Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ogres novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 25/2025

Ogrē 2025. gada 25. septembrī (prot. Nr. 7; 16.)
Ogres novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 61. pantu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka Ogres novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) līdzdalības budžeta izlietošanas kārtību, tostarp:

1.1. Pašvaldības institūciju, kas nodrošina projektu atlasi un uzrauga līdzdalības budžeta izlietošanu;

1.2. projekta pieteikuma paraugu;

1.3. projektu iesniegšanas termiņu;

1.4. projektu atlases kritērijus;

1.5. balsošanas veidu un kārtību;

1.6. balsošanas termiņu;

1.7. balsu skaitīšanu un īstenojamo projektu noteikšanu.

2. Noteikumu mērķis ir veicināt Pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti Pašvaldības administratīvās teritorijas attīstības plānošanā.

3. Projektu konkursa norisi nodrošina Pašvaldības centrālā pārvalde "Centrālā administrācija" (turpmāk – Centrālā administrācija).

4. Uzraudzību par līdzdalības budžeta izlietošanu nodrošina Pašvaldības izpilddirektors.

II. Līdzdalības budžeta piešķiršanas nosacījumi

5. Projektu konkursa īstenošanai pieejamais kopējais finansējums līdzdalības budžetam atbilstoši ārējiem normatīvajiem aktiem tiek noteikts Pašvaldības kārtējā gada budžeta ietvaros.

6. Pašvaldības līdzdalības budžetu iedala šādās budžeta plānošanas vienībās:

6.1. Birzgales pagasta teritorija;

6.2. Ikšķiles pilsētas teritorija;

6.3. Tīnūžu pagasta teritorija;

6.4. Jumpravas pagasta teritorija;

6.5. Krapes pagasta teritorija;

6.6. Ķeipenes pagasta teritorija;

6.7. Ķeguma pilsētas teritorija;

6.8. Lauberes pagasta teritorija;

6.9. Lēdmanes pagasta teritorija;

6.10. Lielvārdes pagasta teritorija;

6.11. Lielvārdes pilsētas teritorija;

6.12. Madlienas pagasta teritorija;

6.13. Mazozolu pagasta teritorija;

6.14. Meņģeles pagasta teritorija;

6.15. Ogres valstspilsētas teritorija;

6.16. Ogresgala (Ciemupes) pagasta teritorija;

6.17. Rembates pagasta teritorija;

6.18. Suntažu pagasta teritorija;

6.19. Taurupes pagasta teritorija;

6.20. Tomes pagasta teritorija.

7. Līdzdalības budžets tiek aprēķināts un sadalīts pa budžeta plānošanas vienībām procentuāli (veselos skaitļos) šādā kārtībā:

7.1. Ogres valstspilsēta – 16 %;

7.2. Ikšķiles pilsēta – 8 %;

7.3. Ķeguma pilsēta – 8 %;

7.4. Lielvārdes pilsēta – 8 %;

7.5. Šo noteikumu 6. punktā minētajām budžeta plānošanas vienībām, izņemot 6.2., 6.7., 6.11. un 6.15. apakšpunktā minētās, vienādās daļās no Pašvaldības līdzdalības budžeta atlikuma attiecīgajā kalendārajā gadā, kas iegūts, izmantojot šādu formulu:

LBKG – PilsBudž= LīdzBudžVienība, kur
PagKopā

LBKG – līdzdalības budžeta kopējā summa kalendārajā gadā;

PilsBudž – kopsumma, ko veido šo noteikumu 7.1.–7.4. apakšpunktos aprēķinātās summas;

PagKopā – budžeta plānošanas vienību kopējais skaits, izņemot 6.15., 6.2. un 6.7. un 6.11. apakšpunktā minētās;

LīdzBudžVienība – Pašvaldības līdzdalības budžeta kalendārajā gadā vienai budžeta vienībai, izņemot 6.15., 6.2. un 6.7. un 6.11. apakšpunktā minētās.

8. Pašvaldības līdzdalības budžetu piešķir projektu konkursā apstiprināto projektu īstenošanai.

9. Projektu konkursam iesniedz projektu, kas atbilst šādiem kritērijiem:

9.1. projekta izstrādē ir ievērotas Pašvaldību likuma 60. panta trešajā daļā minētās prasības;

9.2. paredzētā projekta īstenošanas vietā Pašvaldība nav uzsākusi darbus cita projekta īstenošanai, izņemot, ja projekta pieteikums ir saistīts ar Pašvaldības uzsāktā projekta papildināšanu;

9.3. iesniegtais projekts ietver pilnīgu tā realizāciju divu gadu laikā;

9.4. ieguldījums projekta īstenošanā ir samērīgs ar turpmāko uzturēšanu, t.sk., nomas maksu, ja attiecināms, objekta izmantošanu un tā nepieciešamību sabiedrībai;

9.5. projektam jābūt īstenojamam, izvērtējot projekta realizēšanas vietu, termiņu, tehniskās iespējas un finansējuma apjomu;

9.6. projekta realizēšanu ir iespējams uzsākt triju mēnešu laikā pēc projektu konkursa rezultātu paziņošanas;

9.7. projektā plānotie pasākumi netiek finansēti no citiem Pašvaldības vai valsts budžeta, Eiropas Savienības fondu vai citiem ārvalstu finanšu līdzekļiem;

9.8. projekta ideja nav pretrunā ar Pašvaldības attīstības plānošanas dokumentiem;

9.9. projekts nav saistīts ar komercdarbības atbalstu, politiskām un reliģiskām aktivitātēm.

10. Attiecīgajā gadā apstiprināto projektu neapgūtais līdzdalības budžeta finansējums tiek pārcelts šo projektu īstenošanai nākamajā gadā.

11. Kalendārajā gadā neapgūtais līdzdalības budžeta finansējums konkrētajā budžeta plānošanas vienībā tiek pārcelts uz nākamo kalendāro gadu šai budžeta plānošanas vienībai.

