|
Ministru kabineta noteikumi Nr. 640
Rīgā 2025. gada 28. oktobrī (prot. Nr. 45 32. §) Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019.–2029. gada perioda programmas "Spēcīgākas darba vidē balstītas mācības profesionālās izglītības un mācību pilnveidošanai Latvijā" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019.–2029. gada perioda vadības likuma 15. panta 12. punktu
1. Noteikumi nosaka Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019.–2029. gada perioda programmas "Spēcīgākas darba vidē balstītas mācības profesionālās izglītības un mācību pilnveidošanai Latvijā" (turpmāk – programma) īstenošanas nosacījumus, programmas mērķi, pieejamo finansējumu, sasniedzamos rezultātus, programmas apsaimniekotāju, iepriekš noteiktā projekta potenciālo īstenotāju, prasības projekta iesniedzējam un partneriem, atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus, projekta un iepriekš noteiktā projekta līguma vienpusēja uzteikuma nosacījumus, kā arī komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumus. 2. Programmas mērķis ir veicināt profesionālās izglītības attīstību Latvijā, nodrošinot tās pievilcību, elastību un augstu kvalitāti, tādējādi stiprinot valsts ekonomisko produktivitāti, konkurētspēju un nodarbinātību. 3. Programmai pieejamais finansējums ir 11 764 706 Šveices franki, ko veido Šveices finansiālais atbalsts 85 procentu apmērā jeb 10 000 000 Šveices franku un Latvijas valsts budžeta līdzfinansējums 15 procentu apmērā jeb 1 764 706 Šveices franki, tai skaitā: 3.1. programmas vadības finansējums ir 1 152 422 Šveices franki, ko veido Šveices finansiālais atbalsts 85 procentu apmērā jeb 979 558 Šveices franki un Latvijas valsts budžeta līdzfinansējums 15 procentu apmērā jeb 172 864 Šveices franki; 3.2. iepriekš noteiktā projekta īstenošanas finansējums ir 8 374 189 Šveices franki, ko veido Šveices finansiālais atbalsts 85 procentu apmērā jeb 7 118 061 Šveices franks un Latvijas valsts budžeta līdzfinansējums 15 procentu apmērā jeb 1 256 128 Šveices franki; 3.3. atklāta projektu konkursa īstenošanas finansējums ir 2 238 095 Šveices franki, ko veido Šveices finansiālais atbalsts 85 procentu apmērā jeb 1 902 381 Šveices franks un Latvijas valsts budžeta līdzfinansējums 15 procentu apmērā jeb 335 714 Šveices franki. 4. Programmas finansējuma ekvivalentu euro nosaka, ievērojot Valsts kases tīmekļvietnē publicētos ierosinājumus valūtas kursu līmeņiem, kas izmantojami saskaņā ar normatīvo aktu par budžeta pieprasījumu izstrādāšanas un iesniegšanas pamatprincipiem. 5. Programma ietver: 5.1. programmas vadības aktivitātes, tai skaitā atklātu projektu konkursu; 5.2. iepriekš noteiktā projekta īstenošanu, ko veic Valsts izglītības attīstības aģentūra (turpmāk – iepriekš noteiktā projekta īstenotājs); 5.3. atklātā projektu konkursā izvēlētā projekta īstenošanu. 7. Programmas apsaimniekotājs ir Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – programmas apsaimniekotājs). 8. Programmas apsaimniekotājs izveido programmas vadības komiteju, kura darbojas atbilstoši programmas apsaimniekotāja izstrādātam vadības komitejas reglamentam. Programmas vadības komitejas sastāvā ar balsstiesībām iekļauj vienu programmas apsaimniekotāja pārstāvi, vienu Finanšu ministrijas kā vadošās iestādes pārstāvi un vienu nozares asociāciju un organizāciju deleģētu pārstāvi. Vadības komitejas sastāvā bez balsstiesībām iekļauj Latvijas un Šveices sadarbības programmas pārstāvniecības pārstāvi, kuram ir veto tiesības programmas vadības komitejas pieņemtajiem lēmumiem. Vadības komitejas sastāvā uzaicina Latvijas Darba devēju konfederācijas pārstāvi, vienu pārstāvi no katras programmā noteiktās nozares, iepriekš noteiktā projekta īstenotāja pārstāvi un atklāta projektu konkursa ietvaros izvēlētā projekta īstenotāja pārstāvi. Vadības komitejas priekšsēdētājs ir programmas apsaimniekotāja pārstāvis. 