Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Valmieras novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 156

Valmierā 2025. gada 29. maijā (prot. Nr. 8, 5. §)
Par pašvaldības stipendijas piešķiršanu rezidentiem, kuri apgūst ģimenes (vispārējās prakses) ārsta specialitāti
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) piešķir un izmaksā stipendiju rezidentiem, kuri apgūst ģimenes (vispārējās prakses) ārsta specialitāti kā pamata specialitāti (turpmāk – rezidents), saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā.

2. Rezidenta iesniegumu un tam pievienotos dokumentus izskata Valmieras novada Sociālo lietu pārvalde (turpmāk – Pārvalde).

3. Stipendiju izmaksā līdz 50 % apmērā no valstī noteiktās vienas minimālās mēnešalgas, nepārsniedzot Pašvaldības budžetā paredzēto līdzekļu apmēru kārtējā gadā.

4. Finanšu līdzekļi stipendijām tiek plānoti no Pārvaldes struktūrvienības "Veselības aprūpes nodaļa" budžeta.

II. Stipendijas piešķiršanas nosacījumi

5. Rezidents, kurš vēlas saņemt stipendiju, iesniedz Pārvaldē šādus dokumentus:

5.1. iesniegumu, kurā norādīts vārds, uzvārds, iegūstamā specialitāte, studiju (rezidentūras) programmas nosaukums, izglītības iestāde un fakultāte;

5.2. izziņu no izglītības iestādes, kurā norādīts studiju fakts, apgūstamā specialitāte, rezidentūras uzsākšanas un beigu termiņš;

5.3. darba līgumu ar ārstniecības iestādi (ģimenes ārsta praksi) vai citu dokumentu, kas apliecina darba vai citu līgumattiecību nodibināšanu ar stipendiātu studiju laikā Pašvaldības administratīvajā teritorijā;

5.4. apliecinājumu par ģimenes ārsta prakses izveidošanu vai ģimenes ārsta pakalpojumu nodrošināšanu Pašvaldības administratīvajā teritorijā vismaz trīs gadus pēc studiju programmas pabeigšanas (saistošo noteikumu Pielikums).

6. Iesniegumu kopā ar saistošo noteikumu 5. punktā minētajiem dokumentiem var iesniegt:

6.1. klātienē, tuvākajā Pašvaldības klientu apkalpošanas centrā;

6.2. ar pasta pakalpojumu starpniecību;

6.3. elektroniski, nosūtot uz Pārvaldes oficiālo elektronisko adresi;

6.4. elektroniski, nosūtot uz Pārvaldes elektroniskā pasta adresi: slp@valmierasnovads.lv.

7. Iesniegums ir iesniedzams latviešu valodā, parakstīts pašrocīgi vai ar drošu elektronisko parakstu, nodrošinot pievienojamo dokumentu noformēšanu un apliecināšanu normatīvajos aktos noteiktā kārtībā. Svešvalodā sagatavotiem dokumentiem jāpievieno tulkojums valsts valodā.

8. Rezidents ir tiesīgs pretendēt uz stipendiju, ja viņš atbilst šādiem kritērijiem:

8.1. ir iesniegti visi 5. punktā minētie dokumenti;

8.2. rezidents pārvalda valsts valodu.

9. Rezidentam pēc ģimenes ārsta rezidentūras pabeigšanas ir pienākums reģistrēties Nacionālajā veselības dienestā primārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju gaidīšanas sarakstā un nodrošināt ģimenes ārsta pakalpojumus Pašvaldības administratīvajā teritorijā, nostrādājot trīs gadus pēc kārtas.

