Ministru kabineta rīkojums Nr. 565
Rīgā 2025. gada 9. septembrī (prot. Nr. 35 24.
§)
Grozījumi Ministru kabineta 2023.
gada 9. augusta rīkojumā Nr. 510 "Par investīcijas 2.1.2.1.i.
projekta "Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts" pases,
centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības
plāna apstiprināšanu"
Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 9. augusta rīkojumā Nr.
510 "Par investīcijas 2.1.2.1.i. projekta "Pakalpojumu sniegšanas
reformas atbalsts" pases, centralizētās funkcijas vai
koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu"
(Latvijas Vēstnesis, 2023, 153. nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 2. punktu šādā redakcijā:
"2. Apstiprināt projekta izmaksas ne vairāk kā 2 769 393
euro apmērā, tai skaitā Eiropas Savienības Atveseļošanas
un noturības mehānisma finansējumu ne vairāk kā 2 109 503
euro apmērā, valsts budžeta finansējumu pievienotās
vērtības nodokļa izmaksu segšanai ne vairāk kā 354 404 euro
apmērā un pašvaldību līdzfinansējumu 305 486 euro
apmērā."
2. Izteikt 3. punktu šādā redakcijā:
"3. Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai
kā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības
organizācijai uzaicināt finansējuma saņēmēju - Viedās
administrācijas un reģionālās attīstības ministriju kā vadošo
valsts pārvaldības iestādi valsts pārvaldes pakalpojumu
pārvaldības jomā - iesniegt projekta iesniegumu investīcijas
2.1.2.1.i. ietvaros."
3. Izteikt 5. punktu šādā redakcijā:
"5. Pēc projekta pabeigšanas noteikt projekta rezultātu
uzturēšanas izmaksas ne vairāk kā 145 994 euro gadā.
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai
papildu finansējumu pieprasīt normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā."
4. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā
(1. pielikums).
5. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā
(2. pielikums).
Ministru prezidente E. Siliņa
Viedās administrācijas un
reģionālās attīstības ministrs R. Čudars
Viedās
administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas iesniegtajā
redakcijā
1. pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 9. septembra
rīkojumam Nr. 565
"1. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 9. augusta
rīkojumam Nr. 10
Investīcijas 2.1.2.1.i. projekta
"Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts" pase
1. Finansējuma saņēmējs, kas
īsteno projektu
1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno
projektu (institūcija) |
Viedās administrācijas un reģionālās
attīstības ministrija (turpmāk - VARAM) |
1.2. Projekta īstenošanas partneri |
Projekta īstenošanā piesaistīti šādi projekta partneri:
• LR valstspilsētas un novadi (17 pašvaldības):
Aizkraukles novada pašvaldība, Augšdaugavas novada
pašvaldība, Balvu novada pašvaldība, Bauskas novada
pašvaldība, Cēsu novada pašvaldība, Dienvidkurzemes
novada pašvaldība, Gulbenes novada pašvaldība, Limbažu
novada pašvaldība, Līvānu novada pašvaldība, Ludzas
novada pašvaldība, Madonas novada pašvaldība, Preiļu
novada pašvaldība, Saldus novada pašvaldība, Slampes
pagasta pārvalde (Tukuma novada pašvaldība), Smiltenes
novada pašvaldība, Valmieras novada pašvaldība, Ventspils
novada pašvaldība.
• Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestāde
"Ventspils Digitālais centrs"
|
2. Saistīto projektu programma
2.1. Programmas nosaukums |
Valsts
pakalpojumu platformu attīstības programma |
2.2. Saistība ar citiem projektiem |
Eiropas Savienības fondu un struktūrfondu un
Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas
perioda darbības programmas "Izaugsme un
nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa
"Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas
pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā
sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākums
"Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu
izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un
attīstība"1.
1. Ventspils valstspilsētas pašvaldības
iestādes "Ventspils Digitālais centrs"
īstenotais projekts Nr. 2.2.1.1/17/I/034
"Koplietošanas IKT resursu attīstība pašvaldību
vajadzībām"2.
Projekta ietvaros paveikts:
a) Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas
centru (turpmāk - VPVKAC) informācijas sistēmas (turpmāk
- IS) attīstība, t.sk. pakalpojumu pieteikumu vadības
risinājuma pilnveide, zināšanu bāzes pilnveide, saziņas
risinājuma pilnveide, sniegto pakalpojumu uzskaites un
atskaišu risinājuma pilnveide, VPVKAC IS pārvaldības
risinājuma pilnveide, universālā datu apmaiņas ar ārējā
IS risinājuma izveide.
b) Pašvaldību informācijas un komunikācijas
tehnoloģiju (turpmāk - IKT) resursu koplietošanas
platformas izveide, iekļaujot IKT infrastruktūras resursu
iegādi un uzstādīšanu, virtuālo serveru nodrošināšanas
pakalpojuma vadības risinājuma izveidi un ieviešanu,
pašvaldību darbinieku federatīvās autentifikācijas
risinājuma izveidi un ieviešanu, IKT resursu drošības
vadības risinājuma izveidi un ieviešanu.
2. VARAM īstenotais projekts Nr.
2.2.1.1/19/I/002 "Publiskās pārvaldes informācijas
un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības
sistēma 2. kārta"3.
Projektā īstenots izmēģinājuma projekts
"Attālinātās konsultācijas valsts un pašvaldības
VPVKAC paplašinātā tīklā", aprīkojot pakalpojuma
saņemšanas punktus ar iespēju nodrošināt klientiem
iestādes speciālista attālinātas, individuālas
konsultācijas pakalpojuma saņemšanu VPVKAC paplašinātajā
tīklā.
3. VARAM īstenotais projekts Nr.
2.2.1.1/21/I/002 "Atvieglojumu vienotās informācijas
sistēmas un latvija.lv atvēršana komersantiem un valsts
un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru
attīstība"4.