10. Programmas vadības aktivitāšu ietvaros programmas apsaimniekotājam ir atbalstāmas šādas darbības: 10.1. programmas administrēšana, tai skaitā atklāta projektu konkursa īstenošana; 10.2. vadības komitejas sēžu organizēšana; 10.3. ekspertu, tai skaitā ārvalstu ekspertu, piesaiste; 10.4. pieredzes un labās prakses apmaiņas pasākumi; 10.5. programmas auditu un pārbaužu veikšana un noslēguma izvērtējuma nodrošināšana; 10.6. programmas publicitātes pasākumi; 10.7. citas darbības, kuras ir noteiktas programmas līgumā. 11. Iepriekš noteiktā projekta ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības: 11.1. pieredzes apmaiņa un sadarbība ar Šveices institūcijām nozarē balstītas profesionālās izglītības īstenošanā; 11.2. nozarē balstītas profesionālās kvalifikācijas ieguves modeļa izstrāde, aprobācija un ieviešana vismaz trijās nozarēs, tai skaitā nozarē balstītu mācību īstenošana profesionālās vidējās izglītības, arodizglītības un profesionālās tālākizglītības programmās; 11.3. metodes izstrāde nozarē balstītas profesionālās kvalifikācijas ieguves modeļa efektivitātes novērtēšanai, tai skaitā izmaksu un ieguvumu pieejas izstrāde un izmēģināšana; 11.4. ārvalstu labās prakses piemēru padziļināta izpēte par nozaru iesaisti profesionālās kvalifikācijas piešķiršanā; 11.5. divu nozarē balstītu profesionālās kvalifikācijas ieguves vērtēšanas modeļu izstrāde, aprobācija un ieviešana vismaz trijās nozarēs; 11.6. mācību pasākumi nozarē balstītas profesionālās kvalifikācijas ieguves modeļa īstenošanā un nozarē balstītas profesionālās kvalifikācijas ieguves vērtēšanas modeļu īstenošanā iesaistītajām personām un organizācijām; 11.7. normatīvā regulējuma priekšlikumu izstrāde, ieviešot un aprobējot nozarē balstītu profesionālās kvalifikācijas ieguves Latvijas modeli un nozarē balstītas profesionālās kvalifikācijas ieguves vērtēšanas modeļus; 11.8. profesionālās izglītības mācību procesam pieejamo digitālo mācību rīku un simulācijas aprīkojuma izvērtēšana un kritēriju izstrāde to iegādei, digitālo mācību līdzekļu un simulācijas aprīkojuma iegāde un pielāgošana profesionālās izglītības mācību procesam; 11.9. profesionālās kompetences pilnveides pasākumi; 11.10. dokumentu izstrādāšana un informācijas apkopošana, lai analizētu projekta sasniedzamos rezultātu un iznākuma rādītājus; 11.11. citas darbības, kas tieši saistītas ar iepriekš noteiktā projekta līgumā (turpmāk – projekta līgums) noteikto prasību izpildi un kas vērstas uz projekta mērķa sasniegšanu, un ko ir saskaņojušas Šveices institūcijas; 11.12. informācijas un publicitātes pasākumi, tai skaitā informatīvās kampaņas par nozarē balstītas profesionālās izglītības īstenošanu; 11.13. iepriekš noteiktā projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana; 11.14. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi par iepriekš noteiktā projekta īstenošanu. 