Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta rīkojums Nr. 482

Rīgā 2025. gada 12. augustā (prot. Nr. 31 65. §)

Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" projekta "Robežšķērsošanas risinājumu pirmās kārtas īstenošana" pases apstiprināšanu

1. Apstiprināt Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" projekta "Robežšķērsošanas risinājumu pirmās kārtas īstenošana" (turpmāk - projekts) pasi (​pielikums) un projekta izmaksas 2 820 000 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu 2 397 000 euro apmērā un valsts līdzfinansējumu 423 000 euro apmērā, un iekļaut projektu 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" atbalstāmo projektu sarakstā.

2. Centrālajai  finanšu un līgumu aģentūrai uzaicināt valsts akciju sabiedrību "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" iesniegt projekta iesniegumu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram"  ietvaros.

3. Projektu finansēt 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" ietvaros, ja projekta iesniegums atbilst Ministru kabineta 2024. gada 4. jūnija noteikumos Nr. 338 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākumam "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" īstenošanas noteikumi" iekļautajiem nosacījumiem un projekta iesniegumu atlases kritērijiem. 

4. Noteikt, ka projekta personāla izmaksas kopā nepārsniedz 40 procentus no projekta kopējām tiešajām attiecināmajām izmaksām.

5. Noteikt valsts akciju sabiedrību "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" par projekta iesniedzēju un atbildīgo par projekta īstenošanu un projekta pasē plānoto mērķu un rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu.

Ministru prezidente E. Siliņa

Satiksmes ministrs A. Švinka

 

Satiksmes ministrijas iesniegtajā redakcijā

Pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 12. augusta
rīkojumam Nr. 482

Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam  1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības  iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un  publiskajām iestādēm"  1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" projekta "Robežšķērsošanas risinājumu pirmās kārtas īstenošana" pase

1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu

1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu (institūcija) Tiešās pārvaldes iestāde, pašvaldība, publiskas personas kapitālsabiedrība (deleģēto pārvaldes uzdevumu veikšanai) vai tiesu varas institūcija

VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" 

1.2. Projekta īstenošanas partneri (indikatīvi) Projekta īstenošanai var piesaistīt citu tiešās pārvaldes iestādi, pašvaldību, plānošanas reģionu, publiskas personas kapitālsabiedrību (deleģēto pārvaldes uzdevumu veikšanai), tiesu varas institūciju, biedrību vai nodibinājumu (deleģēto pārvaldes uzdevumu veikšanai)

VSIA "Autotransporta direkcija"

2. Saistītie projekti

2.1. Jomas (domēna) arhitektūras nosaukums Norāda jomas (domēna) arhitektūras nosaukumu, kurā projekts iekļaujas1

Transporta nozare

2.2. Saistība ar citiem projektiem Norāda galveno saistību ar citiem projektiem (pabeigtie, īstenošanā esošie vai plānotie projekti), apliecinot dubultā finansējuma riska izslēgšanu.

Plānotais projekts: Ministru kabineta 2024. gada 23. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 30, 57.§) "Informatīvais ziņojums "Par Latvijas Republikas ārējās robežas stiprināšanas risinājuma izvērtējumu un turpmāko rīcību" tika apstiprināta kopējā risinājuma realizācija divos posmos, izrietoši plānots projekts "Robežšķērsošanas risinājumu otrās kārtas īstenošana".  Risinājuma otrā posma realizācija paredzēta Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" ietvaros. 

3. Projekta mērķis un galvenie ieguvumi

3.1. Projekta mērķis un galvenais saturs Īsi apraksta projekta mērķi un galveno saturu (ne vairāk kā 1000 rakstu zīmes)

Projekta vispārējais mērķis ir nodrošināt Eiropas Savienības (turpmāk - ES) ārējās robežas autoceļu robežšķērsošanas vietu aprīkošanu ar efektīvu transportlīdzekļu kustības organizāciju un ieviest iepriekšēju elektronisko pieteikšanos (rindas rezervāciju) robežas šķērsošanai, nodrošināt tehniskā aprīkojuma un informācijas sistēmu savstarpēju integrāciju.

