Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta rīkojums Nr. 666

Rīgā 2025. gada 14. oktobrī (prot. Nr. 43 19. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 25. janvāra rīkojumā Nr. 44 "Par 2.1.2.1.i. investīcijas projekta "E-lietas programma - izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide - 2. posms" pases un centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu"

Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 25. janvāra rīkojumā Nr. 44 "Par 2.1.2.1.i. investīcijas projekta "E-lietas programma - izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide - 2. posms" pases un centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 20. nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā:

"1. Apstiprināt 2.1.2.1.i. investīcijas projekta "E-lietas programma - izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide - 2. posms" (turpmāk - projekts) pasi (1. pielikums) un centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojuma "Centralizētas elektroniskas datu apmaiņas, lietotāju pārvaldības un klientu pašapkalpošanās iespēju nodrošināšana E-lietas platformā" attīstības plānu (2. pielikums), kā arī projekta izmaksas - Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna finansējumu 7 238 630 euro apmērā (bez pievienotās vērtības nodokļa) un valsts budžeta finansējumu 1 426 598 euro apmērā pievienotās vērtības nodokļa segšanai."

2. Izteikt 2. punktu šādā redakcijā:

"2. Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai uzaicināt projekta iesniedzēju iesniegt projekta iesniegumu Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.2.1.i. investīcijas "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" ietvaros."

3. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums).

4. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums).

Ministru prezidente E. Siliņa

Tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere

 

Tieslietu ministrijas iesniegtajā redakcijā

1. pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 14. oktobra
rīkojumam Nr. 666

"1. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 25. janvāra
rīkojumam Nr. 44

2.1.2.1.i. investīcijas projekta "E-lietas programma - izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide - 2. posms" pase

1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu

1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu (institūcija) Tiesu administrācija
1.2. Projekta īstenošanas partneri Projekta īstenošanas partneri:

1. Ieslodzījuma vietu pārvalde

2. Valsts probācijas dienests

3. Latvijas Republikas prokuratūra

4. Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs

5. SIA "Tiesu namu aģentūra" (TNA)

2. Saistīto projektu programma

2.1. Programmas nosaukums E-lietas programma.

Programmas virsmērķis: sabiedriskās kārtības un drošības procesu, pirmstiesas un tiesvedības procesu, kā arī nolēmumu izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā E-lietas attīstība.

Projekts "E-lietas programma - izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide - 2. posms"

2.2. Saistība ar citiem projektiem Īstenošanā esoši projekti:

1. Latvijas Republikas prokuratūras īstenotais projekts "Prokuratūras informācijas sistēmas attīstība - E-lietas 2. posms" (Nr. 2.1.2.1.i.0/2/23/I/CFLA/001) AF finansējums, 2023. gada I ceturksnis-2026. gada I ceturksnis.

2. Iekšlietu ministrijas Informācijas centra īstenotais projekts "Tehniskā nodrošinājuma un digitālo risinājumu ieviešana izmeklēšanas procesa efektīvai darbībai, sabiedriskās kārtības un drošības monitoringa uzlabošanai" (Nr. 2.1.1.1.i.0/1/23/I/VARAM/009).
E-lietas programmas ietvaros tiek īstenota Kriminālprocesa informācijas sistēmas
(E-KRASS) izstrādes un ieviešanas 1. kārta, AF finansējums, 2023. gada I ceturksnis-2026. gada I ceturksnis.

Īstenotie projekti:

1. Tiesu informatīvās sistēmas attīstība - ERAF, 15.03.2018.-30.11.2021. (Nr. 2.2.1.1/17/I/013)

2. Prokuratūras informācijas sistēmas attīstība - ERAF, 16.03.2018.-30.11.2021. (Nr.2.2.1.1/17/I/010)

3. Probācijas klientu uzskaites sistēmas pilnveidošana - ERAF, 23.04.2018.-30.11.2021. (Nr.2.2.1.1/17/I/011)

4. Ieslodzījuma vietu pārvaldes informācijas sistēmas pilnveidošana - ERAF, 03.2018.-30.11.2021. (Nr.2.2.1.1/17/I/012)

5. Jaunās paaudzes Integrētā iekšlietu informācijas sistēma 2 - ERAF finansējums, 14.04.2020.-13.04.2023. (Nr. 2.2.1.1/19/I/010)

Finansējuma saņēmējs apliecina, ka nepastāv dubultā finansējuma risks ar īstenošanā esošajiem un īstenotajiem projektiem, kuru ietvaros tika izstrādāti vai attīstīti IKT risinājumi un koplietošanas pakalpojumi vai kuriem tiek plānota turpmāka attīstība

