Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ogres novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 12/2025
Ogrē 2025. gada 27. martā (prot. Nr. 3; 44.) Kārtība, kādā Ogres novada pašvaldība finansiāli atbalsta pilsoniskās sabiedrības organizācijas (biedrības un nodibinājumus)
Izdoti saskaņā ar
Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu un Ogres novada pašvaldības 2024. gada 29. jūnija saistošo noteikumu Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums" 95. punktu 1. Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā Ogres novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) piešķir finanšu līdzekļus pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) (turpmāk – NVO) sabiedriski nozīmīgu pasākumu un projektu realizēšanai un mērķiem, kas sekmē sabiedriski nozīmīgu pasākumu un projektu realizēšanu un sociāli mazaizsargāto personu vai personu grupu interešu īstenošanu Ogres novadā (turpmāk – noteikumi). 2. Atbalstam paredzētos finanšu līdzekļus (turpmāk – Finansējums) Ogres novada dome (turpmāk – Dome) apstiprina kārtējā budžeta gada ietvaros. 3. Pašvaldība piešķir Finansējumu šādiem mērķiem: 3.1. atbalsts organizāciju darbības nodrošināšanai un sociālās integrācijas pasākumiem senioriem; 3.2. atbalsts organizāciju darbības nodrošināšanai un sociālās integrācijas pasākumiem personām ar invaliditāti; 3.3. atbalsts sociālās integrācijas pasākumiem daudzbērnu ģimenēm, bērniem un jauniešiem; 3.4. veselības aprūpes un sociālo pakalpojumu pieejamības pasākumi un projekti, kas palīdz sociāli mazaizsargāto personu grupām (statuss atbilst Ministru kabineta 11.01.2005. noteikumu Nr. 32 "Noteikumi par sociāli mazaizsargāto personu grupām" 2. punktā minētajam). 4. Pieteikšanās Pašvaldības Finansējuma saņemšanai tiek izsludināta vienu reizi gadā pēc saistošo noteikumu par Pašvaldības budžetu kārtējam gadam apstiprināšanas, norādot atbalsta saņemšanai pieejamo kopējo Finansējuma apjomu un maksimālo apjomu vienam aktivitātei (projektam), kā arī nosakot pieteikšanās termiņu, kas nav īsāks par vienu mēnesi no paziņojuma publicēšanas dienas. 5. Šo noteikumu 4. punktā minēto informāciju publicē Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv, Pašvaldības informatīvajā izdevumā un var publicēt Pašvaldības sociālajos tīklos un vietējos masu medijos. 6. Uz Pašvaldības Finansējuma atbalstu var pretendēt NVO: 6.1. juridiskā adrese ir Pašvaldības administratīvajā teritorijā vai tās aktivitātes tiek īstenotas Pašvaldības administratīvajā teritorijā un tā ar savu darbību sekmē pašvaldības autonomo funkciju īstenošanu; 6.2. projekta aktivitāte tiek īstenota Ogres novada administratīvajā teritorijā. 7. Pašvaldības Finansējums netiek piešķirts: 7.1. nekustamā īpašuma iegādei; 7.2. ārvalstu braucieniem, komandējumiem; 7.3. pabalstiem un citiem līdzīgiem maksājumiem privātpersonām; 7.4. peļņas pasākumiem; 7.5. politiskiem vai militāriem pasākumiem; 7.6. pasākumiem, kurus saskaņā ar noteikumiem, finansiāli atbalsta citas Pašvaldības izveidotas programmas; 7.7. NVO: 7.7.1. kura nav iesniegusi atskaiti par iepriekš saņemtā Pašvaldības finansējuma izlietojumu; 7.7.2. kura sniegusi nepatiesas ziņas; 7.7.3. kurai ir nodokļu vai citu maksājumu parādi pret valsti vai Pašvaldību; 7.7.4. administrācijas un darbinieku atlīdzībai un administratīvajiem izdevumiem; 7.7.5. kurai konstatēti būtiski pārkāpumi iepriekšējo projektu realizācijā. 8. NVO pieteikumu izvērtē ar Pašvaldības izpilddirektora rīkojumu izveidota komisija (turpmāk – Komisija), ko veido vismaz 3 (trīs) komisijas locekļi. Komisijas sekretariāta funkcijas nodrošina Pašvaldības Centrālās administrācijas Kanceleja. 9. Pretendents, iesniedzot pieteikumu Pašvaldības finansējuma saņemšanai, apņemas ievērot šos noteikumus. 