Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 476 Rīgā 2025. gada 22. jūlijā (prot. Nr. 29 58. §) Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 376 "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs"Izdoti saskaņā ar
Vispārējās izglītības likuma 1. Izdarīt Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 376 "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs" (Latvijas Vēstnesis, 2022, 123., 129., 243. nr.; 2023, 79A., 88., 168., 250. nr.; 2024, 138., 249. nr.) šādus grozījumus: 1.1. izteikt 2.1. apakšpunktu šādā redakcijā: "2.1. Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk - ministrija) mērķdotāciju aprēķina atbilstoši izglītojamo skaitam izglītības iestādēs un to sadala pašvaldībām un valsts augstskolām"; 1.2. izteikt 5. punktu šādā redakcijā: "5. Ministrija aprēķina mērķdotāciju pašvaldībai vienam mēnesim: 5.1. mērķdotāciju pedagogu darba samaksai (izņemot atbalsta personālu) aprēķina atbilstoši šādam mērķdotācijas apmēram uz vienu izglītojamo: 5.1.1. bērniem pirmsskolas izglītības programmās, tai skaitā šo noteikumu 7.1. apakšpunktā minētajiem bērniem, - 132,81 euro; 5.1.2. 1.-6. klases skolēniem - 116,34 euro; 5.1.3. 7.-9. klases skolēniem - 149,93 euro; 5.1.4. 10.-12. klases skolēniem, tai skaitā šo noteikumu 7.3. apakšpunktā minētajiem skolēniem, - 161,10 euro; 5.1.5. šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētajiem 1.-9. klases skolēniem - 143,15 euro; 5.1.6. šo noteikumu 9. punktā minētajiem 1.-9. klases skolēniem - 133,13 euro; 5.1.7. šo noteikumu 7.1. un 7.2. apakšpunktā minētajiem skolēniem neklātienes izglītības programmās 1.-12. klasē - 142,08 euro; 5.1.8. šo noteikumu 7.2. apakšpunktā minētajiem 1.-12. klases skolēniem tālmācības izglītības programmās - 152,77 euro; 5.2. mērķdotāciju atbalsta personāla darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām nosaka šādi: 5.2.1. atbalsta personāla likmju skaitu, kas aprēķināts saskaņā ar šo noteikumu 3. pielikumu, nosaka atbilstoši izglītojamo skaitam sistēmā kārtējā gada 1. septembrī vispārējās izglītības programmās (izņemot tālmācības izglītības programmas) un klasēs (1.-12. klasē), kā arī atbilstoši klašu skaitam; 5.2.2. atbalsta personāla likmju skaitam, kas noteikts atbilstoši šo noteikumu 5.2.1. apakšpunktam, 2025./2026. mācību gadā piemēro koeficientu 0,7; 5.2.3. normatīvajā aktā par pedagogu darba samaksu noteiktajai zemākajai mēneša darba algas likmei atbalsta personāla amatiem piemēro koeficientu 1,1."; 1.3. izteikt 6. punktu šādā redakcijā: "6. Šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētās mērķdotācijas aprēķinā atbilstoši pašvaldības administratīvajai teritorijai piemēro šādus reģionālos koeficientus: 6.1. Rīgai - 1,07; 6.2. Ādažu novadam, Ķekavas novadam, Mārupes novadam, Olaines novadam, Ropažu novadam un Salaspils novadam - 1,07; 6.3. valstspilsētām, izņemot Ogres, Valmieras un Jēkabpils valstspilsētu, - 1,07; 6.4. pašvaldībām, kurās izglītojamo skaits iepriekšējā gada 1. septembrī (klātienes izglītības ieguves formā īstenotajās vispārējās izglītības programmās, izņemot izglītojamos sociālās aprūpes centros) uz vienu kvadrātkilometru, kas dalīts ar lauku teritorijas (reti apdzīvotas) iedzīvotāju skaita attiecību pret pilsētu teritorijas (blīvi apdzīvotas) iedzīvotāju skaitu (atbilstoši Centrālās statistikas pārvaldes datiem par iepriekšējo gadu) (turpmāk - teritorijas koeficients), ir 2 vai vairāk, - 1,3; 6.5. pašvaldībām, kurās izglītojamo skaits iepriekšējā gada 1. septembrī (klātienes izglītības ieguves formā īstenotajās vispārējās izglītības programmās, izņemot izglītojamos sociālās aprūpes centros) uz vienu kvadrātkilometru, kas dalīts ar teritorijas koeficientu, ir 1 vai vairāk, bet mazāk par 2, - 1,35; 6.6. pašvaldībām, kurās izglītojamo skaits iepriekšējā gada 1. septembrī (klātienes izglītības ieguves formā īstenotajās vispārējās izglītības programmās, izņemot izglītojamos sociālās aprūpes centros) uz vienu kvadrātkilometru, kas dalīts ar teritorijas koeficientu, ir vairāk par 0,1, bet mazāk par 1,0, - 1,41; 6.7. pašvaldībām, kurās izglītojamo skaits iepriekšējā gada 1. septembrī (klātienes izglītības ieguves formā īstenotajās vispārējās izglītības programmās, izņemot izglītojamos sociālās aprūpes centros) uz vienu kvadrātkilometru, kas dalīts ar teritorijas koeficientu, ir 0,1 vai mazāk, - 1,54."; 1.4. izteikt 7. punktu šādā redakcijā: "7. Atbilstoši īstenotajai izglītības programmai, aprēķinot šo noteikumu 5.1.apakšpunktā minēto mērķdotāciju, piemēro šādus papildu koeficientus: 7.1. skolēnu (bērnu) skaitam, kas apgūst speciālās izglītības programmas speciālās izglītības klasēs (grupās) vai iekļaujoši vispārējās izglītības iestādēs, piemēro: 7.1.1. koeficientu 2,27 - speciālās izglītības programmās izglītojamiem ar fiziskās attīstības traucējumiem, somatiskām saslimšanām, valodas traucējumiem, mācīšanās traucējumiem, garīgās veselības traucējumiem; 7.1.2. koeficientu 3,75 - speciālās izglītības programmās izglītojamiem ar redzes traucējumiem, dzirdes traucējumiem, garīgās attīstības traucējumiem un speciālās pirmsskolas izglītības programmās izglītojamiem ar jauktiem attīstības traucējumiem; 7.1.3. koeficientu 5,64 - speciālās izglītības programmās izglītojamiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem; 7.2. skolēnu skaitam neklātienes un tālmācības vispārējās izglītības programmās piemēro koeficientu 0,76. Skolēnu skaitam, kas tālmācības vispārējās vidējās izglītības programmās mācības tajā pašā klasē uzsāk atkārtoti, izņemot gadījumu, ja mācības atkārtoti uzsāktas viena mācību gada laikā, piemēro koeficientu 0,38; 7.3. valsts ģimnāziju īstenotajās vispārējās vidējās izglītības programmās skolēnu skaitam 10.-12. klasē piemēro koeficientu 1,2."; 1.5. izteikt 9. punktu šādā redakcijā: "9. Ministrija šo noteikumu 8. punktā minēto papildu finansējumu pašvaldībām sadala, ņemot vērā izglītojamo skaitu kārtējā gada 1. septembrī tajās pašvaldību vispārējās izglītības iestāžu pamatizglītības programmās ar augstākiem plānotajiem rezultātiem, kas izvērtētas atbilstoši šo noteikumu 8. punktam, piemērojot šādus papildu koeficientus šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētajai mērķdotācijai vienam izglītojamam: 9.1. pamatizglītības programmā ar augstākiem plānotajiem rezultātiem mācību jomas "Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā" daļā "Mūzika" - 1,3; 9.2. pamatizglītības programmā ar augstākiem plānotajiem rezultātiem (izņemot mācību jomas "Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā" daļu "Mūzika") - 1,2."; 1.6. izteikt 11.1. apakšpunktu šādā redakcijā: "11.1. mērķdotācijas apmēru uz vienu izglītojamo atbilstoši šo noteikumu 5.1. apakšpunktam;"; 1.7. papildināt ar 11.1.1 apakšpunktu šādā redakcijā: "11.1.1 mērķdotācijas apmēru atbalsta personāla darba samaksai atbilstoši šo noteikumu 5.2. apakšpunktam;"; 1.8. izteikt 13.1. apakšpunktu šādā redakcijā: "13.1. ievēro normatīvajā aktā par pedagogu darba samaksu noteikto pedagoga zemāko mēneša darba algas likmi;"; 1.9. izteikt 13.