Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 476 Rīgā 2024. gada 16. jūlijā (prot. Nr. 29 61. §) Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 12. jūnija noteikumos Nr. 333 "Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana ar viedajām pilsētvides tehnoloģijām" nolikums"Izdoti saskaņā ar likuma "Par
piesārņojumu" Izdarīt Ministru kabineta 2018. gada 12. jūnija noteikumos Nr. 333 "Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana ar viedajām pilsētvides tehnoloģijām" nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 2018, 127. nr.; 2020, 123A. nr.) šādus grozījumus: 1. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā: "1. Noteikumi nosaka Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta (turpmāk - finanšu instruments) finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana ar viedajām pilsētvides tehnoloģijām" (turpmāk - konkurss) nolikumu, projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, projektu iesniegumu iesniegšanas, izskatīšanas, apstiprināšanas un finansējuma piešķiršanas kārtību, kā arī projektu īstenošanas, pārskatu iesniegšanas un pārbaudes kārtību." 2. Izteikt 3. punktu šādā redakcijā: "3. Klimata un enerģētikas ministrija (turpmāk - ministrija) ir atbildīga par konkursa nolikuma izstrādi. Ministrija ar līgumu deleģē sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Vides investīciju fonds" (turpmāk - Vides investīciju fonds) pienākumu izsludināt projektu konkursu, pieņemt, vērtēt un apstiprināt projektu iesniegumus, pieņemt lēmumus par finanšu instrumenta finansējuma piešķiršanu, kā arī par līgumu par projekta īstenošanu (turpmāk - projekta līgums) noslēgšanu, grozīšanu un izbeigšanu, pārbaudīt pārskatus un kontrolēt projektu īstenošanu, atgūt projektiem izmaksātos finanšu instrumenta līdzekļus, kas atzīti par neattiecināmiem, un veikt monitoringa uzraudzību, ieskaitot informācijas sniegšanu par projektu enerģijas ietaupījumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem energoefektivitātes monitoringa jomā. Attiecībā uz šajā punktā minēto uzdevumu izpildi Vides investīciju fonds ir ministrijas pārraudzībā." 3. Izteikt 4. punktu šādā redakcijā: "4. Projekta iesniedzējs ir Latvijas Republikas pašvaldība vai tās iestāde (turpmāk - pašvaldība), vai pašvaldības kapitālsabiedrība, kas pilda pašvaldības deleģētos pārvaldes uzdevumus vai ir noslēgusi līgumu par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu." 4. Izteikt 6. punktu šādā redakcijā: "6. Pieejamais finanšu instrumenta finansējums (turpmāk - finansējums) konkursa pirmās kārtas ietvaros ir 8 000 000 euro, otrās kārtas ietvaros - 6 000 000 euro, tai skaitā: 6.1. atjaunojamos energoresursus izmantojošu viedo pilsētvides tehnoloģiju uzstādīšanai pirmās kārtas ietvaros - 2 000 000 euro, otrās kārtas ietvaros - 2 000 000 euro; 6.2. energoefektivitāti veicinošu viedo pilsētvides tehnoloģiju ieviešanai pirmās kārtas ietvaros - 6 000 000 euro, otrās kārtas ietvaros - 4 000 000 euro." 5. Izteikt 9. punktu šādā redakcijā: "9. Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājuma efektivitātes rādītājs (turpmāk - efektivitātes rādītājs), kas raksturo oglekļa dioksīda (turpmāk - CO2) emisijas samazinājumu attiecībā pret projekta iesniegumā norādīto finanšu instrumenta finansējumu, nedrīkst būt mazāks par 0,1 kg CO2/euro gadā. Skaitļus nenoapaļo un norāda ar divām zīmēm aiz komata. Šajā punktā noteiktais efektivitātes rādītājs nav attiecināms uz projektiem, kuros plānota atjaunojamos energoresursus izmantojošu viedo pilsētvides tehnoloģiju iegāde un uzstādīšana elektroenerģijas ražošanai un energoefektivitāti veicinošas viedās pilsētvides tehnoloģijas iegāde un uzstādīšana elektroenerģijas patēriņa samazināšanai." 6. Izteikt 10. punktu šādā redakcijā: "10. Konkursa ietvaros apstiprinātā projekta īstenošanas periods nepārsniedz divus gadus no dienas, kad stājies spēkā projekta līgums, kuru ar Vides investīciju fondu ir noslēdzis šo noteikumu 4. punktā minētais projekta iesniedzējs (turpmāk - finansējuma saņēmējs). Projekts uzskatāms par īstenotu, kad atbilstoši projekta līgumam ir īstenotas visas projektā plānotās aktivitātes un finansējuma saņēmējs ir iesniedzis Vides investīciju fondā pārskatu par visu projekta īstenošanas periodu (turpmāk - noslēguma pārskats)." 7. Izteikt 11. punktu šādā redakcijā: "11. Projekta iesniegumā norāda CO2 emisijas samazinājumu, no atjaunojamiem energoresursiem saražotās enerģijas daudzumu un patērētās enerģijas apjoma samazinājumu, ko plānots sasniegt, īstenojot finanšu instrumenta finansētas projekta aktivitātes. Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazinājumu projektam aprēķina saskaņā ar šo noteikumu 1. pielikumu." 8. Izteikt 12. punktu šādā redakcijā: "12. Projektu īsteno Latvijas Republikas teritorijā." 9. Papildināt ar 12.1 punktu šādā redakcijā: "12.1 Finansējums projekta iesniedzējam konkursa ietvaros tiek sniegts granta veidā." 10. Papildināt ar 14.1.3. apakšpunktu šādā redakcijā: "14.1.3. tā atrodas pašvaldības publiskajā teritorijā un ir projekta iesniedzēja bilancē (attiecas uz apgaismojuma infrastruktūru);". 11. Izteikt 14.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "14.2. īpašuma, valdījuma vai turējuma tiesības ir nostiprinātas zemesgrāmatā uz laiku, kas nav īsāks par pieciem gadiem pēc projekta pabeigšanas (izņemot gadījumu, ja pašvaldības īpašums uz normatīvā akta, līguma vai pašvaldības lēmuma pamata ir nodots pārvaldīšanā pašvaldības iestādei kā finansējuma saņēmējai), ja attiecināms;". 12. Izteikt 14.5. apakšpunktu šādā redakcijā: "14.5. projektā iekļautās aktivitātes attiecas uz projekta iesniedzēja veiktajām pašvaldības pārvaldes funkcijām, kas atbilst Pašvaldību likuma 4. pantā noteiktajām pašvaldību autonomajām funkcijām." 13. Izteikt 15.4. apakšpunktu šādā redakcijā: "15.4. projekta iesniedzējs projekta iesnieguma vērtēšanas gaitā centies prettiesiski iegūt vai ir ieguvis savā rīcībā Informācijas atklātības likuma 5. panta otrās daļas 5. punktā noteikto ierobežotas pieejamības informāciju vai prettiesiski centies ietekmēt vai ir ietekmējis projektu iesniegumu vērtēšanu, tai skaitā projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju, Vides investīciju fondu vai citu projektu konkursa vērtēšanā iesaistītu amatpersonu vai ekspertu." 14. Papildināt ar 15.5. apakšpunktu šādā redakcijā: "15.5. projekta iesniedzējam ir pasludināts maksātnespējas process, ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, apturēta vai pārtraukta projekta iesniedzēja saimnieciskā darbība vai projekta iesniedzējs tiek likvidēts;". 15. Papildināt ar 15.6. apakšpunktu šādā redakcijā: "15.6. projekta iesniedzējs vai persona, kura ir projekta iesniedzēja valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju, ar tādu prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis nepārsūdzams, ir atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem: 15.6.1. kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labumu pieņemšana, komerciāla uzpirkšana, neatļauta piedalīšanās mantiskos darījumos, prettiesiska labumu pieprasīšana, pieņemšana un došana vai tirgošanās ar ietekmi; 15.6.2. krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana; 15.6.3. izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas; 15.6.4. terorisms, terorisma finansēšana, terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi vai personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam;". 