Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Aizkraukles novada domes saistošie noteikumi Nr. 2025/10

2025. gada 21. maijā
Par atbalsta pasākumiem mājokļa vides pielāgošanai personām ar funkcionēšanas ierobežojumiem Aizkraukles novadā
APSTIPRINĀTI
ar Aizkraukles novada domes
2025. gada 21. maija sēdes lēmumu Nr. 2025/294 (prot. Nr. 6, 4. p.)


Izdoti saskaņā ar likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā"
27.2 panta piekto daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka pabalsta mājokļa vides pielāgošanai un vides pieejamības nodrošināšanai personām ar funkcionēšanas ierobežojumiem (turpmāk – Pabalsts) kritērijus, pieprasīšanas, saņemšanas un finansēšanas kārtību.

2. Noteikumu mērķis ir palīdzēt pielāgot mājokļa vidi pilngadīgām personām un bērniem (turpmāk kopā – Persona) ar invaliditāti, lai nodrošinātu šīs Personas neatkarību, iekļaušanos sabiedrībā, uzlabotu šīs Personas iespējas brīvi pārvietoties, tādējādi dodot iespēju Personai strādāt un socializēties, vienlaikus realizējot ārējos normatīvos aktos, t.sk. starptautiskajos līgumos noteiktās personu ar invaliditāti pamattiesības – līdzdalību un integrāciju sabiedrībā, diskriminācijas aizliegumu, pieejamību un tiesības uz darbu.

3. Ar mājokļa vides pielāgošanas pieejamības nodrošināšanu šo Noteikumu izpratnē saprot:

3.1. pacēlāja ierīkošana – stacionāra, pārvietojama, saliekama vai paceļama inženiertehniska ierīce, kas paredzēta ratiņkrēslu pārvietošanai ar vai bez personas;

3.2. pandusa (uzbrauktuves) ierīkošana – braukšanai ratiņkrēslā piemērota stacionāra ceļa, ietves vai grīdas slīpne divu dažādu līmeņu savienošanai.

4. Pabalstu piešķir pēc faktiskajiem izdevumiem, neizvērtējot Personas un tās ģimenes locekļu ienākumus un materiālo stāvokli līdz 10 000 euro apmērā.

5. Pabalsts tiek finansēts no Aizkraukles novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) budžeta līdzekļiem. Kopējais pieejamais finansējums Pabalsta piešķiršanai vienā budžeta gadā tiek noteikts, apstiprinot Pašvaldības kārtējā gada budžetu. Pabalstu administrēšanu veic Aizkraukles novada Sociālais dienests (turpmāk – Sociālais dienests).

6. Sociālajam dienestam ir tiesības, saskaņojot ar Personu, likumisko pārstāvi vai pilnvaroto personu, apsekot dzīvesvietu, lai pārbaudītu mājokļa vides pielāgojuma nepieciešamību vai esamību un to funkcionalitāti.

II. Pabalsta piešķiršanas kritēriji un iesniedzamie dokumenti

7. Pabalsta izmaksu nodrošina reģistrēto lēmumu rindas kārtībā, Pašvaldības kārtējā gada budžetā Pabalstam paredzēto līdzekļu ietvaros. Dienests rakstveidā informē Personu, tās likumisko vai pilnvaroto pārstāvi, ka ir pienākusi rinda.

8. Atbalsta saņēmēju reģistrā prioritāri (ārpus rindas) reģistrē divus vai vairākus atbalsta saņēmējus, kuru mājokļi atrodas vienā daudzdzīvokļu mājas sekcijā (kāpņu telpā) ar kopīgu koplietošanas ieeju vai vienā viendzīvokļa mājā, un kam iespējams kopīgs mājokļa ārējās vides pielāgojums.

9. Tiesības saņemt pabalstu ir Pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētai un faktiski dzīvojošai Personai, kurai ir noteikta invaliditāte un kustību funkcionēšanas ierobežojumi, un kura pārvietojas tikai ratiņkrēslā par mājokli, kurš ir:

9.1. Personas vai tās ģimenes locekļa īpašumā;

9.2. Personas vai tās ģimenes locekļu lietošanā un par to ir noslēgts rakstveida līgums uz termiņu, kas būs spēkā vēl vismaz 5 gadus no Pabalsta pieprasīšanas dienas.