12. Programmas vadības aktivitāšu ietvaros radušās izmaksas ir attiecināmas, ja tās ir radušās no 2025. gada 1. aprīļa un apmaksātas ne vēlāk kā 2029. gada 3. decembrī, ir veiktas atbilstoši šo noteikumu 10. punktā minētajām darbībām un atbilst šādiem nosacījumiem: 12.1. ir samērīgas un nepieciešamas programmas īstenošanai un mērķa sasniegšanai, kā arī tās ir iekļautas apstiprinātajā programmas budžetā; 12.2. tās ir veiktas, ievērojot izmaksu lietderības, ekonomiskuma un efektivitātes principus; 12.3. tās ir veiktas, piemērojot normatīvos aktus publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru; 12.4. ir nodrošināta atsevišķa datorizēta grāmatvedības uzskaite par finansējuma izlietojumu, nodalot veiktās izmaksas no pārējām izmaksām; 12.5. tās ir norādītas programmas apsaimniekotāja maksājuma pieprasījumā un ir apliecinātas ar izdevumus pamatojošiem dokumentiem. 13. Programmas vadības aktivitāšu ietvaros attiecināmas ir izmaksas, kas ir pamatotas, ir radušās saistībā ar programmas ieviešanu, administrēšanu, vadību un uzraudzību un nepārsniedz 10 % no programmas kopējā finansējuma: 13.1. tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar programmas administrēšanas nodrošināšanu: 13.1.1. personāla atlīdzības izmaksas par darba pienākumu veikšanu; 13.1.2. obligāto veselības pārbaužu izmaksas un speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas; 13.1.3. veselības apdrošināšanas izmaksas personālam; 13.1.4. programmas īstenošanā iesaistītā personāla iekšzemes un ārvalstu komandējumu (darba braucienu) izmaksas; 13.1.5. piesaistīto ekspertu iekšzemes un ārvalstu komandējumu izmaksas; 13.1.6. tulkošanas pakalpojumu izmaksas; 13.1.7. audita, pārbaužu, izvērtējumu nodrošināšanas izmaksas; 13.1.8. informācijas un publicitātes pasākumu, komunikācijas, reprezentācijas materiālu un rezultātu izplatīšanas pakalpojumu izmaksas; 13.1.9. ekspertu (tai skaitā ārvalstu) izmaksas; 13.1.10. semināru, pasākumu (tai skaitā darba grupu mācību un pieredzes apmaiņas braucienu) un konferenču organizēšanas un īstenošanas izmaksas, ekspertu, lektoru un moderatoru atlīdzības izmaksas, mācību maksa, telpu nomas maksa, programmas vadības komitejas sanāksmju un politisko dialogu organizēšanas un īstenošanas izmaksas, ārvalstu un iekšzemes komandējumu izmaksas; 13.1.11. citas izmaksas programmas mērķa sasniegšanai, ja tās ir noteiktas programmas līgumā vai tās ir saskaņojušas Šveices institūcijas; 13.2. netiešās attiecināmās izmaksas (tai skaitā izmaksas, kas saistītas ar telpu nomu, komunālajiem pakalpojumiem, kancelejas preču, aprīkojuma un programmatūras iegādi, un citas izmaksas, kas netieši saistītas ar programmas īstenošanas administrēšanu), kuras aprēķina kā vienotu likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 13.1.1. apakšpunktā minētajām personāla atlīdzības izmaksām. 14. Iepriekš noteiktā projekta ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas: 14.1. personāla atlīdzības izmaksas par darba pienākumu veikšanu; 14.2. Latvijas partneru personāla izmaksas saskaņā ar iepriekš noteiktā projekta Latvijas partneru iekšējiem normatīvajiem aktiem par darba pienākumu veikšanu; 14.3. obligāto veselības pārbaužu izmaksas un speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas iepriekš noteiktā projekta īstenotāja un Latvijas partneru personālam; 14.4. veselības apdrošināšanas izmaksas iepriekš noteiktā projekta īstenotāja un Latvijas partneru personālam; 14.5. iepriekš noteiktā projekta īstenošanā iesaistīto personu iekšzemes un ārvalstu komandējumu (darba braucienu) izmaksas; 14.6. piesaistīto ekspertu