16. Papildināt ar 15.7. apakšpunktu šādā redakcijā: "15.7. projekta iesniedzējs ar tādu kompetentas institūcijas lēmumu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu un sodīts par kādu no šādiem pārkāpumiem: 15.7.1. vienas vai vairāku personu nodarbināšana, ja tām nav nepieciešamās darba atļaujas vai ja tās nav tiesīgas uzturēties Eiropas Savienības dalībvalstī; 15.7.2. personas nodarbināšana bez rakstveidā noslēgta darba līguma; 15.7.3. normatīvajos aktos par nodokļiem un nodevām noteikto informatīvo deklarāciju iesniegšanas termiņu neievērošana." 17. Svītrot 16. punktu. 18. Papildināt ar 16.1 punktu šādā redakcijā: "16.1 Lai pārbaudītu, vai projekta iesniedzējs, projekta iesniedzēja valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju, nav atzīta par vainīgu kādā no šo noteikumu 15.6. un 15.7. apakšpunktā minētajiem noziedzīgajiem nodarījumiem vai administratīviem pārkāpumiem, Vides investīciju fonds informāciju iegūst no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Sodu reģistrs"." 19. Izteikt 20. punktu šādā redakcijā: "20. Projekta iesniedzējam, kas plāno īstenot projekta aktivitātes un ir noslēdzis ar pašvaldību līgumu par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, finansējumu konkursa ietvaros piešķir saskaņā ar Komisijas 2011. gada 20. decembra Lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (turpmāk - Komisijas lēmums). Līgumā par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu norāda: 20.1. informāciju par sniedzamo sabiedrisko pakalpojumu; 20.2. prasības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam attiecībā uz nepieciešamajām investīcijām sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā, lai nodrošinātu minētos pakalpojumus saskaņā ar katram konkrētajam pakalpojumam noteiktajām prasībām; 20.3. informāciju par līguma darbības laiku, kas nepārsniedz 10 gadus; 20.4. informāciju par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju; 20.5. informāciju par pakalpojuma ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi sniedzējam piešķirto ekskluzīvo vai īpašo tiesību būtību; 20.6. informāciju par iespēju saņemt atlīdzības (kompensācijas) maksājumus un nosacījumus atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai; 20.7. atsauci uz Eiropas Komisijas lēmumu." 20. Papildināt ar 20.1 punktu šādā redakcijā: "20.1 Projekta iesniedzējs līgumu par deleģēto pārvaldes uzdevumu izpildi (kopiju) vai šo noteikumu 20. punktā minēto līgumu par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu (kopiju) iesniedz Vides investīciju fondā." 21. Papildināt ar 20.2 punktu šādā redakcijā: "20.2 Ja uz projekta iesniedzēju ir attiecināms šo noteikumu 20. punkts, projekta iesniedzējs iesniedz Vides investīciju fondā pašvaldības apliecinājumu, ka tā atbilstoši šo noteikumu 20.6. apakšpunktam nodrošina atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķinu, kontroli un pārskatīšanu, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanu un atmaksāšanu, ievērojot līgumā par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu noteikto pārbaužu regularitāti un nodrošinot, ka pārbaudes tiek veiktas ne retāk kā reizi trijos gados un līguma par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu darbības perioda beigās." 22. Papildināt ar 21.1 punktu šādā redakcijā: "21.1 Komercdarbības atbalstu drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu, kas sniegts saskaņā ar Komisijas lēmumu citas atbalsta programmas vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 %." 23. Izteikt 22.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "22.2. jaunu viedo pilsētvides tehnoloģiju (atjaunojamos energoresursus izmantojošu un energoefektivitāti veicinošu viedo pilsētvides tehnoloģiju, kas atbilst šo noteikumu 23., 24. un 24.1 punktam) iegāde, piegāde, uzstādīšana, ieregulēšana (testēšana) un apkalpojošā personāla instruktāža;". 24. Izteikt 22.5. apakšpunktu šādā redakcijā: "22.5. projekta demonstrēšanas un publicitātes pasākumu īstenošana, ja tie atbilst šo noteikumu 64. punktam;". 25. Izteikt 24.1. apakšpunktu šādā redakcijā: "24.1. atjaunojamos energoresursus izmantojošas viedās pilsētvides tehnoloģijas - saules un vēja elektrostacijas, ja to saražotā elektroenerģija vismaz 80 % apmērā tiek izmantota pašpatēriņam gada griezumā attiecīgajā sistēmas pieslēgumā vai visos projekta iesniedzēja objektos kopā un ja projekta iesniedzējs ir neto norēķinu sistēmas dalībnieks, un ja objektos netiek veikta saimnieciskā darbība, kā arī saules kolektori un siltumsūkņi un visu šo iekārtu kombinēti risinājumi, kuri aprīkoti ar lietu interneta viedajām ierīcēm un kuru kopējā uzstādāmā elektriskā jauda ir līdz 75 kilovatiem (kWel) vai kopējā uzstādāmā siltuma jaudu ir līdz 75 kilovatiem (kWth), un šīs iekārtas plānots uzstādīt pilsētvidē. Vides investīciju fonds nodrošina minētā nosacījuma uzraudzību projekta dzīves cikla laikā (amortizācijas periodā);". 26. Papildināt ar 24.1.1 apakšpunktu šādā redakcijā: "24.1.1 atjaunojamos energoresursus izmantojošas viedās pilsētvides tehnoloģijas - saules un vēja elektrostacijas, ja to saražotā elektroenerģija 100 % apmērā tiek izmantota pašpatēriņam un projekta iesniedzējs ar pašvaldību ir noslēdzis līgumu par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, kā arī saules kolektori un siltumsūkņi un visu šo iekārtu kombinēti risinājumi, kuri aprīkoti ar lietu interneta viedajām ierīcēm un kuru kopējā uzstādāmā elektriskā jauda ir līdz 75 kilovatiem (kWel) vai kopējā uzstādāmā siltuma jauda ir līdz 75 kilovatiem (kWth), un šīs iekārtas plānots uzstādīt pilsētvidē." 27. Izteikt 25.5. apakšpunktu šādā redakcijā: "25.5. apgaismojuma energoapgādes tīklu (apgaismojuma līniju zemsprieguma (maiņspriegums nepārsniedz 1000 V) elektriskie tīkli, kas nodrošina sprieguma padevi no transformatora apakšstacijas līdz ielu apgaismojuma balstam) un centralizētās vadības sistēmas demontāža, nomaiņa, izveide no jauna, iegāde, piegāde un montāža;". 28. Izteikt 25.6. apakšpunktu šādā redakcijā: "25.6. esošo fosilos energoresursus vai kūdru izmantojošu tehnoloģiju modernizācija, pilnīga vai daļēja aizstāšana ar fosilos energoresursus vai kūdru izmantojošām tehnoloģijām, mainot vai nemainot izmantoto fosilo energoresursu veidu;". 29. Izteikt 26.4.5. apakšpunktu šādā redakcijā: "26.4.5. CO2 emisiju samazinājuma, no atjaunojamiem energoresursiem saražotās enerģijas daudzuma un patērētās enerģijas apjoma samazinājuma aprēķins, ja tas nav iekļauts citā minētā dokumenta izstrādē;". 30. Izteikt 26.7. apakšpunktu šādā redakcijā: "26.7. projekta demonstrēšanas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši šo noteikumu 64. punktam;". 31. Izteikt 30.3. apakšpunktu šādā redakcijā: "30.3. konkursa pirmās kārtas ietvaros ir veiktas pēc šo noteikumu stāšanās spēkā, taču ne vēlāk kā līdz projekta īstenošanas beigām;". 32. Papildināt ar 30.3.1 apakšpunktu šādā redakcijā: "30.3.1 konkursa otrās kārtas ietvaros ir veiktas pēc konkursa izsludināšanas, bet ne vēlāk kā līdz projekta īstenošanas termiņa beigām;". 33. Izteikt 30.5. apakšpunktu šādā redakcijā: "30.5. ir norādītas pārskatā par projekta īstenošanas progresu (turpmāk - starpposma pārskats) vai noslēguma pārskatā, pievienojot projekta līgumā noteikto attaisnojošo dokumentu (tai skaitā projekta ietvaros noslēgto līgumu, darbu pieņemšanas un nodošanas aktu, rēķinu, maksājuma uzdevumu) kopijas;". 