III. Lēmumu pieņemšanas un stipendijas piešķiršanas kārtība

10. Lēmumu par stipendijas piešķiršanu, izmaksu, pārtraukšanu un izmaksas atsākšanu pieņem, izskata un izvērtē Pārvalde.

11. Pārvaldei ir tiesības uzaicināt rezidentu uz Pārvaldes sēdi.

12. Pēc lēmuma pieņemšanas par stipendijas piešķiršanu rezidents un Pašvaldība slēdz līgumu, līgumā norādot:

12.1. stipendijas apmēru un izmaksas kārtību;

12.2. līdzēju tiesības, pienākumus un atbildību;

12.3. līguma izbeigšanas kārtību;

12.4. darba tiesisko attiecību nodibināšanas, privātprakses vai saimnieciskās darbības uzsākšanas nosacījumus pēc studiju programmas pabeigšanas;

12.5. izmaksātās stipendijas atmaksas kārtību studiju pārtraukšanas gadījumā vai gadījumā, ja stipendiāts pēc studiju pabeigšanas līgumā noteiktajā kārtībā nav uzsācis līguma saistību izpildi;

12.6. citus līguma noteikumus saistošo noteikumu mērķa sasniegšanai un izpildei.

13. Stipendija tiek piešķirta par rezidentūras laiku ģimenes ārsta praksē.

14. Stipendiju uzsāk maksāt nākamajā mēnesī pēc Pārvaldes lēmuma pieņemšanas un līguma noslēgšanas.

15. Ja rezidents pilda saistošo noteikumu un līguma nosacījumus, stipendija tiek ieskaitīta rezidenta norādītajā bankas norēķinu kontā līdz nākamā mēneša 15. datumam.

16. Pašvaldība stipendiju pārtrauc izmaksāt šādos gadījumos:

16.1. studiju pārtraukšanas gadījumā;

16.2. ja rezidentam ir piešķirts akadēmiskais atvaļinājums vai bērna kopšanas atvaļinājums;

16.3. ja rezidents nav izpildījis saistošo noteikumu un līguma nosacījumus;

16.4. ja rezidents ir eksmatrikulēts no izglītības iestādes.

17. Rezidents, kurš uz laiku pārtrauc studijas (akadēmiskais atvaļinājums, bērna kopšanas atvaļinājums u.c.) iesniedz Pārvaldē rakstisku iesniegumu stipendijas izmaksas pagaidu pārtraukšanai.

18. Ja rezidents pārtrauc studijas vai nespēj izpildīt saistošo noteikumu un līguma nosacījumus, Pašvaldība vienpusēji izbeidz līgumu un pieprasa izmaksātās stipendijas atmaksu līgumā noteiktajā kārtībā un termiņā.

IV. Lēmumu pārsūdzēšanas un apstrīdēšanas kārtība

19. Pārvaldes lēmumu var apstrīdēt Pašvaldības domē Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

20. Pašvaldības domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Baiks
Pielikums
Valmieras novada pašvaldības
29.05.2025. saistošajiem noteikumiem Nr. 156
"Par pašvaldības stipendijas piešķiršanu rezidentiem,
kuri apgūst ģimenes (vispārējās prakses) ārsta specialitāti"
APLIECINĀJUMS
Es, ,
 

(vārds, uzvārds, personas kods)

 

ar savu parakstu apliecinu, ka esmu iepazinusies/-ies ar visu informāciju, kas attiecas uz Valmieras novada pašvaldības stipendijas piešķiršanas kārtību rezidentiem, kuri apgūst ģimenes (vispārējās prakses) ārsta specialitāti. Stipendijas piešķiršanas gadījumā pēc kvalifikācijas iegūšanas, apņemos turpināt darbu ģimenes ārsta praksē ar kuru noslēgts darba līgums vai uzsākt privātpraksi, nodrošinot savas specialitātes pakalpojumu pieejamību Valmieras novada pašvaldības administratīvajā teritorijā, vismaz trīs gadus pēc kārtas, pēc studiju programmas pabeigšanas. Minēto saistību neizpildes gadījumā, apņemos atmaksāt pašvaldības budžetā man izmaksāto stipendiju.

