Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Talsu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 1 Talsos 2025. gada 10. jūlijā (prot. Nr. 2, 2. p., lēmums Nr. 3) Grozījumi Talsu novada pašvaldības domes 2023. gada 30. marta saistošajos noteikumos Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums"Izdoti saskaņā ar
Pašvaldību likuma 49. panta 1. Izdarīt Talsu novada pašvaldības domes 2023. gada 30. marta saistošajos noteikumos Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums" šādus grozījumus: 1.1. Izteikt 6. punktu šādā redakcijā: "6. Dome izveido šādas pastāvīgas komitejas ar šādu skaitlisko sastāvu: 6.1. Finanšu komiteja - 12 deputāti; 6.2. Attīstības komiteja - 11 deputāti; 6.3. Sociālo, izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteja - 11 deputāti." 1.2. Papildināt ar 11.5. apakšpunktu šādā redakcijā: "11.5. koordinē sadarbību ar novada uzņēmējiem un iedzīvotāju padomēm." 1.3. Izteikt 13. punktu šādā redakcijā: "13. Domes priekšsēdētājam ir divi vietnieki: 13.1. domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības un tautsaimniecības politikas jautājumos; 13.2. domes priekšsēdētāja vietnieks sociālās, izglītības, kultūras un sporta politikas jautājumos." 1.4. Izteikt 14. punktu šādā redakcijā: "14. Domes priekšsēdētāja vietnieka attīstības un tautsaimniecības politikas jautājumos kompetence: 14.1. aizvieto domes priekšsēdētāju viņa prombūtnes laikā; 14.2. koordinē pašvaldības infrastruktūras attīstības, teritoriālās attīstības, īpašumu, komunālos, vides, uzņēmējdarbības un tūrisma veicināšanas jautājumus; 14.3. pārrauga un organizē pašvaldības attīstības plānošanas dokumentu izstrādi; 14.4. organizē un vada pašvaldības politikas izstrādi un realizāciju, kā arī līdzekļu (Eiropas Savienības fondu, valsts budžeta, investīciju un citu līdzekļu) piesaisti savās pārraudzības jomās; 14.5. pārrauga normatīvo aktu, domes lēmumu un savu rīkojumu izpildi savās pārraudzības jomās; 14.6. savu pienākumu un tiesību īstenošanai sniedz priekšlikumus domes priekšsēdētājam; 14.7. atbilstoši kompetencei un pārraudzības jomai dod rīkojumus pašvaldības izpilddirektoram un viņa vietniekiem, lai nodrošinātu atbilstošo jautājumu sagatavošanu un izskatīšanu domes sēdēs, kā arī veiktu pieņemto lēmumu izpildes kontroli; 14.8. veic citus uzdevumus, kas paredzēti domes lēmumos vai ko uzdevis veikt domes priekšsēdētājs." 1.5. Izteikt 15. punktu šādā redakcijā: "15. Domes priekšsēdētāja vietnieka sociālās, izglītības, kultūras un sporta politikas jautājumos kompetence: 15.1. aizvieto domes priekšsēdētāju viņa un domes priekšsēdētāja vietnieka attīstības un tautsaimniecības politikas jautājumos prombūtnes laikā; 15.2. koordinē pašvaldības sociālās palīdzības, izglītības, kultūras, sporta un jaunatnes jautājumus, sadarbību ar nevalstiskajām organizācijām, veselības aprūpes pieejamības un veselīga dzīvesveida popularizēšanas jautājumus; 15.3. organizē un vada pašvaldības politikas izstrādi un realizāciju, kā arī līdzekļu (Eiropas Savienības fondu, valsts budžeta, investīciju un citu līdzekļu) piesaisti savās pārraudzības jomās; 15.4. pārrauga normatīvo aktu, domes lēmumu un savu rīkojumu izpildi savās pārraudzības jomās; 15.5. savu pienākumu un tiesību īstenošanai sniedz priekšlikumus domes priekšsēdētājam; 15.6. atbilstoši kompetencei un pārraudzības jomai dod rīkojumus pašvaldības izpilddirektoram un viņa vietniekiem, lai nodrošinātu atbilstošo jautājumu sagatavošanu un izskatīšanu domes sēdēs, kā arī veiktu pieņemto lēmumu izpildes kontroli; 15.7. veic citus uzdevumus, kas paredzēti domes lēmumos vai ko uzdevis veikt domes priekšsēdētājs. 1.6. Papildināt pielikumu ar 2.29. apakšpunktu šādā redakcijā: "2.29. Budžeta komisija." Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Bērziņš
Paskaidrojuma
raksts
|
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumu, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi |
1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis - ko pašvaldība vēlas sasniegt ar saistošajiem noteikumiem, kādi būs ieguvumi |
Grozīt pašvaldības domes komiteju skaitlisko sastāvu, papildināt pašvaldības domes priekšsēdētāja kompetenci, grozīt pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieku amata nosaukumus un kompetenci, papildināt saistošo noteikumu pielikumu ar norādi uz pašvaldības domes izveidotu komisiju (Budžeta komisiju).
