Ministru kabineta noteikumi Nr. 722
  Rīgā 2021. gada 26. oktobrī (prot. Nr. 72 57.
  §)
  Grozījumi Ministru kabineta 2020.
  gada 10. novembra noteikumos Nr. 676 "Noteikumi par atbalstu
  Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas
  nodrošināšanai"
  Izdoti saskaņā ar Covid-19 infekcijas
  izplatības
  seku pārvarēšanas likuma 2. pantu un
  15. panta trešo daļu
  1. Izdarīt Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra
  noteikumos Nr. 676 "Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes
  skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai"
  (Latvijas Vēstnesis, 2020, 222A., 232A., 238A., 244. nr.; 2021,
  9., 11., 23., 25A., 36., 85., 106., 135. nr.) šādus
  grozījumus:
  1.1. izteikt 2. punktu šādā redakcijā:
  
  "2. Par grantu (turpmāk - atbalsts) šo noteikumu izpratnē uzskata
  valsts atbalstu, ko piešķir uzņēmumam apgrozāmo līdzekļu plūsmas
  krituma kompensēšanai, lai mazinātu Covid-19 krīzes izraisītās
  sekas un pēkšņas likviditātes trūkumu. Atbalsts pieejams par
  laikposmu no 2020. gada 1. novembra līdz 2021. gada 30. jūnijam
  un laikposmu no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 30.
  novembrim (turpmāk - atbalsta periods).";
  1.2. izteikt 3. punktu šādā redakcijā:
  
  "3. Atbalsta pasākuma ietvaros pieejamais valsts budžeta
  finansējums ir 778 800 000 euro.";
  1.3. izteikt 4.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "4.2. kas reģistrēts Valsts ieņēmumu dienestā kā nodokļu
  maksātājs un atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:
  4.2.1. atbalsta perioda mēnesī uzņēmuma apgrozījums ir krities
  vismaz par 20 %, salīdzinot ar vidējo apgrozījumu 2021. gada
  jūlijā, augustā un septembrī kopā, un atbalsta perioda mēnesī
  apgrozījums krities vismaz par 30 %, salīdzinot ar apgrozījumu
  2019. vai 2020. gada atbilstošajā mēnesī, un šis apgrozījuma
  samazinājums ir saistīts ar saimnieciskās darbības
  ierobežojumiem, kas saistīti ar epidemioloģiskās drošības
  pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai (turpmāk
  - saimnieciskās darbības ierobežojumi);
  4.2.2. uzņēmums uzsācis saimniecisko darbību pēc 2021. gada 1.
  janvāra un atbalsta perioda mēnesī tā apgrozījums ir krities
  vismaz par 20 %, salīdzinot ar vidējo apgrozījumu 2021. gada
  jūlijā, augustā un septembrī kopā, un šis apgrozījuma
  samazinājums ir saistīts ar saimnieciskās darbības
  ierobežojumiem;
  4.2.3. atbalsta perioda mēnesī uzņēmuma apgrozījums ir krities
  vismaz par 30 %, salīdzinot ar apgrozījumu 2019. gada
  atbilstošajā kalendāra mēnesī, un apgrozījums 2021. gadā vismaz
  trīs mēnešus ir pārsniedzis 10 % no 2019. gada atbilstošā
  kalendāra mēneša apgrozījuma, un šis apgrozījuma samazinājums ir
  saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem.";
  1.4. izteikt 6. punktu šādā redakcijā:
  
  "6. Atbalstu nosaka 30 % apmērā no uzņēmuma bruto darba algas
  (tai skaitā arī veiktās darba devēja valsts sociālās
  apdrošināšanas obligātās iemaksas) kopsummas, par kuru aprēķināti
  darba algas nodokļi 2021. gada jūlijā, augustā un septembrī, bet
  ne vairāk kā 100 000 euro katrā atbalsta perioda mēnesī
  atsevišķi, un kopējā summa atbalstam, kas sniegts saskaņā ar
  Eiropas Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojumu "Pagaidu
  regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku
  pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" (C(2020)1863)
  (turpmāk - Pagaidu regulējums), nepārsniedz 1 800 000
  euro saistītu personu grupai.";
  1.5. svītrot 7. punktu;
  1.6. izteikt 7.1 punktu šādā redakcijā:
  
