Nacionālās elektronisko plašsaziņas
līdzekļu padomes lēmums Nr. 224/1-2
Rīgā 2021. gada 20. maijā
Par grozījumiem Elektronisko
plašsaziņas līdzekļu nozares attīstības nacionālās stratēģijas
2018.-2022. gadam
Pielikumā Nr. 1
Pamatojoties uz Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma 60.
panta trešo daļu, Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu
padome (turpmāk - Padome)
nolemj:
1. Veikt grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu nozares
attīstības nacionālās stratēģijas 2018.-2022. gadam (turpmāk -
Stratēģija) Pielikumā Nr. 1 "Apraides tiesību piešķiršanas
kārtība" un apstiprināt to šim lēmumam pievienotajā (jaunā)
redakcijā.
2. Iesniegt Stratēģijas Pielikuma Nr. 1 grozījumus
publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas
Vēstnesis".
3. Publicēt Stratēģijas Pielikumu Nr. 1 "Apraides tiesību
piešķiršanas kārtība" (jaunā redakcijā) Padomes mājaslapā
internetā.
4. Atbildīgais Padomes loceklis par šī lēmuma izpildes
kontroli ir Patriks Grīva.
Pielikumā: Elektronisko plašsaziņas
līdzekļu nozares attīstības nacionālās stratēģijas 2018.-2022.
gadam Pielikums Nr. 1 "Apraides tiesību piešķiršanas
kārtība" jaunā redakcijā.
Nacionālās elektronisko plašsaziņas
līdzekļu
padomes priekšsēdētājs I. Āboliņš
APSTIPRINĀTS
Ar Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes
2018. gada 12. aprīļa lēmumu Nr. 63
GROZĪTS
Ar Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes
2019. gada 19. decembra lēmumu Nr. 244
Ar Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes
2021. gada 20. maija lēmumu Nr. 224/1-2
Elektronisko
plašsaziņas līdzekļu nozares
attīstības nacionālās stratēģijas
2018.-2022. gadam
Pielikums Nr. 1
Apraides tiesību piešķiršanas
kārtība
Izdota, pamatojoties uz Elektronisko
plašsaziņas līdzekļu likuma 15., 18. pantu
I. Apraides
tiesības
1. Apraides atļauja apliecina elektroniskā plašsaziņas
līdzekļa tiesības veidot un izplatīt programmu un nosaka tā
saistības un pienākumus. Apraides atļauju izsniedz Nacionālā
elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (turpmāk arī -
Padome).
2. Apraides atļauju Padome prioritāri piešķir tādiem
elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem, kuru programmas valoda
pamatā ir latviešu un kuru programmas darbības pamatnosacījumi
paredz lielākoties Latvijā veidota satura izplatīšanu.
3. Apraides tiesības piešķir uz privātpersonas1
iesnieguma pamata. Ja elektroniskā plašsaziņas līdzekļa darbībai
nepieciešams radio frekvenču resurss, apraides tiesības piešķir
konkursa kārtībā.
4. Apraides tiesības bez konkursa un termiņa ierobežojuma
vispirms tiek piešķirtas sabiedriskajiem plašsaziņas
līdzekļiem.
5. Pirms izsniegtās apraides atļaujas termiņa beigām
elektroniskais plašsaziņas līdzeklis var iesniegt Padomei
iesniegumu par jaunas apraides atļaujas izsniegšanu bez konkursa
rīkošanas.
6. Pamatojoties uz iesniegtajiem dokumentiem, Padome pieņem
lēmumu par apraides atļaujas izsniegšanu vai par atteikumu
izsniegt apraides atļauju.
7. Padome nepiešķir apraides atļauju tiem elektroniskajiem
plašsaziņas līdzekļiem, kuri nav samaksājuši naudas sodu, ko
piemērojusi Padome administratīvā procesa vai administratīvā
pārkāpuma procesa ietvaros, vai nav veikuši valsts nodevu
maksājumus par apraides atļaujas izsniegšanu, apraides atļaujas
pamatnosacījumu pārskatīšanu, retranslācijas atļaujas
izsniegšanu/pārreģistrāciju, apraides tiesību īstenošanas
uzraudzību2.
8. Informācija par izsniegto apraides atļauju tiek ievietota
Padomes mājaslapā www.neplpadome.lv.
9. Apraides atļaujas darbības termiņā nav maināms programmas
formāts.
10. Apraides atļaujas darbības termiņā atļauta programmas
pamata audiovalodas maiņa, veicot pamata audiovalodas maiņu uz
valsts valodu, un valodas celiņa maiņa.
