Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties
savam kontam

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 15

Rīgā 2016. gada 5. janvārī (prot. Nr. 1 23. §)
Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecība "3+ Ģimenes karte"" īstenošanas kārtība
Izdoti saskaņā ar Bērnu tiesību
aizsardzības likuma
26. panta sesto daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecība "3+ Ģimenes karte"" (turpmāk – atbalsta programma) īstenošanas kārtību, tai skaitā Latvijas Goda ģimenes apliecības "3+ Ģimenes karte" (turpmāk – karte) paraugu (1. pielikums), kartes piešķiršanas, izmantošanas un anulēšanas kārtību.

2. Atbalsta programmas mērķis ir veicināt daudzbērnu ģimeņu labklājību, sniedzot tām priekšrocības (atvieglojumus) dažādu pakalpojumu saņemšanā, tādējādi samazinot minēto ģimeņu ikdienas izdevumus.

3. Atbalsta programmas īstenotājs ir Sabiedrības integrācijas fonds (turpmāk – fonds).

4. Fonds atbalsta programmas ietvaros veic šādus uzdevumus:

4.1. ne retāk kā reizi pusgadā apkopo un analizē informāciju par valsts, pašvaldību iestāžu, komersantu un citu personu (turpmāk – pakalpojumu sniedzējs) sniegtajiem un plānotajiem atvieglojumiem un pakalpojumiem daudzbērnu ģimenēm;

4.2. tīmekļvietnē www.godagimene.lv publicē informāciju par pakalpojumiem un atvieglojumiem daudzbērnu ģimenēm, kā arī par pakalpojumu sniedzējiem;

4.3. veic pētījumus par atbalsta programmas rezultātiem un ietekmi uz daudzbērnu ģimenes labklājību;

4.4. ja nepieciešams, izstrādā ieteikumus normatīvo aktu pilnveidošanai daudzbērnu ģimeņu atbalstam;

4.5. veicina pakalpojumu sniedzēju brīvprātīgu iesaistīšanos atbalsta sniegšanā daudzbērnu ģimenēm;

4.6. nodrošina karšu izsniegšanu;

4.7. nodrošina regulāru sabiedrības informēšanu par karti un atvieglojumiem daudzbērnu ģimenēm.

5. Karte daudzbērnu ģimenei nodrošina iespēju saņemt atbalsta programmā paredzētās atlaides, izmantojot atbalsta programmā iekļautos pakalpojumus, kurus piedāvā pakalpojumu sniedzēji Latvijā.

6. Karte ir laminēta un izgatavota uz noteiktas formas apdrukātas pamatnes.

II. Kartes piešķiršana un anulēšana

7. Karti piešķir daudzbērnu ģimenes loceklim (turpmāk – persona), kas atbilst daudzbērnu ģimenes statusam. Persona atbilst daudzbērnu ģimenes statusam, ja:

7.1. tās, laulātā vai bērnu deklarētā vai reģistrētā dzīvesvieta ir Latvijas Republikā (šis nosacījums neattiecas uz gadījumu, ja bērns izglītību iegūst ārvalsts izglītības iestādē un viņa dzīvesvieta ir ārvalstī);

7.2. tā aprūpē vai kopā ar laulāto aprūpē vismaz trīs bērnus, tai skaitā audžuģimenē vai aizbildnībā esošus bērnus un pilngadīgas personas, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, ja tās iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību. Bērnu skaitā neieskaita bērnus, par kuriem personai ir pārtrauktas vai atņemtas aizgādības tiesības.

8. Persona, kura vēlas saņemt karti, iesniedz fondā iesniegumu par kartes piešķiršanu (aizpilda veidlapu), norādot šādas ziņas:

8.1. iesniedzēja vārds(-i), uzvārds, personas kods, deklarētās vai reģistrētās dzīvesvietas adrese, tālruņa numurs, e-pasta adrese vai cits saziņas veids;

8.2. katra bērna (tai skaitā audžuģimenē ievietotā un aizbildnībā esošā bērna) vārds(-i), uzvārds, personas kods, deklarētās vai reģistrētās dzīvesvietas adrese, kā arī norāde par izglītības turpināšanu, ja persona ir pilngadīga, bet nav sasniegusi 24 gadu vecumu.

