli, kuri pēc apmācību beigām paliek projektā apmācīto nodarbināto īpašumā). Ja šo izmaksu summa pārsniedz 50 euro uz vienu nodarbināto, tā jāsaskaņo ar sadarbības iestādi, sniedzot pamatojumu par lietderību;

23.2.1.2. apmācībām izmantojamo telpu un iekārtu nomas izmaksas par mācību laiku;

23.2.1.3. izmaksas, kas saistītas ar nodarbināto apmācību vajadzību noteikšanu un zināšanu līmeņa testēšanu;

23.2.1.4. sertifikācijas un eksaminācijas izmaksas;

23.2.1.5. tulku un tulkotāju pakalpojumu izmaksas;

23.3. pievienotās vērtības nodoklis, ja projekta iesniedzējs to nevar atgūt atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.

(Grozīts ar MK 06.12.2016. noteikumiem Nr. 757; MK 23.04.2019. noteikumiem Nr. 180)

24. Pasākuma ietvaros nav attiecināmas šādas izmaksu pozīcijas:

24.1. izmaksas, kas šo noteikumu 23. punktā nav noteiktas kā attiecināmas vai pārsniedz izmaksu apmēra ierobežojumus;

24.2. nodokļi un nodevu maksājumi, izņemot šo noteikumu 23.1.1.1. un 23.1.2.1. apakšpunktā minētos gadījumus;

24.3. projekta izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, nav izmērāmas, samērīgas, pamatotas ar izdevumus apliecinošiem dokumentiem un nav ievēroti saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principi, kā arī izmaksas, kas radušās un samaksātas pirms iesnieguma par projekta īstenošanu saņemšanas sadarbības iestādē. Ja projekta iesniedzējs uzsāk atbalstāmās darbības pirms līguma noslēgšanas ar sadarbības iestādi, projekta iesniedzējs uzņemas visus riskus par saistībām, ko tas ir uzņēmies, un izdevumu neattiecināmību.

25. Šo noteikumu 23.1.2. un 23.1.2.1 apakšpunktā minēto projekta vadību var veikt:

25.1. finansējuma saņēmēja darbinieki, atlīdzībā iekļaujot arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas;

25.2. ārpakalpojuma veidā, uz uzņēmuma vai pakalpojuma līguma pamata piesaistot projektu vadītāju, atlīdzībā iekļaujot arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas. Uzņēmuma vai pakalpojumu līgumā nenorāda atlīdzības likmi par darba stundu, bet norāda sasniedzamo rezultātu.

(Grozīts ar MK 23.04.2019. noteikumiem Nr. 180)

V. Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi

26. Pirmās un otrās atlases kārtas projektu var īstenot līdz 2022. gada 31. decembrim no dienas, kad sadarbības iestādē ir saņemts projekta iesniegums, ja projekta iesniedzējs uzsāk atbalstāmās darbības pēc projekta iesnieguma iesniegšanas, vai no dienas, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu.

(MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

26.1 Lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu pirmās un otrās atlases kārtas projektiem var pieņemt līdz 2021. gada 30. jūnijam saskaņā ar Komisijas regulas Nr.  1407/2013 7. panta 4. punktu un Komisijas regulas Nr.  651/2014 58. panta 4. punktu.

(MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

27. Finansējuma saņēmējs, vienojoties ar atbildīgo iestādi, izveido informatīvo sistēmu un tajā uzkrāj vismaz šādus datus, kurus iesniedz atbildīgajā iestādē pēc tās pieprasījuma:

27.1. informācija par komersantu, kurā nodarbināts apmācītais darbinieks (nosaukums, reģistrācijas numurs, komersanta pārstāvētā nozare pēc NACE 2. red., komersanta statuss, apgrozījums, darbinieku skaits un bilances kopsumma, kā arī piemērojamā finansējuma intensitāte);

27.2. apmācībās iesaistītā darbinieka identifikators (vārds, uzvārds un personas kods);

27.3. apmācībās iesaistītā darbinieka izglītības līmenis un profesijas klasifikators;

27.4. informācija par saņemtajām apmācībām (nosaukums, īss apraksts, apmācību laiks un ilgums, apmācību vieta, apmācību sniedzējs un pasniedzējs, apmācību izmaksas, apmācību klasifikators, viedās specializācijas stratēģijā noteiktā joma vai nozares identificēta jauna konkurētspējas niša);

27.5. apmācībās iesaistīto darbinieku novērtējums par apmācību kursu kvalitāti (apkopojums).

