LATVIJAS REPUBLIKAS
MINISTRU PADOMES LĒMUMS Nr. 303
Par Latvijas Republikas
Valsts ministra aparāta nolikumu
Latvijas Republikas Ministru Padome
nolemj:
Apstiprināt pievienoto Latvijas Republikas Valsts ministra
aparāta nolikumu.
Latvijas Republikas Ministru Padomes
priekšsēdētājs I. GODMANIS
Latvijas Republikas valsts ministrs
J. DINEVIČS
Rīgā 1992. gada 31. jūlijā
APSTIPRINĀTS
ar Latvijas Republikas Ministru Padomes
1992. gada 31. jūlija lēmumu Nr. 303
Latvijas Republikas Valsts
ministra aparāta
NOLIKUMS
1. Latvijas Republikas Valsts ministra aparāts (tālāk tekstā -
«Valsts ministra aparāts») nodrošina valsts ministram noteikto
funkciju realizāciju.
2. Valsts ministra aparātā ir šādas struktūrvienības:
2.1. Valdības informācijas dienests;
2.2. Sabiedrisko lietu un teritoriālās informācijas
nodaļa;
2.3. Socioloģisko pētījumu un prognozēšanas dienests;
2.4. Valsts ministra aparāta arhīvs;
2.5. Valsts valodas centrs;
2.6. Bruņoto spēku izvešanas kontroles birojs;
2.7. Pilsonības un imigrācijas departaments (ar juridiskas
personas statusu).
3. Valsts ministra aparāts savā darbībā ievēro Latvijas
Republikas likumus, Latvijas Republikas Augstākās Padomes
lēmumus, Latvijas Republikas Ministru Padomes lēmumus un
rīkojumus, kā ari citus normatīvos aktus un šo nolikumu.
4. Valsts ministra aparāta galvenie uzdevumi ir:
4.1. uzturēt pastāvīgus kontaktus ar pašvaldībām un
sadarboties ar tām, kā arī ar sabiedriskajām organizācijām,
sabiedriski politiskajām organizācijām, radošajām savienībām u.
c. kultūras organizācijām, uzkrāt un sistematizēt informāciju par
norisēm tajās un to rezonansi sabiedrībā, par aktuālajām
problēmām un šo problēmu risinājuma variantiem;
4.2. organizēt pašvaldību, sabiedrisko organizāciju,
sabiedriski politisko organizāciju, radošo savienību u. c.
kultūras organizāciju aktuālo problēmu atrisināšanai iesniegto
priekšlikumu ekspertīzi un sagatavot tos izskatīšanai Latvijas
Republikas Valdībā;
4.3. visu iegūto informāciju izmantot valsts politikas (arī
kultūrpolitikas) un valsts valodas politikas veidošanai;
4.4. izveidot vienotu informācijas bāzi, izmantojot
skaitļošanas tehniku un komunikācijas līdzekļus; šim nolūkam
dibināt līgumattiecības par informācijas ieguvi un apstrādi,
tehnisko un programmēšanas līdzekļu piegādi, izstrādi un
ekspluatāciju;
4.5. izmantojot vienotu informācijas bāzi, organizēt
informācijas apmaiņu par Latvijas Republikas sociālo, politisko
un kultūras dzīvi starp ieinteresētajām valsts, pašvaldību, kā
arī ārvalstu institūcijām;
4.6. izplatīt Latvijā un ārvalstīs (arī ar masu informācijas
līdzekļu starpniecību) objektīvu un vispusīgu informāciju par
Latvijas Republikas Valdības darbību, tās pieņemtajiem lēmumiem,
iekšpolitiskajām un ārpolitiskajām nostādnēm;
4.7. regulāri vākt, apkopot un iesniegt Latvijas Republikas
Ministru Padomes priekšsēdētājam un valsts ministram operatīvo
informāciju par nozīmīgākajiem notikumiem Latvijā un
ārvalstīs;
4.8. koordinēt jautājumus, kas saistīti ar poligrāfijas, kā
