Ministru kabineta noteikumi Nr.990
Rīgā 2008.gada 2.decembrī (prot. Nr.86 18.§)
Noteikumi par Latvijas izglītības klasifikāciju
1. Noteikumi nosaka Latvijas izglītības klasifikāciju. 2
2. Latvijas izglītības klasifikācijas struktūru veido šādi līmeņi:
2.1. pirmais klasifikācijas līmenis (izglītības pakāpe un koda 1.cipars) (1.pielikums);
2.2. otrais klasifikācijas līmenis (izglītības programmas veids un koda 2.cipars (ar burtu/bez burta) kopā ar 1.ciparu) (1.pielikums);
2.3. trešais klasifikācijas līmenis (izglītības tematiskā grupa un koda 3.cipars) (2.pielikums);
2.4. ceturtais klasifikācijas līmenis (izglītības tematiskā joma un koda 4.cipars kopā ar 3.ciparu) (2.pielikums);
2.5. piektais klasifikācijas līmenis (izglītības programmu grupa un koda 5.cipars kopā ar 3. un 4.ciparu) (2.pielikums). 3
3. Izglītības programmu licencēšanā un izglītības programmu reģistra veidošanā var lietot papildu sesto klasifikācijas līmeni:
3.1. vispārējā izglītībā – vispārējās izglītības programmu īpašie veidi, mācību valoda un izglītības ieguves forma (koda 6., 7. un 8.cipars) (3.pielikums);
3.2. profesionālajā izglītībā – izglītības programmu grupām atbilstošās profesionālās izglītības programmu kopas, kas ietver saturiski radniecīgas profesionālās pilnveides, profesionālās ievirzes izglītības programmas (izņemot profesionālās augstākās izglītības programmas) un izglītības programmas, kurās iegūst pirmā, otrā vai trešā līmeņa profesionālo kvalifikāciju (koda 6. un 7.cipars) (4.pielikums). 4
4. Licence vai akreditācijas lapa, kas izsniegta tādu izglītības programmu īstenošanai, kuru koda 1. un 2. cipars ir 00, 26 vai 48 un kuru kodā nav ietverts koda 8. cipars vai kuru koda 8. cipars ir 3, ir derīga līdz tajā norādītā termiņa beigām. 5
(MK 23.09.2014. noteikumu Nr.562 redakcijā)
Ministru prezidents I.Godmanis
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 2.decembra noteikumiem Nr.990 (Pielikums MK 05.10.2010. noteikumu Nr.931 redakcijā, kas grozīta ar MK 23.09.2014. noteikumiem Nr.562)
1.tabula
Pirmais un otrais
klasifikācijas līmenis un tā salīdzinājums ar Eiropas
kvalifikāciju ietvarstruktūru (EKI) un Starptautisko
standartizēto izglītības klasifikāciju (ISCED-2011)
Pirmais klasifikācijas līmenis
|
Otrais klasifikācijas līmenis
|
EKI
|
ISCED–2011
(3 ciparu kodējumā)
|
koda 1. cipars
|
izglītības pakāpe
|
koda 1. un 2. cipars (ar burtu/ bez
burta)
|
izglītības programmas veids
|
ISCED-P
(izglītības programmas)
|
ISCED-A
(izglītības kvalifikācijas)
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
0
|
Pirmsskolas
izglītība |
01
|
Pirmsskolas izglītības
programmas |
|
0101
|
0201
|
0202
|
0202
|
1
|
Pamatizglītības 1.
posms |
11
|
Vispārējā izglītība,
pamatizglītības 1. posma (1.–6. klase) programmas |
|
100
|
100
|
10V
|
Profesionālās ievirzes izglītība,
īstenojama līdztekus pamatizglītības 1. posma programmai |
|
100
|
030
|
10T
|
Profesionālā tālākizglītība (1.
līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama bez
iepriekšējās izglītības ierobežojuma. Mācību ilgums vismaz
480 stundas |
|
251
|
100
|
2
|
Pamatizglītības 2.
posms |
21
|
Vispārējā izglītība,
pamatizglītības (1.–9. klase) programmas |
1–3
|
1003
|
1003
|
2444
|
2444
|
2435
|
2435
|
23
|
Vispārējā izglītība,
pamatizglītības 2. posma (7.–9. klase) programmas |
3
|
244
|
244
|
22
|
Profesionālā pamatizglītība,
īstenojama bez iepriekšējās izglītības ierobežojuma (1.
līmeņa profesionālā kvalifikācija). Mācību ilgums 1–3
gadi |
3
|
254
|
254
|
20T
|
Profesionālā tālākizglītība (2.
līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc pilnīgas
vai daļējas pamatizglītības programmas apguves. Mācību ilgums
480, 640 vai vairāk stundu |
3
|
351
|
254
|
20P
|
Profesionālā pilnveide, īstenojama
pēc pilnīgas vai daļējas pamatizglītības programmas
apguves |
3
|
351
|
254
|
20V
|
Profesionālās ievirzes izglītība,
īstenojama līdztekus vispārējās pamatizglītības (1.–9.
klase) programmai |
3
|
251
|
100
|
3
|
Vidējās izglītības
pakāpe |
31
|
Vispārējā vidējā izglītība,
īstenojama pēc pamatizglītības ieguves. Mācību ilgums 3
gadi |
4
|
344
|
344
|
32
|
Arodizglītība (2. līmeņa
profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc pamatizglītības
ieguves. Mācību ilgums 3 gadi |
4
|
353
|
353
|
32a
|
Arodizglītība (2. līmeņa
profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc pamatizglītības
ieguves. Mācību ilgums 1 gads |
3
|
351
|
254
|
32b
|
Arodizglītība (2. līmeņa
profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc daļējas
pamatizglītības programmas apguves. Mācību ilgums 3 gadi |
3
|
254
|
254
|
33
|
Profesionālā vidējā izglītība
(3. līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc
pamatizglītības ieguves. Mācību ilgums 4 gadi |
4
|
354
|
354
|
35a
|
Arodizglītība (2. līmeņa
profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai
profesionālās vidējās izglītības ieguves. Mācību ilgums 1
gads |
4
|
453
|
453
|
35b
|
Profesionālā vidējā izglītība
(3. līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc
vispārējās vidējās izglītības ieguves. Mācību ilgums
1,5–3 gadi |
4
|
453
|
453
|
36
|
Vispārējā vidējā izglītība,
turpinājums izglītības programmai ar kodu 32. Mācību ilgums 1
gads |
4
|
344
|
344
|
37
|
Profesionālā vidējā izglītība
(3. līmeņa profesionālā kvalifikācija), turpinājums
izglītības programmai ar koda 1. un 2. ciparu 32. Mācību ilgums
2 gadi |
4
|
354
|
354
|
30T
|
Profesionālā tālākizglītība (2.
vai 3. līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc
vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves.