  "7.1 Atbalsta saņēmēja atmaksātais ierobežota apjoma
  valsts atbalsts netiek ņemts vērā šo noteikumu 6. punktā minētajā
  ierobežota apjoma valsts atbalsta apmērā.";
  1.7. izteikt 7.2 punktu šādā redakcijā:
  
  "7.2 Pieņemot lēmumu par atbalsta apmēru šo noteikumu
  ietvaros, prioritāri tiek vērtēts saņemtais algu subsīdijas
  atbalsts atbilstoši Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra
  noteikumiem Nr. 675 "Noteikumi par atbalsta sniegšanu nodokļu
  maksātājiem to darbības turpināšanai Covid-19 krīzes
  apstākļos".  Atbalsta apmēru, kas minēts šo noteikumu 6.
  punktā, samazina par piešķirto atbalstu algu subsīdijai
  atbilstoši Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumiem
  Nr. 675 "Noteikumi par atbalsta sniegšanu nodokļu maksātājiem to
  darbības turpināšanai Covid-19 krīzes apstākļos". Atbalsts, kas
  minēts šo noteikumu 6. punktā, par atbalsta periodu kopā ar
  piešķirto atbalstu algu subsīdijai atbilstoši Ministru kabineta
  2020. gada 10. novembra noteikumiem Nr. 675 "Noteikumi par
  atbalsta sniegšanu nodokļu maksātājiem to darbības turpināšanai
  Covid-19 krīzes apstākļos" un uzņēmuma attiecīgā atbalsta perioda
  mēneša apgrozījumu nepārsniedz 90 % no:
  7.21. apgrozījuma 2019. vai 2020. gada atbilstošajā
  mēnesī šo noteikumu 4.2.1. vai 4.2.3. apakšpunktā minētajiem
  uzņēmumiem;
  7.22. vidējā apgrozījuma 2021. gada jūlijā, augustā un
  septembrī kopā šo noteikumu 4.2.2. apakšpunktā minētajiem
  uzņēmumiem.";
  1.8. izteikt 8. punktu šādā redakcijā:
  
  "8. Lai pieteiktos atbalstam par 2021. gada oktobri un novembri,
  uzņēmums līdz 2021. gada 15. decembrim elektroniski iesniedz
  Valsts ieņēmumu dienestā attiecīgu iesniegumu, izmantojot Valsts
  ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmu.";
  1.9. svītrot 8.1 punktu;
  1.10. izteikt 9. punktu šādā redakcijā:
  
