LATVIJAS REPUBLIKAS
  MINISTRU PADOMES LĒMUMS Nr. 433
  Par Latvijas Republikas ministriju
  kontroles un revīzijas pārvaldes (daļas) paraugnolikumu
  Lai ministrijās nodrošinātu kontroles un revīzijas darbu,
  Latvija Republikas Ministru Padome nolemj:
  1. Apstiprināt pievienoto Latvijas Republikas ministriju
  kontroles un revīzijas pārvaldes (daļas) paraugnolikumu, kas
  izstrādāts 53. skaņā ar Latvijas Republikas Ministru Padomes
  1992. gada 7. jūlija lēmumu Nr. 259 «Par ministriju un pašvaldību
  darba pilnveidošanu revīzijas jautājumos».
  2. Latvijas Republikas ministrijām saskaņā ar šo
  paraugnolikumu mēneša laikā izstrādāt un apstiprināt ministrijas
  kontroles un revīzijas pārvaldes (daļas) nolikumu, kurā
  konkretizēt tās uzdevumus, ņemot vērā nozares specifiku.
  3. Noteikt, ka ministrs ir personīgi atbildīgs par kontroles
  un revīzijas darbu ministrijā un visos tās ietekmes sfēras
  uzņēmumos un iestādēs.
  4. Latvijas Republikas ministrijām mēneša laikā sagatavot un
  iesniegt Latvijas Republikas Ministru Padomei apstiprināšanai
  priekšlikumus par papildinājumiem un grozījumiem ministriju
  nolikumos atbilstoši šī lēmuma un paraugnolikuma prasībām.
  Latvijas Republikas Ministru
  Padomes priekšsēdētājs I. GODMAN1S
  Latvijas Republikas finansu
  ministrs E. ŠILIŅŠ
  Rīgā 1992. gada 19. oktobrī
  APSTIPRINĀTS
  ar Latvijas Republikas Ministru Padomes
  1992. gada 19. oktobra lēmumu Nr. 433
  Latvijas
  Republikas ministriju kontroles un revīzijas pārvaldes
  (daļas)
  PARAUGNOLIKUMS
  1. Kontroles un revīzijas pārvalde (daļa) ir patstāvīga
  ministrijas struktūrvienība.
  2. Kontroles un revīzijas pārvalde (daļa) ir pakļauta tieši
  ministram.
  3. Kontroles un revīzijas pārvaldes (daļas) darbu priekšnieks,
  kuru ieceļ amatā un atbrīvo no amata ministrs.
  4. Kontroles un revīzijas pārvalde (daļa) sava darbība
  pamatojas uz Latvijas Republikas likumiem un spēkā esošajiem
  normatīvajiem aktiem.
  5. Kontroles un revīzijas pārvalde (daļa) koordinē savu
  darbību un sadarbojas ar valsts uzņēmumu revīzijas komisijām,
  rajonu un pilsētu valsts finansu inspekcijām, kā arī citām
  Latvijas Republikas kontroles iestādēm un vietējām
  pašvaldībām.
  6. Kontroles un revīzijas pārvaldes (daļas) pamatuzdevumi
  ir:
  6.1. pārbaudīt ministrijas ietekmes sfērā esošajos uzņēmumos,
  uzņēmējsabiedrībās un valsts budžeta iestādēs darījumu ar pamat
  līdzekļiem atbilstību spēkā esošajiem likumdošanas aktiem un
  sagatavot priekšlikumus par nelikumīgu darījumu rezultātā
  nodarīto zau dējumu atlīdzināšanu valstij;
  6.2. pārbaudīt jautājumus, kas saistīti ar valsts uzņēmumu pār
  veidošanu citās uzņēmējsabiedrības formās un to reģistrāciju
  Uzņēmumu reģistrā;
  6.3. kontrolēt finansu disciplīnas ievērošanu, naudas un
  materiālo vērtību ekonomisku izmantošanu, valsts īpašuma
  saglabāšanu, grāmatvedības uzskaiti un norēķinus ar budžetu;
  6.4. ne retāk kā reizi divos gados izdarīt revīzijas un šajā
  darbā iesaistīt ari ministrijas ekonomiskā dienesta,
  grāmatvedības, celtniecības un citu nozaru speciālistus.