iekšzemes un ārvalstu komandējumu izmaksas; 14.7. izmaksas mācību un profesionālās kompetences pilnveides pasākumu, komiteju, darba grupu, mācību un pieredzes apmaiņas braucienu un konferenču organizēšanai un īstenošanai, tai skaitā ekspertu, lektoru un moderatoru atlīdzības izmaksas, mācību maksa, telpu nomas maksa; 14.8. tulkošanas pakalpojumu izmaksas; 14.9. publicitātes pasākumu, komunikācijas, reprezentācijas materiālu un rezultātu izplatīšanas pakalpojumu izmaksas; 14.10. Latvijas partneru izdevumi šo noteikumu 11.2., 11.3. un 11.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai; 14.11. Šveices partneru izdevumi iepriekš noteiktā projekta īstenošanai atbilstoši programmas līgumam; 14.12. citas ar īstenošanu saistītās izmaksas, kas nav pretrunā ar šiem noteikumiem un nodrošina mērķa un rezultātu sasniegšanu; 14.13. iepriekš noteiktā projekta īstenotāja un Latvijas partneru netiešās attiecināmās izmaksas (tai skaitā izmaksas, kas saistītas ar telpu nomu, komunālajiem pakalpojumiem, kancelejas preču, aprīkojuma un programmatūras iegādi, un citas izmaksas, kas netieši saistītas ar iepriekš noteiktā projekta īstenošanas administrēšanu), kuras aprēķina kā vienotu likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 14.1. un 14.2. apakšpunktā minētajām personāla atlīdzības izmaksām. 15. Iepriekš noteiktā projekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās veiktas atbilstoši šo noteikumu 11. punktā minētajām darbībām, atbilst šo noteikumu 14. punktā minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no 2025. gada 1. aprīļa līdz 2029. gada 31. oktobrim un apmaksātas ne vēlāk kā 2029. gada 30. novembrī, kā arī ir apliecinātas ar izdevumus pamatojošiem dokumentiem un atbilst šādiem nosacījumiem: 15.1. ir samērīgas un nepieciešamas iepriekš noteiktā projekta īstenošanai un mērķa sasniegšanai, kā arī tās ir iekļautas apstiprinātajā iepriekš noteiktā projekta budžetā; 15.2. tās ir veiktas, ievērojot izmaksu lietderības, ekonomiskuma un efektivitātes principus; 15.3. tās ir veiktas, piemērojot normatīvos aktus publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru; 15.4. ir nodrošināta atsevišķa datorizēta grāmatvedības uzskaite par finansējuma izlietojumu iepriekš noteiktajā projektā, nodalot veiktās izmaksas no pārējām izmaksām, un, ja iepriekš noteiktā projekta īstenotājs vai tā Latvijas partneri veic arī saimniecisko darbību, tiek nodrošināts, ka saimnieciskās darbības finansējums, izmaksas un ieņēmumi tiek uzskaitīti atsevišķi, nodrošinot šo izmaksu nodalīšanu; 15.5. tās ir norādītas iepriekš noteiktā projekta maksājumu pieprasījumā un ir apliecinātas ar izdevumus pamatojošiem dokumentiem. 16. Programmas apsaimniekotājs var ierosināt programmas vadības komitejā lemt par iepriekš noteiktā projekta vai atklāta projektu konkursa ietvaros izvēlētā projekta izmaksu attiecināmības termiņa pagarinājumu, nepārsniedzot šo noteikumu 15. punktā noteikto izmaksu attiecināmības termiņu. 