Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta noteikumi Nr. 475
Rīgā 2015. gada 18. augustā (prot. Nr. 40 26. §) Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Pamatpakalpojumi un ciematu atjaunošana lauku apvidos" atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu (turpmāk – atbalsts) pasākumā "Pamatpakalpojumi un ciematu atjaunošana lauku apvidos" (turpmāk – pasākums) atklāta projektu iesniegumu konkursa veidā. 2. Projektu iesniegumu pieņemšanu izsludina, projektu iesniegumus iesniedz, vērtē un atlasa, lēmumu pieņem un paziņo, kā arī atbalstu pieprasa saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku un zivsaimniecības attīstībai. 3. Pasākuma mērķis saskaņā ar Padomes 2013. gada 17. decembra Regulu (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005 (turpmāk – regula Nr. 1305/2013) ir atbalstīt investīcijas publiskās ceļu infrastruktūras kvalitātes uzlabošanai lauku teritorijās, lai veicinātu uzņēmējdarbību un saglabātu apdzīvotību. 4. Pasākuma īstenošanas vieta ir Latvijas teritorija, izņemot republikas pilsētas un novadu teritoriālās vienības – pilsētas, kurās ir vairāk nekā 5000 iedzīvotāju. 5. Atbalsta pretendents (turpmāk – pretendents) ir vietējā pašvaldība, kuras administratīvā teritorija vai tās daļa atbilst šo noteikumu 4. punktā minētajiem nosacījumiem. 6. Saskaņā ar regulas Nr. 1305/2013 20. panta 1. punkta "b" apakšpunktu pasākumā tiek atbalstīta pašvaldību grantsceļu bez cietā seguma (turpmāk – objekts) būvniecība vai pārbūve, izņemot valsts ceļu un Transeiropas transporta tīkla (TEN-T) savienojumu būvniecību vai pārbūvi. 7. Pretendents ievēro šādus atbalsta saņemšanas nosacījumus: 7.1. īstenojot projektu, sasniedz pasākuma mērķi; 7.2. objekta būvniecība vai pārbūve notiek saskaņā ar apstiprinātiem teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem un tajos noteiktajām prioritātēm, tostarp rīcības un investīciju plāniem, atbilstoši regulas Nr. 1305/2013 20. panta 3. punktam; 7.3. ir notikusi projektā ietverto objektu apspriešana ar vietējiem uzņēmējiem. 8. Projektā ietvertos objektus nosaka vietējā pašvaldība atbilstoši tās noteiktiem un apstiprinātiem atlases kritērijiem. Prioritāte atbalsta saņemšanai ir lauksaimniecības produkcijas ražošanas un pārstrādes objektiem un integrēta tipa projektiem, kas tiek īstenoti kopā ar pievadceļu izbūvi uzņēmējdarbības objektiem apakšpasākumā "Atbalsts ieguldījumiem lauksaimniecības un mežsaimniecības infrastruktūras attīstībā" (pasākuma kods – 4.3.). 9. Vietējās pašvaldības apstiprinātos atlases kritērijus piemēro attiecīgajā novadā. Pašvaldības izvirzītos objektus sarindo prioritārā secībā atkarībā no to nozīmības uzņēmējdarbības un tās konkurētspējas veicināšanā, kā arī ievērojot vietējo uzņēmēju intereses un līdzvērtīgu uzņēmējdarbības konkurētspēju lauku teritorijā atbilstoši šo noteikumu 3. punktā minētajam mērķim. 10. Atbalsta intensitāte ir 90 procentu no projekta attiecināmajiem izdevumiem. Katrai pašvaldībai maksimāli pieejamais atbalsta apmērs ir noteikts šo noteikumu 1. pielikumā. 11. Pasākumā atbalstu piešķir par ilgtermiņa investīciju izmaksām, kas ir tieši saistītas ar projekta īstenošanu. 12. Vietējā pašvaldība ir tiesīga pārdalīt attiecināmās izmaksas starp projektiem attiecīgās pašvaldības teritorijas ietvaros. Grozījumus projektu finanšu sadalījumā saskaņo ar Lauku atbalsta dienestu. 13. Pasākumā ir šādas attiecināmās izmaksas: 13.1. būvniecības vai pārbūves izmaksas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par autoceļiem un autoceļu un ielu būvniecību, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas atbildīgas par darbu veikšanu; 13.2. vispārīgās izmaksas, kas saistītas ar būvniecību vai pārbūvi, – juridisko pakalpojumu, tehniski ekonomisko pamatojumu, autoruzraudzības, būvuzraudzības, ekspertīzes, tehniskās dokumentācijas sagatavošanas, patentu un licenču izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai ieviešanu un uzraudzību un nepārsniedz astoņus procentus no šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minētajām attiecināmajām izmaksām; 13.3. pievienotās vērtības nodoklis, ja tas nav atgūstams no valsts budžeta. 14. Attiecināmas ir tikai tās būvprojekta tāmes pozīcijas, kas ir tiešā veidā saistītas ar pasākuma mērķa sasniegšanu. 