9. Iesniegumu par kartes piešķiršanu var iesniegt:

9.1. elektroniski tīmekļvietnes www.godagimene.lv sadaļā "Piesakies kartei", autentifikācijai izmantojot Valsts reģionālās attīstības aģentūras pakalpojumu "Vienotā pieteikšanās";

9.2. personīgi fondā, uzrādot personu apliecinošu dokumentu.

10. Ja ģimenē ir pilngadīga persona, kas nav sasniegusi 24 gadu vecumu un turpina iegūt vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību, šo noteikumu 8. punktā minētajam iesniegumam pievieno izglītības iestādes izziņu, kas apliecina izglītības ieguvi attiecīgajā izglītības iestādē, ja šādas informācijas nav fonda rīcībā.

11. Ja bērns iegūst izglītību ārvalsts izglītības iestādē, persona iesniegumam pievieno izglītības iestādes izsniegtu dokumentu, kas apliecina izglītības ieguvi attiecīgajā izglītības iestādē. Minēto dokumentu pielīdzina Latvijā izsniegtajai šo noteikumu 10. punktā minētajai izziņai, ja tas atbilst šādām prasībām:

11.1. ārvalsts izglītības iestādes izsniegtais dokuments satur informāciju, kas ļauj nepārprotami secināt, ka bērns, kuram tas izsniegts, dokumentā norādītajā laikposmā ieguvis izglītību vispārējās izglītības iestādē, profesionālās izglītības iestādē vai augstskolā;

11.2. ārvalsts izglītības iestādes izsniegtajam dokumentam ir pievienots tulkojums saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts valodas lietošanu;

11.3. ir ievērotas normatīvajos aktos par dokumentu legalizāciju noteiktās prasības.

12. Lai pārbaudītu personas iesniegumā sniegto informāciju, fonds sadarbojas ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi, ne retāk kā divas reizes mēnesī nosūtot informācijas pieprasījumu par personām, kuras pieprasījušas karti (turpmāk arī – kartes pieprasītājs). Fonda pieprasījumā (turpmāk – pieprasījums) norāda kartes pieprasītāja vārdu(-us), uzvārdu un personas kodu.

13. Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde pēc pieprasījuma saņemšanas pārbauda, vai:

13.1. kartes pieprasītājam Iedzīvotāju reģistrā nav reģistrēts miršanas fakts un statuss ir aktīvs;

13.2. kartes pieprasītāja laulātajam Iedzīvotāju reģistrā nav reģistrēts miršanas fakts un statuss ir aktīvs;

13.3. kartes pieprasītājam un tā laulātajam (tai skaitā aizbildnībā vai kā audžuģimenei) ir vismaz trīs bērni, kuriem Iedzīvotāju reģistrā nav reģistrēts miršanas fakts un statuss ir aktīvs (norādot katra bērna personas kodu, vārdu(-us) un uzvārdu), tai skaitā pilngadīgas personas, kuras iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību Latvijā un datu pārbaudes brīdī nav sasniegušas 24 gadu vecumu;

13.4. kartes pieprasītājam un tā laulātajam nav pārtrauktas vai atņemtas bērnu aizgādības tiesības un tādēļ personai (pašai vai kopā ar laulāto) ir mazāk par trim bērniem;

13.5. kartes pieprasītājam, tā laulātajam un šo noteikumu 13.3. apakšpunktā minētajiem bērniem deklarētā vai reģistrētā dzīvesvieta ir Latvijas Republikā (šī prasība neattiecas uz gadījumu, ja bērns izglītību iegūst ārvalsts izglītības iestādē un viņa dzīvesvieta ir ārvalstī).

14. Informācijas apmaiņa starp Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi un fondu notiek elektroniski, ievērojot normatīvajos aktos noteiktās personas datu aizsardzības prasības.