10. Finansējuma pieprasījums sastāv no: 10.1. projekta pieteikuma (1. pielikums); 10.2. projekta vadītāja CV, kurā iekļauj informāciju par projekta vadītāja izglītību, profesionālo pieredzi un zināšanām projektu vadībā (ja finansējuma pieprasījums attiecas uz konkrēta projekta īstenošanu); 10.3. NVO gada pārskata par pēdējo 2 (divu) gadu darbības periodu (gada pārskatu iegūst Pašvaldība, izmantojot Uzņēmumu reģistra datus vai Valsts ieņēmuma dienesta datus); 10.4. ja projekts tiek īstenots sadarbībā ar citu organizāciju, pilnas informācijas par sadarbības partneri un sadarbības apjomu, tai skaitā finansējuma sadalījumu plānotajai aktivitātei starp organizācijām un sadarbības partnera finanšu vai gada pārskata par pēdējo 2 (divu) gadu darbības periodu (gada pārskatu iegūst Pašvaldība, izmantojot Uzņēmumu reģistra datus vai Valsts ieņēmuma dienesta datus); 10.5. papildu informāciju, ko iesniedzējs uzskata par būtisku pievienot saistībā ar Finansējuma pieprasījumu. 11. Pieteikumu Pašvaldības Finansējuma saņemšanai šo noteikumu 4. punktā minētajā termiņā iesniedz vienā no šādiem veidiem: 11.1. personīgi, nogādājot pieteikumu Ogres novada pašvaldības klientu apkalpošanas centros to darba laikā; 11.2. nosūtot pa pastu uz adresi Brīvības iela 33, Ogre, Ogres novads, LV-5001 (šajā gadījumā par projekta pieteikuma iesniegšanas datumu uzskatāms pasta zīmogā norādītais nosūtīšanas datums); 11.3. elektroniski parakstīta dokumenta formā vienā dokumentā, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi: ogredome@ogresnovads.lv (šajā gadījumā pieteikumam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu); 11.4. izmantojot Pašvaldības e-adresi vai portālu www.latvija.lv . 12. Iesniedzot pieteikumu papīra formā personīgi vai pa pastu, to iesniedz vienā oriģināleksemplārā. Pieteikuma oriģinālam jābūt parakstītam, parakstam atšifrētam un lapām cauršūtām un sanumurētām. 13. Projekta pieteikums, kas saņemts pēc paziņojumā noteiktā termiņa var tikt izskatīts, ja Pašvaldības budžetā ir pietiekoši finanšu līdzekļi pēc tam, kad izvērtēti visi Finansējuma piešķiršanas pieteikumi, kas saņemti šo noteikumu 4. punktā minētā paziņojumā norādītajā termiņā. 14. Pieteikumu izskata Komisija, bet lēmumu par Finansējuma piešķiršanu vai atteikumu piešķirt Finansējumu pieņem Dome tuvākajā domes sēdē pēc pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām. 16. Komisija pārbauda pieteikumā norādītās ziņas un ir tiesīga pieprasīt no iesniedzēja nepieciešamo papildu informāciju un dokumentāciju, ja šī informācija nav pieejama valsts un pašvaldības reģistros. 17. Pieteikumu vērtēšana notiek, katram Komisijas loceklim atsevišķi izvērtējot iesniegtos pieteikumus saskaņā ar šajos noteikumos norādītajiem vērtēšanas kritērijiem (3. pielikums). 18. Komisijai ir tiesības pieaicināt neatkarīgus ekspertus atzinumu sniegšanai. Pieaicinātajiem ekspertiem nav balsstiesību. 20. Komisija sagatavo domes lēmuma projektu par Finansējuma piešķiršanu NVO atbalstam, kas ieguvuši augstāko Komisijas vērtējumu. Ja divi vai vairāki pieteikumi saņem vienādu punktu skaitu, atbalsts tiek piešķirts tam pieteikumam, kas ieguvis lielāku punktu skaitu secīgi šādos kritērijos: 20.1. pieteikuma nozīmīgums šo noteikumu 3. punktā minētajiem Finansējuma piešķiršanas mērķiem; 20.2. projekta idejas novitāte un aktivitāšu atbilstība sasniedzamajam mērķim. 21. Komisija šo noteikumu 20. punktā minēto domes lēmuma projektu iesniedz izskatīšanai Pašvaldības domes Finanšu komitejai, kura pieņem lēmumu par domes lēmuma projekta virzīšanu vai nevirzīšanu izskatīšanai Domes sēdē. 22. Pašvaldības Centrālā administrācija informē pieteikuma iesniedzējus par Domes pieņemto lēmumu piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas, nosūtot paziņojumu pa pastu vai elektroniski uz pieteikumā norādīto e-pasta adresi. 