  Revīzijas un pārbaudes var tikt izdarītas arī citos termiņos
  saskaņā ar Latvijas Republikas Valdības, tiesībaizsardzības
  iestāžu un finansu institūciju lēmumiem, kā arī citos
  likumdošanas aktos paredzētajos gadījumos, bet ne biežāk kā divas
  reizes gadā;
  6.5. izskatīt sūdzības un iesniegumus par kontroles un
  revīzijas pārvaldes (daļas) kompetencē esošajiem jautājumiem.
  7. Kontroles un revīzijas pārvaldei (daļai) ir tiesības:
  7.1. pārbaudīt revidējamās iestādēs un uzņēmumos naudas
  dokumentus, grāmatvedības uzskaites dokumentus, atskaites,
  plānus, tāmes un citus dokumentus, skaidrās naudas summas,
  vērtspapīrus un materiālās vērtības;
  7.2. saņemt no amatpersonām paskaidrojumus un vajadzīgās
  izziņas un, ja nepieciešams, izņemt dokumentus, noformējot to
  izņemšanas aktu;
  7.3. ja nepieciešams, pēc saskaņošanas ar ministrijas vadību
  pieprasīt un saņemt no bankām un citām kredītiestādēm ar
  revidējamo iestāžu un uzņēmumu operācijām, rēķiniem un
  apgrozījumu tajos un citiem jautājumiem saistītās vajadzīgās
  ziņas, izziņas un dokumentu norakstus;
  7.4. pieprasīt un saņemt no citām iestādēm, uzņēmumiem un
  organizācijām neatkarīgi no to īpašuma formas izziņas un
  dokumentu norakstus par operācijām un norēķiniem ar revidējamām
  iestādēm un uzņēmumiem;
  7.5. revīziju un pārbaužu laika kopīgi ar revidējamo iestāžu
  un uzņēmumu vadītājiem veikt nepieciešamos pasākumus, lai
  novērstu konstatētos finansu disciplīnas pārkāpumus, kā arī dot
  revidēto iestāžu un uzņēmumu vadītājiem obligātus norādījumus
  konstatēto trūkumu novēršanai un kontrolēt to izpildi;
  7.6. ja revīzijās un pārbaudēs tiek konstatēta likumu
  neievērošana, nopietni valsts finansu disciplīnas pārkāpumi vai
  naudas un materiālo vērtību izšķērdēšana, ierosināt jautājumu par
  to amatpersonu, kuras vainojamas šajos pārkāpumos, atbrīvošanu no
  darba un nodot revīziju un pārbaužu materiālus tiesībaizsardzības
  iestādēm, lai vainīgās personas sauktu pie atbildības.
  8. Revīziju un pārbaužu rezultāti tiek noformēti ar aktu, kurā
  jāatspoguļo visi atklātie pārkāpumi, jānorāda, kādi konkrēti
  likumdošanas vai normatīvie dokumenti nav tikuši ievēroti, kā arī
  amatpersonas, kuras pieļāvušas šos pārkāpumus.
  9. Par revīziju un pārbaužu rezultātiem ir jāinformē
  ministrs.
  10. Kontroles un revīzijas pārvalde (daļa) kārto savu
  lietvedību un saskaņā ar apstiprināto nomenklatūru nodrošina
  lietu saglabāšanu.
  11. Pārskatu par veikto kontroles un revīzijas darbu
  attiecīgās ministrijas kontroles un revīzijas pārvalde (daļa)
  reizi gadā (līdz nākamā gada 15. janvārim) iesniedz Valsts
  kontrolei, Finansu ministrijai un Galvenajai Valsts finansu
  inspekcijai.