Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistošie noteikumi Nr. 11

2025. gada 26. jūnijā (prot. Nr. 32 (136), 4. p., lēmums Nr. 1582)

Par pašvaldības nodevu par reklāmas izvietošanu Rēzeknē

Izdoti saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām"
12. panta pirmās daļas 7. punktu

APSTIPRINĀTI
ar Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības
pagaidu administrācijas
26.06.2025. lēmumu Nr. 1582
(prot. Nr. 32 (136), 4. p.)

PRECIZĒTI
ar Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes
29.08.2025. lēmumu Nr. 38
(prot. Nr. 8, 8. p.)

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk - noteikumi) nosaka pašvaldības nodevas par reklāmu, reklāmas objektu, priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības (turpmāk - Pašvaldība) administratīvajā teritorijā (turpmāk - nodeva) uzlikšanas kārtību, kā arī atbrīvojuma no nodevas piešķiršanas kārtību.

2. Nodevu administrē un samaksas kontroli nodrošina Pašvaldības Būvvalde (turpmāk - Būvvalde).

3. Nodevas maksātāji ir fiziskas un juridiskas personas, kas izvieto reklāmu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, uz Pašvaldības administratīvajā teritorijā esošām būvēm vai zemes, kā arī citās tam atvēlētās vietās.

4. Noteikumi neattiecas uz izkārtnēm, kā arī uz funkcionālās nozīmes informāciju - valsts un pašvaldības institūciju norādēm (ceļa zīmēm, ielu nosaukumu norādēm u. tml.), kas tiek izgatavotas un izvietotas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

II. Atbrīvojumi no nodevas

5. Nodeva netiek piemērota:

5.1. reklāmai par dabas (vides) aizsardzību un ar to saistītiem pasākumiem, ja netiek reklamēts konkrēta ražotāja produkts vai pakalpojums;

5.2. reklāmai par veselības aizsardzību vai ar to saistītiem pasākumiem, ja netiek reklamēts konkrēta ražotāja produkts vai pakalpojums;

5.3. informācijai par valsts vai Pašvaldības rīkotiem pasākumiem (valsts un pilsētas svētkiem, sporta svētkiem un citiem līdzīgiem pasākumiem);

5.4. valsts un Pašvaldības rīkoto un atbalstīto vietējo un starptautisko pasākumu reklāmai (valsts un pilsētas svētkiem, sporta svētkiem un citiem līdzīgiem pasākumiem) un informācijai par tiem;

5.5. informācijai, kas ir nepieciešama Rēzeknes valstspilsētai, - norādēm, informatīvajām kartēm, shēmām u. c.;

5.6. svētku noformējumam;

5.7. pašreklāmai (t. i., reklāmai uz tīkla reklāmas objekta, kas informē par iespēju izvietot reklāmu konkrētajā vietā);

5.8. informācijas objektiem, kas ir izvietoti pie jebkuras institūcijas vai komercdarbības veikšanas vietas un kas ir izvietoti uz attiecīgā objekta vai ar to saistītā zemesgabala, ar piesaisti zemei/konkrētai vietai.

III. De minimis atbalsta piemērošanas nosacījumi

6. Gadījumos, kad fiziska vai juridiska persona, kas izvieto reklāmu, pretendē uz nodevas atbrīvojumu, kas kvalificējams kā komercdarbības atbalsts Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. panta izpratnē, piemēro šādus nosacījumus:

6.1. Pašvaldība piešķir nodevas atbrīvojumu kā de minimis atbalstu, ievērojot Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - Komisijas regula Nr. 2023/2831) nosacījumus.

6.2. Pašvaldība izvērtē pretendenta atbilstību de minimis atbalsta saņemšanai atbilstoši minētās regulas prasībām uz atbalsta piešķiršanas brīdi, pārbaudot:

6.2.1. vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā noteiktajam;

6.2.2. De minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbību ierobežojumus.

6.3. Ja atbalsta pretendents vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta a), b), c) un d) apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalsta pretendents nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar noteikumiem.

6.4. Atbalsta pretendents iesniedz Būvvaldē De minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās veidlapas izdruku vai Sistēmā aizpildītās veidlapas identifikācijas numuru.

6.5. Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt Pašvaldībai šo noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.

6.6. Pašvaldība uzglabā visus ar de minimis atbalsta piešķiršanu saistītos datus 10 (desmit) gadus, sākot no dienas, kurā saskaņā ar šiem noteikumiem noteikto piešķirts pēdējais de minimis atbalsts. De minimis atbalsta saņēmējs uzglabā visus ar de minimis atbalsta piešķiršanu saistītos datus 10 (desmit) gadus no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas.

