Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Preiļu novada pašvaldības saistošie noteikumi Nr. 2025/3

2025. gada 31. martā
Preiļu novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums
Apstiprināts ar Preiļu novada domes
2025. gada 31. marta sēdes lēmumu (prot. Nr. 4)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 61. pantu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – nolikums) nosaka kārtību, kādā Preiļu novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) organizē līdzdalības budžeta finansējuma piešķiršanas un izlietojuma kārtību sabiedrības ierosinātajiem teritorijas attīstības projektiem (turpmāk – projekti), kā arī projektu iesniegšanas un izvērtēšanas kārtību.

2. Līdzdalības budžets ir daļa no pašvaldības pamatbudžeta, kas tiek apstiprināts ar pašvaldības domes lēmumu kā saistošie noteikumi par kārtējā gada līdzdalības budžetu.

3. Nolikuma mērķi ir:

3.1. veicināt pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā;

3.2. nodrošināt sabiedrības iesaisti pašvaldības lēmumu pieņemšanas procesos;

3.3. sekmēt efektīvu, atklātu un atbildīgu pašvaldības darbu un šī darba atbilstību administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēm;

3.4. radīt publiski pieejamu, radošu un atvērtu sabiedrisko vidi un aktivizēt jaunu, radošu sadarbības formu attīstību, kā arī stimulēt sabiedrības savstarpējo sadarbību un sociāli ekonomisko potenciālu;

3.5. veicināt sabiedrības iespēju tiešā veidā ieteikt konkrētas novada infrastruktūras attīstības vajadzības un citas sabiedrībai aktuālas iniciatīvas, ko īstenos pašvaldība.

4. Līdzdalības budžeta plānošanas teritorija ir visa pašvaldības administratīvā teritorija.

5. Līdzdalības budžeta realizācijai pašvaldība katru gadu rīko līdzdalības budžeta projektu konkursu (turpmāk – konkurss);

6. Konkursu izsludina, organizē un uzvarējušās projektu idejas īsteno pašvaldība.

7. Pēc konkursa rezultātu paziņošanas projektu uzsāk īstenot triju mēnešu laikā un īsteno divu gadu laikā.

II. Finansējuma piešķiršanas nosacījumi

8. Konkursa realizācijai līdzdalības budžeta finansējuma apmērs tiek piešķirts ar domes sēdes lēmumu un tiek paredzēts ikgadējā pašvaldības budžetā, ņemot vērā Pašvaldību likuma 59. panta otro daļu, un saskaņā ar kārtējā gada valsts budžeta likumā noteikto.

9. Viena projekta realizācijai piešķir finansējumu atbilstoši nolikuma 8. punktā noteiktajam apmēram, t.sk. tehniskās dokumentācijas izstrādei, ja tāda projekta realizācijai ir nepieciešama.

10. Finansējumu piešķir atklātā konkursa kārtībā atbalstīto teritorijas attīstības un sabiedrībai aktuālu iniciatīvu vides, veselības veicināšanas, izglītības un kultūras projektu īstenošanai.

11. Katrā kalendārajā gadā tiek atbalstīts viens projekts par konkursam piešķirto summu, kurš atklātajā konkursā iegūst vislielāko balsu skaitu.

12. Finansējuma piešķiršanai virza projektu, kas atbilst šādiem kritērijiem:

12.1. projekts paredz ieguldījumus pašvaldībai piederošā, publiskā lietošanā esošā īpašumā, ieguldījumus citai publiskai personai vai privātpersonai piederošā īpašumā – tikai gadījumā, ja ir saņemts attiecīgā īpašnieka saskaņojums, un ieguldījums ir nepieciešams, lai īstenotu pašvaldības autonomās funkcijas vai brīvprātīgās iniciatīvas, ievērojot apbūves tiesību normatīvo regulējumu un neparedzot maksu par apbūves tiesību piešķiršanu;

12.2. projekts paredz citu pašvaldības rīcību, kuras rezultātā tiek uzlabota pašvaldības autonomo funkciju vai brīvprātīgo iniciatīvu īstenošana, kas aptver infrastruktūras, vides, veselības veicināšanas, izglītības un kultūras jomas;

12.3. projekta ideja nav pretrunā ar pašvaldības attīstības plānošanas dokumentiem;

12.4. paredzētajā projekta īstenošanas vietā pašvaldība nav uzsākusi darbus cita projekta īstenošanai;

