Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ogres novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 12/2025

Ogrē 2025. gada 27. martā (prot. Nr. 3; 44.)
Kārtība, kādā Ogres novada pašvaldība finansiāli atbalsta pilsoniskās sabiedrības organizācijas (biedrības un nodibinājumus)
Izdoti saskaņā ar
Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu un
Ogres novada pašvaldības 2024. gada 29. jūnija
saistošo noteikumu Nr. 25/2024
"Ogres novada pašvaldības nolikums" 95. punktu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā Ogres novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) piešķir finanšu līdzekļus pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) (turpmāk – NVO) sabiedriski nozīmīgu pasākumu un projektu realizēšanai un mērķiem, kas sekmē sabiedriski nozīmīgu pasākumu un projektu realizēšanu un sociāli mazaizsargāto personu vai personu grupu interešu īstenošanu Ogres novadā (turpmāk – noteikumi).

2. Atbalstam paredzētos finanšu līdzekļus (turpmāk – Finansējums) Ogres novada dome (turpmāk – Dome) apstiprina kārtējā budžeta gada ietvaros.

3. Pašvaldība piešķir Finansējumu šādiem mērķiem:

3.1. atbalsts organizāciju darbības nodrošināšanai un sociālās integrācijas pasākumiem senioriem;

3.2. atbalsts organizāciju darbības nodrošināšanai un sociālās integrācijas pasākumiem personām ar invaliditāti;

3.3. atbalsts sociālās integrācijas pasākumiem daudzbērnu ģimenēm, bērniem un jauniešiem;

3.4. veselības aprūpes un sociālo pakalpojumu pieejamības pasākumi un projekti, kas palīdz sociāli mazaizsargāto personu grupām (statuss atbilst Ministru kabineta 11.01.2005. noteikumu Nr. 32 "Noteikumi par sociāli mazaizsargāto personu grupām" 2. punktā minētajam).

4. Pieteikšanās Pašvaldības Finansējuma saņemšanai tiek izsludināta vienu reizi gadā pēc saistošo noteikumu par Pašvaldības budžetu kārtējam gadam apstiprināšanas, norādot atbalsta saņemšanai pieejamo kopējo Finansējuma apjomu un maksimālo apjomu vienam aktivitātei (projektam), kā arī nosakot pieteikšanās termiņu, kas nav īsāks par vienu mēnesi no paziņojuma publicēšanas dienas.

5. Šo noteikumu 4. punktā minēto informāciju publicē Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv, Pašvaldības informatīvajā izdevumā un var publicēt Pašvaldības sociālajos tīklos un vietējos masu medijos.

II. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS NOSACĪJUMI

6. Uz Pašvaldības Finansējuma atbalstu var pretendēt NVO:

6.1. juridiskā adrese ir Pašvaldības administratīvajā teritorijā vai tās aktivitātes tiek īstenotas Pašvaldības administratīvajā teritorijā un tā ar savu darbību sekmē pašvaldības autonomo funkciju īstenošanu;

6.2. projekta aktivitāte tiek īstenota Ogres novada administratīvajā teritorijā.

7. Pašvaldības Finansējums netiek piešķirts:

7.1. nekustamā īpašuma iegādei;

7.2. ārvalstu braucieniem, komandējumiem;

7.3. pabalstiem un citiem līdzīgiem maksājumiem privātpersonām;

7.4. peļņas pasākumiem;

7.5. politiskiem vai militāriem pasākumiem;

7.6. pasākumiem, kurus saskaņā ar noteikumiem, finansiāli atbalsta citas Pašvaldības izveidotas programmas;

7.7. NVO:

7.7.1. kura nav iesniegusi atskaiti par iepriekš saņemtā Pašvaldības finansējuma izlietojumu;

7.7.2. kura sniegusi nepatiesas ziņas;

7.7.3. kurai ir nodokļu vai citu maksājumu parādi pret valsti vai Pašvaldību;

7.7.4. administrācijas un darbinieku atlīdzībai un administratīvajiem izdevumiem;

7.7.5. kurai konstatēti būtiski pārkāpumi iepriekšējo projektu realizācijā.

8. NVO pieteikumu izvērtē ar Pašvaldības izpilddirektora rīkojumu izveidota komisija (turpmāk – Komisija), ko veido vismaz 3 (trīs) komisijas locekļi. Komisijas sekretariāta funkcijas nodrošina Pašvaldības Centrālās administrācijas Kanceleja.