1.2. Problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi |
Politiski apsvērumi.
Nolikums nepieciešams grozīt, lai noteiktu domes priekšsēdētāja vietnieku nosaukumu un kompetences, uzlabojot darba organizāciju un stiprinot pārraudzības mehānisms.
Saistošo noteikumu pielikums tiek papildināts ar norādi uz pašvaldības domes izveidotu komisiju (Budžeta komisiju), lai pielikumā būtu norādītas pašvaldības domes visas izveidotās komisijas.
1.3. Pastāvošais tiesiskais regulējums, tā būtības skaidrojums un pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojums |
Skatīt paskaidrojuma raksta 1.2. apakšpunktu.
1.4. Ja norādītās problēmas risināšanai nav tiesiskā regulējuma, tad skaidro, kādas sekas rada tiesiskā regulējuma neesamība |
Skatīt paskaidrojuma raksta 1.2. apakšpunktu.
1.5. Ja paredzēta administratīvā atbildība par saistošo noteikumu pārkāpšanu, pamato tās noteikšanas nepieciešamību un tvērumu, iekļaujot vismaz šādu kritēriju izvērtējumu: |
1.5.1. Nodarījuma (problēmsituācijas), par kuru paredz administratīvo atbildību, aktualitāte |
Neattiecināms.
1.5.2. Nodarījuma attiecināmība uz publiski tiesiskajām attiecībām |
Neattiecināms.
1.5.3. Nodarījuma bīstamība un sabiedriskais kaitīgums, sekas - pamatots sabiedrības interešu aizskārums |
Neattiecināms.
1.5.4. Administratīvā akta prioritātes principa ievērošanas iespējas |
Neattiecināms.
1.5.5. Paredzētā administratīvā pārkāpuma sastāva elementi - darbība vai bezdarbība, par kuru paredzēta administratīvā atbildība |
Neattiecināms.
1.5.6. Korespondējošās tiesību normas - saistošo noteikumu vienības, par kurās esošā regulējuma neīstenošanu ir noteikta administratīvā atbildība |
Neattiecināms.
1.5.7. Vai un ar kādiem administratīvā pārkāpuma procesā esošajiem līdzekļiem būs iespējams problēmsituācijas konstatēt un izmeklēt, kā arī pierādīt personas vainu nodarījumā |
Neattiecināms.
1.5.8. Soda veida un apmēra izvēles pamatojums |
Neattiecināms.
1.5.9. Administratīvā soda efektivitāte nodarījumu skaita samazināšanā, seku novēršanā, sabiedriskās kārtības nodrošināšanā sabiedrības interesēs |
Neattiecināms.
1.5.10. Soda piemērotāja - kompetentās iestādes, kura piemēros sodus, - izvēles apsvērumi |
Neattiecināms.
1.5.11. Saistošo noteikumu izvērtējums citu normatīvo aktu, kas nosaka administratīvo vai kriminālatbildību attiecīgajā jomā, kontekstā |
Neattiecināms.