12.5. projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu specifiskajiem atbalsta mērķiem un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem, kā arī no valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem;

12.6. projektā paredzētie ieguldījumi ir ekonomiski pamatoti, tostarp, izvērtējot projekta ilgtspējai nepieciešamo finansējumu, kā arī projekta rezultāta publisko pieejamību pēc iespējas plašākam iedzīvotāju lokam;

12.7. projektā plānotie pasākumi netiek papildus finansēti no pašvaldības, valsts budžeta, ES fondiem vai citiem ārvalstu finanšu līdzekļiem;

12.8. projektam jāparedz pilnīga iesniegtās idejas realizācija, nav pieļaujams īstenot projektu vairākās kārtās;

12.9. projekts nav saistīts ar komercdarbības atbalstu, politiskām un reliģiskām aktivitātēm;

12.10. projekta idejai jābūt īstenojamai;

12.11. projekta ikgadējās uzturēšanas izmaksas pēc projekta pabeigšanas, ja tādas nepieciešamas, tiek iekļautas projekta kopējā summā 10–15 % apmērā no kopējām projekta izmaksām;

12.12. projekta īstenošanas vietai jābūt sabiedrībai plaši pieejamai un publiskā lietošanā esošai.

III. Prasības projekta pieteikuma iesniedzējam

13. Projekta pieteikumu dalībai konkursā var iesniegt:

13.1. fiziska persona, kura sasniegusi 16 gadu vecumu;

13.2. biedrība vai nodibinājums, kurā nav pašvaldības dalības.

14. Pretendents var iesniegt neierobežotu skaitu projekta pieteikumu.

IV. Konkursa izsludināšana

15. Pašvaldības izpilddirektors ar rīkojumu izsludina pieteikšanos projektu iesniegšanai un apstiprina iesniegto projektu pieteikumu vērtēšanas komisijas (turpmāk – komisija) sastāvu un darba organizēšanas kārtību.

16. Pirms komisijas sēdes katrs komisijas loceklis paraksta apliecinājumu, ka viņš nav personīgi ieinteresēts kādā no konkursam iesniegtajiem projektu pieteikumiem.

17. Komisijas loceklis atstādina sevi no iesniegtā projekta pieteikuma izskatīšanas, ja viņam rodas interešu konflikta situācija normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos. Šajā gadījumā komisijas loceklis par to informē komisijas priekšsēdētāju, un tas tiek fiksēts komisijas sēdes protokolā.

18. Paziņojumu par konkursa izsludināšanu publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļa vietnē www.preili.lv un pašvaldības sociālo tīklu profilos, norādot:

18.1. projekta pieteikumu iesniegšanas veidu;

18.2. projekta pieteikumu iesniegšanas termiņu;

18.3. saiti uz konkursa nolikumu.

18.4. konkursa budžetu.

V. Projekta pieteikuma dokumenti, to noformēšanas prasības un iesniegšanas kārtība

19. Projekta pieteikumu sagatavo datorrakstā latviešu valodā, ievērojot normatīvo aktu prasības dokumentu izstrādāšanai un noformēšanai.

20. Projekta pieteikumu iesniedz elektroniski, aizpildot pieteikuma formu valsts vienotajā ģeotelpiskās informācijas portālā www.geolatvija.lv sadaļā "Līdzdalības budžets" (turpmāk – līdzdalības budžeta informācijas sistēma).

21. Projekta pieteikumu veido šādi dokumenti:

21.1. dokuments, kas apliecina iesniedzēja pilnvarotās personas tiesības rīkoties iesniedzēja vārdā, ja projekta pieteikumu iesniedz pilnvarotā persona;

21.2. ja paredzēti uzlabojumi infrastruktūrā, iesniedzama projekta skice (norādāmi visu projekta būtisko elementu izmēri un to izvietojums uz zemesgabala robežu plāna vai izdrukas no interneta vietnes www.topografija.lv; www.kadastrs.lv; www.geolatvija.lv);

21.3. vismaz trīs vizualizācijas, kurās uzskatāmi attēlots projekta īstenošanas rezultāts. Vizualizācijai izmanto *jpeg vai *png formātu, vēlams ar izšķirtspēju 654x652 (citas izšķirtspējas vizualizācijas tiks pielāgotas);

21.4. projekta ietvaros plānoto darbu izmaksu tāme.