9. Pretendents, iesniedzot pieteikumu Pašvaldības finansējuma saņemšanai, apņemas ievērot šos noteikumus.

III. KONKURSA PIETEIKUMU IESNIEGŠANAS UN IZVĒRTĒŠANAS KĀRTĪBA

10. Finansējuma pieprasījums sastāv no:

10.1. projekta pieteikuma (1. pielikums);

10.2. projekta vadītāja CV, kurā iekļauj informāciju par projekta vadītāja izglītību, profesionālo pieredzi un zināšanām projektu vadībā (ja finansējuma pieprasījums attiecas uz konkrēta projekta īstenošanu);

10.3. NVO gada pārskata par pēdējo 2 (divu) gadu darbības periodu (gada pārskatu iegūst Pašvaldība, izmantojot Uzņēmumu reģistra datus vai Valsts ieņēmuma dienesta datus);

10.4. ja projekts tiek īstenots sadarbībā ar citu organizāciju, pilnas informācijas par sadarbības partneri un sadarbības apjomu, tai skaitā finansējuma sadalījumu plānotajai aktivitātei starp organizācijām un sadarbības partnera finanšu vai gada pārskata par pēdējo 2 (divu) gadu darbības periodu (gada pārskatu iegūst Pašvaldība, izmantojot Uzņēmumu reģistra datus vai Valsts ieņēmuma dienesta datus);

10.5. papildu informāciju, ko iesniedzējs uzskata par būtisku pievienot saistībā ar Finansējuma pieprasījumu.

11. Pieteikumu Pašvaldības Finansējuma saņemšanai šo noteikumu 4. punktā minētajā termiņā iesniedz vienā no šādiem veidiem:

11.1. personīgi, nogādājot pieteikumu Ogres novada pašvaldības klientu apkalpošanas centros to darba laikā;

11.2. nosūtot pa pastu uz adresi Brīvības iela 33, Ogre, Ogres novads, LV-5001 (šajā gadījumā par projekta pieteikuma iesniegšanas datumu uzskatāms pasta zīmogā norādītais nosūtīšanas datums);

11.3. elektroniski parakstīta dokumenta formā vienā dokumentā, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi: ogredome@ogresnovads.lv (šajā gadījumā pieteikumam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu);

11.4. izmantojot Pašvaldības e-adresi vai portālu www.latvija.lv .

12. Iesniedzot pieteikumu papīra formā personīgi vai pa pastu, to iesniedz vienā oriģināleksemplārā. Pieteikuma oriģinālam jābūt parakstītam, parakstam atšifrētam un lapām cauršūtām un sanumurētām.

13. Projekta pieteikums, kas saņemts pēc paziņojumā noteiktā termiņa var tikt izskatīts, ja Pašvaldības budžetā ir pietiekoši finanšu līdzekļi pēc tam, kad izvērtēti visi Finansējuma piešķiršanas pieteikumi, kas saņemti šo noteikumu 4. punktā minētā paziņojumā norādītajā termiņā.

14. Pieteikumu izskata Komisija, bet lēmumu par Finansējuma piešķiršanu vai atteikumu piešķirt Finansējumu pieņem Dome tuvākajā domes sēdē pēc pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām.

15. Komisijas sēdes ir slēgtas un notiek bez pieteikuma iesniedzēja klātbūtnes.

16. Komisija pārbauda pieteikumā norādītās ziņas un ir tiesīga pieprasīt no iesniedzēja nepieciešamo papildu informāciju un dokumentāciju, ja šī informācija nav pieejama valsts un pašvaldības reģistros.

17. Pieteikumu vērtēšana notiek, katram Komisijas loceklim atsevišķi izvērtējot iesniegtos pieteikumus saskaņā ar šajos noteikumos norādītajiem vērtēšanas kritērijiem (3. pielikums).

18. Komisijai ir tiesības pieaicināt neatkarīgus ekspertus atzinumu sniegšanai. Pieaicinātajiem ekspertiem nav balsstiesību.

19. Komisijas sekretārs apkopo Komisijas locekļu vērtējumu par katru pieteikumu.

20. Komisija sagatavo domes lēmuma projektu par Finansējuma piešķiršanu NVO atbalstam, kas ieguvuši augstāko Komisijas vērtējumu. Ja divi vai vairāki pieteikumi saņem vienādu punktu skaitu, atbalsts tiek piešķirts tam pieteikumam, kas ieguvis lielāku punktu skaitu secīgi šādos kritērijos:

20.1. pieteikuma nozīmīgums šo noteikumu 3. punktā minētajiem Finansējuma piešķiršanas mērķiem;

20.2. projekta idejas novitāte un aktivitāšu atbilstība sasniedzamajam mērķim.

21. Komisija šo noteikumu 20. punktā minēto domes lēmuma projektu iesniedz izskatīšanai Pašvaldības domes Finanšu komitejai, kura pieņem lēmumu par domes lēmuma projekta virzīšanu vai nevirzīšanu izskatīšanai Domes sēdē.

22. Pašvaldības Centrālā administrācija informē pieteikuma iesniedzējus par Domes pieņemto lēmumu piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas, nosūtot paziņojumu pa pastu vai elektroniski uz pieteikumā norādīto e-pasta adresi.

