Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts zaudēs spēku 2025. gada 1. janvārī.
Dobeles novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 3
2024. gada 2. februārī Dobeles novada pašvaldības budžets 2024. gadam
APSTIPRINĀTI
ar Dobeles novada domes 2024. gada 2. februāra lēmumu Nr. 31/2 Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 10. panta pirmās daļas 1. punktu un 48. pantu, "Par pašvaldību budžetiem" 16. panta pirmo daļu 1. Apstiprināt Dobeles novada pašvaldības pamatbudžeta 2024. gadam ieņēmumus 52 733 943 euro apmērā, izdevumus 60 145 489 euro apmērā un finansēšanas līdzekļus 7 411 546 euro apmērā saskaņā ar 1., 2. un 3. pielikumu. 2. Apstiprināt Dobeles novada pašvaldības pamatbudžeta līdzekļu atlikumu uz 2024. gada 1. janvāri 8 169 300 euro apmērā. 3. Apstiprināt Dobeles novada pašvaldības ziedojumu un dāvinājumu budžetu 2024. gadam izdevumos 14 985 euro apmērā un finansēšanas līdzekļus 14 985 euro apmērā saskaņā ar 4. pielikumu. Noteikt Dobeles novada pašvaldības ziedojumu budžeta līdzekļu atlikumu uz 2024. gada 1. janvāri 15 025 euro apmērā, un noteikt līdzekļu atlikumu uz 2025. gada 1. janvāri 40 euro apmērā. 4. Apstiprināt Dobeles novada pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumus no saņemtajiem, aizņēmumiem 2024.gadam 1 629 485 euro apmērā un aizņēmumu pamatsummu atmaksai paredzētos līdzekļus 2 387 239 euro apmērā. 5. Noteikt no Dobeles novada pašvaldības 2024. gada pamatbudžeta neparedzētiem izdevumiem novirzāmo līdzekļu apjomu 150 000 euro apmērā. 8. Budžeta izpildītāji gada laikā drīkst izdarīt pamatbudžeta izdevumus tādā apmērā, kādā tiem Finanšu un grāmatvedības nodaļa asignējusi līdzekļus no vispārējiem ieņēmumiem, kā arī no budžeta izpildītāja faktiski iegūtajiem ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un no citiem pašu ieņēmumiem. Budžeta izpildītājs ir atbildīgs par to, lai budžeta izdevumi tiktu veikti saskaņā ar noteiktajiem mērķiem, apstiprinātiem darbības plāniem un izdevumi nepārsniedz tāmē apstiprinātos plānotos budžeta izdevumus ekonomiskās klasifikācijas kodu pirmās zīmes ietvaros. 9. Noteikt, ka budžeta iestāžu tāmēs paredzētie līdzekļi inventāra un pamatlīdzekļu iegādei ir apgūstami līdz kārtējā budžeta gada 1. oktobrim. 10. Noteikt, ka laika posmā starp Dobeles novada pašvaldības budžeta grozījumiem līdzekļus no programmas "Izdevumi neparedzētiem gadījumiem" var piešķirt ar Dobeles novada domes priekšsēdētāja rīkojumu neatliekamu un nozīmīgu pasākumu izdevumiem, kas nav paredzēti pašvaldības pamatbudžeta apropriācijās, visus piešķīrumus iekļaujot kārtējos budžeta grozījumos, kurus apstiprina Dobeles novada dome. 11. Noteikt ziedojumu un dāvinājumu budžetam apropriāciju, kas pieļauj tādus izdevumus, kuri nepārsniedz faktisko ieņēmumu un naudas līdzekļu atlikumu līmeni saimnieciskā gada sākumā. 12. Budžeta izpildītāji pamatbudžeta ieņēmumus par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citus pamatbudžeta ieņēmumus, kā arī ziedojumu budžeta ieņēmumus, kas pārsniedz budžetā noteikto apjomu, ar Dobeles novada domes atļauju var novirzīt izdevumu papildus finansēšanai. Budžeta izpildītāji drīkst izdarīt grozījumus tāmēs apstiprināto budžeta līdzekļu ietvaros, iesniedzot tos apstiprināšanai Dobeles novada domei. Visas izmaiņas apstiprinātajās budžeta tāmēs iekļaujamas kārtējos Dobeles novada pašvaldības 2024. gada budžeta grozījumos, kurus pieņem Dobeles novada dome. Dobeles novada pašvaldības domes priekšsēdētājs I. Gorskis
1. pielikums
Dobeles novada pašvaldības 02.02.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 3 "Dobeles novada pašvaldības budžets 2024. gadam" 2. pielikums
Dobeles novada pašvaldības 02.02.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 3 "Dobeles novada pašvaldības budžets 2024. gadam" 3. pielikums
Dobeles novada pašvaldības 02.02.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 3 "Dobeles novada pašvaldības budžets 2024. gadam" 4. pielikums
Dobeles novada pašvaldības 02.02.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 3 "Dobeles novada pašvaldības budžets 2024. gadam" 5. pielikums
Dobeles novada pašvaldības 02.02.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 3 "Dobeles novada pašvaldības budžets 2024. gadam" 6. pielikums
Dobeles novada pašvaldības 02.02.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 3 "Dobeles novada pašvaldības budžets 2024. gadam" Dobeles novada pašvaldības vidēja termiņa ceļu un ielu uzturēšanas finansēšanai
paredzētais autoceļu fonds, EUR EKONOMISKĀS SITUĀCIJAS RAKSTUROJUMS UN
PASKAIDROJUMA RAKSTS DOBELES NOVADA PAŠVALDĪBAS 2024. GADA BUDŽETAM I. NOVADA RAKSTUROJUMS
Dobeles novads izveidots apvienojot Dobeles, Auces un Tērvetes novadu, kopskaitā 21 teritoriālo vienību. Novadā ir divas pilsētas – Dobele un Auce. Dobeles pilsētā atrodas novada administratīvais centrs. Auces pilsēta ar lauku teritoriju atrodas 42 kilometru attālumā no Dobeles, starp Zemgali un Kurzemi, pašos Latvijas dienvidos, tikai 7 km no Lietuvas robežas. Novads robežojas ar Saldus, Tukuma un Jelgavas novadu, tam ir 50,32 km gara robežas zona ar Lietuvu. Dobeles novada teritorijā uz 01.01.2023. visvairāk iedzīvotāju un vislielākais iedzīvotāju blīvums ir novada centrā – Dobeles pilsētā (9224 iedzīvotāji, blīvums 1153 iedz./km2). Ne tik blīvi apdzīvota ir Auces pilsēta (2368 iedzīvotāji, 646,99 iedz./km2). Tikai 5 novada pagastos iedzīvotāju skaits ir virs viena tūkstoša. Lielākais pagasts iedzīvotāju skaita ziņā ir Auru pagasts, tajā ir arī lielākais iedzīvotāju blīvums (26,48 iedz./km2), savukārt vismazāk iedzīvotāju ir Ukru pagastā, arī mazākais iedzīvotāju blīvums ir šajā pagastā – 3,27 iedz./km2. Līdzīgi kā visā Latvijā, Dobeles novadā iedzīvotāju skaits gadu no gada samazinās. 1. att. Iedzīvotāju skaits novada teritoriālajās vienībās uz 01.01.2023 (PMLP dati). Salīdzinot ar iepriekšējo gadu 2023. gadā Dobeles novadā ir nedaudz samazinājies darbaspējas vecuma iedzīvotāju skaits, savukārt, iedzīvotāju līdz darbaspējas vecumam un pēc darbaspējas vecuma skaits nedaudz palielinājies.
