LATVIJAS
REPUBLIKAS MINISTRU PADOMES LĒMUMS Nr. 183
Par valsts un pašvaldību īpašuma
privatizācijas fondiem
Saskaņā ar Latvijas Republikas Augstākās Padomes 1992. gada 9.
decembra lēmumu «Par Latvijas Republikas likuma «Par valsts un
pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem» spēkā stāšanās
kārtību» Latvijas Republikas Ministru Padome nolemj:
1. Apstiprināt pievienoto Valsts īpašuma privatizācijas fonda
rīkotāja darbības nolikumu.
2. Apstiprināt pievienoto Kārtību, kādā līdzekļi ieskaitāmi
valsts īpašuma un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondos.
3. Apstiprināt pievienoto Pašvaldības īpašuma privatizācijas
fonda rīkotāja darbības paraugnolikumu un ieteikt pašvaldībām
izmantot to savā darbībā.
4. Atzīt par spēku zaudējušu Latvijas Republikas Ministru
Padomes 1991. gada 9. septembra lēmumu Nr. 223 «Par Latvijas
Republikas Ministru Padomes ārpusbudžeta privatizācijas fondu»
(Ziņotājs, 1991, 42).
5. Papildināt Latvijas Republikas Ekonomisko reformu
ministrijas nolikumu (apstiprināts ar Latvijas Republikas
Ministru Padomes 1993. gada 26. februāra lēmumu Nr. 100) ar jaunu
3.23. punktu Šādā redakcijā:
«3.23. veikt valsts īpašuma privatizācijas fonda rīkotāja
funkcijas.»
Latvijas Republikas Ministru Padomes
priekšsēdētājs I. GODMANIS
Latvijas Republikas ekonomisko
reformu ministrs A. KREITUSS
Rīgā 1993. gada 12. aprīlī
APSTIPRINĀTS
ar Latvijas Republikas Ministru Padomes
1993. gada
12. aprīļa lēmumu Nr. 183
Valsts īpašuma
privatizācijas fonda rīkotāja darbības
NOLIKUMS
I. Vispārīgie
noteikumi
1. Valsts īpašuma privatizācijas fonda rīkotāja darbības
nolikums (turpmāk tekstā - «nolikums») ir izstrādāts saskaņā ar
Latvijas Republikas likumu «Par valsts un pašvaldību īpašuma
privatizācijas fondiem» un nosaka valsts īpašuma privatizācijas
fonda (turpmāk tekstā - «fonds») rīkotāja tiesības un pienākumus,
kā arī fonda līdzekļu glabāšanas un izlietošanas kārtību.
2. Fonda rīkotājs ir Ekonomisko reformu ministrija.
II. Fonda rīkotāja
pienākumi un tiesības
3. Fonda rīkotājs:
3.1. apkopo un analizē ministriju, komiteju, organizāciju,
uzņēmēju, to apvienību un citu iesniegtos priekšlikumus un
izstrādā fonda līdzekļu izlietošanas programmas projektu, kuru
iesniedz Latvijas Republikas Ministru Padomei akceptēšanai un
kurš pēc tam tiek iesniegts Latvijas Republikas Augstākajai
Padomei apstiprināšanai;
3.2. saskaņā ar apstiprināto fonda līdzekļu izlietošanas
programmu izstrādā fonda mērķprogrammas (apakšprogrammas), kā arī
fonda līdzekļu piešķiršanas kārtību;
3.3. izvēlas fonda līdzekļu glabātāju, nosaka tā tiesības,
pienākumus un atbildību;
3.4. organizē fonda līdzekļu piešķiršanu atbilstoši
apstiprinātajai fonda līdzekļu izlietošanas programmai un fonda
rīkotāja noteiktajai kārtībai;
3.5. kontrolē un analizē fonda līdzekļu izlietošanas
efektivitāti;
3.6. apkopo informāciju par pašvaldību īpašuma privatizācijas
fondu darbību;
3.7. nodrošina fonda darbības atklātumu, sniedz pārskatu
Latvijas Republikas Augstākajai Padomei par fonda līdzekļu
izlietošanu.