Mācību ilgums 640, 960 vai vairāk stundu |
4
|
453
|
453
|
30P
|
Profesionālā pilnveide, īstenojama
pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības
ieguves |
4
|
451
|
354
|
30V
|
Profesionālās ievirzes izglītība,
īstenojama līdztekus vispārējās vai profesionālās vidējās
izglītības ieguvei |
4
|
351
|
254
|
4
|
Augstākās izglītības
pakāpe |
41
|
1. līmeņa profesionālā augstākā
(koledžas) izglītība (4. līmeņa profesionālā
kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās
vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika
studijās 2–3 gadi |
5
|
554
|
550
|
42
|
2. līmeņa profesionālā
augstākā izglītība (5. līmeņa profesionālā kvalifikācija
un profesionālā bakalaura grāds) vai 2. līmeņa profesionālā
augstākā izglītība (5. līmeņa profesionālā kvalifikācija),
īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās
izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās 4
gadi |
6
|
655
|
650
|
6566
|
6506
|
43
|
Akadēmiskā izglītība (bakalaura
grāds), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās
vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika
studijās 3–4 gadi |
6
|
645
|
640
|
44
|
2. līmeņa profesionālā augstākā
izglītība (5. līmeņa profesionālā kvalifikācija),
turpinājums izglītības programmai ar kodu 41. Studiju ilgums
pilna laika studijās vismaz 1–2 gadi. Kopējais pilna laika
studiju ilgums vismaz 4 gadi |
6
|
655
|
650
|
45
|
Akadēmiskā izglītība (maģistra
grāds), īstenojama pēc bakalaura vai profesionālā bakalaura
grāda ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās 1–2 gadi.
Kopējais pilna laika studiju ilgums vismaz 5 gadi |
7
|
747
|
740
|
46
|
2. līmeņa profesionālā augstākā
izglītība (5. līmeņa profesionālā kvalifikācija),
īstenojama pēc bakalaura, profesionālā bakalaura grāda vai 5.
līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguves. Studiju ilgums
pilna laika studijās vismaz 1 gads. Kopējais pilna laika studiju
ilgums vismaz 4 gadi |
6
|
657
|
650
|
47
|
2. līmeņa profesionālā augstākā
izglītība (profesionālā maģistra grāds vai 5. līmeņa
profesionālā kvalifikācija un profesionālā maģistra grāds),
īstenojama pēc bakalaura, profesionālā bakalaura grāda vai 5.
līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguves. Studiju ilgums
pilna laika studijās vismaz 1 gads. Kopējais pilna laika studiju
ilgums 5 gadi |
7
|
757
|
750
|
49
|
2. līmeņa profesionālā augstākā
izglītība (5. līmeņa profesionālā kvalifikācija),
īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās
izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās vismaz 5
gadi |
7
|
756
|
750
|
5
|
|
51
|
Doktora studijas (doktora grāds),
īstenojamas pēc maģistra vai profesionālā maģistra grāda
ieguves vai kā turpinājums izglītības programmai ar kodu 49.
Studiju ilgums pilna laika studijās 3–4 gadi |
8
|
864
|
860
|
Piezīmes.
1 Pirmsskolas izglītības programmas, kuras apgūst
izglītojamie līdz triju gadu vecumam.
2 Pirmsskolas izglītības programmas, kuras apgūst
izglītojamie pēc triju gadu vecuma.
3 Izglītības programmas, kuras apgūst izglītojamie
1.–6. klasē.
4 Izglītības programmas, kuras apgūst izglītojamie
7.–9. klasē.
5 Izglītības programmas ar koda 5. un 6. ciparu 58 vai
59, kuras apgūst izglītojamie 7.–9. klasē.
6 Izglītības programmas, kuru ilgums pilna laika
studijās ir vairāk nekā 4 gadi.
2.tabula
EKI līmenim
atbilstošo zināšanu, prasmju un kompetences apraksti
EKI līmenis
|
Zināšanas (zināšanas un
izpratne)
|
Prasmes (spēja pielietot
zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes)
|
Kompetence (analīze, sintēze un
novērtēšana)
|
1. |
Spēj parādīt elementāras
zināšanas, kuras izpaužas atpazīstot vai atceroties |
Spēj izmantot elementāras praktiskas
un kognitīvas iemaņas, kuras var izpildīt tiešā uzraudzībā,
izmantojot vienkāršus instrumentus. Spēj veikt vienkāršus
uzdevumus, kas saturiski atkārtojas un ir paredzami |
Spēj veikt uzdevumus strukturētā
vidē, darboties ierobežotā kontekstā. Pēc parauga spēj
izpildīt elementārus uzdevumus, apgūt pašapkalpošanās iemaņu
pamatus |
2. |
Spēj parādīt konkrētas mācību
priekšmetu programmās noteiktās pamatzināšanas |
Spēj izmantot pamata kognitīvās un
praktiskās prasmes, kas nepieciešamas, lai, izmantojot attiecīgu
informāciju, veiktu uzdevumus un, izmantojot vienkāršus
noteikumus un līdzekļus, risinātu ikdienas problēmas. Spēj
izprast savas darbības sekas attiecībā uz sevi un citiem |
Spēj veikt uzdevumus individuāli vai
grupā pārraudzībā, vai daļēji patstāvīgi.