1.6. Iespējamo alternatīvu, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, raksturojums, to ieviešanas trūkumi un priekšrocības |
Skatīt paskaidrojuma raksta 1.2. apakšpunktu.
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus |
2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus: |
2.1.1. Samazina vai palielina ieņēmumu daļu |
Neietekmē.
2.1.2. Samazina vai palielina izdevumu daļu |
Neietekmē.
2.1.3. Ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā (piemēram, vai, lai īstenotu saistošos noteikumus, jāsamazina finansējums citām pozīcijām) |
Neietekmē.
2.2. Informācija par nepieciešamajiem resursiem sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi (saistībā ar 5., 6. sadaļu) |
Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešami resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu. Tiek grozīta, tajā skaitā paplašināta, esošo institūciju (amatpersonu), piemēram, domes priekšsēdētāja un domes priekšsēdētāja vietnieku kompetence.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci (aktuālā situāciju, prognozes tirgū un atbilstība brīvai un godīgai konkurencei) |
3.1. Sociālā ietekme - ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī ietekme uz konkrētām sabiedrības grupām, tai skaitā sociālās atstumtības riskam pakļautajām sabiedrības grupām, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, uz dzimumu līdztiesību |
Nav nosakāma.
3.2. Ietekme uz vidi - ar saistošo noteikumu īstenošanu izraisītas tiešas vai netiešas pārmaiņas vidē, kuras ietekmē vai var ietekmēt cilvēku, viņa veselību un drošību, kā arī bioloģisko daudzveidību, augsni, zemes dzīles, ūdeni, gaisu, klimatu, ainavu, kultūras un dabas mantojumu, iespējamā pakļautība avāriju vai katastrofu riskiem un visu minēto jomu mijiedarbība |
Nav nosakāma.
3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību, iekļaujot informāciju par to, vai saistošie noteikumi: |
3.3.1. Ietekmēs (piemēram, uzlabos, atjaunos, pasliktinās) vai neietekmēs cilvēku veselību |
Neietekmē.
3.3.2. Nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas veselības jomā |
Neietekmē.
3.3.3. Radīs jaunas tiesības vai uzliks jaunus pienākumus veselības jomā |
Neietekmē.
3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, norādot: |
3.4.1. Vai ar saistošajiem noteikumiem tiks veicinātas uzņēmējdarbības aktivitātes, jaunu uzņēmumu veidošanās un esošo uzņēmumu attīstība un izaugsme, kā arī paaugstināta to konkurētspēja |
Nav nosakāma.
3.4.2. Kuri uzņēmēji ir saistošo noteikumu tiesiskā regulējuma mērķgrupa un vai tiesiskais regulējums radīs mērķgrupai jaunas tiesības, uzliks jaunus pienākumus vai nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas, veicinās tiesību realizēšanu, uzlabos pakalpojumu pieejamību u.c. |
Nav nosakāma.
3.5. Ietekme uz konkurenci - iekļauj aktuālās situācijas aprakstu, situāciju un prognozes tirgū (attiecībā uz saistīto pakalpojumu vai preču pieejamību), paredzēto pasākumu atbilstības izvērtējumu brīvai un godīgai konkurencei |
Neietekmē.
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām |
4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā |
Centrālā pārvalde.
4.2. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts, tai skaitā akcentē, kā piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību |
Neietekmē.
4.3. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas: |
4.3.1. Saimnieciskās darbības veicējiem |
Neietekmē.
4.3.2. Fiziskajām personām |
Neietekmē.
4.3.3. Nevalstiskā sektora organizācijām |
Neietekmē.
4.3.4. Budžeta finansētām institūcijām |
Neietekmē.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
5.1. Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi |
Saistošie noteikumi izstrādāti, lai noteiktu pašvaldības institucionālo sistēmu un darba organizāciju, nav tieši attiecināmi uz noteiktu pašvaldības funkciju izpildi.
5.2. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā (tostarp, vai tiks uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem, veidotas jaunas darba vietas u.tml.). |
Neietekmē.
