Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties
savam kontam

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr.65

Rīgā 2008.gada 5.februārī (prot. Nr.7 10.§)
Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem
Izdoti saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 7.panta pirmo daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību, kā arī personas, kuras piemēro šo procedūru, ja līguma izpildi, kas nav minēta Publisko iepirkumu likuma 6.pantā, no saviem līdzekļiem vai no Eiropas Savienības politiku instrumentu un nacionālā līdzfinansējuma līdzekļiem finansē persona, kura ir pasūtītājs Publisko iepirkumu likuma izpratnē.

2. Noteikumi attiecas uz jebkuru personu (turpmāk - finansējuma saņēmējs), kura saskaņā ar atbildīgās institūcijas lēmumu saņem Eiropas Savienības politiku instrumentu, kā arī valsts vai pašvaldību budžeta finansējumu līguma izpildei, izņemot finansējumu, kas tiek piešķirts kā kompensācija.

3. Noteikumi neattiecas uz personu, kura ir pasūtītājs Publisko iepirkumu likuma izpratnē vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs likuma "Par iepirkumu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vajadzībām" izpratnē.

II. Paredzamā līgumcena

4. Lai noteiktu, vai nepieciešams piemērot šo noteikumu 9.punktā minēto līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūru, finansējuma saņēmējs nosaka preču, pakalpojumu vai būvdarbu iepirkuma paredzamo līgumcenu (bez pievienotās vērtības nodokļa). Paredzamo līgumcenu nosaka kā finansējuma saņēmēja plānoto kopējo samaksu par līguma izpildi, ņemot vērā jebkuru izvēles iespēju un jebkurus līguma papildinājumus (iepirkuma priekšmeta piegādes un uzstādīšanas izmaksas, izmaksas, kas saistītas ar iepirkuma priekšmeta lietošanu, kā arī citas konkrētajam iepirkumam būtiskas izmaksas).

5. Ja iepirkuma priekšmets ir līdzīgas preces vai pakalpojumi, iepirkuma paredzamo līgumcenu nosaka kā finansējuma saņēmēja plānoto kopējo samaksu par līguma izpildi visā projekta īstenošanas laikā.

6. Ja projekta īstenošana ilgst vairāk par 12 mēnešiem, finansējuma saņēmējs vienā iepirkumā apvieno vismaz 12 mēnešos nepieciešamās līdzīgās preces vai pakalpojumus un iepirkuma paredzamo līgumcenu nosaka kā finansējuma saņēmēja plānoto kopējo samaksu par līguma izpildi vismaz 12 mēnešos.

7. Finansējuma saņēmējs līdzīgu preču vai pakalpojumu iepirkumu var sadalīt vairākos atsevišķos iepirkumos. Šādā gadījumā katra iepirkuma paredzamo līgumcenu nosaka kā visu atsevišķo iepirkumu paredzamo līgumcenu summu.

8. Finansējuma saņēmējam nav atļauts preču, pakalpojumu un būvdarbu iepirkumu nepamatoti sadalīt daļās, lai izvairītos no šo noteikumu 9.punktā minētās līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūras piemērošanas.

9. Preču vai pakalpojumu iepirkumam, kura paredzamā līgumcena ir 50000 latu vai lielāka, vai būvdarbu iepirkumam, kura paredzamā līgumcena ir 120000 latu vai lielāka, piemēro līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūru saskaņā ar šo noteikumu IV nodaļu.

10. Ja preču vai pakalpojumu iepirkuma paredzamā līgumcena ir mazāka par 50000 latu vai būvdarbu iepirkumam - mazāka par 120000 latu, finansējuma saņēmējs nav tiesīgs slēgt iepirkuma līgumu ar saistītu personu šo noteikumu 30.punkta izpratnē.

III. Izņēmumi

11. Finansējuma saņēmējs ir tiesīgs nepiemērot šo noteikumu 9.punktā minēto līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūru šādos gadījumos:

11.1. tas saņem pakalpojumu no institūcijas, kas ir pasūtītājs Publisko iepirkumu likuma izpratnē un sniedz attiecīgo pakalpojumu, pamatojoties uz normatīvajā aktā noteiktajām izņēmuma tiesībām;

11.2. tam ir nepieciešams daļēji nomainīt vai papildināt tā rīcībā jau esošās preces, ievērojot tehnisko savietojamību ar jau esošajām precēm, un nepieciešamās preces ir tehniski un ekonomiski pamatoti iegādāties no konkrētā piegādātāja. Nepieciešamo jauno preču iepirkuma līgumcena nedrīkst būt lielāka par finansējuma saņēmēja rīcībā esošo attiecīgo preču tirgus vērtību;

