Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ogres novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 26/2025

Ogrē 2025. gada 25. septembrī (prot. Nr. 7; 17.)
Par Ogres novada pašvaldības konkursu "Sakrālā mantojuma celtņu saglabāšana Ogres novadā"
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) noteic Ogres novada pašvaldības konkursa "Sakrālā mantojuma celtņu saglabāšana Ogres novadā" (turpmāk – konkurss) organizēšanas un budžeta līdzekļu piešķiršanas kārtību sakrālā mantojuma celtņu saglabāšanai, proti, mērķi, uzdevumus un organizēšanas kārtību.

2. Konkursu organizē Ogres novada pašvaldība, reģ. Nr. 90000024455, adrese: Brīvības iela 33, Ogre, Ogres novads (turpmāk – pašvaldība).

3. Pieteikumu izvērtēšanai pašvaldības domes priekšsēdētājs ar rīkojumu izveido vērtēšanas komisiju, iekļaujot tajā Reliģisko lietu komisijas pārstāvi, attiecīgās jomas speciālistus un norīko komisijas sekretāru.

II. Konkursa mērķis un vērtēšanas kritēriji

4. Konkursa mērķis ir saglabāt un attīstīt valsts un vietējās nozīmes kultūras pieminekļus – baznīcas, kā arī sakrālo mantojumu, kas atrodas Ogres novada administratīvajā teritorijā.

5. Konkursa pieteikumu vērtēšanas kritēriji un piešķiramais punktu skaits:

5.1. sakrālais mantojums tiek saglabāts un/vai attīstīts valsts nozīmes arhitektūras, kultūras un/vai vēstures piemineklī – 4 punkti;

5.2. sakrālais mantojums tiek saglabāts un/vai attīstīts reģionālas nozīmes arhitektūras, kultūras un/vai vēstures piemineklī – 3 punkti;

5.3. sakrālais mantojums tiek saglabāts un/vai attīstīts vietējas nozīmes arhitektūras, kultūras un/vai vēstures piemineklī – 2 punkti;

5.4. sakrālais mantojums tiek saglabāts un/vai attīstīts celtnē, kas veicina baznīcas, draudzes funkciju veikšanu, t.sk., vietējās kopienas socializāciju, kā arī veicina sakrālā mantojuma tūrisma attīstību Ogres novadā – 1 punkts;

5.5. pieteikums neatbilst nevienam no iepriekš minētajiem kritērijiem – 0 punkti.

III. Projekta pieteikumu iesniedzējs

6. Pieteikumus izvērtēšanai var iesniegt Latvijas Republikā reģistrētās baznīcas un draudzes, kas regulāri sniedz pakalpojumu Ogres novada iedzīvotājiem, organizējot un noturot dievkalpojumus Ogres novada administratīvajā teritorijā esošajās baznīcās (turpmāk kopā saukti – Iesniedzējs).

7. Iesniedzējs paša spēkiem realizē projekta ideju, kas minēta pieteikumā, par Ogres novada pašvaldības piešķirtajiem budžeta līdzekļiem līdz 3000 euro apmērā.

8. Iesniedzējs var iesniegt ne vairāk kā vienu pieteikumu gadā.

IV. Konkursā pieejamais finansējums

9. Kopējais pieejamais pašvaldības finansējums budžeta līdzekļu piešķiršanai sakrālā mantojuma objektu saglabāšanai ir līdz 27 000 euro gadā.

10. Maksimālais pašvaldības finansējuma apmērs, kas var tikt piešķirts vienam iesniedzējam, ir 3000 euro.

11. Iesniedzējs projekta idejas realizācijā, ja projekta idejas tāme pārsniedz 3000 euro, nodrošina projekta idejas realizāciju paša spēkiem, t.sk., piesaistot finansējumu no citiem finansējuma avotiem.

12. Iesniedzējs projekta idejas realizācijā var piedalīties ar savu finansējumu, t.sk., ja projekta idejas tāme pārsniedz 3000 euro, kā arī piesaistīt finansējumu no citiem finansējuma avotiem.

13. Piešķirtais finansējums nodrošina sakrālā mantojuma saglabāšanu, sedzot pārbūves, atjaunošanas un ar tām saistītu būvniecības dokumentu izstrādes izmaksas.