3. Projekta mērķis un galvenie ieguvumi

3.1. Projekta mērķis un galvenais saturs Esošo E-lietas platformas koplietošanas risinājumu pilnveidošana un jaunu E-lietas platformas koplietošanas risinājumu izstrāde. Pilnveidojumu ietvaros tiks pilnveidota standartizēta pieeja datu apmaiņai starp tajā iekļautajām informācijas sistēmām, nodrošināti papildu tehniskie risinājumi, lai standartizētu un atvieglotu institūciju darbu ar E-lietu, kā arī pilnveidots un paplašināts sabiedrībai pieejamo elektronisko pakalpojumu klāsts
3.2. Projekta pamatojums (aktualitāte/nepieciešamība/ risināmā problēma) Projekts paredz pilnveidot elektronisko lietu pirmstiesas, tiesvedības un nolēmumu izpildes procesos, nodrošinot informācijas pieejamību elektroniskajā vidē visiem procesā iesaistītajiem dalībniekiem.

Paredzēts pilnveidot pirmstiesas, tiesvedības un nolēmumu izpildes elektronisko procesu, kas ļaus samazināt gan pirmstiesas, gan tiesvedības termiņus, nodrošināt informācijas pieejamību un atklātību. Pilnveidojumu pamata mērķis ir padarīt administratīvo procesu, civilprocesu, kriminālprocesu, administratīvo pārkāpumu procesu un nolēmumu izpildes procesu ātrāku, lētāku, efektīvāku, caurskatāmāku un drošāku.

Risināmās problēmas:

1. Pirmstiesas, tiesvedības un nolēmumu izpildes procesos lietas dalībniekiem nepietiekamā apjomā nodrošināta piekļuve visiem elektroniskās lietas datiem.

2. Pirmstiesas, tiesvedības un nolēmumu izpildes procesos nepietiekami nodrošināta automatizēta un strukturēta elektronisko datu apmaiņa starp institūcijām.

3. Pirmstiesas, tiesvedības un nolēmumu izpildes procesu ietvaros nepietiekami nodrošinātas elektroniskas saziņas/pieteikumu iesniegšanas un citu pakalpojumu pieejamības iespējas no publiskā E-lietas portāla.

4. E-lietas platformā integrētās informācijas sistēmas nenodrošina visu nepieciešamo atbalsta funkcionalitāti elektronisku datu apmaiņai pirmstiesas, tiesvedības un nolēmumu izpildes procesos.

5. E-lietas platforma nenodrošina visus nepieciešamos tehnoloģiskos risinājumus pilnvērtīgai elektronisku un strukturētu datu apmaiņai un pieejamībai pirmstiesas, tiesvedības un nolēmumu izpildes procesos.

6. Ieslodzītajām personām pašlaik netiek nodrošināta iespēja piekļūt elektroniskās lietas datiem

3.3. Projekta ieguvumi1 Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs2 Vērtība Sasniegšanas laiks (gads)
3.3.1. Ieguvums institūcijām, nozarei:

palielināts E-lietas platformas lietotāju (institūciju) skaits, kuri nodrošinās elektronisku datu apmaiņu starp informācijas sistēmām.

Papildus ieguvums ir vienotas valsts infrastruktūras izmantošana šo sistēmu uzturēšanai, nodrošinot to darbību atbilstoši centralizētās pārvaldības un drošības prasībām Tiesu namu aģentūras infrastruktūrā.

Ieguvuma mērīšanas metode - esošo E-lietas platformas lietotāju (institūciju) informācijas sistēmu skaita palielinājums attiecībā pret esošo E-lietas platformas lietotāju skaitu

Mērāmais rādītājs - jaunu lietotāju (institūciju) informācijas sistēmu skaits, kuri nodrošinās elektronisku datu apmaiņu E-lietas platformā, pret esošo lietotāju skaitu, kuri ir integrēti E-lietas platformā

Sākotnējā vērtība - 4 institūciju 4 informācijas sistēmas

4 institūciju 6 informācijas sistēmas 2026. gada I ceturksnis
3.3.2. Ieguvums institūcijām, nozarei:

palielināts elektroniskā formā reģistrēto lietu materiālu skaits E-lietas platformā

Ieguvuma mērīšanas metode - elektronizēto lietas materiālu skaita palielinājums attiecībā pret pašlaik E-lietas platformā reģistrēto lietu materiālu skaitu

Mērāmais rādītājs - elektronizēto lietas materiālu apjoms, kuri tiks publicēti E-lietas platformā, pret pašlaik E-lietas platformā reģistrēto lietu materiālu apjomu (procentos)

Sākotnējā vērtība - E-lietas platformā reģistrēto elektroniskās lietas materiālu skaits - 9 475 542