III. Projektu konkursa norise

12. Paziņojumu par projektu konkursa izsludināšanu 10 darba dienu laikā pēc Pašvaldības budžeta apstiprināšanas kārtējam gadam publicē Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv un Valsts vienotajā ģeotelpiskās informācijas portālā www.geolatvija.lv (turpmāk – portāls www.geolatvija.lv), norādot:

12.1. projektu pieteikumu iesniegšanas vietu;

12.2. projektu pieteikumu iesniegšanas termiņu;

12.3. informāciju par Pašvaldības speciālistiem, kuri sniedz konsultācijas projekta pieteikuma aizpildīšanai;

12.4. projektu konkursam pieejamo kopējo un katras budžeta plānošanas vienības finansējuma apmēru.

13. Projekta pieteikumu (1. pielikums) ir tiesīga iesniegt Pašvaldību likuma 60. panta trešās daļas 1. punktā noteiktā persona (turpmāk – iesniedzējs).

14. Atbildes uz projekta iesniedzēja jautājumiem Pašvaldība sniedz pēc iespējas ātrāk, bet ne vēlāk kā piecu darba dienu laikā.

15. Iesniedzējs konkursam var iesniegt neierobežotu skaitu projektu pieteikumu.

16. Projekta pieteikums jāaizpilda elektroniski un jāiesniedz portālā www.geolatvija.lv atbilstoši nolikuma 1. pielikumā sniegtajām prasībām.

17. Projekta pieteikumu veido šādi dokumenti:

17.1. aizpildīts projekta pieteikums (pielikumā);

17.2. dokuments, kas apliecina iesniedzēja pilnvarotās personas tiesības rīkoties iesniedzēja vārdā, ja projekta pieteikumu iesniedz iesniedzēja pilnvarotā persona;

17.3. projekta skice (norādāmi visu projekta būtisko elementu izmēri (cm) un to izvietojums uz zemesgabala robežu plāna vai izdrukas no tīmekļvietnes www.topografija.lv, www.kadastrs.lv vai www.geolatvija.lv);

17.4. vismaz viena vizualizācija, kurā uzskatāmi attēlots projekta īstenošanas rezultāts. Elektroniski iesniegtajai vizualizācijai jābūt *.jpg vai *.png formātā, ar izšķirtspēju ne mazāku kā 654 x 652 (citas izšķirtspējas vizualizācijas tiks pielāgotas);

17.5. projekta ietvaros plānoto darbu izmaksu tāme;

17.6. zemes īpašnieka saskaņojums, ja projekts paredz ieguldījumu citai publiskai personai vai privātpersonai piederošā īpašumā, un piekrišana slēgt līgumu ar Pašvaldību par zemesgabala izmantošanu, ja projekta rezultātā ir paredzami ieguldījumi infrastruktūrā vai plānoto aktivitāšu norisei nepieciešams šis īpašums (2. pielikums).

18. Iesniedzot projektu, iesniedzējs norāda, vai piekrīt, ka projekts var tikt īstenots nepilnā apjomā vai ar izmaiņām.

19. Pašvaldība apņemas saglabāt projekta funkcionalitāti maksimāli tuvu iesniegtā projekta idejai, tas ir, nemainot būtību vai apvienot saderīgas idejas, kas iesniegtas vienā vai blakus teritorijās.

20. Visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, apmaksā projekta iesniedzējs.

21. Paziņojumā par projektu konkursu norāda projekta pieteikuma iesniegšanas termiņu ne mazāku par 30 dienām no projektu konkursa izsludināšanas dienas.

22. Projekta pieteikumi, kas iesniegti pēc paziņojumā par projektu konkursu paredzētā termiņa, netiek vērtēti.

23. Projekta iesniedzējs līdz projekta iesniegšanas perioda beigām ir tiesīgs grozīt (labot) vai atsaukt (dzēst) iesniegto projektu.

IV. Iesniegto projektu vērtēšanas komisija un tās kompetence

24. Projektu konkursam iesniegto projektu atbilstību šiem noteikumiem un projektu atlasi nodrošina ar Pašvaldības izpilddirektora rīkojumu izveidota Pašvaldības līdzdalības budžeta projektu vērtēšanas komisija (turpmāk – Komisija), tajā iekļaujot vismaz pa vienam pārstāvim no Centrālās administrācijas Budžeta nodaļas, Attīstības un plānošanas nodaļas, Būvvaldes un Juridiskās nodaļas.

25. Iesniegtos projektu pieteikumus nodod izskatīšanai Komisijai, kas izvērtē iesniegto informāciju saskaņā ar Komisijas nolikumu, ko izdod Pašvaldības izpilddirektors.

26. Komisija pieņem lēmumu par projektu virzību iedzīvotāju balsojumam vai projekta pieteikuma noraidīšanu ne vēlāk kā divu nedēļu laikā pēc projektu iesniegšanas termiņa beigām.

27. Komisijas kompetencē:

27.1. izvērtēt projektu pieteikumu atbilstību Pašvaldību likuma un šo noteikumu prasībām;

27.2. lūgt iesniedzēju precizēt projekta pieteikumā ietverto informāciju, ja tas nepieciešams vērtēšanai;

27.3. pieaicināt Komisijas darbā nozares speciālistus, ekspertus un kompetentas institūcijas viedokļu un atzinumu sniegšanai;

27.4. veikt projekta izmaksu tāmes korekciju, pamatojoties uz šo noteikumu 24. punktā minēto speciālistu, ekspertu vai institūciju atzinumiem, par to informējot iesniedzēju;

27.5. sniegt atbildes uz iesniedzēju uzdotajiem jautājumiem;

27.6. lemt par atkārtota projektu konkursa izsludināšanu, ja:

27.6.1. nav iesniegts neviens projekts;

27.6.2. visi iesniegtie projektu pieteikumi neatbilst noteikumu prasībām;

27.7. noraidīt projekta pieteikumu konkursam, ja:

27.7.1. projekta pieteikums neatbilst šajos noteikumos noteiktajām prasībām;

27.7.2. projekta īstenošana atzīta par neiespējamu;

27.7.3. projekta īstenošana nevar tikt uzsākta trīs mēnešu laikā pēc projekta apstiprināšanas;

27.7.4. projekta konkursa ietvaros nav pieejami finanšu līdzekļi projekta īstenošanai;

27.7.5. projektu konkursa ietvaros nav pieejami finanšu līdzekļi projekta īstenošanai pilnā apjomā, izņemot gadījumu, kad iesniedzējs projekta pieteikuma veidlapā ir norādījis, ka projekts var tikt īstenots arī nepilnā apjomā;

27.7.6. projekta pieteikums ir iesniegts pēc paziņojumā par projektu konkursu norādītā termiņa.