Projekta "Robežšķērsošanas risinājumu pirmās kārtas īstenošana" ietvaros plānots nodrošināt gan telekomunikāciju izbūvi, video novērošanas kameru un programmatūras uzstādīšanu, gan arī rindas iepriekšējās pieteikšanās e-pakalpojuma vietnes un IS izstrādi. Gala risinājums nodrošinās pilnvērtīgas iespējas un funkcionalitāti rindas reģistrēšanai un pārvaldībai valsts ārējās robežas autoceļu robežšķērsošanas vietās.

3.2. Projekta pamatojums (aktualitāte/nepieciešamība/risināmā problēma) Īsi apraksta projekta īstenošanas nepieciešamību - risināmo problēmu. (ne vairāk kā 2000 rakstu zīmes)

VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (turpmāk - LVRTC) saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 23. jūlija sēdes protokollēmumu (prot. Nr. 30, 57.§) "Informatīvais ziņojums "Par Latvijas Republikas ārējās robežas stiprināšanas risinājuma izvērtējumu un turpmāko rīcību" un Ministru kabineta 2024. gada 22. oktobra sēdes protokollēmumu (prot. Nr.  45/51.§ "Par Latvijas Republikas ārējās robežas  šķērsošanas elektroniskās iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmas e-pakalpojuma, un robežšķērsošanas vietas kontroles procesa elektronizētas pārvaldības risinājumu" ir uzticēts uzdevums izstrādāt visaptverošu robežas aizsardzības risinājumu ārējās robežas sauszemes robežšķērsošanas vietās (turpmāk - RŠV). 

Kravas transportlīdzekļu rindu problēma pirms RŠV aktualizējās 2004. gadā, kad uz Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas valsts robežas sāka veidoties ievērojamas rindas. Situācija īpaši saasinājās 2006. gadā, kad kravas transportlīdzekļu rindu garums sasniedza pat 50 kilometrus. Kopš 2004. gada, ar dažādām intensitātēm, šādas rindas ir vērojamas regulāri - faktiski jau 20 gadu garumā.

Šāda situācija negatīvi ietekmē vietējo pierobežas apdzīvoto vietu iedzīvotāju ikdienu, rada bīstamus satiksmes apstākļus uz autoceļiem, īpaši ziemas periodā vai nelabvēlīgos laikapstākļos. Tāpat rodas paaugstināts provokāciju un hibrīduzbrukumu risks, ko veicina nezināmu motīvu vadītu personu, tostarp trešo valstu pilsoņu, un transportlīdzekļu koncentrācija ceļu posmos pirms robežšķērsošanas vietām.

Lai regulētu rindas, laika gaitā tika īstenoti vairāki nesekmīgi mēģinājumi ieviest transportlīdzekļu rindas reģistrāciju. 2013.gada 1.jūlijā stājās spēkā grozījumi Latvijas Republikas valsts robežas likumā, nosakot, ka transportlīdzekļu reģistrāciju rindā Ministru kabineta noteiktajās RŠV veic Valsts robežsardze (turpmāk - VRS), uz kā pamata stājās spēkā Ministru kabineta 2013. gada 20. augusta noteikumi Nr. 626 "Noteikumi par kravas transportlīdzekļu reģistrāciju ārējās sauszemes robežas šķērsošanai", kas noteic, ka kravas transportlīdzekļu rindas reģistrēšana tiek veikta tikai pirms Terehovas RŠV. Šie noteikumi ir spēkā vēl joprojām. Lai iestātos rindā, kravas transportlīdzeklim ir jāierodas fiziski pie RŠV un jāsaņem papīra formāta talons. Rindas reģistrācija, ierodoties pie RŠV praksē nerisina satiksmes drošības problēmu, jo nereti kravas transportlīdzekļu vadītāji turpina atrasties uz autoceļiem, tādējādi aizņemot vienu joslu autoceļā.  Ņemot vērā minēto, efektīvākais risinājums ir iepriekšēja elektroniska pieteikšanās (rindas rezervācija) robežas šķērsošanai.