34. Izteikt 32. punktu šādā redakcijā: "32. Vides investīciju fonds 40 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izsludina konkursu par visu šo noteikumu 6. punktā minēto pirmās kārtas ietvaros pieejamo finansējumu. Otrās kārtas ietvaros Vides investīciju fonds konkursu izsludina 10 darbdienu laikā pēc grozījumu spēkā stāšanās attiecībā uz konkursa otrās kārtas organizēšanu par visu šo noteikumu 6. punktā minēto otrās kārtas ietvaros pieejamo finansējumu. " 35. Izteikt 33. punktu šādā redakcijā: "33. Vides investīciju fonds izsludina konkursu, ievietojot sludinājumu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un Vides investīciju fonda tīmekļvietnē. Sludinājumā norāda konkursa nosaukumu, konkursam pieejamo finanšu instrumenta finansējuma apmēru, projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu (datumu un laiku), kā arī elektroniskā pasta adresi, uz kuru nosūtāmi projektu iesniegumi, un norādi, kur iegūstama papildinformācija par konkursa nosacījumiem. Konkursa izsludināšanas dienā Vides investīciju fonds savā tīmekļvietnē ievieto vadlīnijas projektu iesniedzējiem projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai." 36. Izteikt 35. punktu šādā redakcijā: "35. Lai piedalītos konkursā, projekta iesniedzējs iesniedz Vides investīciju fondā projekta iesniegumu. Projekta iesniegumu iesniedz papīra dokumenta veidā vienā eksemplārā (oriģinālu vai projekta iesniedzēja apliecinātu kopiju) vai elektroniska dokumenta veidā, ja dokuments sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Projekta iesniegumu papīra dokumenta veidā var iesniegt, nosūtot pa pastu kā ierakstītu pasta sūtījumu un pievienojot identiski aizpildītu projekta iesniegumu elektroniskā veidā elektroniskajā datu nesējā (kompaktdiskā (CD) vai zibatmiņā). Projekta iesniegumu nosūta parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātu ar laika zīmogu saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu." 37. Svītrot 36.2.1. apakšpunktu. 38. Izteikt 36.2.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "36.2.2. projekta tehnisko raksturojumu, kurā detalizēti sniegta informācija par tehnoloģisko risinājumu - tehnoloģijas apraksts un vizuālais attēlojums, tehniskie parametri, produktu un programmatūru specifikācijas, inovācijas un jauninājumu apraksts un salīdzinājums ar tirgū līdz šim lietotajām tehnoloģijām." 39. Papildināt ar 36.2.2.1 apakšpunktu šādā redakcijā: "36.2.2.1 ja projekta iesniegumā plānotā aktivitāte attiecas uz viedā ielu apgaismojuma iegādi un uzstādīšanu, tad projekta iesniedzējs papildus šo noteikumu 36.2.2. apakšpunktā norādītajam projekta tehniskajam raksturojumam iesniedz šādu informāciju par viedo ielu apgaismojumu: 36.2.2.11. katras tās ielas vai publiskās teritorijas aprakstu, kurā paredzēts īstenot projektu, norādot ielu vai teritoriju platumu, brauktuvju skaitu, ielu apgaismojuma balstu attālumu no brauktuves, ietves platumu abās ielas pusēs, zaļās zonas platumu abās ielas puses, gaismekļu augstumu virs zemes, konsoles tipu un parametrus, attālumus starp esošajiem balstiem, trošu izvietojumu un garumus, gaismekļu stiprinājumus ēku sienās, to augstumus un savstarpējos attālumus; 36.2.2.12. projektējamā apgaismojuma aprēķinus katrai projekta īstenošanas shēmai; 36.2.2.13. informāciju par elektroenerģijas patēriņu pirms projekta īstenošanas un paredzamo elektroenerģijas patēriņu pēc projekta īstenošanas, norādot esošo un projektējamo gaismekļu jaudu un tipu un paredzamo elektroenerģijas patēriņa ietaupījuma aprēķinu; 36.2.2.14. informāciju par projekta īstenošanas vietas (ielas vai teritorijas) apgaismojuma klasi. Ja tāda nav noteikta, norāda visus parametrus, pēc kuriem izvēlēta apgaismojuma kategorija (satiksmes intensitāte, ceļa vai ielas raksturojums - sazarojumi, krustojumi, to apgrūtinājumi un šķēršļi, ietves, veloceliņi un citi parametri). Projekta iesniedzējam jānodrošina nomainītajiem gaismekļiem minimālās apgaismojuma prasības atbilstoši vietas apgaismojuma klasei un atbilstība Latvijas Republikas būvnormatīvu un standartu prasībām par ielu un ceļu apgaismojumu;". 40. Izteikt 36.2.3. apakšpunktu šādā redakcijā: "36.2.3. plānoto CO2 emisiju samazinājuma, no atjaunojamiem energoresursiem saražotās enerģijas daudzuma un patērētās enerģijas apjoma samazinājuma aprēķinu;". 41. Izteikt 36.2.8. apakšpunktu šādā redakcijā: "36.2.8. dokumentu kopijas, kas apliecina, ka pašvaldība ir ieviesusi energopārvaldības sistēmu un paziņojusi par to Būvniecības valsts kontroles birojam saskaņā ar normatīvajiem aktiem energoefektivitātes un monitoringa jomā (ja attiecināms)." 42. Papildināt ar 36.2.9. apakšpunktu šādā redakcijā: "36.2.9. līguma kopiju par deleģēto pārvaldes uzdevumu izpildi vai par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu (ja attiecināms);". 43. Papildināt ar 36.2.10. apakšpunktu šādā redakcijā: "36.2.10. dokumentu kopijas par apgaismojuma infrastruktūras uzskaiti projekta iesniedzēja bilancē (ja attiecināms);". 44. Izteikt 37. punktu šādā redakcijā: "37. Projekta iesnieguma iesniedzējs, sagatavojot projekta iesniegumu, ievēro šādus nosacījumus: 37.1. (Svītrots) 37.2. projekta iesnieguma veidlapu sagatavo datorrakstā latviešu valodā; 37.3. projekta iesniegumu izstrādā šādā datņu formātā: projekta iesnieguma veidlapu - DOC, DOCX vai PDF formātā; shēmas, rasējumus - PDF, JPG, JPEG vai TIFF formātā, projekta aktivitāšu izmaksu tāmi un laika grafiku - XLS, XLSX, PDF, JPG, JPEG vai TIFF formātā; 37.4. projekta iesniegumā visos aprēķinos izmantotā naudas vienība ir euro. Finansējuma apmēru nosaka euro un centos, summas norādot ar precizitāti līdz divām zīmēm aiz komata, noapaļojot līdz tuvākajai simtdaļai uz leju, ja trešais cipars aiz komata ir 4 vai mazāks, vai uz augšu, ja trešais cipars aiz komata ir 5 vai lielāks; 37.5. projekta iesnieguma veidlapu paraksta ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu, papildu iesniedzamo dokumentu oriģinālus paraksta katru atsevišķi ar autora drošu elektronisko parakstu un apliecina ar laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. Ja papildu iesniedzamie dokumenti ir dokumentu kopijas, tos apliecina ar projekta iesnieguma iesniedzēja drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektroniskiem dokumentiem un dokumentu juridisko spēku (ja attiecināms)." 45. Izteikt 38. punktu šādā redakcijā: "38. Vides investīciju fonds reģistrē saņemtos projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numurus un septiņu darbdienu laikā pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām rakstveidā paziņo projekta iesniedzējam projekta iesnieguma identifikācijas numuru." 46. Izteikt 40. punktu šādā redakcijā: "40. Ja projekta iesniegumu Vides investīciju fonds saņem pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, tas netiek vērtēts un Vides investīciju fonds rakstveidā informē projekta iesnieguma iesniedzēju par projekta iesnieguma saņemšanu pēc termiņa beigām un atteikumu to vērtēt." 47. Izteikt 41. punktu šādā redakcijā: "41. Projektu iesniegumu izskatīšanai un vērtēšanai Vides investīciju fonds izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk - vērtēšanas komisija). Iesniegtos projektu iesniegumus vērtē ne ilgāk kā trīs mēnešus." 