V. Balsu skaitīšana un īstenojamo projektu noteikšana

28. Par iesniegtajiem un Komisijas apstiprinātajiem projektiem tiek organizēts iedzīvotāju balsojums elektroniskā veidā.

29. Balsot par projektiem var elektroniski portāla www.geolatvija.lv sadaļā "Līdzdalības budžets" atbilstoši autorizācijas noteikumiem. Balsojumu par projektu var veikt arī Ogres novada Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros un bibliotēkās, veicot autorizāciju valsts vienotajā ģeotelpiskās informācijas portālā https://geolatvija.lv/ sadaļā "Līdzdalības budžets".

30. Informāciju par līdzdalības budžeta konkursam apstiprinātajiem projektiem publicē Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv un Pašvaldības informatīvajā izdevumā "Savietis".

31. Balsošanas termiņš ir 14 dienas kopš paziņojuma par balsošanas uzsākšanu publicēšanas Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv un Pašvaldības informatīvajā izdevumā "Savietis".

32. Par projektu var balsot persona, kura atbilst Pašvaldību likuma 60. panta ceturtajā daļā minētajām prasībām. Nederīgi balsojumi tiek anulēti.

33. Vienai personai ir iespēja nobalsot par vairākiem Pašvaldības līdzdalības budžeta konkursam apstiprinātajiem projektiem, taču par katru no projektiem – tikai vienu reizi.

34. Balsošanas periodā portāla www.geolatvija.lv sadaļā "Līdzdalības budžets" iedzīvotājiem ir redzams balsu skaits par katru no projektiem.

35. Balsošanas perioda laikā portāla www.geolatvija.lv sadaļā "Līdzdalības budžets" iedzīvotājam ir tiesības atsaukt savu balsi.

36. Noslēdzoties projektu konkursa balsošanas termiņam, Komisija 10 darba dienu laikā apkopo un apstiprina balsošanas rezultātus katrā no budžeta plānošanas vienībām.

37. Pašvaldības līdzdalības budžetā paredzēto finansējumu piešķir tiem budžeta plānošanas vienību projektiem, kas balsošanas rezultātā saņēmuši vislielāko balsu skaitu attiecīgajā vienībā.

38. Par projektiem, kuri ieguvuši vienādu balsu skaitu, tiek organizēta atkārtota balsošana, ja ir nepietiekami budžeta līdzekļi vienādi ieguvušo balsu projektu īstenošanai.

39. Paziņojumu par projektu konkursa rezultātiem nākamajā darba dienā pēc šo noteikumu 36. punktā minētā lēmuma pieņemšanas dienas publicē Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv un kārtējā Pašvaldības informatīvajā izdevumā "Savietis".

40. Ja projektu konkurss noslēdzies ar vienādu balsu skaitu vairākiem projektiem, kuru realizācija, ievērojot paredzētā finansējuma apmēru, vienlaikus nav iespējama, par šiem projektiem Centrālā administrācija organizē atkārtotu iedzīvotāju balsošanu.

41. Ar atsevišķu Pašvaldības domes lēmumu var tikt pieņemts lēmums par grozījumiem Pašvaldības budžetā un papildus finansējuma piešķiršanu konkrētam projektam.

VI. Projekta pieteikumu īstenošana

42. Konkursa kārtībā apstiprinātos Projektus īsteno Pašvaldības Centrālās administrācijas Attīstības un plānošanas nodaļa sadarbībā ar Projekta iesniedzēju, ievērojot Pašvaldības darbību reglamentējošos normatīvos aktus.

43. Ja iepirkuma procedūras rezultātā projektam rodas sadārdzinājums, kas ir lielāks par 10 % no projekta sākotnējās tāmes, tad Pašvaldība sadarbībā ar projekta iesniedzēju samazina projekta aktivitātes ar nosacījumu, ka tādējādi joprojām tiek sasniegts projekta mērķis. Ja tādējādi mērķi nav iespējams sasniegt, Pašvaldība projektu nerealizē.

44. Projektu īsteno Pašvaldību likuma 62. panta otrajā daļā minētajā termiņā.

45. Ja projekts tiek īstenots privātpersonai vai citai publiskai personai piederošā īpašumā, starp Pašvaldību un attiecīgo personu tiek noslēgts līgums par zemesgabala izmantošanu un atsevišķa vienošanās par izveidotā infrastruktūras objekta vai uzlabojuma turpmāko uzturēšanu.

46. Ja nekustamais īpašums, kurā īstenots projekts, pieder citai publiskai personai vai privātpersonai, projekta rezultāts pēc 10 gadiem no tā nodošanas ekspluatācijā brīža paliek zemesgabala īpašniekam un viņam ir tiesības to demontēt par saviem līdzekļiem vai turpināt to uzturēt par saviem līdzekļiem.

VII. Noslēguma jautājums

47. 2025. gadā paziņojumu par projektu konkursa izsludināšanu publicē Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv 10 darba dienu laikā pēc Noteikumu spēkā stāšanās dienas, norādot:

47.1. projektu pieteikumu iesniegšanas vietu;

47.2. projektu pieteikumu iesniegšanas termiņu;

47.3. informāciju par Pašvaldības speciālistiem, kuri sniedz konsultācijas projekta pieteikuma aizpildīšanai;

47.4. projektu konkursam pieejamo kopējo un katras budžeta plānošanas vienības finansējuma apmēru.

Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks A. Krauja
1. pielikums
Ogres novada pašvaldības
2025. gada 25. septembra saistošajiem noteikumiem Nr. 25/2025
"Ogres novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums"
Ogres novada pašvaldības līdzdalības budžeta
PROJEKTA PIETEIKUMA VEIDLAPA

(aizpildāma elektroniski portālā LBIS vai www.geolatvija.lv)

Informējam, ka Jūsu personas datu (vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese, kontaktinformācija saziņai (tālruņa numurs, e-pasta adrese), IP adrese) apstrādes mērķi ir:

1) identificēt Jūs un pārliecināties, vai atbilstat Ogres novada līdzdalības budžeta nolikuma prasībām;

2) saziņai ar Jums nolikumā minētajos gadījumos.

Jūs kā iesniedzējs esat atbildīgs par personas datu nodošanas Ogres novada pašvaldībai likumību, tajā skaitā Jums ir aizliegts sniegt Ogres novada pašvaldībai personas datus, ja šai apstrādei nepastāv juridisks pamats.

1. Informācija par projekta iesniedzēju

Projekta iesniedzējs – fiziska persona
Vārds, uzvārds 
Personas kods 
Deklarētās dzīvesvietas adrese 
Korespondences adrese
(nav jānorāda, ja projektu iesniedz elektroniski)
 
Kontaktinformācija saziņai
(tālruņa numurs, e-pasta adrese)
 
 
Projekta iesniedzējs – juridiska persona (nevalstiskā organizācija)
Nosaukums 
Vienotais reģistrācijas numurs 
Juridiskā adrese 
Korespondences adrese
(nav jānorāda, ja projektu iesniedz elektroniski)
 
Kontaktinformācija saziņai
(tālruņa numurs, e-pasta adrese)
 
Pārstāvja vārds, uzvārds 
Pārstāvības pamats
(statūti, pilnvarojums, cits)
 

2. Informācija par projektu

2.1. Informācija par projekta īstenošanas vietu
Adrese 
Kadastra apzīmējums 
Cita informācija, kas iespējami precizē projekta īstenošanas vietu 
 
2.2. Projekta nosaukums (īss, uzmanību piesaistošs, līdz 50 zīmēm)
 
 
 
2.3. Īss projekta apraksts (tīmekļvietnei www.ogresnovads.lv, līdz 250 zīmēm)
 
 
 
2.4. Projekta tematiskā joma (norādiet projekta jomu)
Sporta un rotaļu laukumi

Zaļā zona, rekreācija un atpūta

Pilsētvides infrastruktūra

Kultūrvides infrastruktūra

Satiksmes infrastruktūra

Cits____________________

 
2.5. Projekta apraksts un tā sabiedriskā nepieciešamība (aprakstiet projektu – kā vajadzētu izskatīties projektam un tā atsevišķiem elementiem, kādu pievienoto vērtību projekts sniegs apkaimei un Ogres novada iedzīvotājiem, līdz 2500 zīmēm)
 
 
 
2.6. Projekta īstenošanai iespējami nepieciešamais finansējums (norādiet projekta darbu apjomu, iespējamās darbu un materiālu izmaksas un to, vai projekts var tikt īstenots arī nepilnā apjomā)
Paredzamās darbu izmaksas:
Darbu veids
vai konstruktīvā elementa nosaukums, apraksts
Cena par vienību, EUR (bez PVN)Vienību skaitsKopējā cena, EUR (bez PVN)Piezīmes
Projektēšana un autoruzraudzība1    
Būvuzraudzība2    
     
     
     
PAVISAM KOPĀ BEZ PVN  
PVN  
PAVISAM KOPĀ AR PVN  

1 Vismaz 10 % no projekta īstenošanas izmaksām.

2 Vismaz 3 % no projekta īstenošanas izmaksām.

 
2.7. Projekta īstenošana nepilnā apjomā
(Ja Komisija atzīst, ka projekta īstenošana ir iespējama tikai daļēji)
 Piekrītu

 Nepiekrītu

Atzīmēt, ja projekta iesniedzējs piekrīt projekta īstenošanai nepilnā apjomā

Pielikumā:*

 projekta skice (norādāmi visu projekta būtisko elementu izmēri (cm) un to izvietojums uz zemesgabala robežu plāna vai izdrukas no tīmekļvietnes www.topografija.lv, www. kadastrs.lv vai www.geolatvija.lv);

 vismaz viena vizualizācija, kurā uzskatāmi attēlots projekta īstenošanas rezultāts;

 dokuments, kas apliecina projekta iesniedzēja pilnvarotās personas tiesības rīkoties projekta iesniedzēja vārdā (ja attiecināms).

*Atzīmējiet pievienotos pielikumus.

Iesniedzot personas datus Ogres novada pašvaldībai, persona apliecina, ka ir iepazinusies ar šajā dokumentā ietverto informāciju un tā viņai ir saprotama.

Informācija par personas datu apstrādi, iesniedzot projektu Ogres novada pašvaldības līdzdalības budžeta projektu īstenošanas konkursam:

Pārzinis personas datu apstrādei: Ogres novada pašvaldība, adrese: Brīvības iela 33, Ogre, Ogres novads, LV-5001, tālrunis 65071160, elektroniskā pasta adrese: ogredome@ogresnovads.lv.

Personas datu aizsardzības speciālisti: Viesturs Grūbe, tālrunis 67419000, e-pasts: viesturs@grubesbirojs.lv, un Raivis Grūbe, tālrunis 67419000, e-pasts: raivis@grubesbirojs.lv.

Apstrādes tiesiskais pamats: Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta 1. punkta e) apakšpunkts – apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot pārzinim likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras.

Personas datu saņēmēji: Ogres novada pašvaldības līdzdalības budžeta projektu īstenošanas konkursa vērtēšanas komisija un tās sekretārs.

Jūsu personas dati un apstrādes ilgums: personas dati (vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese, korespondences adrese (ja projekts iesniegts papīra formātā), kontaktinformācija saziņai (tālruņa numurs, e-pasta adrese) un IP adrese) projekta iesniedzēja atbilstības konkursa nolikuma prasībām vērtēšanas un saziņas ar projekta iesniedzēju nodrošināšanai tiks glabāti 10 gadus saskaņā ar Ogres novada pašvaldības apstiprināto lietu nomenklatūru.

Personas datu avoti: Jūsu vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese tiks pārbaudīta, un tādējādi dati tiks iegūti no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Iedzīvotāju reģistra.