10 425 542 materiāli (pieaugums par 10 %) 2026. gada I ceturksnis
3.3.3. Ieguvums sabiedrībai:

nodrošināta piekļuve elektroniskai lietai ieslodzītajiem un citām personām

Ieguvuma mērīšanas metode - to lietotāju apjoma palielinājums, kuri var piekļūt elektroniskajai lietai E-lietas platformā

Mērāmais rādītājs - to lietotāju apjoms, kuri var piekļūt elektroniskajai lietai, pret kopējo ieslodzīto un citu personu apjomu, kuri ir lietas dalībnieki (procentos)

Sākotnējā vērtība - 1 % lietotāju, kuri var piekļūt elektroniskajai lietai

20 % 2026. gada I ceturksnis

4. Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem

4.1. Atveseļošanas fonda plāna finansējums (kopā) 4.2. Plānotais pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā segšana3, un avansa apmērs, ja plānots to pieprasīt4
7 238 630 EUR 1 426 598 EUR Avansa maksājuma apmērs, ja tiks pieprasīts
       
Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums Izmaksu apmērs (indikatīvi) Maksimālais apmērs5 Darbības iznākums
4.3. Tiesu administrācija: 4 918 760 EUR 5 118 760 EUR* Tiks veikti papildinājumi TIS, VKR, VNJPR, E-lietas platformā
1. Esošo E-lietas platformas koplietošanas risinājumu pilnveidošana (600 000 EUR) (650 000 EUR)*
2. Jaunu E-lietas platformas koplietošanas risinājumu izstrāde (300 000 EUR) (350 000 EUR)*
3. Tiesu informatīvās sistēmas (TIS) pilnveide (3 311 322 EUR) (3 311 322 EUR)
4. E-lietas portāla attīstība (407 438 EUR) (457 438 EUR)*
5. Valsts nodrošinātas juridiskās palīdzības reģistra (VNJPR), Valsts kompensācijas reģistra (VKR) un datu apmaiņas E-lietas platformā pilnveide (300 000 EUR) (350 000 EUR)*
4.4. Projekta vadības un administrēšanas, programmas īstenošanas koordinēšanas un publicitātes pasākumu izmaksas 880 000 EUR 930 000 EUR* Tiks nodrošinātas projekta vadības un administrēšanas, programmas īstenošanas koordinēšanas aktivitātes un publicitātes pasākumi
4.5. Valsts probācijas dienests:

Valsts probācijas dienesta Probācijas klientu uzskaites sistēmas (PLUS) un datu apmaiņas E-lietas platformā pilnveide

503 554 EUR 503 554 EUR Tiks veikti papildinājumi PLUS
4.6. Ieslodzījuma vietu pārvalde:

IIS un datu apmaiņas E-lietas platformā pilnveide

760 083 EUR 760 083 EUR Tiks veikti papildinājumi IIS
4.7. Tieslietu sektora kibernoturības stiprināšana - centralizēta drošības uzraudzība 176 233 EUR 176 233 EUR Tiks uzlabota drošības un incidentu pārraudzība

5. Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā

5.1. Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi

Skaits IKT risinājuma nosaukums Īss apraksts6 Valsts mākonī (jā/nē) Termiņš IKT risinājumu attīstības saskaņošanai7 (gads, ceturksnis) Termiņš ieviešanai produkcijā (gads, ceturksnis) Risinājuma lietotāji (skaits)
6 5.1.1. E-lietas platforma E-lietas platformas funkcionālie papildinājumi, jaunu koplietošanas risinājumu izstrāde un ieviešana

Infrastruktūras pakalpojuma sniedzējs - atbilstoši TNA migrācijas plānam

saskaņots - 17.04.2023. VARAM atzinums Nr.11-1/2221);

saskaņoti izmaiņu pieprasījumi 04.09.2025. VARAM atzinums Nr. 11-1/4302

2026. gada I ceturksnis 21 812
5.1.2. Tiesu informatīvā sistēma TIS funkcionālie pilnveidojumi, lai nodrošinātu un pilnveidotu sistēmā pieejamo datu apmaiņu E-lietas platformā, ieviesto koplietošanas risinājumu izmantošanas un attīstības aktivitātes

Infrastruktūras pakalpojuma sniedzējs - atbilstoši TNA migrācijas plānam

saskaņots - 17.04.2023. VARAM atzinums Nr.11-1/2221) 2026. gada I ceturksnis 2682
5.1.3. Ieslodzīto informācijas sistēma IIS funkcionālie pilnveidojumi, lai nodrošinātu un pilnveidotu sistēmā pieejamo datu apmaiņu E-lietas platformā, ieviesto koplietošanas risinājumu izmantošanas un attīstības aktivitātes

