Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Talsu novada domes saistošie noteikumi Nr. 6 Talsos 2011. gada 27. janvārī (prot. Nr. 2, lēmums Nr. 71) Par grozījumiem 10.09.2009. saistošajos noteikumos Nr. 48 "Par sociālo palīdzību Talsu novadā"Izdoti pamatojoties uz likuma "Par
pašvaldībām" Izdarīt Talsu novada domes 10.09.2009. saistošajos noteikumos Nr. 48 "Par sociālo palīdzību Talsu novadā" (turpmāk - noteikumi) šādus grozījumus: 1. Izteikt 7.1. punktu šādā redakcijā: "7.1. Pabalsti bāreņiem un bez vecāku gādības palikušajiem bērniem, kuri sasnieguši pilngadību, ir pašvaldības sociālās garantijas pilngadību sasniegušajiem bērniem bāreņiem un bez vecāku gādības palikušajiem bērniem patstāvīgas dzīves uzsākšanai un dzīves kvalitātes uzlabošanai, un par kuriem Talsu novada bāriņtiesa pieņēmusi lēmumu par bērna ievietošanu ārpusģimenes aprūpē. Pieprasot 7.2., 7.3., 7.4. un 7.5. punktā noteiktos pabalstus, pabalsta pieprasītājs sociālajā dienestā uzrāda personu apliecinošu dokumentu un iesniedz rakstisku iesniegumu, pievienojot: 7.1.1. Talsu novada bāriņtiesas lēmuma kopiju/norakstu par ārpusģimenes aprūpes nodrošināšanu; 7.1.2. Talsu novada bāriņtiesas lēmuma kopiju/norakstu par aizbildņa atbrīvošanu no aizbildņa pienākumu pildīšanas, bērnam sasniedzot pilngadību; 7.1.3. Talsu novada bāriņtiesas izsniegta izziņa par bērna ārpusģimenes aprūpi, sasniedzot pilngadību, ja ārpusģimenes aprūpe bērnam tikusi nodrošināta audžuģimenē vai ilgstošās sociālās aprūpes un rehabilitācijas institūcijā; 7.1.4. citus dokumentus pēc sociālā dienesta pieprasījuma, ja tie nepieciešami lēmuma pieņemšanai." 2. Izslēgt 7.2.3., 7.3.3. punktu. 3. Izteikt 7.4.5 punktu šādā redakcijā: "7.4.5. pabalsta apmērs ir valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta apmērā un tiek izmaksāts katru mēnesi līdz attiecīgās izglītības pakāpes ieguvei. 4. Izslēgt 7.4.6. punktu. 5. Papildināt saistošos noteikumus ar 7.5. punktu šādā redakcijā: "7.5. Pabalsts bērnam bārenim vai bez vecāku gādības palikušam bērnam, kurš sasniedzis pilngadību un kuram beidzas ārpusģimenes aprūpe izdevumu segšanai par īri. 7.5.1. pabalsts paredzēts ar dzīvojamās telpas īri saistīto ikmēneša izdevumu segšanai līdz laikam, kad pašvaldība piešķir dzīvojamo telpu; 7.5.2. pabalstu aprēķina šo noteikumu noteiktajā kārtībā, kādā aprēķina dzīvokļa pabalstu." 6. Papildināt ar 7.6. pantu šādā redakcijā: "7.6. "Tiesības uz neizmantotajām sociālajām garantijām personai saglabājas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam." 7. Izteikt 9.1.1.2. punktu šādā redakcijā: "9.1.1.2. pabalsts tiek piešķirts trūcīgām un maznodrošinātām ģimenēm, kuru bērni uzsāk vai turpina apgūt obligāto izglītību atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam." 8. Izteikt 9.1.1.3. apakšpunktu šādā redakcijā: "9.1.1.3. pabalsts tiek piešķirts vienu reizi gadā, ja pabalstu pieprasa no attiecīgā gada 1. jūnija līdz 30. septembrim." 9. Izteikt 9.1.1.4.1. un 9.1.1.4.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "9.1.1.4.1. trūcīgai ģimenei - Ls 25 vienam bērnam, ja izglītojamais netiek pārcelts nākamajā klasē, pabalstu piešķir 50% apmērā." "9.1.1.4.2. maznodrošinātai ģimenei - Ls 15 vienam bērnam, ja izglītojamais netiek pārcelts nākamajā klasē, pabalstu piešķir 50% apmērā." 10. Izteikt 9.1.2.1. punktu šādā redakcijā: "9.1.2.1. pabalsts tiek piešķirts trūcīgām ģimenēm, kuru bērni uzsāk vai turpina apgūt obligāto izglītību atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam." 11. Izteikt 9.1.2.2. punktu šādā redakcijā: "9.1.2.2. pabalsts tiek piešķirts uz laiku, kamēr spēkā ir sociālā dienesta lēmums par ģimenes atbilstību trūcīgas ģimenes statusam." 