4. Fonda rīkotājs ir tiesīgs:
4.1. rīkoties ar fonda līdzekļiem saskaņā ar šo nolikumu un
apstiprināto fonda līdzekļu izlietošanas programmu;
4.2. organizēt konkursus fonda līdzekļu saņēmēju
noteikšanai;
4.3. pieaicināt ekspertus, organizēt ekspertu komisijas fondu
līdzekļu saņemšanas pretendentu iesniegto biznesa plānu un citu
projektu izvērtēšanai;
4.4. ierosināt vai veikt fonda līdzekļu saņēmēju darbības
kontroli;
4.5. izveidot Valsts īpašuma privatizācijas fonda konsultatīvo
padomi (turpmāk tekstā - «konsultatīvā padome») un nodrošināt tās
darbību. Konsultatīvās padomes sastāvu nosaka Ekonomisko reformu
ministrija;
4.6. izsniegt garantijas kredītiestādēm fonda līdzekļu
saņemšanai saskaņā ar šo nolikumu;
4.7. veikt citas darbības atbilstoši Latvijas Republikas
likumiem, Latvijas Republikas Augstākās Padomes lēmumiem un
Latvijas Republikas Ministru Padomes lēmumiem un šim
nolikumam.
III. Fonda līdzekļu
glabātājs
5. Fonda līdzekļu glabātājs šī nolikuma izpratnē ir bankas
iestāde, ar kuru fonda rīkotājs ir noslēdzis līgumu par fonda
līdzekļu glabāšanu un apkalpošanu.
6. Fonda rīkotājs līgumā ar fonda līdzekļu glabātāju nosaka tā
tiesības, pienākumus un atbildību, arī:
6.1. fonda rīkotāja tiesības jebkurā laikā pieprasīt fonda
līdzekļu glabātāja pārskatu par fonda līdzekļu kustību;
6.2. fonda līdzekļu glabātāja pienākumu pēc fonda rīkotāja
pieprasījuma kontrolēt piešķirto kredītu izlietošanu.
7. Kredīta rīkotāja tiesības bankas iestādē ir ekonomisko
reformu ministram, bet viņa prombūtnes laikā - ministra
pilnvarotai personai.
IV. Fonda
līdzekļu izlietošanas programmas izstrādāšana
8. Fonda rīkotājs katru gadu ne vēlāk kā līdz 1. novembrim
apkopo ministriju, komiteju, organizāciju, uzņēmēju, to apvienību
un citu iesniegtos priekšlikumus par fonda līdzekļu izlietošanu
nākamajā gadā un līdz 1. decembrim sagatavo priekšlikumus par
nepieciešamo līdzekļu apmēru un to izlietošanas virzieniem, kā
arī prognozes par paredzamo fonda līdzekļu apmēru un
priekšlikumus par tā ieteicamo sadalījumu.
9. Fonda rīkotāja sagatavotos priekšlikumus izskata
konsultatīvā padome.
10. Pamatojoties uz konsultatīvas padomes atzinumu, fonda
rīkotājs izstrādā fonda līdzekļu izlietošanas programmas
projektu, kurā ietverami šādi jautājumi (punkti):
10.1. kopējais fonda uzkrāto līdzekļu apmērs;
10.2. fonda līdzekļu sadalījums pa likumā noteiktajiem to
izlietošanas virzieniem, fonda mērķprogrammām (apakšprogrammām)
nepieciešamais līdzekļu apmērs;
10.3. fonda līdzekļu izlietošanas ekonomiskās lietderības un
efektivitātes pamatojums, mērķprogrammu un citu finansējumu
realizācijas veida apraksts, konkrētie izpildītāji vai to atlases
kārtība, atlases kritēriji un finansējumu termiņi.
