Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
|
Ogres novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 30/2025 Ogrē 2025. gada 23. oktobrī Grozījumi Ogres novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošajos noteikumos Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums"APSTIPRINĀTS Izdoti saskaņā ar
Pašvaldību likuma 49. panta pirmo daļu un Izdarīt Ogres novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošajos noteikumos Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 2024, Nr. 2024/124A.8) šādus grozījumus: 1. izteikt 15. punktu šādā redakcijā: "15. Domē ir šādas pastāvīgās komitejas (turpmāk - komitejas): 15.1. Finanšu komiteja 23 locekļu sastāvā; 15.2. Sociālo un veselības jautājumu komiteja 23 locekļu sastāvā; 15.3. Izglītības, sporta un uzņēmējdarbības veicināšanas komiteja 23 locekļu sastāvā; 15.4. Kultūras komiteja 23 locekļu sastāvā; 15.5. Attīstības un infrastruktūras komiteja 23 locekļu sastāvā; 15.6. Ielu, ceļu un transporta jautājumu komiteja 23 locekļu sastāvā." 2. papildināt ar 39.60. apakšpunktu šādā redakcijā: "39.60. Interešu izglītības iestāde "Ogres novada Interešu izglītības iestāde"". Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks A. Krauja
Ogres novada
pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 30/2025 "Grozījumi Ogres
novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošajos
noteikumos Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības
nolikums""
|
|
Paskaidrojuma raksta sadaļa |
Norādāmā informācija |
|
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
I. Pašvaldību likuma 26. panta pirmā daļa nosaka, ka domes darbs notiek domes sēdēs un komiteju sēdēs. Atbilstoši Pašvaldību likuma 14. panta otrajai daļai komiteju skaitliskais sastāvs nosakāms pašvaldības nolikumā. 2025. gada 28. jūlijā Administratīvajā rajona tiesā saņemts pieteicēju Ogres novada pašvaldības domes deputātu Jāņa Siliņa, Kārļa Ansona, Ulda Skudras, Santas Ločmeles un Kārļa Avotiņa pieteikums un pagaidu aizsardzības lūgums par pienākuma uzlikšanu domei izdot lēmumu par domes komiteju sastāva noteikšanu, ar kuru tiktu nodrošinātas pieteicēju vienlīdzīgas un proporcionālas tiesības līdzdarboties domes pastāvīgo komiteju darbā. Ar Administratīvas rajona tiesas 2025. gada 15. augusta lēmumu pieteicēju lūgums par pagaidu noregulējuma noteikšanu apmierināts un domei uzlikts pienākums noteikt domes komiteju sastāvu, ar kuru tiktu nodrošinātas deputātu vienlīdzīgas un proporcionālas tiesības līdzdarboties domes pastāvīgo komiteju darbā. Administratīvās rajona tiesas kā pirmās instances tiesas lēmums satur pagaidu noregulējumu attiecībā uz deputātu skaitu komitejās. Attiecībā uz to Administratīvā apgabaltiesa savā 2025. gada 2. oktobra lēmumā nekonstatē, ka Administratīvās rajona tiesas 2025. gada 15. augusta lēmums varētu jebkādā veidā ierobežot domes Pašvaldību likuma 15. panta trešajā daļā noteiktās tiesības komiteju veidošanā, bet tas norāda uz nepieciešamību pārveidot komiteju sastāvu tā, lai neviens deputāts netiktu diskriminēts. 