48. Izteikt 43. punktu šādā redakcijā: "43. Vērtēšanas komisijā ietilpst viens ministrijas un divi Vides investīciju fonda pārstāvji, kā arī viens Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvis. Vērtēšanas procesa administrēšanu nodrošina Vides investīciju fonds. Vērtēšanas komisiju vada Vides investīciju fonda pārstāvis." 49. Izteikt 44.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "44.2. ja tiek konstatēta neatbilstība vienam vai vairākiem šo noteikumu 3. pielikumā minētajiem precizējamiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem, Vides investīciju fonds rakstveidā informē projekta iesniedzēju par konstatētajām neatbilstībām un aicina precizēt projekta iesniegumu. Projekta iesnieguma precizēšanas termiņš ir 20 darbdienas no dienas, kad Vides investīciju fonds ir informējis projekta iesniedzēju par projekta iesnieguma neatbilstību kritērijiem;". 50. Izteikt 48. punktu šādā redakcijā: "48. Ja nepieciešams, Vides investīciju fonds pieprasa Iekšlietu ministrijas Informācijas centram informāciju, lai novērtētu projektu iesniedzēju atbilstību šo noteikumu 15.6. un 15.7. apakšpunktā minētajām prasībām." 51. Izteikt 50. punktu šādā redakcijā: "50. Ja vairāki projektu iesniegumi saņēmuši vienādu punktu skaitu, Vides investīciju fonda valdes priekšsēdētājs, pieņemot lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, priekšroku dod projekta iesniegumam, kurā plānots lielāks CO2 emisijas samazinājuma efektivitātes rādītājs saskaņā ar projekta iesnieguma veidlapā (2. pielikuma 2.14. apakšpunkts) minēto rādītāju." 52. Izteikt 58.5. apakšpunktu šādā redakcijā: "58.5. projekta aktivitātes, to īstenošanas laiku un projektā sasniedzamos rezultātus, tai skaitā sasniedzamo CO2 emisiju samazinājumu;". 53. Izteikt 58.6. apakšpunktu šādā redakcijā: "58.6. līguma darbības termiņu un monitoringa prasības CO2 emisijas samazinājumam;". 54. Izteikt 60. punktu šādā redakcijā: "60. Ja pēc projekta līguma noslēgšanas tajā nepieciešams izdarīt grozījumus, finansējuma saņēmējs iesniedz Vides investīciju fondā pieprasījumu par nepieciešamajiem grozījumiem projekta līgumā, pamatojot grozījumu nepieciešamību. Vides investīciju fonds pēc pieprasījuma saņemšanas izvērtē grozījumu nepieciešamību un sniedz atbildi 20 darbdienu laikā pēc projekta līguma grozījumu saņemšanas. Grozījumu veikšana projekta līgumā nedrīkst pasliktināt projekta līgumā norādīto CO2 emisijas samazinājumu gadā." 55. Izteikt 63. punktu šādā redakcijā: "63. Visus projekta ietvaros veiktos izdevumus finansējuma saņēmējs pamato ar rakstveida līgumiem un grāmatvedības dokumentiem." 56. Izteikt 64. punktu šādā redakcijā: "64. Finansējuma saņēmējs nodrošina projekta publicitāti, tai skaitā projekta demonstrēšanas pasākumus: 64.1. ievietojot savā tīmekļvietnē (ja tāda ir) informāciju par projekta īstenošanu, finansējuma izlietojumu un plānoto un sasniegto CO2 emisijas samazinājumu; 64.2. projekta īstenošanas laikā noorganizējot vismaz vienu pasākumu, kurā tas informē sabiedrību par projekta aktivitātēm un rezultātiem; 64.3. projekta rezultātu monitoringa periodā noorganizējot vismaz vienu pasākumu, kurā tas informē sabiedrību par projekta aktivitātēm un rezultātiem (tai skaitā sasniegto enerģijas ietaupījumu un CO2 emisijas samazinājumu); 64.4. pie viedās pilsētvides tehnoloģijas vai pie ēkas, kurā ir īstenotas projekta aktivitātes, izvietojot informatīvu plāksnīti (ja attiecināms); 64.5. izveidojot un izvietojot publiski pieejamā vietā stendu vai ekspozīciju, kas veicina sabiedrības izpratni par projekta īstenošanas laikā sasniegto enerģijas ietaupījumu un CO2 emisijas samazinājumu, ja attiecināms. 64.6. veicot citus publicitātes pasākumus pēc saviem ieskatiem." 57. Svītrot 65. punktu. 58. Izteikt 68. punktu šādā redakcijā: "68. Finansējuma saņēmējs piecus kalendāra gadus pēc projekta pabeigšanas (turpmāk - monitoringa periods) katru gadu veic projekta rezultātu monitoringu par sasniegto enerģijas ietaupījumu un CO2 emisijas samazinājumu un attiecīgi līdz nākamā gada 31. janvārim iesniedz Vides investīciju fondā projekta rezultātu monitoringa pārskatu par monitoringa gadu atbilstoši projekta līgumam pievienotajam paraugam. Monitoringa periods sākas nākamā mēneša pirmajā datumā pēc noslēguma pārskata apstiprināšanas. Monitoringa gads sākas kārtējā gada 1. janvārī un ilgst līdz 31. decembrim." 59. Izteikt 73. punktu šādā redakcijā: "73. Ministrija veic maksājumu piecu darbdienu laikā, pamatojoties uz Vides investīciju fonda atzinumu par finansējuma saņēmēja iesniegto maksājumu pieprasījumu un apliecinājumu par finansējuma saņēmēja pārskata apstiprināšanu. Ministrija minēto termiņu var pagarināt par laiku, kas nepieciešams precizējumu un pieprasītās papildu informācijas izskatīšanai, bet ne ilgāk kā par piecām darbdienām". 60. Izteikt 74. punktu šādā redakcijā: "74. Finansējuma saņēmējs pārskatus iesniedz elektroniski kopā ar projekta līgumā minētajiem pamatojošajiem dokumentiem." 61. Izteikt 80. punktu šādā redakcijā: "80. Ja Vides investīciju fonds atbilstoši finansējuma saņēmēja iesniegtajam monitoringa pārskatam par iepriekšējo monitoringa gadu (izņemot pēdējo monitoringa gadu) konstatē, ka projekta līgumā norādītais CO2 emisijas samazinājums gadā, salīdzinot ar monitoringa pārskatā norādīto CO2 emisijas samazinājumu gadā, nav sasniegts, Vides investīciju fonds 20 darbdienu laikā pēc monitoringa pārskata saņemšanas aprēķina neatbilstības apmēru (turpmāk - CO2 emisijas neatbilstība) par pilnu monitoringa gadu un par to informē finansējuma saņēmēju." 62. Izteikt 81. punktu šādā redakcijā: "81. Finansējuma saņēmējs 30 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 80. punktā minētās informācijas saņemšanas iesniedz Vides investīciju fondā pasākumu plānu CO2 emisijas neatbilstības novēršanai (turpmāk - plāns). Ja finansējuma saņēmējs neiesniedz monitoringa pārskatu vai pasākuma plānu šajos noteikumos minētajā termiņā, Vides investīciju fonds aprēķina CO2 emisijas neatbilstību par pilnu monitoringa gadu un par to rakstveidā informē finansējuma saņēmēju." 63. Izteikt 82.1. apakšpunktu šādā redakcijā: "82.1. nepieciešamos CO2 emisijas samazināšanas organizatoriskos un tehniskos pasākumus;". 64. Izteikt 83. punktu šādā redakcijā: "83. Vides investīciju fonds 20 darbdienu laikā pēc plāna saņemšanas pārbauda tā atbilstību šo noteikumu 82. punktam un apstiprina to. Ja plāns neatbilst šo noteikumu 82. punktam, Vides investīciju fonds 20 darbdienu laikā pēc plāna saņemšanas rakstveidā informē finansējuma saņēmēju un finansējuma saņēmējs novērš konstatētos trūkumus 20 darbdienu laikā pēc informācijas saņemšanas. Ja finansējuma saņēmējs nenovērš minētos trūkumus, Vides investīciju fonds aprēķina CO2 emisijas neatbilstību par attiecīgo monitoringa gadu un rakstveidā par to informē finansējuma saņēmēju. Ja plāns atbilst šo noteikumu 82. punktam, finansējuma saņēmējs īsteno plānu saskaņā ar šo noteikumu 84. punktu." 65. Izteikt 84. punktu šādā redakcijā: "84. Finansējuma saņēmējs plānu īsteno par saviem līdzekļiem ne ilgāk kā līdz nākamā gada 31. decembrim no brīža, kad plānu ir apstiprinājis Vides investīciju fonds. Monitoringa periodā neieskaita laiku, kad finansējuma saņēmējs īsteno plānu, kurā paredzēti šo noteikumu 82.2. apakšpunktā minētie papildu pasākumi. Monitoringa periodā ieskaita laiku, kad finansējuma saņēmējs īsteno plānu, kurā paredzēti šo noteikumu 82.1. apakšpunktā minētie pasākumi, ja tādā veidā tiek sasniegts projekta līgumā un projekta iesniegumā norādītais CO2 emisijas samazinājums gadā. Pēc plāna īstenošanas finansējuma saņēmējs monitoringu nodrošina attiecībā uz esošajām projekta ietvaros īstenotajām aktivitātēm un plānā īstenotajiem pasākumiem." 66. Izteikt 85. punktu šādā redakcijā: "85. Ja Vides investīciju fonds, izvērtējot projekta pēdējā monitoringa gada monitoringa pārskatu, konstatē, ka projekta līgumā norādītais CO2 emisiju samazinājums gadā, salīdzinot ar faktisko monitoringa perioda vidējo CO2 emisiju samazinājumu gadā, nav sasniegts, Vides investīciju fonds aprēķina CO2 emisijas neatbilstības apmēru saskaņā ar šo noteikumu 86. punktu, pieņem lēmumu par projektam izmaksāto finanšu instrumenta līdzekļu atzīšanu par neattiecināmiem un finanšu instrumenta līdzekļu atgūšanu un rakstveidā par to informē finansējuma saņēmēju." 67. Izteikt 86. punktu šādā redakcijā: "86. Atgūstamo neattiecināmo līdzekļu apjomu atbilstoši
