Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta noteikumi Nr.633
Rīgā 2006.gada 1.augustā (prot. Nr.40 32.§) Noteikumi par atklāta projektu iesniegumu konkursa "Flotes atjaunošana un zvejas kuģu modernizēšana" vadlīnijām
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu vadības
likuma 16.panta pirmās daļas 11. un 12.punktu 1. Noteikumi nosaka atklāta projektu iesniegumu konkursa "Flotes atjaunošana un zvejas kuģu modernizēšana" vadlīnijas. 2. Atklāta konkursa sagatavošana un norise notiek atbilstoši vadlīnijām šo noteikumu 1.pielikumā noteiktajā kārtībā. 3. Struktūrfonda projekta iesniedzējs iesniedz projekta iesniegumu (2.pielikums) Lauku atbalsta dienestā. Ministru prezidents A.Kalvītis
Zemkopības ministrs M.Roze Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 1.augusta noteikumiem Nr.633 Eiropas Savienības struktūrfonda Zivsaimniecības vadības finansēšanas instrumenta
Atklāta projektu iesniegumu konkursa
Vienotā programmdokumenta 4. prioritātes "Lauku un zivsaimniecības attīstības veicināšana" 4.9. pasākuma "Flotes atjaunošana un zvejas kuģu modernizēšana"
VADLĪNIJAS
struktūrfonda projekta iesniedzējam
Priekšvārds
Atklāta projektu iesniegumu konkursa vadlīnijas (turpmāk - vadlīnijas) ir izstrādātas, lai palīdzētu Jums pieteikties uz Eiropas Savienības struktūrfonda - Zivsaimniecības vadības finansēšanas instrumenta finansējumu. Latvijas valdība ir izstrādājusi Vienoto programmdokumentu (turpmāk - VPD), kurā noteikta stratēģija un prioritātes sociālekonomisko apstākļu uzlabošanai valstī 2004. - 2006.gada programmēšanas periodam un Vienotā programmdokumenta Programmas papildinājumu (turpmāk - PP), kas ir Eiropas Savienības struktūrfondu ieviešanas pamata dokuments Latvijā 2004. - 2006.gadam. Pirms pieteikšanās uz Eiropas Savienības struktūrfonda un valsts budžeta finansējumu (turpmāk - struktūrfonda finansējums) ieteicams iepazīties ar abiem minētajiem plānošanas dokumentiem.
Vadlīnijās ir: 1) sniegta informācija, kas palīdzēs Jums pieteikties Eiropas Savienības struktūrfonda finansējuma saņemšanai; 2) skaidrotas Vienotā programmdokumenta noteiktās prioritātes, pasākumi un aktivitātes, kuras paredzēts ievest Latvijā; 3) skaidrotas pamatprasības, kas jāievēro, piesakoties uz struktūrfonda finansējumu.
SATURS
1. Situācijas apraksts...4 2. Atbilstības nosacījumi...9 3. Pieteikšanās kārtība....15 4. Vērtēšanas un atlase....17 5. Projekta ieviešanas nosacījumi...25
1. Situācijas apraksts
1.1. Eiropas Savienības struktūrfondu pamatprincipi
Viens no galvenajiem Eiropas Savienības reģionālās politikas īstenošanas instrumentiem ir struktūrfondi. Visa Latvijas teritorija Eiropas Savienības struktūrfondu mērķu dalījumā tiek pielīdzināta Mērķa 1 reģionam, kur iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju ir zemāks par 75 % no vidējā Eiropas Savienības dalībvalstu līmeņa.
Mērķa 1 teritorijās darbojas šādi Eiropas Savienības struktūrfondi: 1. Eiropas Reģionālās attīstības fonds (turpmāk - ERAF). ERAF mērķis ir sniegt atbalstu reģionālo atšķirību izlīdzināšanai, piedaloties atpalikušo reģionu attīstības veicināšanā un strukturālā izlīdzināšanā, kā arī to industriālo reģionu pārveidē, kuru stāvoklis pasliktinās; 2. Eiropas Sociālais fonds (turpmāk - ESF). ESF mērķis ir izskaust diskrimināciju un nevienlīdzību darba tirgū, sniegt atbalstu cilvēkresursu attīstībai, sekmēt informācijas sabiedrības izveidi; 3. Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonds (turpmāk - ELVGF). ELVGF mērķis ir atbalstīt lauksaimniecības pārstrukturēšanu un veicināt lauku attīstību; 4. Zivsaimniecības vadības finansēšanas instruments (turpmāk - ZVFI). ZVFI mērķis ir nodrošināt strukturālos pasākumus zvejniecības un akvakultūras jomās, kā arī zivsaimniecības produktu pārstrādes rūpniecībā un tirdzniecībā.
1.2. Vienotā programmdokumenta mērķi un prioritātes
Vienotais programmdokuments ir Eiropas Komisijas apstiprināts dokuments par Eiropas Savienības struktūrfondu izmantošanu, kas ietver informāciju par rīcības stratēģiju un mērķiem Eiropas Savienības struktūrfondu izmantošanā, nosaka prioritātes, no Eiropas Savienības struktūrfondiem finansējamos pasākumus, kā arī Eiropas Savienības struktūrfondu piešķirto finansējumu. Vienotajā programmdokumentā noteiktā rīcības stratēģija un prioritātes tiek īstenotas saskaņā ar Programmas papildinājumu. Programmas papildinājums ir uzraudzības komitejas apstiprināts dokuments, kas ietver detalizētu informāciju par īstenojamiem pasākumiem, sasniedzamajiem mērķiem, struktūrfondu finansējuma saņēmējiem, finansēšanas nosacījumiem un projekta atlases kritērijiem. Vienotajā programmdokumentā ir izvirzīti trīs būtiskākie vidēja termiņa mērķi: konkurētspējas attīstība un nodarbinātības veicināšana, cilvēkresursu attīstība un infrastruktūras uzlabošana. Lai sasniegtu minētos mērķus, Vienotajā programmdokumentā ir noteiktas četras prioritātes: 1. Līdzsvarotas attīstības veicināšana (ERAF); 2. Uzņēmējdarbības un inovāciju veicināšana (ERAF); 3. Cilvēkresursu attīstība un nodarbinātības veicināšana (ESF); 4. Lauku un zivsaimniecības attīstības veicināšana (ELVGF un ZVFI).
Lauku atbalsta dienests (turpmāk - LAD) ir otrā līmeņa starpniekinstitūcija, kas administrē pasākumus, kas tiek līdzfinansēti no ELVGF un ZVFI.
1.3. ZVFI līdzfinansēto pasākumu un aktivitāšu apraksts
ZVFI līdzfinansēto pasākumu un aktivitāšu mērķis ir atbalstīt zivsaimniecības nozares attīstību, ietverot gan zvejniecības, gan akvakultūras, gan zivju apstrādes jomas. ZVFI līdzfinansētie pasākumi ir vērsti galvenokārt uz zvejas flotes kapacitātes sabalansēšanu ar pieejamajiem zivju resursiem, kā arī uz flotes pārstrukturizāciju atbilstoši kuģošanas un darba drošības prasībām. ZVFI atbalstāmie pasākumi ir saskaņā ar zivsaimniecības nozares attīstības tendencēm un virzieniem.
ZVFI līdzfinansētie pasākumi un aktivitātes paredz līdzsvarot zvejas flotes kapacitāti ar pieejamajiem zivju resursiem, attīstīt augstas kvalitātes un augstas pievienotās vērtības produktu ražošanu, attīstīt zivju apstrādes sektoru un celt tā konkurētspēju Eiropas Savienības un starptautiskajā tirgū, pilnveidot ostu infrastruktūru, īpaši uzlabojot zivju izkraušanas un uzglabāšanas apstākļus, attīstīt akvakultūras sektoru un uzlabot sociāli ekonomiskos apstākļus zivsaimniecības sektorā.
ZVFI līdzfinansētie pasākumi: 1) Zvejas intensitātes sabalansēšana (šim pasākumam tiek iedalīti 43,6 % no struktūrfonda paredzētā sabiedriskā finansējuma apjoma); 2) Flotes atjaunošana un zvejas kuģu modernizēšana (2,8 %); 3) Zvejas un akvakultūras produktu apstrādes un mārketinga uzlabošana, zvejas ostu aprīkojums un akvakultūra (43,1 %); 4) Piekrastes zvejas attīstība, sociāli ekonomiskie pasākumi, atbalsts zvejas aktivitāšu pagaidu pārtraukšanai un citas finansiālas kompensācijas, jaunu noieta tirgu apgūšanas veicināšana un atbalsts ražotāju organizācijām (10,5 %).
Lai nodrošinātu maksimāla papildināmības efekta sasniegšanu, pasākumu ieviešanas procesā ir plānota koordinācija arī ar pasākumiem, kas tiks finansēti no ERAF (ostu sabiedriski pieejamais aprīkojums, mārketinga un eksporta veicināšanas aktivitātes u.c.) un ESF (zvejnieku pārapmācība).
1.4. Pasākuma "Flotes atjaunošana un zvejas kuģu modernizēšana" pamatojums un apraksts [1]
Pasākums paredz atbalstu zvejas flotes atjaunošanas un modernizācijas pasākumiem. Pasākuma aktivitātes ir virzītas uz kuģošanas drošības, darba un higiēnas apstākļu uzlabošanu, kā arī zivju uzglabāšanai un apstrādei atbilstošu apstākļu nodrošināšanu uz zvejas kuģiem, kas savukārt veicinās ilgtspējīgu un atbildīgu resursu izmantošanu. Tā kā Latvijai noteiktās nozvejas kvotas un katram zvejas kuģim noteiktie nozvejas limiti tiek stingri kontrolēti, tad plānotās aktivitātes neapdraudēs ilgtspējīgu zivsaimniecības attīstību. Struktūrfonda finansējums nav paredzēts kuģu zvejas jaudas palielināšanai - kuģu tonnāžas, to dzinēju jaudas pieaugumam un zvejas rīku efektivitātes paaugstināšanai.
Galvenās pasākuma mērķa grupas ir zvejas kuģu īpašnieki un zvejnieki.