Infrastruktūras pakalpojuma sniedzējs - atbilstoši TNA migrācijas plānam

saskaņots -17.04.2023. VARAM atzinums Nr.11-1/2221);

saskaņoti izmaiņu pieprasījumi 04.09.2025. VARAM atzinums Nr. 11-1/4302

2026. gada I ceturksnis 921
5.1.4. Probācijas klientu uzskaites sistēma PLUS funkcionālie pilnveidojumi, lai nodrošinātu un pilnveidotu sistēmā pieejamo datu apmaiņu E-lietas platformā, ieviesto koplietošanas risinājumu izmantošanas un attīstības aktivitātes

Infrastruktūras pakalpojuma sniedzējs - atbilstoši TNA migrācijas plānam

saskaņots -17.04.2023. VARAM atzinums Nr.11-1/2221);

saskaņoti izmaiņu pieprasījumi 04.09.2025. VARAM atzinums Nr. 11-1/4302

2026. gada I ceturksnis 370
5.1.5. Valsts nodrošinātas juridiskās palīdzības reģistrs VNJPR funkcionālie pilnveidojumi, lai nodrošinātu sistēmā pieejamo datu apmaiņu E-lietas platformā, ieviesto koplietošanas risinājumu izmantošanas un attīstības aktivitātes

Infrastruktūras pakalpojuma sniedzējs - atbilstoši TNA migrācijas plānam

saskaņots - 13.04.2023. VARAM atzinums Nr.11-1/2221 2026. gada I ceturksnis 700
5.1.6. Valsts kompensācijas reģistrs VKR funkcionālie pilnveidojumi, lai nodrošinātu sistēmā pieejamo datu apmaiņu E-lietas platformā, ieviesto koplietošanas risinājumu izmantošanas un attīstības aktivitātes

Infrastruktūras pakalpojuma sniedzējs - atbilstoši TNA migrācijas plānam

saskaņots - 13.04.2023. VARAM atzinums Nr.11-1/2221 2026. gada I ceturksnis 1000

5.2. Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumi

Skaits Pakalpojums (pakalpojumu grupa) Koplietošanas pakalpojumu lietotāji (institūcijas) Norāde uz MK lēmumu par attīstības plānu8 Termiņš ieviešanai (gads, ceturksnis)
1 Elektronisku datu apmaiņas nodrošināšana E-lietas platformā, izmantojot koplietošanas tehnoloģiskos risinājumus 1. Tiesu administrācija

2. Ieslodzījuma vietu pārvalde

3. Valsts probācijas dienests

4. Latvijas Republikas prokuratūra

5. Latvijas tiesas

6. Sabiedrība

7. Speciālisti (zvērināti advokāti)

Tiek apstiprināts vienlaikus ar projekta (2.1.2.1.) pasi 31.05.2026.

5.3. Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas

Skaits Saturu raksturojošs nosaukums Termiņš piekļuves nodrošināšanai (gads, ceturksnis)
5 5.3.1. Elektroniski iesniegto pieteikumu statistika 2026. gada I ceturksnis
5.3.2. Anonimizēto nolēmumu statistika un pieejamība 2026. gada I ceturksnis
5.3.6. Sabiedriskā darba izpildes statistika 2026. gada I ceturksnis
5.3.7. Uzraudzības izpildes statistika 2026. gada I ceturksnis
5.3.8. Krimināllikuma pantu, kuru ietvaros noteikta uzraudzība, statistika 2026. gada I ceturksnis

6. Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte9

E-lietas programmas īstenošanas uzraudzību nodrošinās:

• E-lietas uzraudzības padome, kas izveidota saskaņā ar Procesu norises elektroniskā vidē valsts platformas likuma 11.pantu;

• Tieslietu padome;

• Starpinstitucionālā darba grupa, kas izveidota saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 5. aprīļa rīkojumu Nr. 241 "Par starpinstitucionālas darba grupas izveidi vienotas nacionāla līmeņa e-lietas koncepcijas un vienotas e-lietas arhitektūras īstenošanai un attīstībai, kā arī turpmākai e-lietas pārvaldības mehānisma īstenošanai";

• E-lietas programmas padome (2023.gada 12.janvāra rīkojums Nr. 1-1/10 "Par E-lietas programmas padomes izveidi";

• Projekta "E-lieta - izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide - 2. posms" uzraudzības padome (2023. gada 6. novembra rīkojums Nr. 1-2/268 "Par "E-lietas programma - izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide - 2. posms" projekta uzraudzības padomes apstiprināšanu";

• E-lietas projekta "Prokuratūras informācijas sistēmas attīstība II" koordinācijas darba grupa (saistītais programmas projekts).