15. Fonds 45 dienu laikā no kartes pieprasītāja iesnieguma saņemšanas dienas pieņem lēmumu par kartes piešķiršanu vai par atteikumu to piešķirt un:

15.1. ja persona atbilst daudzbērnu ģimenes statusam:

15.1.1. 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 13. punktā minētās informācijas saņemšanas nosūta uz personas norādīto e-pasta adresi elektronisku paziņojumu par kartes sagatavošanu un iespējām to saņemt;

15.1.2. nosūta personai karti ierakstītā pasta sūtījumā uz personas deklarēto vai reģistrēto adresi, ja persona nav karti saņēmusi personiski fondā septiņu dienu laikā pēc šo noteikumu 15.1.1. apakšpunktā minētā elektroniskā paziņojuma nosūtīšanas;

15.2. ja persona neatbilst daudzbērnu ģimenes statusam, ierakstītā pasta sūtījumā uz personas deklarēto vai reģistrēto adresi nosūta personai lēmumu par atteikumu piešķirt karti.

16. Karti personai izsniedz bez maksas.

17. Ja personai ir vismaz trīs bērni vecumā līdz 15 gadiem, fonds karti izsniedz uz trim gadiem.

18. Ja personai ir viens vai divi nepilngadīgi bērni, bet pārējie ir pilngadīgas personas, kas iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību Latvijā vai ārvalstīs un nav sasniegušas 24 gadu vecumu, karti izsniedz uz vienu gadu, katru gadu pārbaudot, vai attiecīgā pilngadīgā persona turpina mācības.

19. Ja persona aprūpē vairāk par astoņiem bērniem, kas ieskaitāmi daudzbērnu ģimenes bērnu skaitā, personai izsniedz divas kartes, uz katras kartes norādot to bērnu vārdu(-us) un uzvārdu, kuri nav norādīti uz otras kartes.

20. Fonda amatpersona personai izsniegto karti reģistrē kartes saņēmēju uzskaites žurnālā (turpmāk – žurnāls) (2. pielikums).

21. Ja karti persona saņem personīgi, kartes saņemšanu persona apliecina ar parakstu žurnālā.

22. Ja karte nosūtīta ierakstītā pasta sūtījumā, žurnālā personas parakstam paredzētajā vietā norāda numuru, ko attiecīgajai vēstulei piešķīris pasta pakalpojumu sniedzējs, un vēstules nosūtīšanas datumu.

23. Fonds pieņem lēmumu par atteikumu piešķirt karti, ja konstatē, ka persona neatbilst daudzbērnu ģimenes statusam.

24. Fonds ne retāk kā reizi gadā pārbauda kartes saņēmēju atbilstību daudzbērnu ģimenes statusam, nosūtot Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei pieprasījumu atbilstoši šo noteikumu 12. punktam.

25. Ja fonds konstatē, ka persona neatbilst daudzbērnu ģimenes statusam, kā arī ja karte nozaudēta vai kļuvusi lietošanai nederīga un tādēļ tiks izsniegta atkārtoti, fonds pieņem lēmumu par kartes anulēšanu un anulē karti.

26. Ja karte anulēta, fonds ierakstītā pasta sūtījumā nosūta attiecīgajai personai lēmumu par kartes anulēšanu un ievieto tīmekļvietnē www.godagimene.lv informāciju par kartes anulēšanu, bet fonda amatpersona veic ierakstu žurnālā, norādot kartes anulēšanas iemeslu (neatbilstību šo noteikumu 7. punktā minētajiem nosacījumiem).

27. Ja karte anulēta vai persona pieprasa karti izsniegt atkārtoti, jo tā kļuvusi lietošanai nederīga, personai ir pienākums esošo karti atdot fondam.

28. Lēmumu par atteikumu piešķirt karti, kā arī lēmumu par kartes anulēšanu persona var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu fonda sekretariāta izveidotā komisijā. Komisijas lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

29. Lēmuma par atteikšanos piešķirt karti vai lēmuma par kartes anulēšanu apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur attiecīgā lēmuma darbību, izņemot gadījumu, kad šī darbība tiek apturēta ar fonda vai tiesas lēmumu.

III. Kartes izmantošana

30. Tiesības izmantot karti, uzrādot personu apliecinošu dokumentu, ir tikai personai, kurai karte piešķirta, un tās bērniem.

31. Karti aizliegts nodot lietošanā trešajām personām.

32. Personai, kurai karte piešķirta, ir pienākums rakstiski paziņot fondam, ja:

32.1. mainījies personas vai bērna vārds(-i) un (vai) uzvārds;

32.2. mainījušās citas ziņas un tādēļ persona vairs neatbilst daudzbērnu ģimenes statusam;

32.3. karte ir nozaudēta;

32.4. karte ir kļuvusi lietošanai nederīga (piemēram, kartei ir bojājumi, kuru dēļ nav iespējams vizuāli identificēt kartes turētāja vārdu(-us) un uzvārdu vai izlasīt kartē norādīto informāciju).