Spēj piedalīties atsevišķu mācību uzdevumu mērķu
izvirzīšanā un darbības procesa plānošanā
|
3. |
Spēj parādīt faktu, principu,
procesu un vispārējo jēdzienu zināšanas un izmanto tās
mācību un profesionālās darbības jomā.
Spēj izprast dažādu veidu informāciju par materiāliem,
aprīkojumu, tehnoloģijām atbilstošā mācību jomā vai
noteiktā profesijā
|
Spēj izmantot dažādas kognitīvās
un praktiskās prasmes, kas nepieciešamas, lai veiktu uzdevumus un
risinātu vienkāršas problēmas, izvēloties un piemērojot
pamata metodes, līdzekļus, materiālus, informāciju un
tehnoloģijas |
Spēj apzināties un uzņemties
atbildību par darba vai mācību uzdevumu veikšanu nemainīgā un
stabilā vidē nozares speciālista uzraudzībā.
Risinot uzdevumus, spēj pielāgot savu rīcību apstākļiem un
atbildēt par darba rezultātu
|
4. |
Spēj parādīt vispusīgas faktu,
teoriju un likumsakarību zināšanas, kas ir nepieciešamas
personiskai izaugsmei un attīstībai, pilsoniskai līdzdalībai,
sociālajai integrācijai un izglītības turpināšanai.
Spēj detalizēti izprast un parādīt daudzveidīgu specifisku
faktu, principu, procesu un jēdzienu zināšanas noteiktā
mācību vai profesionālās darbības jomā standarta un
nestandarta situācijās.
Pārzina tehnoloģijas un metodes mācību uzdevumu vai darba
uzdevumu veikšanai profesijā
|
Spēj plānot un organizēt darbu,
izmantot dažādas metodes, tehnoloģijas (tai skaitā
informācijas un komunikācijas tehnoloģijas), ierīces,
instrumentus un materiālus uzdevumu veikšanai.
Spēj atrast, izvērtēt un radoši izmantot informāciju
mācību vai profesionālo darba uzdevumu izpildei un problēmu
risinājumiem.
Spēj sazināties vismaz divās valodās rakstiski un mutiski
gan pazīstamā, gan nepazīstamā kontekstā.
Spēj patstāvīgi strādāt profesijā, mācīties un
pilnveidoties.
Spēj sadarboties
|
Ir motivēts turpmākās karjeras
veidošanai, izglītības turpināšanai, mūžizglītībai uz
zināšanām orientētā demokrātiskā, daudzvalodu un
daudzkultūru sabiedrībā Eiropā un pasaulē.
Spēj plānot un veikt mācību vai darba uzdevumus profesijā
individuāli, komandā vai vadot komandas darbu.
Spēj uzņemties atbildību par mācību vai profesionālās
darbības rezultātu kvalitāti un kvantitāti
|
5. |
Spēj parādīt vispusīgas un
specializētas attiecīgajai profesionālajai jomai atbilstošas
faktu, teoriju, likumsakarību un tehnoloģiju zināšanas un
izpratni |
Spēj, balstoties uz analītisku
pieeju, veikt praktiskus uzdevumus attiecīgajā profesijā,
parādīt prasmes, kas profesionālajām problēmām ļauj rast
radošus risinājumus, pārrunāt un argumentēti apspriest
praktiskus jautājumus un risinājumus attiecīgajā profesijā ar
kolēģiem, klientiem un vadību, ar attiecīgu patstāvības
pakāpi mācīties tālāk, pilnveidojot savas kompetences. Spēj
izvērtēt un pilnveidot savu un citu cilvēku darbību, strādāt
sadarbībā ar citiem, plānot un organizēt darbu, lai veiktu
konkrētus uzdevumus savā profesijā, veikt vai pārraudzīt
tādas darba aktivitātes, kurās iespējamas neprognozējamas
izmaiņas |
Spēj formulēt, aprakstīt un
analizēt praktiskas problēmas savā profesijā, atlasīt
nepieciešamo informāciju un izmantot to skaidri definētu
problēmu risināšanai, piedalīties attiecīgās profesionālās
jomas attīstībā, parādīt, ka izprot attiecīgās profesijas
vietu plašākā sociālā kontekstā |
6. |
Spēj parādīt attiecīgajai
zinātnes nozarei vai profesijai raksturīgās pamata un
specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni,
turklāt daļa zināšanu atbilst attiecīgās zinātnes nozares
vai profesijas augstāko sasniegumu līmenim. Spēj parādīt
attiecīgās zinātnes nozares vai profesionālās jomas
svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni |
Spēj, izmantojot apgūtos
teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu,
māksliniecisku, inovatīvu vai pētniecisku darbību, formulēt un
analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus
savā zinātnes nozarē vai profesijā, tos izskaidrot un
argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar
nespeciālistiem. Spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos,
virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo
pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā,
uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli,
komandā vai vadot citu cilvēku darbu, pieņemt lēmumus un rast
radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos |
Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un
analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un
risināt problēmas attiecīgajā zinātnes nozarē vai profesijā,
parādīt, ka izprot profesionālo ētiku, izvērtēt savas
profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību un
piedalīties attiecīgās profesionālās jomas attīstībā |
7. |
Spēj parādīt padziļinātas vai