konstatētajai CO2 emisijas neatbilstībai nosaka,
izmantojot šādu formulu: kur: EKIIn.l - atgūstamais neattiecināmo līdzekļu apjoms, euro (noapaļots uz augšu līdz divām zīmēm aiz komata); CO2_Līgums - projekta līgumā un projekta iesniegumā norādītais CO2 emisijas samazinājums gadā, tonnas; CO2_1.gads; CO2_2.gads; CO2_3.gads; CO2_4.gads; CO2_5.gads - piecu monitoringa gadu sasniegtais CO2 emisijas samazinājums, tonnas (noapaļots uz augšu līdz divām zīmēm aiz komata); 5 - monitoringa gadu skaits; EKII - piešķirtais finanšu instrumenta finansējums, euro. ECBlikme - Eiropas Centrālās bankas refinansēšanas likme, kas ir spēkā dienā, kad pieņemts lēmums par līdzekļu atgūšanu." 68. Izteikt 87. punktu šādā redakcijā: "87. Vides investīciju fonds, pieņemot lēmumu par projektam izmaksāto finanšu instrumenta līdzekļu atzīšanu par neattiecināmiem un finansējuma atgūšanu atbilstoši konstatētajai CO2 emisijas neatbilstībai, ņem vērā CO2 emisiju samazinājuma apjomu no papildu pasākumiem, kas veikti pēc projekta pabeigšanas, un finansējuma saņēmēja sniegto argumentēto informāciju par CO2 emisijas samazinājumu, ja ir radušies iepriekš neparedzami vai neatkarīgi ārēji apstākļi, kas ir ietekmējuši projekta līgumā un projekta iesniegumā noteikto rezultātu sasniegšanu." 69. Izteikt 90. punktu šādā redakcijā: "90. Finansējuma saņēmējs finanšu instrumenta līdzekļus, kas atzīti par neattiecināmiem saskaņā ar šo noteikumu 85. punktu, atmaksā ministrijai uz Vides investīciju fonda lēmumā par projektam izmaksāto finanšu instrumenta līdzekļu atzīšanu par neattiecināmiem un finanšu instrumenta līdzekļu atgūšanu norādīto kontu atbilstoši projekta līgumā noteiktajai kārtībai." 70. Papildināt ar 90.1 punktu šādā redakcijā: "90.1 Ja ir konstatēts, ka ar saimniecisko darbību nesaistīts projekts tā ieviešanas gaitā vai projekta dzīves cikla laikā (amortizācijas periodā) kļūst par projektu, kas saistīts ar saimniecisko darbību, vai ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta piešķiršanas prasības vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma sniegšanai, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt ministrijai uz Vides investīciju fonda vēstulē norādīto kontu saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem." 71. Papildināt ar 94.1 punktu šādā redakcijā: "94.1 Pašvaldība un finansējuma saņēmējs dokumentāciju par saņemto komercdarbības atbalstu glabā 10 gadus no līguma par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu darbības termiņa beigām, savukārt Vides investīciju fonds dokumentāciju, kas saistīta ar komercdarbības atbalsta piešķiršanu, glabā 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas." 72. Papildināt ar XII1 nodaļu šādā redakcijā: "XII1. Konkursa īstenošanas uzraudzība un novērtēšana 94.2 Vides investīciju fonds katru gadu līdz 31. janvārim sagatavo konkursa uzraudzības pasākumu plānu kārtējam gadam. 94.3 Konkursa īstenošanas uzraudzība šo noteikumu izpratnē ir: 94.31. finansējuma izlietojuma atbilstības uzraudzība; 94.32. Vides investīciju fonda finanšu audits; 94.33. finanšu instrumenta darbības audits, vadības un kontroles sistēmas audits. 94.4 Ministrija un Vides investīciju fonds nodrošina audita veicējam: 94.41. ar finanšu instrumenta īstenošanu saistītos dokumentus, tai skaitā projektu līgumus un grozījumus projektu līgumos, starpposma pārskatus un noslēguma pārskatus; 94.42. ar finanšu instrumenta darbību saistīto dokumentu izrakstus un kopijas." 73. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums). 74. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums). 75. Izteikt 3. pielikumu jaunā redakcijā (3. pielikums). 76. Izteikt 4. pielikumu jaunā redakcijā (4. pielikums). Ministru prezidente E. Siliņa Klimata un enerģētikas ministrs K. Melnis
Klimata un enerģētikas ministrijas iesniegtajā redakcijā 1. pielikumsMinistru kabineta 2024. gada 16. jūlija noteikumiem Nr. 476 "1. pielikums Oglekļa dioksīda emisiju samazinājuma aprēķins1. Oglekļa dioksīda (turpmāk - CO2) emisijas samazinājumu aprēķina kā starpību starp CO2 emisijas apjomu pirms projekta īstenošanas un CO2 emisijas apjomu, ko plānots sasniegt pēc projekta īstenošanas: SEGsam = SEGpirms - SEGpēc, kur SEGsam - CO2 emisijas samazinājums gadā, t CO2 ek./gadā; SEGpirms - CO2 emisijas pirms projekta īstenošanas, t CO2 ek./gadā; SEGpēc - CO2 emisijas pēc projekta īstenošanas, t CO2 ek./gadā. 2. CO2 emisijas samazinājumu pēc elektroenerģijas patēriņa samazināšanas aprēķina, izmantojot šādu formulu: SEGpirms = Qel_pirms × Fel, kur Qel_pirms - faktiski patērētais elektroenerģijas apjoms pirms projekta īstenošanas (aprēķina patērētās elektroenerģijas vismaz divu pēdējo noslēgto kalendāra gadu vidējo rādītāju), MWh/gadā; Fel - CO2 emisijas faktors elektroenerģijai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh. SEGpēc = Qel_pēc × Fel, kur Qel_pēc - plānotais patērējamais elektroenerģijas apjoms pēc projekta īstenošanas, MWh/gadā; Fel - CO2 emisijas faktors elektroenerģijai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh. 3. CO2 emisijas samazinājumu, ja tiek nomainītas vai modernizētas energoresursu tehnoloģijas, aprēķina, izmantojot šādas formulas: 3.1. ja fosilos energoresursus izmantojoša siltumenerģijas ražošanas tehnoloģija tiek nomainīta pret atjaunojamos energoresursus izmantojošu tehnoloģiju:
Qsar_pirms - faktiski saražotais siltumenerģijas apjoms pirms projekta īstenošanas (aprēķina saražotās siltumenerģijas vismaz divu pēdējo noslēgto kalendāra gadu vidējo rādītāju), MWh/gadā; ηpirms - sadedzināšanas iekārtas (katlumājas, koģenerācijas stacijas) lietderības koeficients; Fpirms - CO2 emisijas faktors fosilajam energoresursam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh; Qpašp. - fosilos energoresursus izmantojošās tehnoloģijas darbībai nepieciešamais elektroenerģijas apjoms (pašpatēriņš) (aprēķina nepieciešamās elektroenerģijas vismaz divu pēdējo noslēgto kalendāra gadu vidējo rādītāju), MWh/gadā; Fel - CO2 emisijas faktors elektroenerģijai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh. SEGpēc = Qpašp. × Fel, kur Qpašp. - atjaunojamos energoresursus izmantojošās tehnoloģijas darbībai nepieciešamais elektroenerģijas apjoms (pašpatēriņš), MWh/gadā; Fel - CO2 emisijas faktors elektroenerģijai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh; 3.2. ja fosilos energoresursus izmantojoša siltumenerģijas ražošanas tehnoloģija tiek daļēji nomainīta pret atjaunojamos energoresursus izmantojošu tehnoloģiju:
Qsar_pirms - faktiski saražotais siltumenerģijas apjoms pirms projekta īstenošanas (aprēķina saražotās siltumenerģijas vismaz divu pēdējo noslēgto kalendāra gadu vidējo rādītāju), MWh/gadā; ηpirms - sadedzināšanas iekārtas (katlumājas, koģenerācijas stacijas) lietderības koeficients; Fpirms - CO2 emisijas faktors fosilajam energoresursam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh; Qpašp. - fosilos energoresursus izmantojošās tehnoloģijas darbībai nepieciešamais elektroenerģijas apjoms (pašpatēriņš) (aprēķina nepieciešamās elektroenerģijas vismaz divu pēdējo noslēgto kalendāra gadu vidējo rādītāju), MWh/gadā; Fel - CO2 emisijas faktors elektroenerģijai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh;
Qsar_pēc - plānotais saražojamais siltumenerģijas apjoms pēc projekta īstenošanas ar fosilos energoresursus izmantojošu tehnoloģiju, MWh/gadā; ηpēc - sadedzināšanas iekārtas (katlumājas, koģenerācijas stacijas) lietderības koeficients; Fpēc - CO2 emisijas faktors fosilajam energoresursam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh; Qpašp. - fosilos energoresursus izmantojošo tehnoloģiju darbībai nepieciešamais elektroenerģijas apjoms (pašpatēriņš), MWh/gadā; Qpašp.1 - atjaunojamos energoresursus izmantojošās tehnoloģijas darbībai nepieciešamais elektroenerģijas apjoms (pašpatēriņš), MWh/gadā; Fel - CO2 emisijas faktors elektroenerģijai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh; 3.3. ja fosilos energoresursus izmantojoša elektroenerģijas ražošanas tehnoloģija tiek nomainīta pret atjaunojamos energoresursus izmantojošu tehnoloģiju:
Qsar_pirms - faktiski saražotais elektroenerģijas apjoms pirms projekta īstenošanas (aprēķina saražotās elektroenerģijas vismaz divu pēdējo noslēgto kalendāra gadu vidējo rādītāju), MWh/gadā; ηpirms - sadedzināšanas iekārtas (tehnoloģijas, koģenerācijas stacijas) lietderības koeficients; Fpirms - CO2 emisijas faktors fosilajam energoresursam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh; Qpašp. - fosilos energoresursus izmantojošās tehnoloģijas darbībai nepieciešamais elektroenerģijas apjoms (pašpatēriņš) (aprēķina nepieciešamās elektroenerģijas vismaz divu pēdējo noslēgto kalendāra gadu vidējo rādītāju), MWh/gadā; Fel - CO2 emisijas faktors elektroenerģijai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh. SEGpēc = Qpašp. × Fel, kur Qpašp. - atjaunojamos energoresursus izmantojošās tehnoloģijas darbībai nepieciešamais elektroenerģijas apjoms (pašpatēriņš), MWh/gadā; Fel - CO2 emisijas faktors elektroenerģijai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh; 3.4. ja fosilos energoresursus izmantojoša elektroenerģijas ražošanas tehnoloģija tiek daļēji nomainīta pret atjaunojamos energoresursus izmantojošu tehnoloģiju:
Qsar_pirms - faktiski saražotais elektroenerģijas apjoms pirms projekta īstenošanas (aprēķina saražotās elektroenerģijas vismaz divu pēdējo noslēgto kalendāra gadu vidējo rādītāju), MWh/gadā; ηpirms - sadedzināšanas iekārtas (tehnoloģijas, koģenerācijas stacijas) lietderības koeficients; Fpirms - CO2 emisijas faktors fosilajam energoresursam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh; Qpašp. - fosilos energoresursus izmantojošās tehnoloģijas darbībai nepieciešamais elektroenerģijas apjoms (pašpatēriņš) (aprēķina nepieciešamās elektroenerģijas vismaz divu pēdējo noslēgto kalendāra gadu vidējo rādītāju), MWh/gadā; Fel - CO2 emisijas faktors elektroenerģijai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh.
Qsar_pēc - plānotais saražojamais elektroenerģijas apjoms pēc projekta īstenošanas ar fosilos energoresursus izmantojošu tehnoloģiju, MWh/gadā; ηpēc - sadedzināšanas iekārtas (tehnoloģijas, koģenerācijas stacijas) lietderības koeficients; Fpēc - CO2 emisijas faktors fosilajam energoresursam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh; Qpašp. - fosilos energoresursus izmantojošo tehnoloģiju darbībai nepieciešamais elektroenerģijas apjoms (pašpatēriņš), MWh/gadā; Qpašp.1 - atjaunojamos energoresursus izmantojošās tehnoloģijas darbībai nepieciešamais elektroenerģijas apjoms (pašpatēriņš), MWh/gadā; Fel - CO2 emisijas faktors elektroenerģijai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh. 4. CO2 emisijas samazinājumu, ja no elektrotīkla saņemtā elektroenerģija tiek pilnīgi vai daļēji aizstāta ar atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju saražoto elektroenerģiju, aprēķina, izmantojot šādu formulu: SEGpirms = Qsar_aer × Fel, kur Qsar_aer - ar atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju saražotās elektroenerģijas apjoms, kurš pilnīgi vai daļēji aizstāj elektroenerģiju no elektrotīkla, MWh/gadā; Fel - CO2 emisijas faktors elektroenerģijai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh. SEGpēc = Qpašp.1 × Fel, kur Qpašp.1 - atjaunojamos energoresursus izmantojošās tehnoloģijas darbībai nepieciešamais elektroenerģijas apjoms (pašpatēriņš), MWh/gadā; Fel - CO2 emisijas faktors elektroenerģijai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh. 5. CO2 emisijas samazinājumu, ja tiek aizvietota vai samazināta no siltumapgādes sistēmas saņemtā siltumenerģija, aprēķina, izmantojot šādu formulu: SEGpirms = Qsan_pirms × Fpirms, kur Qsan_pirms - faktiski saņemtais siltumenerģijas apjoms pirms projekta īstenošanas (aprēķina saņemtās siltumenerģijas vismaz divu pēdējo noslēgto kalendāra gadu vidējo rādītāju), MWh/gadā; Fpirms - CO2 emisijas faktors pirms projekta īstenošanas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh.
Qsan_pēc - plānotais saņemamais siltumenerģijas apjoms pēc projekta īstenošanas, MWh/gadā; Qsar_pēc - plānotais saražojamais siltumenerģijas apjoms pēc projekta īstenošanas, MWh/gadā (ja attiecināms); ηpēc - sadedzināšanas iekārtas (katlumājas, koģenerācijas stacijas) lietderības koeficients (ja attiecināms); Qpašp.1 - atjaunojamos energoresursus izmantojošās tehnoloģijas darbībai nepieciešamais elektroenerģijas apjoms (pašpatēriņš), MWh/gadā (ja attiecināms); Fel - CO2 emisijas faktors elektroenerģijai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh (ja attiecināms); Fpēc - CO2 emisijas faktors saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ēkas energoefektivitātes aprēķina metodi, t CO2/MWh (ja attiecināms). 6. Ja projekta īstenošanas laikā ēkā tiek īstenoti gan energoefektivitātes uzlabošanas pasākumi, gan fosilo energoresursu tehnoloģijas nomaiņa ar atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju, CO2 emisijas samazinājumu aprēķina, ņemot vērā abu aktivitāšu savstarpējo ietekmi, t. i., nedrīkst veikt CO2 emisijas samazinājuma dubulto aprēķinu. 7. Ja projektā plānots CO2 samazinājums transporta sektorā, emisijas samazinājumu aprēķina, izmantojot šādu formulu:
SEGpirms - SEG emisiju apjoms pirms projekta īstenošanas, t CO2 ek./gadā; L - transportlīdzekļa nobraukums gadā, km/gadā; C - transportlīdzekļa vidējais izlīdzinātais degvielas patēriņš, l/km; 1000 - degvielas patēriņa litru pāreja uz kubikmetriem; ρ - fosilās izcelsmes degvielas blīvums (degvielas patēriņa pārejai no tilpuma uz masas mērvienībām) atbilstoši tabulai, t/m3; - fosilās izcelsmes degvielas zemākais sadegšanas siltums atbilstoši tabulai, TJ/t; FCO2 - CO2 emisijas faktors izmantotajai fosilajai degvielai atbilstoši tabulai, tCO2/TJ.