2. att. Darbspējas vecuma struktūra novadā uz 01.01.2023 (PMLP dati). Viens no ekonomiskās situācijas rādītājiem ir bezdarba līmenis. Reģistrētais bezdarba līmenis Dobeles novadā uz 30.11.2023. bija – 4,8 %, kas ir par 0,2 procentpunktiem vairāk nekā 2022. gada 30. novembrī. Zemgales statistiskajā reģionā kopumā uz šo pašu laika periodu – 3,9 %, valstī kopumā 4,1%. Galvenie saimnieciskās darbības virzieni ir lauksaimniecība novada lauku teritorijā, tirdzniecība un pakalpojumu sfēra, un rūpniecība Dobeles un Auces pilsētā. Dobeles pilsētā sekmīgi strādā vairāki konkurētspējīgi uzņēmumi, kuru saražotās produkcijas lielākā daļa tiek eksportēta. Rūpniecība Dobelē veido pusi no te radītās pievienotās vērtības, uzrādot augstu rādītāju valstī. Novada lauku teritorijā galvenās nozares ir lauksaimniecība un mežsaimniecība. Novadā ir vienas no auglīgākajām lauksaimniecībā izmantojamām zemēm (Tērvetes un Dobeles apkārtne), savukārt, lielāki mežu masīvi koncentrēti Auces apkārtnē. Pēc Lursoft statistikas datiem Dobeles novadā 2023. gadā bija 2133 aktīvi uzņēmumi. 2023. gadā novadā reģistrēti 78 jauni uzņēmumi, no tiem 71 sabiedrība ar ierobežotu atbildību, 7 individuālie komersanti un 85 uzņēmumi likvidēti. Pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumi uz 1 novada iedzīvotāju katru gadu palielinās un 2023. gadā sasniedza 1 942 EUR, kas salīdzinot ar 2022. gadu pieauguši par 405 EUR. Pašvaldības darbības finansiālo pamatu veido budžets, kas ir svarīgākais instruments pašvaldības autonomo funkciju izpildes nodrošināšanai, ekonomisko un sociālo vajadzību sabalansēšanai, kā arī pašvaldības teritorijas ilgtermiņa attīstībai. Pašvaldības ekonomisko attīstību un finanses ietekmē kopīgā situācija ekonomiskajā un sociālajā vidē valstī. Lai pašvaldība nodrošinātu līdzsvarotu un ilgtermiņā noturīgu izaugsmi savā teritorijā, nepieciešama stabila makroekonomiskā vide valstī. Dobeles novada pašvaldības budžeta projekts 2024. gadam izstrādāts, pamatojoties uz likumu "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam", ievērojot Pašvaldību likumu, likumu "Par pašvaldību budžetiem", Likumu par budžetu un finanšu vadību, kā arī citu normatīvo aktu prasības. Sagatavojot budžeta projektu 2024. gadam, pieejamie resursi tika plānoti atbilstoši novada attīstības prioritātēm, nodrošinot visu pašvaldības iestāžu darbību, attīstību veicinošu investīciju projektu ieviešanu un realizāciju. Pašvaldības uzstādījumi novada attīstībai ir noteikti ar domes lēmumu apstiprinātos attīstības plānošanas dokumentos: - Dobeles novada ilgtspējīgas attīstības stratēģijā 2021.–2045. gadam noteikta ilgtermiņa attīstības vīzija: "līdzsvaroti attīstīts, ekonomiski patstāvīgs un zaļš novads Zemgalē", stratēģiskie mērķi: "Pilnvērtīga un labklājīga vieta cilvēka dzīvei", "Ekonomiski spēcīgs novads" un "Tīra, bioloģiski daudzveidīga un ilgtspējīga vide", ilgtermiņa attīstības prioritātes: "Kvalitatīvi publiskie pakalpojumi", "Pieejama un kvalitatīva infrastruktūra" un "Teritorijas kohēzija"; - Dobeles novada attīstības programmā 2021.–2027. gadam īpaša nozīme pievērsta ilgtspējīgas attīstības principam, nodrošinot iedzīvotājiem kvalitatīvu dzīves un darba vidi, līdzsvarotu ekonomisko attīstību, racionāli izmantojot dabas un materiālos resursus, saglabājot un attīstot dabas un kultūras mantojumu. Dobeles novada attīstībai ir izvirzītas 3 vidēja termiņa prioritātes (VTP) – aktualitātes, kurām jāvērš īpaša uzmanība laika posmā no 2021. līdz 2027. gadam, tām pakārtoti rīcības virzieni (RV) un uzdevumi (U). • VTP1: Moderna, veselīga, aktīva un saliedēta dzīves telpa: - RV1 Izglītība visos vecumos (nodrošināt pieejamu, kvalitatīvu un iekļaujošu pirmsskolas, vispārējo un speciālo izglītību, nodrošināt pieejamu un kvalitatīvu interešu, profesionālās ievirzes izglītību, attīstīt profesionālo izglītību un mūžizglītības piedāvājumu, veicināt darba tirgum atbilstošu izglītības piedāvājumu un infrastruktūru); - RV2 Kopiena (veidot iekļaujošu, aktīvu un saliedētu novadu ar kopīgām apvienotā novada un individuālām teritoriālo kopienu tradīcijām, sekmēt nevalstiskā sektora darbību un ilgtspēju, attīstīt dažādām iedzīvotāju interešu grupām piemērotu vidi); - RV3 Kultūrvide (attīstīt bibliotēku un muzeju darbību, attīstīt kultūras pasākumu piedāvājumu un kultūras infrastruktūru); - RV4 Sports un aktīvā atpūta (nodrošināt daudzveidīgas sporta un aktīvās atpūtas aktivitātes un tam nepieciešamo infrastruktūru, sekmēt augstu sasniegumu sportu); - RV5 Veselības aprūpe un veicināšana (veicināt veselīgu dzīvesveidu un iedzīvotāju labbūtību, pilnveidot veselības aprūpes pakalpojumus un pieejamību); - RV6 Sociālā aizsardzība un pakalpojumi (pilnveidot sociālo pakalpojumu nodrošinājumu, attīstīt jaunus sociālos pakalpojumus); - RV7 Drošība (uzlabot sabiedrisko kārtību un tam nepieciešamo nodrošinājumu, attīstīt visu pušu sadarbību sabiedrības drošības uzlabošanā); - RV8 Pārvaldība un sadarbība (pilnveidot sabiedrības līdzdalības iespējas, stiprināt