V. Fonda
līdzekļu piešķiršana
11. Fonda līdzekļus piešķir ar fonda rīkotāja pavēli
apstiprinātās fonda līdzekļu izlietošanas programmas
ietvaros.
Katram fonda līdzekļu saņēmējam (projektam) līdzekļi tiek
piešķirti ar atsevišķu pavēli.
12. Privātuzņēmējdarbības, noteiktu precu ražošanas vai
pakalpojumu veidu veicināšanas programmu, kā arī
privātuzņēmējdarbību apkalpojošās infrastruktūras izveides
stimulēšanas programmu realizācijai fonda rīkotājs rīko biznesa
plānu konkursus, to noteikumus publicē laikrakstā «Latvijas
Vēstnesis» un par šiem konkursiem paziņo citos masu informācijas
līdzekļos.
13. Līdz ar pavēles izdošanu par fonda līdzekļu piešķiršanu
fonda rīkotājs uzdod fonda līdzekļu glabātājam veikt 24. punktā
paredzētās darbības kredīta vai garantijas izsniegšanai, iesniedz
fonda līdzekļu glabātājam nepieciešamos dokumentus fonda līdzekļu
pārskaitīšanai un citu operāciju veikšanai.
14. Līdzekļus privatizācijas komisiju darba samaksai fonda
rīkotājs piešķir, pamatojoties uz privatizācijas komisijas
protokolu, izmaksu tāmi un attiecīgā valsts īpašuma objekta
(uzņēmuma) pircēja rēķina samaksas kopiju (nomas ar izpirkšanu
gadījumā - pirmo iemaksu apliecinošu dokumentu kopiju).
Avansam nepieciešamos līdzekļus fonda rīkotājs, pamatojoties
uz privatizācijas komisijas sēdes protokolu un tam pievienoto
privatizējamā valsts īpašuma objekta (uzņēmuma) nosacītās cenas
kopsavilkuma aktu, piešķir tādā apmērā, kāds paredzēts
privatizācijas komisijas darba samaksu reglamentējošos
normatīvajos aktos.
15. Piešķirot fonda līdzekļus privatizācijas procesa
organizatoriskajam, informatīvajam un tiesiskajam nodrošinājumam,
fonda rīkotājs līdzekļu izmaksas veic pēc ministrijas (komitejas)
un privatizācijas komisijas iesniegtajām izmaksu tāmēm,
pamatojoties uz rēķinu samaksas kopijām un dokumentiem, kas
apstiprina paredzēto darbu paveikšanu.
16. Kartību, kāda privatizācijas projektu autori saņem
atlīdzību par realizētajiem privatizācijas projektiem, nosaka
citi normatīvie akti.
17. Valsts pilnvarnieku (pārstāvju) darba samaksai paredzētos
fonda līdzekļus fonda rīkotājs pārskaita ministrijām (komitejām),
pamatojoties uz to iesniegtajām tāmēm un apstiprinātās fonda
līdzekļu izlietošanas programmas ietvaros.
18. Līdzekļus privatizācijas procesā darbu zaudējušo personu
pārkvalificēšanai fonda rīkotājs piešķir saskaņā ar Labklājības
ministrijas izstrādāto programmu šim mērķim apstiprināto fonda
līdzekļu ietvaros.
Šos līdzekļus fonda rīkotājs ieskaita Labklājības ministrijas
Nodarbinātības fondā.
VI. Ierobežojumi
fonda līdzekļu piešķiršanā
19. Fonda rīkotājs ir tiesīgs piešķirt vienam fonda līdzekļu
saņēmējam (projektam) ne vairāk kā 20% no attiecīgajai fonda
līdzekļu izlietošanas programmai paredzētajiem līdzekļiem.
20. Fonda rīkotājs ir tiesīgs izsniegt garantijas, kas uz to
izsniegšanas dienu kopsummā nepārsniedz Latvijas Republikas
Augstākās Padomes apstiprinātajā fonda līdzekļu izlietošanas
programmā noteikto summu.