  "9. Iesniegumā norāda šādu informāciju:
  9.1. uzņēmuma nosaukums, nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs,
  e-pasta adrese, Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētais konts, uz
  kuru pārskaitāms atbalsts, un NACE 2. redakcijas klasifikācijas
  kods;
  9.2. atbalstam pieprasītā summa un uzņēmuma bruto darba algas
  kopsumma (ietverot arī veiktās darba devēja valsts sociālās
  apdrošināšanas iemaksas), par kuru samaksāti darba algas nodokļi
  2021. gada jūlijā, augustā un septembrī;
  9.3. atbalsta perioda mēnesis, par kuru tiek pieprasīts
  atbalsts;
  9.4. norāde par atbilstību  šo noteikumu 4.2.1. vai 4.2.2.,
  vai 4.2.3. apakšpunktam;
  9.5. tie 2021. gada trīs mēneši, kuros apgrozījums pārsniedzis
  vismaz 10 %, salīdzinot ar apgrozījumu 2019. gada atbilstošajā
  kalendāra mēnesī, ja pieprasa atbalstu saskaņā ar šo noteikumu
  4.2.3. apakšpunktu;
  9.6. norāde, vai uzņēmums ir iesniedzis pieteikumu uz algu
  subsīdiju atbilstoši Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra
  noteikumiem Nr. 675 "Noteikumi par atbalsta sniegšanu nodokļu
  maksātājiem to darbības turpināšanai Covid-19 krīzes apstākļos"
  par attiecīgo atbalsta mēnesi  - 2021. gada oktobri vai
  novembri;
  9.7. apliecinājums, ka uzņēmumam atbalsta periodā ir apgrozījuma
  kritums atbilstoši šo noteikumu 4.2.1., 4.2.2. vai 4.2.3.
  apakšpunktam un atbalsts tiks izlietots ne vēlāk kā divu mēnešu
  laikā no Valsts ieņēmumu dienesta lēmuma pieņemšanas brīža, lai
  kompensētu apgrozāmo līdzekļu plūsmas kritumu, kas saistīts ar
  Covid-19 krīzes radītajām sekām;
  9.8. viens no šādiem apliecinājumiem:
  9.8.1. uzņēmums atbilst sīkā (mikro) vai mazā uzņēmuma
  definīcijai Komisijas regulas Nr.  651/2014 1. pielikuma 2. panta
  2. un 3. punkta izpratnē. Vienlaikus uzņēmums Komisijas regulas
  Nr.  651/2014 1. pielikuma 2. panta 2. un 3. punkta izpratnē
  iesniedz informāciju, kas ļauj pārliecināties par tā atbilstību
  šo noteikumu 17. punktā minētajām prasībām;
  9.8.2. uzņēmums ir vidējs uzņēmums, kas nepārsniedz Komisijas
  regulas Nr.  651/2014 1. pielikuma 2. panta 1. punktā noteiktos
  kritērijus. Vienlaikus uzņēmums Komisijas regulas Nr.  651/2014 1.
  pielikuma 3. panta 3. punkta izpratnē iesniedz informāciju, kas
  ļauj pārliecināties par tā atbilstību šo noteikumu 16.2.
  apakšpunktā minētajām prasībām;
  9.8.3. uzņēmums ir liels uzņēmums saskaņā ar Komisijas regulas
  Nr.  651/2014 2. panta 24. punktu. Vienlaikus uzņēmums Komisijas
  regulas Nr.  651/2014 1. pielikuma 3. panta 3. punkta izpratnē
  iesniedz informāciju, kas ļauj pārliecināties par tā atbilstību
  šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētajām prasībām;
  9.9. iepriekš saņemtā un plānotā atbalsta apmērs, kas izsniegts
  saskaņā ar Pagaidu regulējumu, tā piešķiršanas datums, atbalsta
  sniedzēja nosaukums un Ministru kabineta noteikumi, saskaņā ar
  kuriem atbalstu piešķir vai plāno piešķirt, atbalsta instruments
  un, ja attiecināms, atmaksātā valsts atbalsta apmērs, lai Valsts
  ieņēmumu dienests varētu pārliecināties, ka atbalsts saistītu
  personu grupai nepārsniedz 1 800 000 euro atbilstoši šo
  noteikumu 6., 22., 28. un 33. punktam;
  9.10. aizpildīta deklarācija par uzņēmuma atbilstību mazajam
  (sīkajam) vai vidējam uzņēmumam;
  9.11. apliecinājums, ka uzņēmums iepriekš nav saņēmis atbalstu,
  kā arī neplāno pieteikties citam atbalstam par vienām un tām
  pašām attiecināmajām izmaksām, izņemot  atbalstu, kas
  sniegts saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra
  noteikumiem Nr. 675 "Noteikumi par atbalsta sniegšanu nodokļu
  maksātājiem to darbības turpināšanai Covid-19 krīzes
  apstākļos";
  9.12. apliecinājums, ka lauksaimniecības produktu tirdzniecības
  nozares uzņēmums atbilst Pagaidu regulējuma 22. punkta "e"
  apakšpunktā minētajiem kritērijiem  - uzņēmums nodarbojas ar
  lauksaimniecības produktu tirdzniecību un to daļēji vai pilnībā
  nenodod primārajiem ražotājiem, un tas nav balstīts uz tādu
  produktu cenu vai daudzumu, kurus attiecīgie uzņēmumi laiduši
  tirgū vai kuri iegādāti no primārajiem ražotājiem, izņemot
  gadījumu, ja  attiecīgie uzņēmumi produktus nav laiduši
  tirgū vai ir izmantojuši nepārtikas mērķiem, piemēram,
  destilācijai, metanizācijai vai kompostēšanai;
  9.13. informācija par apgrozījuma procentuālo kritumu atbalsta
  perioda mēnesī pret 2021. gada vidējo apgrozījumu jūlijā, augustā
  un septembrī kopā un pamatojums tā saistībai ar saimnieciskās
  darbības ierobežojumiem Covid-19 izplatības mazināšanai;
  9.14. informācija par apgrozījuma procentuālo kritumu atbalsta
  perioda mēnesī pret 2019. vai 2020. gada attiecīgo mēnesi un
  pamatojums tā saistībai ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem
  Covid-19 izplatības mazināšanai;
  9.15. informācija par konkrētiem 2021. gada trim mēnešiem, kuros
  apgrozījums pārsniedzis 10 %, salīdzinot ar apgrozījumu 2019.
  gada atbilstošajā kalendāra mēnesī vai vidējo apgrozījumu 2021.
  gada jūlijā, augustā un septembrī kopā;
  9.16. apliecinājums, ka uzņēmumam, kas atbilst šo noteikumu
  4.2.2. apakšpunktā minētajam kritērijam, nav sezonalitātes
  rakstura. ";
  1.11. izteikt 10. punktu šādā redakcijā:
  