17. Programmā un iepriekš noteiktajā projektā nav attiecināmas šādas izmaksas: 17.1. parāda procenti, maksa par aizdevuma apkalpošanu un nokavējuma nauda; 17.2. maksa par finanšu darījumiem un citas finansiālas izmaksas, izņemot izmaksas, kas saistītas ar kontiem, kurus pieprasa Finanšu ministrija vai maksājumu iestāde vai kuri noteikti programmas līgumā, vai projekta līgumā noteikto finanšu pakalpojumu izmaksas; 17.3. uzkrājumi zaudējumu segšanai vai iespējamo paredzamo saistību izpildei; 17.4. zaudējumi, kas radušies valūtas kursa svārstību dēļ, izņemot tos, kas radušies Šveices partneru iesaistes dēļ; 17.5. izdevumi par zemes iegādi; 17.6. pievienotās vērtības nodoklis, ja tas ir atgūstams saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā; 17.7. izmaksas, ko sedz no citiem avotiem; 17.8. naudas sodi, citi sodi saistībā ar atlīdzību vai citu kompensāciju, tostarp zaudētu peļņu, un tiesāšanās izdevumi, izņemot gadījumus, kad tiesvedība ir neatņemams un nepieciešams komponents atbalsta pasākuma rezultātu sasniegšanai; 17.9. pārmērīgi vai nepamatoti izdevumi. 18. Iepriekš noteiktā projekta mērķa grupa ir profesionālās izglītības iestāžu izglītojamie, kas mācās profesionālās vidējās izglītības, arodizglītības un profesionālās tālākizglītības programmās. 19. Iepriekš noteiktā projekta Latvijas partneri ir Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrētas biedrības vai nodibinājumi, kas apvieno Latvijas Republikā reģistrētus nozares komersantus, kā arī profesionālās izglītības iestādes, kuru darbības joma atbilst iepriekš noteiktā projekta ietvaros atbalstāmajām nozarēm. 20. Iepriekš noteiktā projekta Šveices partneri ir Šveices Federālā profesionālās izglītības un mācību augstskola (Eidgenössische Hochschule für Berufsbildung EHB/Swiss University for Vocational Education and Training SFUVET) un Šveices viesnīcu un ēdināšanas nozares mācību centrs (Hotel & Gastro formation Schweiz). 21. Iepriekš noteiktā projekta mērķa sasniegšanu apliecina: 21.1. regulāra pārskatu iesniegšana programmas apsaimniekotājam par projekta ietvaros veiktajām aktivitātēm un sasniegtajiem rezultātiem vismaz vienu reizi gadā saskaņā ar projekta līgumā noteiktajiem termiņiem; 21.2. sasniegto rezultātu aktualizēšana vienu reizi kalendāra gadā un to iesniegšana programmas apsaimniekotājam kopā ar pārskatu. 22. Iepriekš noteiktā projekta īstenotājs: 22.1. nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos un to, ka iepriekš noteiktajā projektā plānotās darbības netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem; 22.2. nodrošina iepriekš noteiktajā projektā plānoto darbību demarkāciju ar citu valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentu investīcijām dubultā finansējuma riska novēršanai; 22.3. informē programmas apsaimniekotāju par aktuālajām izmaiņām iepriekš noteiktā projekta budžetā, ja nepieciešams, ierosinot veikt grozījumus projekta līgumā. 24. Atklāta projektu konkursa mērķis ir izvēlēties augstākās izglītības iestādi nozarē balstītas profesionālās tālākizglītības programmas izstrādei un īstenošanai, kas paredzēta profesionālās izglītības skolotāja kvalifikācijas iegūšanai un profesionālās izglītības pedagogu kompetenču attīstībai, lai sasniegtu šo noteikumu pielikumā minētos mērķus. 25. Atklāta projektu konkursa un atklātā projektu konkursā izvēlētā projekta (turpmāk – konkursā izvēlētais projekts) īstenošanai paredzētais programmas finansējuma apjoms noteikts šo noteikumu 3.3. apakšpunktā. 26. Atklātā projektu konkursā projektu var iesniegt augstākās izglītības iestādes, kuras īsteno izglītības programmas studiju virzienā "Izglītība, pedagoģija un sports". 27. Atklātā projektu konkursā tiek izraudzīts viens projekta īstenotājs, kurš īsteno konkursā izvēlēto projektu saskaņā ar līgumu par konkursā izvēlētā projekta īstenošanu (turpmāk – konkursa projekta līgums), kas tiek noslēgts starp programmas apsaimniekotāju un izraudzīto projekta īstenotāju. 