2025. gada pašvaldību vēlēšanās vēlētāji uzticēja 23 ievēlētajiem deputātiem pārstāvēt sabiedrības intereses Ogres novada administratīvajā teritorijā. Ja komiteju sastāvos piedalītos visi deputāti, sabiedrība varētu būt droša, ka lēmumu sagatavošanā tiek ņemts vērā visu vēlētāju intereses, ne tikai atsevišķu personu intereses. Tas stiprinātu sabiedrības uzticēšanos pašvaldības komiteju darbam un viennozīmīgi mazinātu risku, ka komitejas tiktu uztvertas kā "slēgtas" vai šauras grupas. Ogres novada pašvaldības domes saistošo noteikumu "Grozījumi Ogres novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošajos noteikumos Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums"" (turpmāk - noteikumi) izstrādes mērķis ir nodrošināt efektīvāku Ogres novada pašvaldības pārvaldību, palielinot visu pastāvīgo komiteju sastāvu līdz 23 deputātiem, tādējādi pilnībā novēršot jebkādas šaubas par deputātu vienlīdzīgu un proporcionālu pārstāvniecību. Palielinot komiteju sastāvu līdz visiem deputātiem, tiek nodrošināts labāk izdiskutēts un sabiedrībai atvērtāks lēmumu sagatavošanas process. Šādi tiek novērsta situācija, kad atsevišķi deputāti nevar savlaicīgi ietekmēt lēmumu sagatavošanu izskatīšanai domes sēdēs. Līdz ar to noteikumi paredz izmaiņas komiteju skaitliskajā sastāvā, īpaši akcentējot deputātu vienlīdzīgas tiesības pārstāvēt savu vēlētāju un Ogres novada iedzīvotāju intereses un to atbilstību kopējām sabiedrības vajadzībām. Ņemot vērā, ka jau šobrīd deputāti aktīvi iesaistās gandrīz visu komiteju darbā, arī to komiteju darbībā, kuru sastāvā viņi nav ievēlēti, tad šādu izmaiņu veikšana ne tikai sekmēs pašvaldības darba efektivitāti un pieejamību iedzīvotājiem, bet arī atbildīs faktiskajai komiteju darba norisei šobrīd. Līdz ar to Ogres novada pašvaldības domes darbs kļūs saprotamāks, iekļaujošāks un efektīvāks, novēršot jebkāda veida iespējamās domstarpības par deputātu tiesībām darbam komiteju darbā. Komiteju sastāva palielināšana ir tiešs risinājums tiesas norādītajai problēmai par vienlīdzīgu un proporcionālu deputātu līdzdalību. Tas mazina risku, ka dome nākotnē atkal nonāks tiesvedībā. II. Ar Ogres novada pašvaldības domes 2025. gada 25. septembra lēmumu "Par Ogres novada pašvaldības interešu izglītības iestādes dibināšanu" (sēdes protokola izraksts Nr. 7, 30.) izveidota Ogres novada pašvaldības interešu izglītības iestāde "Ogres novada Interešu izglītības iestāde". Ņemot vērā minēto, ir nepieciešams papildināt pašvaldības nolikuma 39. punktu, lai tajā iekļautu visas pašvaldības domes izveidotās iestādes un to struktūrvienības. Līdz ar to grozījumi paredz papildināt Ogres novada pašvaldības nolikums ar 39.60. apakšpunktu, iekļaujot tajā interešu izglītības iestādi "Ogres novada Interešu izglītības iestāde". |
|
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu |
Noteikumiem nav fiskālas ietekmes uz pašvaldības budžetu, jo tas iekļaujas pašvaldībām administratīvajām izmaksām paredzētajā finansējumā. Savukārt ietekme uz pašvaldības budžetu saistībā ar interešu izglītības iestādi "Ogres novada Interešu izglītības iestāde" dibināšanu vērtēta, domei 2025. gada 25. septembrī pieņemot lēmumu "Par Ogres novada pašvaldības interešu izglītības iestādes dibināšanu" (sēdes protokola izraksts Nr. 7, 30.). |
|
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci |
Noteikumiem paredzama pozitīva sociālā ietekme, jo tie mērķtiecīgi veicina domes deputātu, tātad arī viņu vēlētāju iesaisti pašvaldības lēmumu pieņemšanā un stiprina iedzīvotāju piederības sajūtu vietējai pārvaldei. Vienlaikus noteikumiem nav tiešas ietekmes uz vidi, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā vai konkurenci. Grozījumi Ogres novada pašvaldības nolikumā skar pašvaldības domes iekšējo pārvaldes struktūru un organizatoriskos jautājumus, līdz ar to tie neietekmē uzņēmējdarbības vidi vai ekonomiskos procesus pašvaldības teritorijā, kā arī nerada ierobežojumus vai priekšrocības konkrētiem tirgus dalībniekiem. Palielinot līdzdalību, deputāti kļūst atbildīgāki pret sabiedrību, jo lēmumu tapšanas procesā deputātu iesaiste kļūst atklātāka. Dibinot interešu izglītības iestādi "Ogres novada Interešu izglītības iestāde", tiek veicināta plašākas izglītības iespējas un to pieejamība novada iedzīvotājiem. |
|
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām |
Noteikumiem nav tiešas ietekmes uz administratīvajām procedūrām vai izmaksām. Tiek saglabāti esošie sabiedrības līdzdalības mehānismi un pieejas, tādējādi netiek ieviesti jauni pienākumi vai administratīvā sloga pieaugumi dažādām sociālajām grupām. Izmaiņas būtiski nepalielina kopējo administratīvo slogu, bet vērstas uz pārvaldības efektivitātes uzlabošanu. |
|
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
Noteikumi izstrādāti atbilstoši Pašvaldību likuma 14. panta otrās daļas nosacījumiem. Tāpat noteikumi atbilst Satversmes 101. pantā nostiprinātajām tiesībām ievēlētajiem deputātiem piedalīties pašvaldības darbā pilnvērtīgi un bez nepamatotiem ierobežojumiem. Grozījumi komiteju sastāvā stiprina Ogres novada pašvaldības pārvaldes caurskatāmību, jo visiem deputātiem tiek nodrošinātas vienādas iespējas piedalīties visos domes lēmumu sagatavošanas procesos. Šādas izmaiņas atbilst arī labas pārvaldības principam, kas nosaka publiskai personai lēmumus pieņemt pēc iespējas plašākā pārstāvju līdzdalībā un argumentētā diskusijā. Tas ļauj deputātiem atbildīgāk izpildīt vēlētājiem dotos solījumus, jo nav šaubu par viņu pieeju pieņemtajiem lēmumiem. Savukārt ietekme uz pašvaldības funkcijām saistībā ar interešu izglītības iestādi "Ogres novada Interešu izglītības iestāde" dibināšanu vērtēta, domei 2025. gada 25. septembrī pieņemot lēmumu "Par Ogres novada pašvaldības interešu izglītības iestādes dibināšanu" (sēdes protokola izraksts Nr. 7, 30.). |
|
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu |
Noteikumu izpildi nodrošinās pašvaldības administrācija, izmantojot jau iepriekš budžetā plānotos finanšu resursus. |
|
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana |
Noteikumi ir atbilstoši iecerētā mērķa sasniegšanai un satur tikai tādus risinājumus, kas ir nepieciešami šī mērķa īstenošanai. Noteikumu tiesiskā regulējuma ietvaros izvēlētie līdzekļi ir leģitīmi, un paredzētā rīcība ir samērīga, atbilst augstāka juridiskā spēka tiesību normām, tostarp Administratīvas rajona tiesas 2025. gada 15. augusta lēmumam un Ogres novada pašvaldības domes 2025. gada 25. septembrī pieņemtajam lēmumam "Par Ogres novada pašvaldības interešu izglītības iestādes dibināšanu" (sēdes protokola izraksts Nr. 7, 30.). Ar noteikumiem tiek īstenots pašvaldības pienākums nodrošināt demokrātisku pārvaldību un iedzīvotāju līdzdalību, izmantojot efektīvākos un situācijai atbilstošākos pārvaldības līdzekļus. |
|
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām |
Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai no 2025. gada 6. oktobra līdz 2025. gada 21. oktobrim publicēts Ogres novada pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē ogresnovads.lv. Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai noteiktajā laika periodā Ogres novada pašvaldībā saņemts 1 (viens) Ogres novada Izglītības pārvaldes priekšlikums un 7 (septiņi) viedokļi, kas pašvaldības elektroniskajā dokumentu vadības sistēmā "Namejs" reģistrēti ar šādiem numuriem: 2-4.2/3003 (saņemts 08.10.2025.); 2-4.1/5576 (saņemts 10.10.2025.); 2-4.2/3060 (saņemts 14.10.2025.); 2-4.2/3073 (saņemts 15.10.2025.); 2-4.2/3078 (saņemts 15.10.2025.); 2-4.2/3087 (saņemts 16.10.2025.); 2-4.2/3128 (saņemts 20.10.2025.). Ogres novada Izglītības pārvalde lūdz papildus iekļaut grozījumu, papildinot pašvaldības nolikumu ar 39.60. apakšpunktu, lai iekļautu pašvaldības dibināto interešu izglītības iestādi atbilstoši Ogres novada pašvaldības domes 2025. gada 25. septembra lēmumam "Par Ogres novada pašvaldības interešu izglītības iestādes dibināšanu" (sēdes protokola izraksts Nr. 7, 30.). Ogres novada Izglītības pārvaldes priekšlikums ņemts vērā un iekļauts saistošo noteikumu "Grozījumi Ogres novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošajos noteikumos Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums"" redakcijā. Ogres novada pašvaldībā augstāk minētie sabiedrības viedokļi pievienoti pie šī paskaidrojuma raksta, nepārnesot tajos pausto viedokli uz paskaidrojuma raksta saturu, lai nodrošinātu to objektīvāku un ērtāku pārskatāmību. Ņemot vērā, ka Ogres novada pašvaldībā saņemtajos sabiedrības viedokļos pausts ir vienāds vai satur līdzīga satura iebildumus, pašvaldība paskaidrojuma rakstā sniedz kopēju izvērtējumu par šiem jautājumiem. 1. Izstrādātie grozījumi ir mēģinājums apiet likumu un Administratīvās rajona tiesas 2025. gada 15. augusta lēmumu Pašvaldību likuma 39. panta otrā daļa nosaka, ka dome izveido finanšu komiteju, attīstības komiteju un komitejas, kuru kompetencē ir sociālie, izglītības un kultūras jautājumi. Dome var izveidot arī citas komitejas. Savukārt Pašvaldību likuma 14. panta otrā daļa nosaka, ka komitejas, to kompetenci un skaitlisko sastāvu nosaka pašvaldības nolikumā. Komitejas locekļu skaits nedrīkst būt mazāks par trim. Katrs deputāts ir vismaz vienas komitejas loceklis. Pašvaldību likuma 15. pants paredz pašvaldības domes tiesības veikt komiteju sastāva izmaiņas. Arī attiecībā uz to Administratīvā apgabaltiesa savā 2025. gada 2. oktobra lēmumā nekonstatē, ka Administratīvās rajona tiesas 2025. gada 15. augusta lēmums varētu jebkādā veidā ierobežot domes Pašvaldību likuma noteiktās tiesības komiteju veidošanā, bet tas norāda uz nepieciešamību pārveidot komiteju sastāvu tā, lai neviens deputāts netiktu diskriminēts. No minētajām likuma normām un Administratīvās apgabaltiesas lēmuma secināms, ka nav ierobežotas domes tiesības attiecībā uz pagaidu noregulējuma laiku pieņemt lēmumu par jaunu komiteju veidošanu vai komiteju skaita sastāva izmaiņām. Domei ir rīcības brīvība izvēlēties tiesiski drošāko veidu, kā novērst nevienlīdzību. Līdz šim domes komiteju sastāvi bija ierobežoti (13 vai 6 locekļu sastāvā). Lai nodrošinātu vienlīdzīgas deputātu tiesības iedzīvotāju interešu pārstāvniecībai domē, ir sagatavoti grozījumi Ogres novada pašvaldības nolikumā, palielinot katras pastāvīgās komitejas sastāvu līdz 23 deputātiem. 