Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

 

Satiksmes ministrijas noteikumi Nr.21

Rīgā 2004.gada 4.augustā

Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadalīšanas kārtība

Izdoti saskaņā ar Dzelzceļa likuma 27.panta otro un ceturto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie noteikumi nosaka kārtību, kā tiek sadalīta publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jauda (turpmāk tekstā - Jauda).

2. Sadalāmo Jaudu veido maksimālais kopējais vilcienu skaits, kāds pieļaujams dzelzceļa iecirknī, ņemot vērā iecirkņa tehnisko stāvokli, kustības ātrumu un tā uzturēšanai paredzētos tehnoloģiskos ierobežojumus.

3. Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras (turpmāk tekstā - Infrastruktūra) Jaudas sadalītājs, kas, pamatojoties uz pārvadātāju iesniegumiem, sadala Jaudu starp pārvadātājiem un apstiprina Jaudas sadalīšanas plānu, ir Infrastruktūras pārvaldītājs (turpmāk tekstā - Pārvaldītājs). Gadījumā, ja Pārvaldītājs ir arī pārvadātājs, Jaudas sadalītājs ir Valsts dzelzceļa administrācija.

4. Jaudas sadales rezultātā pārvadātājam tiek piešķirtas tiesības izmantot Infrastruktūru konkrētā iecirknī.

5. Jauda tiek piešķirta uz divpadsmit mēnešu garu laika periodu, kas sākas katra gada maija pēdējā svētdienā un beidzas nākamā gada maija pēdējā sestdienā.

6. Pārvaldītājs, pamatojoties uz apstiprināto Jaudas sadales plānu, izstrādā vilcienu kustības gada grafiku (turpmāk tekstā - Gada grafiks).

II. Iesniegumu iesniegšanas un izskatīšanas kārtība

7. Lai iegūtu pieeju Infrastruktūrai, pārvadātāji Jaudas sadalītājam iesniedz jaudas pieprasījuma iesniegumu saskaņā ar pielikumā pievienoto veidlapu.

8. Jaudas pieprasījuma iesniegumu nākamajam Jaudas piešķiršanas periodam pārvadātāji iesniedz līdz 15.oktobrim.

9. Pārvadātājs iesniegumam pievieno:

9.1. dzelzceļa pārvadātāja licences kopiju;

9.2. dzelzceļa pārvadātāja drošības sertifikāta kopiju;

9.3. iepriekšējā gada Jaudas iesnieguma izpildes analīzi atbilstoši tajā norādītajiem datiem;

9.4. informāciju par valsts dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgumu, ja pārvadātājs vēlas priekšrocības saskaņā ar 13.punkta nosacījumiem.

10. Ja iesniegumā nepieciešams veikt labojumus vai papildinājumus, pārvadātājs to izdara 7 darba dienu laikā pēc iesnieguma iesniegšanas un atkārtoti iesniedz Jaudas sadalītājam.

11. Pārvadātāji, kuriem nav drošības sertifikāta darbībai pieprasītajos Infrastruktūras iecirkņos, var pretendēt tikai uz brīvo nesadalīto Jaudas daļu un iesniegumam pievieno motivētu skaidrojumu savam pieprasījumam.

III. Jaudas sadalīšanas kritēriji

12. Izskatot pārvadātāju iesniegumus, jāvadās no visu pārvadātāju vienlīdzīgu tiesību nediskriminējošiem principiem un efektīvas dzelzceļa līnijas potenciālu (pārvadājumu kapacitāte, tehniskās ekspluatācijas parametri) izmantošanas apsvērumiem, ņemot vērā pārvadātāju intereses.

13. Sadalot Jaudu, prioritāte tiek dota vilcieniem, kas kursē uz valsts dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma pamata, saskaņā ar Dzelzceļa likuma 27.panta trešo daļu vai atbilstoši noslēgtiem starptautiskiem līgumiem.

14. Sadalot Jaudu, ievēro arī šādus kritērijus:

14.1. pārvadātāja un Pārvaldītāja sadarbības pieredze;

14.2. plānotā Infrastruktūras izmantošanas regularitāte, intensitāte un ilgums;

14.3. vilcienu svara atbilstība Infrastruktūras efektīvas izmantošanas principiem.

15. Jaudas sadalītāja pienākums ir, veicot Jaudas sadali, rezervēt Jaudu Pārvaldītāja tehnoloģiskajām vajadzībām un remonta darbiem.