6. Izpildes nodrošināšana |
6.1. Saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas, tai skaitā, vai paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija |
Neietekmē.
6.2. Izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība (nedublējot 2.punktā norādīto) |
Neietekmē.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana |
7.1. Vai saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai |
Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai.
7.2. Samērīguma tests |
7.2.1. Vai pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai |
Nav vērtēts, steidzams.
7.2.2. Vai nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai |
Nav vērtēts, steidzams.
7.2.3. Vai pašvaldības rīcība ir atbilstoša |
Nav vērtēts, steidzams.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām, tostarp norādot Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā minēto informāciju |
8.1. Sabiedrības pārstāvji (tostarp biedrības, nodibinājumi, apvienības u.tml.), ar kuriem notikušas konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā |
Nav notikušas konsultācijas.
8.2. Izmantotais sabiedrības līdzdalības veids (lai atspoguļotu, kā pašvaldības ir centusies sasniegt mērķgrupu, kā arī noskaidrot pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli) |
Saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu Talsu novada pašvaldības nolikumā noteiktajā kārtībā no 2025. gada 25. jūnija līdz 2025. gada 9. jūlijam publicēja Talsu novada pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.
8.3. Sabiedrības pārstāvju izteiktie priekšlikumi un iebildumi, norādot, kuri no tiem ņemti vērā |
Talsu novada pašvaldībā 2025. gada 10. jūlijā saņemta Alda Pinkena (reģistrācijas Nr. TNPCP/25/12-3/5344/S) 2025. gada 9. jūlija vēstule ar viedokli un priekšlikumiem par Talsu novada pašvaldības Saistošo noteikumu "Grozījumi Talsu novada pašvaldības domes 2023. gada 30. marta saistošajos noteikumos Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums"" (turpmāk - Grozījumi) projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu.
8.4. Par saistošo noteikumu projektu saņemtie viedokļi pēc saistošo noteikumu projekta publicēšanas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, to apkopojums un izvērtējums (iesniedzēji, vērā ņemtie viedokļi, pamatojums) |
8.4.1. Iesniegtais viedoklis un priekšlikums: "Grozījumu 1.4. apakšpunktā ir paredzēts aprakstīt Domes priekšsēdētāja vietnieka attīstības un tautsaimniecības politikas jautājumos kompetenci.
a. 14.3., 14.4. un 14.5. apakšpunktu redakcija paredz noteikt tādus pienākumus, kādus politiska amatpersona nevar realizēt valsts pārvaldes hierarhijas dēļ, proti, politiska amatpersona nevar izpildvaras vietā, piemēram, organizēt pašvaldības attīstības plānošanas dokumentu/politikas izstrādi vai organizēt ES fondu piesaisti, šie ir administrācijas darbinieku amatu aprakstos noteikti pienākumi un nevar tikt noteikti vēlētām amatpersonām.
b. Domes priekšsēdētāja vietniekam nav Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteikto padotības (pārraudzības) tiesību realizācijas iespēju - šai amatpersonai nav padotu amatpersonu vai iestāžu.
c. 14.7. apakšpunktā frāzē "saistošs rīkojums" ir liekvārdība - rīkojums kā vadības elements nevar būt nesaistošs.
Priekšlikums: svītrot Grozījumu 14.3., 14.4., 14.5. apakšpunktus, svītrot 14.7. apakšpunktā vārdu "saistošs".
Pašvaldības viedoklis: Domes priekšsēdētāja vietnieks ir pārstāvnieciskās varas daļa. Politiskā vara savas kompetences ietvaros var un ir tiesīga koordinēt noteiktus jautājumus un procesus, ievērojot tiesību aktu principus un lomu sadalījumu starp politisko un izpildu varu. Minētie grozījumi neparedz tiešu iejaukšanos izpildvaras darbā, piemēram, darbinieku norīkošana, rīkojumu došana apvienību pārvaldē un citus uzdevumus. Politiskā koordinācija sevī ietver domes lēmumu virzīšanu, prioritāšu noteikšanu, politisko uzdevumu uzdošanu, pašvaldības attīstības plānošanas dokumentu izstrādes virzību, sanāksmju sasaukšanu, politiskās nostājas virzību konkrētā jautājumā. Ņemot vērā minēto, nav konstatējams iemesls svītrot Grozījumu 14.3., 14.4., 14.5. apakšpunktus.