Juridiskās personas dati: nosaukums, vienotais reģistrācijas numurs, juridiskā adrese, ziņas par amatpersonām tiks iegūti no Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra publiskās datubāzes.

Jums kā datu subjektam ir tiesības: pieprasīt pārzinim piekļūt Jūsu kā datu subjekta apstrādātajiem personas datiem, tiesību aktos noteiktos gadījumos lūgt neprecīzo personas datu labošanu vai dzēšanu, lūgt Jūsu personas datu apstrādes ierobežošanu, iebilst pret apstrādi, kā arī iesniegt sūdzību par nelikumīgu Jūsu personas datu apstrādi Datu valsts inspekcijā.

Datums __________________

   

(iesniedzēja vārds, uzvārds)

 

(paraksts)

2. pielikums
Ogres novada pašvaldības
2025. gada 25. septembra saistošajiem noteikumiem Nr. 25/2025
"Ogres novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums"

Ogres novada pašvaldības līdzdalības budžeta
projektu īstenošanas konkursa vērtēšanas komisijai

Īpašnieka saskaņojums par zemesgabala izmantošanu

  
 (vārds, uzvārds vai juridiskas personas nosaukums)
  
 (personas kods vai reģistrācijas numurs)
  
 (adrese)
  
 (tālruņa numurs, e-pasts)
  
Piekrītu sev piederošā zemesgabala, kurš atrodas 
  (norādīt adresi)
ar kadastra numuru izmantošanai Ogres novada
 (norādīt kadastra numuru) 
  
pašvaldības līdzdalības budžeta projekta 
 (projekta nosaukums)
īstenošanai. 

Piekrītu, ka projekta īstenošanas gadījumā manā īpašumā esošais zemesgabals būs publiski pieejams turpmākos 10 gadus no projekta īstenošanas brīža, kā arī piekrītu slēgt ar Ogres novada pašvaldību līgumu par zemesgabala izmantošanu.

   
(datums) (paraksts un atšifrējums)

Pēc nepieciešamības tiek pievienota pilnvara pārstāvēt juridisku vai fizisku personu atsevišķi.

Ogres novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 25/2025 "Ogres novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļaNorādāmā informācija
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumsSaistošo noteikumu "Ogres novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums" izdošanas mērķis ir noteikt kārtību, kādā Ogres novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) izlieto līdzdalības budžetu, tostarp:

1) Pašvaldības institūciju, kas nodrošina projektu atlasi un uzrauga līdzdalības budžeta izlietošanu;

2) projekta pieteikuma paraugu;

3) projektu iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 30 dienām;

4) projektu atlases kritērijus;

5) balsošanas veidu un kārtību;

6) balsošanas termiņu;

balsu skaitīšanu un īstenojamo projektu noteikšanu.

Saistošo noteikumu mērķis ir veicināt Pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti Pašvaldības administratīvās teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā.

Saistošie noteikumi ir nepieciešami, lai atbilstoši Pašvaldību likuma deleģējumam noteiktu kārtību, kādā pašvaldība īsteno līdzdalības budžeta projektu konkursu (turpmāk – konkurss).

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetuPašvaldību likums paredz finansējumu līdzdalības budžetā, kas tiek izlietots sabiedrības ierosinātiem teritorijas attīstības projektiem, kurus īsteno pašvaldība.

Pašvaldību likuma 59. panta otrā daļa nosaka, ka dome gadskārtējā pašvaldības budžetā paredz finansējumu līdzdalības budžetam vismaz 0,5 procentu apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem.

Latvijas Republikas Saeima ar 2024. gada 6. decembra likumu "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" ir pieņēmusi speciālu regulējumu attiecībā uz līdzdalības budžetam atvēlamo līdzekļu apjomu, kas noteic, ka pašvaldības dome gadskārtējā pašvaldības budžetā 2025. gadam paredz finansējumu līdzdalības budžetam ne mazāk kā 0,1 procenta apmērā, 2026. gadā ne mazāk kā 0,2 procentu apmērā, 2027. gadā ne mazāk kā 0,3 procentu apmērā un 2028. gadā ne mazāk kā 0,4 procentu apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem. Savukārt pašvaldība apņemas kārtējā budžeta ietvaros paredzēt finansējumu līdzdalības budžetam 2025. gadā ne mazāk kā 0,1 procentu apmērā, 2026. gadā ne mazāk kā 0,2 procentu apmērā, 2027. gadā ne mazāk kā 0,3 procentu apmērā, 2028. gadā ne mazāk kā 0,4 procentu apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenciSaistošo noteikumu pieņemšana labvēlīgi ietekmēs apkārtējo vidi, jo tiesiskais regulējums attiecināms uz sabiedrībai pieejamu publisku ārtelpu – tiks īstenoti projekti, kas virzīti uz teritorijas sakopšanu, jaunu vides objektu izveidošanu, atpūtas vietu iekārtošanu, sporta un aktīvās atpūtas infrastruktūras izveidošanu plašu sabiedrības grupu interesēm, iekšpagalmu labiekārtošanu, veicinot dzīves kvalitāti, piekļuvi jauniem pakalpojumiem, inovāciju ieviešanu, sociālo un ekonomisko attīstību, uzņēmējdarbību.

Veiktās pārmaiņas pozitīvi ietekmēs cilvēku veselību un drošību, jo veiktās darbības tiks īstenotas atbilstoši būvniecību regulējošajiem normatīvajiem aktiem un veicinās novada labiekārtošanu atbilstoši cilvēku vajadzībām un interesēm, ņemot vērā arī drošības aspektu.

Iesniedzamajiem projektiem jāatbilst normatīvo aktu prasībām.

Ietekmes uz konkurenci nav, konkursa rezultātā apstiprinātos projektus īstenos pašvaldība, ievērojot visus normatīvos aktus attiecībā uz publiskā iepirkuma regulējumu.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksāmSaistošajos noteikumos ir noteikti procedūras posmi un privātpersonu veicamās darbības.

Visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz iesniedzējs.

Saistošie noteikumi paredz, ka konkursā iesniegtos projektus izskata konkursa vērtēšanas komisija.