novada pārvaldības modeli, kapacitāti un sadarbību iestāžu un struktūrvienību starpā, modernizēt publisko pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo tehnisko nodrošinājumu, attīstīt un stiprināt sadarbību ar partneriem vietējā, reģionālā, nacionālā un starptautiskā mērogā (dažādās jomās) • VTP2: Dinamiska uzņēmējdarbības vide: - RV9 Uzņēmējdarbības attīstība (pilnveidot uzņēmējdarbības vides atbalsta pasākumus, attīstīt uzņēmējdarbību sekmējošu infrastruktūru un pakalpojumus, sekmēt vietējās ekonomikas dažādošanu); - RV10 Nodarbinātības attīstība (sekmēt darbaspēka piesaisti un attīstību, sekmēt jaunu uzņēmumu attīstību); - RV11 Tūrisms (veicināt tūrisma un pakalpojumu nozares attīstību). • VTP3 Ilgtspējīgi apsaimniekota teritorija: - RV12 Mobilitāte (pilnveidot satiksmes infrastruktūru un drošību, attīstīt gājēju un velo satiksmes infrastruktūru, attīstīt iekšējo un ārējo sasniedzamību un savienojamību); - RV13 Dzīvojamais fonds (attīstīt pašvaldības dzīvojamo fondu un veicināt jaunu mājokļu būvniecību, uzlabot mājokļu apsaimniekošanu, energoefektivitāti un iekšpagalmu infrastruktūru); - RV14 Publiskā ārtelpa un kultūrvēsturiskais mantojums (pilnveidot publiskās ārtelpas kvalitāti un pieejamību, saglabāt un attīstīt kultūrvēsturiskā mantojuma infrastruktūru un materiāltehnisko bāzi, nodrošināt Dobeles un Auces pilsētvides attīstību, attīstīt publisko ūdeņu izmantošanu un apsaimniekošanu); - RV15 Publiskā infrastruktūra, klimatnoturība un enerģētika (modernizēt inženiertehnisko infrastruktūru, paaugstināt pašvaldības īpašumu energoefektivitāti, pielāgoties klimata pārmaiņām, ieviešot atbilstošus risinājumus iespējamo risku novēršanai); - RV16 Īpašumu un vides pārvaldība (veicināt ilgtspējīgu atkritumu apsaimniekošanu un šķirošanu, pilnveidot pašvaldības īpašumu pārvaldību, nodrošināt ilgtspējīgu dabas resursu izmantošanu un vides aizsardzību). Atbilstoši Dobeles novada attīstības programmā 2021.–2027. gadam noteiktajām vidēja termiņa prioritātēm un izvirzītajiem rīcības virzieniem 2024. gadā un turpmākajos gados pašvaldības budžetā svarīgi nodrošināt finanšu līdzekļus novada attīstības nodrošināšanai un investīciju projektu realizācijai. Lai arī pašvaldībai finanšu jomā gads būs izaicinājumu pilns, iespēju robežās ir plānots turpināt novada infrastruktūras attīstību, nodrošināt finansējumu kvalitatīvai izglītības iestāžu sistēmas nodrošināšanai, ielu un ceļu uzturēšanai un uzlabošanai, dzīvojamo teritoriju, nekustamo īpašumu un izglītības un citu iestāžu infrastruktūras sakārtošanai un uzturēšanai, nodrošināt sociālo atbalstu maznodrošinātajai sabiedrības daļai, paredzēt finansējumu kultūrai un sportam, veselībai, sabiedriskajai kārtībai un drošībai. Lai sasniegtu Dobeles novada pašvaldības plānošanas dokumentos izvirzītos mērķus un prioritātes, īstenotu attīstības programmā noteiktās rīcības, tiek plānoti pašvaldības budžeta līdzekļi, kā arī plānots piesaistīt Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda finansējumu. II. FINANŠU RESURSI Pašvaldību budžetu mērķis ir noteikt un pamatot, kāds līdzekļu apjoms tām nepieciešams ar likumu noteikto funkciju, uzdevumu un brīvprātīgo iniciatīvu izpildei periodā, kuram šie līdzekļi ir paredzēti. Dobeles novada konsolidētā budžeta ieņēmumu kopējais apjoms 2024. gadā prognozēts 52 733 943 euro apmērā, izdevumu kopējais apjoms 60 16 474 euro apmērā. Informācija par budžeta ieņēmumiem atbilstoši ieņēmumu avotiem un budžeta ieņēmumu klasifikācijai ir saistošo noteikumu projekta "Dobeles novada pašvaldības budžets 2024. gadam" 1., 3. pielikumā. Dobeles novada konsolidētā budžeta ieņēmumi 2024. gadā plānoti 52 733 943 euro apjomā. Informācija par budžeta izdevumiem ir saistošo noteikumu projekta "Dobeles novada pašvaldības budžets 2024. gadam" 2., 3., 4. pielikumā. Izdevumi 2024. gadā plānoti 60 160 474 euro apjomā, tai skaitā pamatbudžeta izdevumi – 60 145 489 euro, ziedojumu un dāvinājumu budžeta izdevumi – 14 985 euro. Dobeles novada pašvaldības kopbudžeta izdevumu pārsniegumu pār ieņēmumiem – 7 426 531 euro, aizņēmumu 2024. gada pamatsummu atmaksu 2 387 239 euro ir paredzēts segt no budžeta līdzekļu atlikuma pārskata gada sākumā 8 184 325 euro un plānoto aizņēmumu Valsts kasē ieņēmumiem – 1 629 485 euro apmērā, kā arī plānots saglabāt naudas līdzekļu atlikumu pārskata gada beigās 40 euro apmērā. III. PAMATBUDŽETS Ieņēmumi Pamatbudžeta ieņēmumi plānoti 52 733 943 euro apmērā. Dobeles novada pašvaldības 2024. gada pamatbudžeta ieņēmumos lielākais īpatsvars ir iedzīvotāju ienākuma nodoklim – 23 545 879 euro, jeb 44,65 % no pamatbudžeta kopējiem ieņēmumiem. Saskaņā ar normatīviem aktiem noteikts, ka iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu sadalījums starp valsts budžetu un pašvaldību budžetiem ir šāds: pašvaldību budžetiem – 75 procentu apmērā (80 procenti – 2020. gadā) un valsts budžetam – 25 procentu apmērā (20 procenti – 2020. gadā). Valsts garantē 100 % Iedzīvotāju ienākuma nodokļa prognozes izpildi. Nodokļu ieņēmumi no nekustamā īpašuma nodokļa 2024. gadā prognozēti 3 549 119 euro apmērā, tie sastāda 6,73 % no pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumiem. Prognoze 2024. gadam tika aprēķināta ar koeficientu 0,8 (80 %), kā to nosaka Ministru kabineta 2016. gada 10. maija noteikumi Nr. 292 "Nekustamā īpašuma nodokļa ieņēmumu prognozes noteikšanas kārtība". Dobeles novada pašvaldības NĪN ieņēmumi:
Nekustamā īpašuma nodokļa parāda maksājumi plānoti – 479 093 euro apmērā, tajā skaitā 50 000 euro plānota soda nauda vai nokavējuma nauda par termiņā nesamaksāto nekustamā īpašuma nodokli, kur ieņēmumus no 2015. gada attiecina uz NĪN klasifikācijas kodiem. Iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa ieņēmumu prognoze saistīta ar Finanšu ministrijas aprēķiniem, uz kuru pamata katrai pašvaldībai tiek aprēķināta finanšu nepieciešamība un rezultātā tiek noteiktas iemaksas vai dotācijas no pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda. 2024. gadā pamatbudžetā tiek plānoti ieņēmumi no dabas resursu nodokļa 100 000 euro apmērā. Nenodokļu ieņēmumi: procentu ieņēmumi par kontu atlikumiem, naudas sodi un sankcijas, valsts un pašvaldības nodevas, kā arī ieņēmumi no zemes īpašumu atsavināšanas 2024. gada budžetā kopā plānoti 1 432 166 euro, kas pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumu struktūrā veido 2,72 %. Ieņēmumi no budžeta iestāžu sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi plānoti 4 484 800 euro apmērā, kas ir 8,50 % no pamatbudžeta ieņēmumiem. Pašvaldības saņemtie valsts budžeta transferti noteiktam mērķim 2024. gadam plānoti 18 908 490 euro apmērā, kas ir 35,86 % no pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumiem. Dobeles novada pašvaldības 2024. gada ieņēmumi no valsts budžeta mērķdotācijām pedagoģisko darbinieku atlīdzībai (t.skaitā pamata un vispārējai vidējai izglītībai, 5.–6. gadīgo bērnu apmācībai, interešu izglītībai) plānoti 9 955 530 euro apmērā 12 mēnešiem. Valsts budžeta mērķdotācija Bērzupes speciālās internātpamatskolas un Speciālās pirmsskolas izglītības iestādes "Valodiņa" pedagoģisko darbinieku atlīdzībai un Bērzupes internātpamatskolas uzturēšanas izdevumiem plānota 1 093 191 euro apmērā 12 mēnešiem. Dotācijas sporta, mākslas un mūzikas skolām pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 2024.gadā ir plānotas 859 059 euro apmērā. Mērķdotācija pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju atlīdzībai paredzēta 19 344 euro apmērā. Plānots, ka 2024. gadā brīvpusdienu nodrošināšanai izglītojamiem, kas mācās pašvaldības izglītības iestāžu 1., 2., 3. un 4. klasēs, no valsts budžeta tiks saņemta mērķdotācija 315 183 euro apmērā. Valsts budžeta finansējums vienam skolēnam dienā nodrošina ēdināšanas izdevumu apmaksu 1,54 euro vērtībā. 2024. gadā mācību literatūras un mācību līdzekļu iegādei plānoti valsts budžeta līdzekļi 78 505 euro apmērā. Saskaņā ar Ministru kabineta 2012. gada 18. decembra noteikumiem Nr. 942 "Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu pašvaldībās" 2024. gadā Dobeles novada pašvaldībai ir piešķirts finansējums asistenta pakalpojuma nodrošināšanai personām, kurām noteikta I un II invaliditātes grupa un personām no 5 līdz 18 gadu vecumam, kurām izsniegts atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību – 770 000 euro apmērā. No 2020. gada pašvaldības pamatbudžeta sastāvā tiek plānota arī mērķdotācija pašvaldības ceļu un ielu ikdienas uzturēšanai, 2024. gadā tā plānota 1 188 058 euro apmērā. Dobeles novada pašvaldība 2024. gadā plāno saņemt transfertus no valsts un pašvaldību budžeta iestādēm Eiropas Savienības politiku instrumentu līdzfinansētajiem projektiem 805 529 euro apmērā. 2024. gadā pašvaldības budžetā plānots saņemt dotāciju 3 673 569 euro apmērā no pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda, kas ir 6,97 % no pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumiem. Pašvaldības budžetu transferti 2024.gadam plānoti 693 489 euro apmērā, kas ir 1,32 % no pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumiem. Kā pašvaldību budžetu transferti tiek uzskaitīti ieņēmumi par izglītības un sociālo iestāzu sniegtajiem pakalpojumiem. Izdevumi Dobeles novada pašvaldības pamatbudžeta izdevumi atbilstoši funkcionālajām kategorijām:
Dobeles novada pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumi tiek novirzīti pašvaldības funkciju nodrošināšanai – izdevumiem no budžeta finansētu institūciju, tajā skaitā pašvaldības izglītības, kultūras un sporta iestāžu, sociālās aizsardzības iestāžu, sabiedriskās kārtības un drošības iestāžu, pagastu pārvalžu un centrālās administrācijas uzturēšanai, novada izglītības, sporta un kultūras pasākumu finansēšanai, novada infrastruktūras uzturēšanai, pabalstiem maznodrošinātiem iedzīvotājiem, investīciju projektu finansēšanai, atbalstam biedrībām un nodibinājumiem, kā arī citiem izdevumiem, kas atbilstoši budžeta funkcionālai klasifikācijai paredzēti Dobeles novada domes saistošo noteikumu projekta "Dobeles novada pašvaldības budžets 2024. gadam" 2. pielikumā. 1. att. Dobeles novada 2024. gada pamatbudžeta izdevumu īpatsvars % no kopējā plāna Vislielākais izdevumu apjoms ikgadējā pamatbudžetā plānots izglītības iestāžu uzturēšanai un ar izglītību saistīto pasākumu finansēšanai. Izglītības nozarei 2024. gadā plānotais izdevumu apjoms ir 28 627 154 euro, kas ir 47,60 % no plānotajiem kopējiem pamatbudžeta izdevumiem, tajā skaitā valsts budžeta mērķdotācijas apjoms, kas paredzēts daļējai šo izdevumu segšanai, ir 11 912 650 euro jeb 41,61 % no visiem izglītībai plānotajiem izdevumiem. Pamatbudžeta izdevumi izglītībai atbilstoši ekonomiskajām kategorijām