Tieslietu ministrijas izstrādātie iekšējie normatīvie akti uzraudzības funkcijas nodrošināšanai:

• 2022. gada 8. augusta iekšējie noteikumi Nr. 1-2/20 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīciju projektu iepirkumu pirmspārbaužu veikšanas kārtība";

• 2022. gada 8. augusta iekšējie noteikumi Nr. 1-2/19 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīciju projektu īstenošanas un uzraudzības noteikumi";

• 2022. gada 11. jūlija iekšējie noteikumi Nr. 1-2/17 "Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna ietvaros īstenotā projekta progresa pārskata izskatīšana un pārbaudes projekta īstenošanas vietā".

Projekta pārvaldības nodrošināšanai ir izveidota projekta programmas pārvaldības struktūra. Tiesu administrācija kā programmas vadītājs nodrošina kopējo projekta ieviešanu un koordinēšanu, savukārt projektā iesaistītās institūcijas apakšprojektu un ar to saistīto īstenojamo pasākumu ietvaros nodrošina apakšprojektu gaitas koordinēšanu, attīstību un pārvaldību.

Institūcijām ir nodrošināta nepieciešamā personāla kapacitāte, lai īstenotu projekta aktivitātes atbilstoši to tvērumam. Personāla iesaiste ir nodrošināta no esošajiem resursiem vai, ja būs nepieciešams, tiks piesaistīti papildu personālresursi, ņemot vērā projekta vajadzības īstenošanas gaitā.

Projekta atbalsta funkcijas, tostarp projekta vadība, arhitektūra, analīze un testēšana, ir nodrošinātas sadarbībā ar ārpakalpojuma sniedzēju saskaņā ar noslēgto līgumu.

7. Izmaksu/ieguvumu analīze, tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu

Izmaksu un ieguvumu analīze galvenokārt ir balstīta uz institūcijas, nozares un sabiedrības ilgtermiņa ieguvumu. Pilnveidotie un jaunizveidotie E-lietas platformas koplietošanas risinājumi nodrošinās ātrāku un efektīvāku dokumentu apriti starpinstitucionālā līmenī, normatīvo prasību izpildi un kontroli, uz datiem balstītu nākotnes attīstības plānošanu ilgtermiņā.

Projekta ietvaros tiks pilnveidota E-lietas platforma ar mērķi radīt efektīvāku izmeklēšanas, tiesvedības un nolēmumu izpildes procesu, tādējādi samazinot procesuālos termiņus, kā arī nodrošinot procesu caurspīdīgumu.

Projekta ietvaros tiks uzlabota arī saziņa ar procesos iesaistītajām personām - cietušajiem, lieciniekiem, aizdomās turētajiem u. c. personām, sniedzot iespēju iepazīties ar lietas materiāliem elektroniskajā vidē.

Projekta ieguvums tiks sasniegts, pilnveidojot informācijas sistēmu sadarbspēju, kas nodrošinās:

• kriminālprocesa, administratīvā procesa un civilprocesa, kā arī administratīvo pārkāpumu procesa materiālu digitalizāciju, veicinot to pieejamību plašākam sabiedrības lokam;

• lietas materiālu padarīšanu elektroniski pieejamu gan procesā iesaistītajām iestādēm, gan privātpersonām e-pakalpojumu veidā, veicinot iestāžu sadarbību un mazinot birokrātisko slogu gan valsts iestādēm, gan privātpersonām;

• datu uzglabāšanas un apmaiņas risinājumu pilnveidošanu un informācijas sistēmu funkcionalitāti, kas cels iesaistīto institūciju darba efektivitāti.

Sociālekonomiskie ieguvumi:

1. Izmaksu samazinājums, pilnveidojot E-lietas platformas datu sagatavošanas un apmaiņas procesus. Palielināts elektroniskā formā reģistrēto lietu materiālu skaits E-lietas platformā, paaugstinot administratīvā procesa efektivitāti, samazinot informācijas pieprasījumu un nepieciešamo atbilžu skaitu un saīsinot lēmuma pieņemšanas termiņus (tai skaitā valsts kompensācijas pieteikuma izvērtēšanas procesā un izmaksāto kompensāciju piedziņas procesā (kriminālprocesa virzītāji un zvērināti tiesu izpildītāji) līdz 75 % tiek samazināts informācijas aprites laiks), paplašināta piekļuve lietas materiāliem elektroniskā veidā pirmstiesas, tiesvedības un nolēmumu izpildes procesos, kas kopā veido ieguvumu 4 382 334,06 EUR apmērā (10 gadu laikā pēc projekta rezultātu ieviešanas).