Risinājumu paredzēts ieviest piecās ārējās robežas autoceļu robežšķērsošanas vietās, projekta gaitā kā 1.prioritāti izdalot Robežšķērsošanas vietas (RŠV) "Terehova", "Grebņeva", "Pāternieki" un 2.prioritāti Robežšķērsošanas vietas "Silene" un "Vientuļi". Norādāms, ka prioritātes noteiktas, ņemot vērā šobrīd aktīvās RŠV, kā arī attiecas tikai uz projekta realizācijas aktivitāšu (piemēram, optiskā un elektroapgādes tīkla izbūve) plānošanu laika skalā.

Projektā, lai nodrošinātu valsts deleģētā uzdevuma izpildi, tiks izveidota Elektroniskās rindas rezervācijas sistēma un tās darbības nodrošināšanai nepieciešamās infrastruktūras (optiskā tīkla, datu pārraides tīkla, elektroapgādes u.c.) izbūve un aktīvo iekārtu (kameras u.c. saistītā aparatūra) ierīkošana.

3.3. Projekta ieguvumi

(KPI - piemēram, kvalitātes, efektivitātes, produktivitātes rādītāji)

Ieguvuma rādītāja mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs (iekļaujot norādi par to, kas un kā tiek mērīts un pārbaudīts) Vērtība (esošā un plānotā) Sasniegšanas laiks (gads)2
3.3.1. Pārvadātājiem samazināsies izdevumi, kas saistīti ar ilgstošām kravas transportlīdzekļu dīkstāvēm rindās uz autoceļiem. Dīkstāve uz pierobežas autoceļiem izmaksā vismaz 70 EUR dienā3. Ar šo projektu paredzamais ietaupījums vienam pārvadātājam vismaz 2 dienas (pieņēmums, ņemot vērā mainīgo rindu situāciju, rindu sezonalitāti u.c. faktorus, kas ietekmē rindu veidošanos).

Aprēķiniem izmantotā formula:

Laika ietaupījums x 70 EUR x vidējais auto skaits gadā (2 dienas x 70 EUR x vid. 132 tūkst. auto 2024. gadā= 18 480 000 EUR.

Esošā vērtība:

0 EUR ietaupījums;

Plānotā vērtība:

18 480 000 EUR/gadā

2028
3.3.2. Tiks izveidota ātrdarbīga un noturīga sakaru infrastruktūra RŠV tuvumā, kā tehnoloģiskais pamats nākotnes digitalizācijas un automatizācijas risinājumiem, kas būs ieguvums primāri valsts pārvaldes iestādēm, kas veic darbu RŠV, kā arī sabiedrībai, kas izmanto valsts pārvaldes pakalpojumus. Atbilstoši projekta prasībām, modernizēta valsts ārējās robežas tehnoloģiskā infrastruktūra piecu RŠV tuvumā Esošā vērtība: 0 RŠV;

Plānotā vērtība: 5 RŠV

2028
       
3.4. Projektā sasniedzamie rezultāti Mērvienība Sasniedzamā vērtība Sasniegšanas laiks (gads)
3.4.1. Izstrādāta Elektroniskās rindas rezervācijas sistēma Skaits 1 2027
3.4.2. Veikta optiskā un elektroapgādes tīkla infrastruktūras projektēšana 1.prioritātes objektiem Skaits 3 objekti 2026
3.4.3. Veikta optiskā un elektroapgādes tīkla infrastruktūras izbūve 1.prioritātes objektiem Skaits 3 objekti 2027
3.4.4. Veikta optiskā un elektroapgādes tīkla infrastruktūras projektēšana 2.prioritātes objektiem Skaits 2 objekti 2027
3.4.5. Veikta optiskā un elektroapgādes tīkla infrastruktūras izbūve 2.prioritātes objektiem Skaits 2 objekti 2028
3.4.6. Veikta aktīvo iekārtu (kameru, sensoru u.tml.) ierīkošana elektroniskās rindas sistēmas darbības nodrošināšanai piecās robežšķērsošanas vietās (RŠV). Objekti tiks aprīkoti projekta gaitā, atbilstoši izbūves prioritātēm. Skaits 5 2028

4. Projekta finansējums un īstenošanas termiņš

4.1.  Projekta finansējums
Norāda projekta kopējo projekta finansējumu euro  

Projekta "Robežšķērsošanas risinājumu pirmās kārtas īstenošana" kopējais finansējums ir 2 820 000 euro ( Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums - 2 397 000 euro un valsts budžeta līdzfinansējums - 423 000 euro).