Projekta ietvaros paveikts:
a) iepirkums un VPVKAC IS pakalpojumu pārvaldības
risinājuma pilnveide:
• attālinātā ierēdņa videoiezvana modulis;
• vienota iestāžu speciālistu pieejamības rindu
pārvaldības sistēma;
• VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma
veiktspējas palielināšana;
• VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma testēšana
(funkcionalitāte, saskarnes, veiktspēja u.c.);
• drošības audita nosacījumu noteikšana un tā
organizēšana;
• veiktspējas audita nosacījumu noteikšana un tā
organizēšana;
• infrastruktūras, izmitināšanas nodrošināšana,
sistēmu un datu bāzu administrēšana;
• VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma uzturēšana
projekta laikā;
• nodrošinātas VPVKAC nodarbināto mācības par
pilnveidoto VPVKAC pakalpojumu pārvaldības
risinājumu.
Apliecinām, ka nepastāv dubultā finansējuma risks pret
norādītajiem projektiem.
Apliecinām, ka projekta ietvaros komercdarbības
atbalsts netiks sniegts
|
3. Projekta mērķis un galvenie
ieguvumi
3.1. Projekta mērķis un
galvenais saturs |
Ieviešot Koncepcijas par publisko pakalpojumu sistēmas
pilnveidi (Ministru kabineta (turpmāk - MK) 2013. gada
19. februāra rīkojums Nr. 58) uzdevumus, tika uzsākta
VPVKAC izveide ar mērķi nodrošināt valsts pārvaldes
pakalpojumu pieejamību atbilstoši "vienas pieturas
aģentūras" principam, sniedzot iespēju pieteikt
pieprasītākos pakalpojumus tuvāk iedzīvotāja
dzīvesvietai. Valdības rīcības plāna Deklarācijas par
A.K. Kariņa vadītā MK iecerēto darbību īstenošanai 246.2.
pasākumā dots uzdevums turpināt attīstīt vienas pieturas
aģentūras pakalpojumu saņemšanu gan klātienē, gan
digitāli, sekmēt iestāžu sadarbību tiešsaistē. Izpildot
augstāk minētos uzdevumus, 35 pašvaldībās darbojas 216
VPVKAC, nodrošinot iespēju klātienē vienkopus pieteikt
pašvaldību pakalpojumus un 19 valsts pārvaldes iestāžu
142 pakalpojumus.
Saskaņā ar Digitālās transformācijas pamatnostādņu
2021.-2027. gadam (apstiprinātas ar MK 2021. gada 7.
jūlija rīkojumu Nr. 490, turpmāk - Pamatnostādnes)
redzējumu par valsts pārvaldes pakalpojumu digitālo
transformāciju - daudzkanālu piegādi (4.4.9.2. rīcības
apakšvirziens), valsts pārvaldes pakalpojumiem jābūt
sabiedrībai pieejamiem ērti, atbilstoši vienas pieturas
aģentūras principam kā digitālajā, tā analogā vidē,
pieprasot pēc iespējas mazu pakalpojuma saņēmēja iesaisti
un pūles. Nepieciešamā rīcība iekļauj uzdevumu
transformēt pakalpojumu pieprasīšanas un piegādes
kanālus, tostarp, teritoriāli izvērst VPVKAC tīklu,
atbalstīt tālruņa zvanu apkalpošanu, to centralizējot un
digitalizējot, paplašināt klientu apkalpošanu ar
distances apkalpošanas iespējām. Rīcības tehnoloģiskais
atbalsts paredz pakalpojumu pieprasīšanai un saņemšanai
nepieciešamos lietojumus veidot atkārtoti izmantojamus
gan iestāžu IS, gan VPVKAC IS. Savukārt, Pamatnostādņu
redzējums par pilnībā digitalizētu un datu vadītu valsts
pārvaldes pamatdarbību (4.4.9.3. rīcības apakšvirziens)
paredz pakalpojumu sniegšanu organizēt un nodrošināt
pilnībā digitāli, pieļaujot tās pārveidošanu uz vai no
analogā formāta tikai klientu apkalpošanas vajadzībām.
Sabiedrības grupām ar zemām digitālām prasmēm ir
nodrošināma iespēja pakalpojumus saņemt klātienē,
teritoriāli pieejamos VPVKAC, pa tālruni, izmantojot
centralizētus zvanu centrus, vai rakstiski.
Saskaņā ar MK 2023. gada 5. septembra noteikumiem Nr.
505 "Kārtība, kādā izmanto valsts budžeta likumā
paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto
klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai
un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei",
pašvaldībām tiek piešķirta valsts budžeta dotācija VPVKAC
izveidošanai, tādējādi sekmējot projekta ietvaros atvērto
VPVKAC darbības ilgtspēju.
Projekta mērķis: izvērst un funkcionāli
stiprināt esošo VPVKAC tīklu.
VPVKAC tīkla darbība tiks izvērsta ar attālināta
ierēdņa videozvana palīdzību valsts pārvaldes pakalpojumu
turētājiem5, izmantojot pakalpojumu
pieteikšanas tīklu, un tajā sniegtie pakalpojumi būs
pieejami visām sabiedrības grupām tajos kontaktpunktos,
kuros ir iegādāts un uzstādīts nepieciešamais aprīkojums
videozvana veikšanai.
