Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 474

Rīgā 2025. gada 22. jūlijā (prot. Nr. 29 55. §)
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Prasmju attīstīšana viedās specializācijas,  industriālās pārejas un uzņēmējdarbības veicināšanai" 1.1.2.1. pasākuma "RIS3 industriālās prasmes" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Prasmju attīstīšana viedās specializācijas,  industriālās pārejas un uzņēmējdarbības veicināšanai" 1.1.2.1. pasākuma "RIS3 industriālās prasmes" (turpmāk – pasākums) projektu iesniegumu atlasi;

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;

1.4. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un projekta sadarbības partnerim;

1.5. atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmības nosacījumus; 

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;

1.7. pasākuma projektu īstenošanas nosacījumus.

2. Noteikumos ir lietoti šādi termini:

2.1. akadēmiskais personāls – Latvijas augstskolās akadēmiskajos amatos ievēlētas personas, kā arī akadēmiskajos amatos neievēlētas personas (viesprofesori, asociētie viesprofesori, viesdocenti vai vieslektori), kuru docētajos studiju kursos paredzētas tēmas, kas saistītas ar augsta līmeņa kiberdrošības prasmju attīstību;

2.2.  doktoranti – doktora studiju programmās studējošie un zinātnes doktora grāda pretendenti;

2.3. efektīva sadarbība – sadarbība, kas atbilst Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 2. panta 90. punktā sniegtajai definīcijai;

2.4. projekta dzīves cikls – periods, kas aptver laiku no projekta darbību uzsākšanas līdz projekta izmaksu un ieguvumu analīzē norādītā pārskata perioda beigām;  

2.5. zinātnes universitāte – nacionāla līmeņa zinātnes, izglītības un kultūras institūcija, kura atbilstoši augstākās izglītības standartiem īsteno trīs augstākās izglītības līmeņu studiju programmas – bakalaura, maģistra un doktora studiju programmas.

3. Pasākuma mērķis ir stiprināt kiberdrošības zināšanu kapacitāti valsts izglītības sistēmas ietvaros, akadēmisko un pētniecības izcilību Latvijā, lai  veicinātu augsta līmeņa digitālo prasmju īpatsvara pieaugumu valsts drošības stiprināšanai, pētniecības attīstībai un uzņēmējdarbības veicināšanai kiberdrošības jomā.

4. Pasākuma mērķa grupa ir augstākās izglītības un zinātnes institūcijas, akadēmiskais personāls, studējošie, publisko iestāžu, organizāciju un saimnieciskās darbības veicēju nodarbinātie kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju jomā. 

5. Pasākuma ietvaros plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 8 736 200 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 7 425 770 euro  un valsts budžeta līdzfinansējums – 1 310 430 euro.

6. Maksimālais attiecināmais ERAF finansējuma apmērs ir 85 procenti no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.

7. Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji un to vērtības:

7.1. rezultāta rādītāji attiecībā uz mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju nodarbināto personu iesaisti mācībās, kas saistītas ar augsta līmeņa kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju prasmju apguvi:

7.1.1. pie mazajiem un vidējiem saimnieciskās darbības veicējiem nodarbināto personu skaits, kuri pabeidz mācības prasmju attīstīšanai gudras specializācijas, rūpniecības pārejas un uzņēmējdarbības jomā, – 390 personas;

7.1.2. mazie un vidējie saimnieciskās darbības veicēji, kas investē pārdomātas specializācijas, industriālās pārejas un uzņēmējdarbības veicināšanas prasmēs – 130;

7.1.3. publisko atbalstu papildinošās privātās investīcijas (tai skaitā granti, finanšu instrumenti) – 522 495 euro;

7.2. nacionālie rādītāji:

7.2.1. izveidota, licencēta un akreditēta viena maģistra studiju programma ar specializāciju kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanā;

7.2.2. unikālo personu skaits, kuras līdz 2029. gada 30. novembrim ir ieguvušas maģistra grādu šo noteikumu 7.2.1. apakšpunktā minētajā maģistra studiju programmā, – 40 personas;

7.2.3. akadēmiskais personāls, kas ir pilnveidojis kompetences un kvalifikāciju kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju jomā, – vismaz 12 personas;

7.2.4. profesūras tenūras amata vietas kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju jomā, kuru darbību zinātnes universitātes nodrošina projekta dzīves ciklā, – 4;  

7.2.5. tenūrprofesoriem piesaistīto doktorantu skaits – 12 doktoranti;

7.2.6. izstrādātas profesionālās kvalifikācijas prasības atbilstošas profesionālās kvalifikācijas iegūšanai kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju jomā – 1;

7.2.7. publisko iestāžu, organizāciju un lielo komersantu nodarbināto skaits, kuri ir apguvuši  studiju kursus, studiju moduļus un profesionālās pilnveides izglītības programmas augsta līmeņa kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju prasmju jomā, – 100 personas.

8. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris uzkrāj šādus Latvijas Viedās specializācijas stratēģijas (RIS3) rādītājus RIS3 jomā "Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas":

8.1. pētniecības un attīstības (turpmāk – P&A) izdevumu apjoms – publiskais finansējums (euro);

8.2. pētniecībai piesaistītais ārvalstu finansējums no starptautiskām pētniecības programmām vai ārvalstu partneriem (euro);

8.3. publikācijas WoS un SCOPUS (skaits).

9. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

10. Pasākuma ietvaros atbalstu piešķir granta veidā.

11. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).

12. Pasākuma ietvaros tiek atbalstīts ar saimniecisku darbību nesaistīts projekts. Ja, īstenojot ar saimniecisku darbību nesaistītu projektu, tiek secināts, ka tas ir ar saimniecisku darbību saistīts projekts un atbalsts tam kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, projekta iesniedzējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.

II. Prasības projekta iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un projekta sadarbības partnerim

13. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir zinātnes universitāte – Latvijas Universitāte, kas pēc tam, kad ir apstiprināts projekta iesniegums, ir finansējuma saņēmējs.

14. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanā iesaista sadarbības partneri zinātnes universitāti – Rīgas Tehnisko universitāti.

15. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un uzaicinājumā noteiktajā termiņā iesniedz to  sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. Projekta iesniegumam  pievieno:

15.1. nodomu protokolu par sadarbību projektā, ko parakstījis šo noteikumu 14. punktā  minētais sadarbības partneris;

15.2. projekta iesniedzēja un sadarbības partnera akadēmiskā personāla profesionālās kompetences un kvalifikācijas pilnveides plānu;

15.3. profesūras tenūras amata vietu izveides plānu kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju jomā projekta iesniedzēja un sadarbības partnera zinātnes universitātē;

15.4. ar Izglītības un zinātnes ministriju saskaņotu finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera kopīgās maģistra studiju programmas izstrādes, licencēšanas, akreditācijas un īstenošanas plānu;

15.5. atbilstoši sadarbības iestādes izstrādātajiem metodiskajiem norādījumiem sagatavotu projekta izmaksu un ieguvumu analīzi. Veicot izmaksu un ieguvumu analīzi, projekta iesniedzējs nodrošina, ka aprēķinātā projekta ekonomiskā ienesīguma norma ir lielāka par sociālo diskonta likmi un projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ir lielāka par nulli.

16. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā iekļauj informāciju par:

16.1. mācību piedāvājuma izveides un īstenošanas kārtību publiskajās iestādēs, organizācijās un pie saimnieciskās darbības veicējiem nodarbināto personu mācībām un mācību dalībnieku iesaistes risinājumu studiju kursu, studiju moduļu un profesionālās pilnveides izglītības programmu apguvei kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanas jomā;

16.2. projekta iekšējo vadības un kontroles sistēmu, lai nodrošinātu sekmīgu projekta īstenošanu, mērķu sasniegšanu un projektam piešķirto līdzekļu lietderīgu un efektīvu izlietošanu, finanšu līdzekļu plūsmas plānošanu un kontroli, uzskaites nodalīšanu finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera grāmatvedības uzskaitē un finanšu pārskatu ticamības nodrošināšanu, tai skaitā nodalot funkcijas, kuras finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris pilda projekta īstenošanā, no iestādes pamatfunkcijām un aprakstot, kādas darbības un uzraudzības instrumenti ir plānoti vai ieviesti projekta iesniedzēja un sadarbības partnera iestādē šajos procesos;

16.3. projekta saturiskās vadības un uzraudzības procesu pārskatāmību.

17. Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas finansējuma saņēmējs ar sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, iekļaujot līgumā arī šādus nosacījumus:

17.1. pienākumu un atbildības sadali projekta mērķu un rezultātu sasniegšanai;

17.2. maksājumu veikšanas kārtību šo noteikumu 18. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai un attiecināmo izmaksu segšanai;

17.3. kā tiks sadalītas tiesības uz projekta rezultātiem (tai skaitā intelektuālā īpašuma tiesības) proporcionāli finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera ieguldījumam projekta īstenošanā atbilstoši Eiropas Komisijas 2014. gada 21. marta Regulai Nr. 316/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 101. panta 3. punkta piemērošanu tehnoloģiju nodošanas nolīgumu kategorijām;

17.4. kā notiks ar projekta īstenošanu saistīto tiesību un saistību nenodošana citai personai, izņemot gadījumu, ja sadarbības partnera tiesības un saistības tiek nodotas finansējuma saņēmējam un otrādi (ja attiecināms);

17.5. pienākumu uzkrāt šo noteikumu 8.  un 38. punktā minētos datus;

17.6. sadarbības partnera dokumentu, pārskatu un citas informācijas aprites un glabāšanas kārtību un termiņus.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

18. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

18.1. specializētas kopīgas maģistra studiju programmas izstrāde, tai skaitā moduļu satura lietošanas tiesību iegāde (ja attiecināms), aprobācija, akreditācija un īstenošana kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju jomā;

18.2. akadēmiskā personāla profesionālās kompetences pilnveide kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju jomā; 

18.3. profesūras tenūras amata vietu izveide kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju jomā un darbības nodrošināšana projekta iesniedzēja un sadarbības partnera zinātnes universitātē, tai skaitā nodrošinot tenūrprofesora zinātniskās grupas izveidi un darbību;

18.4. zinātnes universitāšu un publisko iestāžu, organizāciju un saimnieciskās darbības veicēju efektīvas sadarbības platformas izveide būtiskāko kiberrisku un kiberapdraudējumu apzināšanai, to risināšanai nepieciešamo cilvēkresursu prasmju apzināšanai un uzlabošanai valsts izglītības sistēmas ietvaros, pētnieciskās kapacitātes attīstībai, lai iegūtu vairāk zināšanu un labāku izpratni, tostarp kopīgas pētniecības un izstrādes plānošanai un īstenošanai un pētniecības rezultātu izplatīšanai bez ekskluzivitātes un diskriminēšanas, tai skaitā izmantojot mācīšanu, brīvas piekļuves datubāzes, atklātas publikācijas vai atklātā pirmkoda programmatūru;

18.5. profesionālās kvalifikācijas prasību izstrāde un pilnveidošana, lai attīstītu arī studiju programmas profesionālā maģistra grāda iegūšanai kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju jomā; 

18.6. studiju un pētniecības procesam atbilstošās mācību un testēšanas vides un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju infrastruktūras izveide un uzturēšana kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanas jomā;

18.7. publiskajās iestādēs, organizācijās un pie saimnieciskās darbības veicējiem nodarbināto personu zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšana, iegūto rezultātu analīze un konsultēšana piemērotāko mācību izvēlei;

18.8. studiju kursu, studiju moduļu un profesionālās pilnveides izglītības programmu apguve publiskajās iestādēs, organizācijās un pie saimnieciskās darbības veicējiem nodarbinātajām personām, nodrošinot iespēju apgūt darba tirgus prasībām atbilstošas profesionālās zināšanas un prasmes kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju jomā;

18.9. informācijas izplatīšanas un mērķkomunikācijas pasākumi specializētās kopīgās maģistra studiju programmas reflektantu piesaistei, publisko iestāžu, organizāciju un saimnieciskās darbības veicēju piesaistei studiju kursu, studiju moduļu un profesionālās pilnveides izglītības programmu piedāvājuma īstenošanai, pētniecības un zināšanu pārneses rezultātu izplatīšanai, zināšanu uzkrāšanai un apmaiņai par kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanu;

18.10. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi par projekta īstenošanu;

18.11. atbalsts horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" ievērošanai nepieciešamo pakalpojumu nodrošinājumam mērķa grupas personām ar invaliditāti;

18.12. projekta izmaksu un ieguvumu analīze, kas ietver finanšu analīzi un sociālekonomisko analīzi;

18.13. projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana.

19. Pasākuma ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:

19.1. tiešās attiecināmās personāla izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta darbību īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma;

19.2. pārējās izmaksas, kas saistītas ar  projekta darbību īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai atbilstošu apstākļu nodrošināšanu.

20. Šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās personāla izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

20.1. finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 18. punktā minēto darbību īstenošanai, paredzot projekta vadības personāla izmaksu ierobežojumu līdz 84 787 euro  no projekta ERAF finansējuma kalendāra gadā;

20.2. finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 18. punktā minēto darbību īstenošanai:

20.2.1. finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla izmaksas personālam ar noslodzi vismaz 30 procenti, ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, atlīdzības izmaksās iekļaujot normatīvajos aktos darba tiesību un atlīdzības jomā noteiktās piemaksas un sociālo garantiju izmaksas;

20.2.2. finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla izmaksas, ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, personālam ar noslodzi līdz 30 procentiem, atlīdzības izmaksās iekļaujot tikai darbinieka algu bez normatīvajos aktos darba tiesību un atlīdzības jomā noteiktajām piemaksām un sociālo garantiju izmaksām.

21. Šo noteikumu 19.2. apakšpunktā minētās pārējās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot vienoto likmi 40 procentu apmērā no šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām, saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES)   2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr.  2021/1060), 56. panta 1. punktu.

22. Atlīdzības apmēru projektā iesaistītajiem tenūrprofesoriem nosaka atbilstoši zinātnes universitātes atlīdzības politikā noteiktajiem atlīdzības nosacījumiem tenūrprofesoru atlīdzībai.

23. Pasākuma ietvaros atbalstu sniedz, ja projekta izmaksu un ieguvumu analīze pamato projekta finanšu ilgtspēju un sociālekonomisko atdevi. Projekta sociālekonomiskās ietekmes novērtēšanai tiek izmantoti šādi kritēriji:

23.1. sociālekonomiskās ietekmes izvērtējums, tai skaitā ietekme uz tautsaimniecības attīstību un reģionālo izaugsmi;

23.2. atbilstība nacionālajiem un starptautiskajiem attīstības stratēģiskajiem dokumentiem un prioritātēm;

23.3. finansiālās atdeves potenciāla noteikšana, tostarp investīciju atmaksāšanās periods;

23.4. finanšu un operacionālo risku analīze projekta ieviešanas un realizācijas periodā.

24. Plānojot studiju vides aprīkojuma izveidi un iegādi šo noteikumu 18.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros, projekta iesniegumā pamato jaunas mācību infrastruktūras iegādes nepieciešamību un tās papildinātību ar finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera rīcībā esošo studiju un pētniecības materiāltehnisko bāzi.

IV. Ar saimniecisku darbību nesaistīta projekta īstenošanas nosacījumi un kritēriji tāda projekta novērtēšanai, kuram sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts

25. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris īsteno ar saimniecisku darbību nesaistītu projektu. Īstenojot izglītības pasākumus, lai panāktu personāla skaita un kvalifikācijas paaugstināšanos, ievēro to, ka publiskā izglītība, kas tiek nodrošināta valsts izglītības sistēmas ietvaros un kas galvenokārt vai pilnībā ir valsts finansēta un uzraudzīta, nav saistīta ar saimniecisku  darbību  un ieņēmumi no studējošo mācību maksas par studiju programmu apgūšanu un studiju kursu, studiju moduļu un profesionālās pilnveides programmu īstenošanu nepārsniedz 50 procentus no kopējiem izdevumiem studiju programmu un studiju kursu, studiju moduļu un profesionālās pilnveides programmu sagatavošanai un īstenošanai.   

26. Ja projekta iesniegumā plānotās darbības neatbilst šo noteikumu 25. punktā noteiktajiem kritērijiem, sadarbības iestāde projekta iesnieguma vērtēšanas laikā novērtē, vai finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris īsteno projektu, kuram sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts un kuram nav ietekmes uz konkurenci un tirdzniecību Eiropas Savienības iekšējā tirgū atbilstoši kādam no šādiem kritērijiem:

26.1. 85 procenti un vairāk no visiem studējošajiem gadā ir Latvijas iedzīvotāji;

26.2. izglītība pārsvarā notiek latviešu valodā;

26.3. augstskola neierindojas 500 pasaules labāko universitāšu sarakstā.

V. Projekta īstenošanas nosacījumi

27.  Projektu īsteno saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 30. novembrim.

28. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās ne agrāk kā dienā, kad ir apstiprināti noteikumi par pasākuma īstenošanu, un ir paredzētas apstiprinātā projekta iesniegumā.

29. Pievienotās vērtības nodoklis uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja vien tas nav atgūstams saskaņā ar valsts normatīvajiem aktiem pievienotās vērtības nodokļa jomā.

30. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina, ka atklāts konkurss uz projektā paredzētajām profesūras tenūras amata vietām kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju jomā tiek uzsākts pirmajā ceturksnī pēc tam, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu. 

31. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos un pasākuma ietvaros plānotā atbalsta nepārklāšanos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.

32. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris īsteno komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus saskaņā ar regulas  2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.

33. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris savā tīmekļvietnē ievieto informāciju par projekta īstenošanas gaitu, tai skaitā sasniegtajiem rezultātiem, un aktualizē to, tiklīdz pieejama jaunāka informācija, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos.

34. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina projekta īstenošanai nepieciešamo personu datu apstrādi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), 5. panta 1. punkta "a" apakšpunktu – likumīgā, godprātīgā un datu subjektam pārredzamā veidā.

35. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi veic  pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, izvērtējot iespējas īstenot sociāli atbildīgu publisko iepirkumu un inovatīvu publisko iepirkumu. Var paredzēt vides prasību un inovatīva risinājuma integrāciju preču un pakalpojumu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums un inovāciju publiskais iepirkums).

36. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris iegūst, apstrādā un uzkrāj Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā:

36.1. informāciju par saimnieciskās darbības veicēju, kurā nodarbināts mācībās iesaistītais darbinieks (nosaukums, reģistrācijas numurs, komersanta pārstāvētā nozare saskaņā ar NACE 2.1. redakciju, komersanta statuss);

36.2. datus par mācībās iesaistīto publisko institūciju, organizāciju un saimnieciskās darbības veicēju darbinieku skaitu dalījumā pēc dzimuma, vecuma (vārds, uzvārds, personas kods, mācību nosaukums, izglītības programmas klasifikācijas kods, mācību sākuma un beigu datums, darbinieka amats, darbinieka profesijas kods) un apgūto prasmju veida, lai nodrošinātu 7.1.1. apakšpunktā noteiktā pasākuma rezultāta rādītāja sasniegšanu;

36.3. datus par šo noteikumu 7.2. apakšpunktā un 8. punktā minētajiem rādītājiem, kurus iesniedz arī atbildīgajā iestādē pēc tās pieprasījuma;

36.4. datus par projekta ietekmi uz horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītāju "Sieviešu skaits atbalsta saņēmēju vidū".

37. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina atsevišķu ar saimniecisko darbību nesaistīto darījumu ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaiti, kā arī minēto darījumu finanšu plūsmu nodalīšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par gada pārskata sagatavošanas kārtību.

38. Finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim ir pienākums iegūt, apkopot un uzkrāt mācībās iesaistītajās iestādēs, organizācijās un pie saimnieciskās darbības veicējiem nodarbināto personu sniegto novērtējumu par mācībās iegūto prasmju un zināšanu ietekmi.

39. Ja saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu finansējuma saņēmējam ir paredzēts avanss, to var izmaksāt pa daļām. Viens avansa maksājums nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā ERAF finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Finansējuma saņēmējam avansa un starpposma maksājumu kopsumma var būt 100 procenti no projektam piešķirtā ERAF finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. 

40. Ja projekta īstenošanas gaitā rodas izmaksu sadārdzinājums, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris to sedz no saviem līdzekļiem.

41. Projekta īstenošanas uzraudzībai saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likumu, tai skaitā finansējuma saņēmēja iesniegto projekta īstenošanas gaitas pārskatu izvērtēšanai, sasniegto iznākuma un rezultātu rādītāju izpildes progresa novērtējumam, projekta ieviešanas problēmu un risku identificēšanai un konstatēto risku un problēmu novēršanai, kā arī projekta īstenošanas nosacījumu pilnveidei atbildīgā iestāde pēc nepieciešamības, bet ne retāk kā reizi divos mēnešos organizē atbildīgās iestādes, finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera starpinstitūciju sanāksmes par projekta ieviešanas progresu un citiem ar projekta īstenošanu un uzraudzību saistītiem jautājumiem.

42. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina projekta ietvaros izveidoto tenūrprofesoru amatu darbību attiecīgajā zinātnes universitātē visā projekta dzīves ciklā.

43. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

Ministru prezidente E. Siliņa

Izglītības un zinātnes ministre D. Melbārde
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.2. specifiskā atbalsta mērķa .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Atbildīgā iestāde: Izglītības un zinātnes ministrija Veids: noteikumi Numurs: 474Pieņemts: 22.07.2025.Stājas spēkā: 26.07.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 141, 25.07.2025. OP numurs: 2025/141.5
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Protokols
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Politikas plānošanas dokumenti
  • Citi saistītie dokumenti
362117
26.07.2025
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"