29. Konkursā izvēlēto projektu īsteno saskaņā ar noslēgto konkursa projekta līgumu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 30. oktobrim. 30. Konkursā izvēlētā projekta īstenošanā ir atbalstāmas šādas darbības: 30.1. nozarē balstītas profesionālās tālākizglītības programmas izstrāde un īstenošana profesionālās izglītības skolotāja kvalifikācijas iegūšanai; 30.2. stipendiju nodrošināšana nozarē balstītas profesionālās tālākizglītības programmā uzņemtajām personām; 30.3. pedagoģiskā atbalsta konsultāciju satura sagatavošana par profesionālās izglītības mācību procesu jaunajiem profesionālās izglītības skolotājiem un konsultāciju īstenošana; 30.4. digitālas rokasgrāmatas izstrāde profesionālās izglītības skolotājiem par mācīšanās stratēģijām un mācību rezultātu sasniegšanu un rokasgrāmatas aktualizēšana; 30.5. pedagoģiskā atbalsta konsultāciju sagatavošana profesionālās izglītības skolotājiem izglītības iestādēs un uzņēmumos par mācīšanās stratēģijām un mācību rezultātu sasniegšanu profesionālajā izglītībā un konsultāciju īstenošana; 30.6. informācijas un publicitātes pasākumi, tai skaitā informatīvo kampaņu īstenošana, lai piesaistītu personas profesionālās izglītības skolotāja kvalifikācijas ieguvei; 30.7. projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana; 30.8. citi pasākumi, kas nodrošina šo noteikumu 24. punktā minēto mērķu un pielikumā noteikto rezultātu sasniegšanu. 31. Konkursā izvēlētā projekta īstenošanai ir attiecināmas šādas izmaksas: 31.1. projekta vadības un īstenošanas personāla, tai skaitā akadēmiskā personāla, atlīdzības izmaksas; 31.2. obligāto veselības pārbaužu izmaksas un speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas konkursā izvēlētā projekta personālam; 31.3. veselības apdrošināšanas izmaksas konkursā izvēlētā projekta personālam; 31.4. studiju procesa īstenošanas izmaksas; 31.5. stipendiju izmaksa šo noteikumu 30.1. apakšpunktā minētajā nozarē balstītas profesionālās tālākizglītības programmā uzņemtajām personām; 31.6. projekta īstenošanā iesaistīto personu iekšzemes un ārvalstu komandējumu (darba braucienu) izmaksas; 31.7. preču un pakalpojumu līguma izmaksas šo noteikumu 30. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, tai skaitā Latvijas un ārvalstu ekspertu izmaksas; 31.8. izmaksas mācību un profesionālās kompetences pilnveides pasākumu, komiteju, darba grupu, mācību un pieredzes apmaiņas braucienu un konferenču organizēšanai un īstenošanai, tai skaitā ekspertu, lektoru un moderatoru atlīdzības izmaksas, mācību maksa, telpu nomas maksa; 31.9. tulkošanas pakalpojumu izmaksas; 31.10. informācijas un publicitātes pasākumu, komunikācijas, reprezentācijas materiālu un rezultātu izplatīšanas pakalpojumu izmaksas; 31.11. netiešās attiecināmās izmaksas (tai skaitā izmaksas, kas saistītas ar telpu nomu, komunālajiem pakalpojumiem, kancelejas preču, aprīkojuma un programmatūras iegādi, un citas izmaksas, kas netieši saistītas ar konkursa projekta administrēšanu), kuras aprēķina kā vienotu likmi līdz 15 procentiem no šo noteikumu 31.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla atlīdzības izmaksām. 