  "10. Valsts ieņēmumu dienests, pamatojoties uz uzņēmuma
  iesniegumā norādīto informāciju, pieņem lēmumu un 20 darbdienu
  laikā no lēmuma pieņemšanas dienas izmaksā atbalstu, ieskaitot to
  iesniegumā norādītajā uzņēmuma kontā. Valsts ieņēmumu dienests
  minēto lēmumu paziņo, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta
  Elektroniskās deklarēšanas sistēmu. ";
  1.12. izteikt 14. punktu šādā redakcijā:
  
  "14. Atbalstu nepiešķir lauksaimniecības produktu primārās
  ražošanas nozarei atbilstoši Komisijas regulas Nr.  651/2014 2.
  panta 9. punktam. Atbalstu lauksaimniecības produktu
  tirdzniecības nozares uzņēmumiem piešķir ar nosacījumu, ka to
  daļēji vai pilnībā nenodod primārajiem ražotājiem un atbalsts nav
  balstīts uz tādu produktu cenu vai daudzumu, kurus attiecīgie
  uzņēmumi laiduši tirgū vai kuri iegādāti no primārajiem
  ražotājiem, izņemot gadījumu, ja  attiecīgie uzņēmumi
  produktus nav laiduši tirgū vai ir izmantojuši nepārtikas
  mērķiem.";
  1.13. svītrot 15. punktu;
  1.14. izteikt 16.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "16.2. vidējam vai lielam uzņēmumam, kurš jau 2019. gada 31.
  decembrī un atbalsta piešķiršanas brīdī uzskatāms par nonākušu
  grūtībās atbilstoši Komisijas regulas Nr.  651/2014 2. panta 18.
  punktā noteiktajai definīcijai;"
  1.15. izteikt 16.4.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "16.4.1. šo noteikumu 4.2.1. un 4.2.3. apakšpunktā minētais
  uzņēmums iepriekšējo sešu mēnešu laikā (2021. gada aprīlī, maijā,
  jūnijā, jūlijā, augustā un septembrī) pirms ārkārtējās situācijas
  izsludināšanas 2021. gada 11. oktobrī un 2019. gada brīvi
  izvēlētu sešu mēnešu laikā Valsts ieņēmumu dienesta administrētos
  nodokļus vidēji mēnesī aprēķinājis mazāk nekā 200 euro
  apmērā;"
  1.16. izteikt 16.4.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "16.4.2. šo noteikumu 4.2.2. apakšpunktā minētais uzņēmums 2021.
  gada brīvi izvēlētu triju mēnešu laikā pirms ārkārtējās
  situācijas izsludināšanas 2021. gada 11.  oktobrī Valsts
  ieņēmumu dienesta administrētos nodokļus vidēji mēnesī
  aprēķinājis mazāk nekā 200 euro apmērā;"
  1.17. izteikt 16.7. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "16.7. kredītiestādēm, finanšu iestādēm un finanšu
  starpniekiem;"
  1.18. izteikt 16.8. apakšpunktu šādā redakcijā:
  