11.3. tam ir nepieciešami papildu būvdarbi vai pakalpojumi, kuri sākotnēji netika iekļauti līgumā vai būvniecības projektā, bet kuri neparedzamu apstākļu dēļ kļuvuši nepieciešami iepriekš noslēgtā līguma izpildei, tos nevar ekonomiski vai tehniski nodalīt no iepriekš noslēgtā līguma izpildes, un šādus būvdarbus var veikt vai pakalpojumus var sniegt vienīgi sākotnēji noslēgtā līguma izpildītājs. Nepieciešamo papildu būvdarbu vai pakalpojumu iepirkuma līgumcena nedrīkst pārsniegt 20 % no iepriekš noslēgtā līguma cenas;

11.4. tehnisku, māksliniecisku vai ar izņēmuma tiesību aizsardzību saistītu iemeslu dēļ līgumu var noslēgt vienīgi ar konkrēto piegādātāju;

11.5. tam iepriekš neparedzamu un no finansējuma saņēmēja gribas neatkarīgu ārkārtas apstākļu dēļ radusies situācija, kurā steidzamības dēļ nav iespējams piemērot šo noteikumu 9.punktā minēto līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūru.

12. Šo noteikumu 11.punktā minētajos gadījumos finansējuma saņēmējs pamato, kādu iemeslu dēļ tas nevar piemērot šo noteikumu 9.punktā minēto iepirkuma procedūru.

IV. Līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūra

13. Finansējuma saņēmējs pirms līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūras izziņošanas sagatavo iepirkuma priekšmeta tehnisko specifikāciju un, ja nepieciešams, citus līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūras dokumentus. Tehnisko specifikāciju sagatavo, ņemot vērā kārtību, kas noteikta vienā no šiem apakšpunktiem:

13.1. šo noteikumu 14.punktā minēto kārtību;

13.2. šo noteikumu 16.punktā minēto kārtību;

13.3. apvienojot šo noteikumu 14. un 15.punktā minēto kārtību;

13.4. apvienojot šo noteikumu 14. un 16.punktā minēto kārtību;

13.5. apvienojot šo noteikumu 14., 15. un 16.punktā minēto kārtību.

14. Tehniskajā specifikācijā norāda prasības attiecībā uz iepirkuma priekšmeta kvalitāti, apjomu, drošību, garantiju, pārbaudes metodēm, iesaiņošanu, marķēšanu, izmantojamām metodēm, nepieciešamajiem resursiem, vēlamo galarezultātu, atbilstību nozares normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, vides aizsardzību, invalīdu piekļuves iespējām un citas pamatotas un objektīvas prasības, lai iepirkuma priekšmets atbilstu iepirkuma mērķim.

15. Ja iepirkuma priekšmetam jāatbilst attiecīgiem standartiem, tehnisko specifikāciju sagatavo ar atsauci uz tiem. Katra atsauce lietojama kopā ar vārdiem "vai ekvivalents".

16. Tehnisko specifikāciju var sagatavot, nosakot iepirkuma priekšmeta funkcionālās vai darbības prasības. Prasības formulē precīzi, lai iespējamais piegādātājs varētu konstatēt līguma priekšmetu un finansējuma saņēmējs - salīdzināt piedāvājumus.

17. Tehniskajā specifikācijā nedrīkst minēt noteiktus izstrādājumus vai procesus, kā arī norādīt uz tirdzniecības markām, patentiem un specifisku izcelsmi, ja vien šie nosacījumi nav izšķiroši iepirkuma priekšmeta pastāvēšanai. Šādā gadījumā minētā norāde lietojama kopā ar vārdiem "vai ekvivalents".

18. Ja finansējuma saņēmējs sagatavo tehnisko specifikāciju saskaņā ar šo noteikumu 15.punktu, tas nedrīkst atzīt par neatbilstošu piedāvājumu tikai tāpēc, ka piedāvājums neatbilst attiecīgajiem standartiem, ja iespējamais piegādātājs, iesniedzot piedāvājumu, ar ražotāja dokumentāciju vai kompetentas institūcijas izsniegtu apliecinājumu par pārbaudes rezultātiem var pierādīt, ka piedāvājums ir ekvivalents un apmierina finansējuma saņēmēja prasības, kas izteiktas tehniskajā specifikācijā.

19. Ja finansējuma saņēmējs sagatavo tehnisko specifikāciju saskaņā ar šo noteikumu 16.punktu, tas nedrīkst atzīt par neatbilstošu piedāvājumu, kas atbilst standartiem, ja šie standarti nosaka tās pašas funkcionālās vai darbības prasības, kuras finansējuma saņēmējs noteicis tehniskajā specifikācijā. Šādā gadījumā piegādātājam, iesniedzot piedāvājumu, ar ražotāja dokumentāciju vai kompe­tentas institūcijas izsniegtu apliecinājumu par pārbaudes rezultātiem jāpierāda, ka piedāvājums, kas atbilst attiecīgajiem standartiem, apmierina finansējuma saņēmēja noteiktās funkcionālās vai darbības prasības.