15. Pasākumā ir šādas neattiecināmās izmaksas: 15.1. procentu maksājumi, maksa par naudas pārskaitījumiem, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas kursa svārstību dēļ radušies zaudējumi; 15.2. naudas sodi, līgumsodi un tiesu prāvu izmaksas; 15.3. tādu apakšlīgumu slēgšana, kuri nenodrošina projekta mērķu sasniegšanu; 15.4. tādu apakšlīgumu slēgšana, kuri mākslīgi un nepamatoti palielina projekta izmaksas un kuros samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām; 15.5. izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav organizēta atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu; 15.6. esošo un jauno vai pārbūvēto ceļu uzturēšanas izmaksas; 15.7. cietā seguma ieklāšanas izmaksas; 15.8. nodokļi un nodevas (izņemot šo noteikumu 13.3. apakšpunktā minētās izmaksas); 15.9. tehniskās apkopes un ekspluatācijas izdevumi; 15.10. izmaksas, kas radušās pirms projekta iesnieguma iesniegšanas (izņemot šo noteikumu 13.2. apakšpunktā minētās izmaksas); 15.11. citas izmaksas, kas saskaņā ar regulu Nr. 1305/2013 nav attiecināmas. 16. Izmaksas, kas pēc Lauku atbalsta dienesta novērtējuma pārsniedz vidējās izmaksas, kā arī darbību īstenošanas un mērķu sasniegšanas laika grafika noteiktajā termiņā nepabeigto darbu izmaksas ir neattiecināmās izmaksas. 17. Projekta uzraudzības periods ir pieci gadi pēc tā īstenošanas, sākot ar pirmo noslēgto gadu pēc pēdējā maksājuma pieprasījuma iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā. 18. Lai pieteiktos atbalsta saņemšanai, pretendents saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā Lauku atbalsta dienestā iesniedz šādus dokumentus: 18.1. projekta iesniegumu (2. pielikums) divos eksemplāros papīra formā un tā kopiju, kas elektroniskā veidā ir ierakstīta ārējā datu nesējā (ja to neiesniedz Lauku atbalsta dienesta Elektroniskās pieteikšanās sistēmā vai elektroniska dokumenta veidā saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu). Lauku atbalsta dienests vienu projekta iesnieguma papīra eksemplāru kopā ar apliecinājumu par projekta reģistrēšanu atdod pretendentam; 18.2. pretendenta deklarāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku un zivsaimniecības attīstībai; 18.3. vietējās pašvaldības lēmumu par piedalīšanos projektā un projekta īstenošanai nepieciešamo finansējuma apmēru, norādot finansēšanas avotus; 18.4. dokumentu, kas apliecina sabiedrības informēšanu par šo noteikumu 7.3. apakšpunktā minētās apspriedes izziņošanu; 18.5. vietējās pašvaldības un uzņēmēju apspriedes rezultātu apliecinošu dokumentu – protokolu; 18.6. objekta tehnisko stāvokli raksturojošus dokumentus; 18.7. izrakstu no pašvaldību ceļu un ielu reģistra par konkrēto projektā paredzēto objektu; 18.8. domes lēmumu ar apstiprinātiem projektu atlases kritērijiem; 18.9. projektā paredzētā objekta būvniecībai un pārbūvei: 18.9.1. akceptēta autoceļa būvprojekta kopiju, uzrādot oriģinālu; 18.9.2. būvatļaujas kopiju ar būvvaldes atzīmi par būvniecības ieceres akceptu, uzrādot oriģinālu; 18.9.3. papildinātu būvatļaujas kopiju ar būvvaldes atzīmi par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildi, uzrādot oriģinālu, – kopā ar projekta iesniegumu vai deviņu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu; 18.10. iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu. 19. Pretendents kopā ar pēdējo maksājuma pieprasījumu Lauku atbalsta dienestā iesniedz: 19.1. pārskatu par projekta "Pamatpakalpojumi un ciematu atjaunošana lauku apvidos" īstenošanas rezultātiem (3. pielikums); 19.2. ja projektā paredzēta jauna grants ceļa būvniecība, – izrakstu no pašvaldību ceļu un ielu reģistra par jaunizbūvētā ceļa reģistrāciju; 19.3. būvniecības speciālista atzinumu par ekspluatācijā nodoto ceļu būvniecības vai pārbūves atbilstību normatīvajiem aktiem, kas regulē būvniecību. 20. Lauku atbalsta dienestam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā ir tiesības pagarināt būvniecības un iepirkuma dokumentu iesniegšanas termiņu, ja to iesniegšana noteiktajā termiņā nav iespējama no atbalsta pretendenta neatkarīgu iemeslu dēļ. Ministru prezidente Laimdota Straujuma
Zemkopības ministra vietā – aizsardzības ministrs Raimonds Bergmanis Vienam pretendentam programmēšanas periodā pieejamais atbalsts
(Pielikums MK 04.09.2018. noteikumu Nr. 559 redakcijā)
Piezīme. * Atbalsts noteikts, ņemot vērā novada kopējo grants ceļu kopgarumu, reģistrēto lauksaimniecības dzīvnieku skaitu un laukaugu platības. Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā
2.pielikums Ministru kabineta 2015. gada 18. augusta noteikumiem Nr. 475 Zemkopības ministra vietā –
aizsardzības ministrs Raimonds Bergmanis Atbalsta saņēmēja pārskats par projekta "Pamatpakalpojumi un ciematu atjaunošana lauku apvidos" īstenošanas rezultātiem
I. Vispārīgā informācija
II. Projekta izpildes rādītāji
Pārskats iesniegts ______. gada ____ . _____________________ Apliecinu, ka sniegtā informācija ir patiesa
Zemkopības ministra vietā –
aizsardzības ministrs Raimonds Bergmanis |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Pamatpakalpojumi un ciematu ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|