Projekta laikā tiks:
a) izveidoti 99 jauni vienotie pakalpojumu
pieteikšanas kontaktpunkti (VPVKAC), izvēršot esošo
VPVKAC tīklu līdz pagastu līmenim, veidojot vienotu
pakalpojumu sniegšanas kontaktpunktu tīklu, kam ir
nepieciešamie tehnoloģiskie rīki un procesi klientu
apkalpošanas funkcijas nodrošināšanai klātienē un
attālināti, tādejādi veicinot valsts pārvaldes
pakalpojumu pieejamību. VPVKAC tīkla paplašināšana tiek
plānota pakāpeniski, līdz 2026. gada pirmajam ceturksnim
sasniedzot 100% no plānotā jauno VPVKAC skaita;
b) pilnveidota VPVKAC IS;
c) veikts esošā VPVKAC tīkla izvērtējums, sniegto
pakalpojumu analīze un nākotnes attīstības virzieni;
d) veikta VPVKAC tīkla darbības sociālekonomiskā
ietekmes izvērtēšana, izstrādāti priekšlikumi par papildu
darbības jomu iekļaušanu, lai veicinātu efektīvāku VPVKAC
tīkla izmantošanu, kā arī analizēti potenciālie ieguvumi
no sabiedrības ieguvumu, gan no iestāžu ieguvumu aspekta,
paplašinot tā darbības sfēru
|
3.2. Projekta pamatojums
(aktualitāte/nepieciešamība/risināmā problēma) |
Projekts risinās šādas problēmas:
a) sadrumstalota klientu apkalpošanas pārvaldība.
Esošajā KAC un VPVKAC organizācijā nav iespējams
nodrošināt centralizētu, uz vienādiem kvalitātes
standartiem balstītu klientu apkalpošanu klātienē un
attālinātos kanālos;
b) ģeogrāfiskā pieejamība. Neviendabīgs KAC tīkls ar
ierobežotu ģeogrāfisko pieejamību;
c) ierobežota attālināta saziņa ar iestāžu
ekspertiem;
d) iestādes samazina iedzīvotāju klātienes
apkalpošanas vietu skaitu
|
3.3. Projekta ieguvumi6 |
Ieguvuma
mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais
rādītājs7 |
Vērtība (pašreizējā / plānotā) |
Sasniegšanas laiks (gads) |
3.3.1. Pakalpojumu
turētājiem8 nodrošināta klātienes apkalpošana
atbilstoši aprīkotās telpās ar apmācītu darbinieku
palīdzību, pakāpeniski atsakoties no iestāžu uzturētām
klātienes apkalpošanas struktūrvienībām |
VPVKAC IS reģistrēto VPVKAC skaits |
216 / 315 |
2026. gads |
3.3.2. Pakalpojumu turētājiem
iespēja saņemt strukturētu pieteikumu elektroniskā kanālā
papīra pieteikuma veidā |
VPVKAC atkalizmantošanai konfigurētu
e-formu skaits |
0 / 5 |
2026. gads |
3.3.3. Izvērtēts un analizēts
esošais VPVKAC tīkls, t.sk., VPVKAC tīkla darbības
sociālekonomiskā ietekme |
Iegūti pētījumi par VPVKAC tīkla nākotnes
attīstības virzieniem un VPVKAC tīkla darbības
sociālekonomiskā ietekme |
2 |
2026. gads |
4. Nepieciešamā finansējuma apjoms
un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un
būtisko izmaksu veidiem
4.1. Atveseļošanās un noturības mehānisma
fonda finansējums (kopā)* |
4.2. Plānotais pievienotās
vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā
segšana9, un avansa apmērs, ja plānots to
pieprasīt10 |
2
109 503 EUR |
354 404 EUR |
0,00 EUR |
*Nedrīkst pārsniegt projektam piešķirto Atveseļošanās
un noturības mehānisma fonda finansējumu.
Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu
raksturojošs apzīmējums |
Izmaksu apmērs (indikatīvi) |
Maksimālais apmērs11 |
Darbības iznākums |
1. Pašvaldību telpu pielāgošana vismaz 99
VPVKAC vajadzībām |
98 182 |
98 182 |
Izveidotas vismaz 99 VPVKAC telpas |
2. VPVKAC tehniskais nodrošinājums vismaz
99 VPVKAC |
490 909 |
490 909 |
Izveidotie vismaz 99 VPVKAC aprīkoti ar
darbībai nepieciešamām IKT tehnoloģijām |
3. VPVKAC IS pilnveide, drošības un
veiktspējas audits un pilnveides izmaksas |
616 322 |
616 322 |
VPVKAC IS pieejamas jaunas
funkcionalitātes. Infrastruktūras pilnveide neietver
investīcijas serveru iegādei |
4. VPVKAC IS lietotāju atbalsts |
84 621 |
84 621 |
Ietver portāla Latvija.gov.lv klientu
atbalsta sniegšanas izmaksas (IS uzturēšanu, zināšanu bāzes
uzturēšanu, telpu uzturēšanu) |
5. Projekta vadības un administrēšanas,
t.sk. vadības un īstenošanas personāla atlīdzības
izmaksas |
421 866 |
421 866 |
Projekta valdībā un īstenošanā ieguldītās
piesaistīto speciālistu darba stundas projekta mērķu
sasniegšanai |
6. Esošā VPVKAC tīkla izvērtējums, sniegto
pakalpojumu analīze un nākotnes attīstības virzieni |
197 603 |
197 603 |
Iegūts esošo VPVKAC tīkla izvērtējums un
to nākotnes attīstības virzieni |
7. VPVKAC tīkla darbības sociālekonomiskā
ietekme |
200 000 |
200 000 |
Iegūts datos balstīts izvērtējums,
aptaujājot iedzīvotāju viedokli par VPVKAC tīkla
sociālekonomisko ieguvumu un ietekmi |
* Gadījumā, ja pārējo minēto projekta darbību izmaksu apmērs
projekta īstenošanas gaitā attiecīgi ir zemāks par indikatīvo
un joprojām nepārsniedz kopējo projektam plānoto izmaksu apmēru
2 109 503 EUR (bez PVN).