6.7. Šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 %.

6.8. Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, atbalsta saņēmējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.

6.9. De minimis atbalsta piešķiršana un uzskaite tiek veikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību.

6.10. Par de minimis atbalsta piešķiršanas dienu uzskata dienu, kad Pašvaldība ir noslēgusi līgumu ar atbalsta saņēmēju par nodevas atbrīvojuma piemērošanu.

7. De minimis atbalstu saskaņā ar šiem noteikumiem piešķir līdz 2031. gada 30. jūnijam, ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 darbības termiņu.

IV. Nodevas likme un aprēķināšanas kārtība

8. Pašvaldības nodevu par reklāmas izvietošanu Pašvaldības administratīvajā teritorijā nosaka pēc šādas formulas:

N =

B x R x P x T x Z x Zn

x Ld, kur

30

8.1. N - pašvaldības nodeva;

8.2. B - reklāmas nodevas bāzes likme 1,50 euro;

8.3. R - reklāmas objekta laukums (m2), ja reklāmas virsmas izmērs ir mazāks par vienu kvadrātmetru, aprēķinos piemēro minimālo virsmas laukuma izmēru - vienu kvadrātmetru;

8.4. P - platības koeficients - nosaka reklāmas nesējam, ņemot vērā tā virsmas izmēru. Ja virsmas izmērs ir:

8.4.1. mazāks par 10 kvadrātmetriem (neieskaitot), platības koeficients - 1;

8.4.2. no 10 - 30 kvadrātmetriem (neieskaitot), platības koeficients - 0,8;

8.4.3. no 30 - 100 kvadrātmetriem (neieskaitot), platības koeficients - 0,6;

8.4.4. no 100 un lielāka, platības koeficients - 0,4.

8.5. T - Tematikas koeficients:

8.5.1. digitālā reklāma - 2;

8.5.2. mobilā reklāma uz transportlīdzekļiem - 1,5;

8.5.3. reklāmas norādes - 0,5;

8.5.4. pārējās reklāmas un cita vizuālā informācija - 1.

8.6. Z - zonas koeficients:

8.6.1. Atbrīvošanas alejā, Latgales ielā, Dārzu ielā - 3;

8.6.2. Raiņa ielā, Stacijas ielā, Dzelzceļnieku ielā, Jupatovkas ielā, Maskavas ielā, Kosmonautu ielā, Viļakas ielā, Zilupes ielā, Ludzas ielā - 1,5;

8.6.3. mobilajai reklāmai un reklāmai uz transportlīdzekļiem tiek piemērots zonas koeficients - 3;

8.6.4. pārējā pilsētas teritorijā -1.

8.7. Zn - koeficients maksai par Pašvaldības zemes izmantošanu reklāmas vajadzībām -1,2;

8.8. Ld - eksponēšanas ilgums dienās.

9. Ja reklāmas objekts novietots uz Pašvaldībai nepiederoša zemesgabala vai par reklāmas objektu ir noslēgts reklāmas vietas nomas līgums ar Pašvaldību un tajā ir iekļauta zemes nomas maksa, aprēķinos izmanto "Zn" koeficientu "1".

10. Ja vienā reklāmas objektā vienlaikus tiek eksponēta reklāma ar dažādiem tematikas koeficientiem, tiek piemērots lielākais tematikas koeficients.

11. Speciālu konstrukciju (teltis, skatuves u. tml.) izvietošana reklāmas vajadzībām, t. sk. publiska pasākuma laikā un organizēšanas vietā: vienai dienai - 20,00 euro; katra nākamā diena - 10 euro.

12. Nodevas apmērs par priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu Rēzeknes valstspilsētas administratīvajā teritorijā tiek noteikts atbilstoši IV nodaļā noteiktajam nodevas apmēram, taču tas nedrīkst pārsniegt zemāko nodevas apmēru, kāds konkrētajā vietā noteikts par preču vai pakalpojumu reklāmas materiālu izvietošanu.

V. Nodevas maksāšanas kārtība un samaksas kontrole

13. Pašvaldības nodeva jāmaksā pirms reklāmas vai priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas atļaujas saņemšanas, saskaņā ar Būvvaldes izsniegto aprēķinu.