2. Laika ietaupījums sabiedrībai lietas materiālu izskatīšanai. Kopējais gada laikā izskatīto lietu skaits - 124 782 lietas (nozares dati), un vidēji tajās piedalās trīs lietas dalībnieki, kas nav amatpersonas. Vienas stundas darbaspēka izmaksas Latvijā 2024. gadā atbilstoši Centrālās statistikas pārvaldes datiem bija 11,38 EUR/h. Vienas lietas izskatīšanai vidēji patērē trīs stundas, turklāt klātienē dodas uz atbilstošo institūciju, ceļā patērē laiku un ceļa izdevumus, kas 2025. gadā veido 3 EUR (sabiedriskā transporta biļetes cena 1,5 EUR/gab. x 2 biļetes). Paplašinot piekļuvi lietas materiāliem un iespējas sazināties ar institūcijām elektroniskā veidā pirmstiesas, tiesvedības un nolēmumu izpildes procesos, lietas materiāli ir pieejami visiem lietas dalībniekiem (ieslodzītajiem un citām personām) vienuviet elektroniskā veidā, un tos nav nepieciešams atsevišķi pieprasīt. Procesos iesaistītajām institūcijām nav jāveic atsevišķu pieprasījumu apstrāde, un tas kopā veido ieguvumu 27 806 420,88 EUR apmērā (10 gadu laikā pēc projekta rezultātu ieviešanas).

Projekta ieguvums kopā veido 32 188 754,94 EUR, no kura atņemot projekta izstrādāto risinājumu uzturēšanas izmaksas 1 582 000,00 EUR apmērā un projekta investīcijas 8 665 228,00 EUR apmērā, iegūst kopējo projekta lietderīgumu - 21 941 526,94 EUR.

8. Cita būtiska informācija

Projekta aktivitātes īstenošanas gaitā jāņem vērā šādu iespējamo vispārīgo risku iestāšanās varbūtība un nepieciešamība tos laikus novērst:

1. Nepietiekami efektīva programmas un tajā ietilpstošo projektu pārvaldības nodrošināšana, ņemot vērā iesaistīto partneru skaitu un īstenojamo risinājumu apjomu.

2. Netiek veikta savstarpēji integrēta biznesa vajadzību identifikācija un prioritizēšana, datu un biznesa procesu modeļu saskaņošana starp biznesa procesu īpašniekiem (procesos, kur iesaistīta vairāk nekā viena biznesa informācijas sistēma).

3. Nav laikus veikta normatīvajos tiesību aktos nepieciešamo grozījumu identifikācija un normatīvo iniciatīvu virzība, lai uzsāktu risinājumu ekspluatāciju.

4. Neplānotas ģeopolitiskās situācijas izmaiņas.

5. Dubultā finansējuma riska iestāšanās.

Projekta ietvaros veicamo aktivitāšu īstenošana primāri tiks izvērtēta no dubultā finansējuma riska iestāšanās perspektīvas, ņemot vērā, ka projektā tiek attīstīti un pilnveidoti risinājumi, kas izstrādāti ERAF 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" projektu ietvaros.

Projekta virzība ir cieši saistīta ar projektu "Prokuratūras informācijas sistēmas attīstība - E-lietas 2. posms" un "Jaunās paaudzes Integrētā iekšlietu informācijas sistēma" īstenošanu.

Projektā netiek sniegts atbalsts saimnieciskai darbībai un komercdarbības atbalsts, bet tiek attīstīti tieslietu resora informācijas tehnoloģiju koplietošanas risinājumi. Projekta īstenošanas periodā ir nodrošināta iekšējās kontroles sistēma, lai netiktu pieļauts interešu konflikts, korupcija un krāpšana, dubultfinansējums, kā arī komercdarbības atbalsts

Lietotie saīsinājumi:

Saīsinājums Skaidrojums
AF Atveseļošanas fonda plāns
ERAF Eiropas Reģionālās attīstības fonds
IIS Ieslodzīto informācijas sistēma
IKT informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
PLUS Probācijas klientu uzskaites sistēma
TIS Tiesu informatīvā sistēma
TNA SIA "Tiesu namu aģentūra"
VARAM Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
VKR Valsts kompensācijas reģistrs
VNJPR Valsts nodrošinātas juridiskās palīdzības reģistrs

"


1 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami vismaz divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta īstenošanas laikā. Šajā punktā ir jānorāda būtiski ieguvumi nozarei, institūcijai, sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi - ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.1. mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda šīs pases 5. sadaļā.

2 Piemēram, ja ieguvums ir personāla administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to izmanto, vērtība, piemēram, 10 000, un sasniegšanas laiks - 2026. gads.

3 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem, kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar Finanšu ministriju.

4 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas. Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju.

5 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz konkrēto pozīciju nav attiecināmi, tad norāda "n/a". * Projekta izmaksu maksimālais AF apmērs nevar pārsniegt projektam piešķirto AF finansējumu.

6 Informācija, kas norādīta Ministru kabineta 2021. gada 31. augusta noteikumu Nr. 597 "Valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtība" (tai skaitā IKT būvvaldes kārtība) 2. pielikuma "Valsts informācijas sistēmas attīstības aktivitātes apraksts" 6.1. apakšpunktā.