32. Konkursā izvēlētā projekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām, ir radušās pēc konkursa projekta līguma noslēgšanas un apmaksātas, nepārsniedzot šo noteikumu 29. punktā minēto termiņu, ir iekļautas konkursa projekta iesniegumā, ir apliecinātas ar izdevumus pamatojošiem dokumentiem un atbilst šādiem nosacījumiem: 32.1. ir samērīgas un nepieciešamas konkursā izvēlētā projekta īstenošanai un mērķa sasniegšanai, kā arī ir iekļautas apstiprinātajā konkursā izvēlētā projekta budžetā; 32.2. tās ir veiktas, ievērojot izmaksu lietderības, ekonomiskuma un efektivitātes principus; 32.3. tās ir veiktas, piemērojot attiecināmos normatīvos aktus par publiskiem iepirkumiem, īstenotas atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā; 32.4. ir nodrošināta atsevišķa datorizēta grāmatvedības uzskaite par finansējuma izlietojumu konkursā izvēlētajā projektā, nodalot veiktās izmaksas no pārējām izmaksām, un, ja konkursā izvēlētā projekta īstenotājs veic arī saimniecisko darbību, tiek nodrošināts, ka saimnieciskās darbības finansējums, izmaksas un ieņēmumi tiek uzskaitīti atsevišķi, nodrošinot šo izmaksu nodalīšanu. 33. Konkursā izvēlētajā projektā nav attiecināmas šādas izmaksas: 33.1. parāda procenti, maksa par aizdevuma apkalpošanu un nokavējuma nauda; 33.2. maksa par finanšu darījumiem un citas finansiālas izmaksas, izņemot izmaksas, kas saistītas ar kontiem, kurus pieprasa Finanšu ministrija vai maksājumu iestāde vai kuri noteikti programmas līgumā, vai konkursa projekta līgumā noteikto finanšu pakalpojumu izmaksas; 33.3. uzkrājumi zaudējumu segšanai vai iespējamo paredzamo saistību izpildei; 33.4. zaudējumi, kas radušies valūtas kursa svārstību dēļ, izņemot tos, kas radušies Šveices partneru iesaistes dēļ (ja attiecināms); 33.5. izdevumi par zemes iegādi; 33.6. pievienotās vērtības nodoklis, ja tas ir atgūstams saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā; 33.7. izmaksas, ko sedz no citiem avotiem; 33.8. naudas sodi, citi sodi saistībā ar atlīdzību vai citu kompensāciju, tostarp zaudētu peļņu, un tiesāšanās izdevumi, izņemot gadījumus, kad tiesvedība ir neatņemams un nepieciešams komponents atbalsta pasākuma rezultātu sasniegšanai; 33.9. pārmērīgi vai nepamatoti izdevumi. 34. Konkursā izvēlētā projekta īstenotājs projekta īstenošanai var piesaistīt projekta partneri, ja tas ir nepieciešams konkursā izvēlētā projekta mērķu un rezultātu sasniegšanai. Projekta partnera iesaistes nepieciešamību pamato konkursā izvēlētā projekta iesniegumā. 35. Ja konkursā izvēlētā projekta īstenošanas laikā sadārdzinās izmaksas vai tiek pārsniegts sākotnēji piešķirtais publiskā finansējuma apmērs, konkursā izvēlētā projekta īstenotājs to sedz no savā rīcībā esošajiem līdzekļiem. 36. Pēc līguma noslēgšanas ar programmas apsaimniekotāju konkursā izvēlētā projekta īstenotājs projekta īstenošanai var saņemt avansu līdz 30 % no konkursā izvēlētā projekta iesniegumā norādītā finansējuma apmēra. 37. Iepriekš noteiktā projekta partneri, kas ir profesionālās izglītības iestādes, konkursā izvēlētā projekta īstenotājs un konkursa projekta partneris īsteno ar saimniecisku darbību nesaistītu projektu, ievērojot šādus nosacījumus: 37.1. tiek īstenoti izglītības pasākumi, lai palielinātu personāla skaitu un paaugstinātu kvalifikāciju, ievērojot to, ka publiskā izglītība, kas tiek nodrošināta valsts izglītības sistēmas ietvaros un kas galvenokārt vai pilnībā ir valsts finansēta un uzraudzīta, nav saistīta ar saimniecisku darbību; 37.2. ieņēmumi no studējošo mācību maksas par studiju programmu apgūšanu un studiju kursu, studiju moduļu un profesionālās pilnveides programmu īstenošanu nepārsniedz 50 procentus no kopējiem izdevumiem studiju programmu un studiju kursu, studiju moduļu un profesionālās pilnveides programmu sagatavošanai un īstenošanai (attiecināms uz augstākās izglītības iestādēm). 