Vienam saņēmējam fonda rīkotājs ir tiesīgs izsniegt garantiju,
kas nepārsniedz 20% no maksimāli pieļaujamā garantiju apmēra.
21. Apstiprinātajā fonda līdzekļu izlietošanas programmā tiek
paredzēts fonda līdzekļu rezerves fonds vismaz 10% apmērā no
kopējiem fonda līdzekļiem, kas izlietojams tikai neparedzētu
izdevumu (zaudējumu) segšanai.
Fonda līdzekļu rezerves fonds tiek izmantots:
21.1. ieguldot to atsevišķu uzņēmējsabiedrību (privatizācijas
aģentūru) veidošanā, lai veiktu atsevišķu valsts īpašuma objektu
(uzņēmumu) privatizāciju;
21.2. līdzekļus depozītu veidā noguldot bankās, lai gūtu
papildu ieņēmumus rezerves fondā (arī depozīta procentu
veidā).
Šī punkta otrajā daļā noteikto darbību rezultātā iegūtie
līdzekli tiek izmantoti valsts īpašuma privatizācijas procesa
organizatoriskajam nodrošinājumam, arī ar valsts īpašuma
privatizāciju saistīto valsts pārvaldes institūciju darbinieku
materiālajai stimulēšanai.
22. Fonda līdzekļi netiek piešķirti privātuzņēmējiem, kuriem
uz kredīta vai garantijas saņemšanas brīdi ir termiņā neatmaksāti
kredīti (parādi).
23. Fonda rīkotājs ir tiesīgs noteikt papildu ierobežojumus
fonda līdzekļu izlietošanai.
VII. Attiecības
ar fonda līdzekļu saņēmēju
24. Izsniedzot kredītu vai garantiju, fonda rīkotājs uzdod
fonda līdzekļu glabātājam slēgt līgumu ar fonda līdzekļu
saņēmēju, kurā noteikti kredīta vai garantijas piešķiršanas
noteikumi, fonda līdzekļu saņēmēja pienākumi un atbildība.
25. Fonda rīkotājam ir tiesības kontrolēt piešķirto kredītu
izlietošanu atbilstoši līgumā noteiktajam mērķim, kā arī
ierosināt veikt kredīta saņēmēja grāmatvedības revīziju likumā
noteiktajā kārtībā.
26. Kredīta saņēmējam ne retāk kā reizi ceturksnī jāsniedz
pārskats par fonda līdzekļu izlietojumu, ja līgumā nav noteikts
citādi.
VIII.
Informācija par fonda rīkotāja darbību
27. Visas darbības, kas saistītas ar fonda līdzekļu glabāšanu
un izlietošanu, fonda rīkotājs veic, ievērojot atklātuma
principu,
28. Fonda rīkotājs katru gadu sagatavo gada pārskatu par fonda
ienākumiem un izdevumiem un kopā ar nākamā gada fonda līdzekļu
izlietošanas programmu iesniedz Latvijas Republikas Ministru
Padomei akceptēšanai.
29. Fonda līdzekļu izlietošanas programmu un gada pārskatu par
īonda ienākumiem un izdevumiem fonda rīkotājs publicē laikrakstā
«Latvijas Vēstnesis».
30. Informācija par kredītu saņemšanas konkursiem un cita ar
fonda rīkotāja darbību saistīta informācija publicējama
laikrakstā «Latvijas Vēstnesis».
IX. Ierobežojumi
personām, kuras pēc ieņemamā amata veic fonda rīkotājam uzliktās
funkcijas
31. Personas, kuras pēc ieņemamā amata veic fonda rīkotājam
uzliktās funkcijas (pienākumus), un to pirmās pakāpes radinieki
nav tiesīgi:
31.1. būt par to uzņēmējsabiedrību īpašniekiem,
līdzīpašniekiem vai akcionāriem, kuriem tiek izsniegti kredīti
vai kuru darbība tiek citādi veicināta no fonda līdzekļiem;
31.2. atrasties darba attiecībās ar šādām
uzņēmējsabiedrībām.