2. Komiteju darba efektivitātes un darba kvalitātes zudums Sabiedrības iebildumos paustas bažas, ka, visiem deputātiem piedaloties komitejās, tiks zaudēta darba efektivitāte. Pašvaldību likuma 26. panta pirmā daļa nosaka, ka domes darbs notiek domes sēdēs un komiteju sēdēs. Izvērtējot komitejām noteikto kompetenci, secināms, ka faktiski komitejas gatavo domes lēmuma projektus izskatīšanai domes sēdē vai piedalās pašvaldības iestāžu vai speciālistu sagatavoto un komitejās iesniegto domes lēmumu projektu izskatīšanā virzīšanai uz domes sēdi lēmuma pieņemšanai. Komiteja ir tā domes institūcija, kas pieņem lēmumu par jautājuma virzīšanu lēmuma pieņemšanai pašvaldības domei vai atgriešanu tā sagatavotājam precizēšanai. Savukārt domes sēdēs deputāti piedalās jau gala lēmuma pieņemšanā par komitejas virzīto domes lēmuma projektu. No minētā izriet, ka, nosakot komiteju skaitlisko sastāvu 13 un 6 vai citādu skaitlisko sastāvu, faktiski atsevišķiem deputātiem tiek ierobežotas tiesības piedalīties komiteju darbā jeb domes lēmumu projektu sākotnējā izskatīšanā un sagatavošanā, bet gan tikai pie gala lēmuma pieņemšanas. Plašāka deputātu līdzdalība neietekmē gala lēmuma pieņemšanas kvalitāti, bet, gluži pretēji, nodrošina plašāku pārstāvniecību un pārskatāmību jau domes lēmuma projekta sākotnējā izskatīšanas darbā. Turklāt pašreizējā domes deputātu prakse rāda, ka daudzi deputāti jau piedalās citu komiteju darbā, līdz ar to pilna deputātu iesaiste tikai formalizē faktisko situāciju, nevis rada jaunu administratīvo slogu. Ņemot vērā minēto, secināms, ka pašvaldībai ir pienākums nodrošināt vienlīdzīgu un nediskriminējošu deputātu līdzdalību komiteju un domes sēžu darbā, un sagatavotie grozījumi Ogres novada pašvaldības nolikumā ir efektīvākais veids, kā pilnībā izpildīt tiesas noteikto pagaidu noregulējumu un izvairīties no turpmākas tiesvedības, vienlaikus nodrošinot vienlīdzīgas deputātu tiesības piedalīties pašvaldības domes un komiteju darbībā. Pilna deputātu iesaiste pilnībā izslēdz iespēju, ka kādam deputātam tiek liegta dalība vai samazinātas tiesības darbā ar domes lēmumu sagatavošanu. Tādējādi dome izpilda tiesas nolēmumu maksimāli pilnā apjomā. Proporcionalitāte nenozīmē, ka daļai deputātu ir vairāk tiesību piedalīties komiteju darbā. Tieši pretēji - pilnīga līdzdalība visiem deputātiem ir visaugstākā proporcionalitātes forma, jo neviens netiek izslēgts no tiesībām tikt ievēlētam komiteju sastāvā. Sabiedrības ieteiktais komiteju sadalījums (6-11) faktiski atjaunotu nevienlīdzības risku, kuru tiesa lūdza novērst. 3. Netiek ievērots LPS rokasgrāmatā (2021. gads) noteiktais, ka locekļu skaits komitejās nedrīkst būt mazāks par trim un nedrīkst pārsniegt pusi no pašvaldības domes deputātu kopskaita, izņemot finanšu komiteju, kur locekļu skaits var būt lielāks Likuma "Par pašvaldībām" (kas zaudēja spēku ar 01.01.2023.) 54. panta otrā daļa noteica, ka komitejas locekļu skaits nedrīkst būt mazāks par trijiem. Komitejas locekļu skaits nedrīkst pārsniegt pusi no domes deputātu kopskaita, izņemot finanšu komiteju. 