4.2. Projekta īstenošanas termiņš
Norāda projekta īstenošanas termiņu mēnešos

Projekta īstenošanas termiņš ir 36 mēneši.

5. Projekta ieguldījums 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" mērķa rādītāju sasniegšanā

5.1. Ietekme uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas rādītājiem4

Ietekme Atbilstības novērtējums (var būt vairāki varianti) Īss ietekmes apraksts
5.1.1. Uzņēmumu digitalizācijas veicināšana Dati par kravas transportlīdzekļiem, kas ir šķērsojuši ārējo sauszemes robežu Grebņevas, Terehovas, Pāternieku RŠV par laika posmu 2022.g. - 2024.g.:

2022 - 158821,

2023 - 138722

2024 - 132489.

Ņemot vērā kravas pārvadājumu komerciālo raksturu, projektā ieviestos digitālos procesus lietos pārvadātāju uzņēmumi.

Atbilstoši ATD datiem, 2024.gadā Krievijas vienreizējās starptautisko kravu autopārvadājumu atļaujas ir iegādājušies 557 Latvijas uzņēmumi (kopā izsniegtas 41947 atļaujas), 2025.gadā līdz 08.05.2025. - 410 Latvijas uzņēmumi (kopā izsniegtas 11241 atļaujas). 2022.gadā Baltkrievijas vienreizējās starptautisko kravu autopārvadājumu atļaujas ir iegādājušies 492 Latvijas uzņēmumi (kopā bija izsniegtas 19110 atļaujas). Aktuālāki dati par Latvijas uzņēmumiem, kuri veic kravas pārvadājumus uz Baltkrieviju, nav pieejami, ņemot vērā, ka kopš 2023.gada ar Baltkrieviju atļauju apmaiņa nenotiek (Latvijas pārvadātāji atļaujas iegādājas Baltkrievijā).

Norādīt plānoto integrējamo saimnieciskās darbības veicēju skaitu, kuri ir transformējuši savus procesus, balstoties uz jaunizveidotajiem vai ievērojami uzlabotajiem valsts digitālajiem procesiem

Pārvadātāju uzņēmumiem, kas veic kravu pārvadājumus caur valsts ārējās sauszemes robežas šķērsošanas vietām, normatīvajos aktos tiks noteikts pienākums reģistrēties elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā.

Projektā paredzētais risinājums ne tikai uzlabos drošību pierobežā, mazinot transportlīdzekļu ilgstošu pulcēšanos, bet arī veicinās uzņēmumu digitālo transformāciju, sniegs iespēju kravu pārvadātājiem savlaicīgi un elektroniski veikt rindas reģistrēšanu un arī efektīvi plānot uzņēmuma resursus.

5.1.2. Eiropas Savienības prasību izpilde Neatbilst

Norāda Eiropas Savienības tiesību aktu un konkrēto normu, kas ar projektu tiks izpildīta

-
5.1.3. IKT atbalsta ilgtspēja (t.sk. resursu un tehnoloģiju konsolidācija) Atbilst

(Atbilst/Neatbilst)

Ar IKT atbalstu tiks nodrošināta transportlīdzekļu kustības valsts pierobežā digitālā transformācija, radot iespēju procesus, kas iepriekš tika veikti tikai ierodoties fiziski klātienē, veikt attālināti un elektroniski (reģistrēt transportlīdzekļus rindā elektroniski).

Projekts ļaus efektivizēt norises pierobežā, veicinās digitālo sadarbību un datu apmaiņas iespējas starp iestādēm, vienlaikus uzlabojot arī satiksmes drošību uz valsts autoceļiem.