33. Ja persona vēlas karti saņemt atkārtoti, persona iesniedz fondā šo noteikumu 8. punktā minēto iesniegumu, papildus norādot kartes atkārtotas saņemšanas iemeslu, un fonds pieņem lēmumu šo noteikumu II nodaļā minētajā kārtībā.

IV. Noslēguma jautājumi

34. Līdz valsts informācijas sistēmu – Iedzīvotāju reģistra un Valsts izglītības informācijas sistēmas – saslēguma izveidošanai persona, lai apliecinātu šo noteikumu 13.3. apakšpunktā minētās ziņas par bērniem – pilngadīgām personām, kuras iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību Latvijā un nav sasniegušas 24 gadu vecumu, iesniedz fondā izziņu no attiecīgās izglītības iestādes.

35. Ja atbalsta programmas ietvaros daudzbērnu ģimenei ir izsniegta karte, kuras derīguma termiņš ir 2015. gada 31. decembris, un attiecīgā ģimene pēc šā termiņa atbilst daudzbērnu ģimenes statusam, minētā karte ir derīga līdz 2016. gada 31. decembrim.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Labklājības ministrs Uldis Augulis
1. pielikums
Ministru kabineta
2016. gada 5. janvāra
noteikumiem Nr. 15
Latvijas Goda ģimenes apliecības "3+ Ģimenes karte" paraugs

1. Kartes garums ir 85,5 mm, platums – 54 mm.

2. Kartes priekšpusē (aversā) ir šāda informācija (1. attēls):

2.1. dokumenta nosaukums "3+ Ģimenes karte";

2.2. optiski mainīgs elements – metalizēta karstspiedes hologramma ar atbalsta programmas logo (izmērs 22 x 22 mm);

2.3. personas vārds(-i) un uzvārds.

1. attēls

3. Kartes otrā pusē (reversā) ir šāda informācija (2. attēls):

3.1. norāde "e-pasts: info@godagimene.lv, www.godagimene.lv";

3.2. magnētiskā josla;

3.3. kartes sešzīmju kārtas numurs;

3.4. kartes derīguma termiņš;

3.5. personas bērnu vārdi un uzvārdi;

3.6. atbalsta programmas logo (izmērs 21 x 21 mm);

3.7. teksts "3+ Ģimenes karte ir Latvijas Republikas īpašums. Nelikumīga kartes lietošana ir noziedzīgs darījums. Karte ir derīga tikai Latvijas Republikas teritorijā.";

3.8. teksts "Karte ir derīga tikai valstī atzīta personu apliecinoša dokumenta uzrādīšanas gadījumā."

2. attēls

Labklājības ministrs Uldis Augulis

2. pielikums

Ministru kabineta
2016. gada 5. janvāra
noteikumiem Nr. 15
Kartes saņēmēju uzskaites žurnāls
Nr.
p. k.
Personas dati Kartes dati Personas pārstāvja dati
(ja apliecību saņem cita persona)
Personas vai tās pārstāvja paraksts par apliecības saņemšanu vai
pasta pakalpojumu sniedzēja piešķirtais vēstules numurs un nosūtīšanas datums
Atbildīgās amatpersonas Kartes anulēšanas datums un iemesls
vārds(-i), uzvārds personas kods numurs izsniegšanas datums vārds(-i), uzvārds paraksts
                   
                   
                   
Labklājības ministrs Uldis Augulis
 
Tiesību akta pase
Izdevējs: Ministru kabinetsVeids: noteikumiNumurs: 15Pieņemts: 05.01.2016.Stājas spēkā: 15.01.2016. Statuss:
spēkā esošs
Publicēts: "Latvijas Vēstnesis", 9 (5581), 14.01.2016.OP numurs: 2016/9.7
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācijas / Tiesību aktu projekti
  • Tiesību akta skaidrojumi
279209
15.01.2016
87
0
Saite uz tiesību aktuAtsauce uz tiesību aktu
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības
Latvijas Republikas Satversmes 90.pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 270001:2013 (informācijas drošība)