Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta rīkojums Nr. 709
Rīgā 2015. gada 10. novembrī (prot. Nr. 54 32. §) Par integrēto teritoriālo investīciju specifisko atbalsta mērķu finansējuma kopējo apjomu katram nacionālas nozīmes attīstības centram un kopējiem rezultatīvajiem rādītājiem nacionālas nozīmes attīstības centru grupai
1. Noteikt katram nacionālas nozīmes attīstības centram kopējo septiņu integrēto teritoriālo investīciju specifisko atbalsta mērķu (3.3.1. specifiskais atbalsta mērķis "Palielināt privāto investīciju apjomu reģionos, veicot ieguldījumus uzņēmējdarbības attīstībai atbilstoši pašvaldību attīstības programmās noteiktajai teritoriju ekonomiskajai specializācijai un balstoties uz vietējo uzņēmēju vajadzībām", 4.2.2. specifiskais atbalsta mērķis "Atbilstoši pašvaldības integrētajām attīstības programmām sekmēt energoefektivitātes paaugstināšanu un atjaunojamo energoresursu izmantošanu pašvaldību ēkās", 5.5.1. specifiskais atbalsta mērķis "Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus", 5.6.2. specifiskais atbalsta mērķis "Teritoriju revitalizācija, reģenerējot degradētās teritorijas atbilstoši pašvaldību integrētajām attīstības programmām", 8.1.2. specifiskais atbalsta mērķis "Uzlabot vispārējās izglītības iestāžu mācību vidi", 8.1.3. specifiskais atbalsta mērķis "Palielināt modernizēto profesionālās izglītības iestāžu skaitu", 9.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt pakalpojumu infrastruktūru bērnu aprūpei ģimeniskā vidē un personu ar invaliditāti neatkarīgai dzīvei un integrācijai sabiedrībā" 9.3.1.1. pasākums "Pakalpojumu infrastruktūras attīstība deinstitucionalizācijas plānu īstenošanai") finansējuma apjomu pašvaldību attīstības programmu investīciju plānu īstenošanai un integrēto teritoriālo investīciju specifisko atbalsta mērķu kopējos sasniedzamos rezultātus nacionālas nozīmes attīstības centru grupai (pielikums). (MK 26.06.2017. rīkojuma Nr. 329 redakcijā) 2. Integrēto teritoriālo investīciju īstenošanai nacionālas nozīmes attīstības centriem (pašvaldību projektiem) paredzēt saistību apjomu 244 312 247 euro apmērā, tai skaitā valsts budžeta virssaistību finansējumu 50 580 778 euro apmērā, kas pilnībā nosedz nacionālas nozīmes attīstības centru pieteikto iztrūkumu visos turpmāk minētajos specifiskajos atbalsta mērķos, nosakot šādu integrēto teritoriālo investīciju finansējumu pa specifiskajiem atbalsta mērķiem: 2.1. 3.3.1. specifiskajā atbalsta mērķī "Palielināt privāto investīciju apjomu reģionos, veicot ieguldījumus uzņēmējdarbības attīstībai atbilstoši pašvaldību attīstības programmās noteiktajai teritoriju ekonomiskajai specializācijai un balstoties uz vietējo uzņēmēju vajadzībām" nacionālas nozīmes attīstības centriem paredzēt 16 114 183 euro, tai skaitā papildus piešķirt 5 202 550 euro un palielināt kopējo specifiskā atbalsta mērķa finansējumu līdz 64 219 292 euro (Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta virssaistību finansējums); 2.2. 4.2.2. specifiskajā atbalsta mērķī "Atbilstoši pašvaldības integrētajām attīstības programmām sekmēt energoefektivitātes paaugstināšanu un atjaunojamo energoresursu izmantošanu pašvaldību ēkās" nacionālas nozīmes attīstības centriem paredzēt 31 299 565 euro, tai skaitā papildus piešķirt 15 602 736 euro un palielināt kopējo specifiskā atbalsta mērķa finansējumu līdz 46 996 394 euro (Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta virssaistību finansējums); 2.2.1 5.5.1. specifiskajā atbalsta mērķī "Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus" nacionālas nozīmes attīstības centriem paredzēt 25 680 058 euro (valsts budžeta virssaistību finansējums); 2.3. 5.6.2. specifiskajā atbalsta mērķī "Teritoriju revitalizācija, reģenerējot degradētās teritorijas atbilstoši pašvaldību integrētajām attīstības programmām" nacionālas nozīmes attīstības centriem paredzēt 92 138 673 euro no Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma; 2.4. 8.1.2. specifiskajā atbalsta mērķī "Uzlabot vispārējās izglītības iestāžu mācību vidi" nacionālas nozīmes attīstības centriem paredzēt 62 704 434 euro, tai skaitā papildus piešķirt 4 095 434 euro un palielināt kopējo specifiskā atbalsta mērķa finansējumu līdz 142 962 247 euro (Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta virssaistību finansējums); 2.5. 8.1.3. specifiskajā atbalsta mērķī "Palielināt modernizēto profesionālās izglītības iestāžu skaitu" nacionālas nozīmes attīstības centriem paredzēt pašvaldību profesionālās izglītības iestādēm 5 233 677 euro no Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma; 2.6. 9.