Konsultācijas par projektu iesniegšanu sniedz Ogres novada pašvaldība. Projektu īstenošanu veic Ogres novada pašvaldība.

Administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiemSaistošie noteikumi izstrādāti līdzdalības budžeta izlietošanai, lai veicinātu projektu iesniedzēju – fizisku personu, kas sasniegušas 16 gadu vecumu, vai biedrību un nodibinājumu, kuros nav pašvaldības dalības, – iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā un sekmētu iedzīvotāju pilsonisko aktivitāti.

Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanuSaistošo noteikumu izpilde tiks nodrošināta, ņemot vērā pašvaldības budžetā šim mērķim paredzētos līdzekļus.

Konkursa rīkošanu, projektu pieteikumu pieņemšanu un konsultācijas projektu iesniedzējiem nodrošinās Ogres novada pašvaldība. Iesniegto projektu vērtēšanu veiks konkursa vērtēšanas komisija.

Apstiprināto projektu īstenošanu nodrošina Ogres novada pašvaldība.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšanaSaistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstākiem normatīviem aktiem.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijāmSaistošo noteikumu projekts no 2025. gada 22. augusta līdz 2025. gada 5. septembrim bija publicēts Ogres novada pašvaldības tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.

Ogres novada pašvaldībā saņemti divi priekšlikumi par saistošo noteikumu projektu, kas pašvaldībā reģistrēti ar Nr. 2-4.1/4839 un Nr. 2-4.1/4844:

1. Ieteikums 18. punktu izteikt šādā redakcijā: "Iesniedzot projektu, iesniedzējs norāda, vai piekrīt, ka projekts var tikt īstenots nepilnā apjomā vai ar izmaiņām".

Pamatojums: 1. pielikuma veidlapa, kur projekta iesniedzējam ir jāatzīmē, vai viņš piekrīt vai nepiekrīt projekta īstenošanai nepilnā apjomā. Veidojas pretruna starp noteikumiem, kas paredz projekta iesniedzēja piekrišanu, savukārt noteikumu 1. pielikums paredz projekta iesniedzēja.

Priekšlikums ņemts vērā, veicot precizējumu saistošo noteikumu 18. punktā.

2. Ieteikums 21. punktu izteikt šādā redakcijā: "Projekta pieteikuma iesniegšana ir 40 dienas no projektu konkursa izsludināšanas dienas".

Pamatojums: ņemot vērā prasības projekta pieteikuma sagatavošanai (projekta ideja, skice, izvietojums, vizualizācija, saskaņojums, izmaksu tāme, uzturēšanas izdevumi utt.), varētu būt nepieciešams ilgāks laika posms, lai projektu pienācīgi sagatavotu. Būtu jāņem vērā apstāklis, ka projekta iesniedzējam projekta sagatavošana nav pamatdarbs, var nebūt izstrādātas iemaņas projektu sagatavošanā, kā arī projekts, visticamāk, tiks sagatavots brīvajā laikā, ārpus darba laika.

Priekšlikums nav ņemts vērā. Šobrīd nav objektīvu un faktisku apstākļu, kas būtu par pamatu tam, ka saistošo noteikumu projektā norādītais termiņš nav pietiekams. Līdzdalības budžetam iesniegtajiem projektu pieteikumiem paredzēts papildus laiks to izskatīšanai un apstiprināšanai publicēšanai komisijā, iedzīvotāju balsošanai, pēc balsošanas apstiprināto projektu dokumentācijas sagatavošanai projekta realizācijas uzsākšanai, kas papildus saistīts ar iepirkuma procedūru, tai skaitā iepirkuma dokumentācijas izstrādi, izsludināšanu, kā arī jāņem vērā, ka pastāv iespēja, ka iedzīvotāju atbalstītā projekta realizācija var būt atkarīga no klimatiskajiem apstākļiem, u.tml. Tad, lai paspētu īstenot projektu attiecīgajā kalendārajā gadā, bet ne vēlāk kā divu gadu laikā no balsošanas brīža, šobrīd lietderīgi noteikt, ka projektu iesniegšanas termiņš ir 30 dienas (līdzīgi kā to noteikusi Rīgas valstspilsēta). Līdzīgu termiņu noteikušas arī citas pašvaldības – Jūrmalas valstspilsēta, Rēzeknes valstspilsēta, Liepājas valstspilsēta, u.c., nosakot, ka projektu pieteikumu iesniegšanas termiņš ir ne mazāks par 30 dienām no projektu konkursa izsludināšanas dienas.

Tā kā atbilstoši atbildīgās ministrijas ieteikumam ir jānosaka konkrēts termiņš, tad šobrīd, lai veicinātu pēc iespējas ātrāku projektu īstenošanas laiku, noteikts 30 dienu projektu iesniegšanas termiņš. Ja būs objektīva nepieciešamība, pašvaldībai ir tiesības veikt grozījumus saistošajos noteikumos un noteikt garāku projektu pieteikumu iesniegšanas termiņu.

3. Ieteikums 31. punktu izteikt šādā redakcijā: "Balsošanas termiņš ir 14 dienas kopš paziņojuma par balsošanas uzsākšanu publicēšanas Pašvaldības informatīvajā izdevumā "Savietis" un paziņojuma publicēšanas Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv, vienlaikus Pašvaldība nosūta informāciju iedzīvotāju padomēm.

Pamatojums: "balsojums" ir gala rezultāts, bet pats process ir "balsošana". Neprecīzi izvēlēti termini. Lūgums pievērst tam uzmanību visā noteikumu tekstā, piemēram, 36. punktā, u.c. Lai sekmētu maksimālu iedzīvotāju iesaisti projektu izvēlē, tikai publikācija laikrakstā, kuru nesaņem visi novada iedzīvotāji, ir nepietiekams paziņošanas veids. Būtu jāizmanto papildus norādītie informācijas paziņošanas veidi.

Priekšlikums ņemts vērā, veicot 31., 36. un 37. precizējumu, vārdu "balsojums" aizstājot ar vārdu "balsošana", kā arī 31. punktu papildinot, nosakot, ka balsošanas termiņš ir 14 dienas kopš paziņojuma par balsošanas uzsākšanu publicēšanas Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv un Pašvaldības informatīvajā izdevumā "Savietis".