5. Projekta ieguldījums reformu un
investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā
5.1. Modernizēto pārvaldes procesu
IKT risinājumi
Skaits |
IKT risinājuma nosaukums |
Īss apraksts12 |
Valsts mākonī
(jā/nē) |
Termiņš IKT risinājumu attīstības
saskaņošanai13 (gads, ceturksnis) |
Termiņš ieviešanai produkcijā (gads,
ceturksnis) |
Risinājuma lietotāji (skaits) |
1 |
5.1.1. VPVKAC IS |
Informācijas sistēma, kura ietver tehnisko
līdzekļu un programmatūras kopumu datu aprites
nodrošināšanai vienotā klientu apkalpošanas centra darbībai
(t.sk. rindu vadībai) |
Jā
(sadarbībā ar LVRTC 2.1.2.2.i investīcijas "Latvijas
nacionālais federētais mākonis" aktivitātes
ietvaros) |
2024. gada
2.ceturksnis |
2026. gada
1.ceturksnis |
315
VPVKAC, VPPPD, valsts pārvaldes iestādes - pakalpojumu
turētāji
|
5.2. Centralizētās funkcijas vai
koplietošanas pakalpojumi
Skaits |
Pakalpojums (pakalpojumu grupa) |
Koplietošanas pakalpojumu lietotāji
(institūcijas) |
Norāde uz MK lēmumu par attīstības
plānu14 |
Termiņš ieviešanai (gads,
ceturksnis) |
1 |
Koplietošanas pakalpojums "Atbalsts
vienotajos pakalpojumu pieteikšanas kontaktpunktos"
(attālināta ierēdņa videozvans) |
Institūcijas - pakalpojumu turētāji,
VPVKAC |
Tiek iesniegts vienlaikus ar projekta
pasi |
2026. gada 1. ceturksnis |
5.3. Centralizēti pārvaldāmās
nozares būtiskās datu kopas
Skaits |
Saturu raksturojošs nosaukums |
Termiņš piekļuves nodrošināšanai (gads,
ceturksnis) |
|
nav |
|
6. Projekta pārvaldības un īstenošanas
kapacitāte15
VARAM Projektu pārvaldības departamentam sadarbībā ar
citiem digitālās transformācijas rīcībpolitikas
departamentiem ir pieredze ar apjomīgu projektu (t.sk.
IKT projektu) ieviešanu valsts pārvaldē. To mērķis -
nodrošināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF)
2014.-2020. gada līdzfinansēto IKT projektu sasvstarpējo
saskaņotību, būtiskāko centralizēto platformu
projektēšanu un īstenošanu, kā arī veicināt sabiedrības
spējas un ieinteresētību efektīvi izmantot radītos IKT
risinājumus.
VPVKAC IKT attīstība tika uzsākta ES fondu 2014-2020
plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un
nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa
projektā Nr. 2.2.1.1/19/I/002 "Publiskās pārvaldes
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras
pārvaldības sistēma 2.kārta" un projektā Nr.
2.2.1.1/21/I/002 "Atvieglojumu vienotās informācijas
sistēmas un latvija.lv atvēršana komersantiem un valsts
un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru
attīstība", nodrošinot esošo VPVKAC tehnoloģisko
modernizāciju un pakalpojumu vadības sistēmas
attīstību.
Lai nodrošinātu nepārtrauktu un projekta mērogam
atbilstošu projekta vadīšanu un īstenošanu, Projekts
paredz šādas struktūrvienības: Projekta uzraudzības
padome, Projekta vadītājs, Projekta komanda un citas
Projekta īstenošanā un uzraudzībā iesaistītās puses, kā
arī piesaistītie 18 Projekta sadarbības partneri.
Projekta uzraudzības padome sastāv no projektā
iesaistīto institūciju pārstāvjiem un nodrošina
uzraudzību pār rezultātu sasniegšanu.
Projekta vadības komanda sastāv no projekta vadītāja,
kas ir atbildīgs par projekta darbību norisi atbilstoši
apstiprinātajai projekta pasei, vada projekta komandu,
veic apguves uzskaiti, kā arī atskaišu sagatavošanu.
Projekta vadītājs, pārliecinoties, ka projekta mērķi tiek
sasniegti plānoto resursu ietvaros, nodrošina integrētu
darbu starp projektā iesaistītajiem - projekta
īstenošanas personālu, nozares ekspertu un pakalpojumu
vadības sistēmas turētāja - sadarbības partneru
atbildīgajiem darbiniekiem. Specifisku uzdevumu veikšanai
projekta vadītājs pēc nepieciešamības piesaista
kompetentas amatpersonas no VARAM struktūrvienībām un,
pēc nepieciešamības, projekta partnerus.
Precīzs īstenošanas personāla skaits pieejams
Vienošanās par Eiropas Savienības Atveseļošanas un
noturības mehānisma plāna investīcijas 2.1.2.1.i.
"Pārvaldes centralizētās platformas un
sistēmas" projekta Nr. 2.1.2.1.i.0/1/23/I/VARAM/011
"Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts"
īstenošanu 3. pielikumā "Projekta "Pakalpojumu
sniegšanas reformas atbalsts" īstenošanas laika
plāns 2023.-2026. gads", kurā projekta personāls
tiek monitorēts un uzskaitīts
|
7. Izmaksu/ ieguvumu analīze, tai
skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu
Eiropas Komisijas vadlīnijas paredz izmaksu/ieguvumu
analīzi IKT projektos piesaistīt konkrētajai nozarei,
kurā paredzēts IKT projekts. Šajā gadījumā var uzskatīt,
ka projektam ir starpnozaru raksturs, un pirms projekta
uzsākšanas nav iespējams noteikt tā ieguldījuma
proporcijas dažādās nozarēs, tāpēc vadlīnijās
izmaksu/ieguvumu analīzei tiek rekomendēts izmantot
vispārējos rādītājus - galvenokārt finanšu un laika
resursu ietaupījumus.
Ņemot vērā daudzu Atveseļošanās un noturības mehānisma
(turpmāk - ANM) projektu stratēģisko ievirzi, vadlīnijās
norādīts, ka ANM projektiem var veikt vienkāršoto
izmaksu/ieguvumu analīzi, neveicot kvantitatīvos
aprēķinus, bet izceļot kvalitatīvos rādītājus.