  "16.8. uzņēmumiem, kas deklarējuši saimniecisko darbību kā
  pamatdarbību šo noteikumu 2. pielikumā minētajās nozarēs,
  pamatojoties uz šo noteikumu 8. punktā minēto iesniegumu par
  atbalsta periodu. Atbalsts netiks piešķirts šo noteikumu 16.7.
  apakšpunktā noteiktajām kredītiestādēm, finanšu iestādēm un
  finanšu starpniekiem, kā arī atbalsta pretendentiem, kas darbojas
  zvejniecības, akvakultūras vai lauksaimniecības produktu primārās
  ražošanas nozarē arī tādā gadījumā, ja tā būs atbalsta
  pretendentu papilddarbība.";
  1.19. svītrot 16.1 punktu;
  1.20. izteikt 17. punktu šādā redakcijā:
  
  "17. Atbalstu nepiešķir sīkajam (mikro) vai mazajam uzņēmumam, ja
  tas vienlaikus atbilst šādām pazīmēm:
  17.1. 2019. gada 31. decembrī tas jau bija nonācis grūtībās
  atbilstoši Komisijas regulas Nr.  651/2014 2. panta 18.
  punktam;
  17.2. atbalsta piešķiršanas brīdī tam ir ierosināta tiesiskās
  aizsardzības procesa lieta, tiek īstenots tiesiskās aizsardzības
  process vai ir pasludināts maksātnespējas process, vai tas ir
  saņēmis glābšanas atbalstu un nav atmaksājis aizdevumu vai
  atsaucis garantiju, vai tas ir saņēmis pārstrukturēšanas atbalstu
  un uz to attiecas pārstrukturēšanas plāns.";
  1.21. izteikt 18. punktu šādā redakcijā:
  
  "18. Ja tiek konstatēts šajos noteikumos noteikto valsts atbalsta
  prasību pārkāpums, uzņēmumam ir pienākums atmaksāt Valsts
  ieņēmumu dienestam visu saņemto nelikumīgo valsts atbalstu kopā
  ar procentiem atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma
  IV un V nodaļas nosacījumiem.";
  1.22. izteikt 22. punktu šādā redakcijā:
  
  "22. Atbilstoši šiem noteikumiem sniegto atbalstu par vienām un
  tām pašām attiecināmajām izmaksām nedrīkst apvienot ar citu
  valsts atbalstu, izņemot ar atbalstu, kas sniegts saskaņā ar
  Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumiem Nr. 675
  "Noteikumi par atbalsta sniegšanu nodokļu maksātājiem to darbības
  turpināšanai Covid-19 krīzes apstākļos". ";
  1.23. papildināt ar 22.1 punktu šādā
  redakcijā:
  
  "22.1 Atbilstoši šiem noteikumiem sniegto atbalstu
  nevar izmantot:
  22.11. ieguldījumu veikšanai (tai skaitā
  pamatlīdzekļos, kas netiek izmantoti uzņēmuma primārās darbības
  nodrošināšanai, luksusa preču iegādei, uzkrājumu veidošanai
  cēlmetālos un citu vērtību iegādei, kas  uzskatāmas par
  likvīdiem ieguldījumu objektiem), kas nav vērsta uz uzņēmuma
  nepārtrauktas darbības turpināšanu un likviditātes problēmu
  risināšanu;
  22.12. bioloģiskajos aktīvos;
  22.13. ilgtermiņa finanšu ieguldījumos;
  22.14. darījumos ar atvasinātajiem finanšu
  instrumentiem aizdevumu izsniegšanai vai ieguldījumu
  veikšanai;
  22.15. dividendēm;
  22.16. ar saimniecisko darbību nesaistītai izdevumu
  segšanai;
  22.17. nākamo periodu maksājumu veikšanai, izņemot
  gadījumu, ja uzņēmums var pierādīt, ka iepriekš ir saņēmis
  līdzīgus rēķinus.";
  1.24. izteikt 23.1 punktu šādā redakcijā:
  