II. Apraides
tiesību piešķiršana radio programmas veidošanai
11. Apraides tiesības tiek piešķirtas konkursa kārtībā saskaņā
ar Elektronisko plašsaziņas līdzekļu nozares attīstības nacionālo
stratēģiju 2018.-2022. gadam (turpmāk arī - Stratēģija).
12. Padome savā mājaslapā www.neplpadome.lv ievieto
informāciju par brīviem frekvences piešķīrumiem, kurus tā paredz
izmantot jaunu komerciālu vai nekomerciālu elektronisko
plašsaziņas līdzekļu darbības uzsākšanai vai aptveršanas zonu
palielināšanai.
13. Padome publicē informāciju par frekvences piešķīrumiem,
pamatojoties uz valsts akciju sabiedrības "Elektroniskie
sakari" (turpmāk arī - VAS ES) sniegtajām ziņām.
14. Padome atsevišķi norāda tos frekvences piešķīrumus, par
kuru lietošanu tiks rīkots konkurss par apraides tiesību
piešķiršanu.
15. Gan privātpersona, gan elektroniskais plašsaziņas
līdzeklis jebkurā laikā var vērsties Padomē ar iesniegumu, lūdzot
izskatīt apraides tiesību piešķiršanas iespēju konkrētā
ģeogrāfiskā vietā.
16. Pēc iesnieguma saņemšanas, Padome lūdz VAS ES informāciju
par frekvences piešķīruma pieejamību vai jauna frekvences
piešķīruma noteikšanas iespēju konkrētā ģeogrāfiskā vietā.
17. Pēc informācijas saņemšanas no VAS ES, pieteikums tiek
virzīts Padomes sēdē.
18. Padome lemj par apraides tiesību piešķiršanas konkursa
izsludināšanu, ja no VAS ES sniegtās informācijas izriet
atbilstoša frekvences piešķīruma pieejamība.
19. Iesniegumam par apraides atļaujas izsniegšanu
pievienojami:
19.1. darbības pamatnosacījumi saskaņā ar Stratēģijas
pielikumu Nr. 3 (iesniedzot iesniegumu par apraides atļaujas
izsniegšanu, var izvēlēties programmas formātu);
19.2. darbības attīstības plāns, tajā ietverot biznesa modeļa
aprakstu, t.sk. satura koncepciju, mērķauditoriju un tās
sasniedzamību, plānotās investīcijas un ieguldījumus;
19.3. informācija par patieso labuma guvēju;
19.4. finanšu plāns un dokuments/-i, kas apliecina iespējamos
finansiālā nodrošinājuma avotus vismaz pirmajam darbības gadam.
Šāds apliecinājums iesniedzams t.sk. bankas izziņas formā, kur
norādīts apgrozījums par pēdējiem sešiem mēnešiem;
19.5. dokuments/-i, kas apliecina nodokļu parādu neesamību,
t.sk. valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu parādu, kas kopsummā
pārsniedz 150,00 euro, vai parādu esamības gadījumā
dokuments, kas apliecina noslēgto vienošanos par nodokļu atmaksas
grafiku;
19.6. dokuments, kas apliecina valsts nodevas samaksu;
19.7. iepriekšējā gada auditētais gada finanšu pārskats ar
pielikumiem un informācija par iepriekšējā gadā nomaksātajiem
nodokļiem;
19.8. informācija par svarīgākajiem programmas darbības
rezultātiem iepriekšējās apraides atļaujas darbības termiņā
(ja attiecināms);
19.9. sasniegtās auditorijas lielums (par pēdējiem diviem
gadiem), apraksts par programmas attīstību, oriģinālsatura
veidošanu un sasniegto mērķauditoriju iepriekšējās apraides
atļaujas darbības laikā (ja attiecināms);
19.10. citas ziņas, kuras privātpersona uzskata par
svarīgām.
i.
Pamatprincipi, kas ievērojami frekvenču konkursa procedūras
ietvaros
20. Konkursa izsludināšanas mērķi:
20.1. nodrošināt sabiedrības interešu ievērošanu;
20.2. radīt priekšnoteikumus veiksmīgas konkurences vides
attīstībai, kas nodrošinātu elektronisko plašsaziņas līdzekļu
programmu veidošanu, pamatojoties uz dažādības, augstas
kvalitātes un profesionālisma principiem.