Līdz ar to kvalitatīvie rādītāji plānoti šādi:
• pakalpojumu pārvaldība ir iekļaujoša, tiek ņemtas
vērā visu sabiedrības grupu vajadzības un spējas -
neveidojas sabiedrības grupas, kam pakalpojuma saņemšana
ir apgrūtināta, vai kam pakalpojums pilnībā nav pieejams
(gan fiziskā vidē - klātienē, gan elektroniskā vidē -
attālināti);
• visiem iedzīvotājiem ir iespēja izmantot
pakalpojumu, arī visnelabvēlīgākajā situācijā esošajām un
neaizsargātākajām sabiedrības grupām, tostarp:
o personām ar zemiem ienākumiem - personām, kas nav
materiāli pietiekami nodrošinātas digitālo tehnoloģiju
iegādei;
o digitālās tehnoloģijas nepārzinošām personām -
personām, kas nav kompetentas digitālo tehnoloģiju
lietošanai, personas ar zemām digitālo tehnoloģiju
prasmēm;
o personām ar funkcionāliem traucējumiem - personām,
kas dažādu iemeslu dēļ nav spējīgas izmantot digitālās
tehnoloģijas, vai kam ir apgrūtināta, vai neiespējama
piekļuve pakalpojumam fiziskā vidē;
• ir izveidots vienots VPVKAC tīkls 99 punktos,
īstenojot pakalpojumu piegādi vairākos līmeņos,
sadarbojoties ar iestādēm un pašvaldībām, un izmantojot
to savstarpēji papildinošās kompetences.
ANM paredz veicināt Eiropas Savienības dalībvalstu
digitālo transformāciju, atbalstīt ekonomiku un mazināt
ietekmi uz vidi. Šis projekts ir fundamentāls ANM plānā
paredzēto digitālās transformācijas investīciju apguvē,
tā nodrošinot pozitīvu ietekmi uz valsts pārvaldes
attīstību un resursu izlietojumu.
Projektam ir ietekme uz valsts pārvaldes darbinieku
skaitu - projekta ietvaros un uz projekta īstenošanas
laiku tiks piesaistīti papildus darbinieki (nozares un
sadarbības partneru īstenošanas personālam), izdevumi
tiks segti no projekta finansējuma.
Projekta ieguvumu kvantitatīvie rādītāji 25
413 019,18 EUR plānoti, balstoties uz šādiem
pieņēmumiem:
Sociālekonomiskais
ieguvums |
Ekvivalents naudas
izteiksmē (euro) |
Aprēķins |
Pakalpojumu turētāju resursu
ietaupījums, nododot klātienes apkalpošanu
koplietošanas VPVKAC tīklam |
2 463 866,13 |
Valdības sektorā strādājošā vidējās darbinieka
stundas izmaksas, 7 EUR/stundas (ieskaitot darba
devēja soc. nod. 24,09%).
Klātienē pieņemto pakalpojumu pieteikumu skaits:
5 631 694 (Atvērto datu portāls, 2020.gads).
Laika patēriņš klienta apkalpošanai klātienē
0,25 stundas.
Ietaupījums attiecībā uz laiku viena pakalpojuma
pieņemšanai klātienē 0,25 * 7 = 1,75 EUR.
Pieņemot, ka 25% pieteikumu 2033. gadā netiek
pieņemti iestādēs, ieguvums sastāda 2 463
866,13 EUR/gadā
|
Sabiedrības resursu ietaupījums,
pakalpojumu klātienē piesakot vai saņemot atbalstu tā
pieteikšanai pagasta / pilsētas VPVKAC |
22 949 153,05 |
Ietaupītais laiks klātienes pakalpojuma saņemšanai
pagasta / pilsētas VPVKAC, salīdzinot ar iestādes
KAC nacionālās nozīmes attīstības centros, 2
stundas.
Ceļa izmaksas 2,30 EUR.
Vidējās darbinieka stundas izmaksas valstī, 7
euro/stundā (ieskaitot darba devēja soc. nod.
24,09%).
Viena klātienes apmeklējuma izmaksas: 2 * 7 +
2,30 = 16,30 EUR.
Pieņemot, ka 25% pieteikumu 2033. gadā tiek
pieņemti VPVKAC, ieguvums sastāda 22 949
153,05 EUR
|
Kopā |
25 413 019,18 |
|
Kopējais projekta lietderīgums: aprēķināts no
projekta ieguvumiem kopsummā 25 413 019,18 EUR, atņemot
investīcijas (ANM finansējums 2 109 503 EUR + 354 404 EUR
valsts budžets + 1 021 958 EUR uzturēšanas izdevumi no
2026. gada līdz 2033. gadam), iegūstot kopējo projekta
lietderīgumu 21 927 154,18 EUR
|
8. Cita būtiska informācija
Projekts tiek īstenots MK 2022. gada 14. jūlija noteikumu
Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un
noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā
transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena
"Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā
transformācija" īstenošanas noteikumi" 4.
pielikumā iekļautās programmas "1. Valsts
pakalpojumu platformu attīstības programma" 2.1.2.1.
investīcijas nolūkā "Digitālo pakalpojumu
koplietošanas platformas attīstība, vienotās saziņas
platformas attīstība un dokumentu pārvaldības platformu
integrācija, Valsts un pašvaldības
vienotā klientu apkalpošanas centru tīkla izvēršana un
pakalpojuma sniegšanas atbalsta
paplašināšana".
Projekts atbalstīs reformu un investīciju virzienā
"2.1. Valsts pārvaldes, t.sk. pašvaldību digitālā
transformācija" paredzēto pakalpojumu piegādes
centralizēto platformu un vienoto pārvaldību: pakalpojumu
sniegšanas reformas atbalsts (VPVKAC), nodrošinot primāri
digitālu pakalpojumu sniegšanas modeli ar uzsvaru uz
valsts un pašvaldību pakalpojumu efektīvu pieejamību
reģionos, t.sk. nodrošinot reģionālo klātienes atbalsta
punktu izveidi (ANM plāna 545. rindkopa).
