Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Skatīt Ministru kabineta 2004. gada 13. aprīļa noteikumus Nr. 289 "Reģionālās attīstības finansēšanas kārtība". Ministru kabineta noteikumi Nr. 223 Rīgā 1998.gada 16.jūnijā (prot. nr.31, 11.§) Kārtība, kādā pieprasāms, piešķirams un izmaksājams finansējums no Reģionālā fonda un kontrolējams piešķirtā finansējuma izlietojumsIzdoti saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta 3.punktu I. Vispārīgie jautājumi 1. Šie noteikumi nosaka kārtību, kādā pieprasāms, piešķirams un izmaksājams finansējums no Reģionālā fonda (turpmāk - Fonds) un kontrolējams piešķirtā finansējuma izlietojums. II. Finansējuma pieprasījums 2. Finansējumu no Fonda (turpmāk - finansējums) var pieprasīt īpaši atbalstāmo reģionu pilsētu, pagastu un rajonu pašvaldības un to struktūrvienības, kā arī uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kas reģistrēti un darbojas tikai īpaši atbalstāmajos reģionos. Atsevišķos gadījumos finansējumu var pieprasīt īpaši atbalstāmā reģiona attīstības padome (turpmāk - reģiona padome). 3. Pašvaldība vai tās struktūrvienība Fondam iesniedz: 3.1. līdzekļu pieprasījumu, kurā norādītas šādas ziņas: 3.1.1. informācija par pieprasījuma iesniedzēju un finansējuma saņēmēju (turpmāk - saņēmējs), kā arī par projektā pārstāvēto uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) lielāko kapitāla daļu īpašniekiem; 3.1.2. pieprasāmo līdzekļu apmērs, atbalsta pasākuma veids saskaņā ar likuma "Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem" 13. un 14.pantu un līdzekļu izlietojuma termiņi; 3.1.3. iespējamie finansēšanas avoti un pamatojums finansējumam, kuru saskaņā ar līdzekļu pieprasījumu paredzēts saņemt no Fonda; 3.2. projekta pieteikumu, kurā norādītas šādas ziņas: 3.2.1. projekta (atbalsta pasākuma) nosaukums, būtība un paredzētais līdzekļu izlietojuma mērķis; 3.2.2. ziņas par projekta vadītāju; 3.2.3. paredzētā atbalsta pasākuma īstenošanas sagaidāmais rezultāts, norādot arī jaunradāmo darba vietu skaitu un ražošanas uzņēmumu kopējā apgrozījuma pieaugumu attiecīgās pašvaldības teritorijā. 4. Uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) Fondam iesniedz līdzekļu pieprasījumu un projekta pieteikumu saskaņā ar šo noteikumu 3.punktu, biznesa plānu, kā arī šādus dokumentus: 4.1. reģistrācijas apliecības kopiju; 4.2. statūtu kopiju; 4.3. pārskatus par trim iepriekšējiem saimnieciskajiem gadiem; 4.4. Valsts ieņēmumu dienesta izziņu par nodokļu samaksu; 4.5. apkalpojošo banku izziņas par pieprasījuma iesniedzēja finansiālo stāvokli. 5. Finansējumu ieguldījumiem uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) statūtkapitālā var pieprasīt tikai tad, ja tas paredzēts ieguldījumiem pamatlīdzekļos un pētniecības darbā, kā arī patentu iegādei. 6. Finansējumu kredītprocentu maksājumiem vai daļējiem kredītprocentu maksājumiem var pieprasīt tikai tad, ja noslēgts kredītlīgums vai panākta vienošanās ar banku par kredītlīguma slēgšanu. 7. Reģionu padomes var pieprasīt finansējumu attiecīgo reģionu attīstības programmu izstrādei. 