21. Pieņemot lēmumu par konkursa organizēšanu, Padome:
21.1. Vispusīgi izzina un izvērtē sabiedrības interesi par
jaunas programmas pieejamību frekvences piešķīruma aptveršanas
zonā, analizējot:
21.1.1. frekvences piešķīruma aptveršanas zonā esošo programmu
piedāvājumu;
21.1.2. frekvences piešķīruma aptveršanas zonā esošo sociālo,
ekonomisko un demogrāfisko situāciju.
21.2. Uz analīzes pamata tiek noteikti programmas veidošanas
pamatkritēriji:
21.2.1. valodas lietošanas noteikumi;
21.2.2. programmas formāts;
21.2.3. citi kritēriji, kas būtiski sabiedrībai konkrētajā
teritorijā.
ii. Darbības
pamatnosacījumos norādāmā informācija
22. Padome apstiprina privātpersonas/elektroniskā plašsaziņas
līdzekļa iesniegtos darbības pamatnosacījumus. Padome pārbauda,
vai norādītā informācija atbilst Stratēģijas, Elektronisko
plašsaziņas līdzekļu likuma (turpmāk arī - EPLL), kā arī citu
normatīvo aktu prasībām.
23. Padome nosaka šādus radio programmu formātus:
23.1. Informatīvs - būtisku daļu no nedēļas raidlaika veido
ziņu un analītiskie raidījumi, aktuālo notikumu apskati,
diskusiju, interviju, politisko aktualitāšu raidījumi.
Informatīvā formāta ietvaros ir iespējama arī mūzikas
atskaņošana, tomēr programma ir vērsta uz ziņu un citiem
tekstuāliem raidījumiem;
23.2. Informatīvi muzikāls - programmu veido gan mūzika, gan
ziņas, tekstuāli raidījumi, izklaidējoši un tematiski raidījumi,
tomēr mūzikas atskaņošana veido būtisku raidlaika apjomu;
23.3. Muzikāls - lielāko daļu no nedēļas raidlaika veido
mūzika. Muzikālā formāta ietvaros iespējamas īsas informatīvas
satura vienības, tomēr programma ir vērsta uz mūzikas
atskaņošanu.
24. EPLL 33.panta otrā daļa nosaka elektronisko plašsaziņas
līdzekļu pienākumu veidot vismaz 90% no radio programmas
raidījumiem. EPLL pieļauj elektroniskā plašsaziņas līdzekļa
tiesības radio programmā iekļaut raidījumus retranslācijas
kārtībā vai izmantojot neatkarīgo producentu veidotos darbus līdz
10 % no radio programmas raidījumiem.
24.1. Neatkarīgo producentu veidotie darbi tiek norādīti
programmu uzskaites žurnālā, saskaņā ar Stratēģijas pielikumu Nr.
4.
24.2. Retranslācijas tiesība izmantojama, rakstveidā
iesniedzot Padomē šādu informāciju par retranslējamo programmas
daļu vai raidījumu:
24.2.1. retranslējamās programmas daļas vai raidījuma avots un
konkrēta raidīšanas vieta un frekvence (t.sk. ārpus Latvijas
esoša) vai interneta vietne;
24.2.2. retranslējamās programmas daļas vai raidījuma
sākotnējais izplatīšanas laiks un laiks, kurā minētā programmas
daļa vai raidījums tiek izplatīts Latvijas teritorijā.
iii. Vienota
tīkla izveide
25. Padome atbalsta vienam elektroniskajam plašsaziņas
līdzeklim izsniegto vairāku apraides atļauju, kuru ietvaros tiek
veidota viena radio programma, apvienošanu.
25.1. Ja apraides atļaujās, pirms apvienošanās, ir noteikts
pienākums par vietējās informācijas iekļaušanu, tad papildinātās
apraides atļaujas ietvaros šis pienākums tiek saglabāts;
25.2. Elektroniskajam plašsaziņas līdzeklim tiek papildināta
viena no esošajām apraides atļaujām ar raidīšanas vietām,
frekvencēm un aptveršanas zonām, kas norādītas citās apraides
atļaujās. Papildināmo apraides atļauju izvēlas elektroniskais
plašsaziņas līdzeklis, savukārt pārējās apraides atļaujas tiek
anulētas;
25.3. Papildināmajā apraides atļaujā tiek ievietotas visas
elektroniskā plašsaziņas līdzekļa raidīšanas vietas, frekvences
un aptveršanas zonas.
