Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta rīkojums Nr. 166 Rīgā 2017. gada 3. aprīlī (prot. Nr. 16 33. §) Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 5.0. versija)1. Apstiprināt un iekļaut informācijas un komunikācijas tehnoloģiju mērķarhitektūras 5.0. versijā projekta "E-iepirkumu un e-izsoļu platformas attīstība" (turpmāk - projekts) aprakstu un projekta izmaksas 2 000 000 euro apmērā. 2. Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai uzaicināt Valsts reģionālo attīstības aģentūru iesniegt projekta iesniegumu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" (turpmāk - 2.2.1.1. pasākums) ietvaros. 3. Finansēt projektu 2.2.1.1. pasākuma ietvaros, ja projekta iesniegums atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un Ministru kabineta 2015. gada 17. novembra noteikumos Nr. 653 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanas noteikumi" iekļautajiem nosacījumiem. 4. Noteikt Valsts reģionālās attīstības aģentūru par projekta iesniedzēju un atbildīgo par projekta īstenošanu un projekta aprakstā plānoto rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu. 5. Pēc projekta pabeigšanas noteikt projekta rezultātu uzturēšanas izmaksas ne vairāk kā 413 475 euro gadā, tai skaitā: 5.1. 100 000 euro segt no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas budžeta programmā 32.00.00 "Valsts reģionālās attīstības politikas īstenošana" pieejamiem līdzekļiem; 5.2. 313 475 euro normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīt papildus. Ministru prezidents Māris Kučinskis Vides aizsardzības un (Apstiprināts ar E-iepirkumu un e-izsoļu platformas
attīstība
|
Nr. p. k. | Rezultāta rādītājs | Mērvienība | Sākotnējā vērtība | Sasniedzamā vērtība divus gadus pēc projekta beigām | Sasniedzamā vērtība trīs gadus pēc projekta beigām |
1. | E-ESPD3 izmantošanas reižu skaits | skaits gadā | 0 | 400 | 800 |
2. | Elektroniski veikto iepirkumu procedūru īpatsvars no visiem veiktajiem publiskajiem iepirkumiem, izmantojot e-ESPD un e-izziņu integrēto risinājumu | īpatsvars | 0 | 50 % | 92 % |
3. | Pielāgotā Dokumentu integrācijas vides risinājuma4 izmantošana elektronisko iepirkumu dokumentu un metadatu apmaiņai starp publiskās pārvaldes (valsts iestādes un pašvaldības) DVS5 un EIS | skaits gadā | 0 | 100 | 1000 |
4. | Izplatīšanai sagatavotās un pieejamās trīs publisko iepirkumu datu kopas (informācija par EIS noslēgtajiem darījumiem, informācija par EIS rīkotajiem iepirkumiem, pasūtītāju klasifikators) | datu atjaunošanas reižu skaits gadā | 0 | 156 | 156 |
5. | Projekta ietvaros izstrādāto un pilnveidoto elektronisko pakalpojumu pieprasījumu skaits | skaits gadā | 0 | 20 000 | 35 000 |
6. | Projekta ietvaros pilnveidots būtiskais arhitektūras elements - e-iepirkumu un e-izsoļu platforma | skaits gadā | 1 | 1 | 1 |
Projekta iznākuma rādītāji
Nr. p. k. |
Iznākuma rādītājs |
Mērvienība | Starpvērtība (divus gadus pēc projekta sākuma) |
Sasniedzamā vērtība projekta beigās |
1. | Pilnveidoti e-iepirkumu darbības procesi | skaits | 3 | 66 |
2. | E-iepirkumu platformas (www.eis. gov.lv) paplašinātā funkcionalitāte - integrēta e-ESPD forma kā valsts pārvaldes pakalpojums EIS ietvaros | skaits | 1 | 1 |
3. | Attīstīti EIS elektroniskie pakalpojumi - izveidots e-ESPD un pilnveidotas e-izziņas | skaits | 1 | 2 |
4. | Funkcionāli pilnveidots e-iepirkumu platformas (www.eis.gov.lv) ārējās datu apmaiņas risinājums, izveidoti jauni datu apmaiņas risinājumi: | |||
4.1. | ar VID - ar datiem par komersantu apgrozījumu un vidējo algu līmeņiem | skaits | 1 | 1 |
4.2. | ar EM Būvniecības informācijas sistēmu - ar datiem par būvkomersantu reģistru un personālu | skaits | 1 | 1 |
4.3. | vienotā iepirkumu vide bezpapīra iepirkuma dokumentācijas apritei, izmantojot Dokumentu integrācijas vides iespējas | skaits | 1 | 1 |
4.4. | Valsts informācijas sistēmu savietotāja īstenota publisko pakalpojumu uzskaites risinājuma integrācija (EIS sniegto pakalpojumu uzskaitei) | skaits | 1 | 1 |
5. | Īstenoti apmācību, informatīvie un publicitātes pakalpojumi | skaits | 2 | 5 |
6. | Atvērtas un publicēšanai datu publicēšanas platformā pieejamas atvērto datu kopas6 par elektronisko iepirkumu jomu | skaits | 3 | 3 |
Projekta kopējais finansējuma apmērs ir 2 000 000 euro.