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt pakalpojumu infrastruktūru bērnu aprūpei ģimeniskā vidē un personu ar invaliditāti neatkarīgai dzīvei un integrācijai sabiedrībā" 9.3.1.1. pasākuma "Pakalpojumu infrastruktūras attīstība deinstitucionalizācijas plānu īstenošanai" ietvaros nacionālas nozīmes attīstības centriem paredzēt 11 141 657 euro no Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma. (Grozīts ar MK 26.06.2017. rīkojumu Nr. 329; MK 05.07.2018. rīkojumu Nr. 301; MK 31.10.2018. rīkojumu Nr. 568; MK 04.02.2020. rīkojumu Nr. 38) 3. Reģionālās attīstības koordinācijas padome saskaņo katras pašvaldības attīstības programmas investīciju plāna atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1301/2013 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un īpašiem noteikumiem attiecībā uz mērķi "Investīcijas izaugsmei un nodarbinātībai" un ar ko atceļ Regulu (EK) Nr. 1080/2006, 7. pantā minētajām prasībām, normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu 2014.–2020. gada darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" specifisko atbalsta mērķu atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību, kā arī Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda plānošanas perioda 2014.–2020. gadam plānošanas dokumentiem un, balstoties uz pašvaldību attīstības programmu investīciju plāniem, nosaka katra specifiskā atbalsta mērķa finansējuma un sasniedzamo rezultātu sadalījumu starp nacionālas nozīmes attīstības centriem, nepārsniedzot katra integrēto teritoriālo investīciju specifiskā atbalsta mērķa finansējuma apjomu un nepārsniedzot katrā specifiskajā atbalsta mērķī nacionālas nozīmes attīstības centriem noteikto Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apjomu. 4. Nacionālas nozīmes attīstības centru pašvaldības projektu iesniegumu atlasē ievēro Reģionālās attīstības koordinācijas padomē noteikto finansējuma sadalījumu un tam atbilstošos sasniedzamos rezultātus katra specifiskā atbalsta mērķa ietvaros pašvaldību attīstības programmu investīciju plānu īstenošanai. 5. Pēc Eiropas Savienības fondu 2014.–2020. gada darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" vidusposma izvērtējuma veikšanas Eiropas Savienības fondu pārdales prioritāri veicamas virssaistību dzēšanai, lai nodrošinātu virssaistību neitrālu ietekmi uz valsts budžeta fiskālo telpu. 6. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, vērtējot pašvaldību attīstības programmās iekļautās projektu idejas 3.3.1. specifiskajam atbalsta mērķim "Palielināt privāto investīciju apjomu reģionos, veicot ieguldījumus uzņēmējdarbības attīstībai atbilstoši pašvaldību attīstības programmās noteiktajai teritoriju ekonomiskajai specializācijai un balstoties uz vietējo uzņēmēju vajadzībām" un 5.6.2. specifiskajam atbalsta mērķim "Teritoriju revitalizācija, reģenerējot degradētās teritorijas atbilstoši pašvaldību integrētajām attīstības programmām", ziņot Finanšu ministrijai par visu pašvaldību grupu (nacionālas nozīmes attīstības centri, reģionālas nozīmes attīstības centri, novadu pašvaldības ārpus nacionālas un reģionālas nozīmes attīstības centriem) plānoto mērķu un rezultātu sasniegšanu un to atbilstību Eiropas Savienības fondu 2014.–2020. gada darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība" noteiktajām prasībām. 7. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, izstrādājot Ministru kabineta noteikumus par 3.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt privāto investīciju apjomu reģionos, veicot ieguldījumus uzņēmējdarbības attīstībai atbilstoši pašvaldību attīstības programmās noteiktajai teritoriju ekonomiskajai specializācijai un balstoties uz vietējo uzņēmēju vajadzībām" un 5.6.2. specifiskā atbalsta mērķa "Teritoriju revitalizācija, reģenerējot degradētās teritorijas atbilstoši pašvaldību integrētajām attīstības programmām" īstenošanu, iekļaut tajos normu par projektu izmaksu sasaisti ar plānoto rezultātu sasniegšanu. 8. Atzīt par aktualitāti zaudējušu Ministru kabineta 2015. gada 25. augusta sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 41 35. §) "Informatīvais ziņojums "Par priekšnosacījumiem integrēto teritoriālo investīciju ieviešanā – Ministru kabineta rīkojumu saturs"" 7. punktā doto uzdevumu. Ministru prezidente Laimdota Straujuma
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards Integrēto teritoriālo investīciju specifisko atbalsta mērķu finansējuma kopējais apjoms katram nacionālas nozīmes attīstības centram un kopējie rezultatīvie rādītāji nacionālas nozīmes attīstības centru grupai