(Grozīts ar MK 23.04.2019. noteikumiem Nr. 180)

28. Finansējuma saņēmējs ievieto savā tīmekļvietnē aktuālo informāciju par projekta īstenošanas gaitu un sniegtajām apmācībām, tai skaitā šo noteikumu 27.1. un 27.4. apakšpunktā norādīto informāciju.

29. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem iepirkuma procedūras jomā.

30. Finansējuma saņēmējs vērtē šo noteikumu 23. punktā minēto apmācību kursu izmaksu ekonomisko pamatotību, tai skaitā atbilstību tirgus cenām, un kursu lietderību.

31. Ja apmācību kursiem nav iespējams noteikt tirgus cenu (nav salīdzināmu apmācību), finansējuma saņēmējs paskaidro, ar ko apmācības atšķiras no standarta apmācībām un kāds ir apmācību kursu ekonomiskais pamatojums un lietderība, pamatojot konkrēto apmācību nepieciešamību komersantam, kura nodarbinātie tiks apmācīti, un nodrošinot informācijas dokumentēšanu atbilstoši līgumam par projekta īstenošanu.

32. Sadarbības iestāde izlases veidā pārliecinās, ka finansējuma saņēmējs ir nodrošinājis pakalpojumu cenu atbilstību tirgus cenām un nepastāv interešu konflikts starp apmācību sniedzēju un finansējuma saņēmēju vai gala labuma guvēju. Ja atbalsts tiek sniegts šo noteikumu 19. punktā minētajām apmācībām, sadarbības iestāde pārliecinās par cenu atbilstību tirgus cenām.

33. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:

33.1. finansējuma saņēmējs nepilda līgumu par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt pasākuma mērķi vai atbalsta mērķa pasākuma uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

33.2. finansējuma saņēmējs apmācību sniegšanu nav uzsācis sešu mēnešu laikā pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas;

33.3. finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis sadarbības iestādei nepatiesu informāciju;

33.4. citos gadījumos, kas noteikti līgumā par projekta īstenošanu.

33.1 Ja kāda no Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajām institūcijām vai finansējuma saņēmējs konstatē jebkuru no šādiem gadījumiem, finansējuma saņēmējs apmācību sniedzējam un apmācītajam komersantam izsaka brīdinājumu un attiecīgo apmācību izmaksas tiek atzītas par neatbilstoši veiktām:

33.1 1. apmācību sniedzējs nav sniedzis apmācības komersantam atbilstoši sadarbības iestādē iesniegtajā apmācību grafikā norādītajai apmācību tēmai;

33.1 2. apmācību sniedzējs nav sniedzis komersantam apmācības sadarbības iestādē iesniegtajā apmācību grafikā norādītajā vietā.

(MK 13.06.2017. noteikumu Nr. 317 redakcijā)

33.2 Ja kāda no Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajām institūcijām vai finansējuma saņēmējs atkārtoti konstatē jebkuru no šo noteikumu 33.1 punktā minētajiem gadījumiem, sadarbības iestāde par konstatēto informē visus pasākuma finansējuma saņēmējus un finansējuma saņēmēji neslēdz jaunus līgumus par apmācību veikšanu ar attiecīgo apmācību sniedzēju vai apmācāmo komersantu.

(MK 13.06.2017. noteikumu Nr. 317 redakcijā)

34. Projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējs var saņemt avansa maksājumu, kas nepārsniedz 35 % no projekta attiecināmajām izmaksām.

35. Finansējuma saņēmējam ir pieejams avansa maksājums, ja finansējuma saņēmējs ir atvēris kontu Valsts kasē vai darījumu kontu Latvijas Republikā reģistrētā kredītiestādē vai Eiropas Savienībā reģistrēta kredītiestāde ir izsniegusi bankas garantiju par labu sadarbības iestādei.

36. Lai saņemtu avansa maksājumu, finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē avansa pieprasījumu un plānotā avansa apjoma pamatojumu.

37. Sadarbības iestāde finansējuma saņēmējam izmaksājamo finansējuma apjomu nosaka, pamatojoties uz projekta attiecināmo izmaksu tāmi un attiecināmās izmaksas pamatojošiem dokumentiem, ievērojot normatīvo aktu prasības maksājumu un darījumu apliecinošo dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas jomā.