VPVKAC izvēršana un valsts pārvaldes pakalpojumu,
t.sk. pakalpojumu vadības sistēmas attīstība ir iekļauta
arī Digitālās transformācijas pamatnostādnēs 2021.-2027.
gadam (apstiprinātas 2021. gada 7. jūlijā ar MK rīkojumu
Nr. 490), lai veicinātu sabiedrības digitālo prasmju
attīstību no pamatprasmēm līdz augsta līmeņa prasmēm,
attīstot pakalpojumu daudzkanālu piegādes modeli.
Riski un to minimizēšanas pasākumi:
• Valsts budžeta programmā "Valsts budžeta
uzturēšanas izdevumu transferts pašvaldībām"
(publisko pakalpojumu pieejamības nodrošināšana saskaņā
ar vienas pieturas aģentūras principu) esošā dotācija
nesedz paplašinātā VPVKAC tīkla, pakalpojumu sniegšanas
apjoma palielinājumu.
Ņemot vērā VPVKAC skaita plānoto pieaugumu, VARAM
plāno papildu finansējumu VPVKAC tīkla darbībai pieprasīt
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
• Valsts centrālās pārvaldes iestāžu zema interese
uzticēt pakalpojumu sniegšanu VPVKAC tīklam.
VPVKAC pieredzes un labo piemēru popularizēšana
pakalpojumu turētājiem. Atbilstoši MK 2022. gada 11.
oktobra sēdes protokola Nr. 52 5. § 90. punktam klientu
klātienes apkalpošanu tiem valsts pārvaldes
pakalpojumiem, kur to atļauj pakalpojuma sniegšanas
specifika, no 2027. gada 1. janvāra nodrošina Valsts un
pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīklā.
• Iedzīvotāju zema uzticēšanās attālinātā ierēdņa
pakalpojuma izmantošanai.
VARAM 2023.-2024.gada organizēja informatīvu kampaņu
par pakalpojumu pieejamību video kanālā, tā veicinot
sabiedrības informētību un uzticēšanos jaunam pakalpojuma
kanālam.
• VARAM esošā kapacitāte nepietiekama paplašinātā
VPVKAC tīkla darbības koordinēšanai.
Atbilstoši MK 2022. gada 11. oktobra sēdes protokola
Nr. 52 5. § 88. punktam, Valsts digitālās attīstības
aģentūrā nodrošināma Pakalpojumu administratīvā centra
izveide, veicot strukturālas izmaiņas Valsts digitālās
attīstības aģentūrā un nepalielinot nodarbināto skaitu
resorā. Centrs koordinēs VPVKAC tīkla, t.sk. VPPPD
darbību, pārņemot šo izpildfunkciju no VARAM.
• Pašvaldību atteikums veidot VPVKAC, ņemot vērā MK
2023. gada 5. septembra noteikumu Nr. 505 "Kārtība,
kādā izmanto valsts budžeta likumā paredzēto apropriāciju
valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru
tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu
sistēmas pilnveidei" prasību ieguldīt 30 %
līdzfinansējumu jaunu VPVKAC izveidei, kā arī, ņemot vērā
apstākli, ka VPVKAC izveide ir brīvprātīga pašvaldības
apņemšanās.
Veicot projekta aktivitātes, tiks sasniegti
investīcijas projekta mērķi un risinājumi nebūs tiešā
veidā pieejami komersantiem un investīciju projekta
īstenošanas rezultātā komersanti nevarēs gūt
priekšrocības attiecībā pret citiem Eiropas Savienības
komersantiem. VARAM kā finansējuma saņēmējam sniegtais
atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jo
tas tiks piešķirts valsts deleģētas funkcijas
veikšanai.
VARAM apliecina, ka investīcijas projekta ietvaros
komercdarbības atbalsts netiks sniegts. Investīcijas
projekta līdzekļi tiks ieguldīti tikai:
1) VPVKAC tīkla izvēršanā un
2) pakalpojumu pārvaldības risinājuma pilnveidē:
a) paplašinot VPVKAC informācijas sistēmas Attālinātā
ierēdņa videoiezvana moduli un Vienota iestāžu
speciālistu pieejamības rindu pārvaldības sistēmas moduli
koplietošanai;
b) VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma
veiktspējas palielināšanai;
c) VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma
testēšanai (funkcionalitāte, saskarnes, veiktspēja
u.c.);
d) drošības audita nosacījumu noteikšanai un tā
organizēšanai;
e) veiktspējas audita nosacījumu noteikšanai un tā
organizēšanai;
f) infrastruktūras un izmitināšanas
nodrošināšanai;
g) sistēmu un datu bāzu administrēšanai;
h) VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma
uzturēšanai projekta laikā.
Projekta īstenošanas termiņš: 2026. gada 31. maijs
|
Lietotie saīsinājumi:
ANM - Atveseļošanas un noturības mehānisms
IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
MK - Ministru kabinets
KAC - iestāžu klientu apkalpošanas centri vai
struktūrvienības
Projekts - investīcijas 2.1.2.1.i. projekts Nr.
2.1.2.1.i.0/1/23/I/VARAM/011 "Pakalpojumu sniegšanas
reformas atbalsts"
Portāls Latvija.gov.lv - valsts pārvaldes pakalpojumu
portālā www.latvija.gov.lv
VARAM - Viedās administrācijas un reģionālās attīstības
ministrija
VPPPD - valsts pārvaldes pakalpojumu atbalsta dienests
VPVKAC - valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas
centri"
1 Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, skatīts
19.09.2022. pieejams:
https://www.cfla.gov.lv/lv/2211-centralizetu-publiskas-parvaldes-ikt-platformu-izveide-publiskas-parvaldes-procesu-optimizesana-un-attistiba
2 VARAM tīmekļvietne, detalizētie projektu
apraksti, skatīts 27.03.2025., pieejams:
https://www.varam.gov.lv/lv/221-nodrosinat-publisko-datu-atkalizmantosanas-pieaugumu-un-efektivu-publiskas-parvaldes-un-privata-sektora-mijiedarbibu
3 turpat
4 turpat
5 MK 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 399
"Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes
kontroles un sniegšanas kārtība" 2.2. apakšpunkts.