23. Pieteikums, kas neatbilst noteikumiem, tiek noraidīts, par to informējot pieteikuma iesniedzēju. Iesniegtos dokumentus Pašvaldība atpakaļ neizsniedz.

24. Pašvaldības piešķirtais Finansējums var tikt izmantots tikai kārtējā gada budžeta ietvaros. Ar Domes lēmumu atbalstītos gadījumos puses var rakstveidā vienoties par projekta īstenošanas termiņa pagarinājumu, Finansējumu izmantojot nākamā gada ietvaros.

25. Komisijai ir tiesības atteikt izskatīt pieteikumu Pašvaldības Finansējuma piešķiršanai un atteikt piešķirt Finansējumu gadījumos, ja:

25.1. iepriekš piešķirtais Pašvaldības Finansējums nav izlietots saskaņā ar noslēgtā līguma nosacījumiem;

25.2. aktivitātes vai projektu nav plānots realizēt kārtējā budžeta gada ietvaros;

25.3. nav saņemtas atskaites par iepriekš piešķirtā Finansējuma izlietošanu;

25.4. pieteikumā aprakstītās aktivitātes jau ir īstenotas vai tās tiek plānotas finansēt no Pašvaldības budžeta attiecīgajā gadā;

25.5. pieteikuma iesniedzējs ir sniedzis nepatiesas ziņas par sevi un/vai projektu.

26. Komisijas pieņemto lēmumu var apstrīdēt Domē.

IV. FINANSIĀLĀ ATBALSTA IZMAKSAS UN ATSKAITES KĀRTĪBA

27. Līguma slēgšanu par finansējuma piešķiršanu apstiprinātajam pieteikumam, Finansējuma izmaksas un atskaišu pieņemšanu pēc Finansējuma izlietojuma organizē Komisija.

28. Pašvaldības izpilddirektors slēdz Finansēšanas līgumus (turpmāk – Līgums) ar apstiprināto pieteikumu iesniedzējiem par Finansējuma piešķiršanu 1 (viena) mēneša laikā pēc pozitīva lēmuma pieņemšanas. Ja nepieciešams, Finansējuma saņēmējs pirms Līguma noslēgšanas var iesniegt precizētu projekta tāmi. Precizētajā projektu tāmē Pašvaldības finansiālā atbalsta apmērs nevar būt lielāks par Domes apstiprināto finansējuma apmēru. Precizētā projekta tāme tiek pievienota Līguma pielikumā un ir neatņemama tā sastāvdaļa.

29. Par saņemtā Finansējuma izlietojumu un īstenoto aktivitāšu (projekta) realizāciju Līgumā noteiktajā termiņā Finansējuma saņēmējs iesniedz Pašvaldības Centrālajai administrācijai projekta īstenošanas atskaiti (2. pielikums) papīra dokumenta formā parakstītu vai elektroniska dokumenta formā šo noteikumu 11. punktā noteiktajā kārtībā.

30. Pašvaldībai ir tiesības pieprasīt papildu informāciju par īstenotās aktivitātes vai projekta realizācijas gaitu un rezultātiem jebkurā finansēšanas līguma darbības posmā, kontrolēt piešķirtā Finansējuma izlietojumu, kā arī prasīt Finansējuma saņēmējam atlīdzināt visus zaudējumus, kuri Pašvaldībai radušies tā darbības vai bezdarbības dēļ.

31. Pašvaldības izpilddirektors pieņem lēmumu par Pašvaldības piešķirtā Finansējuma atmaksu šādos gadījumos:

31.1. ja Finansējuma saņēmējs ir realizējis aktivitātes vai projektu neatbilstoši mērķim, plānotajām aktivitātēm vai noslēgtā Līguma nosacījumiem;

31.2. ja Finansējuma saņēmējs ir sniedzis nepatiesas ziņas par sevi un/vai projektu;

31.3. ja Finansējuma saņēmēja iesniegtie attaisnojošie dokumenti neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām vai neapliecina Finansējuma izlietošanu iesniegtā projekta īstenošanai.

V. NOSLĒGUMA JAUTĀJUMI

32. Šo noteikumu 4. punkts stājas spēkā ar 2026. gada 1. janvāri.

33. 2025. gadā Komisija izskata un Dome pieņem lēmumu par finansiāla atbalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt finansiālu atbalstu tiem NVO pieteikumiem, kas Pašvaldībā saņemti līdz 2024. gada 31. decembrim.

Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Helmanis
1. pielikums
Ogres novada pašvaldības 2025. gada 27. marta
saistošajiem noteikumiem Nr. 12/2025
PIETEIKUMS
Ogres novada pašvaldības finansiālā atbalsta saņemšanai pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrības un nodibinājumi)

1. Plānotās aktivitātes vai nosaukums

 
  
2. Norises laiksdd.mm.gggg - dd.mm.gggg

3. Ziņas par projekta iesniedzēju

Biedrība/ nodibinājums

(biedrības/nodibinājuma nosaukums, juridiskā adrese, norēķinu rekvizīti, reģistrācijas numurs, kontaktpersonas telefona numurs un e-pasta adrese).