14. Konstatējot faktu par patvaļīgu reklāmas izvietošanu, Būvvalde aprēķina nodevu no fakta konstatēšanas brīža līdz:

14.1. reklāmas demontāžai;

14.2. reklāmas izvietošanas atļaujas saņemšanai.

15. Reklāmas vai priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietotājs aprēķinā minēto summu pārskaita Pašvaldības pamatbudžeta kontā.

VI. Pārejas noteikumi

16. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to izsludināšanas.

17. Ar šo noteikumu stāšanos spēkā zaudē spēku Rēzeknes pilsētas domes saistošie noteikumi Nr. 7 "Par pašvaldības nodevām par reklāmas, afišu, sludinājumu, priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu publiskās vietās Rēzeknes pilsētā".

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības
domes priekšsēdētāja vietnieks J. Tutins

 

Paskaidrojuma raksts
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr. 11 "Par pašvaldības nodevu par reklāmas izvietošanu Rēzeknē"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumu, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi Saistošo noteikumu mērķis ir nodrošināt efektīvu un pārskatāmu pašvaldības nodevas piemērošanas kārtību par reklāmas, reklāmas objektu un priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības teritorijā.

Noteikumi izstrādāti, ievērojot likuma "Par nodokļiem un nodevām" 12. panta pirmās daļas 7. punktu, kā arī Ministru kabineta 2005. gada 28. jūnija noteikumus Nr. 480, kuros noteikta kārtība, kādā pašvaldības var uzlikt nodevas.

Saistošie noteikumi aizstāj Rēzeknes pilsētas domes 2010. gada 16. aprīļa saistošos noteikumus Nr. 7, jo nepieciešams nodrošināt regulējuma atbilstību aktuālajam tiesiskajam regulējumam, kā arī nodrošināt nodevu ekonomisko pamatotību un samērīgumu.

Nodevas apmērs un aprēķina metodika ir izstrādāta, balstoties uz:

• Administratīvajām izmaksām, kas saistītas ar atļauju izsniegšanu un uzraudzību.

• Salīdzinājumu ar citām Latvijas pašvaldībām, kur tiek izmantoti līdzīgi aprēķina principi un zonas, platības un tematikas koeficienti.

• Reklāmas veida un ietekmes uz pilsētvidi izvērtējumu, piemērojot dažādus koeficientus atkarībā no reklāmas specifikas.

Piemēram, digitālajām reklāmām noteikts augstāks tematikas koeficients (2,0), jo tās biežāk tiek izvietotas pilsētas centrā un tām ir lielāka vizuālā ietekme. Savukārt reklāmas norādēm piemērots zemāks koeficients (0,5), jo tās galvenokārt sniedz informatīvu funkciju un tām nav būtiskas komerciālas ietekmes.

Salīdzinot ar citām valstspilsētām, nodevas apmērs ir konkurētspējīgs un neizceļas ar būtiskām atšķirībām, piemēram:

• Rīgā nodevas bāzes likme ir 1,42 EUR/m2, bet Rēzeknē 1,50 EUR/m2.

• Daugavpilī piemēro zonas koeficientu 1-3, kas ir līdzīgs Rēzeknē noteiktajam intervālam.

Tādējādi jaunā sistēma nodrošina gan pilsētvides sakārtotību, gan samērīgu un pamatotu finansiālo slogu uzņēmējiem.

Reklāmas nodevas aprēķina formulā ir iekļauti divi atsevišķi elementi, kas raksturo reklāmas objekta fiziskos parametrus - reklāmas objekta laukuma koeficients (R) un platības koeficients (P). Reklāmas laukuma un platības koeficientu atdalīšana nodrošina normatīvi pamatotu, ekonomiski samērīgu un pilsētvidei draudzīgu nodevas aprēķina mehānismu.

Reklāmas objekta laukums (R) izsaka faktisko reklāmas virsmas lielumu kvadrātmetros, un tas tiešā veidā ietekmē reklāmas redzamību, izmēru un potenciālo ietekmi uz apkārtējo vidi un sabiedrību. Šis parametrs ļauj aprēķināt nodevas apjomu proporcionāli reklāmas fiziskajai platībai.

Platības koeficients (P) savukārt tiek noteikts kā samazinošs korekcijas koeficients, kas piemērojams atkarībā no reklāmas nesēja kopējā izmēra kategorijas. Šāds diferenciēts pieejas mehānisms nodrošina proporcionālu un taisnīgu nodevas piemērošanu, ņemot vērā reklāmas mērogu un tās radīto ietekmi uz pilsētvidi. Piemēram, lielākiem objektiem tiek piemērots mazāks koeficients, lai nodrošinātu samērīgu nodevas apjomu, savukārt mazākām reklāmām - lielāks.