8. Atsevišķos gadījumos Fonds kopīgi ar pašvaldībām var finansēt reģionam nozīmīgus infrastruktūras attīstības pasākumus, turklāt Fonda daļa šajā finansējumā nedrīkst pārsniegt 50 procentu. Īpaši atbalstāmajos reģionos, kuros izveidotas reģionu padomes, infrastruktūras attīstības finansēšana tiek nodrošināta ar attiecīgās reģiona padomes starpniecību. 9. Uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) katru gadu līdz 15.februārim līdzekļu pieprasījumu un projekta pieteikumu nākamajam saimnieciskajam gadam iesniedz tai pašvaldībai, kuras teritorijā tas reģistrēts un darbojas. 10. Pašvaldība (tās lēmējinstitūcija) katru gadu līdz 1.martam iesniedz attiecīgajai reģiona padomei gan attiecīgās pašvaldības struktūrvienību, gan uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) līdzekļu pieprasījumus un projektu pieteikumus, kā arī savu atzinumu par katru saņemto projekta pieteikumu un nosaka to prioritāti. 11. Ja attiecīgajā reģionā reģiona padome vēl nav izveidota, pašvaldība šo noteikumu 10.punktā minētos dokumentus iesniedz Ekonomikas ministrijai šo noteikumu 14.punktā noteiktajā kārtībā. 12. Reģiona padome izskata visus no pašvaldībām saņemtos līdzekļu pieprasījumus un projektu pieteikumus, pārbauda to atbilstību reģiona attīstības pamatnostādnēm, to īstenošanas lietderību un sagaidāmo ietekmi uz reģiona attīstību kopumā, kā arī novērtē līdzekļu koncentrācijas iespējas reģiona attīstības centros. Reģiona padome pārbauda, vai minētajos pieprasījumos norādītie finansēšanas avoti ir reāli un vai nav iespējams izmantot arī citus finansēšanas avotus (piemēram, attiecīgo nozaru fondus), kā arī lielākā apmērā iesaistīt projektu pieteikumu iesniedzēju pašu līdzekļus. Ja nepieciešams, reģiona padome pieprasa papildu informāciju par iesniegtajiem projektu pieteikumiem. 13. Reģiona padome, šo noteikumu 12.punktā noteiktajā kārtībā izskatījusi no pašvaldībām saņemtos projektu pieteikumus, var Ekonomikas ministrijai un Reģionālās attīstības padomei (turpmāk - Padome) ierosināt atsevišķus atbalsta pasākumus finansēt nevis no Fonda, bet no attiecīgā reģiona vietējā attīstības fonda, motivējot šādas kārtības lietderību. 14. Aprēķinot finansēšanas iespējas un ievērojot atsevišķu pasākumu prioritāti no reģiona kompleksās attīstības viedokļa, reģiona padome izstrādā reģiona attīstības programmas un nākamā saimnieciskā gada izdevumu tāmes projektu, kurā norādīti paredzētie finansēšanas avoti un no Fonda pieprasāmā finansējuma apmērs, un katru gadu līdz 15.martam iesniedz minētos dokumentus Ekonomikas ministrijai. 15. Ekonomikas ministrija, ņemot vērā Padomes noteikto reģionālās attīstības stratēģiju un akceptētos projektu vērtēšanas kritērijus, izvērtē reģionu padomju (kur tādas nav izveidotas, - pašvaldību) iesniegtos projektu pieteikumus, ievērojot ekonomikas ministra izveidotās Fonda konsultatīvās komisijas ekspertu vērtējumu. 16. Ekonomikas ministrija katru gadu sagatavo Fonda izlietojuma programmas un izdevumu tāmes nākamajam saimnieciskajam gadam projektu, kurā ievēroti reģiona attīstības centru izveides principi un norādīti finansēšanas avoti, kā arī precizē un iesniedz Padomei to uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) sarakstu, kuriem ir tiesības uz likumā noteikto ienākuma nodokļa atlaidi. 