VI. Ar valsts atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi

38. Finansējumu šo noteikumu 23.1.1., 23.2. un 23.3. apakšpunktā minēto izmaksu segšanai sniedz saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 31. pantu, un tas ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu gala labuma guvējiem.

39. Finansējumu šo noteikumu 23.1.2. un 23.1.2.1 apakšpunktā minēto izmaksu segšanai sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem, un tas ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu finansējuma saņēmējam.

(Grozīts ar MK 23.04.2019. noteikumiem Nr. 180)

40. Atbalsts šo noteikumu 23.1.2.3. apakšpunktā minēto izmaksu segšanai nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu, ja finansējuma saņēmējs nodrošina projekta vadību, piemērojot šo noteikumu 29. punktā minēto procedūru. Ja finansējuma saņēmējs nodrošina projekta vadību atbilstoši šo noteikumu 25.1. apakšpunktam, tad šo noteikumu 23.1.2.1. un 23.1.2.2. apakšpunktā minēto izmaksu segšana ir uzskatāma par komercdarbības atbalstu finansējuma saņēmējam, ko sniedz atbilstoši šo noteikumu 39. punktam.

(MK 06.12.2016. noteikumu Nr. 757 redakcijā)

41. Vienam de minimis atbalsta saņēmējam de minimis atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru.

42. Atbalsts pasākuma ietvaros tiek sniegts granta veidā.

43. Pieļaujamā finansējuma intensitāte no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām:

43.1. sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem – 70 %;

43.2. vidējiem komersantiem – 60 %;

43.3. lielajiem komersantiem, kuri reģistrēti Latvijas Republikas teritorijā un kuru pēdējā pārskata gada peļņa, kas gūta Latvijas Republikā, pēc nodokļu samaksas 1,5 % vai lielākā apmērā tiek novirzīta ilgtermiņa ieguldījumiem, pētniecībai un attīstībai, – 50 %;

43.4. lielajiem komersantiem, kuri reģistrēti Latvijas Republikas teritorijā un kuru pēdējā pārskata gada peļņa, kas gūta Latvijas Republikā, pēc nodokļu samaksas mazāk nekā 1,5 % apmērā tiek novirzīta ilgtermiņa ieguldījumiem, pētniecībai un attīstībai, – 30 %;

43.5. finansējuma saņēmējam administratīvo izmaksu segšanai 100 % apmērā, nepārsniedzot šo noteikumu 23.1.2., 23.1.2.1 apakšpunktā un 40. punktā minēto ierobežojumu.

(Grozīts ar MK 06.12.2016. noteikumiem Nr. 757; MK 23.04.2019. noteikumiem Nr. 180)

44. Sīkie (mikro), mazie un vidējie komersanti ir komersanti, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikumā noteiktajai uzņēmuma definīcijai.

45. Lielie komersanti ir komersanti, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punktā noteiktajam.

46. Viens vienots uzņēmums šo noteikumu izpratnē ir uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā noteiktajai viena vienota uzņēmuma definīcijai.

47. Šo noteikumu ietvaros atbalsts netiek sniegts šo noteikumu 10. un 10.1 punktā minētajiem projektu iesniedzējiem un šo noteikumu 4. punktā minētajiem gala labuma guvējiem, kas pārstāv nozares, kuras ietvertas šo noteikumu 14. punktā. Ja gala labuma guvēji darbojas šo noteikumu 14. punktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja tiek skaidri nodalītas atbalstāmās darbības un finanšu plūsmas, nodrošinot, ka darbības šo noteikumu 14. punktā minētajās nozarēs negūst labumu no atlases kārtas ietvaros piešķirtā atbalsta.

(Grozīts ar MK 23.04.2019. noteikumiem Nr. 180)

48. Atbalstu gala labuma guvējam nepiešķir:

48.1. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunktā minētajām darbībām;

48.2. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" un "b" apakšpunktā noteiktajos gadījumos;

48.3. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "c" apakšpunktā minētajiem uzņēmumiem, ja tie atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktā noteiktajai definīcijai;

48.4. ja gala labuma guvējs nav sniedzis informāciju atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā noteiktajam.

