Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Talsu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 10

Talsos 2025. gada 26. jūnijā (prot. Nr. 12, 24. p., lēmums Nr. 137)
Kārtība, kādā Talsu novada pašvaldība sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas privātai izglītības iestādei vai privātajiem bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem
Izdoti saskaņā ar
Izglītības likuma 17. panta 2.4 daļu un
Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas
4. punktu un 44. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā Talsu novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas (turpmāk – Finansējums) privātai izglītības iestādei vai privātajiem bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem (turpmāk – Finansējuma saņēmējs).

2. Finansējuma saņēmējam jāatbilst šādiem nosacījumiem:

2.1. bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējs:

2.1.1. juridiska vai fiziska persona, kas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā reģistrēta Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrā kā pakalpojuma sniedzējs;

2.1.2. sniedz atbalstu pirmsskolas izglītības programmas apgūšanai ģimenē, ja bērns nav reģistrēts kā izglītojamais nevienā izglītības iestādē, kas īsteno pirmsskolas izglītības programmu;

2.1.3. noslēdzis līgumu par pakalpojuma sniegšanu ar bērna likumisko pārstāvi;

2.1.4. nodrošina pakalpojumu darba dienās ne mazāk kā astoņas stundas dienā;

2.2. privātā izglītības iestāde (turpmāk – Izglītības iestāde):

2.2.1. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistrēta Izglītības iestāžu reģistrā;

2.2.2. īsteno licencētu pirmsskolas izglītības programmu Talsu novadā;

2.2.3. noslēgusi līgumu par pirmsskolas izglītības pakalpojuma sniegšanu ar bērna vecāku vai likumisko pārstāvi;

2.2.4. reģistrējusi bērnu Valsts izglītības informācijas sistēmā (turpmāk – VIIS);

2.2.5. īsteno pirmsskolas izglītības programmu darba dienās ne mazāk kā 12 stundas dienā.

3. Finansējums tiek piešķirts, ja tā saņemšanas nosacījumi atbilst šādiem kritērijiem:

3.1. bērns ir vecumā no pusotra gada vecuma līdz pamatizglītības ieguves uzsākšanai;

3.2. bērna un viena bērna likumiskā pārstāvja dzīvesvieta deklarēta Talsu novada administratīvajā teritorijā;

3.3. bērns saskaņā ar Talsu novada domes saistošajos noteikumos noteikto kārtību reģistrēts rindā uzņemšanai bērna deklarētajai dzīvesvietai tuvākajā Pašvaldības dibinātā izglītības iestādē (turpmāk – Pašvaldības PII) vai Pašvaldības PII, kura atrodas vienā pilsētas vai pagasta teritorijā ar bērna deklarēto dzīvesvietu;

3.4. bērnam nav piedāvāta vieta PII.

4. Finansējums nav paredzēts bērna ēdināšanas izdevumu segšanai.

II. Finansējuma apmērs bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējam un tā piešķiršanas kārtība

5. Finansējums par bērnu uzraudzības pakalpojuma sniegšanas vienu darba dienu tiek noteikts, dalot Pašvaldības PII vidējās izmaksas vienam izglītojamajam gadā, kas aprēķinātas saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību par pašvaldību savstarpējiem norēķiniem, ar darba dienu skaitu attiecīgajā kalendārajā gadā.

6. Finansējums tiek piešķirts tikai par tām darba dienām, kurās pakalpojums saņemts ne mazāk kā sešas stundas dienā.

7. Lai saņemtu Finansējumu, bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējs Talsu novada Izglītības pārvaldē (turpmāk – Izglītības pārvalde) iesniedz pieteikumu (pielikums), kuram pievieno līguma par pakalpojuma sniegšanu ar bērna likumisko pārstāvi apliecinātu kopiju.

8. Lēmumu par Finansējuma piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt pieņem Izglītības pārvaldes vadītājs piecu darba dienu laikā no pieteikuma saņemšanas brīža.

9. Par pieņemto lēmumu Izglītības pārvalde Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā informē bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju un bērna likumisko pārstāvi.