4. Ieteikums 37. punktu izteikt šādā redakcijā: "Pašvaldības līdzdalības budžetā paredzēto finansējumu piešķir tiem budžeta plānošanas vienību projektiem, kas balsošanas rezultātā saņēmuši vislielāko balsu skaitu attiecīgajā vienībā".

Pamatojums: Rodas neskaidrība – vai tiks īstenoti projekti par kuriem tiks balsots visvairāk, tādā veidā, mazākie pagasti, ņemot vērā iedzīvotāju skaitu un potenciālās balsis varētu palikt mazākumā ar saviem pieteiktajiem projektiem un tie netiktu īstenoti, vai tomēr tiks vērtētas balsis par projektiem attiecīgo vienību (pagastu, pilsētu) ietvaros? Lai nerastos neskaidrības un nevajadzīgas interpretācijas, šo punktu būtu nepieciešams precizēt.

Priekšlikums ņemts vērā un veikti precizējumi 37. punktā.

5. Ieteikums 27.7.3. apakšpunktu izteikt šādā redakcijā: "projekta īstenošana nevar tikt uzsākta četru mēnešu laikā pēc projekta apstiprināšanas".

Pamatojums: Projekti var būt saistīti ar ceļu asfaltēšanu, būvi, āra remonta darbiem utt. Lai tos varētu kvalitatīvi veikt, ir nepieciešami noteikti laika apstākļi, noteikta gaisa temperatūra. Kā arī vērā ņemams faktors ir pēdējos gados novērotās dabas stihijas – plūdi, lietavas, vēja postījumi, kas var kavēt projekta uzsākšanu. Tādēļ būtu nepieciešams noteikt garāku termiņu projekta īstenošanas uzsākšanai.

Priekšlikums nav ņemts vērā. Pašvaldību likuma 62. panta otrā daļa nosaka pienākumu pašvaldībai projektu uzsāk triju mēnešu laikā pēc projektu konkursa rezultātu paziņošanas.

6. SN projekta 9. punkta 9.2. apakšpunkts nosaka, ka nevar iesniegt projekta pieteikumu, ja paredzētā projekta īstenošanas vietā Pašvaldība nav uzsākusi darbus cita projekta īstenošanai. Pieņemot, ka iedzīvotāji, atbilstoši SN projekta 12.3. apakšpunktam un 14. punktā noteiktajai kārtībai pirms projekta idejas iesniegšanas uzzina vai konkrētajā vietā pašvaldība nav uzsākusi kāda sava projekta izstrādi, vienlaikus ir iespējams, ka tieši līdzdalības budžeta projekts var palīdzēt uzlabot kādu teritoriju, kur pašvaldība veic darbus, piemēram parka labiekārtošanā ar iedzīvotāju iniciatīvu var izveidot papildus apstādījumus vai labiekārtojumu, ko pašvaldība nav paredzējusi/tam nav līdzekļu pašvaldības projektā. Ņemot vērā iepriekšminēto aicinām pārskatīt un precizēt SN projekta 9.2. apakšpunkta nosacījumus.

Priekšlikums ņemts vērā, precizējot saostošo noteikumu 9.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "9.2. paredzētā projekta īstenošanas vietā Pašvaldība nav uzsākusi darbus cita projekta īstenošanai, izņemot, ja projekta pieteikums ir saistīts ar Pašvaldības uzsāktā projekta papildināšanu;"

7. Ņemot vērā, ka atbilstoši Pašvaldību likuma 62. panta nosacījumiem projektus realizēs pašvaldība, pašvaldības iedzīvotājiem pirms projekta idejas iesniegšanas jāzina vai pašvaldībai būs resursi un tehniskās iespējas šāda projekta realizāciju uzsākt trīs mēnešu laikā un pabeigt divu gadu laikā, vai projekts atbilst pašvaldības attīstības plānošanas dokumentiem u. tml.. Šāda jautājumu noskaidrošana sarakstes veidā ir gara un neproduktīva. Bieži vien idejas autors pat nezina, kas viņam vēl būtu jājautā, kādas ir nianses attiecībā uz projekta ideju. Daudz lietderīgāk un efektīvāk ir organizēt projekta ideju darbnīcas, kā tas, piemēram, notiek Rīgā, kur periodā pirms projektu iesniegšanas pašvaldība organizē tikšanos starp projektu iesniedzējiem un pašvaldības dažādu jomu speciālistiem, kuri būs iesaistīti projektu vērtēšanā un realizācijā, lai jau projekta idejas stadijā varētu noskaidrot idejas atbilstību un citus jautājumus, kas jārisina, lai projekta ideja būtu veiksmīga. Mūsu ieskatā šādu kārtību nepieciešams paredzēt SN projektā, koriģējot noteikumu 14. punktu un paredzot, ka pirms projektu ideju iesniegšanas tiek organizētas informatīvas sanāksmes starp pašvaldība darbiniekiem un iedzīvotājiem, kurās tiek izskatītas projektu idejas un sniegtas konsultācijas par to realizēšanas iespējām. Papildus ir prognozējams, ka ideju autoriem var būt problemātiski izveidot pieteikuma paredzētā objekta vizuālo attēlojumu, projekta skici. Iespējams šo konsultāciju ietvaros pašvaldības pārstāvji var palīdzēt ar projekta ideju skiču sagatavošanu vai sniegt noderīgus ieteikumus to īstenošanai?

Priekšlikums ir ņemts vērā, neveicot precizējumu saistošajos noteikumu 14. punktā. Pašvaldībai, ievērojot labas pārvaldības principu, būtu saglabājama rīcības brīvība ne tikai pirms projektu iesniegšanas, bet regulāri sadarboties dažādos veidos ar iedzīvotājiem par projektu pieteikumu iesniegšanu līdzdalības budžetam (rīkot sanāksmes, ideju darbnīcas, seminārus, izstrādāt un izdot informatīvos materiālus, veidot video apmācības u.tml.).