7 Tai skaitā IKT būvvaldes kārtībā jau saņemtā VARAM saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks saņemts.

8 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns tiek iesniegts vienlaikus ar Ministru kabineta rīkojumu par projekta atlases kārtu, par to pievieno norādi.

9 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem.

 

Tieslietu ministrijas iesniegtajā redakcijā

2. pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 14. oktobra
rīkojumam Nr. 666

"2. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 25. janvāra
rīkojumam Nr. 44

Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojuma "Centralizētas elektroniskas datu apmaiņas, lietotāju pārvaldības un klientu pašapkalpošanās iespēju nodrošināšana E-lietas platformā" attīstības plāns

1. Centralizētā funkcija vai koplietošanas pakalpojums (turpmāk - pakalpojums)

Pakalpojuma "Centralizētas elektroniskas datu apmaiņas, lietotāju pārvaldības un klientu pašapkalpošanās iespēju nodrošināšana E-lietas platformā" attīstības ietvaros (E-lietas programmas 2. posms) plānots pilnveidot E-lietas platformā integrēto sistēmu sadarbspēju un pieejamo datu apmaiņu elektronisko lietu katalogā, ieviest koplietošanas risinājumu izmantošanas un attīstības aktivitātes, lai nodrošinātu un nostiprinātu vienotu pieeju datu apmaiņā pirmstiesas, tiesvedības un nolēmumu izpildes procesos, tai skaitā pilnveidojot informācijas sistēmu biznesa funkcionalitāti.

Iesaistītās valsts institūcijas:

1. Tiesu administrācija

2. Ieslodzījuma vietu pārvalde

3. Valsts probācijas dienests

4. Latvijas Republikas prokuratūra

5. Tiesu namu aģentūra

Savukārt Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs īsteno projektu "Jaunās paaudzes Integrētās iekšlietu informācijas sistēmas (IIIS2) programmatūras izstrāde un uzturēšana", kura ietvaros plānota datu apmaiņa kriminālprocesā un E-lietas platformas koplietošanas komponenšu izmantošana

2. Pakalpojuma sniedzējs

Tiesu administrācija - centralizētās funkcijas nodrošinātājs un E-lietas platformas uzturētājs.

Institūcijas, kas izmanto E-lietas platformas koplietošanas risinājumus datu apmaiņas procesā:

• Ieslodzījuma vietu pārvalde

• Valsts probācijas dienests

• Latvijas Republikas prokuratūra

• Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs (pievienosies E-lietas platformai pakalpojuma attīstības ietvaros, īstenojot no E-lietas programmas nodalītu institūcijas projektu)

Piezīme. Latvijas Republikas prokuratūra ANM projektu programmas "E-lietas programma - pirmstiesas un tiesvedības procesu pilnveide - 2. posms" (programmas vadošā projekta īstenotāja ir Tiesu administrācija) ietvaros īsteno sava projekta "Prokuratūras informācijas sistēmas attīstība - E-lietas 2. posms" pieteikuma sagatavošanu un apstiprināšanu, savukārt kopējo E-lietas programmas 2. posma organizatorisko pārvaldību nodrošinās Tiesu administrācija

3. Pakalpojuma rādītāji (pakalpojuma līmeņa vienošanās līmeņi (SLA))

Pakalpojuma apraksts

Plānotā vērtība

E-lietas platformas risinājumu pieejamība 99 %
E-lietas platformas lietotāju pārvaldības atbalsta pieejamība Darbdienās pl. 8.00-18.00
Pašapkalpošanās iespēju pieejamība E-lietas portālā 24/7

4. Pakalpojuma saņēmēju loks

Tiesu administrācija - E-lietas platformas uzturētājs.

Esošie pakalpojuma lietotāji:

• Ieslodzījuma vietu pārvalde

• Valsts probācijas dienests

• Latvijas Republikas prokuratūra

• Latvijas tiesas

• speciālisti (zvērināti advokāti)

• sabiedrība

Jaunie pakalpojuma lietotāji:

• Iekšlietu ministrijas informācijas centrs

• speciālisti (juridiskās palīdzības sniedzēji)

• citi pakalpojuma nākotnes lietotāji

Pakalpojuma lietošanu reglamentē Ministru kabineta 2022. gada 5. aprīļa noteikumi Nr. 217 "E-lietas platformas datu apstrādes noteikumi".