10. Finansējuma piešķiršanas gadījumā Izglītības pārvalde ar bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju un bērna likumisko pārstāvi slēdz līgumu par Finansējuma piešķiršanu.

III. Finansējuma apmērs privātajai izglītības iestādei un tā piešķiršanas kārtība

11. Finansējuma apmērs privātajai izglītības iestādei par vienu bērnu mēnesī tiek noteikts Ministru kabineta 2015. gada 8. decembra noteikumos Nr. 709 "Noteikumi par izmaksu noteikšanas metodiku un kārtību, kādā pašvaldība atbilstoši tās noteiktajām vidējām izmaksām sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas privātai izglītības iestādei" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 709) noteiktajā kārtībā.

12. Lai saņemtu Finansējumu, privātā izglītības iestāde Izglītības pārvaldē iesniedz pieteikumu, kuram pievieno līguma par pirmsskolas izglītības pakalpojuma sniegšanu ar bērna likumisko pārstāvi apliecinātu kopiju.

13. Lēmumu par Finansējuma piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt pieņem Izglītības pārvaldes vadītājs piecu darba dienu laikā no pieteikuma saņemšanas brīža.

14. Par pieņemto lēmumu Izglītības pārvalde Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā informē privāto izglītības iestādi un bērna likumisko pārstāvi.

15. Finansējuma piešķiršanas gadījumā Izglītības pārvalde ar privāto izglītības iestādi un bērna likumisko pārstāvi slēdz līgumu par Finansējuma piešķiršanu.

16. Finansējumu piešķir ar nākamo darba dienu pēc līguma par Finansējuma piešķiršanu noslēgšanas dienas.

IV. Finansējuma pārtraukšanas kārtība

17. Izglītības pārvaldes vadītājs piecu darba dienu laikā no informācijas saņemšanas brīža pieņem lēmumu par Finansējuma pārtraukšanu, ja:

17.1. MK noteikumos Nr. 709 noteiktajos gadījumos;

17.2. zudis pamats Finansējuma piešķiršanai, kas norādīts šo saistošo noteikumu 3. punktā;

17.3. bērna likumiskais pārstāvis izbeidz līgumu ar bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju;

17.4. bērnam tiek nodrošināta vieta Pašvaldības PII;

17.5. tiek konstatēts, ka Finansējuma saņēmējs nesniedz pakalpojumu.

18. Finansējuma saņēmējam ir pienākums:

18.1. piecu darba dienu laikā rakstveidā paziņot Izglītības pārvaldei par saistošo noteikumu 17.2. un 17.3. punktā minētā apstākļa iestāšanos;

18.2. atmaksāt Finansējuma pārmaksu, ja tā izveidojusies Finansējuma saņēmēja vainas dēļ, sniedzot nepatiesu vai nepilnīgu informāciju vai nepaziņojot par apstākļiem, kuri paredzēti saistošo noteikumu 17.2. un 17.3. punktā.

19. Izglītības pārvaldes vadītāja lēmumu var apstrīdēt Talsu novada domē. Talsu novada domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.

V. Noslēguma jautājums

20. Atzīt par spēku zaudējušiem Talsu novada pašvaldības domes 2022. gada 28. aprīļa saistošos noteikumus Nr. 12 "Kārtība, kādā Talsu novada pašvaldība sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas privātai izglītības iestādei vai privātajiem bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem".

Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Āboliņš
Pielikums
Talsu novada pašvaldības domes 2025. gada 26. jūnija
saistošajiem noteikumiem Nr. 10
Talsu novada Izglītības pārvaldei
PIETEIKUMS
par finansējuma saņemšanu

Talsos

Informācija par finansējuma saņēmēju
Vārds, uzvārds/nosaukums 
Deklarētā/juridiskā adrese 
Nodokļu maksātāja reģistrācijas Nr. 
Reģistrācijas numurs Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrā vai Izglītības iestāžu reģistrā 
  
Informācija par bērnu, kuram tiks nodrošināts pakalpojums
Bērna vārds, uzvārds 
Personas kods 
Deklarētā adrese 
  
Informācija par bērna likumisko pārstāvi, kurš noslēdzis līgumu par pakalpojuma sniegšanu
Vārds, uzvārds 
Personas kods 
Deklarētā adrese 
Kontaktinformācija 
  
Informācija par noslēgto līgumu starp bērna likumisko pārstāvi un pakalpojuma sniedzēju
Līguma noslēgšanas datums 
Līguma noslēgšanas termiņš 
Pakalpojuma sniegšanas adrese 

Pielikumā: līguma kopija uz ______ lapām.