Atalgojums un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas izglītības nozarei 2024. gadā ir paredzētas 22 144 608 euro jeb 77,36 % no izglītībai plānotajiem izdevumiem. 2024. gadā paredzēts būtisks izdevumu pieaugums pirmsskolas pedagogu atalgojumam, kur noteiktā darba samaksa par vienu likmi ir palielināta par 30 %. Profesionālas ievirzes izglītības iestādēs 2023./2024. mācību gada 1. septembrī mācības uzsāka 913 audzēkņi, tai skaitā 410 Dobeles Sporta skolā, 216 Dobeles mūzikas skolā, 169 audzēkņi Auces Mūzikas un mākslas skolā un 118 Dobeles mākslas skolā, kas kopumā ir par 7 % vairāk nekā iepriekšējā mācību gadā. Visvairāk palielinājies audzēkņu skaits ir sporta skolā par 33 audzēkņiem, kas sastāda 8,8 % un par 19 audzēkņiem palielinājies Auces mūzikas un mākslas skolā, kas ir par 12,7 % vairāk. Pamata un vispārējās vidējas izglītības iestādēs 2023. gada 1. septembrī mācības uzsāka 3285 audzēkņi (tai skaitā 316 audzēkņi profesionālās izglītības programmās), kas ir par 4,1 % vairāk ka iepriekšējā mācību gada sākumā un par 6 % vairāk profesionālās izglītības programmās. 1443 audzēkņi pirmsskolas izglītības iestādēs, kas ir par 35 audzēkņiem mazāk, nekā iepriekšējā mācību gada sākumā. Pašvaldība jau piekto gadu turpina maksāt stipendijas profesionālās ievirzes skolu audzēkņiem. 2024. gadā šim mērķim plānoti 75 840 euro, kas ir par 7 840 euro vairāk kā 2023. gadā, jo ir pieaudzis izglītojamo skaits. Kompensācija par braukšanas izdevumiem un pārvadājumu nodrošināšanai izglītības iestāžu audzēkņiem plānota 372 598 euro apmērā. Dobeles novada vēsturiskajā teritorijā un Tērvetes teritorijā skolēnu pārvadājumi ir deleģēti pašvaldības kapitālsabiedrībai SIA "DOBELES AUTOBUSU PARKS", Auces teritorijā pārvadājumus organizē pašvaldības pārvaldes struktūrvienība. Kārtējos izdevumos ir ieplānoti izdevumi brīvpusdienu nodrošināšanai Dobeles novada pašvaldības izglītības iestāžu sākumskolas klašu skolēniem gan no valsts budžeta, gan pašvaldības budžeta līdzekļiem. Plānots, ka 2024. gadā 1.–4. klašu skolēnu brīvpusdienām izlietos 630 366 euro, no kuriem 315 183 euro valsts budžeta finansējums, un no pašvaldības budžeta līdzekļiem 5.–12. klašu skolēniem 704 344 euro apmērā. 2021. gada nogalē tika izstrādāti saistošie noteikumi, kas paredz vienotu nostāju brīvpusdienu apmaksai visā novada teritorijā – visiem 1–12. klašu audzēkņiem un 5.–6. gadu pirmsskolas audzēkņiem.Kārtējos izdevumos ir ieplānoti izdevumi izglītības iestāžu remontdarbiem 340 417 euro apmērā, ir paredzēts veikt remontdarbus sekojošās iestādēs:
2024. gadā mācību līdzekļu un inventāra iegādei ir paredzēts finansējums 322 133 euro apmērā (t.sk. mācību līdzekļi 190 704 euro, inventārs 131 429 euro). Pamatkapitāla veidošanai izglītības iestādēs plānots finansējums 372 410 euro, tai skaitā mācību grāmatu iegādei 78 145 euro, datortehnikas un citas biroja tehnikas iegādei 176 937 euro, pārējo pamatlīdzekļu iegādei 109 621 euro (virtuves aprīkojums, bērnu laukumu iekārtas, mūzikas instrumenti un sporta aprīkojums). 2024. gadā izglītībā plānots izlietot finansējumu 92 764 euro apmērā Eiropas savienības (ES) finansēto projektu realizācijai. Projektos plānots turpināt preventīvo darbu ar jauniešiem, kuri neapmeklē izglītības iestādes un nestrādā, kā arī sadarbojoties ar Nodarbinātības Valsts aģentūru veikt pieaugušo apmācību, lai veicinātu iesaisti darba tirgū, tāpat tiks nodrošināta pedagogu apmācība individuālo kompetenču pieejas attīstībai. 2024. gadā arī tiks turpināta skolu iesaiste Erasmus+ projektos. Izglītības pārvaldes rīkotajām izglītības aktivitātēm, pasākumiem un metodiskajam darbam 2024. gadā plānots finansējums 118 731 euro apmērā. Tāpat 2024. gadā plānots uzsākt projekta realizāciju, kura ietvaros tiks iegādāts elektro autobuss skolēnu pārvadājumiem, kā arī izbūvēta uzlādes vieta minētajam autobusam. 2024. gadā šim mērķim paredzēts finansējums 127 510 euro apmērā (t.sk. ES fondu finansējums EUR 105 380, pašvaldības finansējums EUR 22 130). Vispārējo valdības dienestu vajadzībām 2024. gada pamatbudžetā paredzēti 6 574 257 euro, jeb 10,93 % no pašvaldības pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi vispārējiem valdības dienestiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām
Saskaņā ar budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši funkcionālajām kategorijām klasifikācijā "Vispārējie valdības dienesti" ir iekļauti: 1) centrālās administrācijas (deputāti, administrācija, komisijas, kanceleja, iekšējais audits, juridiskie pakalpojumi, dzimtsarakstu nodaļa, finanšu nodaļa, personāla nodaļa) uzturēšanas izdevumi; 2) pagastu pārvalžu uzturēšanas izdevumi; 3) pašvaldības budžeta parāda darījumu apkalpošanas izdevumi – aizņēmumu procentu maksājumu un aizņēmumu apkalpošanas maksa. No plānotajiem izdevumiem vispārējiem valdības dienestiem 3 636 254 euro jeb 55,31 % veido atalgojums un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas. Dobeles novada pašvaldības saistību atmaksas apmērs 2024. gadam ir plānots 3 608 211 euro. Plānotais saistību apmērs 2024. gadam sastāda 10,16 % no pašvaldības pašu ieņēmumiem. 2024. gadā plānots ņemt aizņēmumus Valsts kasē sekojošo projektu realizācijai: Viesturas ielas, Dobelē pārbūvei – 92 690 euro Liepu ielas, Dobelē parbūvei – 36 795 euro Multifunkcionālā laukuma izbūvei Dobeles stadionā – 1 500 000 euro 2024. gadā plānots būtisks pieaugums aizņēmumu procentu nomaksai, jo arī pašvaldību aizņēmums skar EURIBOR procentu likmju izmaiņas, plānotais izmaksu pieaugums 523 138 euro. Izdevumi sabiedriskai kārtībai un drošībai atbilstoši ekonomiskajām kategorijām
Sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai – pašvaldības policijas, bāriņtiesas un ugunsdrošības darbības izdevumiem 2024. gada pamatbudžetā plānoti 1 181 155 euro, jeb 1,96 % no pašvaldības kopējiem izdevumiem. Atalgojums un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas sabiedriskās kārtības un drošības dienestu uzturēšanai ir 1 052 340 euro jeb 89,09 % no plānotajiem izdevumiem. Pašvaldības policijas darbu nodrošināšana režīmā 24/7 visā novada teritorijā. Izdevumi ekonomiskai darbībai atbilstoši ekonomiskajām kategorijām
Ekonomiskajai darbībai 2024. gadā plānots izlietot 2 881 262 euro, jeb 4,79 % no pašvaldības pamatbudžeta izdevumiem. Saskaņā ar budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši funkcionālajām kategorijām klasifikācijā "Ekonomiskā darbība" ir iekļauti nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pasākumu, Bezdarbnieki sabiedriskos darbos pasākumu, Būvvaldes, ielu un ceļu rekonstrukcijas, tūrisma darbības nodrošināšanas izdevumi. Atalgojums un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas ekonomiskajai darbībai ir 507 610 euro jeb 17,62 % no plānotajiem izdevumiem. Atalgojuma fonda pieaugums skaidrojams ar darba algas apjoma pārskatīšanu saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem. Pakalpojumu un preču apmaksai 2024.gadā plānoti 1 377 870 euro jeb 47,82 % no izdevumiem, kas ir autoceļu ikdienas uzturēšanai paredzētā valsts mērķdotācija un Tūrisma informācijas centra uzturēšanas izdevumi 90 122 euro apmērā. 2024. gadā saņemto Valsts finansējumu 1 188 058 euro autoceļu uzturēšanai plānots izlietot pašvaldības autoceļu un ielu ikdienas uzturēšanai:
Pamatkapitāla veidošana ekonomiskajai darbībai ir plānota 962 799 euro jeb 33,42 % no kopējiem izdevumiem. 2024. gadā tiek plānota Liepu ielas posma pārbūve Dobeles pilsētā 110 898 euro apmērā (t.sk. Valsts kases aizņēmums 36 795 euro, pašvaldības līdzfinansējums 74 103 euro), Viesturas ielas pārbūve Dobeles pilsētā 151 635 euro (t.sk. Valsts kases aizņēmums 92 690 euro, pašvaldības līdzfinansējums 58 944 euro), Baznīcas ielas pārbūve Dobeles pilsētā EUR 216 420, bruģēšanas darbiem novadā paredzēti EUR 140 000, velotrases projektēšanai un izbūvei Bēnē paredzēti EUR 80 000; gājēju celiņa izbūvei Dainu ielā 10, Dobelē pie Dobeles Sākumskolas EUR 7 297, Jaunās ielas Dobelē pārbūves projektēšanai paredzēti EUR 13 800. 2024 . gadā Vides aizsardzībai ir plānoti 270 568 euro jeb 0,45 % pašvaldības kopējiem izdevumiem, tie ir paredzēti lietus kanalizācijas un ārējo kanalizācijas tīklu uzturēšanai un lielgabarīta un dalīto atkritumu apsaimniekošanai:
Pašvaldības teritoriju un mājokļu apsaimniekošanai kopā 2024. gadā plānoti 7 089 981 euro, jeb 11,79 % no pašvaldības pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi teritoriju un mājokļu apsaimniekošanai atbilstoši ekonomiskajām kategorijām
Atalgojums un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas pašvaldības teritoriju un mājokļu apsaimniekošanai ir 1 029 337 euro jeb 14,52 % no plānotajiem izdevumiem. 2024. gadā plānots piešķirt dotācijas kapitālsabiedrībām deleģēto funkciju izpildei SIA "DOBELES NAMSAIMNIEKS" 23 256 euro apmērā, SIA "Dobeles komunālie pakalpojumi" 1 054 182 euro apmērā, SIA "DOBELES ŪDENS" 79 770 euro apmērā un SIA "AUCES KOMUNĀLIE PAKALPOJUMI" 672 273 euro apmērā. Izdevumi deleģēto funkciju izpildei