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "13.2. no šo noteikumu 11. punktā minētās mērķdotācijas ne mazāk kā deviņus procentus izlieto atbalsta personāla (izglītības iestādes bibliotekārs, skolotājs logopēds, izglītības psihologs, speciālais pedagogs, pedagogs karjeras konsultants, pedagoga palīgs) darba samaksai un ne vairāk kā 14 procentus - iestādes vadītāja un viņa vietnieku darba samaksai;"; 1.10. izteikt 25.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "25.2. 1 procenta apmērā no pašvaldībai atbilstoši šo noteikumu 5.1. apakšpunktam aprēķinātā finansējuma pašvaldību vispārizglītojošo skolu pedagogu darba samaksai no 2024. gada 1. septembra līdz 2026. gada 31. augustam."; 1.11. papildināt ar 29.7 punktu šādā redakcijā: "29.7 Pašvaldības, sadalot mērķdotāciju, kas paredzēta 2025./2026. mācību gadam, nodrošina, ka izglītības iestādei piešķirtais finansējums nav mazāks par finansējumu, kurš tiktu sadalīts atbilstoši regulējumam, kas bija spēkā līdz 2025. gada 31. augustam attiecībā uz kopējo piešķirto mērķdotācijas apmēru uz vienu izglītojamo."; 1.12. papildināt ar 3. pielikumu (pielikums). 2. Noteikumi stājas spēkā 2025. gada 1. septembrī. Ministru prezidente E. Siliņa Izglītības un zinātnes ministre D. Melbārde
Pielikums "3. pielikums Izglītojamo skaits atbalsta personāla likmju skaita aprēķinam1. tabula I. Izglītojamo skaits vispārējās izglītības programmās (izņemot tālmācības izglītības programmas) atbalsta personāla likmju skaita aprēķinam*
2. tabula II. Izglītojamo skaits speciālās izglītības programmās iekļaujoši vispārizglītojošās klasēs atbalsta personāla likmju skaita aprēķinam*
3. tabula III. Izglītojamo skaits speciālās izglītības programmās vispārizglītojošo iestāžu speciālās izglītības klasēs atbalsta personāla likmju skaita aprēķinam*
Piezīmes. 1. Aprēķini 1., 2. un 3. tabulā tiek veikti izglītības iestāžu līmenī. 2. * Mērķdotācijas noteikšanā lietotais atbalsta personāla likmju aprēķins izmantojams tikai kopējam finansējuma apmēra aprēķinam un nav uzskatāms par fiksētu likmju skaitu konkrētai izglītības iestādei. Atbalsta personāla nodrošinājumu nepieciešams organizēt, izvērtējot konkrētās izglītojamo vajadzības izglītības iestādē un pašvaldībā. Likmju skaits ir pielāgojams kopējā finansējuma ietvaros atbilstoši faktiskajām vajadzībām, un finansējuma aprēķinā piemērotā attiecība konkrēta amata likmei uz izglītojamo skaitu nav obligāti jāizmanto. 3. ** Paralēlklase - viena no divām vai vairākām klasēm (vienā skolā), kurās viena mācību gada laikā skolēni apgūst vienu un to pašu izglītības programmu. 4. *** Ministrija aprēķina klašu skaitu atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 11. janvāra noteikumu Nr. 11 "Kārtība, kādā izglītojamie tiek uzņemti vispārējās izglītības programmās un atskaitīti no tām, kā arī obligātās prasības izglītojamo pārcelšanai nākamajā klasē" 15. punktā minētajiem klašu lielumiem pēc izglītojamo skaita." |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 376 "Kārtība, kādā aprēķina ..
Statuss:
Vēl nav spēkā
Saistītie dokumenti
|