Jaunu pakalpojumu attīstība un lietotāju piesaiste noteikta ar Tiesu administrācijas IKT stratēģiju 2022.-2027. gadam. Jaunu lietotāju piesaistes nodrošināšanā būtisku lomu ieņem E-lietas uzraudzības padome, kura darbojas saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 5. aprīļa noteikumiem Nr. 216 "E-lietas uzraudzības padomes nolikums" un kuras funkcija ir nodrošināt vienotas nacionāla līmeņa e-lietas attīstību

5. Pakalpojuma sniegšanu nodrošinošais IKT risinājums

1. E-lietas platforma (TA uzturētā informācijas sistēma)

2. Tiesu informatīvā sistēma (TA uzturētā informācijas sistēma)

3. Ieslodzīto informācijas sistēma (IeVP uzturētā informācijas sistēma)

4. Probācijas klientu uzskaites sistēma (VPD uzturētā informācijas sistēma)

5. Valsts nodrošinātas juridiskās palīdzības reģistrs (TA uzturētā informācijas sistēma)

6. Valsts kompensācijas reģistrs (TA uzturētā informācijas sistēma)

7. Prokuratūras informācijas sistēma (LRP uzturētā informācijas sistēma)

6. Pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas stratēģija

1. Procesu norises elektroniskā vidē valsts platformas likums, kas regulē IKT risinājumu kopumu, kas nodrošina kriminālprocesa, administratīvā pārkāpuma procesa, administratīvā procesa, civilprocesa, audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanas bērniem un nolēmumu izpildes procesa īstenošanu elektroniskā vidē

2. Ministru kabineta 2022. gada 5. aprīļa noteikumi Nr. 217 "E-lietas platformas datu apstrādes noteikumi"

3. Ministru kabineta 2022. gada 6. decembra noteikumi Nr. 766 "E-lietas datu arhivēšanas noteikumi"

4. Tiesu administrācijas IKT stratēģija 2022.-2027. gadam

5. E-lietas jomas mērķarhitektūra (Apstiprināta Valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības vadītāju foruma 23.04.2025. sēdē) https://www.varam.gov.lv/lv/media/43751/download?attachment

7. Pakalpojuma finansēšanas pieeja1

Plānotā pakalpojuma finansēšanas pieeja:

Tiesu administrācija - centralizētās funkcijas nodrošinātājs un E-lietas platformas uzturētājs - E-lietas platformas un tajā ietilpstošo tehnoloģisko komponenšu uzturēšanu nodrošina un turpinās nodrošināt no valsts budžeta līdzekļiem.

Pēc investīcijas projekta pabeigšanas (no 2026. gada 31. maija) katru gadu finansējums 158 200 euro apmērā (ieskaitot PVN) projekta ietvaros veikto ieguldījumu uzturēšanas izdevumu segšanai tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

E-lietas platformā integrētās valsts informācijas sistēmas, kas vienlaikus ir pakalpojuma saņēmēji un savu informācijas sistēmu uzturēšanu plāno valsts budžeta ietvaros, ir:

• Ieslodzījuma vietu pārvalde

• Valsts probācijas dienests

• Latvijas Republikas prokuratūra

• Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs

8. Pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta finansējuma apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un izmaksas2

Pēc investīcijas projekta pabeigšanas (no 2026. gada 31. maija) katru gadu finansējums 179 524 euro apmērā (ieskaitot PVN) projekta ietvaros veikto ieguldījumu uzturēšanas izdevumu segšanai, kas veido 10 % no projekta ietvaros paredzētajām E-lietas platformas pilnveidojumu izstrādes izmaksām, ietverot arī veicamos kiberdrošības pasākumus, tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Lietotie saīsinājumi:

Saīsinājums Skaidrojums
ANM Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns
IeVP Ieslodzījuma vietu pārvalde
IKT informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
LRP Latvijas Republikas prokuratūra
PVN pievienotās vērtības nodoklis
SLA pakalpojuma līmeņa vienošanās (angl. - Service Level Agreement)
TA Tiesu administrācija
VPD Valsts probācijas dienests

Piezīmes.

1. Saskaņā ar informatīvajā ziņojumā "Par valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un finansēšanu" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2022. gada 7. jūnija sēdē (prot. Nr. 30 29. §)) definētajām centralizēto funkciju un IKT koplietošanas pakalpojumu finansēšanas pieejām.

2. Aizpilda, ja šā plāna 7. sadaļā norādītā izvēlētā finansēšanas pieeja paredz, ka pakalpojuma uzturēšanu pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem un ir nepieciešama finansējuma pārdale no pakalpojuma izmantotājiem (citām valsts budžeta iestādēm) vai ir nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums, kas tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā."

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 25. janvāra rīkojumā Nr. 44 "Par 2.1.2.1.i. investīcijas .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Atbildīgā iestāde: Tieslietu ministrija Veids: rīkojums Numurs: 666Pieņemts: 14.10.2025.Stājas spēkā: 14.10.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 199, 15.10.2025. OP numurs: 2025/199.7
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
363716
14.10.2025
85
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"