Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Skatīt Ministru kabineta 2003. gada 7. janvāra noteikumus Nr. 7 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes nolikums". Ministru kabineta noteikumi Nr. 362 Rīgā 1997.gada 28.oktobrī (prot. nr.59 4.§) Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes nolikumsIzdoti saskaņā
ar likuma I. Vispārīgie jautājumi 1. Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (turpmāk - Pārvalde) ir valsts civiliestāde, kas atrodas Iekšlietu ministrijas pārraudzībā. 2. Pārvaldes uzdevumi ir valsts migrācijas politikas realizācija, migrācijas procesu kontrole un analīze, Iedzīvotāju reģistra sistēmas uzturēšana valstī, kā arī pasu un citu personu apliecinošu dokumentu izsniegšana. 3. Pārvalde ir juridiskā persona, un tai ir zīmogs ar papildinātā Latvijas Republikas valsts mazā ģerboņa attēlu un pilnu Pārvaldes nosaukumu, kā arī budžeta konts Valsts kasē. II. Pārvaldes funkcijas 4. Pārvaldei ir šādas funkcijas: 4.1. reģistrēt personas Iedzīvotāju reģistrā un pārbaudīt reģistrējamo personu sniegtās ziņas; 4.2. vākt Iedzīvotāju reģistram nepieciešamās ziņas; 4.3. uzturēt un pilnveidot vienotu automatizētu iedzīvotāju uzskaites sistēmu - Iedzīvotāju reģistru; 4.4. normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un kārtībā sniegt personām ziņas no Iedzīvotāju reģistra; 4.5. normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un kārtībā sniegt valsts pārvaldes institūcijām to funkciju izpildei nepieciešamo informāciju no Iedzīvotāju reģistra; 4.6. savas kompetences ietvaros izskatīt jautājumus par Latvijas pilsonības zaudēšanu, atjaunošanu un atņemšanu; 4.7. izsniegt personu apliecinošus un ceļošanas dokumentus un veikt minēto dokumentu uzskaiti, kā arī izveidot un uzturēt attiecīgas datu bāzes; 4.8. savas kompetences ietvaros sadarbībā ar citām valsts pārvaldes institūcijām, ievērojot starptautiski noteiktas cilvēktiesību normas, regulēt, dokumentēt un kontrolēt ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanu un uzturēšanos Latvijas Republikā, kā arī analizēt migrācijas procesus; 4.9. veikt tautības ieraksta maiņu; 4.10. organizēt repatriācijas darbu un pārvaldīt Repatriācijas fonda līdzekļus; 4.11. noteiktā kārtībā izskatīt jautājumus un pieņemt lēmumu par bēgļa statusa piešķiršanu vai atteikumu; 4.12. noteiktā kārtībā sagatavot tiesību aktu projektus, kā arī priekšlikumus par grozījumiem tiesību aktos, kas saistīti ar Pārvaldes funkciju veikšanu; 4.13. tiesību aktos noteiktajā kārtībā nodrošināt dokumentu uzkrāšanu, uzskaiti, saglabāšanu un izmantošanu; 4.14. savas kompetences ietvaros sagatavot valsts investīciju un citu programmu projektus, kā arī sekmēt ar Pārvaldes interesēm saistītu valsts investīciju programmu īstenošanu; 4.15. piedalīties ar migrācijas problēmām saistīto zinātnisko pētījumu veikšanā; 4.16. sadarboties ar starptautiskajām organizācijām, kā arī citu valstu migrācijas dienestiem, organizēt starptautiskās apspriedes un konferences par migrācijas jautājumiem un piedalīties to darbā, analizēt Latvijas un citu valstu pieredzi migrācijas jautājumu risināšanā; 4.17. savas kompetences ietvaros piedalīties starptautisku līgumu izpildē. III. Pārvaldes tiesības 5. Pārvaldei ir šādas tiesības: 5.1. pieprasīt un saņemt bez maksas no valsts pārvaldes un pašvaldību institūcijām Pārvaldes uzdevumu veikšanai nepieciešamo informāciju; 5.2. likumā noteiktajā kārtībā pieprasīt un saņemt no fiziskajām un juridiskajām personām personu apliecinošus un citus normatīvajos aktos paredzētus dokumentus, kas nepieciešami Pārvaldes funkciju veikšanai; 5.3. pārstāvēt Latvijas Republiku starptautiskajās organizācijās, forumos un sanāksmēs, kur tiek apspriesti ar pilsonību un migrāciju saistīti jautājumi; 5.4. izveidot darba grupas, kuru sastāvā var iekļaut arī ekspertus; 5.5. piedalīties valsts migrācijas politikas izstrādāšanā; 5.6. lai nodrošinātu Pārvaldes darbību, slēgt līgumus ar fiziskajām un juridiskajām personām par konkrētu darbu izpildi. IV. Pārvaldes struktūra 6. Pārvaldes struktūrvienības ir centrālās un teritoriālās nodaļas, Repatriācijas centrs un Bēgļu lietu centrs. Pārvaldes struktūrvienības nav juridiskās personas. 