Šāds nošķīrums novērš pārmērīgas nodevas piemērošanu lielgabarīta, bet mazefektīvām reklāmām, vienlaikus saglabājot pietiekamu diferencēšanu pēc reklāmas efektivitātes un apjoma. Tas ir īpaši būtiski sabalansējot komersantu reklāmas izvietošanas iespējas ar sabiedrības interesēm pilsētvides sakārtotībā un vizuālajā kvalitātē.

Nošķiršana ļauj elastīgi piemērot pašvaldības nodevu dažādiem reklāmas veidiem, tostarp statiskām un digitālām reklāmām, neierobežojot iespēju attīstīt modernas un lielapjoma reklāmas formas, vienlaikus nepadarot tās nesamērīgi dārgas uzņēmējiem.

Ņemot vērā, ka Pašvaldības nodeva par reklāmas izvietošanu Pašvaldības administratīvajā teritorijā pēc būtības attiecas uz reklāmas izvietošanas faktu (t. i., uz reklāmas kā informācijas sniegšanas darbību), nevis uz telpiskās vai fiziskās publiskās infrastruktūras - piemēram, pašvaldības zemes - lietošanu, "Zn" koeficients nav papildu maksājums, bet gan diferencējošs korekcijas faktors reklāmas nodevas aprēķinā, kas atspoguļo to, ka reklāmas objekts fiziski aizņem pašvaldībai piederošu vai tās valdījumā esošu publisku zemi. Atšķirībā no nodevas par informācijas izvietošanu, "Zn" koeficients kalpo kā rīks, lai diferencētu izmaksas par faktiskās zemes infrastruktūras lietošanu, kas var būtiski ietekmēt pašvaldības teritorijas izmantošanas intensitāti, noslodzi, pilsētvides kvalitāti un uzturēšanas izmaksas. "Zn" koeficients nav analogs nomas maksai un nenodibina nomas attiecības, tāpēc tā piemērošana nepieprasa nomas līguma noslēgšanu. Šāds risinājums ir atzīstams par tiesiski samērīgu un administratīvi efektīvu, jo nodrošina pašvaldībai iespēju kompensēt publiskās infrastruktūras izmantošanu, neuzliekot papildu slogu reklāmas izvietotājiem formālu līgumu slēgšanas veidā. Praksē reklāmas objekti tiek izvietoti uz publiskās zemes arī ārpus publisko tiesību nomas procedūrām, piemēram, īslaicīgu pasākumu vai informatīvu norāžu gadījumos. "Zn" koeficients ļauj piemērot vienotu, caurskatāmu un ekonomiski pamatotu pieeju nodevas aprēķinā, neizslēdzot vienlaikus iespēju atsevišķos gadījumos slēgt nomas līgumus, ja tas ir nepieciešams. Turklāt saistošajos noteikumos ir paredzēts mehānisms, lai izvairītos no dubultas maksas piemērošanas, proti, 9. punktā skaidri noteikts, ka, ja ir noslēgts zemes nomas līgums, koeficients "Zn" netiek piemērots (piemēro koeficientu "1"). Tas novērš pārmērīgu slogu komersantiem un nodrošina tiesību normu samērīgu piemērošanu.

2. Fiskālo ietekme uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus Saskaņā ar Pašvaldību likuma 46. panta otro daļu, izstrādājot saistošo noteikumu projektu par pašvaldības nodevām, fiskālās ietekmes aprēķins nav obligāts, tomēr tiek prognozēts, ka noteikumu pieņemšana nodrošinās stabilus ieņēmumus pašvaldības budžetā, kas tiks izmantoti pilsētvides sakārtošanai un citiem ar reklāmas izvietošanu saistītiem pašvaldības uzdevumiem.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Saistošo noteikumu ieviešana būtiski neietekmēs uzņēmējdarbības vidi, jo reklāmas izvietošanas pašvaldības nodevas apmērs ir noteikts, ievērojot samērību starp pašvaldības ieņēmumu nodrošināšanas nepieciešamību un reklāmdevēju izmaksu slogu.

Tiek saglabāti atbrīvojumi valsts un pašvaldību institūcijām, labdarības pasākumu organizētājiem, kā arī kultūras un sporta pasākumu reklāmai, tādējādi nodrošinot, ka sociāli nozīmīgi pasākumi netiek pārmērīgi aplikti ar nodevām.