12. Papildināt saistošos noteikumus ar 9.1.2.8. punktu šādā redakcijā: "9.1.2.8. atsevišķos gadījumos, pēc sociālā darbinieka izvērtējuma, pabalstu piešķir ģimenēm, kurās ir bērna attīstībai nelabvēlīgi apstākļi un kuru bērni mācās vispārējās izglītības iestādēs." 13. Izteikt 10.3. punktu un šādā redakcijā: "10.3. Veselības aprūpes pabalstu piešķir:" 14. Izteikt 10.3. punktu šādā redakcijā: 10.3.1. ģimenei (personai), kurai spēkā ir trūcīgas ģimenes (personas) statuss, ne vairāk kā Ls 40 vienai personai gadā. 10.3.2. ģimenei (personai), kurai spēkā ir maznodrošinātas ģimenes (personas) statuss, ne vairāk kā Ls 20 vienai personai gadā." 15. Izslēgt 10.5.1. punktu. 16. Izteikt 10.5.2. punktu šādā redakcijā: "10.5.2. rēķinu vai stingrās uzskaites maksājuma čeku no ārstniecības iestādes un/vai aptiekas, kas izsniegts laikā, kamēr ģimenei (personai) ir spēkā sociālā dienesta lēmums par ģimenes atbilstību trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes (personas) statusam. 17. Papildināt ar 13.3. punktu šādā redakcijā: "13.3. Saistošo noteikumu 9.1.2.1. punkts stājas spēkā 2011. gada 1. septembrī." Talsu novada domes priekšsēdētājs M.Krotovs
Saistošo noteikumu Nr. 6 "Par
grozījumiem 10.09.2009. saistošajos noteikumos Nr. 48 "Par
sociālo palīdzību Talsu novadā""
|
Sadaļas nosaukums |
Sadaļas paskaidrojums |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums | Talsu novada domes saistošo
noteikumu projekts "Par grozījumiem saistošajos
noteikumos Nr. 48 "Par sociālo palīdzību Talsu
novadā"" (turpmāk - noteikumu projekts) izstrādāts,
pamatojoties uz Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības
likuma 35. panta trešo un ceturto daļu un paredz
sekojošo: 1. tiek papildināts 7.1. punkts, jo nepieciešams konkrētāk un vienkopus noteikt iesniedzamos dokumentus sociālo garantiju nodrošināšanai bārenim vai bez vecāku gādības palikušam bērnam, sasniedzot pilngadību; 2. 7.4.5. punktā veiktas izmaiņas nodrošina teksta labskanību; 3. iekļauts 7.5. punkts ar apakšpunktiem, kurš paredz atsevišķu pabalstu dzīvojamās telpas īres maksas segšanai, kura izmaksu nosaka Ministru kabineta 15.11.2005. noteikumi Nr. 857 "Noteikumi par sociālajām garantijām bārenim un bez vecāku gādības palikušajam bērnam, kurš ir ārpusģimenes aprūpē, kā arī pēc ārpusģimenes aprūpes beigšanās"; 4. 7.6. punktā ieļautais nosacījums par laiku, līdz kādām vecumam saglabājas sociālās garantijas bērnam bārenim vai bez vecāku gādības palikušam bērnam pēc ārpusģimenes aprūpes izbeigšanas, paredzēts Bērnu tiesību aizsardzības likumā; 5. 9.1.1.2. punktā izmaiņas paredz sašaurināt personu loku, kuriem piešķir vienreizēju pabalstu mācību līdzekļu iegādei - bērni, kuri mācības uzsāk vai turpina mācības obligātajā izglītībā, jo Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 35. pantā paredz, ka pašvaldība, izvērtējot ģimenes (personas) ienākumus, ir tiesīga no pašvaldības pamatbudžeta izmaksāt arī citus pabalstus ģimenes (personas) pamatvajadzību apmierināšanai. Šī likuma izpratnē pamatvajadzības ir ēdiens, apģērbs, mājoklis, veselības aprūpe, obligātā izglītība. 6. 9.1.1.3. punktā tiek noteikts konkrēts laiks, kurā pieprasāms pabalsts; 7. 9.1.1.4.1. un 9.1.1.4.2. apakšpunkts nosaka, ka pabalsts tiek izmaksāts 50% apmērā, ja bērns netiek pārcelts nākamajā klasē; 8. 