Pieteicējs: ___________________/_________________________/

20____. gada _______.______________________

Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Āboliņš
Paskaidrojuma raksts
Talsu novada pašvaldības domes 2025. gada 26. jūnija saistošajiem noteikumiem Nr. 10 "Kārtība, kādā Talsu novada pašvaldība sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas privātai izglītības iestādei vai privātajiem bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem"
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumu, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi
 
1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis – ko pašvaldība vēlas sasniegt ar saistošajiem noteikumiem, kādi būs ieguvumi

Saglabājot līdzšinējo regulējumu, izdot jaunus saistošos noteikumus, lai nodrošinātu regulējuma atbilstību Pašvaldību likuma pārejas noteikumu 6. punkta pirmajam teikumam.

1.2. Problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi

1. 2023. gada 1. janvārī stājies spēkā Pašvaldību likums. Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 1. punkts nosaka, ka ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums "Par pašvaldībām".

Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta piektā daļa nosaka, ja spēku zaudē normatīvā akta izdošanas tiesiskais pamats (augstāka juridiska spēka tiesību norma, uz kuras pamata izdots cits normatīvais akts), tad spēku zaudē arī uz šā pamata izdotais normatīvais akts vai tā daļa. Minētais nozīmē, ja saistošie noteikumi izdoti uz šobrīd spēku zaudējušā likuma "Par pašvaldībām" pamata, tad šie saistošie noteikumi zaudējuši spēku.

Pašvaldību likuma pārejas noteikumu 6. punkts nosaka, ka līdz jaunu saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam piemērojami uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdotie saistošie noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. Minētais nozīmē, ka līdz 2024. gada 30. jūnijam varēja piemērot (ciktāl tie nav pretrunā Pašvaldību likumam) spēku zaudējušos saistošos noteikumus.

Atzīmējams, ka atsevišķos gadījumos saistošie noteikumi izdoti ne tikai uz likuma "Par pašvaldībām" pamata, bet reizē arī uz citu normatīvo aktu pamata. Šādos gadījumos vērtējams, vai pietiek ar saistošo noteikumu izdošanas tiesiskā pamatojuma grozīšanu vai izdodami jauni saistošie noteikumi.

2. Talsu novada pašvaldības dome 2022. gada 28. aprīlī izdevusi saistošos noteikumus Nr. 12 "Kārtība, kādā Talsu novada pašvaldība sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas privātai izglītības iestādei vai privātajiem bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem" (turpmāk – Saistošie noteikumi). Saistošie noteikumi izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmās daļas 4. punktu, 43. panta trešo daļu, Izglītības likuma 17. panta 2.4 daļu.

Likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmās daļas 4. punkts noteica, ka viena no pašvaldības funkcijām ir gādāt par iedzīvotāju izglītību (iedzīvotājiem noteikto tiesību nodrošināšana pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iegūšanā; pirmsskolas un skolas vecuma bērnu nodrošināšana ar vietām mācību un audzināšanas iestādēs; organizatoriska un finansiāla palīdzība ārpusskolas mācību un audzināšanas iestādēm un izglītības atbalsta iestādēm u.c.). Savukārt likuma "Par pašvaldībām" 43. panta trešā daļa noteica, ka dome var pieņemt saistošos noteikumus arī, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi. Tādējādi Saistošos noteikumos minētais tiesiskais pamatojums (likuma "Par pašvaldībām" tiesību normas) tiktāl, ciktāl tas attiecās uz kārtību, kādā pašvaldība sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas privātajiem bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem, bija pamatota. Tomēr saskaņā ar Pašvaldību likuma 6. punkta pirmo teikumu dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību šim likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši šajā likumā ietvertajam pilnvarojumam. Minētais nozīmē, ja pašvaldība vēlas arī turpmāk segt pirmsskolas izglītības programmas izmaksas privātajiem bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem, domei ir jāizdod jaunus saistošos noteikumus, kuru tiesiskais pamatojums izriet no Pašvaldību likuma.