X. Fonda
reorganizācija un slēgšana
32. Fondu reorganizē un slēdz Latvijas Republikas likumos
noteiktajā kārtībā.
Latvijas Republikas ekonomisko
reformu ministrs A. KREITUSS
APSTIPRINĀTA
ar Latvijas Republikas Ministru Padomes
1993. gada 12. aprīļa lēmumu Nr. 183
KĀRTĪBA,
kādā līdzekļi ieskaitāmi valsts īpašuma un pašvaldību īpašuma
privatizācijas fondos
1. Kārtība, kādā līdzekli ieskaitāmi valsts īpašuma un
pašvaldību īpašuma privatizācijas fondos (turpmāk tekstā -
«kārtība») izstrādāta saskaņā ar Latvijas Republikas likumu «Par
valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem».
2. Šī kārtība attiecināma uz visiem norēķiniem par privatizēto
valsts īpašumu un pašvaldību īpašumu, kā arī uz citiem norēķiniem
ar valsts īpašuma un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem
(turpmāk tekstā - «privatizācijas fondi»).
3. Samaksu par privatizējamo īpašuma objektu vai uzņēmumu
(turpmāk tekstā - «objekts»), kā arī šī objekta izsoles gadījumā
reģistrācijas nodevu un drošības naudu fiziskās un juridiskās
personas ieskaita valsts īpašuma vai pašvaldības īpašuma
privatizācijas komisijas (turpmāk tekstā - «privatizācijas
komisija») norādītajā bankas kontā.
4. Privatizācijas komisija atkarībā no privatizējamā īpašuma
objekta privatizācijas metodes (veida), kā arī no apstiprinātā
privatizācijas projekta, ja šis īpašuma objekts tiek privatizēts
saskaņā ar Latvijas Republikas likumu «Par valsts un pašvaldību
īpašuma objektu (uzņēmumu) privatizācijas kārtību» maksātājam
norāda:
4.1. valsts īpašuma privatizācijas fonda bankas kontu un
attiecīgās pašvaldības īpašuma privatizācijas fonda bankas
kontu;
4.2. privatizējamā īpašuma objekta bankas kontu, ja šim
īpašuma objektam tāds ir un ja šis īpašuma objekts tiek
privatizēts, pārveidojot to uzņēmējsabiedrībā.
Šādā gadījumā privatizējamā īpašuma objekta bankas kontā līdz
objekta privatizācijas pabeigšanai tiek uzkrāti ieņēmumi no
samaksas par parakstītajām akcijām un no kapitāla daļu un paju
ieguldīšanas;
4.3. citas juridiskās personas bankas kontu, ja šī juridiskā
persona saskaņā ar privatizācijas komisijas uzdevumu un noslēgto
līgumu veic ar īpašuma objekta privatizāciju saistītas darbības
(izsoles organizēšana, akciju izplatīšana u. tini.).
Līdzekļi šīs juridiskās personas kontā tiek uzkrāti līdz
līgumā noteikto darbību pabeigšanai, ja līgumā nav noteikts
citādi.
5. Ieskaitot līdzekļus privatizācijas kontos, vispirms tiek
atskaitīts saskaņā ar Latvijas Republikas likumu «Par apgrozījuma
nodokli» aprēķinātais apgrozījuma nodoklis.
Līdzekļi privatizācijas fondos tiek ieskaitīti atbilstoši šīs
kartības 1. punktā minētajā likumā noteiktajam sadalījumam.
6. Fiziskās un juridiskās personas līdzekļus norādītajos
kontos ieskaita privatizācijas komisijas noteiktajā kārtībā, bet,
veicot īpašuma objekta privatizāciju saskaņā ar Latvijas
Republikas likumu «Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu
(uzņēmumu) privatizācijas kārtību», - atbilstoši šī īpašuma
objekta privatizācijas projektam.