38. Iepriekš noteiktā projekta ietvaros iepriekš noteiktā projekta īstenotājs pirms partnerības līguma noslēgšanas ar profesionālās izglītības iestādi, kura nav valsts vai pašvaldības dibināta profesionālās izglītības iestāde (ja attiecināms), bet atklāta projektu konkursa ietvaros programmas apsaimniekotājs – vienlaikus ar projektu iesniegumu vērtēšanu novērtē arī izglītības iestādes atbilstību saimnieciskās darbības veicēja pazīmēm, ņemot vērā izglītības iestādes gada ieņēmumu no saimnieciskās darbības un kopējo gada izdevumu proporciju, pamatojoties uz attiecīgās izglītības iestādes apliecinājumā sniegto informāciju par iestādes kopējiem gada izdevumiem un ieņēmumiem. Ja šī proporcija nepārsniedz 50 % no kopējiem gada izdevumiem, izglītības iestāde neatbilst saimnieciskās darbības veicēja pazīmēm. 39. Ja šo noteikumu 38. punktā minētajā novērtējumā iepriekš noteiktā projekta īstenotājs vai programmas apsaimniekotājs konstatē, ka izglītības iestāde atbilst saimnieciskās darbības veicēja pazīmēm, tas līdz partnerības līguma noslēgšanai pārliecinās, ka izglītības iestādes iesaistei projektā nav ietekmes uz konkurenci un tirdzniecību Eiropas Savienības iekšējā tirgū pēc kāda no šādiem kritērijiem: 39.1. izglītības programmas izglītības iestādē pārsvarā tiek īstenotas latviešu valodā; 39.2. vismaz 85 % no visiem izglītības iestādes izglītojamiem ir Latvijas iedzīvotāji; 39.3. augstākās izglītības iestāde neierindojas 500 pasaules labāko universitāšu sarakstā (attiecas tikai uz augstākās izglītības iestādēm). 40. Ja iepriekš noteiktā projekta un konkursa projekta īstenošanas laikā vai piecus gadus pēc tā noslēguma pārskata apstiprināšanas projekta aktivitātes neatbilst šo noteikumu 37., 38. un 39. punktā minētajiem nosacījumiem, iepriekš noteiktā projekta īstenotājam un konkursā izvēlētā projekta īstenotājam ir pienākums programmas apsaimniekotājam atmaksāt saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem. 41. Programmas apsaimniekotājam ir tiesības vienpusēji atkāpties no projekta līguma un konkursa projekta līguma (turpmāk šī punkta ietvaros – projekta līgums) šādos gadījumos: 41.1. projekta līguma īstenotājs nepilda projekta līguma nosacījumus, tai skaitā netiek ievēroti noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt projekta līguma nosacījumu izpildi; 41.2. projekta līgumā izveidotās vai iegādātās vērtības netiek izmantotas projektā paredzētajiem mērķiem; 41.3. projekta līguma īstenotāja pieļautā pārkāpuma dēļ ir iestājušies apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt programmas mērķa, tās iznākuma rādītāju vai rezultātu sasniegšanu; 41.4. citos gadījumos, kuri atrunāti projekta īstenošanas līgumā. 42. Projekta līguma īstenotājam ir tiesības vienpusēji izbeigt projekta līgumu, vismaz vienu mēnesi iepriekš rakstveidā paziņojot par to programmas apsaimniekotājam un atmaksājot visu saņemto projekta līdzfinansējumu. Ministru prezidente E. Siliņa
Izglītības un zinātnes ministre D. Melbārde Programmas "Spēcīgākas darba vidē balstītas mācības profesionālās izglītības un mācību pilnveidošanai Latvijā" rezultāta un iznākuma rādītāju sasniedzamās vērtības
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019.–2029. gada perioda programmas "Spēcīgākas darba ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||