6 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami vismaz
divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta
īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi
nozarei, institūcijai, sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi -
ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna
2.1.mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5.punktā.
7 Piemēram, ja ieguvums ir personāla
administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu
būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to
izmanto, vērtība, piemēram, 10 000, un sasniegšanas laiks -
2026.gads.
8 MK 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 399
"Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes
kontroles un sniegšanas kārtība" 2.2. apakšpunkts.
9 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem,
kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji
var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar
Finanšu ministriju.
10 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu
īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas.
Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu
kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju.
11 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot
grozījumus MK. Ja ierobežojumi uz konkrēto pozīciju nav
attiecināmi, tad norāda "n/a".
12 Informācija, kas norādīta MK 2021.gada
31.augusta noteikumu Nr.597 "Valsts informācijas sistēmu
attīstības projektu uzraudzības kārtība" (tai skaitā IKT
būvvaldes kārtība) 2.pielikuma "Valsts informācijas
sistēmas attīstības aktivitātes apraksts"
6.1.apakšpunktā.
13 Tai skaitā IKT būvvaldes kārtībā jau saņemtā
VARAM saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks
saņemts.
14 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns
tiek iesniegts vienlaikus ar MK rīkojumu par projekta atlases
kārtu, par to pievieno norādi.
15 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī
finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem.
Viedās
administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas iesniegtajā
redakcijā
2. pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 9. septembra
rīkojumam Nr. 565
"2. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 9. augusta
rīkojumam Nr. 10
Centralizētās funkcijas vai
koplietošanas pakalpojumu attīstības plāns
1. Centralizētā funkcija vai
koplietošanas pakalpojums (turpmāk - pakalpojums)
Atbalsts vienotajos pakalpojumu pieteikšanas
kontaktpunktos
Projekta ietvaros paredzēts izvērst attālinātā ierēdņa
videozvana pakalpojumu valsts pārvaldes pakalpojumu
turētājiem1, izmantojot pakalpojumu
pieteikšanas koplietošanas tīklu, un tajā sniegtie
pakalpojumi būs pieejami visām sabiedrības grupām tajos
kontaktpunktos, kuros ir iegādāts un uzstādīts
nepieciešamais aprīkojums videozvana veikšanai.
Koplietošanas pakalpojums ietvers šādu
lietotājorientētu funkciju kopumu:
a) valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikumu
pieņemšanu2 klātienē un strukturētu nodošanu
pakalpojumu turētajiem;
b) iedzīvotāju klātienes atbalstu tādu pakalpojumu
pieteikšanai, kuru apraksti pieejami Portālā
Latvija.gov.lv;
c) tiešsaistes risinājuma nodrošināšanu attālinātai
iedzīvotāju konsultācijai ar pakalpojuma turētāja
speciālistu
|
2. Pakalpojuma sniedzējs
Koplietošanas pakalpojuma sniedzējs ir VARAM.
Koplietošanas pakalpojuma tehniskā risinājuma
nodrošinātājs ir Ventspils valstspilsētas pašvaldības
iestāde "Ventspils Digitālais centrs"
|
3. Pakalpojuma rādītāji
(pakalpojuma līmeņa vienošanās līmeņi (SLA))
VPVKAC pieejams pašvaldību, kuras nodrošinās VPVKAC
darbību, noteiktā darba laikā. VARAM un pašvaldības
noslēgušas sadarbības līgumus. Pēc sadarbības līguma
noslēgšanas tiek konkretizēti VPVKAC darba laiki.
Tehniskā risinājuma pieejamība tiks nodrošināta
normatīvajos aktos par valsts informācijas sistēmām
noteiktajā apjomā, paredzot, ka risinājuma veiktspēja
nodrošinās vismaz 100 tās lietotāju vienlaicīgu darbu,
nodrošinot sistēmas reakciju uz lietotāju darbībām ne
ilgāku kā 4 sekundes vismaz 95 % lietotāju
pieprasījumiem. Sistēma tiek veidota mērogojama, ar
iespēju palielināt infrastruktūras veiktspēju. Risinājuma
lietotājiem tiks nodrošināts atbalsts telefoniskā un
e-pasta veidā, nodrošinot reakcijas laiku uz pieprasījumu
ne ilgāku kā 4 darba laika stundas
|
4. Pakalpojuma saņēmēju loks
Valsts pārvaldes iestādes vai cits tiesību
subjekts3, kura kompetencē ir nodrošināt
pakalpojumus iedzīvotājiem un kuru pakalpojumu apraksti
pieejami Portālā Latvija.gov.lv |
5. Pakalpojuma sniegšanu
nodrošinošais IKT risinājums
Koplietošanas pakalpojuma tehniskais risinājums ir
Ventspils valstspilsētas pašvaldības izveidotā IKT
infrastruktūra, kā arī ERAF projekta "Koplietošanas
IKT resursu attīstība pašvaldību vajadzībām"
(projekta Nr. 2.2.1.1/17/I/034) izveidotā infrastruktūra.
Tā ietver pilsētas ātrgaitas optisko datu pārraides tīklu
ar dublētu pieslēgumu maģistrālajiem republikāniskajiem
un starptautiskajiem optiskajiem datu pārraides kanāliem,
datu centru ar datu apstrādei, uzglabāšanai un drošības
nodrošināšanai nepieciešamo aprīkojumu, kā arī zvanu
centra sistēmu un lietotāju atbalsta dienestu.