   

(Vārds, Uzvārds)

 

(Paraksts)

Vieta, 20____. gada ____. _____________

Paskaidrojuma raksts
Valmieras novada pašvaldības 2025. gada 29. maija saistošajiem noteikumiem Nr. 156 "Par pašvaldības stipendijas piešķiršanu rezidentiem, kuri apgūst ģimenes (vispārējās prakses) ārsta specialitāti"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums.1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir sekmēt veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību un ilgtspējīgu attīstību ģimenes ārstu praksēs Valmieras novada pašvaldībā (turpmāk – Pašvaldība).

1.2. Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu, kas nosaka, ka dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību, un Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 6. punktu, saskaņā ar kuru viena no pašvaldības autonomajām funkcijām ir gādāt par iedzīvotāju veselību – īstenot veselīga dzīvesveida veicināšanas pasākumus un organizēt veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību, ir izstrādāti jauni saistošie noteikumi – "Par pašvaldības stipendijas piešķiršanu rezidentiem, kuri apgūst ģimenes (vispārējās prakses) ārsta specialitāti" (turpmāk – Saistošie noteikumi). Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā Pašvaldība, budžetā paredzēto līdzekļu ietvaros, piešķir un izmaksā stipendijas rezidentiem, kuri apgūst ģimenes (vispārējās prakses) ārsta specialitāti kā pamata specialitāti, saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu.Saistošo noteikumu īstenošanas rezultātā palielināsies Pašvaldības budžeta izdevumu daļa. Katrā budžeta gadā tā var būt atšķirīga.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci.3.1. Sociālā ietekme – Saistošie noteikumi veicinās jauno speciālistu piesaisti darbam Pašvaldības administratīvajā teritorijā, nodrošinot veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību un daļēji risinot arī paaudžu nomaiņas problemātiku.

3.2. Ietekme uz vidi – Saistošie noteikumi neradīs ietekmi uz vidi.

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – Saistošie noteikumi paredz stipendiju saņēmējiem nodrošināt veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību Pašvaldības administratīvajā teritorijā. Prognozējams, ka jauno speciālistu piesaiste uzlabos iedzīvotāju veselību un kvalificētu speciālistu pieejamību.

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi Pašvaldības teritorijā – Saistošie noteikumi neradīs ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi Pašvaldības teritorijā.

3.5. Ietekme uz konkurenci – Saistošo noteikumu izpilde neradīs ietekmi uz konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām.Saistošo noteikumu piemērošanā nav paredzētas papildus administratīvo procedūru izmaksas.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem.Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs Pašvaldības funkcijas un pieejamos cilvēkresursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide, vai esošo institūciju kompetences paplašināšana.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu.6.1. Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Pašvaldības darbinieki.

6.2. Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi – tikai cilvēkresursi. Citi papildu resursi nav nepieciešami.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana.Saistošie noteikumi nodrošina iecerētā mērķa sasniegšanu – sekmēt veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību un jauno speciālistu piesaisti, piešķirot un izmaksājot stipendijas rezidentiem, kuri apgūst ģimenes (vispārējās prakses) ārsta specialitāti.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām.8.1. Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajai kārtībai, Saistošo noteikumu projekts un paskaidrojuma raksts tika publicēti Pašvaldības tīmekļvietnē: www.valmierasnovads.lv, sadaļā "Saistošo noteikumu publiskās apspriešanas" sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.

8.2. Viedokļa izteikšanas termiņš noteikts divas nedēļas no Saistošo noteikumu projekta un paskaidrojuma raksta publicēšanas dienas.

8.3. Noteiktajā viedokļa izteikšanas termiņā, t.i., no 2025. gada 12. maija līdz 2025. gada 26. maijam netika saņemti ierosinājumi vai ieteikumi.

Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Baiks
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par pašvaldības stipendijas piešķiršanu rezidentiem, kuri apgūst ģimenes (vispārējās prakses) .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Valmieras novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 156Pieņemts: 29.05.2025.Stājas spēkā: 05.06.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 106, 04.06.2025. OP numurs: 2025/106.25
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
360941
05.06.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"