Izstrādājot struktūrfonda projekta iesniegumu, jāņem vērā šādi Eiropas Savienības un nacionālie politikas dokumenti attiecīgajā jomā: 1. Vienotais programmdokuments; 2. Programmas papildinājums; 3. Eiropas Savienības normatīvie akti: Padomes 1999.gada 21.jūnija Regula (EK) Nr. 1260/1999 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 1260/1999), ar ko paredz vispārīgus noteikumus par struktūrfondiem; Komisijas 2000.gada 8.novembra Regula (EK) Nr. 1685/2000 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 1685/2000), kas nosaka sīki izstrādātus īstenošanas noteikumus Padomes Regulai Nr. 1260/1999 attiecībā uz izdevumu piemērotību Struktūrfondu līdzfinansētās darbībās; Komisijas 2004.gada 10.marta Regula (EK) Nr. 448/2004 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 448/2004), ar ko groza Regulu Nr. 1685/2000, kas nosaka sīki izstrādātus īstenošanas noteikumus Padomes Regulai Nr. 1260/1999 attiecībā uz izdevumu piemērotību Struktūrfondu līdzfinansētās darbībās, un atceļ Regulu (EK) Nr. 1145/2003 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 1145/2003); Padomes 1999.gada 21.jūnija Regula (EK) Nr. 1263/1999 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 1263/1999) par Zivsaimniecības vadības finansēšanas instrumentu; Padomes 1999.gada 17.decembra Regula (EK) Nr. 2792/1999 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 2792/1999), kas nosaka sīki izstrādātus Kopienas noteikumus un kārtību attiecībā uz struktūrpalīdzību zivsaimniecības nozarē; Padomes 2002.gada 20.decembra Regula (EK) Nr. 2369/2002 (turpmāk - Padomes Regula Nr.2369/1999), ar kuru groza Regulu Nr. 2792/1999, ar ko paredz sīki izstrādātus noteikumus un kārtību attiecībā uz Kopienas struktūrpalīdzību zivsaimniecības nozarē; Padomes 2002.gada 28.janvāra Regula (EK) Nr. 179/2002(turpmāk - Padomes Regula Nr. 179/2002), ar ko groza Regulu Nr. 2792/1999, ar ko paredz sīki izstrādātus Kopienas noteikumus un kārtību attiecībā uz struktūrpalīdzību zivsaimniecības nozarē; Padomes 2001.gada 28.jūnija Regula (EK) Nr. 1451/2001 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 1451/2001), ar kuru groza Regulu Nr. 2792/1999, kas nosaka sīki izstrādātus noteikumus un kārtību attiecībā uz Kopienas struktūrpalīdzību zivsaimniecības nozarē Padomes 2004.gada 19.jūlija Regula (EK) Nr. 1421/2004 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 1421/2004), ar kuru groza Regulu Nr. 2792/1999, kas nosaka sīki izstrādātus Kopienas noteikumus un kārtību attiecībā uz struktūrpalīdzību zivsaimniecības nozarē; Komisijas 2000.gada 30.maija Regula (EK) Nr. 1159/2000 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 1159/2000) par informācijas un publicitātes pasākumiem, kas dalībvalstīm veicami sakarā ar palīdzību no struktūrfondiem; 4. Latvijas Republikas normatīvie akti.
1.5. Pieejamais finansējums
Aktivitātes ietvaros pieejamais sabiedriskais finansējums tiek piešķirts no ZVFI un nacionālā budžeta līdzekļiem saskaņā ar Vienotajā programmdokumentā paredzēto finansējuma apjomu atbilstoši ZVFI Vadības komitejas apstiprinātajam pieejamo finanšu līdzekļu sadalījumam. Kopējā sabiedriskā finansējuma summa, kas pieejama pasākuma "Flotes atjaunošana un zvejas kuģu modernizēšana" ietvaros, ir publicēta LAD mājas lapā www.lad.gov.lv un Finanšu ministrijas izveidotajā mājas lapā www.esfondi.lv.
Minimālā projekta summa: nav noteikta.
Maksimālā projekta summa: attiecināmas izmaksas zvejas kuģu modernizēšanai nedrīkst pārsniegt 1.tabulā norādītos struktūrfonda finansējuma apjomus. 1.tabula Finansējuma apjoma aprēķins
Aprēķina piemērs: Ja kuģa bruto tonnāža ir 15 tonnas, tad finansējuma summa būs: (5 000*15 + 62 000) * 0,702804 = Ls 96 284 Tā ir maksimālā summa, uz kuru projekta iesniedzējs var pretendēt kuģa modernizēšanas gadījumā.
Līdzfinansējums: no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām ZVFI finansējums veido 35 %, finansējums no valsts budžeta līdzekļiem - 5 %, bet struktūrfonda finansējuma saņēmēja ieguldījumam jābūt 60 %. Ja projekta finansēšanai tiek piesaistīti pašvaldības vai sabiedrisko fondu līdzekļi, tad par attiecīgo summu jāsamazina Latvijas valsts budžeta un Eiropas Savienības struktūrfonda finansējuma apjoms.
2. Atbilstības nosacījumi 2.1. Projekta iesniedzējs Šī pasākumā projekta iesniedzēji ir: · Latvijas Kuģu reģistrā reģistrēto un Zemkopības ministrijas Valsts zivsaimniecības pārvaldes zvejas kuģu sarakstā vismaz 5 gadus iekļauto zvejas kuģu īpašnieki (izņemot piekrastes zvejas kuģu īpašniekus). Nosacījums par pieciem gadiem neattiecas uz kuģu novērošanas sistēmu aprīkojuma iegādes un uzstādīšanas un akustisko atbaidīšanas ierīču iegādes gadījumiem; · Latvijas Kuģu reģistrā reģistrēto un Zemkopības ministrijas Valsts zivsaimniecības pārvaldes zvejas kuģu sarakstā iekļauto piekrastes zvejas kuģu īpašnieki; · Piekrastes zvejnieku integrēto kolektīvu projektu gadījumos - piekrastes zvejnieku grupas (grupā jābūt vismaz 3 personām), kas izveidotas zvejas kuģu modernizēšanas projektu ieviešanai. Projekta iesniedzējs ir atbildīgs par visu projektā paredzēto darbu izpildi. Projekta iesniedzējam ir jābūt pieejamiem stabiliem un pietiekamiem finanšu līdzekļiem, lai nodrošinātu noteiktu projekta finansējuma daļu un projekta ieviešanas nepārtrauktību.
Uz finansējumu nevar pretendēt persona, kas: · ja projekta iesniedzējs ir juridiska persona - tā ir pasludināta par maksātnespējīgu, atrodas likvidācijas procesā, saimnieciskā darbība ir apturēta vai pārtraukta vai ir uzsākta tiesvedība par darbības izbeigšanu, maksātnespēju vai bankrotu; · ar spēkā esošu lēmumu, kuru nav iespējams pārsūdzēt augstākajā tiesas instancē, atzīta par vainīgu krāpšanā, kukuļošanā, komerciālajā uzpirkšanā, kā arī noziedzīgas organizācijas izveidošanā, vai iesaistīšanos noziedzīgās organizācijās, vai citās nelikumīgās darbībās, kuru rezultātā skartas Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses un sodāmība nav dzēsta vai noņemta; · sakarā ar spēkā esošu lēmumu ir atzīta par vainīgu nodarījumā saistībā ar savu profesionālo darbību un sodāmība nav dzēsta vai noņemta; · nav izpildījusi pienākumus saistībā ar nodokļu maksājumiem un ir nodokļu parādi Latvijā vai citā valstī, kur ir reģistrēta; · nav izpildījusi pienākumus saistībā ar valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām un ir valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādi Latvijā vai citā valstī, kur ir reģistrēta; · pārkāpusi līguma nosacījumus, nepildot līguma saistības, kas slēgts ar LAD vai citu līgumslēdzēju institūciju Eiropas Kopienas finansējuma ietvaros; · vainojama informācijas sagrozīšanā saistībā ar iesniedzamo informāciju, kas ir priekšnosacījums dalībai projektu konkursā; · centusies iegūt savā rīcībā ierobežotas pieejamības (konfidenciālu) informāciju vai ar krimināli vai administratīvi sodāmām darbībām ietekmēt vērtēšanas komisiju vai līgumslēdzēju institūciju projektu konkursu vērtēšanas gaitā.
2.2. Projekts Šī pasākuma projekti var tikt ieviesti visā Latvijas valsts teritorijā. Pasākuma ietvaros līdzfinansējamās aktivitātes: 1. Kuģošanas drošības apstākļu uzlabošana uz zvejas kuģiem, izņemot kuģu korpusu renovācija un dzinēju iegāde un uzstādīšana. 2. Higiēnas un darba apstākļu un zvejas produktu kvalitātes prasību nodrošināšana uz zvejas kuģiem ar nosacījumu, ka netiek veiktas izmaiņas zvejas kuģa konstrukcijā. 3. Zvejas aktivitāšu racionalizēšana uz kuģa klāja, izmantojot selektīvākus zvejas paņēmienus un metodes ar nolūku samazināt piezvejas apjomus, izņemot jaunu zvejas rīku iegādi vai esošo zvejas rīku aizvietošanu un pilnveidošanu, kā arī zvejas rīku iegādi dreifējošo tīklu nomaiņai, kas saistīta ar lašu zvejas ar dreifējošiem tīkliem pastāvīgu pārtraukšanu, ja struktūrfonda finansējuma saņēmējs ir pieteicies atbalstam saskaņā ar atbalsta shēmu "Kompensācijas lašu zvejā iesaistīto kuģu īpašniekiem un apkalpes locekļiem saistībā ar Eiropas Savienības Padomes Regulā Nr. 812/2004 noteikto aizliegumu lašu zvejai ar dreifējošiem tīkliem" un ir veicis attiecīgā kuģa zvejas pagaidu pārtraukšanu uz laika periodu, kas nepārsniedz 6 mēnešus. 4. Jaunu zvejas kuģu būvēšana atbilstoši higiēnas, kuģošanas un darba drošības prasībām (finansējums tika piešķirts līdz 2004.gada 31.decembrim) 5. Akustisko atbaidīšanas ierīču iegāde.