7. Šīs kārtības 4.2. un 4.3. apakšpunktā minētajos gadījumos
privatizācijas komisija ir tiesīga dot uzdevumu bankas konta
īpašniekam no ieskaitītajiem līdzekļiem samaksāt par pieaicināto
ekspertu, auditorfirmu un izsolu organizētājfirmu pakalpojumiem,
kā arī samaksāt citus ar īpašuma objekta privatizācijas
organizēšanu saistītos rēķinus.
Atļauju šādām darbībām ik reizi dod valsts īpašuma
privatizācijas fonda rīkotājs, ja tiek privatizēts valsts īpašuma
objekts, vai pašvaldības īpašuma privatizācijas fonda rīkotājs,
ja tiek privatizēts pašvaldības īpašuma objekts.
Atļaujas saņemšanai privatizācijas komisija iesniedz
attiecīgajam fonda rīkotājam komisijas protokolu, līguma kopiju,
kā arī nodošanas-pieņemšanas aktu, kas apliecina līgumā paredzēto
darbu izpildi.
8. Līdzekļi, kas šīs kārtības 4.2. un 4.3. apakšpunktā
minētajos gadījumos uzkrāti juridiskās personas bankas kontā, ne
retāk kā reizi pusgadā, bet ne vēlāk kā desmit dienu laikā pēc
privatizējamā īpašuma objekta privatizācijas pabeigšanas
ieskaitāmi privatizācijas fondos 5. punktā noteiktajā
kārtībā.
Ar minētajiem līdzekļiem bankas konta īpašnieks ir tiesīgs
veikt tikai tās darbības, kuras noteikusi privatizācijas
komisija.
9. Privatizācijas komisija ne vēlāk kā piecu dienu laikā pēc
nepieciešamo dokumentu (līgumu, lēmumu u. tml.) noformēšanas
paziņo rakstveidā attiecīgajai pilsētas (rajona) valsts finansu
inspekcijai, valsts īpašuma privatizācijas fonda rīkotājam un
attiecīgās pašvaldības īpašuma privatizācijas fonda rīkotājam par
līdzekļiem, kas saskaņā ar privatizācijas komisijas lēmumu un
apstiprināto privatizācijas projektu ieskaitāmi privatizācijas
fondos, un norāda:
9.1. privatizējamā īpašuma objekta privatizācijas metodi;
9.2. maksātāju rekvizītus;
9.3. samaksas noteikumus (ar tūlītēju samaksu vai uz nomaksu),
maksājumu grafiku un maksājamās summas sadalījumu starp
maksātājiem un fondiem.
10. Līdzekļu ieskaitīšanu privatizācijas fondos kontrolē
Galvenā valsts finansu inspekcija.
Latvijas Republikas ekonomisko
reformu ministrs A. KREITUSS
APSTIPRINĀTS
ar Latvijas Republikas Ministru Padomes
1993. gada
12. aprīļa lēmumu Nr. 183
Pašvaldības
īpašuma privatizācijas fonda rīkotāja darbības
PARAUGNOLIKUMS
Pašvaldības īpašuma privatizācijas fonda rīkotajā darbības
paraugnolikums {turpmāk tekstā - «paraugnolikums») ir izstrādāts
saskaņā ar Latvijas Republikas likumu «Par valsts un pašvaldību
īpašuma privatizācijas fondiem» un izmantojams attiecīgās
pašvaldības īpašuma privatizācijas fonda rīkotāja darbības
nolikuma izstrādāšanai atbilstoši šī likuma 4. panta 3.
punktam.
I. Vispārīgie
noteikumi
1. Paraugnolikums nosaka pašvaldības īpašuma privatizācijas
fonda (turpmāk tekstā - «fonds») rīkotāja tiesības un pienākumus,
kā arī fonda līdzekļu glabāšanas un izlietošanas kārtību.
2. Pašvaldības augstākā lēmējinstitūcija ar savu lēmumu nosaka
fonda rīkotāju. Fonda rīkotājs ir pilsētas (Rīgas pilsētas rajona
vai priekšpilsētas), rajona vai pagasta valde, ja pašvaldības
augstākā lēmējinstitūcija nav noteikusi citu fonda rīkotāju.