paplašinātas zināšanas un izpratni, no kurām daļa atbilst
attiecīgās zinātnes nozares vai profesionālās jomas
jaunākajiem atklājumiem un kuras nodrošina pamatu radošai
domāšanai vai pētniecībai, tajā skaitā darbojoties dažādu
jomu saskarē |
Spēj patstāvīgi izmantot teoriju,
metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisku
vai māksliniecisku darbību, vai augsti kvalificētas
profesionālas funkcijas. Spēj argumentēti izskaidrot un
diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem attiecīgās
zinātnes nozares vai profesionālās jomas aspektiem gan ar
speciālistiem, gan ar nespeciālistiem. Spēj patstāvīgi virzīt
savu kompetenču pilnveidi un specializāciju, uzņemties
atbildību par personāla grupu darba rezultātiem un to analīzi,
veikt uzņēmējdarbību, inovācijas attiecīgajā zinātnes
nozarē vai profesijā, veikt darbu, pētniecību vai tālāku
mācīšanos sarežģītos un neprognozējamos apstākļos un, ja
nepieciešams, tos pārveidot, lietojot jaunas pieejas |
Spēj patstāvīgi formulēt un
kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas un profesionālas
problēmas, pamatot lēmumus, un, ja nepieciešams, veikt papildu
analīzi. Spēj integrēt dažādu jomu zināšanas, dot
ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības vai
profesionālās darbības metožu attīstībā, parādīt izpratni
un ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās
darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību |
8. |
Spēj parādīt, ka pārzina un izprot
aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, pārvalda
pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes
attiecīgajā zinātnes nozarē vai profesionālajā jomā un
dažādu jomu saskarē |
Spēj patstāvīgi izvērtēt un
izvēlēties zinātniskiem pētījumiem atbilstošas metodes, ir
veicis ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā vai devis
jaunu izpratni esošām zināšanām un to pielietojumiem praksē,
īstenojot būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir
starptautiski citējamu publikāciju līmenī. Spēj gan mutiski,
gan rakstiski komunicēt par savu zinātniskās darbības jomu
(savu nozari) ar plašākām zinātniskajām aprindām un
sabiedrību kopumā. Spēj patstāvīgi paaugstināt savu
zinātnisko kvalifikāciju, īstenot zinātniskus projektus,
gūstot zinātnes nozares starptautiskiem kritērijiem atbilstošus
sasniegumus, vadīt pētnieciskus vai attīstības uzdevumus
uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur nepieciešamas
plašas pētnieciskas zināšanas un prasmes |
Spēj, veicot patstāvīgu, kritisku
analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus
pētnieciskus vai inovāciju uzdevumus, patstāvīgi izvirzīt
pētījuma ideju, plānot, strukturēt un vadīt liela apjoma
zinātniskus projektus, tajā skaitā starptautiskā
kontekstā |
Piezīme. EKI nākamajā līmenī ir ietvertas EKI
iepriekšējam līmenim noteiktās zināšanas, prasmes un
kompetence.
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 2.decembra noteikumiem Nr.990
Trešais, ceturtais un piektais klasifikācijas līmenis (izglītības tematiskās grupas, tematiskās jomas un programmu grupas)
Trešais klasifikācijas līmenis
|
Ceturtais klasifikācijas
līmenis
|
Piektais klasifikācijas līmenis
|
koda 3.cipars
|
izglītības tematiskā grupa
|
koda
3. un 4.cipars
|
izglītības tematiskā joma
|
koda 3., 4. un 5.cipars
|
izglītības programmu
grupa
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
0
|
Vispārējā izglītība
|
01
|
Vispārizglītojošā
|
011
|
Vispārizglītojoša virziena
izglītības programmas
|
012
|
Humanitārā un sociālā virziena
izglītības programmas
|
013
|
Matemātikas, dabaszinību un tehnikas
virziena izglītības programmas
|
014
|
Profesionāli orientētā virziena
izglītības programmas
|
015
|
Speciālās izglītības programmas
|
09
|
Personības attīstība
|
090
|
Personības attīstība
|
1
|
Izglītība
|
14
|
Pedagogu izglītība un izglītības
zinātnes
|
141
|
Pedagogu izglītība
|
142
|
Izglītības zinātne
|
2
|
Humanitārās zinātnes un
māksla
|
21
|
Mākslas
|
211
|
Vizuāli plastiskā māksla
|
212
|
Mūzika un skatuves māksla
|
213
|
Audiovizuālā māksla un mediju
māksla
|
214
|
Dizains
|
215
|
Amatniecība
|
216
|
Lietišķā māksla
|
217
|
Radošās industrijas
|
22
|
Humanitārās zinātnes
|
221
|
Reliģija un teoloģija
|
222
|
Valodu un kultūras studijas
|
223
|
Dzimtās valodas studijas
|
224
|
Vēsture, filozofija un radniecīgās
zinātnes
|
225
|
Valodu programmas
|
3
|
Sociālās zinātnes, komerczinības
un tiesības
|
31
|
Sociālās un cilvēkrīcības
zinātnes
|
310
|
Sociālās un cilvēkrīcības
zinātnes
|
32
|
Informācijas un komunikācijas
zinātnes
|
321
|
Žurnālistika un komunikācija
|
322
|
Bibliotēku, informācijas un arhīvu
zinības
|
34
|
Komerczinības un administrēšana
|
341
|
Vairumtirdzniecība un
mazumtirdzniecība
|
342
|
