Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Satiksmes ministrijas noteikumi Nr.25 Rīgā 2002. gada 3. oktobrī Grozījumi Satiksmes ministrijas 2001.gada 15.janvāra noteikumos Nr.5 "Tehnisko normatīvu prasības riteņu transportlīdzekļu un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanai" Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 4.panta trešo daļu un Ministru kabineta 2000.gada 19.decembra noteikumu Nr.448 "Riteņu transportlīdzekļu un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanas noteikumi" 3., 24. un 28.punktu Izdarīt Satiksmes ministrijas 2001.gada 15.janvāra noteikumos Nr.5 "Tehnisko normatīvu prasības riteņu transportlīdzekļu un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanai" (Latvijas Vēstnesis, 2001, 16.num.) šādus grozījumus: 1. Papildināt 51.punktu ar šādu tekstu: ", ievērojot 9.pielikumā paredzētos atvieglojumus." 2. Izteikt 4.pielikumu šādā redakcijā: "4.pielikums Satiksmes ministrijas 2001.gada 15.janvāra noteikumiem Nr.5 Tehnisko normatīvu saraksts 1. Ar atbilstību šajā pielikumā noteiktajiem tehniskajiem normatīviem tiek saprasta visu attiecīgās direktīvas vai ANO Noteikumu tehnisko un administratīvo prasību ievērošana, kā rezultātā transportlīdzekļa izgatavotājs ir saņēmis oficiālu transportlīdzekļa tipa vai tā sastāvdaļas tipa apstiprinājuma sertifikātu, ko izsniegusi attiecīgās dalībvalsts pilnvarotā kompetentā institūcija. 2. Atsevišķos gadījumos pēc izgatavotāja vai tā pārstāvja pamatota lūguma, piemēram, speciālu vai specifisku transportlīdzekļu tipiem, piešķirot tipa apstiprinājumu uz laiku vai veicot individuālu transportlīdzekļa atbilstības novērtēšanu, kā apliecinājumi atsevišķu direktīvas vai ANO Noteikumu tehnisko prasību izpildei var tikt uzskatīti: 2.1. oficiālu pārbaudes laboratoriju izsniegti pārbaudes protokoli; 2.2. Inspekcijas nozīmētu (deleģētu) personu izdoti pārbaudes protokoli. 3. Ženēvas 1958.gada Nolīguma dalībvalstu kompetentās institūcijas (Designated Administrative Departments) un oficiālās pārbaudes laboratorijas (Designated Technical Services), kas var veikt transportlīdzekļu atbilstības novērtēšanu saskaņā ar ANO Noteikumu prasībām, ir minētas dokumentā UNO/E/ECE/ITC/TRANS/ WP.29/343, kas reizi gadā tiek aktualizēts un pieejams internetā http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29wgs/wp29gen/ wp29fdocstts.html. 4. Eiropas Savienības dalībvalstu kompetentās institūcijas (National Authorities) un oficiālās pārbaudes laboratorijas (Technical Services), kas var veikt transportlīdzekļu atbilstības novērtēšanu saskaņā ar direktīvu prasībām, ir minētas Eiropas Komisijas mājaslapā http://europa.eu.int/comm/enterprise/ automotive/index.htm. 5. Visos gadījumos, kad ir uzstādītas tādas ierīces (aprīkojums), kuru uzstādīšana ir brīvprātīga, to atbilstībai jābūt novērtētai, t.i., tām jābūt sertificētām, marķētām (ja attiecināms) un uzstādītām atbilstoši attiecīgās direktīvas vai ANO Noteikumu prasībām.