17. Padome sagatavo atzinumu par Fonda izlietojuma programmas un izdevumu tāmes projektu (arī atzinumu par līdzekļu izlietojuma prioritārajiem virzieniem) un iesniedz to Ekonomikas ministrijai. 18. Ekonomikas ministrija precizē Fonda izlietojuma programmas un izdevumu tāmes projektu, kā arī sagatavo to līdzekļu aprēķinu, kuri būtu ieskaitāmi Fondā no valsts budžeta nākamajā saimnieciskajā gadā, un iekļauj to attiecīgā gada budžeta pieprasījuma projektā. III. Finansējuma piešķiršana 19. Pēc valsts budžeta nākamajam saimnieciskajam gadam (ieskaitot Fondam piešķirto līdzekļu kopējo apmēru) apstiprināšanas Saeimā Ekonomikas ministrija precizē Fonda izlietojuma programmas un izdevumu tāmes attiecīgajam gadam projektu un norāda tajā ne vien no valsts budžeta piešķirto, bet arī Fonda rīcībā esošo citu finansēšanas avotu līdzekļu apmēru. 20. Ekonomikas ministrija saskaņo ar Valsts atbalsta uzraudzības komisiju visus līdzekļu pieprasījumus, kas saskaņā ar likumu "Par uzņēmējdarbībai sniegtā valsts un pašvaldību atbalsta kontroli" kvalificējami kā valsts atbalsts. 21. Ekonomikas ministrija pārbauda, vai institūcijas - attiecīgo finansēšanas avotu rīkotājas - savos plānos un izdevumu tāmēs ir apstiprinājušas līdzekļus, kas reģionālās attīstības pasākumiem paredzēti no nozaru fondiem un citiem finansēšanas avotiem. 22. Ekonomikas ministrija, izvērtējot iesniegtos dokumentus saskaņā ar šo noteikumu 15.punktā noteikto kārtību, kā arī veicot darbības saskaņā ar šo noteikumu 19.punktā noteikto kārtību, sagatavo informāciju par saņēmēja paša līdzekļu ieguldījumu attiecīgajā pasākumā un nosaka, ka finansējums uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) statūtkapitālā tiks ieguldīts tikai tad, kad līdzakcionāri būs ieguldījuši lielāko daļu paredzēto līdzekļu. Subsidējot kredītprocentus no Fonda , tiek kompensētas kredītņēmēju veiktās iemaksas. 23. Precizēto Fonda izlietojuma programmas un izdevumu tāmes projektu Ekonomikas ministrija iesniedz Padomei apstiprināšanai. Padome ar lēmumu apstiprina finansējuma sadalījumu (norādot arī finansēšanas avotus) pa atbalsta pasākumu grupām (ja Padome uzskata par lietderīgu, tā apstiprina atsevišķus lielākos pasākumus) un minēto programmu un izdevumu tāmi nosūta bezpeļņas organizācijai valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Reģionu attīstība" (turpmāk - Sabiedrība). 24. Sabiedrība izskata šo noteikumu 23.punktā minēto programmu un izdevumu tāmi, kā arī no Ekonomikas ministrijas saņemtos projektu pieteikumus, ja nepieciešams, detalizē minēto programmu un paziņo saņēmējiem par finansējuma piešķiršanu. Detalizēto programmu un tāmi Sabiedrība nosūta Ekonomikas ministrijai, bet programmas izrakstus - visām pilsētu, pagastu un rajonu pašvaldībām (daļu, kas attiecas uz pasākumiem, kuru veikšanai līdzekļi piešķirti organizācijām un uzņēmumiem attiecīgo pašvaldību teritorijā), kā arī reģionu padomēm, kur tādas ir izveidotas. 25. Ekonomikas ministrija nodrošina valsts budžetā paredzēto līdzekļu saņemšanu no Valsts kases un ieskaitīšanu Fonda bankas kontos. Fonda un Sabiedrības kontu rīkotāja paraksta tiesības ir Sabiedrības izpilddirektoram un viņa noteiktajiem darbiniekiem. IV. Līdzekļu izmaksāšana 26. Pēc tam, kad saņemts paziņojums par finansējuma piešķiršanu, saņēmēji - uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības) un pašvaldības - veic nepieciešamās organizatoriskās darbības, lai varētu sākt izmantot piešķirtos līdzekļus, un izstrādā piešķirto līdzekļu izlietošanas tāmi, kurā norādīti atsevišķiem maksājumiem paredzamie termiņi. 