II. Fonda
rīkotajā pienākumi un tiesības
3. Fonda rīkotājs:
3.1. nosaka pašvaldības īpašuma privatizācijas fonda atbildīgo
izpildītāju, kurš apkopo un izanalizē pašvaldības uzņēmumu
(organizāciju), to apvienību un citu iesniegtos priekšlikumus, un
izstrādā fonda līdzekju izlietošanas programmas (turpmāk tekstā -
«programma») projektu, kuru iesniedz izskatīšanai fonda
rīkotājam. Fonda rīkotājs šīs programmas projektu savukārt
iesniedz apstiprināšanai vietējās Tautas deputātu padomes sesijā,
kā arī veic citus pienākumus, kas nodrošina fonda rīkotāja
darbību;
3.2. saskaņā ar vietējās Tautas deputātu padomes sesijā
apstiprināto programmu izstrādā līdzekļu piešķiršanas
kārtību;
3.3. nosaka fonda līdzekļu glabātāju;
3.4. organizē fonda līdzekļu piešķiršanu atbilstoši
apstiprinātajai programmai un fonda rīkotāja noteiktajai
kārtībai;
3.5. analizē fonda līdzekļu izlietošanas efektivitāti;
3.6. nodrošina fonda darbības atklātumu;
3.7. iesniedz apstiprināšanai vietējai Tautas deputātu padomei
pašvaldības īpašuma privatizācijas fonda gada pārskatu, kuru pēc
apstiprināšanas nosūta Ekonomisko reformu ministrijai un publicē
pašvaldības noteiktajā laikrakstā.
4. Fonda rīkotājs ir tiesīgs:
4.1. rīkoties ar fonda līdzekļiem saskaņā ar šo nolikumu un
vietējās Tautas deputātu padomes apstiprināto programmu;
4.2. organizēt konkursus fonda līdzekļu saņēmēju
noteikšanai;
4.3. pieaicināt ekspertus fonda līdzekļu saņēmēju pretendentu
iesniegto biznesa plānu un citu projektu izvērtēšanai;
4.4. veikt fonda līdzekļu saņēmēju darbības kontroli un
revīziju;
4.5. veikt citas darbības saskaņā ar Latvijas Republikas
likumiem, Latvijas Republikas Augstākās Padomes lēmumiem un
Latvijas Republikas Ministru Padomes lēmumiem.
III. Fondā
līdzekļu glabātājs
5. Fonda līdzekļu glabātājs ir bankas iestāde.
6. Fonda rīkotājs slēdz ar bankas iestādi līgumu par fonda
līdzekļu glabāšanu un apkalpošanu.
7. Personas, kurām ir paraksta tiesības bankas iestādē,
nosaka
vietējās Tautas deputātu padomes valde.
IV. Fonda
līdzekļu piešķiršana
8. Fonda līdzekļus piešķir ar fonda rīkotāja lēmumu
apstiprinātās programmas ietvaros.
9. Fonda rīkotājs nosaka fonda līdzekļu piešķiršanas kārtību,
kuru publicē pašvaldības noteiktajā laikrakstā.
10. Līdz ar lēmuma pieņemšanu par fonda līdzekļu piešķiršanu
fonda rīkotājs atbilstoši šī nolikuma VII nodaļai uzdod fonda
līdzekļu glabātājam slēgt līgumu ar fonda līdzekļu saņēmēju un
veikt attiecīgās finansiālās darbības (kredīta izsniegšanu,
nepieciešamo summu pārskaitīšanu un citas).
11. Līdzekļus privatizācijas komisiju darba samaksai fonda
rīkotājs piešķir, pamatojoties uz privatizācijas komisijas
protokolu un attiecīgā pašvaldības īpašuma objekta (uzņēmuma)
pircēja rēķina samaksas kopiju, vai arī pēc pirmās iemaksas
izdarīšanas, ja līgumā paredzēts maksājums uz nomaksu.