Ja atbilst, norāda kāds process vai pakalpojums tiks centralizēts/ konsolidēts

5.2. Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi5

Skaits

IKT risinājuma nosaukums

Īss apraksts6

Lietotāju skaits

(ar atšifrējumu - saimnieciskās darbības veicēji vai iestādes)

Termiņš ieviešanai produkcijā

(gads, ceturksnis)

1

Robežšķērsošanas risinājumu pirmās kārtas īstenošana: ārējās robežas šķērsošanas elektroniskās iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēma Projekta ietvaros tiks izstrādāta rindas elektroniskās iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēma, kas nodrošinās plūsmas dažādu veidu transportlīdzekļiem (kravas, autobusi, pasažieru u.c.). Perspektīvā pienākums reģistrēties transportlīdzekļu elektroniskajā rindā būtu jāattiecina uz visa veida transportlīdzekļiem, nosakot tam obligātu raksturu ārējā normatīvajā regulējumā.

VIRSIS identifikators: 44365 (Pakalpojuma statuss: Plānots).

Jebkura fiziska vai juridiska persona, t.sk. vidēji 550 uzņēmumi. 2027.gada IV cet.
     

5.3. Ietekme uz pārvaldes centralizētām funkcijām un koplietošanas pakalpojumiem

Ja pasākuma ietvaros plānots pilnveidot pārvaldes centralizētu funkciju vai koplietošanas pakalpojumu, jānorāda informācija par MK jau apstiprinātu centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojuma attīstības plānu (piemēram, Atveseļošanas fonda investīciju ietvaros). Plānojot jaunas centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojuma attīstību to ilgtspējīgs modelis vispirms jāapstiprina MK.

Skaits

Pakalpojums (pakalpojumu grupa)

Koplietošanas pakalpojumu lietotāji (institūcijas)

Norāde uz MK lēmumu par attīstības plānu

0

-

5.3.1. Būtību raksturojošs nosaukums

Norāda vismaz 3 institūcijas Normatīvā akta numurs

5.4. Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas

Skaits

Saturu raksturojošs nosaukums

Termiņš piekļuves nodrošināšanai

(gads, ceturksnis)

1

Datu kopas par izbraukšanai reģistrēto transporta līdzekļu skaitu noteiktā laika periodā vai rindu situāciju pirms RŠV u.c. datu kopas tiks veidotas saderīgas ar Latvijas transporta datu platformu "Latvijas nacionālais piekļuves punkts (NPP)" un Atvērto datu portālu.  2028.g. II cet.
 

6. Izmaksu un ieguvumu analīze

Kopsavilkuma informācija par veikto ieguvumu un izmaksu analīzi.

Izmaksu un ieguvumu analīze projektam ir veikta atbilstoši Centrālās finanšu un līgumu aģentūras publicētajam paraugam un metodiskajiem norādījumiem projektu izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanai7.

Projekta īstenošana radīs kvantitatīvos ekonomiskos ieguvumus sabiedrībai - kravu pārvadātājiem samazināsies izdevumi, kas saistīti ar ilgstošām transportlīdzekļu dīkstāvēm rindās uz autoceļiem. Dīkstāve uz pierobežas autoceļiem izmaksā vismaz 70 EUR dienā8. Ar šo projektu paredzamais ietaupījums vienam braucienam vismaz 2 dienas (šobrīd transportlīdzekļu gaidīšanas laiks uz autoceļiem mēdz sasniegt pat 15 diennaktis; aprēķinos izmantots pieņēmums, ka rindā jāpavada vidēji 2 dienas, ņemot vērā mainīgo rindu situāciju, rindu sezonalitāti u.c. faktorus, kas ietekmē rindu veidošanos).

Aprēķiniem izmantotā formula: Laika ietaupījums x 70EUR x vidējais auto skaits gadā (2 dienas x 70 EUR x vid. 132 tūkst. auto 2024. gadā = 18 480 000 EUR).