Izglītības likuma 17. panta 2.4 daļa nosaka, ka pašvaldība saistošajos noteikumos nosaka kārtību, kādā tā nodrošina šā panta 2.1 un 2.3 daļā noteikto izmaksu segšanu, kā arī nosacījumus lielāka atbalsta apjoma noteikšanai atbilstoši pašvaldības budžeta iespējām. Minētā tiesību norma pilnvaro domi izdot saistošos noteikumus, kuros nosaka kārtību, kādā pašvaldība sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas privātai izglītības iestādei. Ņemot vērā minēto, saistošo noteikumu izdošanas tiesiskajā pamatojumā ietverama norāde uz Izglītības likuma 17. panta 2.4 daļu – tomēr, kā jau iepriekš minēts, dome vēlējusies saistošajos noteikumos regulēt arī jautājumu par pirmsskolas izglītības programmas izmaksu segšanu arī privātajiem bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem, tāpēc izdodami jauni saistošie noteikumi.

3. Izglītības likuma 17. panta 2.4 daļa nosaka, ka pašvaldība saistošajos noteikumos nosaka kārtību, kādā tā nodrošina šā panta 2.1 un 2.3 daļā noteikto izmaksu segšanu, kā arī nosacījumus lielāka atbalsta apjoma noteikšanai atbilstoši pašvaldības budžeta iespējām. Pašvaldība vēlas noteikt kārtību, kādā tā nodrošina minēto izmaksu segšanu, bet ne noteikt lielāku atbalsta apjomu.

4. Ministru kabineta 2013. gada 16. jūlija noteikumu Nr. 404 "Prasības bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem un bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrēšanas kārtība" 5. punkta otrais teikums nosaka: "Ja pilna laika pakalpojums tiek sniegts bērnam vecumā no pusotra gada līdz brīdim, kad tiek uzsākta bērna obligātā sagatavošana pamatizglītības ieguvei, pakalpojuma sniedzēja pienākums ir sniegt atbalstu pirmsskolas izglītības programmas apgūšanai bērna ģimenē, saņemot pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes vai pirmsskolas izglītības konsultatīvā centra metodisku palīdzību." Minētais nozīmē, ka izglītības programmas apguvē var sniegt arī atbalstu, kuru sniedz pakalpojuma sniedzējs.

Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 4. punkts nosaka, ka viena no pašvaldības funkcijām ir gādāt par iedzīvotāju izglītību, tostarp nodrošināt iespēju iegūt obligāto izglītību un gādāt par pirmsskolas izglītības, vidējās izglītības, profesionālās ievirzes izglītības, interešu izglītības un pieaugušo izglītības pieejamību. Ja pašvaldības ieskatā pirmsskolas izglītības pieejamību iespējams nodrošināt arī ar izmaksu segšanu privātajiem bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem, tad saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu dome ir tiesīga izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju izpildi.

1.3. Pastāvošais tiesiskais regulējums, tā būtības skaidrojums un pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojums

Skatīt paskaidrojuma raksta 1.2. apakšpunktu.

1.4. Ja norādītās problēmas risināšanai nav tiesiskā regulējuma, tad skaidro, kādas sekas rada tiesiskā regulējuma neesamība

Skatīt paskaidrojuma raksta 1.2. apakšpunktu.

1.5. Ja paredzēta administratīvā atbildība par saistošo noteikumu pārkāpšanu, pamato tās noteikšanas nepieciešamību un tvērumu, iekļaujot vismaz šādu kritēriju izvērtējumu:
 
1.5.1. Nodarījuma (problēmsituācijas), par kuru paredz administratīvo atbildību, aktualitāte

Neattiecināms.