IV. Jaudas piešķiršana

16. Ja pārvadātāja pieprasījumu var pilnībā apmierināt, pārvadātājam tiek piešķirta visa viņa pieprasītā Jauda.

17. Gadījumā, ja pieprasītā Jauda ir lielāka, nekā iespējas to piešķirt, un pieprasījumu var apmierināt tikai daļēji, pārvadātājam piedāvā:

17.1. izvēlēties citu laiku pieprasītajam vilciena maršrutam (ja laiks minēts iesniegumā);

17.2. citu maršrutu, nekā norādīts iesniegumā;

17.3. samazināt pasažieru vilcienu braukšanas ilgumu, samazinot pieturu skaitu vai citādi;

17.4. samazināt pasažieru vilciena kopējo svaru vai izmantot vilces vienību ar labākiem vilces parametriem;

17.5. palielināt kravas vilciena kopējo svaru vai izmantot vilces vienību ar labākiem vilces parametriem;

17.6. atteikties no kādas pieprasītās Jaudas.

18. Ja pārvadātājs piekrīt saskaņā ar 17.punktu piedāvātajiem priekšlikumiem, pārvadātājam tiek piešķirta saskaņotā Jauda.

19. Ja pārvadātājs nepiekrīt grozīt Jaudas pieprasījumu saskaņā ar 17.punkta piedāvātajiem priekšlikumiem, divu nedēļu laikā no brīža, kad pārvadātājam paziņots par viņa pieprasījuma daļēju apmierināšanu, Jaudas sadalītājs pēc savas izvēles rīko Jaudas izsoli, piemērojot attiecīgās Infrastruktūras izmantošanas maksas vairāksolīšanas principu, vai piedāvā pārvadātājam vienoties ar citiem pārvadātājiem, kas pretendē uz Jaudu tajā pašā iecirknī, un iesniegt Jaudas sadalītājam panākto vienošanos par konflikta risinājumu.

20. Ja Jaudas sadalītājs rīko izsoli, tā notiek saskaņā ar Jaudas sadalītāja noteikto kārtību. Izsoles rezultātā Jauda tiek piešķirta pārvadātājam, kura solītā maksa par attiecīgā Infrastruktūras iecirkņa izmantošanu ir visaugstākā.

21. Ja Jaudas sadalītājs nerīko izsoli un pārvadātāji nespēj vienoties viena mēneša laikā no konflikta situācijas rašanās brīža, Jaudas sadalītājs Jaudu sadala atbilstoši šo noteikumu III nodaļā noteiktajai kārtībai.

22. Jaudas sadalītājs pieņem lēmumu par Jaudas sadalīšanu un apstiprina Jaudas sadales plānu ne vēlāk kā 15.decembrī. Gadījumā, ja Jaudas sadalītājs ir Valsts dzelzceļa administrācija, tā pieņem lēmumu par Jaudas sadalīšanu un apstiprina Jaudas sadales plānu pēc iepazīšanās ar Pārvaldītāja un ieinteresēto pārvadātāju iesniegtajiem priekšlikumiem par Jaudas sadali starp pārvadātājiem.

23. Nepieprasītā un nesadalītā Jauda paliek Pārvaldītāja rīcībā, kurš to, pamatojoties uz pārvadātāju iesniegumiem, sadala, ievērojot šajos noteikumos noteikto kārtību un principus.

V. Vilcienu kustības gada grafiks

24. Pārvaldītājs sastāda vilcienu kustības gada grafiku (turpmāk tekstā - Gada grafiks) atbilstoši Jaudas sadales plānam.

25. Gada grafiks ir tehnoloģiskais dokuments, kas nosaka vilcienu kustības kārtību.

26. Sastādot Gada grafiku, Pārvaldītājam jāievēro šādas vilcienu kategoriju prioritātes (tās sarindotas no svarīgākās uz mazāk svarīgāko):

26.1. starptautiskie pasažieru vilcieni;

26.2. paātrinātie (starptautiskie) kravas vilcieni;

26.3. iekšzemes (reģionālie) pasažieru vilcieni;

26.4. pasažieru vilcieni, kas kursē piepilsētās aglomerācijas robežās;

26.5. kravas vilcieni pārvadāšanai slēgtos maršrutos;

26.6. savācamie un izvedvilcieni;

26.7. pārējie vilcieni.