22. Projekta pieteikumi, kas iesniegti pēc konkursa nolikuma 26. punktā norādītā termiņa, netiek izskatīti.

23. Iesniedzējs ir tiesīgs līdz projekta pieteikuma iesniegšanas termiņa beigām labot iesniegto projekta pieteikumu vai to atsaukt (dzēst).

24. Iesniedzēja iesniegts projekta pieteikums ir apliecinājums tam, ka viņš ir iepazinies ar konkursa nolikumu, ievēros to pilnībā un uzņemas atbildību par tajā minēto prasību izpildi.

25. Visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz iesniedzējs.

26. Projekta pieteikuma iesniegšanas termiņš ir 2 (divi) mēneši no konkursa izsludināšanas dienas.

27. Pirms projekta pieteikuma iesniegšanas, iesniedzējam ir nodrošināta iespēja:

27.1. noskaidrot, vai projekts atbilst konkursa nolikuma 12. punktā minētajiem kritērijiem;

27.2. noskaidrot projekta realizācijai plānotā nekustamā īpašuma piederību, tā atļautās izmantošanas veidu, kādas pašvaldības autonomās funkcijas izpildei tas ir paredzēts, kā arī saņemt attiecīgā zemesgabala robežu plāna un apgrūtinājumu plāna kopiju, ja tādi ir pašvaldības rīcībā;

27.3. piedalīties pašvaldības organizētajos semināros, darbnīcās, saņemt konsultācijas no atbildīgo iestāžu speciālistiem ar projekta pieteikumu saistītos jautājumos;

27.4. noskaidrot citus ar konkursu saistītus jautājumus.

28. Lai saņemtu nolikuma 27. punktā minēto informāciju un/vai dokumentus, iesniedzējam jāvēršas pie komisijas sekretāra, nosūtot ziņu uz elektroniskā pasta adresi: lidzdalibasbudzets@preili.lv ne vēlāk kā 10 darba dienas pirms projektu pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām. Atbildi pašvaldība sniedz pēc iespējas ātrāk, bet ne vēlāk kā 5 darba dienu laikā.

VI. Projekta atlases kārtība

29. Konkursam iesniegtos projektu pieteikumus izvērtē šādā kārtībā:

29.1. pirmajā kārtā projektu izvērtē vērtēšanas komisija;

29.2. otrajā kārtā par iesniegtajām projektu idejām balso iedzīvotāji.

30. Par iesniegtajiem projektu pieteikumiem komisija pieņem lēmumu trīs mēnešu laikā pēc projektu iesniegšanas termiņa beigām.

31. Komisija projekta idejas pieteikumus izskata šādā kārtībā:

31.1. pārbauda iesniegtā projekta pieteikuma atbilstību nolikuma prasībām un Pašvaldību likumā noteiktajām prasībām;

31.2. projektu pieteikumi, kas atbilst nolikuma 31.1. apakšpunktam, tiek nodoti iedzīvotāju balsojumam konkursa otrajā kārtā.

32. Ja no vienas apdzīvotas teritorijas iesniegtas vairākas līdzīgas projektu idejas, rakstiski saskaņojot ar iesniedzējiem, komisija tos var apvienot vienā projekta idejā.

33. Pēc projekta idejas pieteikuma pārbaudes, ja nepieciešams, to nosūta attiecīgajām kompetentajām institūcijām projekta idejas realizācijas iespējamības izvērtēšanai un projekta idejas realizācijas ietvaros veicamo darbību noteikšanai. Projekta ideju, kuras realizācija, pēc tās izvērtēšanas kompetentajās institūcijās, ir atzīta par neiespējamu, noraida.

34. Ja projekta ideja neatbilst nolikuma prasībām, to noraida.

35. Iedzīvotāju balsošanas noteikumi:

35.1. balsojumā var piedalīties pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētas fiziskās personas, kuras balsošanas izsludināšanas dienā sasniegušas 16 gadu vecumu;

35.2. katra persona var balsot vienu reizi par vienu projektu;

35.3. balsošana ilgst 2 (divas) nedēļas. Balsojums tiek veikts elektroniski Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas 2.1.1.1.i. projekta "Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un ieviešana" izstrādātajā platformā.

36. Pēc balsošanas beigām komisija apkopo balsošanas rezultātus, kas iegūti līdzdalības budžeta informācijas sistēmā, un nosaka projektu, kurš ieguvis lielāko balsu skaitu un iekļaujas pašvaldības budžetā šim mērķim paredzētā finansējuma apjomā.