8. Saistībā ar iepriekšminēto par projekta ideju sagatavošanu un iesniegšanu, SN projektā būtu jānosaka maksimālās viena projekta izmaksas, lai projekta iesniedzēji var rēķināties un plānot kāda mērogā projektus sagatavot. Iespējams, ka tās var būt dažāda mēroga – novada, pilsētas, vai ciema un lokālam projektam, ja šāda projektu gradācija tiek ieviesta SN projektā.

Priekšlikums nav ņemts vērā. Izstrādājot saistošos noteikumus, Pašvaldība kritiski izvērtējusi to, ka katru gadu līdzdalības budžeta summa var mainīties (gan no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem, gan no iepriekšējā kalendārā gada līdzdalības budžeta līdzekļu apguves apjoma). Lai veicinātu iedzīvotāju iesaisti Pašvaldības administratīvās teritorijas attīstības plānošanā, maksimālās viena projekta izmaksas noteikšana varētu ierobežot kādas potenciālas idejas realizēšanu. Šobrīd, ar mērķi veicināt visa novada teritorijas attīstību, līdzdalības budžets ir sadalīts budžeta vienībās. Līdz ar to papildus noteikt maksimālās viena projekta izmaksas nebūtu lietderīgi.

9. Atbilstoši saistošo noteikumu projektā minētajiem nosacījumiem (17. punkta saturs, 1. pielikuma saturs) ir saprotams, ka projekti ir vērsti tikai t.s. "infrastruktūras projektiem". Vienlaikus Pašvaldību likums neaizliedz realizēt arī citas iedzīvotāju iniciatīvas līdzdalības budžeta ietvaros, piemēram, ir iespējams, veikt pētījumu un izdot grāmatu vai uzņemt filmu par kādu vēstures tēmu vai ievērojamu cilvēku, kas dzīvojis vai darbojies pašvaldības teritorijā, izveidot spēli vai digitālu aplikāciju, piemēram, veselīga dzīvesveida popularizēšanai, izveidot ekskursiju maršrutu, sarīkot talku degradētu vietējo teritoriju sakopšanai vai svētkus vietējās kopienas stiprināšanai, u.tml. Šādas aktivitātes SN projekts šobrīd neparedz, nav arī norādīta to iesniegšanas kārtība. Līdz ar to aicinām koriģēt SN projektu, paredzot iespēju iesniegt un realizēt arī ne infrastruktūras projektus.

Priekšlikums nav ņemts vērā. Pašvaldību likuma 59. panta pirmā daļa nosaka, ka pašvaldība līdzdalības budžetu izmanto, lai veicinātu pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā, savukārt minētā likuma 60. panta pirmā daļa nosaka, ka līdzdalības budžeta finansējums tiek izlietots sabiedrības ierosinātiem teritorijas attīstības projektiem. No minētā izriet, ka līdzdalības budžets izmantojams ar teritorijas attīstību saistītu projektu īstenošanu. Nosakot līdzdalības budžetu, Pašvaldība vienlaikus ir saglabājusi vēl citus projektus iedzīvotāju un organizāciju iniciatīvām (projektu konkurss "Veidojam vidi ap mums Ogres novadā", kas saistīts ar dzīves vides kvalitātes uzlabošanu un sniedz labumu pēc iespējas plašākai sabiedrībai, projektu konkurss ""Radoši – Aktīvi – Darbīgi – Izglītojoši – Ogres novadam" ("R.A.D.I. – Ogres novadam")", kura mērķis ir veicināt sabiedrības iniciatīvas neformālās izglītības, pilsoniskās aktivitātes, sporta, aktīva dzīvesveida un kultūras jomā Ogres novada administratīvajā teritorijā, u.c.).

10. Ņemot vērā, ka atbilstoši Pašvaldību likuma 62. panta nosacījumiem projektus realizēs pašvaldība, lai unificētu plānots darbu izmaksas un atvieglotu aprēķinus, gan projektu iesniedzējiem, gan vērtēšanas komisijai, aicinām papildināt SN projektu ar nosacījumu, ka pašvaldību ik gadu sagatavo un līdz ar aicinājumu iesniegt projektu pieteikumus publicē orientējošo izmaksu tāmi tipveida darbiem – piemēram 1 m2 bruģa vai asfalta ieklāšanā, 1 soliņa uzstādīšana, u.tml. tipveida būvniecības darbu izmaksas.

Priekšlikums nav ņemts vērā. Šādas informācijas apkopošana un publicēšana būtu papildus slogs pašvaldībai, turklāt pastāv risks, ka publicētās informācijas apjoms neaptvertu potenciālo ideju īstenošanai nepieciešamo izmaksu pozīcijas. Centrālā statistikas pārvalde ik gadu apkopo un publicē, tai skaitā Oficiālās statistikas portālā, informāciju par izmaksu indeksiem un pārmaiņām dažādās objektu grupās. Savukārt, lai Pašvaldība šādu informāciju publicētu no savas puses, tai būtu jāveic vismaz cenu aptauja, bet tās rezultātā iegūtā informācija varētu būtiski atšķirties no iedzīvotāju iniciatīvas konkrētā projekta realizācijai paredzētajiem darbiem.

11. SN projekta nav atrunāts, kas apmaksā un ir atbildīgs par projekta realizācijas rezultātā izbūvētās infrastruktūras uzturēšanu darba kārtībā, drošu lietošanu un pieejamību.

Nav nepieciešams saistošajos noteikumos noteikt šādu regulējumu. Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) jau ir sniegusi skaidrojumu, ka līdzdalības budžeta nolikumā nevar regulēt jautājumus, kas skar turpmāko izveidoto infrastruktūras objektu vai uzlabojumu uzturēšanu. Ja objekts ir īstenots privātpersonai vai citai publiskai personai piederošā īpašumā, par minēto starp pašvaldību un attiecīgo personu ir nepieciešams vienoties atsevišķi, kas noteikts saistošo noteikumu 45. un 46. punktā.

Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks A. Krauja
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Ogres novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ogres novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 25/2025Pieņemts: 25.09.2025.Stājas spēkā: 30.09.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 187, 29.09.2025. OP numurs: 2025/187.11
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
363326
30.09.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"