Tirgzinības un reklāma
|
343
|
Finanses, banku lietas un
apdrošināšana
|
344
|
Grāmatvedība un nodokļi
|
345
|
Vadība un administrēšana
|
346
|
Sekretariāta un biroja darbs
|
347
|
Darba dzīve
|
38
|
Tiesību zinātne
|
380
|
Tiesību zinātne
|
4
|
Dabaszinātnes, matemātika un
informācijas tehnoloģijas
|
42
|
Dzīvās dabas zinātnes
|
420
|
Dzīvās dabas zinātnes
|
44
|
Fizikālās zinātnes
|
440
|
Fizikālās zinātnes
|
46
|
Matemātika un statistika
|
460
|
Matemātika un statistika
|
48
|
Datorika
|
481
|
Datorzinātnes
|
482
|
Datoru lietošana
|
5
|
Inženierzinātnes, ražošana un
būvniecība
|
52
|
Inženierzinātnes un tehnoloģijas
|
521
|
Mehānika un metālapstrāde
|
522
|
Enerģētika
|
523
|
Elektronika un automātika
|
524
|
Ķīmijas tehnoloģijas un
biotehnoloģija
|
525
|
Mašīnzinības
|
526
|
Citas inženierzinātnes
|
54
|
Ražošana un pārstrāde
|
541
|
Pārtikas ražošanas tehnoloģijas un
izstrādājumu izgatavošana
|
542
|
Tekstiliju ražošanas tehnoloģijas un
izstrādājumu izgatavošana
|
543
|
Kokapstrādes tehnoloģijas un
izstrādājumu izgatavošana
|
544
|
Derīgo izrakteņu ieguve
|
545
|
Poligrāfijas ražošanas tehnoloģijas
un izstrādājumu izgatavošana
|
546
|
Ādas apstrādes tehnoloģijas un
izstrādājumu izgatavošana
|
547
|
Stikla un keramikas ražošanas
tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana
|
548
|
Materiālu ražošanas tehnoloģijas un
izstrādājumu izgatavošana
|
58
|
Arhitektūra un būvniecība
|
581
|
Arhitektūra un pilsētu
plānošana
|
582
|
Būvniecība un civilā
celtniecība
|
6
|
Lauksaimniecība
|
62
|
Lauksaimniecība,
mežsaimniecība un zivsaimniecība
|
621
|
Lauksaimniecība
|
622
|
Dārzkopība
|
623
|
Mežsaimniecība
|
624
|
Zivsaimniecība
|
64
|
Veterinārija
|
640
|
Veterinārija
|
7
|
Veselības aprūpe un sociālā
labklājība
|
72
|
Veselības aprūpe
|
721
|
Ārstniecība
|
722
|
Medicīniskie pakalpojumi
|
723
|
Māszinības
|
724
|
Zobārstniecība
|
725
|
Farmācija
|
726
|
Sabiedrības veselība
|
76
|
Sociālā labklājība
|
761
|
Bērnu un jauniešu attīstību
veicinošie pakalpojumi
|
762
|
Sociālie pakalpojumi
|
763
|
Sociālā palīdzība
|
8
|
Pakalpojumi
|
81
|
Individuālie pakalpojumi
|
811
|
Viesnīcu un restorānu serviss
|
812
|
Tūrisma un atpūtas organizācija
|
813
|
Sports
|
814
|
Mājsaimniecības pakalpojumi
|
815
|
Skaistumkopšanas pakalpojumi
|
816
|
Audio, video un foto pakalpojumi
|
817
|
Floristikas pakalpojumi
|
818
|
Citi pakalpojumi
|
84
|
Transporta pakalpojumi
|
840
|
Transporta pakalpojumi
|
85
|
Vides aizsardzība
|
850
|
Vides aizsardzība
|
86
|
Civilā un militārā aizsardzība
|
861
|
Personu un īpašuma aizsardzība
|
862
|
Darba aizsardzība un drošība
|
863
|
Militārā aizsardzība
|
9
|
Citur neklasificētās tematiskās
grupas
|
99
|
Citur neklasificētās tematiskās
jomas
|
999
|
Citur neklasificētās programmu
grupas
|
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
3.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 2.decembra noteikumiem Nr.990
Sestais klasifikācijas līmenis vispārējā izglītībā (vispārējās izglītības programmu īpašie veidi, mācību valoda un izglītības ieguves forma) (Pielikums MK 23.09.2014. noteikumu Nr.562 redakcijā)
Sestais klasifikācijas līmenis
|
Koda 5. un 6. cipars
|
Izglītības programmu īpašais
veids, EKI līmenis
|
Koda 7. cipars
|
Mācību valoda
|
Koda 8. cipars
|
Izglītības ieguves forma
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
18
|
Pedagoģiskās korekcijas
programmas |
1
|
Latviešu mācībvaloda
|
1
|
Dienas
|
2
|
Vakara (maiņu)
|
2
|
Mazākumtautību mācībvaloda
|
19
|
Sociālās
korekcijas programmas |
3
|
Neklātienes
|
3
|
Cita mācībvaloda
|
51
|
Speciālās izglītības programmas
izglītojamiem ar redzes traucējumiem – 3. līmenis |
52
|
Speciālās izglītības programmas
izglītojamiem ar dzirdes traucējumiem – 3. līmenis |
|
|
4
|
Tālmācība
|
53
|
Speciālās izglītības programmas
izglītojamiem ar fiziskās attīstības traucējumiem – 3.
līmenis |
|
|
|
|
54
|
Speciālās izglītības programmas
izglītojamiem ar somatiskām saslimšanām – 3. līmenis |
|
|
|
|
55
|
Speciālās izglītības programmas
izglītojamiem ar valodas traucējumiem – 3. līmenis |
|
|
|
|
56
|
Speciālās izglītības programmas
izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem (jauktiem
attīstības traucējumiem – pirmsskolā) – 3. līmenis |
|
|
|
|
57
|
Speciālās izglītības programmas
izglītojamiem ar garīgās veselības traucējumiem – 3.
līmenis |
|
|
|
|
58
|
Speciālās izglītības programmas
izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem – 2.
līmenis |
|
|
|
|
59
|
Speciālās izglītības programmas
izglītojamiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai
vairākiem smagiem attīstības traucējumiem – 1. līmenis |
|
|
|
|
Piezīme. Pirmsskolas un pamatizglītības programmām 6. cipars
ir 1, pārējām programmām – 0.