Pamatkapitāla veidošana teritoriju un mājokļu apsaimniekošanai paredzēti 2 319 244 euro jeb 32,71 % no kopējiem izdevumiem. Paredzēts finansējums ielu apgaismojuma izbūvei Kaķeniekos, Annenieku pagastā 60 000 euro, Vītiņu pagastā – 34 231 euro, ielu apgaismojuma pārbūvei Auces pilsētas teritorijā paredzēti 25 384 euro, ielu apgaismojuma tīklu uzturēšanai Dobeles novadā paredzēti 69 857 euro. 2024. gadā Multifunkcionālā laukuma izbūvei Dobeles stadionā paredzēts finansējums 1 918 769 euro (t.sk. Valsts kases aizņēmums 1 500 000 euro, pašvaldības finansējums 418 769 euro). Īstenojot investīciju projektu, tiks sekmēta pakalpojuma kvalitāte, pieejamība, sasniedzamība. Projekta ietvaros ir plānots realizēt Dobeles stadiona pārbūves Sporta centra ēkas pārbūve, kas ietver ēkas ventilācijas, apkures, iekšējās, ārējās ūdensapgādes un kanalizācijas, elektroapgādes, ārējās elektronisko sakaru sistēmas izbūvi, kā arī ēkas iekšdarbus, ārējās ēkas fasādes būvdarbus. Paredz izbūvēt multifunkcionālos sporta laukumus (49x67m) ar sintētisko segumu. Uz multifunkcionālā laukuma paredzēti sporta laukumi: mini futbola treniņa laukums, basketbola laukums, divi spēļu laukumi handbolam, spēļu laukums lielajam tenisam, divi spēļu laukumi volejbolam. Paredzēta piebraucamā ceļa seguma atjaunošana, auto stāvvietu izvietošana un gājēju celiņa ierīkošana līdz multifunkcionālajam sporta laukumam un ēkai. Paredzēti arī piecu āra trenažieru izvietošana iedzīvotāju vajadzību nodrošināšanai. Veselībai 2024.gadā plānoti 28 835 euro, jeb 0,05 % no pašvaldības pamatbudžeta izdevumiem. Šeit uzskaitīti feldšerpunktu uzturēšanas izdevumi. Atpūtai, sportam un kultūrai 2024.gadā plānoti 3 932 226 euro, jeb 6,53 % no pašvaldības pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi atpūtai, kultūrai un sportam atbilstoši ekonomiskajām kategorijām
Atalgojums un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas atpūtai, sportam un kultūrai plānots 2 220 205 euro jeb 56,46 % no plānotajiem izdevumiem. Klasifikācijas kodā Preces un pakalpojumi ir uzskaitīti šīs nozares iestāžu, struktūrvienību uzturēšanas izdevumi un ar nozari saistītu pasākumu organizēšanas un nodrošināšanas izdevumi. Kārtējos izdevumos ir ieplānoti izdevumi arī kultūras un sporta iestāžu remontdarbiem 20 850 euro apmērā. Līdzfinansējums Kultūras projektu konkursos paredzēts 23 000 euro apmērā. 2024. gadā plānoti gada centrālie pasākumi kultūras jomā:
Atbalsts biedrībām sporta jomā plānots 100 400 euro apmērā, līdzfinansējums sporta projektu konkursos un individuālajiem sportistiem 27 000 euro. 2024. gadā plānoti gada centrālie pasākumi sporta jomā:
Klasifikācijas kodā Pamatkapitāla veidošana plānoti 139 720 euro no plānotajiem izdevumiem. Plānots iegādāties pamatlīdzekļus Dobeles novada sporta iestādēm 79 150 euro apmērā, Dobeles novada kultūras iestādēm 60 570 euro. Sociālām vajadzībām no Dobeles novada pašvaldības pamatbudžeta izdevumiem plānoti 9 560 051 euro, jeb 15,89 % no pašvaldības pamatbudžeta izdevumu kopējā apjoma. Izdevumi sociālai aizsardzībai atbilstoši ekonomiskajām kategorijām
4 234 440 euro no plānotajiem izdevumiem sociālās aizsardzības iestādēm un pasākumiem veido atalgojums un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kas ir 44,29 % no sociālajai jomai atvēlētajiem izdevumiem. 2024. gada pašvaldības budžetā plānoti izdevumi sociālās jomas iestāžu uzturēšanai, sociālo darbinieku apmācībām un supervīzijām. Sociālās jomas iestādēs inventāra iegādei 2024. gadā paredzēts finansējums 54 337 euro un pamatkapitāla veidošanai jeb pamatlīdzekļu iegādei un kapitāliem remontiem 699 030 euro. 2024. gadā sociālās jomas budžetā plānots turpināt projekta Nr. 3.1.2.1.i.0/1/22/I/CFLA/002 "Vides pieejamības nodrošināšanas pasākumi Dobeles novada pašvaldības ēkās" realizāciju, kas tiek īstenots Eiropas Savienības Atveseļošanās fonda investīcijas 3.1.2.1.i. "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" pasākuma "Valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanas pasākumi" ietvaros. Plānotais finansējums EUR 671 550, tai skaitā Atveseļošanās fonda finansējums līdz EUR 555 000 un Dobeles novada pašvaldības līdzfinansējums EUR 116 550. Projekta galvenās aktivitātes: Vizuālās identitātes prasību nodrošināšana; Projekta īstenošanu pamatojošās tehniskās dokumentācijas izstrāde 5 (piecām) Dobeles novada pašvaldības ēkām, adresēs: "Ezerkrasti 1", Lielauce; "Pagastmāja", Vītiņi; "Stariņi", Ukri; "Mālnieki", Īle un "Krimūnu skola", Krimūnas, kurās ir izvietoti Sociālā dienesta attālinātie klientu punkti; Ēkas vides pieejamības nodrošināšanas būvdarbi un teritorijas labiekārtošana, būvuzraudzība un autoruzraudzība 5 (piecām) Dobeles novada pašvaldības ēkām; Vides pieejamības konsultācijas (sagatavoti vides pieejamības pašnovērtējumi par 5 (piecām) pašvaldības ēkām, kurās tiek nodrošināti sociālie pakalpojumi); 2023. gadā tika veikts iepirkums par tehniskās dokumentācijas izstrādi vides pieejamības nodrošināšanai projektā iekļautajiem objektiem. Plānots, ka 2024. gada nogalē tiks pabeigti būvdarbi minētajos objektos, pabeidzot projekta īstenošanu ar 2024. gada 31. decembri. 