27. Pārvaldītājs izstrādā un paziņo pārvadātājiem Gada grafiku ne vēlāk kā vienu mēnesi pirms tā stāšanās spēkā.

VI. Grozījumi Gada grafikā

28. Pārvaldītājs ir tiesīgs grozīt Gada grafiku saskaņā ar plānotiem remonta darbiem vai pēc pārvadātāju rakstiskiem iesniegumiem gadījumā, ja tas neietekmē apstiprināto Jaudas sadales plānu.

29. Ja grozījumi Gada grafikā ietekmē apstiprināto Jaudas sadales plānu, grozījumus Gada grafikā var izdarīt vienīgi pēc tam, kad Jaudas sadalītājs Jaudas sadales plānā izdarījis nepieciešamos grozījumus.

30. Pārvadātājam ir tiesības iesniegt rakstisku iesniegumu par grozījumiem brauciena parametros (piemēram, citu maršrutu izmantošana vai esošā maršruta paplašināšana, vietas un apstāšanās laika mainīšana u.c.) vilcieniem, kas ir jau iekļauti akceptētajā Gada grafikā.

31. Priekšlikumi Gada grafika izmaiņām tiek iesniegti, ievērojot šādus termiņus:

31.1. starptautiskie pasažieru vilcieni - vismaz 60 diennaktis pirms plānotā brauciena;

31.2. iekšzemes pasažieru vilcieni - vismaz 25 diennaktis pirms plānotā brauciena;

31.3. kravas vilcieni - vismaz 25 diennaktis pirms plānotā brauciena.

32. Pārvaldītājs var akceptēt ierosinātos grozījumus, ja tie neskar citu pārvadātāju intereses.

33. Gadījumā, ja viena pārvadātāja piedāvātie grozījumi Gada grafikā skar citu pārvadātāju intereses, tad pārvadātāji rod risinājumu savstarpēju sarunu ceļā un iesniedz Pārvaldītājam panākto vienošanos, ievērojot augstāk minētos termiņus. Ja vienošanās šajos termiņos netiek panākta, grozījumi netiek pieņemti.

34. Ja pārvadātājs neizmanto piešķirto Gada grafika gaitas līniju, Pārvaldītājam ir tiesības piešķirt šo gaitas līniju citam pārvadātājam.

35. Gada grafika gaitas līniju neizmantošanas jautājumi, kurus neregulē šie noteikumi, tiek atrunāti līgumā par Infrastruktūras izmantošanu.

VII. Pārvaldītāja rīcība Infrastruktūras pārslodzes gadījumā

36. Gadījumā, ja Infrastruktūra ir pārslogota, Pārvaldītājs veic Infrastruktūras izmantošanas analīzi ar mērķi konstatēt Jaudas ierobežojumus un piedāvāt risinājumus vai pasākumus to novēršanai.

37. Pārvaldītājs var piedāvāt pārvadātājiem piedalīties pasākumos, kas palielinās Jaudu konkrētajā Infrastruktūras posmā.

38. Gadījumā, ja Infrastruktūra ir pārslogota, Jaudas sadalītājs ir tiesīgs nepiešķirt Jaudu tiem pārvadātājiem, kuru vilcienu svars ir mazāks par Pārvaldītāja noteiktām vilciena svara normām.

39. Strīdus, kas rodas Jaudas sadales gaitā starp pārvadātāju un Jaudas sadalītāju, saskaņā ar Dzelzceļa likuma 31.panta pirmās daļas 8.punktu izskata Valsts dzelzceļa administrācija, bet gadījumā, ja tā pati ir Jaudas sadalītājs, tad strīdi tiek izskatīti Latvijas Republikas likumdošanā noteiktajā kārtībā par valsts iestāžu lēmumu apstrīdēšanu.

Ministru prezidenta biedrs, satiksmes ministra pienākumu izpildītājs A.Šlesers

 

Pielikums

IESNIEGUMS.PNG (64103 bytes)

 
Tiesību akta pase
Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Satiksmes ministrija Veids: noteikumi Numurs: 21Pieņemts: 04.08.2004.Stājas spēkā: 02.10.2004.Zaudē spēku: 01.01.2006.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 156, 01.10.2004.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
94459
02.10.2004
87
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
RSS logo
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 27001:2013 (informācijas drošība) Kvalitātes balva