14. Piešķirtais finansējums nevar tikt izmantots:

14.1. administratīvā personāla izmaksu, tostarp atlīdzības izmaksai kādam no darba grupā iesaistītajiem dalībniekiem, un citu administratīvo izdevumu segšanai;

14.2. balvu nodrošināšanai;

14.3. tērpu iegādei;

14.4. datortehnikas un citas biroja vai sadzīves tehnikas iegādei;

14.5. peļņas gūšanai;

14.6. kredītsaistību un parādu nomaksai;

14.7. politiskiem un militāriem pasākumiem.

15. Vērtēšanas komisijai ir tiesības samazināt projekta pieteikumā norādīto finansējuma apjomu, t.sk., pilnībā atceļot atsevišķas izmaksu pozīcijas.

16. Vērtēšanas komisija var samazināt vai pilnībā nepiešķirt finansējuma summu, sniedzot attiecīgu atzinumu, vai pieprasīt Iesniedzējam atmaksāt tam jau samaksāto finansējuma summu vai tās daļu, ja:

16.1. tiek konstatēti neatbilstoši veikti izdevumi saskaņā ar 14. punktu. Šajā gadījumā finansējuma summa tiek samazināta vai Iesniedzējam jāatmaksā finansējums neatbilstoši veikto izdevumu apmērā;

16.2. Iesniedzējs par piešķirto finansējumu ir saņēmis vai pretendē saņemt līdzfinansējumu citu finansējuma programmu ietvaros no citiem finanšu instrumentiem, tai skaitā Eiropas Savienības vai ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem. Šajā gadījumā finansējums tiek samazināts par to izmaksu daļu, par kuru Iesniedzējs ir saņēmis vai pretendē saņemt līdzfinansējumu citu finansējuma programmu ietvaros no citiem finanšu instrumentiem, tai skaitā Eiropas Savienības vai ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem;

16.3. izmaksas vai to daļa nav samērīgas un ekonomiski pamatotas. Šajā gadījumā finansējuma summa tiek samazināta par nesamērīgo un ekonomiski nepamatoto izmaksu vai to daļas apmēru.

V. Projektu pieteikumu iesniegšana

17. Projekta pieteikums noformējams brīvā formā, tajā iekļaujot informāciju par baznīcu (tās kultūrvēsturisko vērtību, atsaucoties uz nozīmes līmeni arhitektūras, kultūras un/vai vēstures pieminekļa statusā), draudzi, baznīcas atsevišķu kultūrvēsturisko vērtību aprakstu, atsaucoties uz nozīmes līmeni arhitektūras, kultūras un/vai vēstures pieminekļa statusā, ja baznīcas ēkai tāds nav piešķirts, plānotajām projekta aktivitātēm, aktivitāšu izmaksām, informāciju par pozitīvu ietekmi uz vietējās kopienas socializāciju un tūrisma attīstību.

18. Projekta pieteikumu iesniedz pašvaldības Klientu apkalpošanas centrā, Brīvības ielā 33, Ogrē, LV-5001, Birzgales valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā, Lindes ielā 2, Birzgalē, Ogres nov., LV-5033, Ikšķiles valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā, Peldu ielā 22, Ikšķilē, Ogres nov., LV-5052, Ķeguma valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā Lāčplēša ielā 1, Ķegumā, Ogres nov., LV- 5020, Lielvārdes valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā, Raiņa ielā 11a, Lielvārdē, Ogres nov., LV-5070, Rembates valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā, Lielvārdes ielā 3, Rembatē, Ogres nov., LV-5016, Tīnūžu valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā, "Kraujas", Tīnūžos, Ogres nov., LV- 5015, nosūtot pa pastu vai elektroniski, parakstot to ar drošu elektronisko parakstu un nosūtot uz Ogres novada pašvaldības elektroniskā pasta adresi ogredome@ogresnovads.lv.

19. Projektu pieteikumu iesniegšanas sākums ir kārtējā gada 2. janvāris un iesniegšanas gala termiņš ir kārtējā gada 1. marts.

20. Ja iesniegums ir nosūtīts pa pastu, uz aploksnes jābūt pasta nodaļas zīmogam ar datumu līdz kārtējā gada 1. martam (ieskaitot).

