|
Salaspils novada domes saistošie noteikumi Nr. 15/2025 2025. gada 30. oktobrī Grozījumi Salaspils novada domes 2023. gada 9. novembra saistošajos noteikumos Nr. 9/2023 "Salaspils novada pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas pabalsti"Apstiprināti
Salaspils novada domes sēdē Izdoti saskaņā ar
Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu 1. Izdarīt Salaspils novada domes 2023. gada 9. novembra saistošajos noteikumos Nr. 9/2023 "Salaspils novada pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas pabalsti" (Latvijas Vēstnesis, 07.12.2023., Nr. 237, 02.02.2024., Nr. 24) šādus grozījumus: 1.1. aizstāt 10. punktā skaitli "50" ar skaitli "75"; 1.2. izteikt 11.1. apakšpunktu jaunā redakcijā: "11.1. vienam no bērna vecākiem, ja vismaz vienam no bērna vecākiem jaundzimušā piedzimšanas brīdī deklarētā dzīvesvieta ir Salaspils novada administratīvā teritorijā ne mazāk kā trīs kalendāros mēnešus pēc kārtas un jaundzimušā bērna dzīvesvieta ir deklarēta Salaspils novada administratīvajā teritorijā;"; 1.3. papildināt noteikumus ar 11.3. apakšpunktu šādā redakcijā: "11.3. vienam no bērna vecākiem, ja pēdējo trīs kalendāro mēnešu laikā pirms bērna piedzimšanas brīža iegūts nekustamais īpašums Salaspils novada administratīvajā teritorijā un tajā deklarēta vismaz viena vecāka un jaundzimušā bērna dzīvesvieta."; 2. Noteikumi stājas spēkā 2026. gada 1. janvārī. Salaspils novada domes priekšsēdētājs R. Anspaks
Saistošo
noteikumu "Grozījumi Salaspils novada domes 2023. gada
9. novembra saistošajos noteikumos Nr. 9/2023
"Salaspils novada pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas
pabalsti""
|
|
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
| 1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
Atbilstoši Pašvaldību likuma 5. panta pirmajai daļai,
pašvaldība savas administratīvās teritorijas iedzīvotāju
interesēs var brīvprātīgi īstenot iniciatīvas ikvienā
jautājumā, ja tās nav citu institūciju kompetencē un šādu
darbību neierobežo likumi.
Salaspils novada pašvaldība, ievērojot Salaspils novada iedzīvotāju grupu vajadzības un intereses, attiecībā uz pabalstu jaundzimušo aprūpei, ir ierosinājusi palielināt pabalsta apmēru līdz 75 % no Ministru kabineta noteiktās minimālās mēneša darba algas par katru jaundzimušo bērnu, kā arī, papildināt noteikumus ar noteiktu mērķu grupu, kam būtu tiesības saņemt konkrēto pabalstu, proti, tiesības saņemt pabalstu jaundzimušā bērna aprūpei būs vienam no bērna vecākiem, ja pēdējo trīs kalendāro mēnešu laikā pirms bērna piedzimšanas brīža iegūts nekustamais īpašums Salaspils novada administratīvajā teritorijā un tajā deklarēta vismaz viena vecāka un jaundzimušā bērna dzīvesvieta. |
| 2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu |
Pabalsts jaundzimušo aprūpei Salaspils novadā
2024. gadā tika piešķirts 193 personām, savukārt
2025. gadā I un II ceturksnī kopā - 72 personām.
Paredzēts, ka 2026. gadā vidēji pabalstu var pieprasīt līdz 200 personas. Ņemot vērā, ka ar 2026. gadu plānots celt minimālās algas apmēru līdz 780 euro, pabalsta apmērs vienai personai būs 585 euro, līdz ar to būs nepieciešams paredzēt budžetā finansējumu līdz 117 000 euro. Palielinoties pabalsta apmēram, papildus būs nepieciešami 39 000 euro. |
| 3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci |
Saistošie noteikumi tiešā veidā labvēlīgi ietekmēs
personas, kurām nepieciešams saistošajos noteikumos
noteiktais pabalsta veids.
Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums nerada ietekmi uz vidi. Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums rada labvēlīgu ietekmi uz pašvaldības iedzīvotāju veselību un sociālo nodrošinātību. |
| 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Projektam nav ietekmes uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām, jo jaunas administratīvās procedūras nav paredzētas un esošās izmaksas netiek mainītas. |
| 5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Atbilstoši Pašvaldību likuma 5. pantam, pašvaldība realizējusi brīvprātīgās iniciatīvas, palielinot pabalstu apmēru. |
| 6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Projekts neparedz jaunu institūciju izveidi, esošo likvidāciju vai reorganizāciju. |
| 7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Projekts ir piemērots iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. |
| 8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām |
Ievērojot Pašvaldību likuma 46. panta trešo daļu, projekts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē sabiedrības viedokļa noskaidrošanai no 06.10.2025. līdz 20.10.2025. Neviens viedoklis par projektu no sabiedrības netika saņemts. |
Salaspils novada domes priekšsēdētājs R. Anspaks