Zvejas kuģa modernizēšanas gadījumā: · Zvejas kuģa tilpības palielinājums ir pieļaujams gadījumā, ja tiek veikta 5 gadus un vecāka zvejas kuģa modernizācija virs galvenā klāja, lai uzlabotu kuģošanas un darba drošības, higiēnas, kā arī produkcijas kvalitātes nodrošināšanas apstākļus, ar nosacījumu, ka šāda modernizācija nedrīkst palielināt zvejas kuģa spēju zvejot; · Zvejas kuģa modernizēšana nedrīkst radīt nekādas izmaiņas zvejas kuģa konstrukcijā; · Aprīkojuma un modernizācijas izdevumu segšanai finansējumu nevar saņemt piecus gadus pēc zvejas kuģa būvei paredzētā finansējuma saņemšanas no ZVFI, izņemot kuģu novērošanas sistēmu aprīkojuma iegādes un uzstādīšanas un akustisko atbaidīšanas ierīču iegādes gadījumus. Zvejas rīku iegādes gadījumā: Ja zvejas kuģa garums ir 15 m un vairāk, zvejas kuģa īpašnieks var saņemt līdzfinansējumu šādu zvejas rīku iegādei: - mencu zvejas tīklu iegādei ar nosacījumu, ka iegādājamo mencu tīklu skaits nepārsniedz lielāko skaitu vienam no šādiem rādītājiem: 1/3 no utilizēto vai uzglabāšanai izgāztuvē nodoto dreifējošo tīklu skaita vai 300 gabali; - āķu jedu automatizētās līnijas iegādei. Ja zvejas kuģa (laivas) garums nepārsniedz 15 m, zvejas kuģa (laivas) īpašnieks var saņemt līdzfinansējumu zvejas tīklu iegādei ar nosacījumu, ka iegādājamo zivju tīklu skaits nepārsniedz lielāko skaitu vienam no šādiem rādītājiem: 1/3 no utilizēto vai uzglabāšanai izgāztuvē nodoto dreifējošo tīklu skaita vai 30 gabali.
Maksimālais projektu skaits vienam projekta iesniedzējam: nav ierobežots.
Projektu ieviešanas periods: Projekta aktivitāšu beigu termiņš ir ne vēlāk kā 2008.gada 31.augusts, struktūrfondu pieprasījuma gala maksājuma iesniegšanas termiņš ir ne vēlāk kā 2008.gada 15.septembris.
Iesniedzamie dokumenti: Dokumentus nepieciešams iesniegt kopā ar projekta iesniegumu, un nepieciešamie dokumenti ir uzskaitīti projekta iesnieguma formā.
Lai atvieglotu projektu iesniedzējam projektu izstrādi un līdz ar to paātrinātu kvalitatīvi sagatavotu projektu iesniegšanu un struktūrfonda līdzekļu atbilstošu apgūšanu, LAD ir izstrādājis sekojošu kārtību iepirkuma procedūras un būvniecības dokumentu iesniegšanā: · Tehnikas, iekārtu iegādes projektu gadījumā - kopā ar projekta iesniegumu LAD ir jāiesniedz visi projekta iesnieguma formā uzskaitītie dokumenti, t.sk. arī attiecīgās iepirkuma procedūras dokumenti; · Jaunbūves, rekonstrukcijas un renovācijas projektu gadījumā - attiecīgās iepirkuma procedūras dokumenti (iepirkuma procedūras dokumenti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu pasūtītāja finansētiem projektiem) un būvniecības dokumenti ir jāiesniedz vēlākais 6 (sešu) mēnešu laikā pēc projekta apstiprināšanas un līguma noslēgšanas starp LAD un projekta iesniedzēju (detalizētu dokumentu uzskaitījumu skatīt šo vadlīniju 5.1.sadaļā "Dokumenti, kas jāiesniedz projekta ieviešanas laikā"). Šis nosacījums tiks iekļauts līgumā, un tā neizpildes gadījumā LAD lems par noslēgtā līguma laušanu. Gadījumā, ja projekta iesniedzējs ir sagatavojis visus iepriekšminētos iepirkuma procedūras un būvniecības dokumentus uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi, tos var iesniegt LAD kopā ar projekta iesniegumu. Šādā gadījumā šie dokumenti otrreiz nebūs jāiesniedz.
2.3. Izmaksas Struktūrfonda finansējums tiek piešķirts tikai par projekta iesniegumā ietvertajām šajās vadlīnijas noteiktajām attiecināmajām izmaksām. Projekta iesniegumi tiks izvērtēti struktūrfonda finansējuma piešķiršanai, ņemot vērā projekta iesniedzēja iesniegto iesniegumu ar biznesa plānu un pavaddokumentus. Projekta iesniedzēja interesēs ir sastādīt reālu un izmaksu ziņā efektīvu iesniegumu un biznesa plānu, ievērojot drošas finanšu vadības principu. Projekta ietvaros paredzētajām attiecināmajām izmaksām ir jāatbilst reālai tirgus situācijai. Izmaksas, kas pārsniedz tirgus cenas tiks uzskatītas par neattiecināmām. Biznesa plāns jāizstrādā latos. Ja projektā tiks iekļautas neattiecināmas izmaksas, tad par to daļu tiks samazināta struktūrfonda finansējuma summa, taču projekta iesniedzēja atbildība ir ieviest visu projektu par saviem līdzekļiem, saskaņā ar tajā paredzētajiem pasākumiem un mērķiem. Gadījumā, ja neattiecināmo izmaksu izslēgšanas rezultātā pastāvēs risks, ka projekts netiks īstenots vai arī netiks sasniegti projektā paredzētie mērķi, LAD projekta iesniegumu noraidīs. Lai atbilstu Eiropas Kopienas noteikumiem un audita prasībām, jebkādas neatbilstošas izdevumu pozīcijas, nepabeigti darbi vai izdevumu pozīcijas, kas ir izmaksājušas mazāk nekā tika prognozēts struktūrfonda finansējuma apstiprināšanas brīdī, ir uzskatāmas par neatļautām, vai arī struktūrfonda finansējumu par tām maksā atbilstoši samazinātajai vērtībai. Jebkurš no šiem faktoriem novedīs pie struktūrfonda finansējuma samazināšanas. Struktūrfonda finansējums modernizācijai un aprīkošanai saskaņā ar Padomes Regulu Nr. 2369/2002 ir jāatlīdzina proporcionāli laikam - pēc tam, kad attiecīgais kuģis tiek svītrots no Kopienas zvejas kuģu reģistra - piecu gadu laikā pēc finansējuma saņemšanas. Pasākuma aktivitāšu ietvaros ir noteiktas šādas attiecināmo izdevumu kategorijas (saskaņā ar Padomes Regulām Nr. 1685/2000 un Nr. 448/2004): Jaunu ražošanai paredzētu pamatlīdzekļu iegāde (tehnika un iekārtas u.c.); Jaunbūves, rekonstrukcijas un renovācijas izmaksas, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas atbildīgas par darbu veikšanu; Būvmateriālu iegāde; Vispārējas izmaksas, kas tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai ieviešanu un kas nepārsniedz 12 % no projekta attiecināmo izmaksu summas, t.sk., arhitektu, inženieru un konsultantu honorāri, juridiskie pakalpojumi, tehniski ekonomiskie pamatojumi, patentu un licenču saņemšanas izmaksas.
2.3.1. Attiecināmās izmaksas: 1. Kuģošanas drošības apstākļu uzlabošana uz zvejas kuģiem, izņemot kuģu korpusu renovāciju un dzinēju iegādi un uzstādīšanu (saskaņā ar Padomes Regulas Nr. 2792/1999 9.pantu; Padomes Regulas Nr. 2371/2002 11.pantu; Programmas papildinājumu): 1.1. Sakaru un navigācijas aparatūras un iekārtu iegāde un uzstādīšana, tai skaitā, datortehnikas un specializēto datorprogrammatūru iegāde. 1.2. Glābšanas aprīkojuma iegāde un ugunsdrošības sistēmas ierīkošana un pilnveidošana. 1.3. Vienreizēji izdevumi, kas saistīti ar iegādājamās tehnikas un iekārtu uzstādīšanu (piemēram, pievienošanu elektropadevei, novadsistēmas, ūdensapgādes un ventilācijas sistēmām), lai nodrošinātu to darbību un ar šo darbu veikšanu saistīto materiālu iegāde. 2. Higiēnas un darba apstākļu un zvejas produktu kvalitātes prasību nodrošināšana uz zvejas kuģiem ar nosacījumu, ka netiek veiktas izmaiņas zvejas kuģa konstrukcijā (saskaņā ar Padomes Regulas Nr. 2792/1999 9.pantu, 3.pielikuma 1.4 punktu.; Padomes Regulas Nr. 2371/2002 11.panta 5.punktu; Programmas papildinājumu): 2.1. Higiēnas un sanitāro iekārtu un aprīkojuma iegāde un uzstādīšana. 2.2. Ražošanas, sadzīves un sanitāro telpu iekārtošana, rekonstrukcija un renovācija, tai skaitā zvejas kuģa klāja pilnīga vai daļēja nomaiņa. 2.3. Ar zivju uzglabāšanu un apstrādi saistīto iekārtu un aprīkojuma iegāde: 2.3.1. Tehnoloģisko iekārtu un aprīkojuma iegāde un uzstādīšana atbilstoši konkrētā projekta mērķim. 2.3.2. Zivju atvēsināšanas un saldēto zivju uzglabāšanas rūmju vai saldēšanas kameru jaunbūve, rekonstrukcija un renovācija, neizmainot zvejas kuģa konstrukciju. 2.3.3. Zivju saldēšanas iekārtu iegāde un uzstādīšana. 2.3.4. Aukstuma iekārtu, agregātu un aprīkojuma iegāde un uzstādīšana. 2.3.5. Ledus ražošanas iekārtu iegāde un uzstādīšana. 2.3.6. Taras un inventāra iegāde. 2.4. Vienreizēji izdevumi, kas saistīti ar iegādājamās tehnikas un iekārtu uzstādīšanu (piemēram, pievienošanu elektropadevei, novadsistēmas, ūdensapgādes un ventilācijas sistēmām), lai nodrošinātu to darbību un ar šo darbu veikšanu saistīto materiālu iegāde. 2.5. Jaunbūves, rekonstrukcijas un renovācijas gadījumā - izdevumi atbilstoši noslēgtajiem līgumiem ar trešajām personām, kas atbildīgas par darbu veikšanu. 2.6. Jauni būvniecības materiāli saskaņā ar tehnisko projektu. 3. Zvejas aktivitāšu racionalizēšana uz kuģa klāja, izmantojot selektīvākus zvejas paņēmienus un metodes ar nolūku samazināt piezvejas apjomus, izņemot jaunu zvejas rīku iegādi vai esošo zvejas rīku aizvietošanu un pilnveidošanu, kā arī zvejas rīku iegādi dreifējošo tīklu nomaiņai, kas saistīta ar lašu zvejas ar dreifējošiem tīkliem pastāvīgu pārtraukšanu, ja struktūrfonda saņēmējs ir pieteicies struktūrfonda finansējumam saskaņā ar atbalsta shēmu "Kompensācijas lašu zvejā iesaistīto kuģu īpašniekiem un apkalpes locekļiem saistībā ar Eiropas Savienības Padomes Regulā Nr. 812/2004 noteikto aizliegumu lašu zvejai ar dreifējošiem tīkliem" un ir veicis attiecīgā kuģa zvejas pagaidu pārtraukšanu uz laika periodu, kas nepārsniedz 6 mēnešus. (saskaņā ar Padomes Regulas Nr. 2792/1999 9.pantu, 3.pielikuma 1.4.punktu; Programmas papildinājumu). 3.1. Zivju izkraušanas un iekraušanas ierīču iegāde un uzstādīšana. 3.2. Zvejas rīku izvelkamo un zivju tīklu šķirojamo (kārtojamo) iekārtu iegāde un uzstādīšana. 3.3. Selektīvāku zvejas paņēmienu un metožu ieviešana. 3.4. Vienreizēji izdevumi, kas saistīti ar iegādājamās tehnikas un iekārtu uzstādīšanu (piemēram, pievienošanu elektropadevei, novadsistēmas, ūdensapgādes un ventilācijas sistēmām), lai nodrošinātu to darbību un ar šo darbu veikšanu saistīto materiālu iegāde. 4. Jaunu zvejas kuģu būvēšana atbilstoši higiēnas, kuģošanas un darba drošības prasībām (finansējums tika piešķirts līdz 2004.gada 31.decembrim). 5. Akustisko atbaidīšanas ierīču iegāde. Vispārējās izmaksas, kas tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai ieviešanu un, kas nepārsniedz 12 % no projekta attiecināmo izmaksu summas (arhitektu, inženieru un konsultantu honorāri, juridiskie pakalpojumi, tehniski ekonomiskie pamatojumi, patentu un licenču saņemšanas izmaksas) (saskaņā ar Padomes Regulas Nr.R 448/2004 normu Nr.3).
