Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Mārupes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 14/2025 Mārupē 2025. gada 30. aprīlī Grozījumi Mārupes novada pašvaldības domes 2022. gada 29. jūnija saistošajos noteikumos Nr. 36/2022 "Par Mārupes novada pašvaldības līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamām mājām piesaistīto zemesgabalu labiekārtošanai un daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu īstenošanai"APSTIPRINĀTI Izdoti saskaņā ar likuma Izdarīt Mārupes novada pašvaldības domes 2022. gada 29. jūnija saistošajos noteikumos Nr. 36/2022 "Par Mārupes novada pašvaldības līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamām mājām piesaistīto zemesgabalu labiekārtošanai un daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu īstenošanai" (turpmāk - Saistošie noteikumi) šādus grozījumus: 1. Papildināt ar 4.1 punktu šādā redakcijā: "4.1 Līdzfinansējums tiek piešķirts kā vienreizējs atbalsts dzīvojamās mājas īpašniekiem energoefektivitātes pasākumu veikšanai un dzīvojamai mājai piesaistītā zemesgabala labiekārtošanai;" 2. Izteikt 5. punkta ievaddaļu šādā redakcijā: "5. Līdzfinansējums var tikt piešķirts dzīvojamai mājai, kura atrodas Mārupes novada administratīvajā teritorijā un ir nodota ekspluatācijā, un kuras atbilst šādiem nosacījumiem:" 3. Aizstāt 5.5. apakšpunktā vārdus iekavās "(gabali)" ar vārdiem iekavās "(viens vai vairāki)". 4. Izteikt 5.6. apakšpunktu šādā redakcijā: "5.6. Dzīvokļa īpašuma likuma noteiktajā kārtībā ir pieņemts dzīvokļu īpašnieku kopības lēmums veikt mājas energosertifikāciju un/vai mājas energoefektivitātes pasākumus, un/vai piesaistītā zemesgabala labiekārtošanas, un/vai atjaunošanas pasākumus, nodrošinot mājas dzīvokļu īpašnieku līdzfinansējuma daļu un nepieciešamības gadījumā - arī kredītiestādes finanšu līdzekļus;" 5. Izteikt 8. punktu šādā redakcijā: "8. Energoefektivitātes pasākumu atbalstāmās izmaksas ir: 8.1. par ēkai atbilstoši spēkā esošiem normatīviem aktiem veikto energosertifikāciju; 8.2. izmaksas par būvprojekta izstrādi atbilstoši spēkā esošiem normatīviem aktiem izdotā ēkas energosertifikāta pielikumā pievienotajiem dokumentiem par ekonomiski pamatotiem energoefektivitāti uzlabojošiem pasākumiem; 8.3. dzīvojamās mājas tehniskajai apsekošanai un tehniskās apsekošanas atzinuma sagatavošanai, kas veikts atbilstoši spēkā esošiem normatīviem aktiem, ja dokuments nepieciešams energoefektivitātes paaugstināšanas būvprojekta izstrādei vai realizācijai; 8.4. speciālista pakalpojumi, kas saistīti ar darbiem paskaidrojuma raksta izstrādei vai atzīmes par būvniecību izdarīšanai; 8.5. projekta vadības un dokumentu sagatavošanas un iesniegšanas izmaksas ēkas energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu realizācijas līdzfinansējuma vai finansējuma saņemšanai." 6. Izteikt 11.1. apakšpunktu šādā redakcijā: "11.1. piebraucamo ceļu, stāvlaukumu, velonovietņu un gājēju celiņu atjaunošanai vai būvniecībai - 80 % no būvniecības kopējām atbalstāmajām izmaksām, bet ne vairāk kā 50 000 euro (piecdesmit tūkstoši euro) apmērā;" 7. Izteikt 14. punktu šādā redakcijā: "14. Pašvaldības līdzfinansējums energoefektivitātes pasākumu īstenošanai tiek piešķirts šādā apjomā: 14.1. dzīvojamās mājas energoaudita pārskata un energosertifikāta un normatīvos noteikto pielikumu, izstrādei - 80 % no tāmes, bet ne vairāk kā 1000,00 euro (viens tūkstotis euro) apmērā; 14.2. dzīvojamās mājas tehniskajai apsekošanai un tehniskās apsekošanas atzinuma sagatavošanai - 80 % no tāmes, bet ne vairāk kā 1000,00 euro (viens tūkstotis euro) apmērā; 14.3. paskaidrojuma raksta izstrādei vai atzīmei par būvniecību - 80 % apmērā, bet ne vairāk kā 2000,00 euro (divi tūkstoši euro) par visiem uz dzīvojamo māju vai piesaistīto zemesgabalu attiecināmiem paskaidrojuma rakstiem vai atzīmēm par būvniecību kopā; 14.4. būvprojekta izstrādei - 80 % apmērā, bet ne vairāk kā 10 000,00 euro (desmit tūkstoši euro); 14.5. projekta vadības un dokumentu sagatavošanas un iesniegšanas izmaksas ēkas energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu realizācijas līdzfinansējuma vai finansējuma saņemšanai - 80 % apmērā, bet ne vairāk kā 2000,00 euro (divi tūkstoši euro)." 8. Aizstāt 24. punktā vārdu "privātpersonu" ar vārdiem "līdzfinansējuma saņēmēju". 9. Svītrot 26. punktā vārdus "tos veicot laika periodā no 15. marta līdz 15. novembrim". 10. Aizstāt 30. punktā vārdus "līdz kārtējā gada 1. decembrim" ar vārdiem "kas noteikts administratīvajā līgumā". 11. Izteikt Saistošo noteikumu 1. pielikumu jaunā redakcijā. 1. pielikums Mārupes novada pašvaldībai
20__. gada ________.__________________ PIETEIKUMSLūdzu piešķirt pašvaldības līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas
Pielikumā:
Pielikumi energoefektivitātes pasākumu veikšanai (ja attiecināms):
Pielikumi daudzdzīvokļu dzīvojamai mājai piesaistītā zemes gabala labiekārtošanas darbu veikšanai (ja attiecināms):
Mārupes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Ence
Saistošo noteikumu
Nr. 14/2025 "Grozījumi Mārupes novada pašvaldības domes
2022. gada 29. jūnija saistošajos noteikumos
Nr. 36/2022 "Par Mārupes novada pašvaldības
līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamām mājām piesaistīto
zemesgabalu labiekārtošanai un daudzdzīvokļu dzīvojamo māju
energoefektivitātes pasākumu īstenošanai""
|
Paskaidrojuma raksta sadaļas | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un grozījumu nepieciešamības pamatojums |
Plānotie grozījumi ir vērsti uz precizējumiem un
uzlabojumiem pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanas
kārtībā daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes
pasākumu un piesaistīto zemesgabalu labiekārtošanas
projektu īstenošanai.
Grozījumu nepieciešamības pamatojums: 1. Precizēt līdzfinansējuma piešķiršanas nosacījumus - skaidri definējot atbalsta mērķus, tostarp līdzfinansējuma piešķiršanu kā vienreizēju atbalstu dzīvojamo māju īpašniekiem (4.1. apakšpunkts). 2. Paplašināt atbalstāmo izmaksu veidus - papildinot noteikumus ar finansējuma iespēju tehniskajai apsekošanai, būvprojektu sagatavošanai un dokumentācijas izstrādei (8.3.-8.5. apakšpunkti). 3. Pielāgot līdzfinansējuma apmērus - paredzot lielāku atbalsta intensitāti un maksimālo finansējuma apmēru konkrētiem pasākumiem (11.1. apakšpunkts un 14. punkts). 4. Vienkāršot administratīvos nosacījumus - svītrot ierobežojumu par darbu veikšanas periodu (26. punkts), kā arī precizēt finansējuma izmaksu termiņus (30. punkts). 5. Atbilstoši aktualizēt normatīvo regulējumu - nodrošinot saskaņotību ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem (8.1. un 8.2. apakšpunkti). 6. Šie grozījumi veicinās efektīvāku pašvaldības līdzfinansējuma izmantošanu un nodrošinās atbalsta pieejamību plašākam energoefektivitātes pasākumu lokam. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu |
2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes
prognoze uz pašvaldības budžetu: atbilstoši kārtējā budžeta
gada apstiprinātajam finansējumam.
2.2. nav nepieciešami resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanai, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci |
Sociāla ietekme - nav attiecināms, jo saistošie noteikumi
neparedz būtiskus grozījumus, kas to varētu ietekmēt.
Ietekme uz vidi - plānotie pasākumi veicinās ilgtspējīgu resursu izmantošanu un energoefektivitātes pasākumu īstenošanu daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās. Atbalstot energoefektivitātes uzlabošanu un piesaistīto zemesgabalu labiekārtošanu, tiks samazināts enerģijas patēriņš un veicināta videi draudzīga infrastruktūra. Ietekme uz iedzīvotāju veselību - energoefektivitātes pasākumi un mājokļu atjaunošana uzlabos iekštelpu mikroklimatu, samazinot mitrumu, pelējuma veidošanos un siltuma zudumus, kas būtiski ietekmē iedzīvotāju veselību. Atbalsts dzīvojamo māju tehniskajai apsekošanai un atjaunošanai nodrošinās drošāku un komfortablāku dzīves vidi. Tāpat piesaistīto zemesgabalu labiekārtošana sekmēs veselībai draudzīgu infrastruktūru, veicinot drošu un pieejamu vidi visiem iedzīvotājiem. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā - nav attiecināms, jo saistošie noteikumi neparedz būtiskus grozījumus, kas to varētu ietekmēt. Ietekme uz konkurenci - nav attiecināms. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Ar šiem saistošajiem noteikumiem netiek paredzētas papildus administratīvo procedūru izmaksas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildi nodrošina Mārupes novada pašvaldības īpašumu pārvalde un Attīstības un plānošanas pārvalde. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana |
Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa
sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir
vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.
Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām |
Saistošo noteikumu izstrādes procesā notikušas
konsultācijas ar to izpildes nodrošināšanā iesaistītajām
institūcijām.
Saistošo noteikumu projekts no 2025. gada 31. marta līdz 14. aprīlim publicēts pašvaldības mājaslapā www.marupe.lv, sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, informācija par saistošo noteikumu projektu ievietota pašvaldība sociālā tīkla Facebook platformā. Priekšlikumi, iebildumi un komentāri nav saņemti. |
Mārupes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Ence