08.10.2020. tika pieņemts likums "Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"", kas paredzēja izslēgt 54. panta otrās daļas otro teikumu. No minētā secināms, ka līdz ar 08.10.2020. grozījumiem likumā "Par pašvaldībām" likumdevējs bija atteicies ierobežot domes tiesības noteikt domes komiteju locekļu maksimālo skaitu (nedrīkst pārsniegt pusi no domes deputātu kopskaita). Šie grozījumi stājās spēkā 02.11.2020. Pašvaldību likums, kas ir spēkā no 01.01.2023., nenosaka maksimālo komiteju locekļu skaitu, bet nosaka tikai minimālo locekļu skaitu - komitejas locekļu skaits nedrīkst būt mazāks par trim. Līdz ar to secināms, ka spēkā esošajā Pašvaldību likumā: • nav aizlieguma, ka komitejā var piedalīties visi deputāti; • domei ir tiesības pieņemt organizatorisku lēmumu, kas labāk nodrošina vienlīdzīgu līdzdalību un pārredzamību. Tāpēc biedrības un iedzīvotāju argumenti, kas balstīti uz LPS 2021. gada rokasgrāmatas ieteikumos minēto, nav atbilstoši spēkā esošajam tiesiskajam regulējumam, turklāt tiem ir tikai ieteikuma raksturs un nevar būt pamats iebildumu apmierināšanai. 4. Pašvaldības nolikums bieži tiek mainīts Sabiedrības iebildumos norādīts, ka pašvaldības nolikums tiek bieži mainīts. Tomēr šis apgalvojums neatbilst faktiskajai situācijai. Pēc novadu administratīvi teritoriālās reformas 2021. gadā, kad tika apvienoti Ikšķiles, Ogres, Ķeguma un Lielvārdes novadi, izveidot jaunu Ogres novadu, 2021. gada 1. jūlija tika izdoti saistošie noteikumi Nr. 12/2021 "Ogres novada pašvaldības nolikums" (apstiprināti ar Ogres novada pašvaldības domes 2021. gada 1. jūlija lēmumu (sēdes protokola izraksts Nr. 2; 3.)). 2023. gada 1. janvārī stājoties spējā jaunajam Pašvaldību likumam, visām pašvaldībām bija pienākums izvērtēt uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību šim likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši šajā likumā ietvertajam pilnvarojumam. Līdz jaunu saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam bija piemērojami uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdotie saistošie noteikumi, ciktāl tie nebija pretrunā ar šo likumu. Ņemot vērā minēto, Ogres novada pašvaldība 2024. gada 27. jūnijā pieņēma jaunus saistošos noteikumus Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums". Laika periodā no 2021. gada 1. jūlija līdz pat šim brīdim šie ir tikai otrie grozījumi, kas tiek veikti jaunizveidotās Ogres novada pašvaldības nolikumā. Savukārt šie grozījumi ir nepieciešami, lai izpildītu tiesas nolēmumu maksimāli ievērojot visu domes deputātu vienlīdzīgas tiesības darboties domes un komiteju darbā, kā arī veiktu papildināju atbilstoši Ogres novada pašvaldības domes 2025. gada 25. septembrī pieņemtajam lēmumam "Par Ogres novada pašvaldības interešu izglītības iestādes dibināšanu" (sēdes protokola izraksts Nr. 7, 30.). Ņemot vērā minēto secināms, ka Pašvaldības nolikums netiek bieži mainīts. Tieši pretēji, pašvaldība nodrošina tā pastāvību, bet grozījumus veic pārdomāti, izsvērti, ar mērķi uzlabot pašvaldības darbu. Kopsavilkums: Izvērtējot sabiedrības iesniegtos viedokļus un priekšlikumus, dome konstatē, ka tie nesniedz jaunus tiesiskus vai faktiskus apstākļus, kas mainītu sagatavoto saistošo noteikumu "Grozījumi Ogres novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošajos noteikumos Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums"" nepieciešamību un būtību. Piedāvātie grozījumi Ogres novada pašvaldības nolikumā nodrošina deputātu vienlīdzīgu un nediskriminējošu līdzdalību komiteju darbā, pilnībā izpildot tiesas noteikto pagaidu noregulējumu un atbilstību Pašvaldību likumam. Līdz ar to sabiedrības iebildumi tiek noraidīti kā nepamatoti. |
Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks A. Krauja