Risinājums ir modulārs un projekta ietvaros
koplietošanas pakalpojums tiks pilnveidots:
a) uzlabota rindu pārvaldība, nodrošinot klientu
(iedzīvotāju, uzņēmēju) apkalpošanas sesiju plānošanu
attālinātā ierēdņa komunikācijas kanāliem un pakalpojumu
sniedzēju - speciālistu pieejamības kalendāra
pārvaldību;
b) VPVKAC vajadzībām izveidotas iestāžu e-formas
pieprasītākajiem pakalpojumiem
|
6. Pakalpojuma sniegšanas un
saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas
stratēģija
Tiks veikti grozījumi MK 2017. gada 4. jūlija noteikumos
Nr. 401 "Noteikumi par valsts pārvaldes vienoto
klientu apkalpošanas centru veidiem, sniegto pakalpojumu
apjomu un pakalpojumu sniegšanas kārtību", kuros
tiks papildināts ar koplietošanas pakalpojumu sniedzamo
pakalpojumu grozs, precizēti nosacījumi kontaktpunktu
izveidei, koplietošanas pakalpojuma tiesiskais regulējums
un kārtība IKT risinājuma darbībai un uzturēšanai,
nenosakot obligātu risinājuma izmantošanas kārtību
iestādēm.
Tiks izstrādāts VPVKAC IS tiesiskais regulējums, par
VPVKAC IS pārzini nosakot Ventspils valstspilsētas
pašvaldības iestādi "Ventspils Digitālais
centrs", kuros plānots iekļaut vispārējos
jautājumus, VPVKAC IS pārziņa pienākumus un atbildību,
funkcijas un uzdevumus, darbības un izmantošanas kārtību,
iekļaujamo informāciju, darbības un izmantošanas kārtību,
iekļaujamo informāciju, tās apjoms un informācijas
iekļaušanas un saņemšanas kārtību, noslēguma
jautājumi.
MK 2022. gada 11. oktobra sēdes protokollēmuma Nr. 52
"Informatīvais ziņojums "Par valsts budžeta
izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo
rezultātu izmantošanu likumprojekta "Par vidēja
termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam"
un likumprojekta "Par valsts budžetu 2023.
gadam" izstrādes procesā"" 90. punkts, kas
nosaka, ka klientu klātienes apkalpošanu saskaņā ar šī
protokollēmuma 89. punktā minētā izvērtējuma rezultātiem
par nododamo funkciju apmēru tiem valsts pārvaldes
pakalpojumiem, kur to atļauj pakalpojuma sniegšanas
specifika, no 2027. gada 1. janvāra nodrošina Valsts un
pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīklā.
Tehniskā risinājuma pilnveidošanai VARAM piesaistīs
ārpakalpojumu, prasību definēšanai pieaicinās pakalpojumu
turētājus - valsts pārvaldes iestādes un pašvaldības
|
7. Pakalpojuma finansēšanas
pieeja1
Koplietošanas pakalpojuma pilnveide tiks finansēta no
Atveseļošanās un noturības mehānisma fonda plāna reformu
un investīciju virziena 2.1. "Valsts pārvaldes,
t.sk., pašvaldību digitālā transformācija"
investīcijas 2.1.2.1.i. projekta Nr.
2.1.2.1.i.0/1/23/I/VARAM/011 "Pakalpojumu sniegšanas
reformas atbalsts", ko nodrošinās Eiropas Komisijas
piešķirtais finansējums un valsts budžeta finansējums PVN
izmaksu segšanai.
Koplietošanas pakalpojuma uzturēšanai tiks pieprasīts
finansējums valsts budžetā normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā
|
8. Pakalpojuma sniegšanas
uzsākšanai vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta
finansējuma apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un
izmaksas2
Pēc projekta pabeigšanas projekta rezultātu uzturēšanai
indikatīvi nepieciešams 15 % no izstrādes izmaksām, t.i.,
145 994 EUR ar PVN ik gadu. Summā ietverts pilnveidotās
informācijas sistēmas risinājuma uzturēšanas izmaksas un
infrastruktūras uzturēšanas izmaksas 111 863 EUR un
lietotāju atbalsta dienesta izmaksas 34 131 EUR.
Uzturēšanas izmaksas tiks pieprasītas no valsts
budžeta līdzekļiem normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā
|
Lietotie saīsinājumi:
IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
MK - Ministru kabinets
Projekts - investīcijas 2.1.2.1.i. projekts
"Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts"
Portāls Latvija.gov.lv - valsts pārvaldes pakalpojumu
portālā www.latvija.gov.lv
VARAM - Viedās administrācijas un reģionālās attīstības
ministrija
VPVKAC - valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas
centri
Piezīmes.
1. Saskaņā ar informatīvo ziņojumu "Par valsts
pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju
koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un
finansēšanu" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta
2022. gada 7. jūnija sēdē (prot. Nr. 30 29. §))
definētajām centralizēto funkciju un IKT koplietošanas
pakalpojumu finansēšanas pieejām.
2. Aizpilda, ja 7. punktā norādītā izvēlētā finansēšanas
pieeja paredz, ka pakalpojuma uzturēšanu pakalpojuma sniedzējs
nevar nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem un ir
nepieciešama finansējuma pārdale no pakalpojuma izmantotājiem
(citām valsts budžeta iestādēm) vai ir nepieciešams papildu
valsts budžeta finansējums, kas tiks pieprasīts normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā."
1 MK 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 399
"Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes
kontroles un sniegšanas kārtība" 2.2. apakšpunkts.
2 Attiecas uz valsts pārvaldes pakalpojumiem, kur
to pieļauj pakalpojuma nodrošināšanas specifika.
3 MK 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 399
"Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes
kontroles un sniegšanas kārtība" 2.2. apakšpunkts.
|
|
Saistītie dokumenti
-
Grozītais
-
Anotācija / tiesību akta projekts
-
Politikas plānošanas dokumenti
-
Citi saistītie dokumenti
|