20. Finansējuma saņēmējs uz noteikta parauga veidlapas (1.pielikums) nosūta uzaicinājumu Iepirkumu uzraudzības birojam publicēšanai. Iepirkumu uzraudzības birojs triju darbdienu laikā pēc uzaicinājuma saņemšanas ievieto to Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā internetā. Finansējuma saņēmējs vienlaikus var nosūtīt uzaicinājumu iespējamiem piegādātājiem, kuri tam ir zināmi, publicēt uzaicinājumu vienā vai vairākos preses izdevumos vai jebkurā citā publiski pieejamā resursā.

21. Ja finansējuma saņēmējs līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūru piemēro projektam, ko apstiprinājusi valsts aģentūra "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra", tad pirms uzaicinājuma nosūtīšanas Iepirkumu uzraudzības birojam finansējuma saņēmējs iesniedz valsts aģentūrā "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra" tehnisko specifikāciju, kā arī tehniskās specifikācijas grozījumus, kas izdarīti saskaņā ar šo noteikumu 26.punktu.

22. Iepirkumu uzraudzības birojam nosūtītajā uzaicinājumā, iespējamiem piegādātājiem nosūtītajā uzaicinājumā, kā arī preses izdevumos un citos publiski pieejamos resursos publicētajā uzaicinājumā iekļautās ziņas nedrīkst atšķirties.

23. Finansējuma saņēmējs nodrošina piegādātājiem iespēju uzaicinājumā norādītajā vietā un laikā iepazīties ar tehnisko specifikāciju un citiem līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūras dokumentiem, ja tādi ir.

24. Finansējuma saņēmējs nosaka tādu piedāvājumu iesniegšanas termiņu, kas ir pietiekams piedāvājumu sagatavošanai, bet ne īsāku par piecām darbdienām, skaitot no nākamās darbdienas pēc uzaicinājuma publicēšanas Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā internetā.

25. Finansējuma saņēmējs nosaka tādu piedāvājuma derīguma termiņu, lai iespējamie piegādātāji būtu saistīti ar savu piedāvājumu līdz iepirkuma līguma noslēgšanas brīdim. Ja finansējuma saņēmējs nevar noslēgt līgumu ar iepirkuma procedūrā uzvarējušo piegādātāju noteiktā piedāvājuma derīguma termiņā, tas rakstiski lūdz iepirkuma procedūrā uzvarējušo piegādātāju pagarināt piedāvājuma derīguma termiņu. Finansējuma saņēmējs var lūgt arī pārējos iespējamos piegādātājus pagarināt piedāvājuma derīguma termiņu.

26. Finansējuma saņēmējs ir tiesīgs izdarīt grozījumus tehniskajā specifikācijā un uzaicinājumā, nosūtot Iepirkumu uzraudzības birojam publicēšanai paziņojumu par grozījumiem iepirkuma procedūras dokumentos uz noteikta parauga veidlapas (2.pielikums). Iepirkumu uzraudzības birojs triju darbdienu laikā pēc minētā paziņojuma saņemšanas ievieto to Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā internetā. Finansējuma saņēmējs paziņojumu par grozījumiem nosūta arī iespējamiem piegādātājiem, kā arī nodrošina tā izziņošanu vietā, kur saskaņā ar šo noteikumu 20.punktu publicēts uzaicinājums iesniegt piedāvājumus. Finansējuma saņēmējs nodrošina grozījumu izziņošanu ne vēlāk kā vienu darbdienu pirms piedāvājuma iesniegšanas termiņa beigām.

27. Ja finansējuma saņēmējs izdara grozījumus tehniskajā specifikācijā vai uzaicinājumā, tas pagarina piedāvājumu iesniegšanas termiņu vismaz par piecām darbdienām, ievērojot šo noteikumu 24.punktā minētos nosacījumus.

28. Pēc piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām finansējuma saņēmējs pārbauda saņemto piedāvājumu atbilstību uzaicinājumā un tehniskajā specifikācijā noteiktajām prasībām, kā arī citos līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūras dokumentos noteiktajām prasībām, ja tādas ir.

29. Finansējuma saņēmējs piedāvājumu atbilstības pārbaudē un vērtēšanā, ja nepieciešams, pieaicina vienu vai vairākus neatkarīgus ekspertus. Eksperts sniedz rakstisku atzinumu par piedāvājumu. Atzinumu pievieno lēmumam par uzvarētāju. Eksperta atzinums finansējuma saņēmējam nav saistošs.