23. Pieteikums, kas neatbilst noteikumiem, tiek noraidīts, par to informējot pieteikuma iesniedzēju. Iesniegtos dokumentus Pašvaldība atpakaļ neizsniedz. 24. Pašvaldības piešķirtais Finansējums var tikt izmantots tikai kārtējā gada budžeta ietvaros. Ar Domes lēmumu atbalstītos gadījumos puses var rakstveidā vienoties par projekta īstenošanas termiņa pagarinājumu, Finansējumu izmantojot nākamā gada ietvaros. 25. Komisijai ir tiesības atteikt izskatīt pieteikumu Pašvaldības Finansējuma piešķiršanai un atteikt piešķirt Finansējumu gadījumos, ja: 25.1. iepriekš piešķirtais Pašvaldības Finansējums nav izlietots saskaņā ar noslēgtā līguma nosacījumiem; 25.2. aktivitātes vai projektu nav plānots realizēt kārtējā budžeta gada ietvaros; 25.3. nav saņemtas atskaites par iepriekš piešķirtā Finansējuma izlietošanu; 25.4. pieteikumā aprakstītās aktivitātes jau ir īstenotas vai tās tiek plānotas finansēt no Pašvaldības budžeta attiecīgajā gadā; 25.5. pieteikuma iesniedzējs ir sniedzis nepatiesas ziņas par sevi un/vai projektu. 27. Līguma slēgšanu par finansējuma piešķiršanu apstiprinātajam pieteikumam, Finansējuma izmaksas un atskaišu pieņemšanu pēc Finansējuma izlietojuma organizē Komisija. 28. Pašvaldības izpilddirektors slēdz Finansēšanas līgumus (turpmāk – Līgums) ar apstiprināto pieteikumu iesniedzējiem par Finansējuma piešķiršanu 1 (viena) mēneša laikā pēc pozitīva lēmuma pieņemšanas. Ja nepieciešams, Finansējuma saņēmējs pirms Līguma noslēgšanas var iesniegt precizētu projekta tāmi. Precizētajā projektu tāmē Pašvaldības finansiālā atbalsta apmērs nevar būt lielāks par Domes apstiprināto finansējuma apmēru. Precizētā projekta tāme tiek pievienota Līguma pielikumā un ir neatņemama tā sastāvdaļa. 29. Par saņemtā Finansējuma izlietojumu un īstenoto aktivitāšu (projekta) realizāciju Līgumā noteiktajā termiņā Finansējuma saņēmējs iesniedz Pašvaldības Centrālajai administrācijai projekta īstenošanas atskaiti (2. pielikums) papīra dokumenta formā parakstītu vai elektroniska dokumenta formā šo noteikumu 11. punktā noteiktajā kārtībā. 30. Pašvaldībai ir tiesības pieprasīt papildu informāciju par īstenotās aktivitātes vai projekta realizācijas gaitu un rezultātiem jebkurā finansēšanas līguma darbības posmā, kontrolēt piešķirtā Finansējuma izlietojumu, kā arī prasīt Finansējuma saņēmējam atlīdzināt visus zaudējumus, kuri Pašvaldībai radušies tā darbības vai bezdarbības dēļ. 31. Pašvaldības izpilddirektors pieņem lēmumu par Pašvaldības piešķirtā Finansējuma atmaksu šādos gadījumos: 31.1. ja Finansējuma saņēmējs ir realizējis aktivitātes vai projektu neatbilstoši mērķim, plānotajām aktivitātēm vai noslēgtā Līguma nosacījumiem; 31.2. ja Finansējuma saņēmējs ir sniedzis nepatiesas ziņas par sevi un/vai projektu; 31.3. ja Finansējuma saņēmēja iesniegtie attaisnojošie dokumenti neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām vai neapliecina Finansējuma izlietošanu iesniegtā projekta īstenošanai. 33. 2025. gadā Komisija izskata un Dome pieņem lēmumu par finansiāla atbalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt finansiālu atbalstu tiem NVO pieteikumiem, kas Pašvaldībā saņemti līdz 2024. gada 31. decembrim. Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Helmanis
PIETEIKUMS
Ogres novada pašvaldības finansiālā atbalsta saņemšanai pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrības un nodibinājumi) 1. Plānotās aktivitātes vai nosaukums