4.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 2.decembra noteikumiem Nr.990
Sestais klasifikācijas līmenis profesionālajā izglītībā (profesionālās izglītības programmu kopas un izglītības ieguves forma) (Pielikums MK 23.09.2014. noteikumu Nr.562 redakcijā)
Koda 3., 4. un 5. cipars
|
Izglītības programmu grupa
|
Koda 3., 4., 5., 6. un 7. cipars
|
Izglītības programmu kopas
|
Koda 8. cipars
|
Izglītības ieguves forma
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
141
|
Pedagogu izglītība |
141 06
|
Profesionālās izglītības pedagogu
tālākizglītība |
1
|
Klātienes
|
211
|
Vizuāli plastiskā
māksla |
211 01
|
Mākslas |
3
|
Neklātienes
|
211 02
|
Mākslas zinātnes |
4
|
Tālmācība
|
211 03
|
Restaurācija |
|
|
212
|
Mūzika un skatuves
māksla |
212 01
|
Taustiņinstrumentu spēle |
|
|
212 02
|
Stīgu instrumentu spēle |
|
|
212 03
|
Pūšaminstrumentu spēle |
|
|
212 04
|
Sitaminstrumentu spēle |
|
|
212 05
|
Diriģēšana |
|
|
212 06
|
Vokālā mūzika |
|
|
212 07
|
Mūzikas vēsture un teorija |
|
|
212 08
|
Kompozīcija |
|
|
212 09
|
Mūzika |
|
|
212 10
|
Deja |
|
|
212 11
|
Horeogrāfija |
|
|
212 12
|
Teātra māksla |
|
|
212 13
|
Instrumentālā mūzika |
|
|
213
|
Audiovizuālā māksla un mediju
māksla |
213 01
|
Vizuālās saziņas līdzekļu
māksla |
|
|
214
|
Dizains |
214 01
|
Datordizains |
|
|
214 02
|
Vides dizains |
|
|
214 03
|
Interjera dizains |
|
|
214 04
|
Reklāmas dizains |
|
|
214 05
|
Koka izstrādājumu dizains |
|
|
214 06
|
Tekstilizstrādājumu dizains |
|
|
214 07
|
Metālizstrādājumu dizains |
|
|
214 08
|
Keramikas izstrādājumu dizains |
|
|
214 09
|
Stikla izstrādājumu dizains |
|
|
214 10
|
Ādas izstrādājumu dizains |
|
|
214 11
|
Apģērbu dizains |
|
|
214 12
|
Multimediju dizains |
|
|
214 13
|
Foto dizains |
|
|
215
|
Amatniecība |
215 01
|
Tautas māksla un amatniecība |
|
|
215 02
|
Rokdarbi |
|
|
215 03
|
Juvelierdarbi |
|
|
215 04
|
Mūzikas instrumentu izgatavošana un
labošana |
|
|
215 05
|
Akmens kalšana |
|
|
215 06
|
Aušana |
|
|
215 07
|
Kokgriešana |
|
|
216
|
Lietišķā māksla |
216 01
|
Metāla mākslinieciskā
apstrāde |
|
|
216 02
|
Koka mākslinieciskā apstrāde |
|
|
216 03
|
Tekstila mākslinieciskā
apstrāde |
|
|
216 04
|
Ādas mākslinieciskā apstrāde |
|
|
216 05
|
Stikla mākslinieciskā apstrāde |
|
|
216 06
|
Keramikas mākslinieciskā
apstrāde |
|
|
216 07
|
Rokdarbi |
|
|
225
|
Valodu programmas |
225 00
|
Valodu programmas |
|
|
310
|
Sociālās un
cilvēkrīcības zinātnes |
310 03
|
Ekonomika |
|
|
310 07
|
Psiholoģija |
|
|
322
|
Bibliotēku, informācijas un arhīvu
zinības |
322 00
|
Bibliotēku, informācijas un arhīvu
zinības |
|
|
341
|
Vairumtirdzniecība un
mazumtirdzniecība |
341 01
|
Elektroniskā komercija |
|
|
341 02
|
Komerczinības |
|
|
341 03
|
Nekustamā īpašuma tirdzniecība un
apsaimniekošana |
|
|
342
|
Tirgzinības un
reklāma |
342 01
|
Mārketings un tirdzniecība |
|
|
342 02
|
Sabiedriskās attiecības |
|
|
342 03
|
Reklāmas zinības |
|
|
342 04
|
Tirgzinības |
|
|
342 05
|
Reklāma un sabiedriskās
attiecības |
|
|
342 06
|
Reklāmas vadība |
|
|
343
|
Finanses, banku lietas un
apdrošināšana |
343 01
|
Banku zinības un finanses |
|
|
343 02
|
Finanšu vadība |
|
|
343 03
|
Apdrošināšana |
|
|
344
|
Grāmatvedība un
nodokļi |
344 01
|
Grāmatvedība un finanses |
|
|
344 02
|
Grāmatvedība |
|
|
345
|
Vadība un
administrēšana |
345 01
|
Biznesa vadība |
|
|
345 02
|
Eiropas ekonomika un bizness |
|
|
345 03
|
ES bizness un tiesības |
|
|
345 04
|
Kvalitātes nodrošināšana un
vadība |
|
|
345 05
|
Mazā un vidējā biznesa vadība |
|
|
345 06
|
Ostu vadība |
|
|
345 07
|
Telemātika un loģistika |
|
|
345 08
|
Vadības zinātne |
|
|
345 09
|
Komercdarbība
(uzņēmējdarbība) |
|
|
345 10
|
Komercdarbība un ekonomika |
|
|
345 11
|
Komercdarbība un uzņēmuma
vadība |
|
|
345 12
|
Telemehānika un loģistika |
|
|
345 13
|
Kultūras vadība |
|
|
345 14
|
Sabiedrības vadība |
|
|
345 15
|
Ēdināšanas un viesnīcu
komercdarbība |
|
|
345 16
|
Viesnīcu vadība |
|
|
345 17
|
Tūrisma vadība |
|
|
345 18
|
Kvalitātes sistēmas vadība |
|
|
345 19
|
Personāla vadība |
|
|
345 20
|
Projektu vadība |
|
|
345 21
|