49. Ja projekta faktiski apgūtais finansējuma apjoms pēc noslēguma pārskata apstiprināšanas ir mazāks nekā sākotnēji paredzētais, nodrošina, lai faktiski sasniegtie rādītāji (komersantu skaits un apmācīto darbinieku skaits) nebūtu mazāki par projekta iesniegumā plānotajiem rādītājiem, kas koriģēti atbilstoši faktiskajai apguvei. Šajā gadījumā projektam apstiprināto intensitāti un finansējuma apjomu samazina, pieprasot starpposma vai noslēguma maksājumu atbilstoši faktiskajam apmācīto darbinieku skaitam no sīkajiem (mikro), mazajiem, vidējiem un lielajiem komersantiem.

50. Finansējuma intensitāti, kas minēta šo noteikumu 43. punktā, var palielināt par 10 procentpunktiem, ja mācības tiek nodrošinātas strādājošajiem ar invaliditāti vai nelabvēlīgākā situācijā esošiem darba ņēmējiem, kuri atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 3. un 4. punktā minētajām definīcijām. Saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 31. panta 4. punktu atbalsta intensitāti var paaugstināt ne vairāk kā līdz 70 %.

51. Pasākuma ietvaros piešķirto finansējumu attiecībā uz tām pašām attiecināmajām izmaksām nevar apvienot ar citu atbalstu.

52. Finansējuma saņēmējs un gala labuma guvējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 12. panta 1. punktā un Komisijas regulas Nr. 1407/2013 6. panta 4. punktā noteiktajam.

(Grozīts ar MK 23.04.2019. noteikumiem Nr. 180)

53. Sadarbības iestāde publicē savā tīmekļvietnē informāciju atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. un 4. punktam.

54. Sadarbības iestāde izvērtē pirmās un otrās atlases kārtas finansējuma saņēmēju atbilstību Komisijas regulai Nr.  1407/2013. Finansējuma saņēmējs izvērtē pirmās un otrās atlases kārtas gala labuma guvēju atbilstību Komisijas regulai Nr.  651/2014 un izvērtējuma dokumentus iesniedz sadarbības iestādē. Lēmums par komercdarbības atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 un Komisijas regulu Nr.  651/2014 ir sadarbības iestādes lēmums par atbilstību komercdarbības atbalsta normām.

(MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola
1. pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 27. oktobra
noteikumiem Nr. 617
Atbalstāmās nozares

(Pielikums MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

Finansējums darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.1. pasākuma "Atbalsts nodarbināto apmācībām" pirmās un otrās atlases kārtas ietvaros tiek sniegts biedrībām vai nodibinājumiem, kas pārstāv šādu nozaru komersantus:

1. Apstrādes rūpniecība (saskaņā ar NACE 2. red. C sadaļu) un šādas apstrādes rūpniecības apakšnozares:

1.1. kokapstrāde;

1.2. mašīnbūve un metālapstrāde;

1.3. elektrisko un optisko iekārtu ražošana;

1.4. ķīmiskā rūpniecība;

1.5. pārtikas un dzērienu ražošana;

1.6. nemetālisko minerālu ražošana;

1.7. vieglā rūpniecība;

1.8. papīra ražošana un poligrāfija.

2. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozare (ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2. red. J sadaļu).

3. Izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumi (ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2. red. I sadaļu).

4. Finanšu un apdrošināšanas darbības (ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2. red. K sadaļu).1

5. Profesionālie, zinātniskie un tehniskie pakalpojumi (ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2. red. M sadaļu).1

6. Administratīvo un apkalpojošo dienestu darbība (ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2. red. N sadaļu).1

Piezīme. 1 Otrajā atlases kārtā – tikai starptautisko biznesa pakalpojumu centros nodarbinātajiem.

2. pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 27. oktobra
noteikumiem Nr. 617
Projekta ietvaros atbalstāmās apmācību jomas un programmu kopas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Latvijas izglītības klasifikāciju

(Pielikums MK 23.04.2019. noteikumu Nr. 180 redakcijā)

 

1. Pirmajā atlases kārtā ir atbalstāmas šādas apmācību jomas un programmu kopas:

1.1. 214 Dizains;1

1.2. 345 07 Telemātika un loģistika;

1.3. 345 12 Telemehānika un loģistika;

1.4. 345 20 Projektu vadība;2

1.5. 345 24 Ražošanas inženierzinības un vadība;

1.6. 43 484 Programmēšana;