27. Šo noteikumu 26.punktā minēto tāmi saņēmēji iesniedz Sabiedrībai, bet tās kopiju - attiecīgajai reģiona padomei (ja tāda nav izveidota, - attiecīgajai pašvaldībai). Sabiedrība izskata visu saņēmēju tāmēs paredzētos līdzekļu izmaksas termiņus, saskaņo tos ar termiņiem, kādos paredzama līdzekļu saņemšana Fondā (ieskaitot Valsts kases noteiktos valsts budžeta līdzekļu ieskaitīšanas limitus un termiņus), kā arī, ja nepieciešams, precizē līdzekļu izmaksas termiņus atsevišķiem saņēmējiem un paziņo par to attiecīgajiem saņēmējiem. 28. Katrā atsevišķā gadījumā, kad nepieciešama līdzekļu izmaksa no Fonda, saņēmējs iesniedz Sabiedrībai pieteikumu līdzekļu izmaksai un piegādātāju, pakalpojumu sniedzēju vai darbu izpildītāju iesniegtos rēķinus, kā arī citus dokumentus, kas apliecina līdzekļu izmaksas nepieciešamību. Kopā ar minētajiem dokumentiem iesniedzami dokumenti , kas apliecina, ka piegādātājs, pakalpojumu sniedzējs vai darbu izpildītājs ir izraudzīts atbilstoši likumam "Par valsts un pašvaldību pasūtījumu" (šis nosacījums ir spēkā arī tad, ja saņēmējs ir uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), kurā nav valsts kapitāla daļu ). 29. Sabiedrības izpilddirektors izskata šo noteikumu 28.punktā minēto pieteikumu, pārbauda pievienotos dokumentus un līdzekļu izmaksas atbilstību projektā norādītajiem mērķiem un termiņiem, kā arī pārbauda, vai līdzekļu izmaksa atbilst Fonda izlietojuma programmā un izdevumu tāmē noteiktajai maksājumu secībai, t.i., vai programmā paredzētā saņēmēja paša līdzekļu daļa jau ir ieguldīta. 30. Pārbaudāmi arī citi finansējuma saņemšanas nosacījumi, to skaitā līdzakcionāru veiktās iemaksas statūtsabiedrību pamatkapitālā un kredītu mērķtiecīga izmantošana un savlaicīga atmaksāšana (ja tiek subsidēti kredītprocenti). 31. Kad veikta pārbaude saskaņā ar šo noteikumu 29. un 30.punktu, Sabiedrība noformē maksājuma dokumentus, iemaksā naudas līdzekļus attiecīgajos norēķinu kontos kredītiestādē un paziņo saņēmējam, ka maksājums ir izdarīts. 32. Izņēmuma gadījumā Sabiedrība izsniedz dokumentus skaidras naudas saņemšanai. V. Finansējuma izlietojuma kontrole 33. Padome pārrauga finansējuma izlietojumu. Padomes uzdevumā finansējuma izlietojumu kontrolē Sabiedrība. Sabiedrība pārrauga arī reģionu padomju rīcību ar reģionu vietējo attīstības fondu līdzekļiem, ja to budžetā ieskaitīti līdzekļi no Fonda. 34. Uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) un pašvaldībām piešķirtā finansējuma izlietojumu pārrauga attiecīgā reģiona padome (ja tāda nav izveidota, - attiecīgā pašvaldība). 35. Katru mēnesi, bet ne vēlāk kā sekojošā mēneša divdesmitajā datumā saņēmējs iesniedz šo noteikumu 34.punktā minētajai institūcijai pārskatu par attiecīgajā mēnesī veiktajām līdzekļu izmaksām, norādot maksājumu saņēmējus, objektus, maksājumu summas un datumus salīdzinājumā ar projektā norādītajām summām un termiņiem. Pārskatā jānorāda arī sagaidāmie projekta programmas pasākumu pabeigšanas termiņi (pēc saņēmēja vērtējuma) un iespējamās aizkavēšanās cēloņi. Pārskata kopija jāiesniedz Sabiedrībai. 