1.5.2. Nodarījuma attiecināmība uz publiski tiesiskajām attiecībām

Neattiecināms.

1.5.3. Nodarījuma bīstamība un sabiedriskais kaitīgums, sekas – pamatots sabiedrības interešu aizskārums

Neattiecināms.

1.5.4. Administratīvā akta prioritātes principa ievērošanas iespējas

Neattiecināms.

1.5.5. Paredzētā administratīvā pārkāpuma sastāva elementi – darbība vai bezdarbība, par kuru paredzēta administratīvā atbildība

Neattiecināms.

1.5.6. Korespondējošās tiesību normas – saistošo noteikumu vienības, par kurās esošā regulējuma neīstenošanu ir noteikta administratīvā atbildība

Neattiecināms.

1.5.7. Vai un ar kādiem administratīvā pārkāpuma procesā esošajiem līdzekļiem būs iespējams problēmsituācijas konstatēt un izmeklēt, kā arī pierādīt personas vainu nodarījumā

Neattiecināms.

1.5.8. Soda veida un apmēra izvēles pamatojums

Neattiecināms.

1.5.9. Administratīvā soda efektivitāte nodarījumu skaita samazināšanā, seku novēršanā, sabiedriskās kārtības nodrošināšanā sabiedrības interesēs

Neattiecināms.

1.5.10. Soda piemērotāja – kompetentās iestādes, kura piemēros sodus, – izvēles apsvērumi

Neattiecināms.

1.5.11. Saistošo noteikumu izvērtējums citu normatīvo aktu, kas nosaka administratīvo vai kriminālatbildību attiecīgajā jomā, kontekstā

Neattiecināms.

1.6. Iespējamo alternatīvu, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, raksturojums, to ieviešanas trūkumi un priekšrocības

Skatīt paskaidrojuma raksta 1.2. apakšpunktu.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus
 
2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus:
 
2.1.1. Samazina vai palielina ieņēmumu daļu

Neietekmē.

2.1.2. Samazina vai palielina izdevumu daļu

Neietekmē.

2.1.3. Ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā (piemēram, vai, lai īstenotu saistošos noteikumus, jāsamazina finansējums citām pozīcijām)

Neietekmē.

2.2. Informācija par nepieciešamajiem resursiem sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi (saistībā ar 5., 6. sadaļu)

Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešami resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci (aktuālā situāciju, prognozes tirgū un atbilstība brīvai un godīgai konkurencei)
 
3.1. Sociālā ietekme – ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī ietekme uz konkrētām sabiedrības grupām, tai skaitā sociālās atstumtības riskam pakļautajām sabiedrības grupām, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, uz dzimumu līdztiesību

Nemainās.

3.2. Ietekme uz vidi – ar saistošo noteikumu īstenošanu izraisītas tiešas vai netiešas pārmaiņas vidē, kuras ietekmē vai var ietekmēt cilvēku, viņa veselību un drošību, kā arī bioloģisko daudzveidību, augsni, zemes dzīles, ūdeni, gaisu, klimatu, ainavu, kultūras un dabas mantojumu, iespējamā pakļautība avāriju vai katastrofu riskiem un visu minēto jomu mijiedarbība

Nemainās.

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību, iekļaujot informāciju par to, vai saistošie noteikumi:
 
3.3.1. Ietekmēs (piemēram, uzlabos, atjaunos, pasliktinās) vai neietekmēs cilvēku veselību

Neietekmē.

3.3.2. Nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas veselības jomā

Neietekmē.

3.3.3. Radīs jaunas tiesības vai uzliks jaunus pienākumus veselības jomā

Neietekmē.

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, norādot:
 
3.4.1. Vai ar saistošajiem noteikumiem tiks veicinātas uzņēmējdarbības aktivitātes, jaunu uzņēmumu veidošanās un esošo uzņēmumu attīstība un izaugsme, kā arī paaugstināta to konkurētspēja

Neietekmē.