2024. gada janvārī tiks iesniegt Eiropas Savienības Atveseļošanās un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" otrās kārtas "Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļu vides pieejamības nodrošināšanai" projekta pieteikumu "Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļu vides pieejamības nodrošināšanai Dobeles novadā" ar mērķi nodrošināt atbalstu mājokļu pielāgošanai 5 (piecām) personām ar invaliditāti, kurām ir kustību traucējumi, uzlabot nodarbinātības iespējas un pieejamību pakalpojumiem, tādejādi sekmējot dzīves kvalitāti un cilvēktiesību ievērošanu. Plānotās projekta īstenošanas vietas atrodas Dobelē, Bēnē, Bukaišos un Apguldē. Plānotais finansējums līdz EUR 112 709, tai skaitā Atveseļošanās fonda finansējums EUR 91 495, valsts budžeta finansējums EUR 19 214, pašvaldības līdzfinansējums EUR 2 000. Projekta galvenās aktivitātes: Vizuālās identitātes prasību nodrošināšana; Projekta īstenošanu pamatojošās dokumentācijas izstrāde 5 (piecu) mājokļu vides pieejamības pielāgošanai; Mājokļu vides pieejamības nodrošināšanas būvdarbi, būvuzraudzība un autoruzraudzība. 2024. gadā tiks veikts iepirkums par tehniskās dokumentācijas izstrādi vides pieejamības nodrošināšanai projektā iekļautajiem objektiem un uzsākta to izstrāde, plānojot, ka vides pieejamības nodrošināšanas būvdarbi varētu tikt īstenoti 2025. gadā. Projekta īstenošanas termiņš ir 2025. gada 31. decembris. No sociālās jomas 2 025 075 euro jeb 21,18 % ir izdevumi sociālajiem pabalstiem un ilgstošas sociālas aprūpes nodrošināšana. Sociālo pabalstu veidus un to piešķiršanas kārtību nosaka Dobeles novada saistošie noteikumi. Pašvaldības sociālie pabalsti plānoti, lai, pirmkārt, nodrošinātu garantētā iztikas minimuma, mājokļu pabalstu un pabalstu ēdināšanas izdevumu segšanai tiem iedzīvotājiem, kuriem ,normatīvo aktu noteiktajā kārtībā, ir tiesības saņemt šos pabalstus. 2021. gadā izstrādāti jauni vienoti saistošie noteikumi par sociālajiem pabalstiem visā novada teritorijā. 2. att. Dobeles novada 2024. gada sociālās palīdzības pabalstu struktūra 2024. gadā plānots izmaksāt garantētā minimālā ienākuma pabalstus 234 000 euro apmērā, un mājokļa pabalstus – 423 000 euro apmērā. Ar 01.01.2024 normatīvie akti nosaka jaunus trūcīgas un maznodrošinātas personas ienākumu sliekšņus, kas var būtiski ietekmēt pabalstu saņēmēju loku un pabalstu lielumu. Lielākās citu pabalstu izmaksas plānotas – Pabalstiem bērniem un audžuģimenēm 150 000 euro, pabalstiem veselības aprūpei – 40 000 euro, ārkārtas un neparedzēto situāciju pabalstiem plānoti 50 000 euro. 2024. gadā Dobeles novada pašvaldība plāno saņemt dotāciju asistenta pakalpojuma nodrošināšanai pašvaldībā 770 000 euro apmērā, kuru plānots izlietot atlīdzībai par asistentu sniegtajiem pakalpojumiem cilvēkiem ar I un II invaliditātes grupu un bērniem ar invaliditāti no 5 līdz 18 gadu vecumam. Atbalsts biedrībām sociālās aizsardzības jomā plānots 70 463 euro apmērā – atbalstu var saņemt biedrības kā līdzfinansējumu plānotajiem pasākumiem vai aktivitātēm iesniedzot savu pieprasījumu pašvaldības noteiktajā termiņā. Dobeles novada pašvaldība arī turpmāk piešķirs pabalstus katram jaundzimušajam, pabalstus kāzu 50 gadu un 60 gadu jubilejās, pabalstu apaļās dzīves jubilejās, kā arī pabalstus politiski represētajām personām vienu reizi gadā, kā arī citus saistošajos noteikumos noteiktos pabalstus. Kopumā šim mērķim paredzēti 77 800 euro. Aprēķini veikti, ņemot vērā iepriekšējo gadu rādītājus un pieejamos datus vienotajās datu bāzēs. Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojumu apmaksai 2024. gadā plānoti 585 000 euro. IV. Ziedojumu un dāvinājumu budžets Ziedojumu un dāvinājumu budžets ir kopbudžeta daļa, kuru veido ziedojumi un dāvinājumi, un citi pašu ieņēmumi, kā arī izdevumi, kurus paredzēts segt no šiem ieņēmumiem. Ziedojumu budžeta izdevumi – 14 985 euro apmērā galvenokārt plānoti: SAC Tērvete – 7 776 euro, kultūras un sporta pasākumiem – 1 141 euro, izglītības pasākumiem – 3 317 euro, Sociālās jomas pasākumiem – 1 517 euro, pārējiem pasākumiem – 1 234 euro. Plānojot 2024. gada pašvaldības budžetu, ņemtas vērā visu nozaru un jomu intereses un esošie līdzekļi maksimāli sabalansēti tā, lai finansējums ir pietiekošs gan infrastruktūras uzturēšanai un attīstībai, gan projektu un pasākumu realizācijai, gan sociālajiem jautājumiem, izglītībai, kultūrai un sportam. 2024. gadā un turpmāk pašvaldībai būtiski ir iespēju robežās nodrošināt novada attīstības un investīciju projektu ieviešanu un realizāciju, uzlabojot iestāžu, ceļu un ielu infrastruktūru, tādējādi ceļot dzīves vides kvalitāti novadā. Lai veicinātu novada attīstību, investīcijām infrastruktūrā arī turpmāk tiks piesaistīti Eiropas Savienības fondu līdzekļi. Neskatoties uz ierobežoto finansējumu, pašvaldība, plānojot budžetu kārtējam gadam, ievēro pēctecības un attīstības principu, aktualizējot investīciju plānu un izvērtējot finanšu stabilitāti ilgtermiņā. Dobeles novada pašvaldība domes priekšsēdētājs I. Gorskis
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Dobeles novada pašvaldības budžets 2024. gadam
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|