36. Reģiona padome (ja tāda nav izveidota, - attiecīgā pašvaldība) regulāri izlases veidā kontrolē piešķirtā finansējuma izlietojuma likumību, veicot revīziju un īpašu uzmanību pievēršot šādiem nosacījumiem: 36.1. ja finansējums ieguldīts uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pamatkapitālā un Fonds savu kapitāla daļu nav vēl atsavinājis, - vai finansējuma izlietojums atbilst līdzekļu pieprasījumam pievienotajam nodomu protokolam un biznesa plānam, vai uzņēmējsabiedrības dibinātāju sastāvs atbilst nodomu protokolā paredzētajam sastāvam, vai uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) kontroles institūcijas pilda savus pienākumus, vai uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) faktiskā darbības sfēra un nodarbināto skaits atbilst līdzekļu pieprasījumā norādītajām ziņām un vai uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) darbības rezultāti atbilst biznesa plānā paredzētajiem rezultātiem; 36.2. ja Fonds atsavina savu uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pamatkapitālā ieguldīto kapitāla daļu, - vai minētā kapitāla daļa pārdota par tās vērtībai atbilstošu cenu un vai iegūtie līdzekļi ieskaitīti Fondā tālāko atbalstāmo pasākumu finansēšanai; 36.3. ja finansējums piešķirts ieguldījumu dotācijām pamatlīdzekļos, - vai uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) strādā atbilstoši statūtos un biznesa plānā norādītajiem darbības virzieniem, vai uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) darbības rezultāti atbilst biznesa plānā paredzētajiem rezultātiem, vai uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) līdzekļi tiek izmantoti likumīgi un lietderīgi un vai nav konstatēti uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) līdzekļu un mantas izsaimniekošanas gadījumi (ieskaitot nepamatoti lielu atalgojumu uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) vadībai vai personālam); 36.4. ja finansējums piešķirts kredītprocentu maksājumu pilnīgai vai daļējai segšanai, - vai ar kredītu iegūtie līdzekļi tiek izmantoti atbilstoši paredzētajam mērķiem un biznesa plānam, vai uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) darbībā nav konstatēti līdzekļu nelikumīgas vai nesaimnieciskas izmantošanas gadījumi un vai saņēmējs paredzētajā termiņā veic procentu un kredīta dzēšanas maksājumus; 36.5. ja finansējums piešķirts vienreizējam maksājumam, - vai veiktais maksājums atbilst uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) līdzekļu pieprasījumā norādītajam mērķim un vai līdzekļi izmantoti lietderīgi un devuši gaidīto rezultātu (piemēram, radītas jaunas darba vietas vai veikti ekonomiskās izglītības pasākumi, kuru dalībnieki jūtami pilnveidojuši savu uzņēmumu darbību vai nodibinājuši jaunus darboties spējīgus uzņēmumus). 37. Finansējuma izlietojuma revīziju pēc savas iniciatīvas vai Padomes uzdevumā var veikt arī Sabiedrība. 38. Par finansējuma izlietojuma revīzijā konstatētajiem trūkumiem, pārkāpumiem un nesaimnieciskuma un ļaunprātības gadījumiem reģiona padome (ja tāda nav izveidota, - attiecīgā pašvaldība) nekavējoties ziņo Sabiedrībai un Valsts kontrolei. 