3.4.2. Kuri uzņēmēji ir saistošo noteikumu tiesiskā regulējuma mērķgrupa un vai tiesiskais regulējums radīs mērķgrupai jaunas tiesības, uzliks jaunus pienākumus vai nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas, veicinās tiesību realizēšanu, uzlabos pakalpojumu pieejamību u.c.

Neietekmē.

3.5. Ietekme uz konkurenci – iekļauj aktuālās situācijas aprakstu, situāciju un prognozes tirgū (attiecībā uz saistīto pakalpojumu vai preču pieejamību), paredzēto pasākumu atbilstības izvērtējumu brīvai un godīgai konkurencei

Neietekmē.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām
 
4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā

Izglītības pārvalde.

4.2. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts, tai skaitā akcentē, kā piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību

Nemainās.

4.3. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas:
 
4.3.1. Saimnieciskās darbības veicējiem

Nemainās.

4.3.2. Fiziskajām personām

Nemainās.

4.3.3. Nevalstiskā sektora organizācijām

Nemainās.

4.3.4. Budžeta finansētām institūcijām

Nemainās.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem
 
5.1. Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi

Saistošie noteikumi izstrādāti, lai precizētu regulējuma tiesisko pamatu. Saistošie noteikumi izstrādāti, lai cita starpā izpildītu Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 4.punktā noteikto funkciju (gādāt par iedzīvotāju izglītību, tostarp nodrošināt iespēju iegūt obligāto izglītību un gādāt par pirmsskolas izglītības, vidējās izglītības, profesionālās ievirzes izglītības, interešu izglītības un pieaugušo izglītības pieejamību).

5.2. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā (tostarp, vai tiks uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem, veidotas jaunas darba vietas u.tml.).

Neietekmē.

6. Izpildes nodrošināšana
 
6.1. Saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas, tai skaitā, vai paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija

Neietekmē.

6.2. Izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība (nedublējot 2.punktā norādīto)

Neietekmē.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana
 
7.1. Vai saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai

Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai.

7.2. Samērīguma tests
 
7.2.1. Vai pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai

Jā.

7.2.2. Vai nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai

Nē.

7.2.3. Vai pašvaldības rīcība ir atbilstoša

Jā.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām, tostarp norādot Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā minēto informāciju
 
8.1. Sabiedrības pārstāvji (tostarp biedrības, nodibinājumi, apvienības u.tml.), ar kuriem notikušas konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā

Nav notikušas konsultācijas.

8.2. Izmantotais sabiedrības līdzdalības veids (lai atspoguļotu, kā pašvaldības ir centusies sasniegt mērķgrupu, kā arī noskaidrot pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli)

Nav notikušas konsultācijas.

8.3. Sabiedrības pārstāvju izteiktie priekšlikumi un iebildumi, norādot, kuri no tiem ņemti vērā

Nav saņemti.

8.4. Par saistošo noteikumu projektu saņemtie viedokļi pēc saistošo noteikumu projekta publicēšanas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, to apkopojums un izvērtējums (iesniedzēji, vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums)

Nav saņemti.

8.5. No institūcijām saņemtie viedokļi un atzinumi, to apkopojums un izvērtējums (vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) – gan tādi, kas saņemti, pamatojoties uz normatīvajos aktos noteiktu pienākumu, gan lūgti pēc pašvaldības iniciatīvas, gan sniegti pēc institūcijas iniciatīvas

Nav lūgts sniegt viedokļus un atzinumus par šo saistošo noteikumu redakciju.

8.6. Informācija par cita veida saziņu un konsultācijām, ja tādas bijušas

Nav notikusi cita (iepriekš neminēta) saziņa un konsultācijas.

Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Āboliņš
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā Talsu novada pašvaldība sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas privātai .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Talsu novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 10Pieņemts: 26.06.2025.Stājas spēkā: 02.07.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 123, 01.07.2025. OP numurs: 2025/123.15
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
361524
02.07.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"