(Pielikums MK 04.02.2020. rīkojuma Nr. 38 redakcijā) I. Integrēto teritoriālo investīciju specifisko atbalsta mērķu finansējuma kopējais apjoms katram nacionālas nozīmes attīstības centram1, 2
Piezīme. * Kopējais integrēto teritoriālo investīciju (turpmāk – ITI) finansējums ir 244 312 247 euro, tai skaitā 50 580 778 euro ir piešķirtais virssaistību finansējums. Finansējuma apmērs 8.1.2. specifiskā atbalsta mērķa ietvaros katram nacionālas nozīmes attīstības centram noteikts Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr. 323 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vispārējās izglītības iestāžu mācību vidi" īstenošanas noteikumi". Finansējums 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķa ietvaros profesionālās izglītības un profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādēm (tai skaitā tām, kuras atrodas nacionālas nozīmes attīstības centros) noteikts Ministru kabineta 2016. gada 19. aprīļa noteikumos Nr. 249 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt modernizēto profesionālās izglītības iestāžu skaitu" īstenošanas noteikumi". Saskaņā ar informatīvo ziņojumu "Par priekšnosacījumiem integrēto teritoriālo investīciju ieviešanā – Ministru kabineta rīkojumu saturs" (izskatīts Ministru kabineta 2015. gada 25. augusta sēdē (prot. Nr. 41 35. §)) un Ministru kabineta 2015. gada 29. septembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 51 57. §) "Informatīvais ziņojums "Par atbalstāmajām darbībām un priekšatlases kritērijiem 8.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vispārējās izglītības iestāžu mācību vidi" ietvaros"" 4. punktu (atšķirībā no informatīvajā ziņojumā "Par pilsētvides un policentriskās attīstības investīciju ieviešanas principiem Eiropas Savienības fondos 2014.–2020. gadam" (izskatīts Ministru kabineta 2014. gada 23. septembra sēdē (prot. Nr. 50 47. §) minētā 8.1.2. specifiskā atbalsta mērķa ITI finansējuma 30 000 000 euro apmērā) Izglītības un zinātnes ministrija, pamatojoties uz statistikas datiem par izglītojamo skaitu nacionālas nozīmes attīstības centru vispārizglītojošajās skolās, ir palielinājusi 8.1.2. specifiskā atbalsta mērķa ITI finansējumu vispārējās izglītības iestādēs par 9 000 000 euro. Ņemot vērā, ka valsts ģimnāzijas nacionālas nozīmes attīstības centros ir pašvaldību dibinātas vispārējās izglītības iestādes, kā arī paredzot līdzīgus īstenošanas nosacījumus (8.1.2. specifiskā atbalsta mērķa atbalstāmās darbības) valsts ģimnāzijās un vispārējās vidējās izglītības iestādēs, lai varētu veidot vienotu infrastruktūru vairākām pašvaldības pārziņā esošām vispārējās izglītības iestādēm, vienlaikus vienkāršojot Eiropas Savienības fondu apguves procesu, 8.1.2. specifiskā atbalsta mērķa ITI finansējuma kopējais apmērs ir palielināts par 19 131 500 euro, papildus pārdalot finansējumu 477 500 euro apmērā no 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķa ITI finansējuma. Kopējais 8.1.2. specifiskā atbalsta mērķa ITI finansējums paredzēts 58 609 000 euro apmērā. II. Kopējie sasniedzamie rezultatīvie rādītāji nacionālas nozīmes attīstības centru grupai
Piezīmes. 1 Finansējums noteikts pašvaldību projektiem – projektu iesniedzēji ir pašvaldības vai to iestādes un komersanti, kas veic pašvaldību deleģēto pārvaldes uzdevumu izpildi. 2 Ievērojot Ministru kabineta 2015. gada 25. augusta sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 41 35. §) "Informatīvais ziņojums "Par priekšnosacījumiem integrēto teritoriālo investīciju ieviešanā – Ministru kabineta rīkojumu saturs"" 5. punktu, šajā informatīvajā ziņojumā paredzētais darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība" iezīmētā ITI finansējuma elastības princips neattiecas uz 8.1.2. un 8.1.3. specifisko atbalsta mērķi un 9.3.1.1. pasākumu, kuru ietvaros plānotie sasniedzamie rezultāti nekorelē ar citu ITI ietvarā plānoto specifisko atbalsta mērķu sasniedzamajiem rezultātiem. 3 Kopējais iznākuma rādītājs 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķa ietvaros ir 10 800 audzēkņi. 4 Attiecībā uz 9.3.1.1. specifisko atbalsta mērķi sniegtā informācija par plānotajiem iznākuma rādītājiem ir indikatīva. Pamatotas iznākuma rādītāju vērtības ir noteiktas darbības programmas 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.1. pasākuma "Deinstitucionalizācija" ietvaros izstrādātajos un Sociālo pakalpojumu attīstības padomē apstiprinātajos deinstitucionalizācijas plānos. |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par integrēto teritoriālo investīciju specifisko atbalsta mērķu finansējuma kopējo apjomu katram ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|