Iestāžu un organizāciju ārējie
sakari |
|
|
345 22
|
Ēdināšanas un viesnīcu
uzņēmējdarbība |
|
|
345 23
|
Mūzikas projektu vadība |
|
|
345 24
|
Ražošanas inženierzinības un
vadība |
|
|
345 25
|
Darba ar jaunatni vadība |
|
|
346
|
Sekretariāta un biroja darbs |
346 01
|
Administratīvie un sekretāra
pakalpojumi |
|
|
347
|
Darba dzīve |
347 01
|
Personāla sagatavošana darbam |
|
|
481
|
Datorzinātnes |
481 01
|
Datorsistēmas |
|
|
481 02
|
Datorsistēmu un datortīklu
administrēšana |
|
|
481 03
|
Programmēšana |
|
|
481 04
|
Datortīklu administrēšana |
|
|
482
|
Datoru lietošana |
482 00
|
Datoru lietošana |
|
|
521
|
Mehānika un
metālapstrāde |
521 01
|
Metālapstrāde |
|
|
521 02
|
Inženiermehānika |
|
|
521 03
|
Inženiertehnika, mehānika un
mašīnbūves tehnoloģija |
|
|
521 04
|
Bionika un protezēšana |
|
|
521 05
|
Materiālzinātne |
|
|
521 06
|
Mehatronika |
|
|
521 07
|
Ostu tehnika |
|
|
521 08
|
Ražošanas tehnoloģija |
|
|
522
|
Enerģētika |
522 01
|
Enerģētika un elektrotehnika |
|
|
522 02
|
Elektrotehnika un elektronika |
|
|
522 03
|
Elektriskās iekārtas |
|
|
522 04
|
Elektrotehnoloģiju datorvadība |
|
|
522 05
|
Lauksaimniecības enerģētika |
|
|
522 06
|
Siltumenerģētika |
|
|
523
|
Elektronika un
automātika |
523 01
|
Automātika un datortehnika |
|
|
523 02
|
Elektronika |
|
|
523 03
|
Telekomunikācijas |
|
|
523 04
|
Datortehnikas remonts |
|
|
523 05
|
Transporta datorvadības,
informācijas un elektroniskās sistēmas |
|
|
524
|
Ķīmijas tehnoloģijas un
biotehnoloģija |
524 01
|
Ķīmijas tehnoloģija |
|
|
524 02
|
Biotehnoloģija |
|
|
525
|
Mašīnzinības |
525 01
|
Autotransports |
|
|
525 02
|
Kuģu mehānika |
|
|
525 03
|
Transports |
|
|
525 04
|
Dzelzceļa transports |
|
|
525 05
|
Aviācijas transports |
|
|
525 06
|
Jūras transports |
|
|
525 07
|
Lauksaimniecības tehnika |
|
|
525 08
|
Mežsaimniecības tehnika |
|
|
525 09
|
Lauksaimniecības
inženierzinātne |
|
|
525 10
|
Transporta sistēmu inženierija |
|
|
541
|
Pārtikas ražošanas
tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana |
541 01
|
Pārtikas produktu tehnoloģija |
|
|
541 02
|
Pārtikas zinātne |
|
|
541 03
|
Pārtikas produktu kvalitātes
kontrole |
|
|
541 04
|
Miltu izstrādājumu ražošana |
|
|
541 05
|
Gaļas produktu ražošana |
|
|
541 06
|
Piena produktu ražošana |
|
|
541 07
|
Augļu un dārzeņu pārstrāde |
|
|
541 08
|
Zivju apstrādes tehnoloģija |
|
|
541 09
|
Dzērienu ražošana |
|
|
542
|
Tekstiliju ražošanas
tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana |
542 01
|
Tekstila un apģērbu
tehnoloģija |
|
|
542 02
|
Šūto izstrādājumu ražošanas
tehnoloģija |
|
|
542 03
|
Trikotāžas izstrādājumu
ražošanas tehnoloģija |
|
|
543
|
Kokapstrādes
tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana |
543 01
|
Kokapstrāde |
|
|
543 02
|
Koksnes materiāli un
tehnoloģija |
|
|
543 03
|
Materiālu dizains un
tehnoloģija |
|
|
543 04
|
Koka izstrādājumu izgatavošana |
|
|
545
|
Poligrāfijas ražošanas
tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana |
545 01
|
Grāmatu iesiešana |
|
|
545 02
|
Poligrāfija un izdevējdarbība |
|
|
546
|
Ādas apstrādes tehnoloģijas un
izstrādājumu izgatavošana |
546 00
|
Ādas apstrādes tehnoloģijas un
izstrādājumu izgatavošana |
|
|
547
|
Stikla un keramikas ražošanas
tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana |
547 00
|
Stikla un keramikas ražošanas
tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana |
|
|
548
|
Materiālu ražošanas tehnoloģijas
un izstrādājumu izgatavošana |
548 01
|
Materiālu tehnoloģija un
dizains |
|
|
581
|
Arhitektūra un pilsētu
plānošana |
581 01
|
Arhitektūra |
|
|
581 02
|
Ainavu arhitektūra |
|
|
581 03
|
Ģeodēzija un kartogrāfija |
|
|
581 04
|
Zemes ierīcība |
|
|
582
|
Būvniecība un civilā
celtniecība |
582 01
|
Būvdarbi |
|
|
582 02
|
Būvniecība |
|
|
582 03
|
Siltuma, gāzes un ūdens
tehnoloģija |
|
|
582 04
|
Hidroinženierzinātne |
|
|
582 05
|
Transportbūve |
|
|
621
|
Lauksaimniecība |
621 01
|
Augkopība |
|
|
621 02
|
Augļkopība |
|
|
621 03
|
Dārzeņkopība |
|
|
621 04
|
Lopkopība |
|
|
621 05
|
Biškopība |
|
|
621 06
|
Mājdzīvnieku kopšana |