I. Piemērojamo tehnisko normatīvu saraksts M, N un O kategoriju transportlīdzekļiem (transportlīdzekļu tipiem)
Piezīmes: 1 Ja nepieciešams precizēt tehnisko prasību piemērošanas sfēru attiecībā uz konkrētu attiecīgās kategorijas transportlīdzekli vai transportlīdzekļa (sastāvdaļu) tipu, Inspekcija vadās pēc norādēm attiecīgajā direktīvā vai līdzvērtīgajos ANO Noteikumos. 2 Atbilstības novērtēšana veicama visiem tiem M un N kategorijas transportlīdzekļiem (tipiem), kam atbilstības novērtēšana nav veikta saskaņā ar direktīvas 88/77/EEC vai ANO Noteikumu Nr.49 prasībām. 3 Atbilstības novērtēšana nav jāveic tiem O kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem), kam nav uzstādītas degvielas tvertnes. 4 Atbilstības novērtēšana nav jāveic tiem transportlīdzekļiem (tipiem), kuru konstrukcija nodrošina tehnisko prasību izpildi, kā arī seglu vilcējiem, piekabēm garu un nedalāmu kravu pārvadāšanai, kā arī specifiskiem transportlīdzekļiem (tipiem), kam drošības konstrukciju uzstādīšana nav savietojama ar to ekspluatācijas īpatnībām. 5 Atbilstības novērtēšana veicama visiem tiem O kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem), kuru vadāmajiem riteņiem ir pilnībā hidraulisks stūres iekārtas pievads. 6 Transportlīdzekļiem (tipiem) jābūt aprīkotiem ar sertificētām un marķētām skaņu signālierīcēm. Atbilstības novērtēšana attiecībā uz skaņu signālierīču uzstādīšanu veicama tikai M1 kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem). 7 O1 kategorijas transportlīdzekļiem (tipiem) bremžu iekārtas uzstādīšana nav obligāta, tomēr, ja tā ir uzstādīta, transportlīdzeklim (tipam) atbilstības novērtēšana veicama tādā pašā kārtībā kā O2 kategorijas transportlīdzeklim (tipam). 8 Atbilstības novērtēšana veicama visiem tiem M un N kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem), kas aprīkoti ar dzirksteļaizdedzes motoriem, kā arī visu pārējo M, N un O kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem), kuru elektriskās (elektroniskās) sistēmas rada elektromagnētiskus traucējumus. 9 Prasības nav attiecināmas uz tiem N1 kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem), kuru pilnā masa pārsniedz 2000kg. 10 Prasības nav attiecināmas uz tiem N1 kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem), kuru pilnā masa pārsniedz 1500kg. 11 Prasības nav attiecināmas uz M2 un M3 kategoriju autobusiem, kas konstruktīvi paredzēti arī stāvošu pasažieru pārvadāšanai un kurus paredzēts ekspluatēt tikai pilsētas un piepilsētas maršrutos. 12 Prasības nav attiecināmas uz tiem transportlīdzekļiem (tipiem), kam atbilstības novērtēšana veikta saskaņā ar ES regulas Nr. 3821/85 prasībām. 13 Atbilstības novērtēšana attiecībā uz drošības jostu uzstādīšanu veicama tikai M1 un N1 kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem), kā arī M2 kategorijas transportlīdzekļiem (tipiem), kuru pilnā masa nepārsniedz 3500kg. Pārējo kategoriju transportlīdzekļiem drošības jostu uzstādīšana ir brīvprātīga. 14 Saskaņā ar direktīvas 2001/56/EC prasībām atbilstības novērtēšana, sākot ar 2004.gada 9.maiju, veicama visiem tiem M, N un O kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem) kam ir uzstādītas pasažieru salona, vadītāja guļvietas nodalījuma vai kravas telpas apsildīšanas ierīces. 15 Atbilstības novērtēšana veicama visiem tiem M un N kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem), kam, veicot sēdekļu un to stiprinājumu atbilstības novērtēšanu, saskaņā ar direktīvas 74/408/EEC vai ANO Noteikumu Nr.17 vai Nr.80 prasībām nav veikta sēdekļu atzveltņu un pagalvju atbilstības novērtēšana. 16 Atbilstības novērtēšana veicama visiem tiem M un N kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem), kam nav veikta atbilstības novērtēšana saskaņā ar direktīvas 70/220/EEC vai ANO Noteikumu Nr.83 prasībām. 17 Atbilstības novērtēšana nav obligāta un var tikt veikta brīvprātīgi. 18 Visiem uzstādītajiem stikliem un stiklu materiāliem jābūt sertificētiem un marķētiem saskaņā ar direktīvas vai ANO Noteikumu prasībām. 