  "23.1 Ja atbalsts netiek izlietots divu mēnešu laikā
  no dienas, kad Valsts ieņēmumu dienests pieņēmis lēmumu par
  atbalsta piešķiršanu, neizlietoto atbalsta daļu uzņēmums atmaksā
  Valsts ieņēmumu dienestam.";
  1.25. izteikt 24. punktu šādā redakcijā:
  
  "24. Lēmumu pieņem līdz 2021. gada 31. decembrim saskaņā ar
  Pagaidu regulējumu. Lēmumu pēc 2021. gada 31. decembra Valsts
  ieņēmumu dienests pieņem, ja tiek pagarināts Pagaidu regulējums
  saskaņā ar tajā noteiktajiem termiņiem.";
  1.26. papildināt ar 25.1 punktu šādā
  redakcijā:
  
  "25.1 Valsts ieņēmumu dienests divas reizes mēnesī
  līdz attiecīgā mēneša piecpadsmitajam datumam un mēneša pēdējai
  dienai ziņo Ministru kabinetam par  atbalsta pieprasījumu
  tendencēm un atteikumu iemesliem, lai izvērtētu atbalsta sistēmas
  pilnveidošanas nepieciešamību.";
  1.27. izteikt 26. punktu šādā redakcijā:
  
  "26. Valsts ieņēmumu dienests pieņem lēmumu un izmaksā atbalstu
  tikai pēc tam, kad Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par šajos
  noteikumos paredzētā komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas
  Savienības iekšējo tirgu.";
  1.28. izteikt 27. punktu šādā redakcijā:
  
  "27. Uzņēmums, kas par laikposmu no 2020. gada 1. novembra līdz
  2020. gada 31. decembrim ir saņēmis atbalstu, var atkārtoti
  pieteikties atbalstam par 2020. gada novembri vai decembri
  atsevišķi un saņemt atbalsta starpību (ja tāda konstatēta), kas
  atbalsta perioda mēnesī kopā ar jau saņemto atbalstu nepārsniedz
  šo noteikumu 31.1. un 31.2. apakšpunktā minēto apmēru.";
  1.29. izteikt 29. punktu šādā redakcijā:
  
  "29. Uzņēmumiem, kas iesniegumu par atbalstu iesnieguši par
  atbalsta perioda mēnešiem 2020. gadā, piemēro:
  29.1. atbalstu 30 % apmērā no uzņēmuma bruto darba algas (tai
  skaitā arī veiktās darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas
  obligātās iemaksas) kopsummas, par kuru samaksāti darba algas
  nodokļi 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, bet ne vairāk
  kā 50 000 euro katrā atbalsta perioda mēnesī atsevišķi,
  un kopējā summa atbalstam, kas sniegts saskaņā ar Pagaidu
  regulējumu, nepārsniedz 800 000 euro saistītu personu
  grupai;
  29.2. atbalstu 30 % apmērā no uzņēmuma bruto darba algas (tai
  skaitā arī veiktās darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas
  obligātās iemaksas) kopsummas, par kuru samaksāti darba algas
  nodokļi 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, bet ne vairāk
  kā 50 000 euro katrā atbalsta perioda mēnesī atsevišķi,
  un kopējā summa atbalstam, kas sniegts saskaņā ar Pagaidu
  regulējumu, nepārsniedz 120 000 euro saistītu personu
  grupai tiem uzņēmumiem, kuru darbības veids atbilst NACE 2.
  redakcijas C sadaļas grupai 10.2 "Zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu
  pārstrāde un konservēšana".";
  1.30. izteikt 30. punktu šādā redakcijā:
  