Izmaksu un ieguvumu analīze liecina, ka projekts sasniegs šādus ekonomiskās atdeves rādītājus:

• Ekonomiskās naudas plūsmas neto pašreizējā vērtība (ENPV) = 81 757 985 EUR;

•Ekonomiskā iekšējā ienesīguma norma (ERR) = 157.24%;

• Ieguvumu un izmaksu attiecība (B/C) = 31.4.

Projekta izmaksu un ieguvumu analīze ļauj secināt, ka projekta ekonomiskie ieguvumi pārsniedz Projekta investīciju un darbības izmaksas visā projekta dzīves ciklā un projekta īstenošana ir sabiedrībai izdevīga. Projekta izmaksu un ieguvumu attiecība ir 31.4 punkti.

Papildus jānorāda, ka ņemot vērā ģeopolitisko situāciju reģionā, projekta īstenošana ir nozīmīga valsts drošības interesēs, jo tas mazinās provokāciju un hibrīduzbrukumu risku, nepieļaujot nezināmu motīvu vadītu cilvēku, tai skaitā trešo valstu pilsoņu, un transportlīdzekļu koncentrāciju uz ceļiem pirms robežšķērsošanas vietām. Projektu īstenošana ļaus efektīvāk plānot kravu pārvadājumus, samazinot finanšu slogu pārvadātājiem, un arī nodrošināt balansētu ārējās robežas šķērsošanu, piemēram, pasažieru pārvadājumiem un vietējai satiksmei, veicinās ceļu satiksmes drošību pirms robežšķērsošanas vietām un palīdzēs nodrošināt atbilstoša transportlīdzekļu skaita ierašanos RŠV, ievērojot kompetento iestāžu kapacitāti. Projektam būs arī pozitīva ietekme uz vidi, jo, samazinot rindā gaidošo kravas transportlīdzekļu tukšgaitu, tiks radīts mazāks CO₂ izmešu apjoms.

7. Cita būtiska informācija

Norāda būtisku informāciju, tai skaitā projektu vadības kapacitāti, nosacījumus projekta īstenošanai, riskus, projekta sasaisti ar citiem projektiem, sasaisti ar atklātas stratēģiskās autonomijas un drošības jautājumiem.

Projekta īstenošanas nepieciešamība un nozīmība, risināmās problēmsituācijas (un to risināšanas scenāriji) sākotnēji aprakstīti Satiksmes ministrijas Informatīvajā ziņojumā "Par Latvijas Republikas ārējās robežas stiprināšanas risinājuma izvērtējumu un turpmāko rīcību" (turpmāk - informatīvais ziņojums), kas tika sagatavots, lai izpildītu Ministru kabineta 2019. gada 22. oktobra sēdē saistībā ar informatīvo ziņojumu "Par Latvijas Republikas ārējās robežas stiprināšanu" (TA-1809) VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (turpmāk - LVRTC) doto uzdevumu (turpmāk - MK 22.10.2019. uzdevums), Ministru kabineta 2021.gada 6.jūlija sēdes protokollēmuma (prot. Nr.51, 2.§) 15.punktā (Dienesta vajadzībām) doto uzdevumu (turpmāk - MK 06.07.2021. uzdevums) un Ministru prezidentes 2023. gada 23. decembra uzdevumu Nr. 23-MPI-40 (turpmāk - MP 23.12.2023. uzdevums).

Informatīvā ziņojuma pamatmērķis: informēt Ministru kabinetu par paveikto saistībā ar MK 22.10.2019. uzdevumu un MK 06.07.2021. uzdevumu: izvērtēt nepieciešamos risinājumus un noteikt nepieciešamos pasākumus, kas ļautu preventīvi aizsargāt no hibrīduzbrukumiem, provokācijām, kā arī efektivizēt kompetento iestāžu darbu un ieviestu elektronisku reģistrēšanos rindā robežšķērsošanai, tādējādi radot pēc iespējas labvēlīgākus apstākļus robežšķērsotājiem, izstrādāt visaptverošu robežas aizsardzības risinājumu, robežšķērsošanas vietās (RŠV), kā arī saistībā ar MP 23.12.2023. uzdevumu iesniegt iespējamos risinājumus fiziskās rindas un gaidīšanas laika mazināšanai Pāternieku, Terehovas un Grebņevas robežkontroles punkta šķērsošanai, tai skaitā transportlīdzekļu elektroniskās rindas vadības sistēmas vai līdzīgu risinājumu ieviešana.

Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 23. jūlija sēdes protokollēmumam (prot. Nr. 30, 57.§) "Informatīvais ziņojums "Par Latvijas Republikas ārējās robežas stiprināšanas risinājuma izvērtējumu un turpmāko rīcību" un Ministru kabineta 2024. gada 22. oktobra sēdes protokollēmumu (prot. Nr. 45/51.§ "Par Latvijas Republikas ārējās robežas šķērsošanas elektroniskās iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmas e-pakalpojuma, un robežšķērsošanas vietas kontroles procesa elektronizētas pārvaldības risinājumu", LVRTC nodrošinās pirmā posma ieviešanu, e-pakalpojuma izstrādi un uzturēšanu, savukārt Autotransporta direkcija būs pirmajā posmā izveidotās informācijas sistēmas pārzinis, kā arī nodrošinās informatīvo kampaņu (kampaņas finansējums atbilstoši MK 22.10.2024. sēdes protokollēmumam Nr. 45/51.§). Savstarpējo pienākumu sadalījumu LVRTC un Autotransporta direkcija saskaņos ar Satiksmes ministriju un atrunās slēdzot līgumu. Funkcijas LVRTC un ATD ir deleģētas, nosakot pienākumus "Latvijas Republikas valsts robežas likumā" (akta ID: 24-TA-2478). Abu iesaistīto pušu atbildības sadalījuma likumiskais pamats, tostarp ATD un LVRTC atbildība un konkrētās funkcijas, iesaistoties sistēmas izveides, attīstības un uzturēšanas procesā, tiks noteiktas, sistēmas pārzinim saskaņojot funkciju sadalījumu ar Satiksmes ministriju, kā arī noslēdzot attiecīgu deleģējuma līgumu (vienošanos) ar LVRTC.

8. Atbildīgā kontaktpersona

Vārds Uzvārds

Amats

Kontaktinformācija

Aļona Rastihina

LVRTC Projektu vadības daļas Projektu vadītāja

alona.rastihina@lvrtc.lv, 26684544

Lietotie saīsinājumi:

IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas

MK - Ministru kabinets


1 https://www.varam.gov.lv/lv/valsts-parvaldes-jomu-domenu-arhitekturas

2 Projekta laikā vai 2 gadus pēc projekta noslēguma, ja attiecināms

3 Atbilstoši Tiesību akta projekta "Grozījumi Latvijas Republikas valsts robežas likumā" (24-TA-2478) sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija) sniegtajai informācijai.

4 Projekta kopējais finansējums tiek ieskaitīts ERAF 1.3.1.1.pasākuma iznākuma rādītāja "saimnieciskās darbības veicējiem izstrādāto digitālo pakalpojumu, produktu un procesu vērtība" vērtībā.

5 5.2.punktā norādītie lietotāji netiek ieskaitīti 1.3.1.1.pasākuma rezultāta rādītājā "Jaunu un modernizētu publisko digitālo pakalpojumu, produktu un procesu lietotāji".

6 Iekļaujot norādi pakalpojumam, procesam vai produktam, kas izstrādāts - izveidots/pilnveidots un reģistrēts Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā (VIRSIS)

7 https://www.cfla.gov.lv/lv/izmaksu-un-ieguvumu-analize

8 Atbilstoši Tiesību akta projekta "Grozījumi Latvijas Republikas valsts robežas likumā" (24-TA-2478) sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija) sniegtajai informācijai.

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Atbildīgā iestāde: Satiksmes ministrija Veids: rīkojums Numurs: 482Pieņemts: 12.08.2025.Stājas spēkā: 12.08.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 155, 14.08.2025. OP numurs: 2025/155.28
Saistītie dokumenti
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
362454
12.08.2025
85
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"