9.1.2.1. punktā izmaiņas paredz sašaurināt personu loku, kuriem piešķir pabalstu bērna ēdināšanas izdevumu apmaksai, izmaiņas paredz, ka tie bērni, kuri mācības uzsāk vai turpina mācības obligātajā izglītībā, jo Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 35. pantā paredz, ka pašvaldība, izvērtējot ģimenes (personas) ienākumus, ir tiesīga no pašvaldības pamatbudžeta izmaksāt arī citus pabalstus ģimenes (personas) pamatvajadzību apmierināšanai. Šī likuma izpratnē pamatvajadzības ir ēdiens, apģērbs, mājoklis, veselības aprūpe, obligātā izglītība. Atsevišķos gadījumos pabalstu var piešķirt tām ģimenēm, kurās konstatēti bērna attīstībai nelabvēlīgi apstākļi; 9. pašreizējā 9.1.2.2. punktā paredz pabalsta pieprasīšanu atkārtoti katru mēnesi, plānotās izmaiņas paredz pabalstu ģimenei piešķirt uz laiku, kamēr spēkā ir sociālā dienesta lēmums par ģimenes atbilstību trūcīgas ģimenes statusam, tādējādi atvieglojot pabalsta pieprasīšanas kārtību; 10. šajos noteikumos dzīvokļa pabalstu bērnu izglītības procesa nodrošināšanai - vienreizēju pabalstu mācību līdzekļu iegādei ir tiesīgas saņemt gan trūcīgas, gan maznodrošinātas ģimenes (personas), tām ir noteikts atšķirīgs atbalsta apjoms, jo ienākumu līmenis, pēc kura tiek noteikta atbilstība kādam no statusa veidiem, ir atšķirīgs - trūcīgas ģimenes (personas) statuss atbilstoši Ministru kabineta noteiktajam un maznodrošinātās ģimenes (personas) atbilstoši pašvaldības noteiktajam ienākumu līmenim. Tādēļ 10.3. punktā veiktās izmaiņas paredz: 1) veselības pabalstu samazinātā apmērā, tādējādi nodrošinot pašvaldības pamatbudžeta līdzekļu izlietojumu 2010. gada apmērā, pieļaujot 2011. gadā trūcīgo ģimeņu (personu) skaits var turpināt pieaugt; 2) diferencētu veselības pabalstu trūcīgām un maznodrošinātām ģimenēm (personām) vienai personai gad - nosakot 10.3.1. punktā ģimenei (personai), kurai spēkā ir trūcīgas ģimenes (personas) statuss, ne vairāk kā Ls 40, vienai personai gadā un 1.3.2. punktā ģimenei (personai), kurai ir maznodrošinātas ģimenes (personas) statuss, ne vairāk kā Ls 20 vienai personai gadā. 11. 10.5.1. punkts tiek izslēgts, pamatojoties uz konsultācijām ar primārās veselības ārstiem vai ārstiem speciālistiem un ņemot vērā sniegtos ieteikumus; 12. veiktās izmaiņas 10.5.2. punktā paredz, ka izdevumus apliecinošie dokumenti, kas izsniegti par ārstēšanos vai medikamentiem, ir derīgi laika posmā, kad ģimenei (personai) ir spēkā trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes (personas) statuss, tādējādi novēršot situāciju, kad pieprasītais veselības aprūpes pabalsts tiek pieprasīts par izdevumiem, kas radušies vēl laikā, kad ģimenei (personai) nav bijis pamata pabalsta pieprasīšanai; 13. noteikumu papildināšana ar 13.3. punktu paredz, ka pabalsts jaunajā redakcijā bērnu ēdināšanas izdevumu apmaksai stājas spēkā ar šā gada 1.septembrī. |
2. Īss projekta satura izklāsts | Saistošo noteikumu projekts nosaka Talsu novada domes apstiprinātā budžeta ietvaros piešķiramo sociālo pabalstu veidus un apmērus, pabalstu pieprasīšanas, novērtēšanas, piešķiršanas izmaksas kārtību personām (ģimenēm), kurām ir tiesības saņemt šos pabalstus. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Noteikumu projekts paredz nepalielināt budžeta izdevumus, bet tos saglabāt 2010. gada apmērā, taču budžeta līdzekļu izlietojuma apjoms atkarīgs no kopējās sociālās situācijas attīstības valstī - trūcīgo un maznodrošināto ģimeņu (personu) skaita pašvaldībā. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Nav attiecināms. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | Noteikumu izpildi un piemērošanu nodrošina Talsu novada sociālais dienests. Izmaiņas noteikumu projektā neparedz administratīvo procedūru palielināšanu. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Konsultācijas ar privātpersonām nav notikušas. |
Talsu novada domes priekšsēdētājs M.Krotovs