Izvērtējot pamatojumu, atbalstāms priekšlikums svītrot 14.7. apakšpunktā vārdu "saistošs".
8.4.2. Iesniegtais viedoklis un priekšlikums: "Grozījumu 1.5. apakšpunktā ir paredzēts aprakstīt Domes priekšsēdētāja vietnieka sociālās, izglītības, kultūras un sporta politikas jautājumos (kura amats tiek izveidots ar Grozījumu 1.3. apakšpunktu) kompetenci.
a. 15.2., 15.3. un 15.4. apakšpunktu redakcija paredz noteikt tādus pienākumus, kādus politiska amatpersona nevar realizēt valsts pārvaldes hierarhijas dēļ, proti, politiska amatpersona nevar izpildvaras vietā, piemēram, organizēt pašvaldības politikas izstrādi vai organizēt ES fondu piesaisti, šie ir administrācijas darbinieku amatu aprakstos noteikti pienākumi un nevar tikt noteikti vēlētām amatpersonām.
b. Domes priekšsēdētāja vietniekam nav Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteikto padotības (pārraudzības) tiesību realizācijas iespēju - šai amatpersonai nav padotu amatpersonu vai iestāžu.
c. 15.6. apakšpunktā frāzē "saistošs rīkojums" ir liekvārdība - rīkojums kā vadības elements nevar būt nesaistošs.
d. Iepazīstoties ar Grozījumos aprakstīto Domes priekšsēdētāja vietnieka sociālās, izglītības, kultūras un sporta politikas jautājumos pamatpienākumu aprakstu, uzklausot domes priekšsēdētāja sniegto skaidrojumu par iemesliem šāda algota amata izveidošanai, kā arī ņemot vērā iepriekšējā periodā attiecīgajā jomā izskatāmo jautājumu apjomu attiecīgās jomas domes komitejā, secināms, ka šāda amata izveidošanai nav pamata un tā ir nelietderīga pašvaldības finanšu līdzekļu izlietošana.
Priekšlikums: svītrot Grozījumu 1.3. un 1.5. apakšpunktus.
Pašvaldības viedoklis: Domes priekšsēdētāja vietnieks ir pārstāvnieciskās varas daļa. Politiskā vara savas kompetences ietvaros var un ir tiesīga koordinēt noteiktus jautājumus un procesus, ievērojot tiesību aktu principus un lomu sadalījumu starp politisko un izpildu varu. Minētie grozījumi neparedz tiešu iejaukšanos izpildvaras darbā, piemēram, darbinieku norīkošana, rīkojumu došana apvienību pārvaldē un citus uzdevumus. Politiskā koordinācija sevī ietver domes lēmumu virzīšanu, prioritāšu noteikšanu, politisko uzdevumu uzdošanu, pašvaldības attīstības plānošanas dokumentu izstrādes virzību, sanāksmju sasaukšanu, politiskās nostājas virzību konkrētā jautājumā. Ņemot vērā minēto, nav konstatējams iemesls svītrot Grozījumu 15.2., 15.3., 15.4. apakšpunktus.
Izvērtējot pamatojumu, atbalstāms priekšlikums svītrot 15.6. apakšpunktā vārdu "saistošs".
Saskaņā ar Talsu novada pašvaldības 2023. gada 30. marta saistoši noteikumu Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums" 13. punktu, domes priekšsēdētājam ir divi vietnieki. Grozījumi neparedz izveidot jaunu amata vietu, tādējādi neradot finanšu ietekmi. Politiskā vara izvēlas veidot vietniekus un to kompetences liekot uzsvarus uz pašvaldībā aktuāliem jautājumiem. Ņemot vērā minēto, nav konstatējams iemesls svītrot Grozījumu 1.3. un 1.5. apakšpunktus.
