Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Konkurences padomes lēmums Nr.2 (prot. Nr.4, 7.§) Rīgā 2002. gada 23. janvārī Par Latvijas Alus darītāju savienības 10.12.2001. iesnieguma "Par Reklāmas likuma pārkāpumu" tālāku izskatīšanu Lieta Nr.10/02/07/1 Konkurences padome 08.01.2002. saņēma Latvijas Alus darītāju savienības 10.12.2001. iesniegumu "Par Reklāmas likuma pārkāpumu" (turpmāk tekstā - Iesniegums), kurā norādīts uz iespējamo Reklāmas un Konkurences likuma pārkāpumu "Teddy Beer Baltic" darbībās, preču "Brūnais Lāču alus", "Senais Alus" etiķetēs sniedzot nepatiesu informāciju par to īpašībām. Konkurences padome, izvērtējot Iesniegumā ietverto informāciju, konstatēja: Saskaņā ar Ministru kabineta 08.02.2000. noteikumu Nr.46 "Pārtikas preču marķēšanas noteikumi" (turpmāk tekstā - Noteikumi) 2.punkta normām pārtikas preces marķējuma vieta var būt etiķete. Atbilstoši Pārtikas aprites uzraudzības likuma 13.panta pirmās daļas un Noteikumu 56.punkta normām pārtikas preces marķējums ir jāšķir no pārtikas preču reklāmas. Tā kā Latvijas - Īrijas kopuzņēmuma SIA "TEDDY BEER BALTIC" ražoto preču "Brūnais Lāču alus", "Senais Alus" etiķetes ietver šo preču marķējumu, tad tās vienlaikus nav uzskatāmas par šo preču reklāmu saskaņā ar Reklāmas likuma 1.pantu. Līdz ar to Latvijas - Īrijas kopuzņēmuma SIA "TEDDY BEER BALTIC" darbības, lietojot minētās etiķetes uz precēm "Brūnais Lāču alus", "Senais Alus", nav izskatāmas saskaņā ar Reklāmas likumu. Pārtikas preču marķējumā sniegtajai informācijai jāatbilst Pārtikas aprites uzraudzības likuma 13.panta un Noteikumu II.-XII. nodaļā izvirzītajām prasībām. Saskaņā ar Pārtikas aprites uzraudzības likuma 20., 21. un 22.pantu pārtikas preču apriti, tai skaitā marķējuma atbilstību normatīvajiem aktiem, uzrauga kompetentas institūcijas. Konkurences likuma 18.panta otrās daļas normas kā nepieciešamu pārkāpuma pazīmi norāda saimnieciskās darbības godīgu paražu vai normatīvā akta pārkāpuma esamību. Līdz ar to Konkurences padomei nav pamata izvērtēt Latvijas - Īrijas kopuzņēmuma SIA "TEDDY BEER BALTIC" darbības, lietojot minētās etiķetes uz precēm "Brūnais Lāču alus", "Senais Alus" saskaņā ar Konkurences likuma 18.panta otro daļu, kamēr kompetentas institūcijas nav izskatījušas preču "Brūnais Lāču alus", "Senais Alus" marķējumā ietvertās informācijas atbilstību pārtikas apriti regulējošiem normatīvajiem aktiem. Konkurences padome, ņemot vērā minēto un pamatojoties uz Reklāmas likuma 14. panta trešo daļu, Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 2. un 5.punktu un 18.panta otro daļu, kā arī Ministru kabineta 13.06.1995. noteikumu Nr.154 "Administratīvo aktu procesa noteikumi" 33. punktu, nolēma: 1) izbeigt lietas izpēti lietā Nr.10/02/07/1 par iespējamo Konkurences likuma pārkāpumu Latvijas - Īrijas kopuzņēmuma SIA "TEDDY BEER BALTIC" darbībās; 2) konstatēt, ka Latvijas - Īrijas kopuzņēmums SIA "TEDDY BEER BALTIC" nav pārkāpis Reklāmas likuma noteikumus; 3) Latvijas Alus darītāju savienības 10.12.2001. iesniegumu "Par Reklāmas likuma pārkāpumu" nodot izskatīšanai Pārtikas un veterinārajam dienestam. Konkurences padomes lēmumu var pārsūdzēt Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzināja, vai tai vajadzēja uzzināt par lēmumu saskaņā ar Konkurences likuma 8. panta otro daļu, LR Civilprocesa likuma Pārejas noteikumu 1.punktu un Latvijas Civilprocesa kodeksa 24.-A nodaļu. Priekšsēdētājs P. Vilks
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Latvijas Alus darītāju savienības 10.12.2001. iesnieguma "Par Reklāmas likuma pārkāpumu" tālāku ..
Izdevējs: Konkurences padome
Veids:
lēmums
Numurs: 2Pieņemts: 23.01.2002.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 25, 14.02.2002.
|