26. Vienota tīkla gadījumā jāievēro vienotas radio programmas
veidošanas princips, kas ir kā pamatprincips, no kura paredzami
izņēmumi:
26.1. Šī Stratēģijas pielikuma 25.1. punktā paredzētais
pienākums iekļaut programmā vietējo informāciju;
26.2. Tādas informācijas iekļaušana programmā konkrētā
raidīšanas frekvencē, kas noteiktā laika periodā, nepārsniedzot 7
dienas, tiek pārraidīta noteiktas aptveršanas zonas attiecīgās
teritorijas iedzīvotāju interesēs. Šāda informācija vienā
raidīšanas frekvencē ir iekļaujama līdz 3 reizēm kalendārā gada
ietvaros:
26.2.1. Elektroniskais plašsaziņas līdzeklis, pirms iekļauj
vietējas nozīmes informāciju savā radio programmā, par to
rakstveidā paziņo Padomei vismaz 10 dienas pirms attiecīgajām
izmaiņām radio programmā izplatīšanai konkrētā vietā un
frekvencē. Elektroniskais plašsaziņas līdzeklis paziņojumā
Padomei norāda:
26.2.1.1. konkrētu raidīšanas vietu un frekvenci, kurā tiks
izplatīta vietējās nozīmes informācija;
26.2.1.2. konkrētu teritoriju, kurā varēs uztvert vietējās
nozīmes informāciju (aptveršanas zonu);
26.2.1.3. konkrētu laika periodu (līdz 7 dienām), kurā
elektroniskais plašsaziņas līdzeklis izplatīs vietējās nozīmes
informāciju;
26.2.1.4. vietējās nozīmes satura aprakstu.
26.2.2. Ja Padome nesaņems 26.2.1. punktā noteikto informāciju
un konstatēs, ka vienota tīkla ietvaros elektroniskais
plašsaziņas līdzeklis neievēro vienotas radio programmas
veidošanas principu, Padome elektroniskajam plašsaziņas līdzeklim
var piemērot administratīvo atbildību.
iv. Īstermiņa
apraides atļauju izsniegšana radio programmu veidošanai
27. Padome var atbalstīt radio programmas īstermiņa
izplatīšanu konkrētā ģeogrāfiskā vietā un ierobežotā laika
posmā.
28. Īstermiņa apraides atļauju izsniegšana paredzēta, lai
atspoguļotu Latvijā notiekošos kultūras, izklaides, sporta vai
citus sociālos pasākumus.
29. Padome var atļaut konkrētas radio programmas īstermiņa
izplatīšanu, ja VAS ES sākotnēji novērtējis, ka tehniski šāda
programmas izplatīšana ir iespējama. Pēc Padomes īstermiņa
apraides atļaujas izsniegšanas VAS ES var atļaut atbilstoša
raidītāja darbību konkrētajā vietā.
30. Iesniegums par īstermiņa apraides atļaujas saņemšanu
iesniedzams Padomē ne vēlāk kā 1 (vienu) mēnesi pirms plānotās
apraides uzsākšanas. Iesniegumam pievienojami aizpildīti darbības
pamatnosacījumi "Īstermiņa apraides atļauja radio programmas
veidošanai" - veidlapa pieejama Stratēģijas pielikumā Nr.
3.
31. Īstermiņa apraides atļauja tiek izsniegta uz laiku līdz 7
(septiņām) dienām. Īstermiņa apraides atļauja ir derīga tikai uz
elektroniskā plašsaziņas līdzekļa norādīto radio programmas
izplatīšanas brīdi.
v. Radio
programmas izplatīšana interneta platformā
32. Gan elektroniskajam plašsaziņas līdzeklim, gan
privātpersonai ir tiesības paziņot Padomei par radio vai radio
līdzīgas programmas izplatīšanu interneta platformā.
33. Ja elektroniskais plašsaziņas līdzeklis vai privātpersona
sniedz Padomei 32. punktā minēto paziņojumu, tajā norādāma
informācija, kāda sniedzama, paziņojot par pakalpojumu pēc
pieprasījuma sniegšanu3, izņemot informāciju par
kataloga nosaukumu un formātu.
34. Elektroniskajam plašsaziņas līdzeklim, kurš interneta
platformas vietni norādījis apraides atļaujas darbības
pamatnosacījumu sadaļā, atkārtots paziņojums Padomē nav
jāsniedz.
