Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Latvijas Republikas Ministru kabinets

1997.gada 2.decembrī Noteikumi nr. 400

Rīgā (prot. nr.67 23.¤)

No valsts budžeta finansējamo iestāžunodokļu maksājumu parādu ieskaita noteikumi

Izdoti saskaņā ar likuma

"Par nodokļiem un nodevām"

6.panta trešo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie noteikumi nosaka tos gadījumus un kārtību, kādā saskaņā ar likumu "Par nodokļiem un nodevām" tiek veikts no valsts budžeta finansējamo iestāžu (turpmāk - iestāde) nodokļu maksājumu parādu ieskaits.

2. Šie noteikumi piemērojami iestāžu valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu maksājumu pierādiem - pamatparādam, kurš izveidojies līdz 1996.gada 1.janvārim, kā arī ar to saistītajai pamatparāda palielinājuma naudai un nokavējuma naudai (turpmāk - nodokļu parādi).

II. Nodokļu parādu ieskaita gadījumi un apmērs

3. Nodokļu parādu ieskaits pieļaujams tikai tajos gadījumos, ja nav saņemts attiecīgā gada likumā par valsts budžetu noteiktais finansējums un ja saņemtie finansu resursi ir izlietoti atbilstoši iestādes tāmei, un tikai tādā apmērā, kādā nav saņemts attiecīgā gada likumā par valsts budžetu noteiktais finansējums.

4. Pirms nodokļu parādu ieskaita veikšanas attiecīgās summas jāakceptē Saeimā ar atbilstošiem grozījumiem kārtējā gada likumā par valsts budžetu.

III. Nodokļu parādu ieskaita iespējamības

izvērtēšana un tā izpildīšana

5. Iestāžu iesniegumus par nodokļu parādu ieskaitu izvērtē tā ministrija vai centrālā valsts iestāde (turpmāk - resors), kuras pakļautībā, pārraudzībā vai pārziņā ir attiecīgās iestādes. Resors:

5.1. nosaka, kādā apmērā iestāde nav saņēmusi attiecīgā gada likumā par valsts budžetu noteikto finansējumu;

5.2. analizē saņemtā budžeta finansējuma izlietojumu attiecīgajā iestādē un tā atbilstību iestādes funkcijām un tāmei.

6. Resors nosaka, kādi dokumenti pievienojami tā pkaļautībā, pārraudzībā vai pārziņā esošo iestāžu iesniegumam par nodokļu parādu ieskaitu.

7. Ja nodokļu parādu ieskaits nav pieļaujams atbilstoši šo noteikumu 3.punkta nosacījumiem, iesniegumi netiek izvērtēti.

8. Resori pēc to pakļautībā, pārraudzībā vai pārziņā esošo iestāžu darbības rezultātu izvērtēšanas iesniedz Finansu ministrijā iesniegumu ar lūgumu izskatīt iespēju veikt attiecīgo iestāžu nodokļu parādu ieskaitu, kā arī priekšlikumus par grozījumiem kārtējā gada likumā par valsts budžetu.

9. Šo noteikumu 8.punktā minētajam iesniegumam pievienojams:

9.1. resora vērtējums atbilstoši šo noteikumu 5.punktā noteiktajām prasībām;

9.2. iestādes 1995.gada pārskats par ieņēmumu un izdevumu tāmes izpildi (kopija);

9.3. iestādes debitoru un kreditoru saraksts uz 1996.gada 1.janvāri;

9.4. iestādes kārtējā gada pēdējā ceturkšņa pārskats par ieņēmumu un izdevumu tāmes izpildi (kopija);

9.5. iestādes kārtējā gada pēdējā ceturkšņa pārskatā iekļauto debitoru un kreditoru saraksts;

9.6. nodokļu administrācijas izsniegta izziņa par iestādes nodokļu parādiem, kurā norādīts katra nodokļu veida pamatparāds, pamatparāda palielinājuma nauda un nokavējuma nauda pēc stāvokļa uz 1996.gada 1.janvāri un iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo datumu.

10. Ja atbilstoši šo noteikumu 8. un 9.punktā noteiktajām prasībām resoru iesniegtā informācija nav pietiekama lēmuma pieņemšanai, Finansu ministrija var pieprasīt iesniegt papildu materiālus.

11. Finansu ministrija 30 dienu laikā pēc resora iesnieguma un tam pievienoto materiālu un priekšlikumu par grozījumiem kārtējā gada likumā par valsts budžetu saņemšanas pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

11.1. par iestāžu nodokļu parādu ieskaita iespējamību, nosakot summu, par kādu varētu veikt nodokļu parādu ieskaitu;

11.2. par nodokļu parādu ieskaita atteikumu iestādei, sniedzot motivētu rakstisku atbildi iesniedzējam.

12. Ja Finansu ministrija ir pieņēmusi lēmumu par iestāžu nodokļu parādu ieskaita iespējamību, tā sniedz rakstisku atbildi iesniedzējam un atbilstoši normatīvo aktu prasībām sagatavo iesniegšanai Ministru kabinetā likumprojektu par grozījumiem kārtējā gada likumā par valsts budžetu.

13. Pēc likuma par grozījumiem kārtējā gada likumā par valsts budžetu pieņemšanas Saeimā resors ir pilnībā atbildīgs par nodokļu parādu ieskaitam paredzēto līdzekļu ieskaitīšanu valsts budžetā pilnā apmērā.

14. Nodokļu parādu ieskaitam paredzētie līdzekļi ir izlietojami tikai kārtējā gada likumā par valsts budžetu noteiktajiem mērķiem.

Ministru prezidents G.Krasts

Finansu ministrs R.Zīle

 
Tiesību akta pase
Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 400Pieņemts: 02.12.1997.Stājas spēkā: 05.12.1997.Zaudē spēku: 05.11.2003.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 314 (1029), 04.12.1997.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
46019
05.12.1997
87
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
RSS logo
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 27001:2013 (informācijas drošība) Kvalitātes balva