19 Visām riepām jābūt sertificētām un marķētām saskaņā ar direktīvas vai ANO Noteikumu prasībām, kā arī uzstādītām saskaņā ar direktīvas 92/23/EEC II. un IV.pielikuma prasībām. Atbilstības novērtēšana saskaņā ar direktīvas 2001/43/EC prasībām attiecībā uz riepu uzstādīšanu veicama, sākot ar 2004.gada 4.februāri. Atbilstības novērtēšana saskaņā ar direktīvas 2001/43/EC V.pielikuma (riepu/ceļa trokšņu līmenis) prasībām veicama, sākot ar 2005.gada 4.februāri, t.i., tām jābūt marķētām ar papildmarķējumu "s". 20 Prasības nav attiecināmas uz N2 un M3 kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem), kuru pilna masa nepārsniedz 10000kg, transportlīdzekļiem (tipiem), kuru maksimālais konstruktīvais ātrums ir mazāks par direktīvā 92/6/EEC noteikto, kā arī tiem, kas saskaņā ar Ministru kabineta noteikto kārtību ir atbrīvoti no šādu ierīču uzstādīšanas. 21 M un N kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem) sakabes ierīču uzstādīšana ir brīvprātīga. 22 Atbilstības novērtēšana veicama tikai tiem autobusiem (tipiem), kas paredzēti vairāk nekā 22 pasažieru pārvadāšanai starppilsētu un tūrisma pārvadājumos. 23 Prasības nav attiecināmas uz speciālajiem un specializētajiem M2 un M3 kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem): transportlīdzekļiem paaugstinātas drošības pārvadājumiem (piem., cietumnieku), neatliekamās medicīniskās palīdzības transportlīdzekļiem, paaugstinātas pārgājības transportlīdzekļiem (M2G un M3G kategoriju transportlīdzekļiem). 24 Prasības nav attiecināmas uz tiem transportlīdzekļiem (tipiem), kuru pilnā masa pārsniedz 2500kg. 25 Prasības nav attiecināmas uz N2G un N3G kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem), kā arī tiem transportlīdzekļiem, kam priekšējo drošības konstrukciju uzstādīšana nav savietojama ar to ekspluatācijas īpatnībām. Atbilstības novērtēšana nav jāveic to N2 kategorijas transportlīdzekļiem (tipiem), kuru pilna masa nepārsniedz 7500kg un klīrenss nav lielāks par 400mm. Sākot ar 2003.gada 10.augustu, atbilstības novērtēšana veicama visiem N2 un N3 kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem), izņemot N2G un N3G kategoriju transportlīdzekļus (tipus). 26 Prasības nav attiecināmas uz tiem transportlīdzekļiem, kas saskaņā ar Ministru kabineta noteikto kārtību ir atbrīvoti no tahogrāfu uzstādīšanas. 27 Visiem N3 un O4 kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem), posmainajiem starppilsētu un tūrisma autobusiem (tipiem), kas paredzēti vairāk nekā 16 pasažieru pārvadāšanai, kā arī tiem O1, O2 un O3 kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem), kuru garums pārsniedz 8m, jābūt aprīkotiem ar sertificētām un marķētām pazīšanas zīmēm. 28 Atstarojošo materiālu uzstādīšana krāsainu joslu veidā nav obligāta un var tikt veikta brīvprātīgi. 29 Atbilstības novērtēšana saskaņā ar ANO Noteikumu prasībām veicama tikai to M un N kategoriju transportlīdzekļiem, kuriem ir uzstādītas dzeltenas (oranžas) vai zilas krāsas bākugunis.
II. Piemērojamo tehnisko normatīvu un to grozījumu saraksts M, N un O kategoriju transportlīdzekļiem (transportlīdzekļu tipiem)
6. Veicot atbilstības novērtēšanu transportlīdzekļiem (tipiem) saskaņā ar direktīvu prasībām, Inspekcija par derīgiem atzīst tikai tos apliecinājumus, kas izsniegti saskaņā ar bāzes direktīvu prasībām, ievērojot tabulā norādīto grozošo direktīvu prasības. Šis nosacījums nav attiecināms, ja direktīvai nav grozošās direktīvas. 7. Veicot atbilstības novērtēšanu transportlīdzekļiem (tipiem) saskaņā ar ANO Noteikumu prasībām, Inspekcija par derīgiem atzīst tikai tos apliecinājumus, kas izsniegti saskaņā ar attiecīgajiem ANO Noteikumiem un tabulā norādītajām grozījumu sērijām (series of amendments). 8. Tekstā izceltie tehniskie normatīvi piemērojami gan transportlīdzekļu tipu, gan individuāli apstiprināmu transportlīdzekļu atbilstības novērtēšanai. Parastajā tekstā norādītie tehniskie normatīvi piemērojami tikai individuāli apstiprināmu transportlīdzekļu atbilstības novērtēšanai. 9. Ja individuāli apstiprināmam transportlīdzeklim ir veikta atbilstības novērtēšana saskaņā ar spēkā neesošiem tehniskajiem normatīviem, t.i., normatīviem, kas nav minēti šajā tabulā, Inspekcija šādus apstiprinājumus var atzīt tikai speciālu un specifisku transportlīdzekļu gadījumos un saskaņā ar noteikumu 9.pielikuma prasībām.