21. Konkursam iesniegtos pieteikumus pašvaldība atpakaļ Iesniedzējam neizsniedz.

VI. Projekta pieteikumu izvērtēšana un apstiprināšana

22. Vērtēšanas komisija pārbauda pieteikumus saskaņā ar šādiem administratīvajiem kritērijiem:

22.1. īstenošanas teritorija – Ogres novads;

22.2. iesniedzējs – baznīca, tās draudze, kas reģistrēta Latvijas Republikā un regulāri sniedz pakalpojumu Ogres novada iedzīvotājiem, organizējot un noturot dievkalpojumus Ogres novada administratīvajā teritorijā esošajās baznīcās;

22.3. no Ogres novada pašvaldības pieprasītais finansējums nepārsniedz 3000 euro;

22.4. nav plānots finansējumu izlietot izdevumiem, kas nav atļauti Noteikumos;

22.5. projekts iesniegts saskaņā ar Noteikumu 6. punktā noteiktajām prasībām;

22.6. pieteikumu ir parakstījusi paraksttiesīgā persona.

23. Pieteikumu izvērtēšanas gaitā komisijas sekretārs un vērtēšanas komisija var pieprasīt no Iesniedzēja papildu informāciju vai dokumentus, nosūtot elektroniskā pasta vēstuli uz pieteikumā norādīto elektroniskā pasta adresi.

24. Katra pieteikuma atbilstību specifiskajiem kritērijiem izvērtē vismaz divi vērtēšanas komisijas locekļi, piešķirot katram iesniegumam vērtējumu atbilstoši Noteikumu 5. punktam.

25. Pieteikuma kopējais vērtējums tiek iegūts, summējot vērtēšanas komisijas locekļu piešķirtos punktus.

26. Finansējums tiek piešķirts tiem projektiem, kas būs ieguvuši augstāku vērtējumu, un to kopējais apstiprinātais finansējuma apmērs nepārsniedz 27 000 euro. Gadījumā, ja projekta īstenošanas gaitā sadārdzinās būvdarbu izmaksas, kopējam konkursa finansējuma apmēram piemēro Centrālās statistikas pārvaldes vadlīnijas un aprēķināšanas metodoloģiju būvdarbu līgumā esošo būvmateriālu cenu indeksācijai.

27. Projektu pieteikumus, kas iesniegti pēc termiņa, vērtēšanas komisija var izskatīt, ja nav izlietots viss Noteikumu 26. punktā paredzētais finansējums, ievērojot atbilstošas un samērīgas atkāpes no Noteikumos noteiktajiem termiņiem procedūrās.

28. Lēmumu par finansējuma piešķiršanu projektiem pieņem pašvaldības dome.

29. Iesniedzēji par pieteikuma apstiprināšanu vai noraidīšanu tiek informēti pa pastu līdz kārtējā gada 31. maijam.

30. Vērtēšanas komisija iniciē pašvaldībai publicēt informāciju par konkursu pašvaldības oficiālajā tīmekļa vietnē www.ogresnovads.lv vienu mēnesi pirms projektu pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām. Vērtēšanas komisija ir tiesīga pagarināt pieteikumu izvērtēšanas un rezultātu paziņošanas termiņus, informējot par to iesniedzējus pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv.

31. pašvaldības Centrālās administrācijas Komunikācijas nodaļa informāciju par konkursa ietvaros realizējamajiem projektiem publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv.

32. Vērtēšanas komisijas pieņemto lēmumu Iesniedzējs var apstrīdēt pašvaldības domē Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā. Domes lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā.

VII. Apstiprināto projektu ideju īstenošana

33. Projektu idejas var īstenot laika periodā no kārtējā gada 1. jūnija līdz 15. decembrim. Gadījumā, ja projektu īstenošana aizkavējas trešo pušu dēļ un nav konstatējama finansējuma saņēmēja bezdarbība, pārkāpumi vai apzināta nolaidība, nav iestājušies Noteikumu 40. punktā minētie apstākļi, pašvaldības dome var lemt par projekta izpildes termiņa pagarinājumu, nosacījumiem un konkrētu termiņu par katru gadījumu atsevišķi.

34. Pieteikumu īstenošanas un ziņojumu sagatavošanas un iesniegšanas kārtība tiek noteikta "Līgumā par finansējuma piešķiršanu" (turpmāk – līgums), kas tiek noslēgts starp Iesniedzēju un pašvaldību.