37. Pašvaldības izpilddirektors ar rīkojumu nosaka par projekta īstenošanu atbildīgās pašvaldības institūcijas vai iestādes to kompetenču ietvaros.

38. Ja konkurss ir noslēdzies ar vienādu balsu skaitu vairākiem projektiem, kuru realizācija vienlaikus nav iespējama, tiek realizēts tas projekts, kurš iesniedzis projektu pirmais.

39. Paziņojumu par konkursa rezultātiem publicē pašvaldības tīmekļvietnē www.preili.lv, pašvaldības informatīvajā izdevumā "Preiļu Novada Vēstis" un pašvaldības sociālo tīklu profilos.

40. Pašvaldībai ir tiesības, sazinoties ar iesniedzēju, nākamajos gados ārpus Līdzdalības budžeta realizēt kādu no pieteiktajiem projektiem, ja tas atbilst pašvaldības ilgtspējīgas attīstības stratēģijai un pašvaldības budžetā ir pieejams finansējums projekta realizācijai.

VII. Projekta īstenošanas nosacījumi

41. Pašvaldība īsteno atbalstīto projektu, sadarbojoties ar pieteikuma iesniedzēju. Par projekta īstenošanu atbildīgās pašvaldības institūcijas vai iestādes informē pieteikuma iesniedzēju par projekta īstenošanas gaitu paziņojumu veidā līdzdalības budžeta informācijas sistēmā.

42. Projekta īstenošanas laikā un pēc īstenošanas pie objekta izvieto informatīvu plāksni/stendu ar informāciju, ka projekts ir īstenots Preiļu novada sabiedrības līdzdalības budžeta projektu īstenošanas konkursa ietvaros, t.sk. norādot projekta nosaukumu un iesniedzēju. Izdevumi par informatīvas plāksnes/stenda izvietošanu ir jāparedz projektā.

43. Projektu īstenošanas gaitu uzrauga Preiļu novada pašvaldības izpilddirektors.

VIII. Noslēguma jautājums

44. Ar nolikuma spēkā stāšanos atzīt par spēku zaudējušiem Preiļu novada pašvaldības 2023. gada 23. februāra saistošos noteikumus Nr. 2023/2 "Preiļu novada pašvaldības sabiedrības līdzdalības budžeta nolikums".

Preiļu novada domes priekšsēdētājs Ā. Vucāns
Preiļu novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 2025/3 "Preiļu novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojumu raksta sadaļasInformācija
1. Projekta mērķis un nepieciešamības pamatojums1.1. Šobrīd Preiļu novada pašvaldībā (turpmāk – Pašvaldība) ir spēkā 2023. gada 23. februāra saistošie noteikumi Nr. 2023/2 "Preiļu novada pašvaldības sabiedrības līdzdalības budžeta nolikums" (turpmāk – Saistošie noteikumi Nr. 2). Plānoto grozījumu saistošajos noteikumos Nr. 2 apjoms pārsniedz 50 %, līdz ar to, pamatojoties uz Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 186. punkta nosacījumiem saistībā ar 140. punktu, jāsagatavo jauns saistošo noteikumu projekts, jo grozījumu noteikumu projekta normu apjoms pārsniedz pusi no spēkā esošo noteikumu normu apjoma. Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams izdot jaunus Pašvaldības saistošos noteikumus "Preiļu novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums".

1.2. Saistošo noteikumu mērķis ir veicināt Preiļu novada iedzīvotāju iesaisti pašvaldības attīstības jautājumu izlemšanā un piešķirto finanšu līdzekļu izlietošanā, stimulējot pašvaldības un sabiedrības savstarpējo sadarbību.

1.3. Līdzdalības budžeta nolikums nepieciešams, lai sniegtu iespēju iedzīvotājiem noteikt, kā tiek iztērēta daļa no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

1.4. Pastāvošais tiesiskais regulējums – Pašvaldību likuma 59., 60., 61., 62. pants un likuma Pārejas noteikumu 7. pants, kas pašvaldībām uzliek par pienākumu gadskārtējā budžetā paredzēt finansējumu līdzdalības budžeta ieviešanai, sākot ar 2025. gadu.

1.5. Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 61. pantu, pašvaldībām jāizstrādā līdzdalības budžeta nolikums, kas jāizdod saistošo noteikumu veidā.

2. Ietekme uz pašvaldības budžetu2.1. Līdzdalības budžeta apmērs katram gadam tiek noteikts ar domes sēdes lēmumu, ievērojot Pašvaldību likuma 59. panta otro daļu, ņemot vērā likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027." 19. pantā noteikto un tiek paredzēts ikgadējā pašvaldības budžetā.

2.2. Atbalstīts tiek viens projekts gadā, izmantojot visu kārtējā gadā projektam paredzēto finansējumu.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci3.1. Saistošo noteikumu pieņemšana labvēlīgi ietekmēs apkārtējo vidi – tiks īstenoti projekti, kas virzīti uz teritorijas sakopšanu, jaunu vides objektu izveidošanu, atpūtas vietu iekārtošanu, sporta un aktīvās atpūtas infrastruktūras izveidošanu plašu sabiedrības grupu interesēm.

3.2. Ietekme uz vidi – ar saistošo noteikumu īstenošanu netiek izraisītas tiešas vai netiešas pārmaiņas vidē. Īstenojot saistošos noteikumus, iedzīvotāji konkursā var iesniegt projektus, ar kuriem var tikt uzlaboti kādi konkrēti apkārtējās vides apstākļi.

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – ar saistošo noteikumu īstenošanu tieši netiek ietekmēta cilvēku veselību, taču, īstenojot saistošos noteikumus, iedzīvotāji konkursā var iesniegt projektus, kas paredzēti sabiedrības veselības uzlabošanai un sporta pasākumu organizēšanai.

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – saistošajiem noteikumiem nav tieša ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, taču pašvaldība normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā varēs piesaistīt uzņēmējus konkursā uzvarējušo projektu realizācijai.

3.5. Ietekme uz konkurenci – saistošie noteikumi neatstās ietekmi uz

Konkurenci, un nav konstatējama ierobežojoša ietekme uz tirgu un atbilstību brīvai un godīgai konkurencei, jo līdzdalības budžetā apstiprinātās projektu idejas realizēs pašvaldība, ievērojot visus normatīvos aktus attiecībā uz publisko iepirkumu.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām4.1. Fiziskas personas jautājumos par projekta sagatavošanu var vērsties Preiļu novada pašvaldībā. Būs nepieciešamība veidot pieejamus konsultācijas laikus vai seminārus iedzīvotājiem saistībā ar projektu ieviešanas procedūru un to iemaņu praktizēšanu.

4.2. Saistošie noteikumi paredz administratīvās procedūras, kam nav nepieciešams papildus finansējums, sabiedrības dalība līdzdalības budžeta konkursā ir bezmaksas.

4.3. Pašvaldība par saviem līdzekļiem organizēs esošo personāla resursu ietvaros konsultācijas un seminārus iedzīvotājiem saistošo noteikumu īstenošanai. Tomēr atbilstoši saistošajiem noteikumiem, visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz iesniedzējs.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem5.1. Saistošie noteikumi izstrādāti līdzdalības budžeta izpildei, lai veicinātu pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā.

5.2. Saistošo noteikumu izpildei jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija nav paredzēta.

6. Noteikumu izpildes nodrošināšana6.1. Saistošo noteikumu izpilde tiks nodrošināta, ņemot vērā pašvaldības budžetā šim mērķim paredzētos līdzekļus.

6.2. Konkursa izsludināšanu un projektu pieteikumu pieņemšanu, konsultācijas projektu iesniedzējiem nodrošinās pašvaldības atbildīgo iestāžu speciālisti. Iesniegto projektu vērtēšanu veiks vērtēšanas komisija.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana7.1. Saistošie noteikumi veicinās pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā.

7.2. Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

7.3. Saistošajos noteikumos paredzētais līdzfinansējums ir samērīgs un piemērots leģitīmā mērķa sasniegšanai.

8. Informācija par konsultācijām ar iedzīvotājiem8.1. Sabiedrības līdzdalības veids – informācijas publicēšana pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē uz divām nedēļām sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.

8.2. Saistošo noteikumu projekts apspriests ar konsultatīvajām iedzīvotāju padomēm.

8.3. Saistošo noteikumu projekts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai publicēts pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.preili.lv no 2025. gada 11. marta līdz 2025. gada 24. martam. Priekšlikumi par noteikumu projektu: ir/nav saņemti.

Preiļu novada domes priekšsēdētājs Ā. Vucāns
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Preiļu novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Preiļu novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 2025/3Pieņemts: 31.03.2025.Stājas spēkā: 10.04.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 70, 09.04.2025. OP numurs: 2025/70.7
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
359843
10.04.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"