|
|
622
|
Dārzkopība |
622 01
|
Puķkopība |
|
|
622 02
|
Stādu audzēšana |
|
|
622 03
|
Apzaļumošanas darbi |
|
|
622 04
|
Dārzu un parku kopšana |
|
|
623
|
Mežsaimniecība |
623 01
|
Meža darbi un tehnika |
|
|
623 02
|
Meža ekoloģija un mežkopība |
|
|
623 03
|
Mežizstrāde |
|
|
623 04
|
Meža ekonomika un politika |
|
|
623 05
|
Mežzinātne |
|
|
624
|
Zivsaimniecība |
624 01
|
Zivkopība |
|
|
624 02
|
Vēžveidīgo audzēšana |
|
|
640
|
Veterinārija |
640 01
|
Veterinārmedicīna |
|
|
640 02
|
Dzīvnieku veselības aprūpe |
|
|
721
|
Ārstniecība |
721 01
|
Medicīna |
|
|
721 02
|
Pediatrija |
|
|
722
|
Veselības aprūpes
pakalpojumi |
722 01
|
Audiologopēdija |
|
|
722 02
|
Ergoterapija |
|
|
722 04
|
Fizioterapija |
|
|
722 05
|
Medicīnas inženierija un fizika |
|
|
722 06
|
Ortozēšana, protezēšana |
|
|
722 07
|
Optometrija |
|
|
722 08
|
Uzturzinātne |
|
|
722 09
|
Kosmetoloģija |
|
|
722 11
|
Mūzikas terapija |
|
|
723
|
Māszinības |
723 00
|
Māszinības |
|
|
724
|
Zobārstniecība |
724 00
|
Zobārstniecība |
|
|
724 01
|
Zobu higiēna |
|
|
725
|
Farmācija |
725 00
|
Farmācija |
|
|
726
|
Sabiedrības veselība |
726 00
|
Sabiedrības veselība |
|
|
761
|
Bērnu un jauniešu
attīstību veicinošie pakalpojumi |
761 01
|
Bērnu aprūpe |
|
|
761 02
|
Bērnu atpūtas organizēšana |
|
|
762
|
Sociālie pakalpojumi |
762 01
|
Sociālais darbs |
|
|
762 02
|
Sociālā rehabilitācija |
|
|
762 03
|
Sociālā aprūpe |
|
|
763
|
Sociālā palīdzība |
763 01
|
Sociālās palīdzības
organizēšana |
|
|
811
|
Viesnīcu un restorānu
pakalpojumi |
811 01
|
Saimniecības vadīšana |
|
|
811 02
|
Ēdināšanas pakalpojumi |
|
|
811 03
|
Viesnīcu pakalpojumi |
|
|
811 04
|
Restorānu pakalpojumi |
|
|
811 05
|
Apkalpošana uz kuģiem |
|
|
811 06
|
Apkalpošana lidmašīnās |
|
|
812
|
Tūrisma un atpūtas
organizācija |
812 01
|
Tūrisma pakalpojumi |
|
|
812 02
|
Lauku tūrisma pakalpojumi |
|
|
813
|
Sports |
813 01
|
Sporta treneru sagatavošana |
|
|
813 02
|
Invalīdu sporta organizatoru
sagatavošana |
|
|
813 03
|
Tiesnešu sagatavošana |
|
|
813 04
|
Sporta instruktoru sagatavošana |
|
|
814
|
Mājsaimniecības pakalpojumi |
814 01
|
Mājturība |
|
|
815
|
Skaistumkopšanas
pakalpojumi |
815 01
|
Dekoratīvā kosmētika |
|
|
815 02
|
Frizieru pakalpojumi |
|
|
815 03
|
Nagu kopšanas pakalpojumi |
|
|
815 04
|
Fitness un svara kontrole |
|
|
816
|
Audiopakalpojumi, videopakalpojumi un
fotopakalpojumi |
816 01
|
Fotopakalpojumi |
|
|
817
|
Floristikas pakalpojumi |
817 00
|
Floristikas pakalpojumi |
|
|
818
|
Citi pakalpojumi |
818 01
|
Pakalpojumi degvielas uzpildes
stacijās |
|
|
818 02
|
Azartspēļu un izložu
vadīšana |
|
|
840
|
Transporta
pakalpojumi |
840 01
|
Kuģu vadīšana |
|
|
840 02
|
Pasta pakalpojumi |
|
|
840 03
|
Gaisa satiksmes vadība |
|
|
840 04
|
Starptautisko pārvadājumu
organizācija |
|
|
840 05
|
Gaisa satiksmes pakalpojumi |
|
|
840 06
|
Kuģniecības pakalpojumi |
|
|
840 07
|
Pilsētas elektrotransporta
pakalpojumi |
|
|
840 08
|
Dzelzceļa pakalpojumi |
|
|
840 09
|
Autotransporta pakalpojumi |
|
|
840 10
|
Pašgājējmašīnu vadīšana |
|
|
850
|
Vides aizsardzība |
850 01
|
Vide un ūdenssaimniecība |
|
|
850 02
|
Vides aizsardzība un ekspertīze |
|
|
850 03
|
Vides pārvalde |
|
|
850 04
|
Vides zinātne |
|
|
861
|
Personu un īpašuma
aizsardzība |
861 00
|
Personu un īpašuma aizsardzība |
|
|
861 01
|
Civilā drošība un aizsardzība |
|
|
861 02
|
Organizāciju drošība |
|
|
861 03
|
Penitenciārais darbs |
|
|
861 04
|
Policijas darbs |
|
|
861 05
|
Robežapsardze |
|
|
861 06
|
Ugunsdrošība un aizsardzība |
|
|
861 07
|
Ieslodzījuma vietu apsardze |
|
|
861 08
|
Ugunsdrošība un ugunsdzēsība |
|
|
861 09
|
Muitas un nodokļu
administrēšana |
|
|
861 10
|
Muita |
|
|
862
|
Darba aizsardzība un drošība |
862 00
|
Darba aizsardzība un drošība |
|
|
999
|
Citur neklasificētās programmu
grupas |
|
|
|
|
Piezīme. Citur neklasificēto profesionālās izglītības
programmu kopu klasificēšanai konkrētas profesionālās
izglītības programmas grupas ietvaros lieto 00 kā koda 6. un 7.
ciparu.
|
|
Saistītie dokumenti
-
Zaudējis spēku ar
-
Grozījumi
-
Izdoti saskaņā ar
|