Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Carnikavas novada domes saistošie noteikumi Nr. SN/2014/3 Carnikavā 2014. gada 19. februārī Grozījumi Carnikavas novada pašvaldības saistošajos noteikumos Nr. SN/2013/11 "Saistošie noteikumi par Carnikavas novada pašvaldības nolikumu"
APSTIPRINĀTS Izdoti saskaņā
ar likuma "Par pašvaldībām" 1. Izdarīt Carnikavas novada pašvaldības saistošajos noteikumos Nr. SN/2013/11 "Saistošie noteikumi par Carnikavas novada pašvaldības nolikumu" (apstiprināti ar Carnikavas novada domes 03.07.2013. lēmumu (protokols Nr. 14, 3. §)) (turpmāk - Noteikumi) sekojošus grozījumus: 1.1. Izteikt Noteikumu nosaukumu šādā redakcijā: "Carnikavas novada pašvaldības nolikums". 1.2. Izteikt Noteikumu 29. punktu šādā redakcijā: "29. Normatīvo aktu grozījumu projekta izstrādātājs sagatavo un pievieno grozījumu projektam normatīvo aktu, kurā konsolidēti attiecīgie grozījumi, izņemot pašvaldības saistošos noteikumus." 1.3. Izslēgt Noteikumu 39.10. un 39.11. apakšpunktus. 1.4. Papildināt Noteikumu 59. punktu aiz vārda un pieturzīmes "izpilddirektors," ar vārdu un pieturzīmi "centrālās administrācijas vadītājs,". 1.5. Papildināt Noteikumu 76. punktu aiz vārda un pieturzīmes "izpilddirektors," ar vārdu un pieturzīmi "centrālās administrācijas vadītājs,". 1.6. Papildināt Noteikumu 81.4. apakšpunktu aiz vārda "viedoklis" ar vārdiem un pieturzīmi "un/vai jautājumi". 1.7. Izslēgt Noteikumu 82. punktā vārdus "un izpilddirektora vietnieks". 1.8. Izteikt Noteikumu 102. punktu šādā redakcijā: "102. Līgumus par sadarbību publisko tiesību jomā, lai panāktu publiskas personas kompetencē ietilpstoša pārvaldes uzdevuma efektīvāku veikšanu, pašvaldības vārdā slēdz domes priekšsēdētājs." 1.9. Izteikt Noteikumu 132. punktu šādā redakcijā: "132. Lai nodrošinātu iedzīvotāju līdzdalību īpaši svarīgu vietējās nozīmes jautājumu izlemšanā, pamatojoties uz domes lēmumu, par pašvaldības autonomās kompetences jautājumiem var tikt organizētas publiskās apspriešanas." 1.10. Aizstāt Noteikumu 133. punktā vārdu "rīkošanu" ar vārdu "organizēšanu", kā arī izslēgt šajā Noteikumu punktā vārdus un pieturzīmi "citos," un vārdus, skaitļus un pieturzīmi "un nolikuma 127. punktā". 2. Šie grozījumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to parakstīšanas. Carnikavas novada domes priekšsēdētāja D. Jurēvica Carnikavā 2014. gada 19. februārī
Pielikums Carnikavas novada pašvaldības struktūra
Paskaidrojuma
raksts
|
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums |
1.1. Likuma "Par pašvaldībām" (turpmāk - likums)
24. panta pirmā daļa noteic, ka pašvaldības nolikums
(turpmāk - nolikums) ir saistošie noteikumi, kas nosaka
pašvaldības pārvaldes organizāciju, lēmumu pieņemšanas
kārtību, iedzīvotāju tiesības un pienākumus vietējā
pārvaldē, kā arī citus pašvaldības organizācijas
jautājumus;
1.2. Nepieciešams precizēt Būvvaldes, domes un Attīstības, labiekārtošanas un komunālo jautājumu komitejas kompetenci, jo MK 1997. gada 1. aprīļa noteikumu Nr. 112 "Vispārīgie būvnoteikumi" 35. punkta un Būvniecības likuma 12. panta izpratnē publisko apspriešanu organizēšana būvniecības jomā ietilpst Būvvaldes kompetencē. Savukārt, likuma "Par pašvaldībām" 61.1 panta pirmā daļa nosaka, ka konsultatīvos nolūkos pēc pašvaldības iedzīvotāju, domes vai tās priekšsēdētāja iniciatīvas, pamatojoties uz domes lēmumu, var organizēt publisko apspriešanu par pašvaldības autonomās kompetences jautājumiem. 1.3. Ņemot vērā to, ka pašvaldība aizvien biežāk slēdz sadarbības līgumus ar valsts institūcijām (piemēram, par datu pārraidi, tiešsaistes nodrošināšanu u.c.), kas nepieciešami administrācijas darba nodrošināšanai, lai sekmētu efektīvāku pārvaldību un dokumentu apriti, lietderīgi noteikt, ka pašvaldības vārdā sadarbības līgumus publisko tiesību jomā atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 1. panta 4. punktam un 61. panta otrajai daļai, ir tiesīga parakstīt domes priekšsēdētāja. 1.4. Sakarā ar to, ka dokumentus uz komiteju un domes sēdēm gatavo administrācijas darbinieki, nolikumā nosakāms, ka turpmāk domes un komiteju sēdēs piedalās administrācijas vadītājs. |
2. Īss projekta satura izklāsts |
2.1. Domes
pilnvarojums izstrādāt saistošos noteikumus par
pašvaldības nolikumu izriet no likuma
24. panta ceturtās daļas noteikumiem, kā arī no likuma
21. panta pirmās daļas 1. punktā noteiktā, ka
dome ir tiesīga apstiprināt pašvaldības nolikumu (attiecīgi
arī apstiprināt nolikuma grozījumus).