7. Pārvaldes struktūrvienības darbojas saskaņā ar šo nolikumu un attiecīgās struktūrvienības nolikumu. 8. Pārvaldes struktūrvienības izveido, reorganizē un likvidē normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. V. Pārvaldes vadība un amatpersonas 9. Pārvaldi vada priekšnieks, kurš ir valsts civildienesta ierēdnis (ierēdņa kandidāts). Pārvaldes priekšnieka kandidatūru pēc iekšlietu ministra ieteikuma apstiprina Ministru kabinets. Pārvaldes priekšnieku ieceļ amatā un atbrīvo no amata iekšlietu ministrs. 10. Pārvaldes priekšniekam ir vietnieki, kurus pēc Pārvaldes priekšnieka priekšlikuma ieceļ amatā un atbrīvo no amata iekšlietu ministrs. 11. Pārvaldes priekšnieka vietnieku tiešā pakļautībā ir Pārvaldes priekšnieka noteiktas Pārvaldes struktūrvienības. 12. Pārvaldes priekšnieks: 12.1. pārstāv Pārvaldi bez īpaša pilnvarojuma; 12.2. ir atbildīgs par Pārvaldes uzdevumu izpildi; 12.3. noteiktā kārtībā ieceļ amatā un atbrīvo no amata ierēdņus (ierēdņu kandidātus) un pieņem darbā un atlaiž no darba Pārvaldes darbiniekus, kā arī nosaka viņu pienākumus, tiesības un atbildību; 12.4. apstiprina Pārvaldes štatu sarakstu; 12.5. pieņem lēmumus, izdod pavēles un rīkojumus; 12.6. apstiprina Pārvaldes struktūrvienību nolikumus, darbinieku darba pienākumu un ierēdņu (ierēdņu kandidātu) amatu aprakstus, kā arī darba instrukcijas; 12.7. atceļ jebkuras Pārvaldes amatpersonas prettiesisku lēmumu, pavēli, rīkojumu vai norādījumu; 12.8. likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā izdod ārvalstniekiem un bezvalstniekiem izbraukšanas rīkojumus, pagarina to izpildes termiņus, kā arī sniedz atbildes uz izbraukšanas rīkojumu pārsūdzībām; 12.9. izskata rakstiskas sūdzības, iesniegumus un priekšlikumus un likumā noteiktajā kārtībā sniedz uz tiem atbildes; 12.10. kontrolē, kā struktūrvienībās tiek ievērota finansu disciplīna, uzskaitīti un izmantoti finansu līdzekļi un materiālās vērtības. 13. Pārvaldes priekšniekam var būt padomnieki un palīgi, kurus ieceļ amatā un atbrīvo no amata Pārvaldes priekšnieks. 14. Pārvaldes struktūrvienību darbu vada attiecīgo struktūrvienību vadītāji. 15. Struktūrvienības vadītājs ir pilnībā atbildīgs par struktūrvienības darbu un administratīvi ir pakļauts Pārvaldes priekšniekam, bet funkcionāli - attiecīgajam Pārvaldes priekšnieka vietniekam. 16. Pārvaldes ierēdņu (ierēdņu kandidātu) uzdevumi un civildienesta attiecības tiek noteiktas ierēdņu (ierēdņu kandidātu) amatu aprakstos un attiecīgajos normatīvajos aktos. 17. To darbinieku uzdevumi un darba attiecības, kuri Pārvaldē strādā, pamatojoties uz darba līgumu, tiek noteiktas darba līgumā, nolikumos, darba instrukcijās un pienākumu aprakstos. VI. Noslēguma jautājumi 18. Atzīt par spēku zaudējušiem: 18.1. Ministru Padomes 1992.gada 21.oktobra lēmumu nr.437 "Par Latvijas Republikas Pilsonības un imigrācijas departamenta nolikumu" (oficiāls izdevums AP MP, 1992, 66.nr.); 18.2. Ministru Padomes 1993.gada 13.aprīļa lēmumu nr.189 "Par grozījumiem Latvijas Republikas Valsts ministra aparāta nolikumā un Latvijas Republikas Pilsonības un imigrācijas departamenta nolikumā" (Latvijas Vēstnesis, 1993, 14.nr.). Ministru prezidents G.Krasts Iekšlietu ministra vietā - |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes nolikums
Statuss:
Zaudējis spēku
Saistītie dokumenti
|