Piezīmes: 1 Ir spēkā līdz 28.02.2003. 2 Ir spēkā līdz 31.12.2002. (EURO-2) 3 Ir spēkā līdz 02.05.2003. 4 Ir spēkā līdz 28.02.2003., bet tikai tiem M2, M3, N2 un N3 kategoriju transportlīdzekļiem (tipiem), kuriem ir vairāk nekā viens vadāmais tilts. 5 Ir spēkā līdz 07.04.2003. 6 Ir spēkā līdz 30.09.2003. 7 Kvēlspuldžu marķējums tāds pats kā saskaņā ar 02 grozījumu sērijas prasībām apstiprinātām kvēlspuldzēm. 8 Ir spēkā līdz 08.05.2005. 9 Ir spēkā līdz 03.02.2005.
III. Piemērojamo tehnisko normatīvu un to grozījumu saraksts L kategoriju transportlīdzekļiem (transportlīdzekļu tipiem) 10. Veicot L kategoriju transportlīdzekļu tipa apstiprināšanu un tipa apstiprinājuma sertifikātu reģistrēšanu, Inspekcija par derīgiem atzīst tikai tos tipa apstiprinājumus, kas piešķirti saskaņā ar tabulā uzskaitītajiem tehniskajiem normatīviem. 11. Transportlīdzekļiem, kuru tipam sākotnējais tipa apstiprinājums piešķirts pirms 1999.gada 17.jūnija, jāatbilst tabulā norādīto normatīvu no Nr.1 līdz Nr.12 prasībām, izņemot grozošo direktīvu prasības, kas norādītas ceturtajā kolonnā. 12. Pārējiem transportlīdzekļiem jāatbilst tabulā norādīto normatīvu no Nr.1 līdz Nr.13 prasībām vai arī direktīvu 92/61/EEC, 2000/7/EC vai 2002/24/EC prasībām.
Piezīmes: 1 Ja atbilstības novērtēšana veikta atbilstoši ANO Noteikumiem, bremžu loki, kluči un uzlikas nedrīkst saturēt azbesta materiālus. 2 L3, L4 un L5 kategoriju transportlīdzekļiem ātruma mērīšanas ierīču atbilstības novērtēšana var tikt veikta arī saskaņā ar direktīvas 75/443/EEC vai ANO Noteikumu Nr.39 prasībām. 3 Atbilstības novērtēšana var tikt veikta arī saskaņā ar ANO Noteikumu Nr.30 un Nr.54 prasībām. 4 Atbilstības novērtēšana var tikt veikta arī saskaņā ar ANO Noteikumu Nr.3, 19, 20, 37 un 38 prasībām. 5 Atbilstības novērtēšana veicama saskaņā ar ANO Noteikumu Nr.46 vai direktīvas prasībām visiem L2, L4 un L5 kategoriju transportlīdzekļiem, kuriem ir virsbūve. Atbilstības novērtēšana veicama saskaņā ar ANO Noteikumu Nr.81 vai direktīvas prasībām visiem L kategoriju transportlīdzekļiem, kuriem nav virsbūves. 6 Atbilstības novērtēšana var tikt veikta arī saskaņā ar ANO Noteikumu Nr.16 vai direktīvas 77/541/EEC prasībām. 7 Atbilstības novērtēšana veicama saskaņā ar direktīvas prasībām visiem to L2, L4 un L5 kategoriju transportlīdzekļiem, kuriem ir virsbūve. Autosatiksmes departamenta direktora vietnieks J.Kancēvičs"
Satiksmes ministrs A. Gorbunovs Autosatiksmes departamenta direktora vietnieks J.Kancēvičs |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Satiksmes ministrijas 2001.gada 15.janvāra noteikumos Nr.5 "Tehnisko normatīvu prasības ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Saistītie dokumenti
|