3. Ziņas par projekta iesniedzēju Biedrība/ nodibinājums (biedrības/nodibinājuma nosaukums, juridiskā adrese, norēķinu rekvizīti, reģistrācijas numurs, kontaktpersonas telefona numurs un e-pasta adrese). 4. Nepieciešamības pamatojums, esošās situācijas apraksts (ne vairāk kā 2000 zīmes) 5. Plānotās aktivitātes vai projekta mērķis (ne vairāk kā 400 zīmes) 6. Finansējuma piešķiršanas periodā plānotās aktivitātes 7. Projektā sasniedzamie rezultāti 8. Ziņas par projekta vadītāju (pielikumā pievienot CV, kur norādīts projekta vadītāja vārds un uzvārds, ieņemamais amats organizācijā, kontakttālrunis, e-pasts, informācija par projekta vadītāja izglītību, profesionālo pieredzi un zināšanām projektu vadībā) – ja pieteikums saistīts ar konkrēta projekta īstenošanu
9. Par finansējuma izlietojumu atbildīgā persona – aizpilda, ja atšķiras no projektu vadītāja 10. Projekta dalībnieki (projekta dalībnieka vārds un uzvārds, ieņemamais amats organizācijā, kontakttālrunis, e-pasts, informācija par projekta dalībnieka izglītību, profesionālo pieredzi un zināšanām projektu vadībā un lomu konkrētā projekta izpildē) – ja pieteikums saistīts ar konkrēta projekta īstenošanu 11. Informācija par projektu finansiāli atbalstošās citas iestādi/organizāciju vai personu (pilna informācijas par sadarbības partneri un sadarbības apjomu, tai skaitā finansējuma sadalījumu plānotajai aktivitātei starp organizācijām, pielikumā pievienot atbalstošās iestādes vai personas rakstisku apliecinājumu par finansiālu atbalstu projektam) 12. Projektā risināmās problēmas nozīmīgums (raksturo projektā risināmo problēmu, tās sasaisti ar Ogres novada pašvaldības attīstības plānošanas dokumentiem, u.c. informāciju, ne vairāk par 1000 raksta zīmēm) 13. Projekta ilgtspēja (raksturojiet projekta ietekmi uz Noteikumu 3. punktā minētās mērķa grupas problēmu risināšanu ilgtermiņā un projekta ieguldījumu Ogres novada pašvaldībā) 14. Projektu publicitāte (raksturojiet projekta publicitātes pasākumus, to teritoriālo mērogu, informāciju par plānotajām aktivitātēm informatīvajos materiālos (reklāmas, paziņojumi u.tml.) obligāta atsauce: aktivitāte (projekts) tiek realizēts ar Ogres novada pašvaldības finansiālu atbalstu) 15. Plānoto aktivitāšu vai projekta izdevumu tāme
16. Piekrītu visām noteikumu "Kārtība, kādā Ogres novada pašvaldība finansiāli atbalsta pilsoniskās sabiedrības organizācijas (biedrības un nodibinājumus)" noteiktajām prasībām un apliecinu, ka aktivitātes (projekta) īstenošanas laikā tiks ievērotas Latvijas Republikas normatīvo aktu prasības, pieteikuma aprakstā un šajā pieteikumā norādītā informācija ir patiesa. Apliecinu, ka iesniegumā minētās aktivitātes nav īstenotas un netiek plānots tās īstenot no citiem pašvaldības budžeta līdzekļiem. Biedrības/nodibinājuma paraksttiesīgā persona:
Datums:______________
Par Ogres novada pašvaldības piešķirto līdzekļu __________ EUR izlietojumu saskaņā ar 20__. g.__.______________ Līgumu Nr. ______. 1. Informācija par finansējuma saņēmēju
2. Informācija par īstenotajām aktivitātēm (projektu)
3. Finansējuma izlietojumu apliecinoši dokumenti:
Apliecinu, ka visi izdevumus attaisnojošie dokumenti atrodas biedrības/nodibinājuma grāmatvedībā un finansējums izlietots saskaņā ar noslēgto vienošanos. Biedrības/nodibinājuma paraksttiesīgā persona:
20__. gada ___. ______________ 1. Administratīvie atbilstības kritēriji
2. Kvalitatīvo rādītāju un finanšu izvērtēšanas kritēriji
Komisijas locekļi: vārds, uzvārds: ___________________paraksts vārds, uzvārds: ___________________paraksts vārds, uzvārds: ___________________paraksts Datums:____________________ Ogres novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 12/2025 "Kārtība, kādā Ogres novada pašvaldība finansiāli atbalsta pilsoniskās sabiedrības organizācijas (biedrības un nodibinājumus)"
paskaidrojuma raksts
Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Helmanis
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā Ogres novada pašvaldība finansiāli atbalsta pilsoniskās sabiedrības organizācijas ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|