  "30. Iesniegumiem par 2020. gada atbalsta perioda mēnešiem
  piemēro šādus kritērijus:
  30.1. atbalsta perioda mēnesī uzņēmuma apgrozījums ir krities
  vismaz par 20 %, salīdzinot ar vidējo apgrozījumu 2020. gada
  augustā, septembrī un oktobrī kopā, un atbalsta perioda mēnesī
  uzņēmuma apgrozījums ir krities vismaz par 30 %, salīdzinot ar
  apgrozījumu 2019. gada attiecīgajā mēnesī;
  30.2. uzņēmums reģistrēts Valsts ieņēmumu dienestā kā nodokļu
  maksātājs pēc 2020. gada 1. janvāra, un atbalsta perioda mēnesī
  apgrozījums ir krities vismaz par 20 %, salīdzinot ar vidējo
  apgrozījumu 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī kopā.";
  1.31. izteikt 31. punktu šādā redakcijā:
  
  "31. Uzņēmumiem, kas iesnieguši iesniegumu par 2021. gada
  atbalsta perioda janvāri, februāri, martu, aprīli un maiju,
  piemēro:
  31.1. atbalstu 60 % apmērā no uzņēmuma bruto darba algas (tai
  skaitā arī veiktās darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas
  obligātās iemaksas) kopsummas, par kuru samaksāti darba algas
  nodokļi 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, bet ne vairāk
  kā 100 000 euro katrā atbalsta perioda mēnesī atsevišķi,
  un kopējā atbalsta summa, kurš sniegts saskaņā ar Pagaidu
  regulējumu, nepārsniedz 1 800 000 euro saistītu personu
  grupai;
  31.2. atbalstu 60 % apmērā no uzņēmuma bruto darba algas (tai
  skaitā arī veiktās darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas
  obligātās iemaksas) kopsummas, par kuru samaksāti darba algas
  nodokļi 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, bet ne vairāk
  kā 100 000 euro katrā atbalsta perioda mēnesī atsevišķi,
  un kopējā summa atbalstam, kas sniegts saskaņā ar Pagaidu
  regulējumu, nepārsniedz 120 000 euro saistītu personu
  grupai tiem uzņēmumiem, kuru darbības veids atbilst NACE 2.
  redakcijas C sadaļas grupai 10.2 "Zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu
  pārstrāde un konservēšana".";
  1.32. papildināt ar 32. punktu šādā redakcijā:
  
  "32. Uzņēmums, kas ir iesniedzis iesniegumu par laikposmu no
  2020. gada 1. novembra līdz 2021. gada 30. jūnijam, ir reģistrēts
  Valsts ieņēmumu dienestā kā nodokļu maksātājs un atbilst vienam
  no šādiem nosacījumiem:
  32.1. atbalsta perioda mēnesī uzņēmuma apgrozījums ir krities
  vismaz par 20 %, salīdzinot ar vidējo apgrozījumu 2020. gada
  augustā, septembrī un oktobrī kopā, un atbalsta perioda mēnesī
  apgrozījums krities vismaz par 30 %, salīdzinot ar apgrozījumu
  2019. vai 2020. gada atbilstošajā mēnesī;
  32.2. uzņēmums reģistrēts Valsts ieņēmumu dienestā kā nodokļu
  maksātājs pēc 2020. gada 1. janvāra, un atbalsta perioda mēnesī
  tā apgrozījums ir krities vismaz par 20 %, salīdzinot ar vidējo
  apgrozījumu 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī kopā;
  32.3. uzņēmums uzsācis saimniecisko darbību pēc 2019. gada 1.
  janvāra, un atbalsta perioda mēnesī tā apgrozījums ir krities
  vismaz par 20 %, salīdzinot ar vidējo apgrozījumu 2020. gada
  augustā, septembrī un oktobrī kopā;
  32.4. atbalsta perioda mēnesī uzņēmuma apgrozījums ir krities
  vismaz par 30 %, salīdzinot ar apgrozījumu 2019. gada
  atbilstošajā kalendāra mēnesī, un apgrozījums kopš 2020. gada 1.
  aprīļa vismaz trīs mēnešus ir pārsniedzis 10 % no 2019. gada
  atbilstošā kalendāra mēneša apgrozījuma.";
  1.33. papildināt ar 33. punktu šādā redakcijā:
  