VIII. Projektu uzraudzība

35. Lai nodrošinātu projektu ideju uzraudzību, komisijas sekretārs un konkursa vērtēšanas komisija ir tiesīgi jebkurā projektu ideju īstenošanas posmā:

35.1. pieprasīt no Iesniedzēja papildus informāciju vai dokumentus, nosūtot elektroniskā pasta vēstuli uz komisijas sekretāra norādīto elektroniskā pasta adresi; pieprasītie materiāli jāiesniedz pašvaldībai 5 darba dienu laikā;

35.2. apmeklēt projektu ideju realizācijas vietas un tikties ar Iesniedzējiem, lai iepazītos ar projektu ideju realizāciju un sasniegtajiem rezultātiem.

36. Iesniedzējam ir tiesības projekta idejas īstenošanas laikā iesniegt starpziņojumu, kas atspoguļo projekta idejas īstenošanas progresu un finanšu izlietojumu.

37. Iesniedzējs 5 darba dienu laikā pēc projekta idejas īstenošanas tā specifikai atbilstošu saturisko un finansējuma izlietojuma gala ziņojumu brīvā formā un samaksu pamatojošo dokumentu kopijas iesniedz pašvaldības Klientu apkalpošanas centrā, Brīvības ielā 33, Ogrē.

38. Komisijas sekretārs pārbauda Iesniedzēja iesniegto ziņojumu atbilstību Noteikumiem, apstiprinātajam pieteikumam un noslēgtajam līgumam.

IX. Finansēšanas kārtība

39. Apstiprinātā projekta finansējuma izmaksāšana Projekta iesniedzējam notiek 100 % apmērā no apstiprinātā pieteikuma summas pēc līguma noslēgšanas.

40. Ja projekta ideja nav īstenota atbilstoši noslēgtajam līgumam un apstiprinātajam pieteikumam, tad Iesniedzējam jāatmaksā pašvaldībai neatbilstoši izlietotie naudas līdzekļi pilnā vai daļējā apmērā atbilstoši noslēgtajā līgumā noteiktajai kārtībai.

X. Personas datu apstrāde

41. Personas datu apstrādes mērķis – konkursa projektu izvērtēšana, apstiprināšana, finansēšana un uzraudzība, tai skaitā līguma slēgšana.

42. Personas datu papildu ieguves avots – Zemesgrāmata, Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs, LURSOFT.

43. Personas datu apstrādes juridiskais pamatojums – personas datu apstrāde var tikt veikta līguma starp pašvaldību un projekta iesniedzēju noslēgšanas vajadzībām, ja datu subjekts ir tieši saistīts ar projekta īstenošanu. Personas datu apstrāde tiek veikta saskaņā ar Vispārīgās datu aizsardzības regulas (Eiropas Parlamenta un Padomes regula Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (turpmāk – Vispārīgā datu aizsardzības regula)) noteikumiem.

44. Personas datu apstrāde tiek veikta, ievērojot šādus principus:

44.1. personas datu apstrāde tiek veikta likumīgi, godprātīgi un datu subjektam pārredzamā veidā;

44.2. personas dati tiek apstrādāti adekvāti, atbilstīgi un tikai tie, kas nepieciešami apstrādes nolūku sasniegšanai;

44.3. personas dati tiek apstrādāti tādā veidā, lai tiktu nodrošināta atbilstoša personas datu drošība, tostarp aizsardzība pret neatļautu vai nelikumīgu apstrādi un pret nejaušu nozaudēšanu, iznīcināšanu vai sabojāšanu, izmantojot atbilstošus tehniskos vai organizatoriskos pasākumus;

44.4. personas dati tiek glabāti ne ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā;

44.5. tiek apstrādāti tikai precīzi personas dati, un, ja tas būs nepieciešams, tos atjauninās;

44.6. personas dati tiek vākti tikai konkrētos, skaidros un leģitīmos nolūkos, un to turpmāka apstrāde netiks veikta ar minētajiem nolūkiem nesavietojamā veidā. Izņemot, ja tas būs nepieciešams, lai izpildītu tiesību aktos noteiktās funkcijas un pienākumus.