2.3.2. Neattiecināmās izmaksas: 1. bankas procentu maksājumi, maksa par finanšu transakcijām, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas svārstību radītie zaudējumi; 2. līgumsodi un naudas sodi un tiesas prāvu izmaksas; 3. apakšlīgumu slēgšana, ja tie palielina projekta izmaksas, bet nepievieno projekta attiecīgu vērtību, kā arī, kuros, samaksa ir noteikta kā procents no kopējām projekta izmaksām; 4. izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu, vai darbu, par kuru nav veikta atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar šajās vadlīnijās minētajiem nosacījumiem (normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu pasūtītāja finansētiem projektiem); 5. vispārējas izmaksas, kas tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai ieviešanu un, kas pārsniedz 12 % no projekta attiecināmo izdevumu summas (arhitektu, inženieru un konsultantu honorāri, juridiski pakalpojumi, tehniski ekonomiskie pamatojumi, patentu un licenču saņemšanas izmaksas); 6. esošo būvju un ēku uzturēšanas izmaksas; 7. personālam izmaksātās prēmijas; 8. u.c., kas nav attiecināmas saskaņā ar Padomes Regulām Nr. 1685/2000 un Nr. 448/2004.
3. Pieteikšanās kārtība 3.1. Projekta dokumentu iesniegšana Informācija par pieteikšanos uz Vienotā programmdokumenta Programmas papildinājuma pasākumiem tiks publicēta laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", citos lielākajos laikrakstos, kā arī LAD mājas lapā (www.lad.gov.lv). Projekta iesnieguma veidlapas var saņemt attiecīgajā LAD reģionālajā lauksaimniecības pārvaldē (turpmāk - RLP). Iesnieguma veidlapā uzrādītajai informācijai jābūt latviešu valodā un datorrakstā. Labojumi ir pieļaujami, un pie labojuma ir jābūt iesniedzēja parakstam un datumam, kad labojums veikts. Iesniegums ir jāiesniedz 3 eksemplāros ar iesnieguma elektronisko versiju (projekta iesniedzēja atbildība ir uzglabāt pie sevis identisku projekta eksemplāru). Pavaddokumenti jāpievieno vienā eksemplārā. Iesniegumus iesniedz LAD attiecīgajā RLP personiski. Projekta iesnieguma dokumenti jāiesniedz tajā RLP, kurā reģistrēts projekta iesniedzēja uzņēmums: 1. Ziemeļkurzemes RLP Dundagas ielā 4, Talsi, LV-3200 2. Dienvidkurzemes RLP Viesnīcas ielā 1, Saldus, LV-3801 3. Zemgales RLP Dobeles ielā 41a, Jelgava, LV-3001 4. Lielrīgas RLP Brīvības ielā 40, Ogre, LV-5001 5. Ziemeļvidzemes RLP Mūrmuižas ielā 18, Valmiera, LV-4200 6. Ziemeļaustrumu RLP Ābeļu ielā 2, Gulbene, LV- 4401 7. Viduslatvijas RLP Tvaika ielā 2, Jēkabpils, LV-5200 8. Austrumlatgales RLP Brāļu Skrindu ielā 11, Rēzekne, LV-4600 9. Dienvidlatgales RLP Mehanizatoru ielā 2a, Preiļi, LV-5301
Citā veidā (pa faksu vai e-pastu) vai uz citu adresi nosūtīti projekta iesniegumi tiks noraidīti.
3.2. Termiņš Projektu iesniegumu pieņemšana tiks uzsākta pēc LAD oficiāla paziņojuma laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" uz laiku, kas būs norādīts publikācijā. Projekta iesniegumu pieņemšana tiks pārtraukta pēc LAD paziņojuma laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
3.3. Informācija Neskaidrību gadījumā informāciju par programmas nosacījumiem var saņemt attiecīgajā RLP vai Centrālajā aparātā, vai LAD mājas lapā www.lad.gov.lv. Aktuālākie jautājumi un atbildes uz tiem tiks publicētas Finanšu ministrijas izveidotajā mājas lapā internetā: www.esfondi.lv.
4. Vērtēšana un atlase 4.1. Administratīvā atbilstība Saņemto projekta iesniegumu izskatīs LAD. Administratīvās atbilstības mērķis ir pārbaudīt, vai projekta iesniegums ir pilnīgs un virzāms tālākai izvērtēšanai. Ja struktūrfonda projekta iesniegums neatbilst projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem (2.tabula), LAD ir tiesīgs vienu reizi rakstveidā pieprasīt papildu informāciju projekta iesnieguma precizēšanai (saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu vadības likuma 22.p.). Pieprasītā informācija projekta iesniedzējam ir jāiesniedz 5 darba dienu laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas. Šīs informācijas neiesniegšanas gadījumā LAD ir tiesīgs projektu noraidīt. Projekta iesniegumi, kuri neatbilst visiem administratīvās atbilstības kritērijiem, tālāk netiek izvērtēti. Būvniecības projektiem tiks veikta pirmsprojekta fiziskā kontrole. Visiem projektiem tiks veikta pirmsmaksājumu fiziskā kontrole.
2.tabula Projekta iesnieguma administratīvie vērtēšanas kritēriji
4.2. Projekta iesnieguma kvalitātes vērtēšanas kritēriji
Izvērtējot projekta atbilstību kvalitātes vērtēšanas kritērijiem (3.tabula), tiek izvērtēta projekta iesniedzēja un projekta iesnieguma atbilstība Vienotā programmdokumenta, Programmas papildinājuma, Eiropas Savienības un Latvijas normatīvo aktu prasībām. Ja izvērtējot atbilstību kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, trūkst informācija vai tā ir neskaidra, LAD var pieprasīt projekta iesniedzējam iesniegt trūkstošo informāciju vai skaidrojumu. Ja tiek konstatēta projekta iesniedzēja vai projekta iesnieguma neatbilstība kvalitātes vērtēšanas kritērijiem projekts ir noraidāms.
3.tabula Projekta iesnieguma kvalitātes vērtēšanas kritēriji
Projekta iesniedzējam ir jāuzrāda ekonomiskā dzīvotspēja. Ekonomiskās dzīvotspējas vērtēšanas kritēriji ir sekojoši: 1. Piekrastes zvejnieku integrētajiem kolektīvajiem projektiem: · Vienkāršots biznesa plāns, kas sastāv no naudas plūsmas pārskata par projekta ieviešanas gadiem un gadu pēc projekta ieviešanas; · Ekonomiskās dzīvotspējas rādītājs ir pozitīva naudas plūsma. 2. Projektiem, kuru kopējā attiecināmo izdevumu summa ir līdz 70 280 latiem (100 000 eiro): · Vienkāršots biznesa plāns, kas sastāv no naudas plūsmas pārskata par projekta ieviešanas gadiem un gadu pēc projekta ieviešanas; · Ekonomiskās dzīvotspējas rādītājs ir pozitīva naudas plūsma. 3. Projektiem, kuru kopējā attiecināmo izdevumu summa ir 70 280 - 210 841 lati (100 000 - 300 000 eiro): 3.1. standartizēts biznesa plāns, kas sastāv no informācijas par ražošanu un ieņēmumiem, izmaksām, bilances pirms un pēc projekta ieviešanas, kā arī no naudas plūsmas pārskata par projekta ieviešanas gadiem un gadu pēc projekta ieviešanas. 3.2. ekonomiskās dzīvotspējas rādītāji: · Ekonomiskās dzīvotspējas rādītājs (neattiecas uz jaundibinātiem uzņēmumiem) pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas (ir jāatbilst diviem no trijiem kritērijiem): - (pašu kapitāls) / (aktīvu kopsumma) > 0,25; - (apgrozāmie līdzekļi) / (īstermiņa kreditori) > 1,00; - (tīrā peļņa) + (nolietojums) * 50 % > 0. · Ekonomiskā dzīvotspēja gadā pēc projekta ieviešanas: - (pašu kapitāls) / (aktīvu kopsumma) > 0,20; - (apgrozāmie līdzekļi) / (īstermiņa kreditori) > 1,00; - (tīrā peļņa) + (nolietojums) * 50 % > 0 4. Projektiem, kuru kopējā attiecināmo izdevumu summa pārsniedz 210 841 latus (300 000 eiro): 4.1. Biznesa plānā sniegtajai informācijai jāietver šādas sadaļas: · Kopsavilkums; · Uzņēmuma vēsture; · Uzņēmuma vadības sistēma; · Uzņēmuma pašreizējā darbība; · Uzņēmuma mērķi (īstermiņa un ilgtermiņa); · Tirgus izpēte; · Nozares analīze; · Realizācijas sistēmas; · Konkurence; · Sadarbība ar citiem uzņēmumiem un saistība ar citiem projektiem; · Ražošanas process un tehnoloģiskā procesa apraksts; · Problēmas, riska un vājās vietas; · Nepieciešamās investīcijas; · Projekta ieviešanas termiņi - sadalījums pa etapiem; · Finanšu informācija par iepriekšējiem 3 gadiem pirms projekta iesniegšanas gada - peļņas un zaudējumu aprēķins un bilance; · Plānotā finanšu informācijas turpmākajiem 3 gadiem (sākot ar projekta ieviešanas gadu (-iem)) - peļņas un zaudējumu aprēķins un bilance, kā arī naudas plūsmas (projekta ieviešanas gadā (-os) par katru mēnesi, turpmākajos gados tikai par gadu). 4.2. Ekonomiskās dzīvotspējas rādītāji: · Ekonomiskās dzīvotspējas rādītājs (neattiecas uz jaundibinātiem uzņēmumiem) pēdējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas (ir jāatbilst diviem no trijiem kritērijiem): - pašu kapitāls) / (aktīvu kopsumma) > 0,25; - (apgrozāmie līdzekļi) / (īstermiņa kreditori) > 1,00; - (tīrā peļņa) + (nolietojums) * 50 % > 0. · Ekonomiskā dzīvotspēja gadā pēc projekta ieviešanas: - (pašu kapitāls) / (aktīvu kopsumma) > 0,20; - (apgrozāmie līdzekļi) / (īstermiņa kreditori) > 1,00; - (tīrā peļņa) + (nolietojums) * 50 % > 0.