39. Sabiedrības izpilddirektors pēc reģiona padomes ziņojuma par revīziju saņemšanas vai Sabiedrības veiktās revīzijas rezultātu izskatīšanas sagatavo atzinumu par ziņojumā minētajiem faktiem, izsakot savus ierosinājumus par atbilstošu sankciju piemērošanu, un iesniedz to Padomei (atzinuma kopiju - Ekonomikas ministrijai). Ja nepieciešams, Sabiedrības izpilddirektors var ierosināt valsts pilnvarniekam Sabiedrībā dot rīkojumu par turpmākas līdzekļu izmaksas saņēmējam apturēšanu līdz Padomes lēmuma par attiecīgo gadījumu pieņemšanai. 40. Ja ir aizdomas par nozieguma sastāvu, Sabiedrības izpilddirektors par revīzijā atklātajām nelikumībām vai nesaimnieciskuma un ļaunprātības gadījumiem ziņo prokuratūrai. 41. Padome, izskatot Sabiedrības izpilddirektora atzinumu par revīzijā atklātajiem pārkāpumiem, lemj par atbilstošu sankciju piemērošanu pārkāpējiem. Padomei ir tiesības anulēt saņēmējam piešķirtā finansējuma vēl neizmaksāto daļu vai pieprasīt, lai saņēmējs atmaksā jau saņemtos līdzekļus. VI. Noslēguma jautājumi 42. Šo noteikumu 3. un 4.punktā minētais līdzekļu pieprasījums iesniedzams uz pieprasījuma veidlapas saskaņā ar ekonomikas ministra apstiprināto paraugu, un tam pievienojama atbalsta pasākuma vai projekta īsa anotācija. 43. Pieprasot finansējumu atbalsta pasākumiem 1999.gadā, uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) līdz 1998.gada 20.augustam iesniedz līdzekļu pieprasījumu pašvaldībai, kuras teritorijā tas reģistrēts un darbojas, un Ekonomikas ministrijai. 44. Šo noteikumu 10.punktā minētos dokumentus līdz 1998.gada 10.septembrim pašvaldības iesniedz Ekonomikas ministrijai. 45. Ekonomikas ministrija, pamatojoties uz uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) un pašvaldību iesniegtajiem dokumentiem un ievērojot tās rīcībā esošo līdzekļu apmēru, izstrādā šo noteikumu 16.punktā minētos dokumentus un līdz 1998.gada 30.septembrim iesniedz tos Padomei. 46. Padome sagatavo šo noteikumu 17.punktā minēto atzinumu un līdz 1998.gada 15.oktobrim nosūta to Ekonomikas ministrijai. Ekonomikas ministrija veic šo noteikumu 19. un 20.punktā minētos aprēķinus un pārbaudes, izstrādā Fonda izlietojuma galīgo programmu un līdz 1998.gada 30.oktobrim nodod to Padomei šo noteikumu 23.punktā minēto darbību veikšanai. 47. Ekonomikas ministrija: 47.1. līdz 1998.gada 20.jūlijam izstrādā un izsūta īpaši atbalstāmo reģionu pašvaldībām veidlapas, kuras aizpildot pieprasāms finansējums atbalsta pasākumiem, kā arī nolikumus (instrukcijas) par projektu pieteikumu izskatīšanas un vērtēšanas kārtību un pieprasījuma dokumentu sastādīšanu kredītprocentu subsidēšanai un ieguldījumiem statūtkapitālā; 47.2. līdz 1998.gada 20.augustam izstrādā un izsūta saņēmējiem šo noteikumu 35.punktā minēto pārskatu veidlapas un attiecīgās instrukcijas. 48. Pirmo no šo noteikumu 35.punktā minētajiem pārskatiem saņēmēji iesniedz 1998.gada 25.septembrī. Ministru prezidents G.Krasts Ekonomikas ministra vietā - |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā pieprasāms, piešķirams un izmaksājams finansējums no Reģionālā fonda un kontrolējams ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Saistītie dokumenti
|