45. Personas datu glabāšanas laiks – pieci gadi.

46. Personas datu saņēmēji – personas datu apstrādi var veikt pašvaldības Centrālās administrācijas darbinieki.

47. Datu subjekta tiesības – datu subjekta tiesības nosaka un regulē Vispārīgā datu aizsardzības regula, t.sk., bet ne tikai, pieprasīt pārzinim piekļuvi saviem personas datiem un to labošanu vai dzēšanu, vai apstrādes ierobežošanu attiecībā uz sevi, vai tiesības iebilst pret apstrādi, kā arī tiesības uz datu pārnesamību; tiesības kontaktēties un iesniegt sūdzību pārzinim vai Datu valsts inspekcijai.

48. Personas datu apstrādē netiek automatizēta lēmumu pieņemšana, tostarp profilēšana.

49. Pārzinis personas datu apstrādei šī konkursa ietvaros ir pašvaldība, adrese: Brīvības iela 33, Ogre, Ogres novads, LV-5001, tālrunis: 65071160, elektroniskā pasta adrese: ogredome@ogresnovads.lv, tīmekļvietne: www.ogresnovads.lv.

XI. Noslēguma jautājums

50. Atzīt par spēku zaudējušiem Ogres novada pašvaldības 2024. gada 25. aprīļa saistošos noteikumus Nr. 14/2024 "Par Ogres novada pašvaldības konkursu "Sakrālā mantojuma celtņu saglabāšana Ogres novadā"".

Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks A. Krauja
Ogres novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 26/2025 "Par Ogres novada pašvaldības konkursu "Sakrālā mantojuma celtņu saglabāšana Ogres novadā""
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļaNorādāmā informācija
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumsSaskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 5. punktu pašvaldības autonomā funkcija ir sniegt iedzīvotājiem daudzveidīgu kultūras piedāvājumu un iespēju piedalīties kultūras dzīvē, sekmēt pašvaldības teritorijā esošā kultūras mantojuma saglabāšanu un sniegt atbalstu kultūras norisēm. Savukārt Sakrālā mantojuma saglabāšanas finansēšanas likuma 2. panta otrā daļa noteic, ka pašvaldības var piedalīties sakrālā mantojuma uzturēšanā. Pašvaldībām ir tiesības no pašvaldību budžetu līdzekļiem piešķirt finansējumu sakrālā mantojuma izpētei, būvprojektu izstrādei, konservācijai, restaurācijai, atjaunošanai, pārbūvei, remontu darbu veikšanai un labiekārtošanai.

Saskaņā ar iepriekš minēto izriet nepieciešamība izstrādāt saistošos noteikumus.

Saistošo noteikumu izdošanas mērķis – noteikt konkursa "Sakrālā mantojuma celtņu saglabāšana Ogres novadā" izsludināšanas un pieteikumu iesniegšanas, izvērtēšanas, apstiprināšanas, īstenošanas, finansēšanas un uzraudzības kārtību, ņemot vērā aktuālās draudžu vajadzības sakrālā mantojuma celtņu saglabāšanā.

Konkursa mērķis ir saglabāt un attīstīt valsts un vietējās nozīmes kultūras pieminekļus – baznīcas, kā arī sakrālo mantojumu, kas atrodas Ogres novada administratīvajā teritorijā.

Galvenie konkursa nosacījumi un vērtēšanas kritēriji:

1. sakrālais mantojums tiek saglabāts un/vai attīstīts valsts nozīmes arhitektūras, kultūras un/vai vēstures piemineklī – 4 punkti;

2. sakrālais mantojums tiek saglabāts un/vai attīstīts reģionālas nozīmes arhitektūras, kultūras un/vai vēstures piemineklī – 3 punkti;

3. sakrālais mantojums tiek saglabāts un/vai attīstīts vietējas nozīmes arhitektūras, kultūras un/vai vēstures piemineklī – 2 punkti;

4. sakrālais mantojums tiek saglabāts un/vai attīstīts celtnē, kas veicina baznīcas, draudzes funkciju veikšanu, t.sk., vietējās kopienas socializāciju, kā arī veicina sakrālā mantojuma tūrisma attīstību Ogres novadā – 1 punkts;

5. pieteikums neatbilst nevienam no iepriekš minētajiem kritērijiem – 0 punkti.

