Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 563
Rīgā 2016. gada 18. augustā (prot. Nr. 41 1. §) Minimālās mēneša darba algas noteikšanas un pārskatīšanas kārtība
2. Labklājības ministrija kopīgi ar Finanšu ministriju un Ekonomikas ministriju katru gadu izvērtē ekonomisko situāciju valstī un izstrādā priekšlikumus par minimālās mēneša darba algas apmēru (līdz jebkuram veselam skaitlim ar precizitāti līdz vienam euro) nākamajam gadam, ņemot vērā: 2.1. Ekonomikas ministrijas un Finanšu ministrijas sagatavotās makroekonomiskās prognozes un ekonomiskās situācijas izmaiņas iepriekšējā gadā, tai skaitā darba produktivitātes attīstību; 2.2. Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošo informāciju par vidējiem darba ņēmēju darba ienākumiem un nostrādāto stundu skaitu mēnesī iepriekšējā kalendāra gadā atbilstoši ziņām, kas norādītas darba devēju ziņojumos par valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām no darba ņēmēju darba ienākumiem, iedzīvotāju ienākuma nodokli un uzņēmējdarbības riska valsts nodevu pārskata mēnesī; 2.3. Labklājības ministrijas izvērtējumu par ietekmi uz sociālo nodrošinājumu un darbaspēka nodokļu slogu, tai skaitā saistībā ar darba ņēmēja un darba devēja obligātā minimālā pārskata mēneša valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu objekta izmaiņām; 2.4. Nodarbinātības valsts aģentūras informāciju par bezdarba līmeni dalījumā pa republikas pilsētām un novadiem; 2.5. minimālās mēneša darba algas attiecību pret Centrālās statistikas pārvaldes aprēķināto vidējo darba samaksu valstī iepriekšējā gadā; 2.6. Centrālās statistikas pārvaldes aprēķināto darbaspēka izmaksu indeksu (pret iepriekšējā gada atbilstošo periodu); 2.7. Finanšu ministrijas izstrādātos priekšlikumus par izmaiņām nodokļu sistēmā nākamajam gadam (iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmes, ar iedzīvotāju ienākuma nodokli neapliekamā minimuma un atvieglojuma par apgādībā esošu personu apmēra izmaiņas); 2.8. Labklājības ministrijas izvērtējumu par esošās minimālās mēneša bruto un neto darba algas apmēru un tā iespējamām izmaiņām nākamajā gadā citās Eiropas Savienības valstīs, kā arī minimālās mēneša darba algas un vidējās darba samaksas attiecības salīdzinājumu šajās valstīs; 2.9. Labklājības ministrijas izstrādātos priekšlikumus par izmaiņām valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu likmēs nākamajam gadam; 2.10. Centrālās statistikas pārvaldes aprēķināto attiecību: darba ņēmēju skaits, kuriem darba samaksa ir minimālās mēneša darba algas apmērā vai mazāka, pret darba ņēmēju kopskaitu. 3. Priekšlikumu par minimālās mēneša darba algas apmēra saglabāšanu vai paaugstināšanu nākamajam gadam un attiecīgo izmaiņu ieviešanas datumu Labklājības ministrija katru gadu līdz 15. jūlijam iesniedz izskatīšanai un saskaņošanai Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes Sociālās drošības apakšpadomes (turpmāk – apakšpadome) sēdē. Dalībai sēdē tiek pieaicināti arī citi kompetenti eksperti. 4. Labklājības ministrija divu nedēļu laikā pēc šo noteikumu 3. punktā minētā priekšlikuma izskatīšanas apakšpadomes sēdē iesniedz to izskatīšanai Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē (turpmāk – padome). Minētā priekšlikuma izskatīšanai padomē pieaicina Latvijas Pašvaldību savienību. 5. Labklājības ministrija divu nedēļu laikā pēc šo noteikumu 4. punktā minētā priekšlikuma izskatīšanas padomē iesniedz to Ministru kabinetā. Ministru kabinets pieņem lēmumu par minimālo mēneša darba algu nākamajam gadam. 6. Ja Ministru kabinets pieņem lēmumu par minimālās mēneša darba algas saglabāšanu nākamajam gadam iepriekšējā apmērā, tad šo noteikumu 7., 8., 9. un 10. punktā minētie pasākumi netiek veikti. 7. Finanšu ministrija divu mēnešu laikā pēc Ministru kabineta lēmuma pieņemšanas par minimālās mēneša darba algas paaugstināšanu nākamajam gadam un attiecīgo izmaiņu ieviešanas datumu izstrādā priekšlikumus valsts tiešās pārvaldes iestāžu amatpersonu un darbinieku mēnešalgu skalas pārskatīšanai saistībā ar minimālās mēneša darba algas paaugstināšanu nākamajam gadam, palielinot šo skalu pēc iespējas līdzvērtīgi minimālās mēneša darba algas pieaugumam atbilstoši budžeta iespējām un ņemot vērā minimālās mēneša darba algas paaugstināšanas ietekmi uz valsts kopbudžeta bilanci un makroekonomisko situāciju valstī. 8. Finanšu ministrija saskaņā ar šo noteikumu 7. punktā minētajiem priekšlikumiem veic atbilstošus aprēķinus un informē par to budžeta resoru. 9. Veselības ministrija divu nedēļu laikā pēc Finanšu ministrijas pieprasījuma saņemšanas sagatavo un iesniedz Finanšu ministrijā informāciju par ārstniecības personu skaita sadalījumu, ņemot vērā esošo zemāko mēnešalgu skalu, attiecībā uz ārstniecības personām, kuras tieši iesaistītas no valsts budžeta apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanā. 10. Pēc Ministru kabineta lēmuma pieņemšanas par minimālās mēneša darba algas paaugstināšanu nākamajam gadam un tās ieviešanas datumu: 10.1. Labklājības ministrija divu mēnešu laikā izstrādā tiesību akta projektu par grozījumiem Ministru kabineta noteikumos par minimālās mēneša darba algas apmēru normāla darba laika ietvaros un minimālās stundas tarifa likmes aprēķināšanu un noteiktā kārtībā iesniedz to izskatīšanai Ministru kabinetā; 10.2. atbildīgās ministrijas triju mēnešu laikā izstrādā tiesību aktu projektus par grozījumiem Ministru kabineta noteikumos, kas saistīti ar minimālo mēneša darba algu, un, ja nepieciešams, – par grozījumiem Ministru kabineta noteikumos saistībā ar mēnešalgas apmēra (skalas) izmaiņām un noteiktā kārtībā iesniedz tos izskatīšanai Ministru kabinetā. 11. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2011. gada 17. maija noteikumus Nr. 390 "Minimālās mēneša darba algas noteikšanas un pārskatīšanas kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2011, 86. nr.; 2013, 148. nr.). Ministru prezidents Māris Kučinskis
Labklājības ministrs Jānis Reirs |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Minimālās mēneša darba algas noteikšanas un pārskatīšanas kārtība
Statuss:
Spēkā esošs
Dokumenta valoda:
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|