Pamatojoties uz to, ka ekonomiskā dzīvotspēja ir viens no būtiskajiem kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, pirms projekta iesnieguma iesniegšanas projekta iesniedzējam jāpārliecinās par uzņēmuma atbilstību ekonomiskās dzīvotspējas rādītājiem. Projekta budžetā paredzētajām izmaksām ir jābūt ekonomiskām, optimāli izplānotām, atbilstošām tirgus cenām un paredzētajām aktivitātēm, nodrošinot visu finanšu vadības principu ievērošanu. Projekta ietvaros izstrādātā biznesa plāna dati tiks izmantoti uzņēmuma ekonomiskās dzīvotspējas aprēķināšanai un biznesa plāna pamatotības izvērtēšanai.
4.3. Projekta iesnieguma specifiskie vērtēšanas kritēriji Projekta iesnieguma specifiskie vērtēšanas kritēriji atspoguļoti 4.tabulā. 4.tabula Projekta iesnieguma specifiskie vērtēšanas kritēriji
4.4. Lēmuma pieņemšana un rezultātu paziņošana Lēmums par struktūrfonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu tiek pieņemts 4 mēnešu laikā pēc attiecīgā iesnieguma iesniegšanas. Ja projekta izvērtēšanā ir nepieciešama papildus informācija, projekta iesnieguma izskatīšanas termiņš var tikt pagarināts, bet uz laiku ne ilgāk par 12 mēnešiem (saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu vadības likuma 8.panta 10.punktu). Galīgo lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu LAD pieņem pēc pozitīva atzinuma saņemšanas par saskaņoto projektu sarakstu no ZVFI Vadības komitejas. Pēc galīgā lēmuma pieņemšanas LAD izsūta paziņojumu projekta iesniedzējam. Pēc paziņojuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu saņemšanas tiek slēgts līgums starp projektu iesniedzēju un LAD, pēc kura noslēgšanas projekta iesniedzējs var uzsākt projekta ieviešanu. Lēmums par projekta iesnieguma noraidīšanu var tikt pieņemts šādu iemeslu dēļ: · Projekts neatbilst programmas kritērijiem; · Projekts arī pēc precizēšanas neatbilst administratīvās vērtēšanas kritērijiem; · Projekts neatbilst jebkuram no kvalitātes vērtēšanas kritērijiem; · Projekts neatbilst citiem struktūrfonda finansējuma saņemšanas nosacījumiem; · Ja pasākuma kopējais finansējums ir iztērēts; · Ja ZVFI Vadības komiteja par projektu sniegusi negatīvu atzinumu. Lēmums par iesnieguma noraidīšanu ir galīgs, bet projekta iesniedzējs ir tiesīgs iesniegt sūdzību.
4.5. Iesniedzēja atbildība Iesniedzot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs projekta iesniegumā ar savu parakstu apliecina, ka: 1) šī projekta finansēšanai nav saņēmis Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības fondu (piemēram, SAPARD, PHARE, Pirmsiestāšanās finansu instruments (turpmāk - ISPA), ZVFI, ELVGF, ERAF, ESF) finansējumu vai cita veida valsts līdzekļus; 2) privātā finansējuma daļai nav saņēmis sabiedrisko fondu finansējumu, un visu sabiedrisko fondu finansējumu daļa (jā tāda ir) ir uzrādīta un atskaitīta no projekta attiecināmo izmaksu Latvijas Republikas un Eiropas Savienības līdzfinansējuma summas; 3) ir iepazinies ar struktūrfondu finansējumu saņemšanas nosacījumiem, t.sk. Vienotajā programmdokumentā, Programmas papildinājumā un Eiropas Komisijas un Eiropas Padomes Regulās Nr. 1260/1999, Nr. 1685/2000; Nr. 448/2004, Nr. 1159/2000, Nr. 1263/1999, Nr. 2792/1999, Nr. 2369/2002, Nr. 1451/2001, Nr. 179/2002, Nr. 1421/2004, kā arī ar Latvijas Republikas spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un projekta ieviešanas gaitā apņemas tos ievērot; 4) glabā identisku projekta iesniegumu; 5) apņemas glabāt un nepieciešamības gadījumā uzrādīt visu ar projektu un tā ieviešanu un uzraudzību saistīto dokumentāciju un informāciju (projekta iesniegums ar pavaddokumentiem, struktūrfondu pieprasījums un ar to saistītā dokumentācija, atskaites par projekta ieviešanu, projekta iesniedzēja finansiālās darbības dokumenti u.c.), kā arī piekrīt kontrolēm, kuras saistībā ar projektu un tā ieviešanu un uzraudzību veiks Latvijas vai Eiropas Savienības institūciju (LAD, Eiropas Komisija u.c.) pārstāvji pirms projekta apstiprināšanas, projekta ieviešanas laikā un 5 gadus pēc pēdējā maksājuma saņemšanas; 6) projektā paredzēto pasākumu ieviešana netiks uzsākta pirms līguma noslēgšanas ar LAD, izņemot gadījumus, kad projektā iekļautas vispārējās izmaksas, kas tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai ieviešanu un, kas nepārsniedz 12 % no projekta attiecināmo izmaksu summas (arhitektu, inženieru un konsultantu honorāri, juridiskie pakalpojumi, tehniski ekonomiskie pamatojumi, patentu un licenču saņemšanas izmaksas). 7) dokumentos sniegtā informācija ir patiesa. Projekta iesniedzējs ir informēts, ka nepatiesu ziņu sniegšanas gadījumā tiek izslēgts no struktūrfondu finansējumu saņēmēju loka līdz 2 gadiem; 8) projekts tiks ievests projekta iesniegumā paredzētajā laikā. Projekta iesniedzējs ir informēts, ka projekta neizpildes gadījumā paredzētajā laikā, noslēgtais līgums tiks lauzts; 9) 5 gadus pēc pēdējā maksājuma saņemšanas bez LAD rakstiskas piekrišanas neveiks jebkādas darbības, kas var būtiski izmainīt projekta ieviešanas nosacījumus, mērķus un līdzfinansētās investīcijas (atbilstoši Padomes Regulas Nr. 1260/1999 30(4).panta nosacījumiem). 10) neveiks nekādas izmaiņas projektā, iepriekš nesaskaņojot tās ar LAD; 11) nav citas finansiālas saistības kā projektā norādītās; 12) iepirkumu procedūru veicis saskaņā ar šajās vadlīnijās minētajiem nosacījumiem; 13) veicot iepirkumu procedūru (cenu aptauju, atklāto konkursu u.c.) nav tādu apstākļu, kuru dēļ varētu uzskatīt, ka projekta iesniedzējs personīgi ieinteresēts, vai var rasties interešu konflikta situācija saistībā ar veikto iepirkuma procedūru, saņemtajiem piedāvājumiem un piegādātāju (pakalpojumu sniedzēju) darbību. 14) ja projekta iesniedzējs ir juridiska persona - tā nav pasludināta par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas procesā, tās saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta vai nav uzsākta tiesvedība par tās darbības izbeigšanu, maksātnespēju vai bankrotu; 15) nepastāv spēkā esošs lēmums, kuru nav iespējams pārsūdzēt augstākajā tiesas instancē, ar ko projekta iesniedzējs atzīts par vainīgu krāpšanā, kukuļošanā, komerciālajā uzpirkšanā, kā arī noziedzīgas organizācijas izveidošanā, vai iesaistīšanos noziedzīgās organizācijās, vai citās nelikumīgās darbībās, kuru rezultātā skartas Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses un sodāmība nav dzēsta vai noņemta; 16) sakarā ar spēkā esošu lēmumu nav atzīts par vainīgu nodarījumā saistībā ar savu profesionālo darbību (piemēram, zvejas noteikumu pārkāpumi) un sodāmība nav dzēsta vai noņemta; 17) izpildījis pienākumus saistībā ar nodokļu maksājumiem un nav nodokļu parādi Latvijā vai citā valstī, kur ir reģistrēts; 18) izpildījis pienākumus saistībā ar valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām un nav valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādi Latvijā vai citā valstī, kur ir reģistrēts; 19) nav pārkāpis līguma nosacījumus, nepildot līguma saistības, kas slēgts ar LAD vai citu līgumslēdzēju institūciju Eiropas Kopienas finansējuma ietvaros; 20) nav sniedzis apzināti nepatiesu informāciju (ziņas) kā arī nav slēpis informāciju (ziņas) saistībā ar projektu; 21) projekta iesniedzēja rīcībā būs pietiekami finanšu resursi projektā paredzēto pasākumu pilnīgai izpildei plānotajos termiņos; 22) nav centies iegūt savā rīcībā ierobežotas pieejamības (konfidenciālu) informāciju vai ar krimināli vai administratīvi sodāmām darbībām ietekmēt vērtēšanas komisiju vai līgumslēdzēju institūciju projektu konkursu vērtēšanas gaitā; 23) projekta iesniedzēja rīcībā būs pietiekami finansu resursi projektā paredzēto pasākumu pilnīgai izpildei plānotajos termiņos; 24) kuģu modernizācijas gadījumā neradīs nekādas izmaiņas zvejas kuģa konstrukcijā.
Ja tiks konstatēts, ka projekta iesniedzējs apzināti vai nolaidības dēļ sniedzis nepatiesas ziņas, struktūrfonda projekta iesniedzējam tiks liegta iespēja saņemt struktūrfondu finansējumu līdz 2 gadiem. Attiecīgajos gadījumos LAD vērsīsies tiesībsargājošās institūcijās.
4.6. Struktūrfonda finansējuma saņemšanas nosacījumi 1. Struktūrfonda finansējumu piešķir, pamatojoties uz projekta iesniedzēja vai tā pārstāvja apņemšanos un ziņām, kas ierakstītas projekta iesnieguma formā un vēlāk oficiālajā sarakstē starp projekta iesniedzēju un LAD. Šīm ziņām ir jābūt patiesām, jo nepatiesas informācijas iesniegšanas sekas ir dažāda veida soda sankcijām. 2. Projektā paredzētos darbus drīkst sākt tikai pēc tam, kad no LAD ir iegūta atļauja, izņemot gadījumus, kad vispārējās izmaksas ir tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai ieviešanu un nepārsniedz 12 % no projekta attiecināmo izmaksu summas (arhitektu, inženieru un konsultantu honorāri, juridiskie pakalpojumi, tehniski ekonomiskie pamatojumi, patentu un licenču saņemšanas izmaksas). 3. Projekta iesniedzējam ir jāievēro attiecīgās Eiropas Savienības un Latvijas Republikas tiesību aktos noteiktās prasības, tajā skaitā noteikumi attiecībā uz higiēnu. 4. Projektā nedrīkst veikt izmaiņas, pirms nav saņemta rakstiska LAD atļauja. 5. Struktūrfonda pieprasījumus ir jāiesniedz uz attiecīgajām veidlapām, un ir jābūt pievienotiem visiem nepieciešamajiem papildus dokumentu oriģināliem, nevis kopijām, (skatīt 5.sadaļu). Ja šīs prasības netiek ievērotas, pieprasījums netiks pieņemts. 6. Struktūrfonda pieprasījumus ir jāiesniedz saskaņā ar laika grafiku, kas norādīts līgumā starp LAD un struktūrfonda finansējuma saņēmēju. Atkāpes no saskaņotā laika grafika un pieprasījuma summas ir pieļaujamas tikai tad, ja par šādām izmaiņām tiek saņemta rakstiska LAD atļauja. 7. Projekta ieviešana ir jāpabeidz iepriekš noteiktajos termiņos. Izmaiņas termiņos ir pieļaujamas tikai izņēmuma gadījumos, ja ir saņemta rakstiska LAD atļauja. 8. Struktūrfonda finansējumu maksā tikai par precēm un būvēm, kas ir struktūrfonda finansējuma saņēmēja īpašums. Ja preces tiek pirktas uz nomaksu, struktūrfonda finansējums tiek izmaksāts tikai pēc tam, kad tās kļuvušas par struktūrfonda finansējuma saņēmēja īpašumu. 9. Ja par projektu tiek sniegtas ziņas plašākai sabiedrībai, obligāti ir jānorāda Eiropas Savienības un Latvijas loma projekta līdzfinansēšanā. 10. Projekta iesniedzējam par katru projekta attiecināmajos izdevumos paredzēto pakalpojumu, piegādi vai darbu jāveic vienkāršota līguma piešķiršanas procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu pasūtītāja finansētiem projektiem - par katru projekta attiecināmajos izdevumos paredzēto pakalpojumu, piegādi vai darbu, kura cena pārsniedz maksimālo noteikto summu 5000 lati (bez pievienotās vērtības nodokļa(turpmāk - PVN)).
4.7. Sūdzību izskatīšanas kārtība Struktūrfonda projekta iesniedzējs var iesniegt sūdzību Lauku atbalsta dienesta likuma 13.pantā noteiktajā kārtībā.
5. Projekta ieviešanas nosacījumi Pēc lēmuma par projekta apstiprināšanu un finansējuma piešķiršanu projekta ieviešanai, LAD attiecīgā RLP slēdz līgumu ar struktūrfonda finansējuma saņēmēju par projekta ieviešanu. Šajā līgumā tiek atrunātas līgumslēdzēju pušu tiesības, pienākumi un atbildība, kā arī kārtība un nosacījumi, kas jāievēro, lai sasniegtu projektā paredzētos mērķus un saņemtu ZVFI finansējumu, tajā skaitā: · struktūrfonda finansējuma saņēmēja atbildība par projektā ietverto aktivitāšu ieviešanu līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā; · projekta ieviešanas ilgums; · projekta finansējuma nosacījumi - projekta kopējais finansējums un kopējās attiecināmās izmaksas, kā arī finansējuma avoti (privātais, valsts budžets, pašvaldību budžets, ZVFI finansējums); · izmaksu tāme, saskaņā ar kuru struktūrfonda finansējuma saņēmējam nosaka no fonda līdzekļiem kompensējamā finansējuma apmēru; · informācijas iesniegšanas kārtība par projekta ieviešanas gaitu; · kārtība veicamajām projekta ieviešanas pārbaudēm un kontrolēm; · norēķinu kārtība veikto izdevumu atmaksāšanai no ZVFI līdzekļiem; · sankcijas un rīcība gadījumos, kad tiek atklāts pārkāpums saistībā ar projekta ieviešanu vai neatbilstību. Projekta ieviešanas uzsākšanas datums ir līguma starp LAD un struktūrfonda finansējuma saņēmēju noslēgšanas datums. Visi projektā paredzētie izdevumi tiks uzskatīti par attiecināmiem tikai tādā gadījumā, ja attiecīgie pasākumi tiks ieviesti pēc līguma starp LAD un struktūrfonda finansējuma saņēmēju noslēgšanas (t.sk. iekārtām jābūt uzstādītām atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem). Struktūrfonda finansējumu projekta ieviešanas laikā struktūrfonda finansējuma saņēmējs ir tiesīgs pieprasīt un saņemt ne vairāk kā trīs daļās. Dokumentiem, kurus struktūrfonda finansējuma saņēmējs iesniedz projekta ieviešanas laikā RLP Atbalsta daļā, ir jābūt apkopotiem kopsavilkumā, kurā norādīts dokumenta nosaukums un lapu skaits.
5.1. Dokumenti, kas jāiesniedz projekta ieviešanas laikā
1. Ja projekta ieviešanas ilgums nepārsniedz 6 mēnešus, pēc projekta pilnīgas ieviešanas 5 dienu laikā pēc līgumā noteiktā projekta ieviešanas gala termiņa ir jāiesniedz sekojoši dokumenti: 1.1. tehnikas un iekārtu iegādes projektu gadījumā: 1.1.1. RLP Atbalsta daļā jāiesniedz: a) atskaite saskaņā ar noslēgtā līguma pielikumu par projektā plānoto pasākumu izpildi attiecīgajā periodā, norādot jebkuras novirzes no projektā plānotā un veiktās darbības to novēršanai; b) LJA Kuģošanas drošības inspekcijas izdota Kuģošanas spējas apliecība (ar pielikumu) ar atzīmi par ikgadējās apskates veikšanu (kuģa modernizēšanai); c) jebkuri citi dokumenti pēc LAD pieprasījuma. 1.1.2. RLP Finanšu daļā jāiesniedz: Struktūrfonda pieprasījuma forma saskaņā ar noslēgtā līguma pielikumu, kurai pievienoti: a) projekta realizāciju apliecinošo maksājumu un darījumu dokumentu oriģināli un šo dokumentu kopijas vienā eksemplārā saskaņā ar 5.2.sadaļā "Maksājumus un darījumus apliecinošie dokumenti" minēto; b) noslēgtie līgumi ar pakalpojumu sniedzējiem un to kopijas vienā eksemplārā; c) darbu nodošanas - pieņemšanas akti un šo aktu kopijas vienā eksemplārā; d) jebkuri citi dokumenti pēc LAD pieprasījuma. 1.2. jaunbūves, rekonstrukcijas un renovācijas projektu gadījumā: 1.2.1. RLP Atbalsta daļā jāiesniedz: a) atskaite saskaņā ar noslēgtā līguma pielikumu par projektā plānoto pasākumu izpildi attiecīgajā periodā, norādot jebkuras novirzes no projektā plānotā un veiktās darbības to novēršanai; b) saskaņots kuģa būves vai modernizēšanas (tehniskais) projekts; c) LJA Kuģošanas drošības inspekcijas izdota Kuģošanas spējas apliecība (ar pielikumu) ar atzīmi par ikgadējās apskates veikšanu (kuģa modernizēšanai); d) LJA Kuģošanas drošības inspekcijas izsniegts apskates akts pēc kuģa modernizēšanas; e) Vecā kuģa Latvijas kuģu reģistra izdotā Izslēgšanas apliecība (jaunā zvejas kuģa būvēšanas gadījumā); f) LJA Kuģošanas drošības inspekcijas izdots zvejas kuģa sākotnējās apskates akts; g) Akts par jaunā zvejas kuģa pieņemšanu ekspluatācijā; h) Jaunā Latvijas kuģu reģistra izdotā zvejas kuģa Īpašuma apliecība; i) Jaunā zvejas kuģa LJA Kuģošanas drošības inspekcijas izdota Kuģošanas spējas apliecība (ar pielikumu); j) Jaunā Valsts vides dienesta Jūras un Iekšējo ūdeņu pārvaldes izsniegtā zvejas kuģa zvejas atļauja (licence) jūras zvejai; k) Pārtikas un veterinārā dienesta izdota Pārtikas uzņēmuma reģistrācijas apliecība (jaunā kuģa būvēšanas gadījumā); l) Valsts vides dienesta Jūras un iekšējo ūdeņu pārvaldes izsniegtā speciālā atļauja (licence) zvejniecības uzņēmējdarbības veikšanai jaunbūvētam kuģim; m) attiecīgās iepirkuma procedūras dokumenti: · Gadījumos, kad netiek piemērotas likuma "Publisko iepirkumu likums" normas, saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu pasūtītāja finansētiem projektiem par katru projekta attiecināmajos izdevumos paredzēto preci, pakalpojumu, piegādi vai darbu, kura cena pārsniedz maksimālo noteikto summu 5000 lati (bez PVN): - uzaicinājums (saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu pasūtītāja finansētiem projektiem) un iepirkuma priekšmeta tehniskais apraksts; - ne mazāk kā trīs tehniskā apraksta prasībām atbilstoši piedāvājumi; - Iepirkuma uzraudzības biroja (turpmāk - IUB) mājas lapā internetā ievietotā uzaicinājuma izdruka saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu pasūtītāja finansētiem projektiem; - IUB mājas lapā internetā ievietoto labojumu un papildinājumu izdruka saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu pasūtītāja finansētiem projektiem; - IUB mājas lapā internetā ievietotā paziņojuma par pieņemto lēmumu izdruka saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu pasūtītāja finansētiem projektiem; - vērtēšanas ziņojums (5.tabula) · Gadījumos, kad jāpiemēro atklāta konkursa iepirkuma procedūra saskaņā ar likumu "Publisko iepirkumu likums": - IUB mājas lapā ievietotā informatīva paziņojuma kopija; - IUB mājas lapā ievietotā paziņojuma par pieņemto lēmumu kopija; - konkursa noslēguma protokols, vai · Gadījumos, kad jāpiemēro cenu aptaujas iepirkuma procedūra saskaņā ar likumu "Publisko iepirkumu likums": - Cenu aptaujas tehniskā specifikācija; - Saņemtie piedāvājumi; - Cenu aptaujas procedūras protokols. n) jebkuri citi dokumenti pēc LAD pieprasījuma. 1.2.2. RLP Finanšu daļā jāiesniedz 1.1.2.apakšpunktā minētie dokumenti, kā arī LJA Kuģošanas drošības inspekcijas izsniegtais zvejas kuģa sākotnējās apskates akts un tā kopija vienā eksemplārā. 5.tabula Dokumentu reģistrācijas Nr. Vienkāršotas līguma piešķiršanas procedūras vērtēšanas ziņojums