III. Apraides
tiesību piešķiršana televīzijas programmas veidošanai
35. Padome nosaka šādus televīzijas programmu formātus:
35.1. Vispārējs - programma ietver iespējami plašu tēmu
loku;
35.2. Informatīvs/analītisks - programmas lielāko daļu veido
informatīvi analītisks saturs;
35.3. Izklaidējošs - programmu pamatā veido izklaides saturs
plašam skatītāju lokam;
35.4. Tematiska programma - programmu pamatā veido saturs par
noteiktu tēmu loku.
36. Apraides tiesības tiek piešķirtas uz privātpersonas
iesnieguma pamata, kuru iesniedz Padomē. Iesniegumam
pievienojami:
36.1. programmas vai pakalpojumu izplatīšanu nodrošinošā
elektronisko sakaru komersanta apliecinājums par programmas vai
pakalpojumu izplatīšanas nodrošināšanu;
36.2. darbības pamatnosacījumi saskaņā ar Stratēģijas
pielikumu Nr. 3 (iesniedzot iesniegumu par apraides atļaujas
izsniegšanu, var izvēlēties programmas formātu);
36.3. darbības attīstības plāns, tajā ietverot biznesa modeļa
aprakstu, t.sk. satura koncepciju, mērķauditoriju un tās
sasniedzamību, plānotās investīcijas un ieguldījumus;
36.4. informācija par patieso labuma guvēju;
36.5. finanšu plāns un dokuments/-i, kas apliecina iespējamos
finansiālā nodrošinājuma avotus vismaz pirmajam darbības gadam.
Šāds apliecinājums iesniedzams t.sk. bankas izziņas formā, kur
norādīts apgrozījums par pēdējiem sešiem mēnešiem;
36.6. dokuments/-i, kas apliecina nodokļu parādu neesamību,
t.sk. valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu parādu, kas kopsummā
pārsniedz 150,00 euro, vai parādu esamības gadījumā
dokuments, kas apliecina noslēgto vienošanos par nodokļu atmaksas
grafiku;
36.7. dokuments, kas apliecina valsts nodevas samaksu;
36.8. iepriekšējā gada auditētais gada finanšu pārskats ar
pielikumiem un informācija par iepriekšējā gadā nomaksātajiem
nodokļiem;
36.9. informācija par svarīgākajiem programmas darbības
rezultātiem iepriekšējās apraides atļaujas darbības termiņā
(ja attiecināms);
36.10. sasniegtās auditorijas lielums (par pēdējiem diviem
gadiem), apraksts par programmas attīstību, oriģinālsatura
veidošanu un sasniegto mērķauditoriju iepriekšējās apraides
atļaujas darbības laikā (ja attiecināms);
36.11. citas ziņas, kuras privātpersona uzskata par
svarīgām.
37. Ja programmu paredzēts izplatīt Latvijas Republikā, Padome
vienlaicīgi ar apraides atļaujas izsniegšanu iekļauj programmu
Latvijā retranslējamo audio un audiovizuālo programmu
sarakstā.
i. Kritēriji
elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmu iekļaušanai
galalietotājiem bez maksas zemes apraidē ciparformātā izplatāmo
televīzijas programmu sarakstā
38. Ja tīklā, kur notiek bezmaksas televīzijas programmu
izplatīšana ar zemes raidītājiem, ir brīvas televīzijas programmu
vietas, Padome, lai nodrošinātu kvalitatīvu un vispusīgu
informāciju, izglītības, kultūras un izklaides iespējas, kā arī
veicinātu sabiedrības saliedētību, sabiedriskā pasūtījuma
ietvaros rīko elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem konkursu uz
brīvajām televīzijas programmu vietām.
39. Elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem, kas tiek iekļauti
bez maksas izplatāmo programmu sarakstā, kas tiek iekļauti
galalietotājiem bez maksas zemes apraidē ciparformātā, jāatbilst
šādiem kritērijiem:
39.1. veic apraidi galvenokārt valsts valodā;
39.2. darbības pamatnosacījumi paredz vismaz 51 % no raidlaika
Eiropas Savienībā, tajā skaitā Latvijā, veidotu programmu
saturu;
39.3. nav uzskatāms par grūtībās nonākušu uzņēmēju:
39.3.1. kuram ar tiesas spriedumu ir pasludināts
maksātnespējas process vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības
process, vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās
aizsardzības process, uzsākta bankrota procedūra, kurš atrodas
sanācijas vai mierizlīguma procesā, vai tā saimnieciskā darbība
ir izbeigta;
39.3.2. projekta iesnieguma iesniegšanas dienā zaudējumi
pārsniedz pusi no pamatkapitāla un pēdējo 12 mēnešu laikā -
ceturtdaļu no pamatkapitāla;
39.3.3. pieteikuma iesnieguma iesniegšanas dienā saskaņā ar
pēdējo noslēgto finanšu gadu pārskatu un pēdējo pieejamo
operatīvo bilanci uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi ir
novērojamas grūtībās nonākuša komersanta pazīmes - zaudējumu
pieaugums, apgrozījuma samazināšanās, naudas plūsmas
samazināšanās, nodokļu parādi, parādu pieaugums, procentu
maksājumu celšanās, gatavās produkcijas krājumu pieaugums, zems
likviditātes koeficients, krītoša vai nulles aktīvu vērtība;
39.3.4. nav iespēju nosegt zaudējumus no saviem līdzekļiem vai
ar līdzekļiem, ko tas spēj iegūt no saviem biedriem, akcionāriem,
dalībniekiem vai kreditoriem, un tas nespēj apturēt zaudējumus,
kuri bez valsts iestāžu ārējās iejaukšanās īstermiņā vai vidējā
termiņā novedīs saimnieciskās darbības veicēju līdz nespējai
turpināt darbību.
IV. Noslēguma
noteikumi
40. Par jebkurām izmaiņām elektroniskā plašsaziņas līdzekļa
darbības pamatnosacījumos, elektroniskajam plašsaziņas līdzeklim
ir jāinformē Padome:
40.1. Par izmaiņām rekvizītos (2.-4. darbības pamatnosacījumu
sadaļa, pakalpojumiem pēc pieprasījuma - 2.-3. darbības
pamatnosacījumu sadaļa) - 10 darba dienu laikā no izmaiņu
veikšanas brīža. Informācija par plānoto īpašnieku maiņu
iesniedzama pirms darījuma pabeigšanas.
40.2. Par izmaiņām programmā - vismaz 20 darba dienas pirms
izmaiņu veikšanas, ja attiecīgo izmaiņu rezultātā tiek mainīta
kāda no darbības pamatnosacījumu sadaļām, kas attiecināma uz
programmas veidošanu (radio - 1.; 7.-8. darbības pamatnosacījumu
sadaļa, televīzija - 1.; 8.-14. darbības pamatnosacījumu sadaļa,
pakalpojumiem pēc pieprasījuma - 1.; 4.-7. darbības
pamatnosacījumu sadaļa).
41. Jebkurš dokuments ir jāiesniedz valsts valodā. Iesniedzot
svešvalodā sagatavotu dokumentu jāievēro:
41.1. Ja dokuments svešvalodā sagatavots ārpus Latvijas
Republikas teritorijas, jāiesniedz svešvalodā sagatavotā
dokumenta oriģināls vai notariāli apliecināts dokumenta
atvasinājums (kopija) un šādam dokumentam ir pievienojams
apliecināts tulkojums valsts valodā4;
41.2. Ja dokuments svešvalodā sagatavots Latvijas Republikas
teritorijā un netiek iesniegts dokumenta oriģināls, jāsagatavo
dokumenta apliecināts atvasinājums (kopija)5, kam
pievienojams apliecināts tulkojums valsts valodā.
42. Elektroniskais plašsaziņas līdzeklis atbild Padomei par
savlaicīgu informācijas iesniegšanu un tās patiesumu saskaņā ar
Administratīvo sodu likuma par pārkāpumiem pārvaldes,
sabiedriskās kārtības un valsts valodas lietošanas jomā 3. panta
pirmajā daļā un 29. panta pirmajā daļā noteikto.
1 Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma 1.
panta 15. punkts: privātpersona - fiziskā persona, privāto
tiesību juridiskā persona vai šādu personu apvienība.
2 Ministru kabineta 2018. gada 9. janvāra
noteikumi Nr. 24 "Noteikumi par valsts nodevu apraides
atļaujas izsniegšanai un pamatnosacījumu pārskatīšanai,
retranslācijas atļaujas izsniegšanai un pārreģistrācijai, kā
arī apraides tiesību īstenošanas uzraudzībai"
3 Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma 22.
panta trešā, ceturtā daļa.
4 Ministru kabineta 2000. gada 22. augusta
noteikumi Nr. 291 "Kārtība, kādā apliecināmi dokumentu
tulkojumi valsts valodā", 6. punkts.
5 Ministru kabineta 2018. gada 4. septembra
noteikumi Nr. 558 "Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas
kārtība".