Projektu plānots īstenot 36 mēnešos.
Saistība ar iepriekšējā plānošanas perioda projektiem, projekta lietderība un ieguldījums specifiskā atbalsta mērķa rezultāta rādītājos
2007.-2013. gada plānošanas perioda darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.2.1.1. apakšaktivitātes "Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība" (turpmāk - 3.2.2.1.1. apakšaktivitāte) otrās kārtas ietvaros VRAA īstenoja projektu Nr. 3DP/3.2.2.1.1/12/IPIA/CFLA/009/005 "Elektronisko iepirkumu sistēmas e-konkursu un e-izsoļu funkcionalitātes attīstība". Projekta mērķis bija iepirkuma procedūru norises elektronizācija, palielinot to efektivitāti un samazinot administratīvos izdevumus un iepirkumu administratīvo slogu. Izveidotā e-iepirkumu platforma ir publisko iepirkumu norisi atbalstoša valsts informācijas sistēma, kas nodrošina, ka pasūtītāji un sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji, iepērkot preces, pakalpojumus un būvdarbus, iepirkuma procedūras veic elektroniskā vidē, izmantojot informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iespējas.
Izmantojot iepriekšējā plānošanas periodā paredzētos risinājumus, ir plānots tos izmantot atbilstoši risinājuma mērķim un izmantošanas veidam. Savukārt, pilnveidojot iepriekšējā plānošanas periodā īstenotos risinājumus, to pilnveidošana ir paredzēta tādā apjomā un apmērā, kas nav pretrunā un nepārklājas ar iepriekšējā plānošanas periodā veiktajiem iepirkumiem.
Indikatīvi sociālekonomisko ieguvumu aprēķini
Projekta "E-iepirkumu un e-izsoļu platformas attīstība" īstenošana nodrošinās ieguldījumu darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" rezultāta rādītājos un nodrošinās sociālekonomisko indikatīvo lietderīgumu atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada 17. novembra noteikumu Nr. 653 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanas noteikumi" 7.1. un 7.2. apakšpunktā un 15. punktā minētajiem iznākuma un rezultāta rādītājiem.
Latvijā vidējais publisko iepirkumu skaits gadā ir 15 000 iepirkumu (kopējā summa apmēram 2,5 mljrd. euro gadā)7. Pieņemot, ka, sasniedzot projekta mērķus, ir iespējams panākt komersantu piedāvājumu palētinājumu par vismaz 0,1 %, valsts pārvaldes ekonomiskais ieguvums būtu līdz 2,5 milj. euro gadā.
1 E-CERTIS - informācijas sistēma, kas palīdz identificēt dažādus sertifikātus, kas tiek prasīti publiskā iepirkuma procedūrās visā ES, https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/ecertis/
2 Ja šie noteikumi zaudēs spēku līdz ar jaunā Publisko iepirkuma likuma stāšanos spēkā, būs nepieciešams pilnveidot to normatīvo aktu, kas regulēs e-izziņu izmantošanu.
3 Standarta ESPD dokuments, kurš ir sagatavots elektroniskā veidā un atbilst Eiropas Komisijas izstrādātajam "ESPD services" standartam, kuram turpmāk plānots nodrošināt lietotājam draudzīgu vizualizācijas iespēju EIS.
4 Dokumentu integrācijas vides pilnveidošana notiek ārpus šā projekta. Savukārt projekta ietvaros tiks izmantotas jaunākas DIV saskarnes priekšrocības.
5 Dokumentu vadības sistēmas.
6 EIS reģistrēto pasūtītāju skaits, EIS e-katalogu darījumu dati un EIS e-konkursu dati.
7 Statistika par publiskā sektora iepirkumiem http://iub.gov.lv/lv/mekletiepirkumus
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards