Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Rīgas domes saistošie noteikumi Nr. RD-25-339-sn

Rīgā 2025. gada 21. maijā (prot. Nr. 146, 59. §)
Par pašvaldības atbalstu kvalificētam speciālistam, sedzot dzīvojamo telpu īres maksu un ar dzīvojamās telpas lietošanu saistītos maksājumus
Izdoti saskaņā ar likuma
"Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā"
27.1 panta piekto daļu

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību, kādā Rīgas valstspilsētas pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) sniedz atbalstu – palīdzību kvalificētam speciālistam, sedzot dzīvojamo telpu īres maksu un ar dzīvojamās telpas lietošanu saistītos maksājumus vai ar naktsmītnes izmantošanu saistītos maksājumus (turpmāk – atbalsts).

2. Noteikumu mērķis ir nodrošināt kvalificētu speciālistu – pedagogu (turpmāk – pedagogs) piesaisti un noturēšanu pašvaldības dibinātās vispārējās izglītības iestādēs (turpmāk – izglītības iestāde).

3. Pašvaldība sniedz atbalstu:

3.1. dzīvojamās telpas īres maksas un ar dzīvojamās telpas lietošanu saistīto maksājumu segšanai pašvaldības administratīvajā teritorijā;

3.2. ar naktsmītnes, ar kuru pašvaldība noslēgusi līgumu par pakalpojuma saņemšanu, izmantošanu saistīto maksājumu segšanai pašvaldības administratīvajā teritorijā. Šis atbalsts pieejams no brīža, kad pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē ir izsludināta pieteikšanās atbalsta saņemšanai.

4. Pedagogs var pieteikties uz noteikumu 3.1. apakšpunktā minēto atbalstu, ja atbalsta pieprasīšanas brīdī pedagogs ir darba tiesiskajās attiecībās ar pašvaldības izglītības iestādi pirmo reizi un tās uzsāktas ne agrāk par 2024. gada 1. augustu, pedagogs tiek nodarbināts ne mazāk kā ar 0,5 slodzi vienā vai vairākās izglītības iestādēs un ir beidzies nolīgtais pārbaudes laiks.

5. Pedagogs var pieteikties uz noteikumu 3.2. apakšpunktā minēto atbalstu, ja atbalsta pieprasīšanas brīdī pedagogs ir darba tiesiskajās attiecībās ar pašvaldības izglītības iestādi un tās uzsāktas ne agrāk par 2024. gada 1. augustu, neatkarīgi no nodarbinātības slodzes vienā vai vairākās izglītības iestādēs un ir beidzies nolīgtais pārbaudes laiks.

6. Atbalstu pedagogam ir tiesības saņemt, kamēr tas veic pedagoģisko darbu pašvaldības izglītības iestādē un tam īpašumā nav dzīvojamā telpa pašvaldības administratīvajā teritorijā.

7. Lai pieteiktos atbalsta saņemšanai, pedagogs iesniedz pašvaldības Mājokļu un vides departamentā (turpmāk – Departaments):

7.1. iesniegumu;

7.2. dzīvojamās telpas īres līgumu (ja dzīvojamā telpa jau tiek īrēta) noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajam atbalstam.

8. Pedagogs atbalsta saņemšanai tiek reģistrēts palīdzības dzīvokļa jautājumu risināšanā reģistrā "Atbalsts pedagogam mājokļa maksājuma kompensēšanai" (11. reģistrs, turpmāk – reģistrs).

9. Departaments izveido un uztur reģistru.

10. Lēmumu par pedagoga reģistrāciju reģistrā, par atteikumu reģistrēt pedagogu reģistrā, kā arī lēmumu par pedagoga izslēgšanu no reģistra pieņem Departamenta Dzīvokļu pārvaldes komisija personu reģistrācijai palīdzības saņemšanai (turpmāk – Reģistrācijas komisija).

11. Reģistrācijas komisija pieņem lēmumu izslēgt pedagogu no reģistra pirms lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu, ja:

11.1. ir izbeigtas darba tiesiskās attiecības ar pedagogu;

11.2. pedagogs atsakās no atbalsta saņemšanas, iesniedzot par to attiecīgu iesniegumu;

11.3. pedagogam īpašumā ir dzīvojamā telpa pašvaldības administratīvajā teritorijā.

12. Noteikumu 3.1. apakšpunktā minētais atbalsts reģistrā reģistrētajām personām tiek piešķirts reģistrācijas secībā šādās proporcijās (kopā 10 personas): 4; 3; 2; 1, ievērojot šādu secību:

12.1. pedagogiem, kas nodrošina valodas mācību jomas mācību priekšmetu pamatizglītībā (4 pedagogiem no 10), ja tādu nav – noteikumu 12.2. apakšpunktā minētajiem pedagogiem;

12.2. pedagogiem, kas nodrošina matemātikas un dabaszinātņu mācību jomas mācību priekšmetu pamatizglītībā (3 pedagogiem no 10), ja tādu nav – noteikumu 12.3. apakšpunktā minētajiem pedagogiem;

12.3. pedagogiem, kas nodrošina citu mācību jomu mācību priekšmetu pamatizglītībā (2 pedagogiem no 10), ja tādu nav – noteikumu 12.1. apakšpunktā minētajiem pedagogiem;

12.4. atbalsta personāla pedagogiem (1 pedagogam no 10), ja tādu nav – noteikumu 12.1. apakšpunktā minētajiem pedagogiem.

13. Noteikumu 3.2. apakšpunktā minētais atbalsts reģistrā reģistrētajām personām tiek piešķirts reģistrācijas secībā.

14. Lēmumu par atbalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt atbalstu pedagogam pieņem Departamenta direktora vietnieks mājokļu pieejamības jautājumos.

15. Pēc lēmuma par noteikumu 3.1. apakšpunktā minētā atbalsta piešķiršanu saņemšanas, pedagogam ir pienākums viena mēneša laikā iesniegt Departamentā dzīvojamās telpas īres līgumu, ja tas jau nav iesniegts, piesakoties atbalsta saņemšanai.

16. Pēc lēmuma pieņemšanas par noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minētā atbalsta piešķiršanu pedagogs tiek uzaicināts noslēgt līgumu par pašvaldības atbalstu pedagogam, sedzot dzīvojamo telpu īres maksu un ar dzīvojamās telpas lietošanu saistītos maksājumus vai ar naktsmītnes izmantošanu saistītos maksājumus (turpmāk – Līgums).

17. Līgumu pašvaldības vārdā noslēdz un Līgumā noteiktās pašvaldības tiesības un pienākumus īsteno Departamenta direktora vietnieks mājokļu pieejamības jautājumos.

18. Līgumu ar pedagogu slēdz uz darba tiesisko attiecību laiku, bet ne ilgāk par diviem gadiem.

19. Pedagogam ir pienākums 10 dienu laikā no Līguma noslēgšanas brīža deklarēt savu dzīvesvietu īrētās dzīvojamās telpas adresē.

20. Atbalsta apmērs ir līdz 250 euro mēnesī, bet ne vairāk kā faktiskie izdevumi.

21. Atbalsts tiek izmaksāts vienu reizi mēnesī.

22. Lai saņemtu noteikumu 3.1. apakšpunktā minēto atbalstu, pedagogs iesniedz Departamentā:

22.1. iesniegumu;

22.2. rēķinu un maksājumu apliecinošu dokumentu.

23. Noteikumu 3.2. apakšpunktā minētais atbalsts tiek sniegts atbilstoši naktsmītnes, ar kuru pašvaldība noslēgusi līgumu par pakalpojuma saņemšanu, iesniegtajai informācijai.

24. Personai nav tiesību saņemt noteikumos minēto atbalstu atkārtoti.

25. Departaments atbalstu piešķir kārtējā kalendārajā gadā Departamenta budžetā paredzēto finanšu līdzekļu ietvaros.

26. Reģistrācijas komisijas izdoto administratīvo aktu vai faktisko rīcību var apstrīdēt Departamenta direktoram.

27. Departamenta direktora vietnieka mājokļu pieejamības jautājumos izdoto administratīvo aktu vai faktisko rīcību var apstrīdēt Departamenta direktoram.

Rīgas domes priekšsēdētājs V. Ķirsis
Paskaidrojuma raksts
Rīgas domes 2025. gada 21. maija saistošajiem noteikumiem Nr. RD-25-339-sn "Par pašvaldības atbalstu kvalificētam speciālistam, sedzot dzīvojamo telpu īres maksu un ar dzīvojamās telpas lietošanu saistītos maksājumus"
1. Mērķi un nepieciešamības pamatojums, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi 

Saistošie noteikumi "Par pašvaldības atbalstu kvalificētam speciālistam, sedzot dzīvojamo telpu īres maksu un ar dzīvojamās telpas lietošanu saistītos maksājumus" (turpmāk – Saistošie noteikumi) izstrādāti saskaņā ar likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" 27.1 panta piekto daļu, kas deleģē tiesības pašvaldībai izdot saistošos noteikumus par palīdzības sniegšanu speciālistiem, sedzot dzīvojamo telpu īres maksu un ar dzīvojamās telpas lietošanu saistītos maksājumus, ja pašvaldībā nepieciešami speciālisti tās funkciju nodrošināšanai pārvaldes jomā. 

Saistošo noteikumu izstrādes mērķis ir nodrošināt vispārējās izglītības pedagogu piesaisti un noturību profesijā Rīgas valstspilsētas pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) izglītības iestādēs, kas var tikt īstenots, sniedzot Pašvaldības atbalstu pedagogiem maksājuma par mājokli kompensēšanai Pašvaldības administratīvajā teritorijā.

Ar Saistošajiem noteikumiem tiek noteikta kārtība, kādā Pašvaldība sniedz atbalstu maksājuma par mājokli kompensēšanai kvalificētam speciālistam – pedagogam, kas veic ar Pašvaldības funkciju nodrošināšanu saistītus pārvaldes uzdevumus jomā, kurā konstatēts nepietiekams kvalificētu speciālistu nodrošinājums. 

Likums "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" paredz vairākus veidus, kā Pašvaldība var sniegt atbalstu dzīvokļa jautājumu risināšanā kvalificētam speciālistam – izīrēt Pašvaldībai piederošu vai tās nomātu dzīvojamo telpu, kā arī Pašvaldības saistošajos noteikumos paredzētajā kārtībā un apmērā segt dzīvojamo telpu īres maksu un ar dzīvojamās telpas lietošanu saistītos maksājumus, ja Pašvaldībā nepieciešami speciālisti tās funkciju nodrošināšanai pārvaldes jomā.

Pašvaldība līdz šim nav noteikusi kvalificētus speciālistus kā mērķa grupu dzīvokļa jautājumu risināšanā, turpretī citas Latvijas pašvaldības (piemēram, Valmiera, Liepāja, Ventspils u. c.) aktīvi plāno un ievieš jauno ģimeņu un speciālistu mājokļu atbalsta politiku.

Ar Rīgas domes 2024. gada 15. maija lēmumu Nr. RD-24-3628-lē tika apstiprināts Pašvaldības vidēja termiņa politikas plānošanas dokuments "Mājokļu politikas pamatnostādnes 2024.–2030. gadam" (turpmāk – Pamatnostādnes). 

Viens no Pamatnostādņu uzdevumiem ir sniegt mājokļa atbalstu speciālistiem, kas ir nodarbināti Pašvaldības funkciju veikšanai svarīgās profesijās, un viņu ģimenēm.

Pamatnostādņu izstrādes laikā tika veikta aptauja Pašvaldības iestādēs, lai gūtu priekšstatu par Pašvaldības atbalstīta mājokļa nepieciešamību Pašvaldībā nodarbinātajiem speciālistiem. Aptaujas rezultātā tika aprēķināts, ka Pašvaldībā nodarbināto, kuru ienākumi ir tuvu valstī noteiktajam minimālajam ienākumu slieksnim, skaits ir ap 2300. Tādējādi daļai Pašvaldībā nodarbināto speciālistu ir grūtības iegādāties, īrēt, remontēt, uzturēt vai citādi nodrošināt sev piemērotu mājokli. 

Pamatnostādnēs norādītas vairākas speciālistu profesijas, kurām būtu sniedzams mājokļa atbalsts, proti, Pašvaldības funkciju veikšanai izveidoto iestāžu darbinieki (vispārējās izglītības pedagogi, sociālās jomas darbinieki, policisti u. c.).

Pamatnostādnēs netiek noteikts, ka kāda no nosauktajām profesijām jeb kādi no speciālistiem ir atbalstāmi prioritāri, pieņemot, ka visas šīs profesijas ir nozīmīgas Pašvaldības funkciju veikšanai.

Taču Pašvaldībai ir tiesības definēt prioritāri atbalstāmo profesiju speciālistu loku, ņemot vērā gan sociālos, gan ekonomiskos faktorus. Tādēļ šobrīd Saistošajos noteikumos tiek noteikti vispārējās izglītības pedagogi, kam sniedzams Pašvaldības atbalsts dzīvokļa jautājumu risināšanā, vienlaikus apzinoties, ka turpmākajos gados (sākot ar 2026. gadu) Pašvaldības sniegtā atbalsta pretendentu un saņēmēju loks ir paplašināms, ietverot tajā citās Pašvaldībai nozīmīgās profesijās nodarbinātos speciālistus. Pedagogs ir profesija, kura ir uzskatāma par vienu no sabiedrības veidošanas stūrakmeņiem, izglītojot nākamo uzņēmēju, zinātnieku, mediķu u. c. sabiedrībai nozīmīgu speciālistu jauno paaudzi. Motivēts pedagogs un tādējādi arī kvalitatīvas izglītības iespējas bērniem ir ne tikai Pašvaldības, bet arī valsts ilgtspējīgas turpināšanās un izaugsmes pamats.

Izglītības un zinātnes ministrijas informācija liecina, ka reģionu vērtējumā lielākais pedagogu trūkums ir tieši Rīgā, pie tam jaunie pedagogi ir tikai 1 % no visiem nozarē strādājošajiem, īpaši skolotāju trūkst latviešu valodas, matemātikas un dabaszinību mācību priekšmetos. Pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta departamenta (turpmāk – IKSD) pakļautības iestādēs 2024. gada 16. aprīlī bija pieejamas 208 vakances, no kurām pirmsskolas skolotāji – 67, sākumskolas skolotāji – 13, priekšmetu speciālisti – 63, logopēdi – 3, speciālais pedagogs – 1, sociālais pedagogs – 1, pedagoga palīgi – 2.

IKSD dati par vakancēm izglītības iestādēs liecina, ka 2025. gada 11. februārī bija 104 pedagogu vakances vispārējās izglītības jomā, no tām 21 mūzikas skolotāja vakance, 17 latviešu valodas skolotāju vakances, kā arī 16 sākumskolas skolotāju vakances, savukārt pirmsskolas skolotāju grupā – 40 vakances.

Pašvaldības sniegtais atbalsts pedagogiem maksājuma par mājokli kompensēšanai radīs pozitīvu ietekmi izglītības nozarē, kā arī sekmēs pedagogu noturību profesijā. Pamatnostādņu ietvaros veiktā aptauja liecina, ka Pašvaldībā nodarbināto speciālistu noturēšanai un piesaistei būtu sniedzami dažādi ar maksājuma par mājokli kompensēšanu saistīti atbalsta veidi, piemēram, līdzmaksājums par dzīvojamās telpas īres maksu un ar dzīvojamās telpas lietošanu saistītajiem maksājumiem, kā arī ar naktsmītnes izmantošanu saistītajiem maksājumiem. 

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus  

Lai īstenotu Saistošos noteikumus 2025. gadā, finansējums ietverts jaunajā pamatbudžeta programmā 05.07.00. "Pašvaldības atbalsts mājokļa maksājuma kompensēšanai" – 450 000 euro (atbilstoši Rīgas domes 2025. gada 22. janvāra saistošajiem noteikumiem Nr. RD-25-319-sn "Par Rīgas valstspilsētas pašvaldības 2025. gada budžetu"). Jaunās pamatbudžeta programmas realizēšana paredz dzīvojamās telpas īres maksas kompensēšanu pedagogiem.

2026. gadam un turpmākajiem gadiem, lai realizētu atbalsta instrumentu, Pašvaldības budžetā jāparedz papildu finansējums, jo atbalstu pedagogiem plānots sniegt divu gadu termiņā.

Atbalsts tiek sniegts par Pašvaldības administratīvajā teritorijā veiktu maksājumu par mājokli.

Saistošie noteikumi paredz kompensēt maksājumu par mājokli divos veidos: 

1) sedzot dzīvojamās telpas īres maksu un ar dzīvojamās telpas lietošanu saistītos maksājumus; 

2) sedzot ar naktsmītnes, ar kuru Pašvaldība noslēgusi līgumu par pakalpojuma sniegšanu, izmantošanu saistītos maksājumus. 

Pirmais atbalsta veids paredz, ka atbalsts tiek sniegts uz diviem gadiem (24 mēnešiem), maksimālā kompensējamā summa mēnesī ir 250 euro, maksimālais atbalsta apmērs vienam pedagogam ir 6000 euro (t. i., 3000 euro viena kalendārā gada ietvaros; atbalsts tiek sniegts arī vasaras mēnešos). 

Viena kalendārā gada laikā pieejamā Pašvaldības budžeta finansējuma ietvaros plānots atbalstīt līdz 116 pedagogiem, kopā izdevumi – 350 000 euro.

Otrais atbalsta veids būs pieejams, sākot no brīža, kad Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē ir izsludināta pieteikšanās atbalsta saņemšanai. Naktsmītnes, ar kurām Pašvaldība slēgs līgumu par pakalpojuma sniegšanu, tiks izvēlētas, izsludinot iepirkuma procedūru. Atbalsts tiek sniegts uz diviem gadiem (24 mēnešiem), maksimālā kompensējamā summa mēnesī ir 250 euro, maksimālais atbalsta apmērs vienam pedagogam ir 6000 euro (t. i., 3000 euro viena kalendārā gada ietvaros; atbalsts tiek sniegts arī vasaras mēnešos).

Viena kalendārā gada laikā pieejamā Pašvaldības budžeta finansējuma ietvaros plānots atbalstīt līdz 33 pedagogiem, kopā izdevumi – 100 000 euro.

Lai Pašvaldības Mājokļu un vides departaments (turpmāk – Departaments) varētu ieviest jauno atbalsta veidu, Departamenta Dzīvokļu pārvaldē 2025. gada janvārī veikta iekšējā reorganizācija Dzīvojamo telpu uzskaites un īres līgumu nodaļā, izveidojot tajā jaunu struktūrvienību – Pašvaldības atbalstīta mājokļa sektors.

Vienlaikus šāda sektora izveide ir saistīta ar Pašvaldības dalību Pieejamu cenu īres dzīvokļu attīstības programmā atbilstoši 2024. gada 15. oktobrī reģistrētajam līgumam Nr. RD-24-952-lī (nodomu protokols) "Par dalību Pieejamu cenu īres dzīvokļu attīstības programmā", kas noslēgts ar valsts akciju sabiedrību "Valsts nekustamie īpašumi". Programmas ietvaros paredzēts izbūvēt 1000 īres dzīvokļus Pašvaldībā nodarbinātajiem speciālistiem. 2024. gada 28. augustā pieņemts Rīgas domes lēmums Nr. RD-24-3928-lē "Par Rīgas valstspilsētas pašvaldības konceptuālu dalību pieejamu cenu īres dzīvokļu attīstības programmā". Programmas nosacījumi citstarp paredz nodrošināt, ka programmas īstenošanai tiek uzsākta Pašvaldības saistošo noteikumu izstrāde vai esošo noteikumu pilnveidošana, kas nodrošinās vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma sniegšanu savā administratīvajā teritorijā. 

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci (aktuālā situācija, prognozes tirgū un atbilstība brīvai un godīgai konkurencei) 

Sociālā ietekme – Saistošie noteikumi radīs tiešu, pozitīvu ietekmi, ņemot vērā, ka tiks sniegts atbalsts pedagogiem saistībā ar maksājuma par mājokli kompensēšanu, kā arī tiks piesaistīti un noturēti kvalificēti speciālisti Pašvaldības vispārējās izglītības iestādēs. 

Ietekme uz vidi – nav attiecināms. 

Ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav attiecināms. 

Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi Pašvaldības teritorijā – nav attiecināms. 

Saistošie noteikumi neierobežo brīvu un godīgu konkurenci, jo neregulē kārtību, kādā pedagogam ir tiesības izvēlēties mājokli brīvajā īres tirgū. Vienlaikus Saistošie noteikumi nerada apstākļus, kas mākslīgi paaugstinātu mājokļa īres cenu brīvajā īres tirgū, jo atbalsta instruments paredz konstantu finansējuma apmēru, kādu pedagogs var saņemt kā atbalstu ar mājokli saistītu maksājumu veikšanai.

Iepriekšminētās Pieejamu cenu īres dzīvokļu attīstības programmas izpētes gaitā SIA "Ernst & Young Baltic" veica pētījumu par iedzīvotāju maksātspēju un pieprasījumu pēc jauniem īres dzīvokļiem. Dati par īres cenām 2023. gadā liecina, ka visdārgākā īres cena jeb virs 11 euro/m2 bija jaunajos projektos vienistabas, trīsistabu un četristabu dzīvokļiem. Savukārt jaunajos projektos vienistabas un divistabu dzīvokļu ar vidējo platību 31 m2 un 52 m2 īres cenas bija 10,7–11,4 euro/m2. Vislielākais piedāvājums bija sērijveida ēkās ar vidējo īres cenu diapazonā 5,9–7,4 euro/m2. Energoefektīvu sērijveida projektu īre bija dārgāka – 6,7–8,3 euro/m2.

Tādējādi ar Saistošajiem noteikumiem paredzētais atbalsta veids (ar dzīvojamās telpas īres maksu un ar dzīvojamās telpas lietošanu saistītajiem maksājumiem) un tā apmērs 250 euro mēnesī sedz daļu no īres maksas – atkarībā no tā, kāda tipa dzīvokli brīvajā īres tirgū pedagogs izvēlēsies īrēt.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām 

Institūcija, kurā personas var vērsties Saistošo noteikumu piemērošanā, ir Departaments. Saistošo noteikumu izstrādes gaitā tika vērtēts, kā atbalstu var sniegt, minimizējot administratīvo slogu, kas varētu rasties atbalsta saņēmējam un arī atbalsta sniedzējam. Tā, piemēram, minimizēts to dokumentu apjoms, kas jāiesniedz Departamentā, lai reģistrētos atbalsta saņemšanai, proti, jāiesniedz rakstveida iesniegums un dzīvojamās telpas īres līgums (ja dzīvojamā telpa jau tiek īrēta).

Pedagogs atbalsta saņemšanai tiek reģistrēts 11. reģistrā "Atbalsts pedagogam mājokļa maksājuma kompensēšanai".

Lēmumu par pedagoga reģistrāciju minētajā reģistrā, par atteikumu reģistrēt pedagogu reģistrā, kā arī lēmumu par pedagoga izslēgšanu no reģistra pieņem Departamenta Dzīvokļu pārvaldes Komisija personu reģistrācijai palīdzības saņemšanai.

Lēmumu par atbalsta sniegšanu vai atteikumu sniegt atbalstu pedagogam pieņem Departamenta direktora vietnieks mājokļu pieejamības jautājumos.

Atbalstu paredzēts izmaksāt vienu reizi mēnesī.

Departamenta Dzīvokļu pārvaldes Komisijas personu reģistrācijai palīdzības saņemšanai un Departamenta direktora vietnieka mājokļu pieejamības jautājumos izdoto administratīvo aktu vai faktisko rīcību var apstrīdēt Departamenta direktoram. Administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas. 

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 

Saistošo noteikumu īstenošanai nepieciešamās amata vietas paredzētas atbilstoši budžetam (Rīgas domes 2025. gada 22. janvāra saistošie noteikumi Nr. RD-25-319-sn "Par Rīgas valstspilsētas pašvaldības 2025. gada budžetu").

6. Izpildes nodrošināšana 

Saistošo noteikumu izpildi nodrošina Departaments.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana 

Saistošie noteikumi  ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai, un Pašvaldības rīcība ir atbilstoša likumam un dotā pilnvarojuma ietvaram.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām, tostarp sabiedrības viedokļa noskaidrošanā gūtā informācija

Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai no 2025. gada 19. marta līdz 2025. gada 3. aprīlim tika publicēts Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.riga.lv. Saistošo noteikumu projekta apspriešanas laikā saņemti deviņi viedokļi, no kuriem četri bija atbalstoši un bez konkrētiem priekšlikumiem. Tika saņemti divi priekšlikumi paaugstināt maksimālo kompensējamo summu līdz vismaz 300 euro mēnesī. Šis priekšlikums šobrīd nav atbalstīts, jo atbalsts tiek sniegts 2025. gada budžetā paredzēto finanšu līdzekļu ietvaros. Tika saņemts arī priekšlikums iekļaut atbalsta saņēmēju lokā programmas "Mācītspēks" darba vidē balstītus pedagoģijas studentus. Saistībā ar studentiem, t. sk. programmas "Mācītspēks" darba vidē balstītiem pedagoģijas studentiem, kuri nav darba tiesiskajās attiecībās ar Pašvaldības izglītības iestādi vai arī kuriem nav beidzies nolīgtais pārbaudes termiņš, priekšlikums netika atbalstīts. Pēc nolīgtā pārbaudes termiņa beigām studenti ir tiesīgi saņemt šo kompensāciju. Tika saņemts priekšlikums svītrot prasību "beidzies nolīgtais pārbaudes termiņš". Priekšlikums netika atbalstīts, jo atbalsts tiek piešķirts uz diviem gadiem, bet, uzsākot darba tiesiskās attiecības, to turpināšanās nav garantēta. Tika saņemts priekšlikums svītrot Saistošo noteikumu projektā 12. punktu par dalījumu pēc mācību jomām, lai nebūtu ierobežojumu atbalsta sniegšanai, kā rezultātā piešķirtais finansējums netiktu izlietots. Īpaši uzsvērts, ka atbalsta pedagogu trūkst visvairāk, bet atbilstoši proporcijai tiem atbalsts tiek sniegts vismazāk. Priekšlikums netika atbalstīts, jo prioritārā secība pedagogiem ir veidota, balstoties uz pedagogu pieprasījumu un vakanču skaitu konkrētos mācību priekšmetos Pašvaldības izglītības iestādēs. Prioritāri nepieciešami mācību priekšmetu pedagogi, kuri nodrošina formālās izglītības īstenošanu un izglītības programmu obligātā satura īstenošanu.

Rīgas domes priekšsēdētājs V. Ķirsis
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par pašvaldības atbalstu kvalificētam speciālistam, sedzot dzīvojamo telpu īres maksu un ar dzīvojamās .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Rīgas dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: RD-25-339-snPieņemts: 21.05.2025.Stājas spēkā: 04.06.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 105, 03.06.2025. OP numurs: 2025/105.10
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
360889
04.06.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"