8.4.3. Iesniegtais viedoklis un priekšlikums: Talsu novada pašvaldības domes 2023. gada 30. marta saistošajos noteikumu Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums" pielikuma 2.4. apakšpunktā ir minēta Ētikas komisija. Dome šādu komisiju neveido.
Priekšlikums: papildināt Grozījumus ar 1.7. apakšpunktu: "1.7. Svītrot pielikuma 2.4. apakšpunktu."
Pašvaldības viedoklis: Saskaņā ar Talsu novada pašvaldības Ētikas kodeksa (turpmāk - Kodekss) 15. punktu, darbinieku pieļauto profesionālās ētikas pamatprincipu un uzvedības normu pārkāpumu izvērtēšanu veic Iestādes vadītājs, Pašvaldības izpilddirektors, Pašvaldības domes priekšsēdētājs, Pašvaldības domes priekšsēdētāja vai Pašvaldības izpilddirektora izveidota Ētikas komisija.
Saskaņā ar Kodeksa 17.5. apakšpunktu, saņemto iesniegumu par pašvaldības domes priekšsēdētāju izskata pašvaldības domes izveidota Ētikas komisija.
Lai ievērotu Kodeksā noteikto iesnieguma izskatīšanas kārtību par pašvaldības domes priekšsēdētāja profesionālās ētikas pamatprincipu un uzvedības normu pārkāpumu izvērtēšanu, Talsu novada pašvaldības domes 2023. gada 30. marta saistošo noteikumu Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums" pielikuma 2.4. apakšpunktā saglabājama minēta Ētikas komisija.
8.4.4. Iesniegtais viedoklis un priekšlikums: Grozījumu Paskaidrojuma raksta 1. punkts nesatur prasītās ziņas par ieguvumiem; problēmu raksturojumu, kuru risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi; pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojumu; skaidrojumu, kādas sekas rada tiesiskā regulējuma neesamība; iespējamo alternatīvu, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, raksturojumu, to ieviešanas trūkumus un priekšrocības. Frāze "Politiski apsvērumi." nesniedz nekādu skaidrojumu par saistošo noteikumu izdošanas lietderību.
Priekšlikums: paskaidrojuma rakstu nepieciešams papildināt atbilstoši prasītajai informācijai.
Pašvaldības viedoklis: Izvērtējot sniegto viedokli un priekšlikumu secināms, ka nepieciešams papildināt Grozījuma paskaidrojuma raksta 1.2. apakšpunktu. Paskaidrojuma raksta 1.3. un 1.4. apakšpunkti atsaucas uz 1.2. apakšpunktā minēto informāciju.
8.4.5. Iesniegtais viedoklis un priekšlikums: Grozījumu Paskaidrojuma raksta 7.2.apakšpunkts nesatur prasītās ziņas par samērīguma testu. Frāze "Nav vērtēts, steidzams." nav pietiekama.
Priekšlikums: papildināt paskaidrojuma raksta 7.2. apakšpunktu ar izvērtējuma aprakstu.
Pašvaldības viedoklis: Ņemot vērā, ka nolikums ir pašvaldības pašizteikšanās izpausme - tas ir tiesību akts, ko dome var grozīt, lai organizētu darbu atbilstoši savām politiskajām prioritātēm, netiek vērtēts samērīgu tests.
8.5. No institūcijām saņemtie viedokļi un atzinumi, to apkopojums un izvērtējums (vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) - gan tādi, kas saņemti, pamatojoties uz normatīvajos aktos noteiktu pienākumu, gan lūgti pēc pašvaldības iniciatīvas, gan sniegti pēc institūcijas iniciatīvas |
Nav lūgts sniegt viedokļus un atzinumus par šo saistošo noteikumu redakciju.
8.6. Informācija par cita veida saziņu un konsultācijām, ja tādas bijušas |
Nav notikusi cita (iepriekš neminēta) saziņa un konsultācijas.
Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Bērziņš