  "33. Atbalsts 30 % apmērā no uzņēmuma bruto darba algas (tai
  skaitā arī veiktās darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas
  obligātās iemaksas) kopsummas, par kuru aprēķināti darba algas
  nodokļi 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, bet ne vairāk
  kā 50 000 euro katrā atbalsta perioda mēnesī atsevišķi,
  un kopējā summa atbalstam, kas sniegts saskaņā ar Pagaidu
  regulējumu, nepārsniedz 1 800 000 euro vai 120 000
  euro, ja uzņēmuma darbības veids atbilst NACE 2.
  redakcijas C sadaļas grupai 10.2 "Zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu
  pārstrāde un konservēšana", saistītu personu grupai 2021. gada
  maijā vai jūnijā kopā ar uzņēmuma attiecīgā mēneša apgrozījumu
  nepārsniedz:
  33.1. apgrozījumu 2019. vai 2020. gada atbilstošajā mēnesī šo
  noteikumu 32.1. vai 32.4. apakšpunktā minētajiem
  uzņēmumiem;
  33.2. vidējo apgrozījumu 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī
  kopā šo noteikumu 32.2. vai 32.3. apakšpunktā minētajiem
  uzņēmumiem.";
  1.34. izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā
  (Pielikums).
  2. Noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc tam, kad
  oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicēts paziņojums par
  to, ka Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par šajos noteikumos
  paredzētā komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības
  iekšējo tirgu.
  3. Ekonomikas ministrija pēc tam, kad Eiropas Komisija
  pieņēmusi lēmumu par komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas
  Savienības iekšējo tirgu, nosūta attiecīgu paziņojumu
  publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
  Ministru prezidents A. K.
  Kariņš
  Ekonomikas ministra pienākumu izpildītājs
  ‒
  zemkopības ministrs K. Gerhards
   
  Pielikums
  Ministru kabineta
  2021. gada 26. oktobra
  noteikumiem Nr. 722
  "2. pielikums
  Ministru kabineta
  2020. gada 10. novembra
  noteikumiem Nr. 676
  Neatbalstāmo nozaru saraksts
  
    
      
        | NACE 2 red. kodi | Nozare (nosaukums) | 
      
        | 01.11 -
        03.22 | Lauksaimniecība, mežsaimniecība un
        zivsaimniecība | 
      
        | 05.10 -
        09.90 | Ieguves rūpniecība un karjera izstrāde | 
      
        | 10.11 -
        33.20 | Apstrādes rūpniecība | 
      
        | 35.11 - 35.30 | Elektroenerģija, gāzes apgāde, siltumapgāde
        un gaisa kondicionēšana | 
      
        | 36.00 - 39.00 | Ūdens apgāde, notekūdeņu,
        atkritumu apsaimniekošana un sanācija | 
      
        | 41.10 - 43.99 | Būvniecība | 
      
        | 61.10 - 61.90 | Telekomunikācija | 
      
        | 62.01 - 62.09 | Datorprogrammēšana, konsultēšana un
        saistītas darbības | 
      
        | 63.11 - 63.99 | Informācijas pakalpojumi | 
      
        | 64.11 -
        66.30 | Finanšu un apdrošināšanas darbības | 
      
        | 78.10 - 78.30 | Darbaspēka meklēšana un
        nodrošināšana ar personālu | 
      
        | 81.30 | Ainavu veidošanas un uzturēšanas
        darbības | 
      
        | 82.11 | Kombinētie biroju administratīvie
        pakalpojumi | 
      
        | 82.19 | Kopēšana, dokumentu sagatavošana un citas
        specializētās biroju palīgdarbības | 
      
        | 82.20 | Informācijas zvanu centru darbība | 
      
        | 84.11. -
        84.30 | Valsts pārvalde un aizsardzība | 
      
        | 94.11 -
        94.99 | Sabiedrisko, politisko un citu organizāciju
        darbība | 
    
  
  
    "