12. Fonda rīkotājs piešķir fonda līdzekļus pašvaldības īpašuma
pilnvarnieku (pārstāvju) darba samaksai.
13. Piešķirot līdzekļus privatizācijas procesa
organizatoriskajam, informatīvajam un tiesiskajam nodrošinājumam,
fonda rīkotājs veic fonda līdzekļu izmaksas atbilstoši
privatizācijas komisijas iesniegtajiem rēķiniem un apstiprinātajā
programmā šim mērķim paredzēto līdzekļu ietvaros.
14. Apstiprinātās programmas ietvaros fonda rīkotājs piešķir
fonda līdzekļus privatizācijas procesā darbu zaudējušo personu
pārkvalificēšanai.
V. Ierobežojumi
fonda līdzekļu piešķiršanā
15. Fonda rīkotājs ir tiesīgs piešķirt vienam saņēmējam
(projektam) ne vairāk kā 30% no attiecīgajai mērķprogrammai
(apakšprogrammai) paredzētajiem līdzekļiem.
16. Fonda rīkotājs ir tiesīgs izsniegt garantijas, kas
apstiprinātajā programmā noteikto fonda līdzekļu apmēru kopsumma
nepārsniedz vairāk kā desmit reižu.
Vienam saņēmējam fonda rīkotājs ir tiesīgs izsniegt
garantijas, kas nepārsniedz 20% no maksimāli pieļaujamā garantiju
apmēra.
17. Apstiprinātajā programmā tiek paredzēts fonda līdzekļu
rezerves fonds vismaz 10% apmērā no kopējiem fonda līdzekļiem,
kas izmantojami tikai neparedzētu izdevumu (zaudējumu)
segšanai.
18. Fonda līdzekli netiek piešķirti privātuzņēmējiem, kuriem
uz kredīta vai garantijas saņemšanas brīdi ir termiņā neatmaksāti
kredīti (parādi).
19. Fonda rīkotājs ir tiesīgs noteikt papildu ierobežojumus
fonda līdzekļu izlietošanai.
VI. Attiecības
ar fonda līdzekļu saņēmēju
20. Izsniedzot kredītu vai garantiju, fonda rīkotājs uzdod
fonda līdzekļu glabātājam slēgt līgumu ar fonda līdzekļu
saņēmēju, kurā noteikti kredīta vai garantijas piešķiršanas
noteikumi, fonda līdzekļu saņēmēja pienākumi un atbildība.
21. Fonda rīkotājs kontrolē piešķirto kredītu izlietošanu
atbilstoši līgumā noteiktajiem mērķiem, kā arī var ierosināt
veikt revīziju Latvijas Republikas likumos noteiktajā
kārtībā.
22. Fonda līdzekļu saņēmējam jāsniedz pārskats par fonda
līdzekļu izlietojumu līgumā noteiktajā kārtībā.
VII.
Ierobežojumi personām, kuras veic fonda rīkotāja vai fonda
atbildīgā izpildītāja funkcijas
23. Personas, kuras veic fonda rīkotāja vai fonda atbildīgā
izpildītāja funkcijas, vai šo personu pirmās pakāpes radinieki
nav tiesīgi:
23.1. būt par to uzņēmējsabiedrību īpašniekiem,
līdzīpašniekiem vai akcionāriem, kuriem tiek izsniegti kredīti
vai kuru darbība tiek citādi veicināta no fonda līdzekļiem;
23.2. atrasties darba attiecībās ar šādām
uzņēmējsabiedrībām.
VIII. Fonda
reorganizācija un slēgšana
24. Fondu reorganizēt ir tiesīga attiecīgās pašvaldības
augstākā lēmējinstitūcija.
25. Fondu slēdz Latvijas Republikas likuma «Par valsts un
pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem» 7. pantā noteiktajā
kārtībā.
Latvijas Republikas ekonomisko
reformu ministrs A. KREITUSS