1.7. 44 Fizikālās zinātnes;

1.8. 46 Matemātika un statistika;

1.9. 48 482 Datoru lietošana;3

1.10. 48 483 Datorsistēmas, datubāzes un datortīkli;

1.11. 52 Inženierzinātnes un tehnoloģijas;

1.12. 54 Ražošana un pārstrāde;

1.13. 623 Mežsaimniecība;4

1.14. 722 Veselības aprūpes pakalpojumi;5

1.15. 811 Viesnīcu un restorānu pakalpojumi;5

1.16. 840 04 Starptautisko pārvadājumu organizācija;5

1.17. 85 Vides aizsardzība;

1.18. 22 227 Valodas.6

2. Otrajā atlases kārtā apstrādes rūpniecības nozares projektam ir atbalstāmas šādas apmācību jomas un programmu kopas:

2.1. 214 Dizains (tikai 214 01 Datordizains, 214 02 Vides dizains, 214 05 Koka izstrādājumu dizains, 214 06 Tekstilizstrādājumu dizains, 214 07 Metālizstrādājumu dizains, 214 08 Keramikas izstrādājumu dizains, 214 09 Stikla izstrādājumu dizains, 214 10 Ādas izstrādājumu dizains, 214 11 Apģērbu dizains, 214 12 Multimediju dizains, 214 13 Foto dizains);

2.2. 22 227 Valodas (zviedru, norvēģu, somu, vācu valodas apmācības paredzētas apstrādes rūpniecības nozares preces un pakalpojumus eksportējošiem komersantiem, apmācību izmaksas nedrīkst pārsniegt 10 % no kopējām projekta ietvaros attiecināmajām izmaksām);

2.3. 345 07 Telemātika un loģistika;

2.4. 345 12 Telemehānika un loģistika;

2.5. 345 24 Ražošanas inženierzinības un vadība;

2.6. 345 20 Projektu vadība (apmācību izmaksas nedrīkst pārsniegt 20 % no kopējām projekta ietvaros attiecināmajām izmaksām);

2.7. 44 Fizikālās zinātnes;

2.8. 46 Matemātika un statistika;

2.9. 48 482 Datoru lietošana (apmācības paredzētas lietpratējiem, apmācību izmaksas nedrīkst pārsniegt 10 % no kopējām projekta ietvaros attiecināmajām izmaksām);

2.10. 48 483 Datorsistēmas, datubāzes un datortīkli;

2.11. 52 Inženierzinātnes un tehnoloģijas;

2.12. 54 Ražošana un pārstrāde;

2.13. 623 Mežsaimniecība (tikai apmācības, kas saistītas ar viedās specializācijas stratēģijas jomu "1. Zināšanu ietilpīga bioekonomika");

2.14. 85 Vides aizsardzība.

3. Otrajā atlases kārtā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozares projektam ir atbalstāmas šādas apmācību jomas un programmu kopas:

3.1. 214 Dizains (Tikai 214 01 Datordizains, 214 02 Vides dizains, 214 05 Koka izstrādājumu dizains, 214 06 Tekstilizstrādājumu dizains, 214 07 Metālizstrādājumu dizains, 214 08 Keramikas izstrādājumu dizains, 214 09 Stikla izstrādājumu dizains, 214 10 Ādas izstrādājumu dizains, 214 11 Apģērbu dizains, 214 12 Multimediju dizains, 214 13 Foto dizains);

3.2. 22 227 Valodas (zviedru, norvēģu, somu un vācu valodas apmācības, apmācību izmaksas nedrīkst pārsniegt 10 % no kopējām projekta ietvaros attiecināmajām izmaksām);

3.3. 345 20 Projektu vadība (apmācību izmaksas nedrīkst pārsniegt 20 % no kopējām projekta ietvaros attiecināmajām izmaksām);

3.4. 345 24 Ražošanas inženierzinības un vadība;

3.5. 48 482 Datoru lietošana (apmācības paredzētas lietpratējiem, apmācību izmaksas nedrīkst pārsniegt 10 % no kopējām projekta ietvaros attiecināmajām izmaksām);

3.6. 48 483 Datorsistēmas, datubāzes un datortīkli;

3.7. 48 484 Programmēšana;

3.8. 52 Inženierzinātnes un tehnoloģijas;

3.9. 85 Vides aizsardzība.