2.2. Nepieciešams precizēt Būvvaldes, domes un Attīstības, labiekārtošanas un komunālo jautājumu komitejas kompetenci, jo MK 1997. gada 1. aprīļa noteikumu Nr. 112 "Vispārīgie būvnoteikumi" 35. punkta un Būvniecības likuma 12. panta izpratnē publisko apspriešanu organizēšana būvniecības jomā ietilpst Būvvaldes kompetencē. Savukārt, likuma "Par pašvaldībām" 61.1 panta pirmā daļa nosaka, ka konsultatīvos nolūkos pēc pašvaldības iedzīvotāju, domes vai tās priekšsēdētāja iniciatīvas, pamatojoties uz domes lēmumu, var organizēt publisko apspriešanu par pašvaldības autonomās kompetences jautājumiem. 2.3. Ņemot vērā to, ka pašvaldība aizvien biežāk slēdz sadarbības līgumus ar valsts institūcijām (piemēram, par datu pārraidi, tiešsaistes nodrošināšanu u.c.), kas nepieciešami administrācijas darba nodrošināšanai, lai sekmētu efektīvāku pārvaldību un dokumentu apriti, lietderīgi noteikt, ka pašvaldības vārdā sadarbības līgumus publisko tiesību jomā atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 1. panta 4. punktam un 61. panta otrajai daļai, ir tiesīga parakstīt domes priekšsēdētāja. 2.4. Sakarā ar to, ka dokumentus uz komiteju un domes sēdēm gatavo administrācijas darbinieki, nolikumā nosakāms, ka turpmāk domes un komiteju sēdēs piedalās administrācijas vadītājs. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu |
3.1. saistošo noteikumu īstenošanai netiek prognozēta
finansiāla ietekme uz pašvaldības budžetu;
3.2. saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci; |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz sabiedrību (mērķgrupām) un uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā |
4.1. mērķgrupa, uz kuru attiecināms saistošo noteikumu
tiesiskais regulējums, ir novada administratīvās
teritorijas un valsts iedzīvotāji, pašvaldības
administrācija;
4.2. netiek prognozēta negatīva ietekme uz sabiedrību. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām |
5.1. institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo
noteikumu piemērošanā, ir pašvaldības dome un tās
pilnvarota amatpersona (pašvaldības izpilddirektors);
5.2. saistošo noteikumu projekts skar administratīvās procedūras, kā sabiedrības līdzdalību gan saistošo noteikumu izstrādē, gan attīstības plānošanas dokumentu pieņemšanā, precizē iepriekš noteikto kārtību un nosaka jaunu. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām |
6.1. saistošo noteikumu izstrādes procesā nav notikušas
konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem. Pēc saistošo
noteikumu projekta un tam pievienotā paskaidrojuma raksta
izskatīšanas domes komiteju sēdē un publicēšanas
pašvaldības mājaslapā internetā www.carnikava.lv, saņemto
sabiedrības pārstāvju izteikto priekšlikumu, būtiskākos no
tiem, izvērtējot lietderības apsvērumus, paredzēts iekļaut
saistošajos noteikumos;
6.2. plānotais sabiedrības līdzdalības veids - priekšlikumu iesniegšana (e-pastā: dome@carnikava.lv, pa pastu vai personīgi: Stacijas ielā 5, Carnikavā, Carnikavas nov.) un izvērtēšana pēc projekta publicēšanas pašvaldības mājaslapā internetā www.carnikava.lv. |
Carnikavas novada domes priekšsēdētāja D. Jurēvica