Ogres novada administratīvajā teritorijā atrodas 24 baznīcas, kas ir iepriekšējo paaudžu sakrālais mantojums. 2 baznīcas ir vietējas nozīmes kultūras pieminekļi, 2 – reģionālas nozīmes kultūras pieminekļi, 4 – valsts nozīmes kultūras pieminekļi. Vairāki altāri un altārgleznas, kā arī viena kancele ir valsts nozīmes kultūras vai mākslas pieminekļi. Savukārt vairākas baznīcas ir vieta, kur pulcējas un socializējas vietējo pagastu un pilsētu kopienas. Daudzas no tām ir ievērojamas tūristu apskates vietas.

Gandrīz visām baznīcām ir aktuāli sagatavot tehniskos dokumentus, remontēt to telpas, iekārtas, aprīkojumu, nodrošināt energoefektivitātes pasākumus, kas veicinātu sakrālā mantojuma, kultūras pieminekļu saglabāšanu.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetuSaskaņā ar draudžu aktuālajām vajadzībām un ņemot vērā, ka no 24 Ogres novadā esošajām baznīcām pēc statistikas konkursā piedalās 5 līdz 9 gadā, kā arī plānojot, ka konkurss varētu kļūt vēl populārāks, nepieciešams pašvaldības budžetā ieplānot 27 000 EUR gadā.

Līdz ar to ietekme uz pašvaldības budžetu varētu būt papildus 9 000 EUR gadā.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums attiecas uz Ogres novada administratīvajā teritorijā esošajām draudzēm, vietējām kopienām un sabiedrību kopumā, jo projektu rezultātā tiek sakārtots sakrālais mantojums, kultūras pieminekļi.

Saistošie noteikumi pozitīvi ietekmēs Ogres novada pašvaldības iedzīvotāju dzīves vidi, jo veicinās draudžu un vietējās kopienas iesaisti un līdzdalību Ogres novada attīstībā, kultūras pieminekļu saglabāšanā un projektiem piešķirto finanšu līdzekļu izlietošanā.

Ietekme uz konkurenci – nav. Konkurss, tā tiesiskais regulējums radīts mērķgrupai, kas piedalīsies konkursā, jaunas tiesības, proti, piesaistīt pašvaldības budžeta līdzekļus ar mērķi saglabāt sakrālo mantojumu Ogres novada administratīvajā teritorijā, kā arī jaunus pienākumus, proti, atskaitīties par pašvaldības budžeta līdzekļu izlietojumu, ja bijusi dalība konkursā un pieteikums atbalstīts, noslēgts Līgums par finansējuma piešķiršanu.

Saistošie noteikumi un konkurss nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas, veicinās tiesību realizēšanu, uzlabos kultūras un tūrisma pakalpojumu pieejamību.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci. Nav plānotas administratīvo procedūru izmaksas.

Jautājumu un neskaidrību gadījumā par saistošo noteikumu piemērošanu iedzīvotāji var vērsties Ogres novada pašvaldībā.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Saistošo noteikumu izpilde neietekmēs pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Lēmumu par finansējuma piešķiršanu pieņem konkursa "Sakrālā mantojuma celtņu saglabāšana Ogres novadā" pieteikumu izvērtēšanas komisija (turpmāk – komisija). Komisiju izveido un tā darbojas saskaņā ar pašvaldības domes apstiprinātajiem saistošajiem noteikumiem.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošajos noteikumos paredzētais atbalsts ir samērīgs, ņemot vērā pašvaldības budžeta iespējas.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Saistošo noteikumu projekts no 2025. gada 22. augusta līdz 5. septembrim tika publicēts Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv sadaļas "Sabiedrības līdzdalība" apakšsadaļā "Saistošo noteikumu projekti sabiedrības viedokļa noskaidoršanai. Viedokļa noskaidrošanas periodā no iedzīvotājiem priekšlikumi vai viedoklis par saistošo noteikumu projektu netika saņemts.
Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks A. Krauja
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Ogres novada pašvaldības konkursu "Sakrālā mantojuma celtņu saglabāšana Ogres novadā" Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ogres novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 26/2025Pieņemts: 25.09.2025.Stājas spēkā: 01.10.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 188, 30.09.2025. OP numurs: 2025/188.20
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
363351
01.10.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"