arī preses un izdevniecību attīstību valstī; šai nolūkā izstrādāt
poligrāfijas un preses attīstības koncepciju un saistīt to ar
privatizācijas procesu;
4.9. sistemātiski sagatavot un iesniegt Latvijas Republikas
Ministru Padomes priekšsēdētājam un valsts ministram analītiskus
pārskatus par vietējos, kā arī pasaules masu informācijas
līdzekļos paustajiem vērtējumiem un komentāriem par Latvijas
Republikas Valdības darbību un stāvokli Latvijā, kā arī par
svarīgākajām politiskajām un ekonomiskajām norisēm ārzemēs;
4.10. Latvijas Republikas Ministru Padomes priekšsēdētāja un
valsts ministra uzdevumā organizēt socioloģiskos pētījumus, pētīt
sabiedrisko domu, lai prognozētu stāvokli valstī un mērķtiecīgi
vadītu Latvijas Republikas Valdības darbu;
4.11. ar sabiedrisku konsultatīvu struktūru palīdzību,
piesaistot neatkarīgus ekspertus, veikt valsts ekonomiskās un
politiskās situācijas analīzi un iesniegt Latvijas Republikas
Valdībai attiecīgus priekšlikumus;
4.12. reglamentēt un nodrošināt valsts valodas lietošanu
pašvaldībās, valsts struktūrās, uzņēmējdarbībā, apkalpojošajā
sfērā u. c.;
4.13. nodrošināt Krievijas Federācijas jurisdikcijā esošo
bruņoto spēku izvešanas kontroli, to pārziņā esošo objektu
uzskaites, novērtēšanas un pārņemšanas koordināciju;
4.14. kontrolēt, kā Pilsonības un imigrācijas departaments
ievēro migrācijas jautājumos pieņemtos normatīvos aktus.
5. Valsts ministra aparātu vada valsts ministrs, kuru ieceļ
amatā un atbrīvo no amata Latvijas Republikas Augstākā
Padome.
6. Valsts ministra aparātā ir valsts ministra vietnieks un
Latvijas Republikas Valdības preses sekretārs, kurus pēc valsts
ministra priekšlikuma iecel amatā un atbrīvo no amata Latvijas
Republikas Ministru Padome.
7. Valsts ministrs:
7.1. ir personiski atbildīgs par Valsts ministra aparāta
uzdevumu un pienākumu izpildi, nosaka ministra vietnieka un
struktūrvienību vadītāju atbildību par atsevišķu darbības nozaru
vadīšanu, kā arī ieceļ un atbrīvo no amata Valsts ministra
aparāta darbiniekus;
7.2. savas kompetences ietvaros, ievērojot spēkā esošos
likumus un citus normatīvos aktus, izdod pavēles, instrukcijas un
norādījumus; ja nepieciešams, izdod kopīgus normatīvos aktus ar
Latvijas Republikas ministrijām un valsts institūcijām;
7.3. veic Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Latvijas
Republikas Ministru Padomes īpašus uzdevumus.
8. Valsts ministra aparāta darbinieku maksimālo skaitu un
darba samaksas fondu nosaka Latvijas Republikas Ministru Padome
saskaņā ar apstiprināto valsts budžetu.
9. Valsts ministra aparāta darbiniekus pieņem darbā Latvijas
Republikas Valdības aparāta Kadru daļa saskaņā ar valsts ministra
pavēli. Valsts ministra aparāta finansu jautājumus kārto Latvijas
Republikas Valdības aparāta Finansu daļa:
10. Valsts ministra aparāta struktūrvienību nolikumus
apstiprina valsts ministrs.
11. Valsts ministra aparāts ir juridiska persona. Tam ir
zīmogs ar papildinātā Latvijas Republikas valsts mazā ģerboņa
attēlu un pilnu nosaukumu un konts bankā.