SEGpēc - SEG emisiju apjoms pēc pasākuma īstenošanas, t CO2 ek./gadā; Lt - transportlīdzekļa nobraukums gadā pēc projekta īstenošanas, km/gadā; C - transportlīdzekļa vidējais izlīdzinātais degvielas patēriņš, l/km; 1000 - degvielas patēriņa litru pāreja uz kubikmetriem; ρ - fosilās izcelsmes degvielas blīvums (degvielas patēriņa pārejai no tilpuma uz masas mērvienībām) atbilstoši tabulai, t/m3; - fosilās izcelsmes degvielas zemākais sadegšanas siltums atbilstoši tabulai, TJ/t; FCO2 - CO2 emisijas faktors izmantotajai fosilajai degvielai atbilstoši tabulai, tCO2/TJ. Tabula Transportlīdzekļos izmantotās degvielas CO2 emisijas faktori un blīvums
Piezīme. * Atbilstoši Eiropas Komisijas 2012. gada 21. jūnija Regulas Nr. 601/2012 par siltumnīcefekta gāzu emisiju monitoringu un ziņošanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2003/87/EK VI pielikumam. 8. CO2 emisiju apjomam pēc projekta īstenošanas ir jābūt mazākam nekā sākotnējam CO2 emisijas apjomam, un CO2 emisiju samazinājums nevar pārsniegt sākotnējo emisiju apjomu."
Klimata un enerģētikas ministrijas iesniegtajā redakcijā 2. pielikums "2. pielikums Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana ar pilsētvides tehnoloģijām" iesnieguma veidlapa
Piezīme Ja projekta iesniegums iesniegts elektroniska dokumenta formā, projekta iesnieguma veidlapas pirmo lapu Vides investīciju fonds aizpilda kā atsevišķu elektronisko dokumentu.
1.1. Projekta iesniedzējs
1.2. Projekta iesniedzēja atbildīgā persona
1.3. Projekta iesniedzēja kontaktpersona
2.1. Projekta aktivitāte Atzīmēt vienu no projekta jomām
2.2. Projekta mērķis Formulēt projekta mērķi (līdz 500 rakstu zīmēm). 2.3. Projekta kopsavilkums Īsi aprakstīt projekta nepieciešamību un būtiskākās projekta aktivitātes un rezultātus, parādot ieguvumus enerģijas patēriņa un oglekļa dioksīda emisiju samazināšanā, vides aizsardzības uzlabošanā un ietekmi uz apkārtējiem iedzīvotājiem (līdz 2000 rakstu zīmēm). 2.4. Projekta nepieciešamības un aktivitāšu piemērotības pamatojums Nosaukt būtiskākās problēmas, kuras tiks risinātas ar projekta palīdzību, un pamatot to risināšanas aktualitāti. Nosaukt būtiskākās projekta aktivitātes, raksturot projektā izmantojamās tehnoloģijas un materiālus, norādot to priekšrocības un trūkumus, kā arī pamatojot to piemērotību projekta mērķu sasniegšanai un atbalstāmajām aktivitātēm, atsaukties uz pilsētu, reģionu vai valsts līmeņa plānošanas dokumentiem, kuru mērķi tiek sasniegti ar šo projektu (līdz 6000 rakstu zīmēm). 2.5. Projekta mērķa grupas apraksts Aprakstīt projekta mērķa grupu,
uz kuru attieksies projekta darbības un kuru tieši ietekmēs
projekta rezultāti 2.6. Projekta sasniegto rezultātu uzturēšana pēc projekta pabeigšanas Aprakstīt, kā tiks nodrošināta projekta sasniegto rezultātu uzturēšana pēc projekta pabeigšanas (līdz 3000 rakstu zīmēm). 2.7. Projekta aktivitāšu īstenošanai plānotie iepirkumi Nosaukt un raksturot projekta ietvaros plānotos publiskos iepirkumus un tajos izmantojamos kritērijus (zaļā publiskā iepirkuma kritēriji u.c.) (līdz 1000 rakstu zīmēm). 2.8. Galveno iekārtu specifikācija Iekārtu specifikācijas raksturojums, t.sk. nepieciešamās programmatūras, mākoņserveri, licences (līdz 4000 rakstu zīmēm). 2.9. Projekta inovācija Projekta inovācijas raksturojums (līdz 3000 rakstu zīmēm). 2.10. Projekta ietekme uz pielāgošanos klimata pārmaiņām Projektā iekļautās viedās pilsētvides tehnoloģijas raksturojums attiecībā uz pielāgošanos klimata pārmaiņām (līdz 3000 rakstu zīmēm). 2.11. Projekta ietekme uz gaisa kvalitāti Projekta ietekmes uz gaisa kvalitāti raksturojums, t.sk. ietekme uz gaisu piesārņojošo vielu - sēra dioksīda, slāpekļa dioksīda, ozona, oglekļa dioksīda, daļiņu PM10 un PM2,5 u.c. - samazināšanu (līdz 3000 rakstu zīmēm).
2.12. Projekta īstenošanas vieta
2.13. Projekta aktivitātes
2.14. Projektā sasniedzamais CO2 emisiju samazinājuma rādītājs
2.15. Projekta ietvaros sasniedzamā rādītāja - CO2 emisijas - samazinājuma pamatojums un aprēķins Pamatot projekta ietvaros sasniedzamo rādītāju (kas norādīti 2.14. punktā), t.sk. CO2 emisijas samazinājumu, un parādīt tā aprēķinu (ne vairāk kā 2000 rakstu zīmes, t.sk. norādot atsauci uz papildus pievienoto pielikumu) 2.16. Projekta atbilstība pašvaldības apstiprinātajos dokumentos noteiktajām prioritātēm klimata un enerģētikas mērķu sasniegšanai. Energopārvaldības sistēmas esība Pamatot projekta atbilstību pašvaldības apstiprinātajos dokumentos noteiktajām prioritātēm klimata un enerģētikas mērķu sasniegšanai. Aprakstīt, vai pašvaldība ir ieviesusi energopārvaldības sistēmu vai sertificētu energopārvaldības sistēmu un paziņojusi Būvniecības valsts kontroles birojam par sistēmas ieviešanu un identificētajiem pasākumiem atbilstoši normatīvajiem aktiem energoefektivitātes un monitoringa jomā (līdz 3000 rakstu zīmēm). 2.17. Projektā sasniedzamie saražotās atjaunojamās enerģijas daudzuma un patērētās enerģijas apjoma samazinājuma rādītāji
Piezīmes. 1. * Aizpilda, ja projektu plānots īstenot noteikumu 6.1. apakšpunktā minētajā jomā. 2. ** Aizpilda, ja projektu plānots īstenot noteikumu 6.2. apakšpunktā minētajā jomā.
3.1. Projekta ieviešanas un vadības kapacitāte Raksturot projekta iesniedzēja pieredzi līdzīga mēroga un specifikas projektu vadīšanā. (līdz 2000 rakstu zīmēm). 3.2. Projekta ieviešanas riski Identificēt un raksturot iespējamos projekta ieviešanas riskus (līdz 1000 rakstu zīmēm). 3.3. Pasākumi projekta ieviešanas risku mazināšanai Raksturot preventīvos pasākumus projekta ieviešanas risku mazināšanai (līdz 1000 rakstu zīmēm). 3.4. Projekta īstenošanas laiks
3.4.2. Projekta īstenošanas laika grafiks Norādiet projekta ietvaros plānoto aktivitāšu īstenošanas laikus atbilstošajam ceturksnim (ar skaitļiem "1-12" atzīmējiet atbilstošo kalendāra mēnesi).
Piezīme. * Grafikā norādītais pirmais ceturksnis ir pirmais aktivitāšu īstenošanas ceturksnis pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas dienas. 3.5. Projekta gatavības pakāpe Izvēlēties, kurš apgalvojums visprecīzāk raksturo projekta gatavības pakāpi.
4.1. Publicitātes pasākumi 4.1.1. Atzīmēt publicitātes pasākumu skaitu, kas tiks īstenoti projekta īstenošanas laikā.
4.1.2. Minēt konkrētus plānotos pasākumus
Piezīme. * Lietot šādus apzīmējumus: III - starptautiska mēroga pasākums; II - valsts mēroga pasākums; I - vietēja mēroga pasākums. 4.2. Laika grafiks
Piezīme. * Norādīt numuru, kas atbilst 4.1.2. punktā norādītajiem pasākumiem. 4.3. Publicitātes un demonstrēšanas pasākumu raksturojums Raksturot publicitātes un demonstrēšanas pasākumu plānu, būtiskākos satura elementus un kādā mērogā tos plānots organizēt (līdz 2000 rakstu zīmēm).