* Ārvalstu juridiskām personām uzņēmuma reģistrācijas numurs var nebūt
Finansējuma saņēmēja paraksts
Datums
2. Ja projekta ieviešanas ilgums pārsniedz 6 mēnešus: I. Ne vēlāk kā 6 mēnešus pēc projekta apstiprināšanas un līguma noslēgšanas (saskaņā ar līgumu) ir jāiesniedz: 2.1. tehnikas un iekārtu iegādes projektu gadījumā: 2.1.1. RLP Atbalsta daļā jāiesniedz: a) atskaite saskaņā ar noslēgtā līguma pielikumu par projektā veicamo pasākumu izpildi attiecīgajā periodā, norādot pasākumus, kas ir izpildīti, pasākumus, kas ir iekavēti, kavēšanās iemeslus un plānoto darbību kavējuma novēršanai un novēršanas termiņus; b) jebkuri citi dokumenti pēc LAD pieprasījuma. 2.2. jaunbūves, rekonstrukcijas un renovācijas projektu gadījumā: 2.2.1. RLP Atbalsta daļā jāiesniedz: a) atskaite saskaņā ar noslēgtā līguma pielikumu par projektā veicamo pasākumu izpildi attiecīgajā periodā, norādot pasākumus, kas ir izpildīti, pasākumus, kas ir iekavēti, kavēšanās iemeslus un plānoto darbību kavējuma novēršanai un novēršanas termiņus; b) LJA Kuģošanas drošības inspekcijas izsniegts apskates akts pēc katra plānota būvēšanas etapa; c) saskaņots kuģa būves projekts; d) attiecīgās iepirkuma procedūras dokumenti: · Gadījumos, kad netiek piemērotas likuma "Publisko iepirkumu likums" normas, saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu pasūtītāja finansētiem projektiem par katru projekta attiecināmajos izdevumos paredzēto preci, pakalpojumu, piegādi vai darbu, kura cena pārsniedz maksimālo noteikto summu 5000 lati (bez PVN): - uzaicinājums (saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu pasūtītāja finansētiem projektiem) un iepirkuma priekšmeta tehniskais apraksts; ne mazāk kā trīs tehniskā apraksta prasībām atbilstoši piedāvājumi; - IUB mājas lapā internetā ievietotā uzaicinājuma izdruka saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu pasūtītāja finansētiem projektiem; - IUB mājas lapā internetā ievietoto labojumu un papildinājumu izdruka saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu pasūtītāja finansētiem projektiem; - IUB mājas lapā internetā ievietotā paziņojuma par pieņemto lēmumu izdruka saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu pasūtītāja finansētiem projektiem; - vērtēšanas ziņojums (5.tabula).
· Gadījumos, kad jāpiemēro atklāta konkursa iepirkuma procedūra saskaņā ar likumu "Publisko iepirkumu likums": - IUB mājas lapā ievietotā informatīva paziņojuma kopija; - IUB mājas lapā ievietotā paziņojuma par pieņemto lēmumu kopija; - konkursa noslēguma protokols, vai · Gadījumos, kad jāpiemēro cenu aptaujas iepirkuma procedūra saskaņā ar likumu "Publisko iepirkumu likums": - Cenu aptaujas tehniskā specifikācija; - Saņemtie piedāvājumi; - Cenu aptaujas procedūras protokols. e) jebkuri citi dokumenti pēc LAD pieprasījuma.
II Pēc projektā paredzētās daļas (ja projektā ir paredzēti maksājumi pa daļām) vai pēc pilnīgas projekta ieviešanas 5 dienu laikā pēc līgumā noteiktā ieviešanas gala termiņa (papildus 2.1.apakšpunktā minētajiem dokumentiem) ir jāiesniedz: 2.3. RLP Atbalsta daļā - visus 1.1.1. vai 1.2.1.apakšpunktā a); c); d); e); f); g); h); i); j); k); l) un m) punktos minētie dokumenti; 2.4. RLP Finanšu daļā - 1.1.2.apakšpunktā minētie dokumenti, kā arī jaunā zvejas kuģa būves gadījumā LJA Kuģošanas drošības inspekcijas izsniegtais zvejas kuģa sākotnējās apskates akts un tā kopija vienā eksemplārā.
Ja struktūrfonda finansējuma saņēmējs noteiktajos termiņos nav iesniedzis attiecīgos 5.1.sadaļā "Dokumenti, kas jāiesniedz projekta ieviešanas laikā" minētos dokumentus, LAD izsūta paziņojumu ar atgādinājumu par dokumentu iesniegšanu 10 darba dienu laikā no paziņojuma saņemšanas dienas. Ja struktūrfonda finansējuma saņēmējs pēc paziņojuma saņemšanas norādītajā laikā dokumentus neiesniedz, LAD izskata jautājumu par saistību pārtraukšanu ar struktūrfonda finansējuma saņēmēju. Pamatojoties uz līguma nosacījumiem un iesniegtajiem dokumentiem, LAD var veikt pirmsmaksājumu dokumentālo un fizisko kontroli un projektu ieviešanas uzraudzību, par kuru veikšanu struktūrfonda finansējuma saņēmējs tiek brīdināts. Ja, veicot kontroles, tiek konstatētas neatbilstības līguma nosacījumiem, LAD izskata jautājumu par saistību pārtraukšanu ar struktūrfonda finansējuma saņēmēju. Ja, veicot pirmsmaksājumu dokumentālo kontroli, konstatē kļūdas vai neprecizitātes, struktūrfonda finansējuma saņēmēju informē par kļūdām un dod laiku līdz 10 darba dienām no paziņojuma saņemšanas brīža kļūdu novēršanai un atkārtotai iesniegšanai. Ja norādītajā termiņā kļūdas un neatbilstības nav novērstas, LAD vienpusēji lauž līgumu un struktūrfonda finansējuma saņēmējam netiek izmaksāti plānotie maksājumi. Struktūrfonda finansējuma saņēmējam 5 gadus pēc pēdējā maksājuma saņemšanas nav tiesību bez LAD rakstiskas piekrišanas veikt jebkādas darbības, kas var būtiski izmainīt projekta ieviešanas nosacījumus, mērķus un līdzfinansētās investīcijas (atbilstoši Padomes Regulas Nr. 1260/1999 30(4).panta nosacījumiem). Lai nodrošinātu iepriekšminētā nosacījuma pārbaudi, LAD veiks ieviestā projekta fizisko kontroli un uzraudzību. Ja kontrolē vai uzraudzībā tiks konstatēta līguma nosacījumu neievērošana, LAD izskatīs jautājumu par saistību pārtraukšanu ar struktūrfonda finansējuma saņēmēju. Tas nozīmē, ka struktūrfonda finansējuma saņēmējam būs jāatmaksā saņemtais struktūrfonda finansējums un soda procenti par laiku no pārkāpuma konstatēšanas brīža.
5.2. Maksājumus un darījumus apliecinošie dokumenti
1. Dokumenti, kas apliecina apmaksas veikšanu 1.1. maksājuma uzdevumi, kas satur sekojošus rekvizītus: 1.1.1. maksājuma uzdevuma numurs, datums; 1.1.2. maksātāja nosaukums, pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas numurs vai nodokļu maksātāja kods (juridiskai personai) vai personas kods (fiziskai personai); 1.1.3. maksātāja bankas nosaukums, kods, konta numurs; 1.1.4. saņēmēja nosaukums, pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas numurs vai nodokļu maksātāja kods (juridiskai personai) vai personas kods (fiziskai personai); 1.1.5. saņēmēja bankas nosaukums, kods, konta numurs; 1.1.6. valūtas nosaukums; 1.1.7. maksājuma summa cipariem un vārdiem; 1.1.8. maksājuma mērķis - uzrādīts apmaksājamā dokumenta Numurs, datums. Pārskaitījuma veikšanu apliecina bankas atzīme par samaksu (bankas zīmogs, maksājuma datums un bankas darbinieka paraksts).
1.2. banku izsniegti un apstiprināti konta izraksti;
1.3. kases čeki, kas satur sekojošus rekvizītus: 1.3.1. čeka numurs, datums un izdrukas laiks; 1.3.2. preču nosūtītāja vai pakalpojumu sniedzēja: a) nosaukums; b) juridiskā adrese; c) pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas numurs vai nodokļu maksātāja kods. 1.3.3. preču vai pakalpojumu saņēmēja: a) nosaukums (fiziskai personai - vārds, uzvārds); b) juridiskā adrese (fiziskai personai deklarētā dzīves vieta); c) pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas numurs vai nodokļa maksātāja kods juridiskai personai (personas kods - fiziskai personai); 1.3.4. preču nosaukums un daudzums vai pakalpojumu veids un apjoms; 1.3.5. preces cena un vērtība vai atlīdzība par sniegtajiem pakalpojumiem; 1.3.6. darījuma summa bez pievienotās vērtības nodokļa; 1.3.7. pievienotās vērtības nodokļa likme un aprēķinātais nodoklis; 1.3.8. darījuma summa, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli; 1.3.9. preču piegādes vai pakalpojumu sniegšanas datums. Ja kases čeks nesatur pilnīgu augstāk minēto informāciju, tad izdevumu pamatošanai kopā ar čeku iesniedz kvīti, kas satur trūkstošo informāciju un ir apliecināta ar pārdevēja parakstu.