4. Otrajā atlases kārtā starptautisko biznesa pakalpojumu centru projektam ir attiecināmas šādas apmācību jomas un programmu kopas:

4.1. 22 227 Valodas (zviedru, norvēģu, somu un dāņu valodas apmācības, apmācību izmaksas nedrīkst pārsniegt 10 % no kopējām projekta ietvaros attiecināmajām izmaksām);

4.2. 345 07 Telemātika un loģistika;

4.3. 345 20 Projektu vadība (apmācību izmaksas nedrīkst pārsniegt 20 % no kopējām projekta ietvaros attiecināmajām izmaksām);

4.4. 345 24 Ražošanas inženierzinības un vadība;

4.5. 48 483 Datorsistēmas, datubāzes un datortīkli;

4.6. 48 484 Programmēšana.

Piezīmes.

1 Tikai 214 01 Datordizains, 214 02 Vides dizains, 214 05 Koka izstrādājumu dizains, 214 06 Tekstilizstrādājumu dizains, 214 07 Metālizstrādājumu dizains, 214 08 Keramikas izstrādājumu dizains, 214 09 Stikla izstrādājumu dizains, 214 10 Ādas izstrādājumu dizains, 214 11 Apģērbu dizains, 214 12 Multimediju dizains, 214 13 Foto dizains.

2 Tikai informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozares uzņēmumos nodarbinātajiem. Šo apmācību izmaksas nedrīkst pārsniegt 20 % no kopējām projekta ietvaros attiecināmajām izmaksām.

3 Tikai lietpratējiem. Šo apmācību izmaksas nedrīkst pārsniegt 10 % no kopējām projekta ietvaros attiecināmajām izmaksām.

4 Tikai apmācības, kas saistītas ar viedās specializācijas stratēģijas jomu "1. Zināšanu ietilpīga bioekonomika".

5 Tikai apmācības, kas saistītas ar viedās specializācijas stratēģijas jomu "2. Biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, biofarmācija un biotehnoloģijas" (medicīnas un veselības tūrisms).

6 Zviedru, norvēģu un somu valodas apmācības starptautisko biznesa pakalpojumu centra sektorā nodarbinātajiem. Zviedru, norvēģu, somu un vācu valodas apmācības preces un pakalpojumus eksportējošos uzņēmumos nodarbinātajiem, kas darbojas informācijas tehnoloģiju, telekomunikāciju, apstrādes rūpniecības nozarē vai ēdināšanas sektorā. Angļu, vācu, zviedru, norvēģu, somu un krievu valodas apmācības veselības tūrisma sektorā nodarbinātajiem. Angļu, vācu, zviedru, norvēģu, somu, krievu, ķīniešu un japāņu valodas apmācības izmitināšanas sektorā nodarbinātajiem. Minēto valodu apmācību izmaksas nedrīkst pārsniegt 10 % no kopējām katra finansējuma saņēmēja projekta ietvaros attiecināmajām izmaksām.

 
Tiesību akta pase
Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 617Pieņemts: 27.10.2015.Stājas spēkā: 07.11.2015.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 218, 06.11.2015. OP numurs: 2015/218.5
Saistītie dokumenti
  • Grozījumi
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
277601
{"selected":{"value":"11.05.2019","content":"<font class='s-1'>11.05.2019.-...<\/font> <font class='s-3'>Sp\u0113k\u0101 eso\u0161\u0101<\/font>"},"data":[{"value":"11.05.2019","iso_value":"2019\/05\/11","content":"<font class='s-1'>11.05.2019.-...<\/font> <font class='s-3'>Sp\u0113k\u0101 eso\u0161\u0101<\/font>"},{"value":"13.07.2018","iso_value":"2018\/07\/13","content":"<font class='s-1'>13.07.2018.-10.05.2019.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"16.06.2017","iso_value":"2017\/06\/16","content":"<font class='s-1'>16.06.2017.-12.07.2018.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"09.12.2016","iso_value":"2016\/12\/09","content":"<font class='s-1'>09.12.2016.-15.06.2017.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"07.11.2015","iso_value":"2015\/11\/07","content":"<font class='s-1'>07.11.2015.-08.12.2016.<\/font> <font class='s-2'>Pamata<\/font>"}]}
11.05.2019
87
1
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
RSS logo
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 27001:2013 (informācijas drošība) Kvalitātes balva