5.1. Aktivitāšu izmaksu tāme
Piezīmes. 1. * Papildināt attiecīgi no konkursa nolikuma atbalstāmajām aktivitātēm. 2. **3% no summas, neskaitot rezervi. 5.2. Projekta finansēšanas plāns (euro)
Piezīmes. 1. * Ne vairāk kā 70% no kopējām attiecināmajām izmaksām. 2. **Kopējās attiecināmās izmaksas norāda bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), ja tas ir atgūstams. Ja PVN nav atgūstams, kopējās attiecināmās izmaksas norāda ar PVN.
ar parakstu apliecinu, ka projekta iesniegšanas brīdī: 7.1. projekta iesniegumā un tā pielikumos iekļautā informācija atbilst patiesībai un projekta ieviešanai pieprasītais finansējums tiks izmantots saskaņā ar projekta iesnieguma aprakstu; 7.2. ar nomainītajiem gaismekļiem tiks nodrošinātas minimālās apgaismojuma prasības atbilstoši vietas apgaismojuma klasei un atbilstība Latvijas Republikas standartu prasībām par ielu un ceļu apgaismi (attiecināms, ja projekta iesniegumā plānotā aktivitāte attiecas uz viedā ielu apgaismojuma uzstādīšanu); 7.3. projekta iesniedzējs iesniedzis ne vairāk kā divus projektu iesniegumus; 7.4. projekta iesniegumam pievienotie dokumenti atbilst projekta iesniedzēja rīcībā esošajiem dokumentu oriģināliem; 7.5. projekta iesniedzējam projekta iesnieguma iesniegšanas termiņam tuvākajā dienā, kurā pieejama Valsts ieņēmumu dienesta informācija par nodokļu parādiem, ir nodokļu parādi, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādi, kas kopsummā pārsniedz 150 euro; 7.6. projekta iesniedzējs nav nonācis situācijā, kad pret to vērsta prasība par līdzekļu atgūšanu no citām valsts atbalsta programmām vai projektiem saskaņā ar iepriekšēju Eiropas Komisijas vai valsts atbalsta programmu apsaimniekotāju lēmumu, ar ko atbalsts tiek atzīts par nelikumīgu un nesaderīgu ar kopējo tirgu; 7.7. uz projekta iesniedzēju nav attiecināma neviena no šādām pazīmēm: 7.7.1. pašvaldības dome ir pieņēmusi lēmumu par finanšu stabilizācijas pieteikuma iesniegšanu (attiecināms uz pašvaldību); 7.7.2. finanšu ministrs ir iecēlis pašvaldības finanšu stabilizācijas procesa uzraugu attiecīgajā pašvaldībā (attiecināms uz pašvaldību); 7.8. projekta iesniedzējs, kas ir pašvaldības kapitālsabiedrība, atbilst šādiem nosacījumiem: 7.8.1. tam ar tiesas nolēmumu nav pasludināts maksātnespējas process, nav ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, nav apturēta vai pārtraukta projekta iesniedzēja saimnieciskā darbība vai projekta iesniedzējs netiek likvidēts; 7.8.2. projekta iesniedzējs vai persona, kura ir projekta iesniedzēja valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju, ar tādu prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis nepārsūdzams, ir atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem: 7.8.2.1. kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labumu pieņemšana, komerciāla uzpirkšana, neatļauta piedalīšanās mantiskos darījumos, prettiesiska labumu pieprasīšana, pieņemšana un došana vai tirgošanās ar ietekmi; 7.8.2.2. krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana; 7.8.2.4. izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas; 7.8.2.5. terorisms, terorisma finansēšana, terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi vai personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam; 7.8.3. projekta iesniedzējs ar tādu kompetentas institūcijas lēmumu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu un sodīts par kādu no šādiem pārkāpumiem: 7.8.3.1. vienas vai vairāku personu nodarbināšana, ja tām nav nepieciešamās darba atļaujas vai ja tās nav tiesīgas uzturēties Eiropas Savienības dalībvalstī; 7.8.3.2. personas nodarbināšana bez rakstveidā noslēgta darba līguma; 7.8.3.3. informatīvo deklarāciju iesniegšanas termiņu neievērošana normatīvo aktu par nodokļiem un nodevām jomā. Apliecinu, ka tad, ja projekts tiks apstiprināts: 7.9. līdzfinansējums projekta īstenošanai tiks sniegts vai nodrošināts nepieciešamajā apmērā; 7.10. nomainītajiem gaismekļiem tiks nodrošinātas minimālās apgaismojuma prasības atbilstoši vietas apgaismojuma klasei un atbilstība Latvijas Republikas standartu prasībām par ielu un ceļu apgaismi (attiecināms, ja projekta iesniegumā plānotā aktivitāte attiecas uz viedā ielu apgaismojuma uzstādīšanu); 7.11. projekta iesniegumā paredzētās attiecināmās izmaksas tiks veiktas un uzskaitītas finansējuma saņēmēja grāmatvedības uzskaitē (ja attiecināms), būs identificējamas, nodalītas no pārējām izmaksām un pārbaudāmas, un tās apliecinās attiecīgu attaisnojuma dokumentu oriģināli; 7.12. jebkāds sadārdzinājums, kas radīsies projekta īstenošanas laikā, tiks finansēts no projekta iesniedzēja līdzekļiem; 7.13. projekta īstenošanas laikā tiks īstenoti demonstrēšanas un publicitātes pasākumi saskaņā ar noteikumu prasībām; 7.14. iepirkumu procedūras tiks veiktas godīgas konkurences apstākļos, bez slepenām norunām; 7.15. noteikumu 26. punktā minētās izmaksas būs radušās pēc noteikumu spēkā stāšanās dienas vai otrās kārtas ietvaros, taču ne vēlāk kā līdz projekta īstenošanas termiņa beigām. Apliecinu, ka vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas: 7.16. finansējuma saņēmējs vai viņa pilnvarotā persona ik gadu līdz 31. janvārim iesniegs projekta rezultātu monitoringa pārskatu; 7.17. tiks nodrošināta projekta ietvaros sasniegto rezultātu un iegādātās viedās pilsētvides tehnoloģijas uzturēšana un lietošana atbilstoši projekta sākotnējam mērķim; 7.18. netiks pieļauta uzstādītās viedās pilsētvides tehnoloģijas demontāža. Ja notiks viedās pilsētvides tehnoloģijas uzlabošana, tad tiks paaugstināta tās efektivitāte, lai samazinātu enerģijas patēriņu un siltumnīcefekta gāzu emisiju. Apzinos, ka projektu var neapstiprināt finansēšanai no finanšu instrumenta, ja projekta iesniegums, ieskaitot šo sadaļu, nav pilnībā un kvalitatīvi aizpildīts, kā arī ja normatīvajos aktos par finanšu instrumenta ieviešanu plānotais līdzfinansējums projekta apstiprināšanas brīdī ir izlietots. Apzinos, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas dēļ pret projekta iesniedzēju var tikt uzsāktas administratīva un finansiāla rakstura sankcijas. Piekrītu, ka valsts SIA "Vides investīciju fonds" normatīvajos aktos nodokļu un nodevu jomā noteiktajā kārtībā pieprasa (ja nepieciešams) vai iegūst no Valsts ieņēmumu dienesta informāciju, kas apliecina, ka projekta iesniedzējam nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro.
Piezīme. Dokumenta rekvizītus "Paraksts" un "Zīmoga vieta" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu."
Klimata un enerģētikas ministrijas iesniegtajā redakcijā 3. pielikums "3. pielikums Administratīvās vērtēšanas kritēriji
Klimata un enerģētikas ministrijas iesniegtajā redakcijā 4. pielikums "4. pielikums Kvalitātes vērtēšanas kritēriji
Piezīme. * Vērtējumu aprēķina šādā kārtībā: 1. Aprēķina vidējo (vidējo aritmētisko) rādītāju, kas norādīts projektu iesniegumos, kuri atbilst administratīvās vērtēšanas kritērijiem un ir nodoti kvalitātes vērtēšanai: Rvid = R(1.projekts) + .. + R(n projekts)/n 2. Nosaka projekta rādītāja nobīdi no vidējā aritmētiskā rādītāja: Nobīde no vidējā = ((R(projekta)/Rvid) - 1) x 100 % 3. Piešķir vērtējumu pēc šādas skalas:
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 12. jūnija noteikumos Nr. 333 "Emisijas kvotu izsolīšanas ..
Statuss:
Spēkā esošs
Saistītie dokumenti
|