LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU
KABINETS
Par Valsts reformu ministrijas
pagaidnolikumu
Lēmums Nr. 46
(prot. Nr. 17, 3. §)
Apstiprināt pievienoto Valsts reformu ministrijas
pagaidnolikumu.
Ministru prezidents V. BIRKAVS
Valsts reformu ministrs,
Ministru prezidenta biedrs M. GAILIS
Rīgā 1993. gada 9. novembrī
APSTIPRINĀTS
ar Ministru kabineta 1993. gada 9. novembra
lēmumu Nr. 46
Valsts reformu
ministrijas
PAGAIDNOLIKUMS
1. Valsts reformu ministrija ir valsts pārvaldes institūcija,
kas izstrādā un realizē valsts politiku valsts pārvaldes reformu
nozarē.
2. Valsts reformu ministrija savā darbībā ievēro Satversmi,
likumus un Ministru kabineta lēmumus.
3. Valsts reformu ministrijas valsts sekretārs pēc
saskaņošanas ar ministru nosaka ministrijas iekšējo struktūru
(struktūras shēma pievienota), pamatojoties uz Saeimas
akceptētajā «Deklarācijā par kabineta iecerēto darbību»
izvirzītajiem mērķiem un šajā pagaidnolikumā noteiktajiem
uzdevumiem, un apstiprina ministrijas centrālā aparāta štatus
valsts budžetā noteikta štata vienību skaita un darba samaksas
fonda ietvaros.
4. Valsts reformu ministrs ir politiski atbildīgs par valsts
reformām kopumā, ka arī par ministrijai pakļautajām un tās
pārraudzībā esošajam institūcijām.
5. Valsts reformu ministrs veic šādus uzdevumus:
5.1. nosaka ministrijas stratēģiju;
5.2. pārstāv ministriju bez īpašas pilnvaras:
5.3. veic citus uzdevumus, kurus nosaka Ministru kabineta
pieņemtie lēmumi.
6. Valsts reformu ministrs ieceļ amatā un atbrīvo no amata
ministrijas valsts sekretāru. Ministrs dod rīkojumus valsts
sekretāram un uztic viņam pildīt ministra uzdevumus noteiktās
nozares, un šie uzdevumi tiek fiksēti valsts sekretāra dienesta
pienākumos. Ministram ir tiesības izskatīt jebkuru jautājumu, kas
ir valsts sekretāra kompetencē, kā arī atcelt jebkuru valsts
sekretāra rīkojumu.
7. Valsts reformu ministrijas valsts sekretārs ir ierēdnis,
ierēdņa kandidāts vai valsts darbinieks, kurš:
7.1. organizē ministrijas darbu;
7.2. nodrošina ministrijas darbību piešķirto finansu līdzekļu
ietvaros, kā arī sniedz priekšlikumus par ministrijas darbībai
nepieciešamo juridisko un administratīvo nodrošinājumu;
7.3. izdod rīkojumus ministrijas kompetences jautājumos, ja
ministrs viņu attiecīgi pilnvarojis;
7.4. pēc saskaņošanas ar ministru pieņem darbā un atlaiž no
darba ministrijas darbiniekus, ievērojot Valsts civildienesta
likumu un darba likumdošanas aktus.
8. Valsts reformu ministrijas parlamentārais sekretārs uztur
ministrijas saikni ar Saeimu. Ministrs nosaka parlamentārā
sekretāra uzdevumus.
9. Valsts reformu ministrs apstiprina departamentu un citu
struktūrvienību nolikumus.
10. Pašvaldību departaments ir atbildīgs par pašvaldību
reformas sagatavošanas koordināciju, kā arī par valsts un
pašvaldību savstarpējo jautājumu risināšanu. Pašvaldību
departaments kontrolē pašvaldību lēmumu atbilstību spēkā
esošajiem likumdošanas aktiem un Ministru kabineta pieņemtajiem
lēmumiem.
Pašvaldību reformu nodaļa koordinē ar pašvaldību reformu
saistīto lēmumprojektu, likumprojektu un citu dokumentu projektu
sagatavošanu un rūpējas par pašvaldību deputātu un darbinieku
izglītības un kvalifikācijas sistēmas funkcionēšanu.
Pašvaldību problēmu nodaļa risina valsts un pašvaldību
savstarpējo attiecību aktuālos jautājumus.
Pašvaldību koordinācijas nodaļa nodrošina informācijas apmaiņu
starp pašvaldībām un Valsts reformu ministriju un šīs
informācijas analīzi.
11. Valdības reformu departaments ir atbildīgs par reformu
ieviešanu valsts civildienestā, ministriju struktūrās, ministriju
pakļautībā un pārraudzībā esošajās iestādēs un šo iestāžu
attiecībās ar iedzīvotājiem.
Ierēdniecības nodaļa ir atbildīga: par vienotu ierēdniecības
pamatprincipu ieviešanu valsts un pašvaldību iestādēs saskaņā ar
likumiem un Ministru kabineta noteikumiem; par ierēdņu izglītību;
par minēto funkciju veikšanai nepieciešamo institūciju
izveidošanu.
Struktūru reformu nodaļa ir atbildīga par reformu principiem
atbilstošu jauninājumu ieviešanu ministriju un to pakļautībā un
pārraudzībā esošo iestāžu darbā un šī darba optimizāciju.
12. Administratīvā nodaļa ir tieši pakļauta valsts sekretāram.
Tā kārto ministrijas organizatoriskos, finansu un
materiāltehniskos jautājumus un nodrošina ministriju ar
juridiskajiem pakalpojumiem.
13. Valsts reformu ministrijas departamentus vada departamenta
direktors, kurš ir ierēdnis, ierēdņa kandidāts vai valsts
darbinieks. Departamenta direktors pilda valsts sekretāra
rīkojumus un dod rīkojumus departamenta darbiniekiem un pakļauto
nodalu vadītājiem.
14. Nodaļas ir departamenta struktūrvienības vai arī tās ir
tieši pakļautas valsts sekretāram. Nodaļas vada ierēdnis, ierēdņa
kandidāts vai valsts darbinieks. Nodaļas vadītājs dod rīkojumus
nodaļas darbiniekiem.
15. Katram Valsts reformu ministrijas darbiniekam jāpilda
tiešās priekšniecības rīkojumi.
Jebkuram augstākā amatā (rangā) esošajam darbiniekam ir
tiesības noteikt jautājumus, ar kuriem viņš pats vēlas
nodarboties.
16. Par katru jautājumu ir atbildīgs tas Valsts reformu
ministrijas darbinieks, kurš attiecīgajā nozarē ir viszemākajā
amatā (rangā), ja viņa priekšnieks nav noteicis citādi.
Zemākā amatā (rangā) esošā darbinieka sagatavoto dokumentu ar
savu parakstu apstiprina viņa tiešais priekšnieks.
Ministram vai jebkuram augstākā amatā (rangā) esošajam
darbiniekam ir tiesības noteikt jautājumus, par kuriem lietas
aprite ir citādāka.
17. Valsts reformu ministrija ir juridiska persona, un tai ir
ģerboņzīmogs ir papildinātā valsts mazā ģerboņa attēlu un
ministrijas pilnu nosaukumu.
Valsis reformu ministrs,
Ministru prezidenta biedrs M. GAILIS