Gadījumos, kad nodevas atbrīvojums atbilst komercdarbības atbalsta pazīmēm Komercdarbības atbalsta kontroles likuma izpratnē un to iespējams kvalificēt kā de minimis atbalstu, tā piešķiršana tiek īstenota, ievērojot Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - Komisijas regula Nr. 2023/2831). Uz atbalsta piešķiršanas brīdi pašvaldība veic atbalsta saņēmēja izvērtēšanu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumiem, lai nodrošinātu, ka netiek pārkāpti de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumi. Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt nelikumīgi saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām Saistošie noteikumi neparedz papildu administratīvos šķēršļus vai nodevas piemērošanas sarežģījumus.

Nodevu administrēšanu un samaksas kontroli veic Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Būvvalde, kas nodrošina vienotu uzskaiti un efektīvu pārraudzību.

Turklāt noteikumi precizē patvaļīgas reklāmas izvietošanas gadījumus un attiecīgās sekas, kas uzlabos pilsētvides pārvaldību un nodrošinās atbilstību normatīvajiem aktiem.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Par saistošo noteikumu izpildi un kontroli atbild Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Būvvalde. Reklāmas izvietošanai publiskās vietās nepieciešama atļauja, kas tiks izsniegta saskaņā ar Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumiem Nr. 732.

Pašvaldība neplāno jaunu institūciju izveidi vai esošo reorganizāciju, un saistošo noteikumu izpilde tiks nodrošināta esošo resursu ietvaros.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu atļauju izsniedz pašvaldības iestāde - Būvvalde Ministru kabineta noteiktā kārtībā.

Institūcija jau darbojas pašvaldībā, papildus administratīvais resurss saistošo noteikumu darbības nodrošināšanai netiks piesaistīts.

Nav paredzēta jaunu institūciju izveide vai esošo likvidācija vai reorganizācija. Izpildei nepieciešami resursi tiek paredzēti pašvaldības budžeta ietvaros.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošos noteikumos ietvertās normas regulē reklāmas un citu informatīvo materiālu saskaņošanas, izvietošanas, ekspluatācijas, un demontāžas kārtību publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisku vietu kārtību Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā, kā arī nosaka administratīvo atbildību par šo saistošo noteikumu pārkāpšanu. Saistošo noteikumu pieņemšana ļauj pašvaldībai īstenot uzraudzību un kontroli par reklāmas izvietošanu un ievērošanu. Mērķa sasniegšanai ir noteiktas samērīgas prasības un atbildība par saistošo noteikumu pārkāpšanu. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstāka juridiska spēka normatīvajiem aktiem.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Saistošo noteikumu izstrādes procesā tika ņemts vērā pašvaldības speciālistu un juridisko ekspertu viedoklis, kā arī veikts analītisks salīdzinājums ar citu pilsētu noteikumiem.

Ekonomikas ministrija, izvērtējot Saistošo noteikumu atbilstību attiecīgās jomas tiesiskajam regulējumam, neizteica iebildumus vai priekšlikumus.

Atbilstoši Finanšu ministrijas sniegtajam atzinumam saistošie noteikumi ir papildināti ar papildus III nodaļu "De minimis atbalsta piemērošanas nosacījumi".

Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešās daļas prasībām, tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē no 2025. gada 10. jūnija līdz 2025. gada 24. jūnijam. Norādītajā laika posmā netika saņemti sabiedrības priekšlikumi vai iebildumi.

Atbilstoši nosūtīja Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas priekšlikumam Saistošo noteikumu 12. punkts ir papildināts un precizēts, 14.3. apakšpunkts - svītrots. Pārskatīti arī 8.3. un 8.4. apakšpunkti, 8. punktā ietvertā nodevas aprēķina formula, kā arī 8.7. apakšpunkts un 9. punkts. Apsvērumi par šāda regulējuma nepieciešamību ir iekļauti paskaidrojuma rakstā.

Noteikumi tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un pašvaldības tīmekļvietnē www.rezekne.lv.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības
domes priekšsēdētāja vietnieks J. Tutins

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par pašvaldības nodevu par reklāmas izvietošanu Rēzeknē Statuss:
Vēl nav spēkā
vēl nav spēkā
Izdevējs: Rēzeknes pilsētas dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 11Pieņemts: 26.06.2025.Stājas spēkā: 05.09.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 170, 04.09.2025. OP numurs: 2025/170.6
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
362819
05.09.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"