10. Pabalsta saņemšanai Persona vai tās likumīgais pārstāvis iesniedz Sociālajā dienestā šādus dokumentus:

10.1. iesniegumu (Noteikumu pielikums). Parakstot un iesniedzot iesniegumu, Persona vai tās likumiskais pārstāvis dod Sociālajam dienestam atļauju izmantot Pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai par Pabalsta piešķiršanu vai atteikumu;

10.2. sertificēta ergoterapeita atzinumu par nepieciešamajiem mājokļa vides pielāgojumiem;

10.3. sertificēta un reģistrā iekļauta būvspeciālista atzinumu par tehniski un ekonomiski izdevīgāko risinājumu mājokļa un vides pielāgošanai;

10.4. informāciju par aprīkojumu, ierīci (iekārtas ražotāja preces/iekārtas tehniskās specifikācijas apraksti, aptuvenā tirgus cena), ja tāda attiecināma;

10.5. sagatavotu izdevuma tāmi par plānoto mājokļa pielāgošanas darbu apjomu un izmaksām;

10.6. dokumenta kopiju, kas apliecina mājokļa īpašumtiesības, lietošanas vai īres tiesības (uzrādot oriģinālu), ja šādu informāciju Pašvaldība nevar iegūt pati;

10.7. mājokļa kopīpašnieku rakstisku piekrišanu pacēlāja uzstādīšanai vai mājokļa pielāgošanai, ja mājoklis ir kopīpašums vai būvdarbi skars kopīpašumā esošo daļu vai citus īpašumus;

10.8. mājokļa īpašnieka rakstisku piekrišanu vides pielāgošanai, ja Persona dzīvo citai personai piederošā mājoklī;

10.9. rakstisku apliecinājumu par dzīvokļu īpašnieku kopības (dzīvojamās mājas pārvaldnieka) informēšanu par nodomu veikt darbības vides pieejamības nodrošināšanai, ja dzīvoklis atrodas daudzdzīvokļu dzīvojamajā mājā saskaņā ar Dzīvokļa īpašuma likumā noteikto.

11. Persona nav tiesīga saņemt Pabalstu, ja:

11.1. Persona saņem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumus vai atrodas ieslodzījuma vietā;

11.2. Persona saņem vai tai ir tiesības saņemt valsts finansējumu vai valsts finansētu atbalsta programmu iekārtu un ierīču uzstādīšanai;

11.3. Personas mājoklim ir uzsākts atsavināšanas process vai pret Personu uzsākts parādu piedziņas vai cits tiesvedības process, kā rezultātā pastāv risks mājokļa atsavināšanai;

11.4. Personas mājoklim ir komunālie parādi, kas pārsniedz 1 000 euro;

11.5. Personas mājoklī ir veikta patvaļīga būvniecība.

12. Atkārtoti Pabalstu var pieprasīt ne ātrāk kā 5 gadus pēc iepriekšējā Pabalsta izmaksāšanas dienas, izņemot, ja:

12.1. iepriekš pielāgotā mājoklī dzīvojošai Personai zudis tiesiskais pamats tur uzturēties, ko apliecina pamatojošie dokumenti un Personai saskaņā ar ļikumu "Par palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā" un Pašvaldībā spēkā esošo normatīvo regulējumu ir piešķirta Pašvaldības īpašumā vai lietošanā esoša dzīvojamā telpu saskaņā ar noslēgto līgumu;

12.2. ir iestājušies nepārvarami, ārkārtēja rakstura apstākļi, kurus Persona iepriekš nevarēja ne paredzēt, ne novērst un kuru rezultātā Persona vairs nevar lietot pielāgoto mājokli, ko apliecina sertificēta būvspeciālista atzinums. Par šādiem apstākļiem uzskatāmas dabas stihijas, ugunsgrēks, eksplozija un citas avārijas, kā rezultātā mājoklis ir bojāts un iepriekš uzstādītās vides pieejamības iekārtas vairs nav funkcionējošas.

13. Pašvaldība neveic atlīdzību par ikmēneša apkopes rezultātā veiktajiem iekārtu, tehnisko līdzekļu remontdarbiem un uzlabojumiem, kas varētu rasties iekārtu ekspluatācijas, apkopes vai garantijas laikā.

III. Pabalsta izvērtēšanas un piešķiršanas kārtība

14. Pēc šo noteikumu 10. punktā minēto dokumentu saņemšanas Sociālais dienests viena mēneša laikā:

14.1. izvērtē Personas atbilstību noteikumu prasībām un Personas vajadzības pēc pieprasītā pabalsta;

14.2. pārbauda saņemto dokumentu atbilstību noteiktajiem kritērijiem;

14.3. pārbauda, vai Persona nesaņem vai tai nav tiesības saņemt valsts finansējumu vai valsts finansētu atbalsta programmu iekārtu un ierīču uzstādīšanai;

14.4. apseko personu dzīvesvietā, novērtējot personas pašaprūpes spējas, individuālās vajadzības un nepieciešamību veikt mājokļa ārējās vides pielāgošanas pasākumus;

14.5. ja nepieciešams, pieprasa papildus informāciju no citām institūcijām vai Personas, Personas likumiskā pārstāvja;

14.6. nodod Aizkraukles novada Būvvaldei Personas iesniegto speciālista atzinumu (Noteikumu 10.3. apakšpunkts) un tāmi (Noteikumu 10.5. apakšpunkts) izskatīšanai un atzinuma sniegšanai.

15. Sociālais dienests pēc Noteikumu 14. punktā veiktajām darbībām un Noteikumu 14.6. apakšpunktā minētā atzinuma saņemšanas pieņem vienu no šādiem lēmumiem un informē par to Personu vai tās likumisko pārstāvi:

15.1. par atbalsta pasākumu nepieciešamību mājokļa pielāgošanai un Pabalsta piešķiršanu un iekļaušanu reģistrā;

15.2. par atteikumu piešķirt Pabalstu un neiekļaut reģistrā, ja persona neatbilst noteikumos noteiktajām prasībām pabalsta saņemšanai.

16. Ja Personas mājokļa pielāgošanai ir paredzēts veikt darbus, kuriem ir nepieciešama normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavota būvniecības dokumentācija, Persona, tās likumiskais pārstāvis vai pilnvarotā persona veic nepieciešamās darbības mājokļa pielāgošanas darbu realizācijai līdz to nodošanai ekspluatācijā.

17. Pašvaldība pabalstu izmaksā mantiskā veidā, apmaksājot komersanta mājokļa vides pielāgošanas darbus, kas veikti, ievērojot normatīvajos aktos noteiktās prasības, pamatojoties uz trīspusēju līgumu, kas noslēgts starp Personu/mājokļa īpašnieku (ja persona nav mājokļa īpašnieks), Personas izvēlēto Komersantu un Sociālo dienestu.

18. Pašvaldība 10 (desmit) darba dienu laikā pēc tam, kad noteikumu 17. punktā minētie mājokļa pielāgošanas darbi pabeigti un būve normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieņemta ekspluatācijā, ko apstiprina attiecīgs būvvaldes saskaņojums un pozitīvs atzinums, kā arī saskaņā ar Noteikumu 17. punktā noslēgtā līguma nosacījumiem, izmaksā Pabalstu, veicot norēķinus ar saimnieciskās darbības veicēju vai būvkomersantu par sniegtajiem pakalpojumiem (projekta dokumentācijas izstrāde, būvdarbi un citas attiecināmās izmaksas), saskaņā ar darbu pieņemšanas – nodošanas aktu un strukturētu e-rēķinu, atbilstoši faktiskajiem izdevumiem, bet nepārsniedzot noteikumu 4. punktā noteikto pabalsta apmēru, vai pēc tam, kad Persona ir apmaksājusi maksājuma daļu, kas pārsniedz noteikumu 4. punktā noteikto pabalsta apmēru un par to ir saņemts maksājumu apliecinošs dokuments.

IV. Personas vai tās likumiskā pārstāvja pienākumi, tiesības un atbildība

19. Personai vai tās likumiskajam pārstāvim ir tiesības un pienākums izvēlēties sertificētu saimnieciskās darbības veicēju vai komersantu, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir tiesīgs veikt mājokļa iekšējās un ārējās vides pielāgošanas darbus un kuram nav nodokļu parādu saskaņā ar normatīvos aktos noteikto.

20. Personai ir pienākums uzturēt un lietot mājokļa pielāgojumu atbilstoši tā funkcijām un ar pienācīgu rūpību saskaņā ar tehnisko iekārtu, palīglīdzekļu rūpnīcas un ekspluatācijas noteikumiem.

21. Pēc iekārtu uzstādīšanas Personai vai tās likumīgajam pārstāvim ir pienākums noslēgt līgumu par to tehnisko apkopi ar brīvi izvēlētu pakalpojumu sniedzēju, līguma kopiju iesniedzot Sociālajā dienestā.

22. Personai vai tās likumīgajam pārstāvim ir pienākums nodrošināt finansējuma daļu, kas pārsniedz Noteikumu 4. punktā paredzēto pabalsta apmēru.

23. Personai, tā likumiskajam pārstāvim vai pilnvarotajam pārstāvim bez Sociālā dienesta rakstveida piekrišanas nav pieļaujams pandusu un pacēlāju demontēt, pārdot, nodot trešajai personai lietošanā.

24. Ja Persona pati ir iniciējusi Noteikumu 9.2. apakšpunktā noteiktā līguma laušanu pirms termiņa, tad Personai ir pienākums atlīdzināt Pašvaldībai tās veikto ieguldījumu mājokļa vides pielāgošanā.

25. Gadījumā, ja tiek konstatēts fakts, ka piešķirtais Pabalsts nav izlietots noteiktā aprīkojuma iegādei un/vai uzstādīšanai, uzturēšanai, vai bez attaisnojoša iemesla netiek ievērotas citas noteikumu vai normatīvos aktos noteiktās prasības, vai konstatēts, ka vides pielāgošanas darbi veikti, neievērojot noteiktās būvnormatīvu prasības, vai pārbūvi veicis nesertificēts būvnieks, Sociālais dienests normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā atprasa piešķirto pabalstu un nodrošina piešķirtā pabalsta atgūšanu un Personai vai tās likumiskajam pārstāvim ir pienākums atgriezt nepamatoti piešķirto Pabalstu.

V. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība

26. Sociālā dienesta lēmumus var apstrīdēt, iesniedzot iesniegumu Aizkraukles novada pašvaldības domē Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

27. Aizkraukles novada domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

VI. Noslēguma jautājums

28. Noteikumi stājas spēkā ar 2026. gada 1. janvāri.

Aizkraukles novada domes priekšsēdētāja vietnieks
tautsaimniecības un vides jautājumos A. Zālītis
Pielikums
21.05.2025. saistošajiem noteikumiem Nr. 2025/10
 

Vārds, uzvārds

 
 

Personas kods

 
 

Adrese

 
 

 

 
 

Tālrunis

 

IESNIEGUMS

Pamatojoties uz Aizkraukles novada domes saistošajiem noteikumiem "Par atbalsta pasākumiem mājokļa vides pielāgošanai personām ar funkcionēšanas ierobežojumiem Aizkraukles novadā", lūdzu piešķirt pabalstu:
 

personas vārds, uzvārds, personas kods, vides pielāgošanas veikšanas adrese

lai veiktu:

ārējās vides pielāgošanu (pacēlēja ierīkošana)

ārējās vides pielāgošanu (pandusa/uzbrauktuves ierīkošana)

apliecinu, ka nesaņemu vai nav tiesības saņemt valsts finansējumu vai valsts finansētu atbalsta programmu iekārtu un ierīču uzstādīšanai ārējās vides pielāgošanai

apliecinu, ka mājoklim nav uzsākts atsavināšanas process vai pret mani nav uzsākts parādu piedziņas vai cits tiesvedības process, kā rezultātā pastāv risks mājokļa atsavināšanai

apliecinu, ka mājoklim nav komunālie parādi, kas pārsniedz 1 000 euro

Iesniegumam pievienotie dokumenti:

dokumenta, kas apliecina pārstāvības tiesības, kopiju (uzrādot oriģinālu), ja personas vārdā rīkojas tās likumiskais pārstāvis vai pilnvarotā persona, ja informācija nav Sociālā dienesta rīcībā

sertificēta ergoterapeita atzinums par nepieciešamajiem mājokļa vides pielāgojumiem

sertificēta un reģistrā iekļauta būvspeciālista atzinums

informācija par aprīkojumu, ierīci (iekārtas ražotāja preces/iekārtas tehniskās specifikācijas apraksti, aptuvenā tirgus cena), ja attiecināms

izdevuma tāme par mājokļa vides pielāgošanas izdevumiem

īres līguma kopija (uzrādot oriģinālu), ja attiecināms

mājokļa īpašnieka rakstiska piekrišana vides pielāgošanai, ja Persona dzīvo citai personai piederošā mājoklī

mājokļa kopīpašnieku rakstiska piekrišana pacēlāja uzstādīšanai vai mājokļa pielāgošanai, ja mājoklis ir kopīpašums

rakstisks apliecinājums par dzīvokļu īpašnieku kopības (dzīvojamās mājas pārvaldnieka) informēšana par nodomu veikt darbības vides pieejamības nodrošināšanai, ja dzīvoklis atrodas daudzdzīvokļu dzīvojamajā mājā saskaņā ar Dzīvokļa īpašuma likumā noteikto

 ;
 .

Pabalsta pieprasītājs apliecina, ka darbi vides pielāgošanai ir veikti un pilnībā pabeigti un apņemas: /aizpilda pēc lēmuma saņemšanas par pabalsta piešķiršanu un visu darbu pabeigšanas/

uzturēt un lietot mājokļa pielāgojumu atbilstoši tā funkcijām un ar pienācīgu rūpību saskaņā ar tehnisko iekārtu, palīglīdzekļu rūpnīcas un ekspluatācijas noteikumiem

bez Dienesta rakstveida piekrišanas nepārdot, nedemontēt, nenodot trešajai personai pandusu, pacēlāju

atļaut Dienesta pārstāvim apsekot dzīvesvietu, lai konstatētu mājokļa vides pielāgojuma esamību un to funkcionalitāti

pēc iekārtu uzstādīšanas noslēgt līgumu par to tehnisko apkopi ar brīvi izvēlētu pakalpojumu sniedzēju, līguma kopiju iesniedzot Sociālajā dienestā

 ;
 .
   
___.____.________. Iesniedzēja paraksts: 
    

Jūsu personas datu (vārds, uzvārds, kontaktinformācija un cita informācija, ko Jūs sniedzat savā dokumentā) apstrādes mērķis – nodrošināt Aizkraukles novada pašvaldības kompetencē esoša jautājuma, ko Jūs minat savā dokumentā, izskatīšanu. Nepieciešamības gadījumā var tikt iegūta informācija no citām datu sistēmām, lai izskatītu jautājumu.

Personas datu saņēmēji – attiecīgās Aizkraukles novada pašvaldība un/vai valsts pārvaldes iestādes un/vai struktūrvienības, pašvaldības kapitālsabiedrības, kuru kompetencē ietilpst saņemtā dokumenta izskatīšana.

Tiesiskais pamats Jūsu personas datu apstrādei ir pārzinim tiesību aktos noteikto juridisko pienākumu izpilde.

Informējam, ka Jums kā datu subjektam ir tiesības:

1. pieprasīt pārzinim piekļūt Jūsu kā datu subjekta apstrādātajiem personas datiem, lūgt neprecīzo personas datu labošanu vai dzēšanu, iesniedzot pamatojumu Jūsu lūgumam, likumā noteiktajos gadījumos lūgt Jūsu personas datu apstrādes ierobežošanu, kā arī iebilst pret apstrādi;

2. iesniegt sūdzību par nelikumīgu Jūsu personas datu apstrādi Datu valsts inspekcijā.

Saistošo noteikumu Nr. 2025/10 "Par atbalsta pasākumiem mājokļa vides pielāgošanai personām ar funkcionēšanas ierobežojumiem Aizkraukles novadā"
paskaidrojuma raksts
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Saistošie noteikumi "Par atbalsta pasākumiem mājokļa vides pielāgošanai personām ar funkcionēšanas ierobežojumiem Aizkraukles novadā" (turpmāk – Saistošie noteikumi) ir izstrādāti ar mērķi nodrošināt personām ar invaliditāti un funkcionēšanas ierobežojumiem neatkarību, iekļaušanos sabiedrībā, uzlabotu šo personu iespējas brīvi pārvietoties, tādējādi dodot iespēju strādāt un socializēties, vienlaikus realizējot ārējos normatīvos aktos, t.sk. starptautiskajos līgumos noteiktās personu ar invaliditāti pamattiesības – līdzdalību un integrāciju sabiedrībā, diskriminācijas aizliegumu, pieejamību un tiesības uz darbu.

Saistošie noteikumi nosaka Aizkraukles novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) pabalsta mājokļa vides pielāgošanai (turpmāk – Pabalsts) pieprasīšanas, piešķiršanas un izmaksas kārtību.

Ņemot vērā, ka vienotas vides pieejamības prasības ir noteiktas tikai publiskajām būvēm (Būvniecības likums, Ministru kabineta 19.10.2021. noteikumi Nr. 693 "Būvju vispārīgo prasību būvnormatīvs LBN 200-21"), bet attiecībā uz privātajiem mājokļiem šādas minimālās vides pieejamības prasības nav noteiktas. Nepieciešamo pielāgojumu personas mājokļa videi plānots noteikt, balstoties uz personas vajadzību izvērtējumu, salāgojot personas vajadzības un funkcionālās spējas, ko nosaka ergoterapeits ar būvspeciālista atzinumā noteiktajām tehniskām iespējām veikt konkrētos pielāgojumus (t.sk., gan ņemot vērā ēkas tehnisko stāvokli un darbu apjomu pielāgojumu veikšanai iespējas, gan pieejamo finansējumu). Vienlaikus mājokļa vides pielāgojuma izvēlē tiks ņemti vērā tādi risinājumi, kas atbilst vides piekļuves principam pēc būtības un Būvniecības likumā noteiktajam vides pieejamības principam, kā arī Būvju vispārīgo prasību būvnormatīvā LBN 200-21 noteiktajam universālā dizaina principam.

Pabalsts tiks izmaksāts mantiskā veidā – apmaksājot komersanta veiktos mājokļa vides pielāgošanas darbus, kas nepieciešami būvniecības jomas normatīvajos aktos noteiktās dokumentācijas izstrādei, ja minētā dokumentācija nepieciešama mājokļa vides pieejamības nodrošināšanai (piemēram, tehniskā apsekošana, būvniecības izmaksu tāmes, būvdarbu ieceres dokumentācijas sagatavošana), būvdarbus, būvuzraudzību un autoruzraudzību un mājokļa vides pieejamības tehnoloģiju, iekārtu, aprīkojuma un cita materiāltehniskā nodrošinājuma piegādi un montāžu.

Saistošajiem noteikumiem nav alternatīvu, jo kārtību, kā Pašvaldības iedzīvotāji var saņemt sociālo palīdzību, nosaka Pašvaldības Saistošajos noteikumos.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Pabalsts tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem, un tā apmērs ir atkarīgs no Pašvaldības finansiālajām iespējām kārtējā gada apstiprinātā budžeta ietvaros. Plānotais apmērs kalendārā gada laikā Pabalstam tiek plānots 30 000 euro.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums attiecas un pozitīvi ietekmēs iespējas personām ar invaliditāti, kurām ir kustību traucējumi, iekļūšanu un izkļūšanu no mājokļa, uzlabos šo personu piekļuvi pakalpojumiem, mazinās sociālo atstumtību, realizējot ārējos normatīvos aktos, t.sk. starptautiskajos līgumos noteiktās personu ar invaliditāti pamattiesības.

Saistošajiem noteikumiem nav tiešas ietekmes uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi un konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Saistošajiem noteikumiem nebūs ietekme uz kopējo administratīvo slogu, jo netiek veidotas jaunas institūcijas un netiek noteikti jauni pienākumi. Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Aizkraukles novada Sociālais dienests. Administratīvais slogs nemainās, kā arī nav paredzamas papildu administratīvo procedūru izmaksas, jo nemainās tiesības, pienākumi un veicamās darbības.

Institūcija, kurā persona vai tās pārstāvis var vērsties jautājumos par saistošo noteikumu piemērošanu, ir Aizkraukles novada Sociālais dienests, Pašvaldības Centrālās pārvaldes Juridiskā nodaļa un Pašvaldības apvienību un pagastu pārvaldes.

Lai saņemtu pabalstu, persona vai tās likumiskais vai pilnvarotais pārstāvis vēršas Aizkraukles novada Sociālajā dienestā, uzrāda personu apliecinošu dokumentu un iesniedz iesniegumu un dokumentus, kuri saskaņā ar Saistošo noteikumu nosacījumiem nepieciešami Pabalsta piešķiršanai.

Pēc iesnieguma un citu dokumentu saņemšanas Aizkraukles novada Sociālais dienests tos izvērtē, pieprasa Aizkraukles novada būvvaldei sniegt atzinumu par mājokļa vides pielāgošanu un pieņem lēmumu par Pabalsta piešķiršanu, par atteikumu to piešķirt vai par personas uzņemšanu rindā, ja noteikta personas un tās mājokļa atbilstība noteikumos noteiktajām prasībām Pabalsta saņemšanai, bet kārtējā gada Pašvaldības budžeta ietvaros šim mērķim paredzētie finanšu līdzekļi nav pietiekoši.

Par pieņemto lēmumu Aizkraukles novada Sociālais dienests informēs personu.

Piešķirto Pabalstu Aizkraukles novada Sociālais dienests izmaksās mantiskā veidā, apmaksājot būvkomersanta sniegtos pakalpojumus vai veiktos darbus mājokļa vides pielāgošanai pēc pakalpojumu vai darbu pieņemšanas. Mājokļa vides pielāgošanai nepieciešamie pakalpojumi vai darbi tiks veikti atbilstoši Aizkraukles novada Sociālā dienesta, Pabalsta saņēmēja un būvkomersanta noslēgtā līguma nosacījumiem.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Saistošie noteikumi izstrādāti Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 9. punktā noteiktās pašvaldības funkcijas izpildei – nodrošināt iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu risināšanā, kā arī iespēju saņemt sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus.

Saistošo noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot jaunas Pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Saistošo noteikumu izpilde tiks nodrošināta Pašvaldības iestāžu esošo funkciju un uzdevumu ietvaros, nav paredzēta jaunu institūciju izveide vai esošo institūciju reorganizācija.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi atstās tiešu, pozitīvu ietekmi Aizkraukles novada iedzīvotājiem. Saistošie noteikumi veicinās finansiāli labvēlīgāku stāvokli, samazinot nevienlīdzību, nabadzības un sociālās atstumtības risku. Saistošie noteikumi paredz tikai to, kas ir vajadzīgs noteikumu mērķa sasniegšanai.

Pašvaldības rīcība, izstrādājot saistošos noteikumus, ir samērīga atbilstoši pašvaldības finansiālajām iespējām.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Sabiedrības pārstāvji nav iesaistīti konsultācijās saistošo noteikumu izstrādes procesā.

Saskaņā ar Pašvaldību likuma 46. panta trešo daļu saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts no 2025. gada 23. aprīļa līdz 2025. gada 7. maijam publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.aizkraukle.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Par saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu sabiedrības priekšlikumi vai iebildumi nav saņemti.

Aizkraukles novada domes priekšsēdētāja vietnieks
tautsaimniecības un vides jautājumos A. Zālītis
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par atbalsta pasākumiem mājokļa vides pielāgošanai personām ar funkcionēšanas ierobežojumiem .. Statuss:
Vēl nav spēkā
vēl nav spēkā
Izdevējs: Aizkraukles novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 2025/10Pieņemts: 21.05.2025.Stājas spēkā: 01.01.2026.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 112, 12.06.2025. OP numurs: 2025/112.29
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
361115
01.01.2026
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"