1.4. Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas darījumu apliecinošas kvītis - ja prece vai pakalpojums iegādāts no juridiskās personas, kura saskaņā ar Valsts ieņēmuma dienesta rīkojumu atbrīvota no kases aparāta lietošanas. Darījumu apliecinošās kvītis satur sekojošus rekvizītus: 1.4.1. kvīts izrakstīšanas datums; 1.4.2. preču pārdevēja vai pakalpojumu sniedzēja: a) nosaukums; b) juridiskā adrese; c) pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas numurs vai nodokļu maksātāja kods. 1.4.3. preču vai pakalpojumu saņēmēja: a) nosaukums (fiziskai personai - vārds, uzvārds); b) juridiskā adrese (fiziskai personai deklarētā dzīves vieta); c) pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas numurs vai nodokļa maksātāja kods juridiskai personai (personas kods - fiziskai personai). 1.4.4. preču nosaukums un daudzums vai pakalpojumu veids un apjoms; 1.4.5. preces cena un vērtība vai atlīdzība par sniegtajiem pakalpojumiem; 1.4.6. darījuma summa bez pievienotās vērtības nodokļa; 1.4.7. darījuma summa, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli; 1.4.8. Valsts ieņēmumu dienesta rīkojuma datums, numurs un punkts, uz kura pamata maksājumu reģistrēt atļauts, neizmantojot kases aparātu.
Apmaksas veikšanu apliecina ar pircēja un pārdevēja parakstiem.
2. Darījumus apliecinošie dokumenti
2.1. Preču pavadzīme - rēķins, kas satur sekojošus rekvizītus: 2.1.1. preču pavadzīmes - rēķina izrakstīšanas datums; 2.1.2. preču nosūtītāja: a) nosaukums; b) pilna juridiskā adrese; c) pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas numurs vai nodokļu maksātāja kods. 2.1.3. norēķinu rekvizīti - bankas nosaukums, kods un norēķinu konts; 2.1.4. preču saņēmēja: a) nosaukums (fiziskai personai - vārds, uzvārds); b) juridiskā adrese (fiziskai personai - deklarētā dzīves vieta); c) pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas numurs vai nodokļu maksātāja kods juridiskai personai (personas kods - fiziskai personai). 2.1.5. izsniegto preču nosaukums, mērvienība, daudzums, cena un vērtība; 2.1.6. pievienotās vērtības nodokļa likme un summa; 2.1.7. kopējā summa (cipariem un vārdiem) par kādu izsniegtas preces; 2.1.8. preču izsniedzējas personas vārds, uzvārds, preču izsniegšanas datums, paraksts; 2.1.9. preču saņēmējas personas vārds, uzvārds, preču pieņemšanas datums, paraksts. Preču pavadzīmi - rēķinu var tikt izmantoti spiedogi, kuros norādīti augstāk minētie rekvizīti. Preču pavadzīmei - rēķinam jābūt aizpildītam skaidri salasāmi, bez dzēsumiem. Labojumus apstiprina ar to personu parakstiem, kuras parakstījušas preču pavadzīmi - rēķinu. Ja preču pavadzīme - rēķins tiek apmaksāts skaidrā naudā un samaksu apliecinošs dokuments ir kases čeks, tad šajā čekā papildus jābūt norādītam preču pavadzīmes - rēķina numuram un datumam.
2.2. Rēķins - pakalpojumu saņemšanas gadījumā. Rēķins satur sekojošus rekvizītus: 2.2.1. rēķina izrakstīšanas datums; 2.2.2. preču nosūtītāja: a) nosaukums; b) pilna juridiskā adrese; c) pievienotās vērtības nodokļa maksātāja vai nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs. 2.2.3. norēķinu rekvizīti - bankas nosaukums, kods un norēķinu konts; 2.2.4. preču saņēmēja: a) nosaukums (fiziskai personai - vārds, uzvārds); b) juridiskā adrese (fiziskai personai - deklarētā dzīves vieta); c) pievienotās vērtības nodokļa maksātāja vai nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs juridiskai personai (personas kods - fiziskai personai). 2.2.5. izsniegto preču nosaukums, mērvienība, daudzums, cena un vērtība; 2.2.6. pievienotās vērtības nodokļa likme un summa; 2.2.7. kopējā summa (cipariem un vārdiem) par kādu izsniegtas preces. Rēķinu apliecina rēķina izrakstītāja zīmogs un vadītāja paraksts.
2.3. Pamatlīdzekļu un materiālo vērtību importa gadījumā struktūrfondu finansējuma saņēmējs iesniedz: 2.3.1. rēķinu (invoice); 2.3.2. maksājumu apliecinošu dokumentu; 2.3.3. muitas kravas deklarāciju ar attiecīgiem muitas zīmogiem, kas apliecina preces ievešanu (iesniedz gadījumā, ja prece ievesta no valstīm, kas nav Eiropas Savienības dalībvalstis). Ja kases čeks satur visus augstāk minētos rekvizītus, tas vienlaicīgi ir gan maksājumu, gan darījumu apliecinošs dokuments.
3. Maksājumu un darījumu apliecinošo dokumentu iesniegšana
Struktūrfonda finansējuma saņēmējs iesniedz maksājumu apliecinošos dokumentus kopā ar darījumu apliecinošiem dokumentiem, piemēram: 1. maksājuma uzdevums + preču pavadzīme - rēķins; 2. maksājuma uzdevums + rēķins (ja darījums saistīts ar pakalpojumu sniegšanu); 3. čeks + preču pavadzīme - rēķins; 4. čeks + kvīts u.c.
Struktūrfonda finansējuma saņēmēja pienākums ir nodrošināt regulāru un precīzu uzskaiti par projekta ietvaros veiktajiem maksājumiem, kā arī nodrošināt grāmatvedības uzskaiti. Struktūrfonda finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta ieviešanu atbilstoši projektā paredzētajam, nodrošinot projektā identificēto mērķu sasniegšanu. Struktūrfonda finansējuma saņēmējs regulāri atskaitās LAD par projekta ieviešanas progresu. Struktūrfonda finansējuma saņēmējs uzglabā visu ar projektu saistīto dokumentāciju 5 gadus pēc projekta pabeigšanas, kā arī nodrošina Eiropas Komisijas un Latvijas kompetentajām institūcijām pieeju šai dokumentācijai. Struktūrfonda finansējuma saņēmējs nodrošina, ka kompetentajām iestādēm ir iespēja veikt visas nepieciešamās projekta ieviešanas pārbaudes.
[1] Pasākuma "Flotes atjaunošana un zvejas kuģu modernizēšana" investīciju joma atbilst Eiropas Komisijas Regulas (EK) Nr. 438/2001 IV pielikuma klasifikācijas kategorijai - 142. Zemkopības ministrs M.Roze
Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā
2.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 1.augusta noteikumiem Nr.633 Eiropas Savienības struktūrfonda Zivsaimniecības vadības finansēšanas instrumenta Atklāta projektu iesniegumu konkursa Vienotā programmdokumenta 4.prioritātes "Lauku un zivsaimniecības attīstības veicināšana" 4.9.pasākuma "Flotes atjaunošana un zvejas kuģu modernizēšana" Projekta iesniegums
Apliecinājums par projekta iesnieguma reģistrēšanu:
A. VISPĀRĒJĀ DAĻA A.1. Aizpilda, ja projekta iesniedzējs ir fiziska persona
Aizpilda, ja projekta iesniedzējs ir juridiska persona
A.2. Projekta iesniedzēja adreses dati un kontaktinformācija
A.3. Bankas rekvizīti
A.4. Kontaktpersona
Aizpilda RLP darbinieks: A.5.
PIEKRASTES ZVEJNIEKU INTEGRĒTO KOLEKTĪVO PROJEKTOS: A.6. Aizpilda, ja zvejnieku grupas dalībnieks ir fiziska persona
Aizpilda, ja zvejnieku grupas dalībnieks ir juridiska persona
B. INFORMĀCIJA PAR PROJEKTA IESNIEDZĒJU UZ IESNIEGUMA IESNIEGŠANAS MĒNEŠA PIRMO DATUMU: B.1.
B.2.
B.3.
B.4.
B.5.
C. INFORMĀCIJA PAR PROJEKTU C.1.
C.2.
C.3.
C.4.
C.5.
C.6.
C.7.
C.8.
C.9.
C.10.
C.11.
C.12.
C.13.
C.14.
C.15.
C.16. Informācija par kuģi
C.17.
C.18.
C.19.
C.20.
C.21.
C.22.
C.23.
C.24.
C.25.
C.26.
D. PAVADDOKUMENTI D.1. Iesniedzamie dokumenti:
*Projekta iesniedzējs ir tiesīgs neiesniegt šo dokumentu. Šajā gadījumā jāiesniedz pilnvara LAD šīs izziņas saņemšanai attiecīgajā valsts pārvaldes iestādē. LAD to iegūs administratīvajā procesa noteiktajā kārtībā un termiņā. **Jaunbūvju, rekonstrukcijas vai renovācijas projektu gadījumā iepirkuma procedūras dokumentu iesniegšanas kārtība ir noteikta vadlīnijās iesniedzējiem, t.i., šo dokumentu iesniegšana ir pieļaujama vēlākais 6 (sešu) mēnešu laikā pēc projekta apstiprināšanas un līguma noslēgšanas starp LAD un projekta iesniedzēju. Gadījumā, ja projekta iesniedzējs ir sagatavojis visus iepirkuma procedūras dokumentus uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi, tos var iesniegt LAD kopā ar projekta iesniegumu. D.2.
E. PROJEKTA IESNIEDZĒJA DEKLARĀCIJA Ar savu parakstu apliecinu, ka:
Projekta iesniedzēja paraksts un paraksta atšifrējums ____________________________________________________________________________________
Projekta iesniedzēja paraksts un paraksta atšifrējums ____________________________________________________________________________________ Ja tiks konstatēts, ka esat apzināti vai nolaidības dēļ sniedzis nepatiesas ziņas, Jums tiks atņemta iespēja saņemt struktūrfondu finansējumu līdz 2 gadiem. Attiecīgajos gadījumos LAD vērsīsies tiesībsargājošās institūcijās. Projekts iesniegts ______ gada ____ ________________ 2 eksemplāros uz _____ lapām ar pievienotiem _____ dokumentiem 1.tabula
2.tabula Ražošana, izlietojums un ienākumi
3.tabula Izmaksas
4.tabula
5.tabula Finanšu plāns
* ) norādīt pirms projekta ieviešanas gadu un 1 gadu pēc projekta ieviešanas. 6.tabula Kredītsaistības
**) norādīt 5 gadus, sākot ar pēdējo noslēgto gadu 7.tabula
Zemkopības ministrs M.Roze
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par atklāta projektu iesniegumu konkursa "Flotes atjaunošana un zvejas kuģu modernizēšana" ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|