30. Finansējuma saņēmējs nedrīkst būt ar iespējamo piegādātāju saistīta persona likuma "Par nodokļiem un nodevām" izpratnē. Ja piegādātājs ir fiziska persona, tad šo noteikumu izpratnē finansējuma saņēmējs un piegādātājs ir uzskatāmi par savstarpēji saistītām personām, ja tos vieno radniecība (attiecībā uz šādiem radiniekiem - tēvu, māti, vecomāti, vecotēvu, bērnu, mazbērnu, brāli, māsu, pusbrāli, pusmāsu), adopcijas attiecības (attiecībā uz adoptēto un adoptētāju) vai laulība.

31. Finansējuma saņēmējs atzīst par atbilstošiem tikai tos piedāvājumus, kuri iesniegti un sagatavoti atbilstoši uzaicinājumā un tehniskajā specifikācijā noteiktajām prasībām, kā arī citos līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūras dokumentos noteiktajām prasībām, ja tādas ir. Finansējuma saņēmējs no atbilstošajiem piedāvājumiem izvēlas piedāvājumu ar zemāko cenu.

32. Finansējuma saņēmējs triju darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas sagatavo paziņojumu par pieņemto lēmumu (3.pielikums) un nosūta paziņojuma I un II daļu piegādātājiem, kas iesnieguši piedāvājumus, un Iepirkumu uzraudzības birojam. Iepirkumu uzraudzības birojs triju darbdienu laikā pēc minētā paziņojuma saņemšanas I daļu ievieto Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā internetā.

33. Finansējuma saņēmējs paziņojumam par pieņemto lēmumu (3.pielikums) pievieno paziņojuma III daļu - uzaicinājumu, tehnisko specifi­kāciju, visu saņemto piedāvājumu oriģinālus, kā arī piedāvājumu vērtēšanas protokolus, eksperta atzinumus un citus līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas dokumentus, ja tādi ir, un uzglabā tos atbilstoši atbildīgās institūcijas noteiktajam termiņam.

34. Paziņojums par lēmuma pieņemšanu un tā III daļā minētie pielikumi, izņemot saņemtos piedāvājumus, ir vispārpieejama informācija. Finansējuma saņēmējs triju darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas izsniedz paziņoju­mu par lēmuma pieņemšanu un tā III daļā minētos pielikumus, izņemot saņemtos piedāvājumus.

35. Par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūras norisi un dokumentēšanu ir atbildīgs finansējuma saņēmējs.

36. Savstarpējos strīdus, kas radušies līguma slēgšanas tiesību piešķirša­nas procedūras gaitā, preču piegādātājs, pakalpojumu sniedzējs vai būvdarbu veicējs risina ar finansējuma saņēmēju.

37. Finansējuma saņēmējs, kas piemēro vai ir piemērojis līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūru projektam, ko apstiprinājusi valsts aģentūra "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra", nekavējoties, bet ne vēlāk kā līdz iepirkuma līguma noslēgšanai, informē valsts aģentūru "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra" par strīdiem, kas radušies starp finansējuma saņēmēju un iespējamo preču piegādātāju, pakalpojumu sniedzēju vai būvdarbu veicēju līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūras laikā.

V. Noslēguma jautājumi

38. Visas iepirkuma procedūras, kuras finansējuma saņēmējs izziņojis pirms šo noteikumu spēkā stāšanās, pabeidz atbilstoši normatīvajiem aktiem, ar kuriem saskaņā tās tika uzsāktas.

39. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2007.gada 13.marta noteikumus Nr.179 "Noteikumi par iepirkuma procedūru pasūtītāja finansētiem projektiem" (Latvijas Vēstnesis, 2007, 51.nr.).

Ministru prezidents I.Godmanis

Ekonomikas ministrs K.Gerhards
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 5.februāra noteikumiem Nr.65
Uzaicinājums iesniegt piedāvājumu
Ekonomikas ministrs K.Gerhards
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 5.februāra noteikumiem Nr.65
Paziņojums par grozījumiem iepirkuma procedūras dokumentos
Ekonomikas ministrs K.Gerhards
3.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 5.februāra noteikumiem Nr.65
Paziņojums par lēmuma pieņemšanu

Ekonomikas ministrs K.Gerhards
 
Tiesību akta pase
Izdevējs: Ministru kabinetsVeids: noteikumiNumurs: 65Pieņemts: 05.02.2008.Stājas spēkā: 09.02.2008.Zaudē spēku: 01.09.2013. Statuss:
zaudējis spēku
Publicēts: "Latvijas Vēstnesis", 22 (3806), 08.02.2008.
:
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Tulkojums
170573
09.02.2008
87
0
Saite uz tiesību aktuAtsauce uz tiesību aktu
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības
Latvijas Republikas Satversmes 90.pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 270001:2013 (informācijas drošība)