 

4. Nepieciešamības pamatojums, esošās situācijas apraksts (ne vairāk kā 2000 zīmes)


 

5. Plānotās aktivitātes vai projekta mērķis (ne vairāk kā 400 zīmes)


 

6. Finansējuma piešķiršanas periodā plānotās aktivitātes


 

7. Projektā sasniedzamie rezultāti


 

8. Ziņas par projekta vadītāju (pielikumā pievienot CV, kur norādīts projekta vadītāja vārds un uzvārds, ieņemamais amats organizācijā, kontakttālrunis, e-pasts, informācija par projekta vadītāja izglītību, profesionālo pieredzi un zināšanām projektu vadībā) – ja pieteikums saistīts ar konkrēta projekta īstenošanu

Vārds, uzvārds:
(īsi aprakstīt iepriekšējo pieredzi projektu vadīšanā un īstenošanā)

9. Par finansējuma izlietojumu atbildīgā persona – aizpilda, ja atšķiras no projektu vadītāja


 

10. Projekta dalībnieki (projekta dalībnieka vārds un uzvārds, ieņemamais amats organizācijā, kontakttālrunis, e-pasts, informācija par projekta dalībnieka izglītību, profesionālo pieredzi un zināšanām projektu vadībā un lomu konkrētā projekta izpildē) – ja pieteikums saistīts ar konkrēta projekta īstenošanu


 

11. Informācija par projektu finansiāli atbalstošās citas iestādi/organizāciju vai personu (pilna informācijas par sadarbības partneri un sadarbības apjomu, tai skaitā finansējuma sadalījumu plānotajai aktivitātei starp organizācijām, pielikumā pievienot atbalstošās iestādes vai personas rakstisku apliecinājumu par finansiālu atbalstu projektam)


 

12. Projektā risināmās problēmas nozīmīgums (raksturo projektā risināmo problēmu, tās sasaisti ar Ogres novada pašvaldības attīstības plānošanas dokumentiem, u.c. informāciju, ne vairāk par 1000 raksta zīmēm)


 

13. Projekta ilgtspēja (raksturojiet projekta ietekmi uz Noteikumu 3. punktā minētās mērķa grupas problēmu risināšanu ilgtermiņā un projekta ieguldījumu Ogres novada pašvaldībā)


 

14. Projektu publicitāte (raksturojiet projekta publicitātes pasākumus, to teritoriālo mērogu, informāciju par plānotajām aktivitātēm informatīvajos materiālos (reklāmas, paziņojumi u.tml.) obligāta atsauce: aktivitāte (projekts) tiek realizēts ar Ogres novada pašvaldības finansiālu atbalstu)


 

15. Plānoto aktivitāšu vai projekta izdevumu tāme

Nr.p.k.Izdevumu pozīcijas nosaukumsPieprasītā summa no Ogres novada pašvaldības
EUR
Cits finansējums EURKopā EUR
     
     
 Kopā   
 % no kopīgās izmaksu tāmes  100 %

16. Piekrītu visām noteikumu "Kārtība, kādā Ogres novada pašvaldība finansiāli atbalsta pilsoniskās sabiedrības organizācijas (biedrības un nodibinājumus)" noteiktajām prasībām un apliecinu, ka aktivitātes (projekta) īstenošanas laikā tiks ievērotas Latvijas Republikas normatīvo aktu prasības, pieteikuma aprakstā un šajā pieteikumā norādītā informācija ir patiesa. Apliecinu, ka iesniegumā minētās aktivitātes nav īstenotas un netiek plānots tās īstenot no citiem pašvaldības budžeta līdzekļiem.

Biedrības/nodibinājuma paraksttiesīgā persona:

    
 paraksts paraksta atšifrējums

Datums:______________

2. pielikums
Ogres novada pašvaldības 2025. gada 27. marta
saistošajiem noteikumiem Nr. 12/2025
ATSKAITE
Par piešķirtā finansējuma izlietojumu projektam:
   
 (projekta nosaukums) 

Par Ogres novada pašvaldības piešķirto līdzekļu __________ EUR izlietojumu saskaņā ar 20__. g.__.______________ Līgumu Nr. ______.

1. Informācija par finansējuma saņēmēju

Biedrības/nodibinājuma nosaukums 
Biedrības reģistrācijas numurs 
Kontaktpersona (vārds, uzvārds) 
Tālruņa numurs 
E-pasta adrese 
Mājas lapa 
Bankas nosaukums, bankas kods un norēķinu konta numurs 

2. Informācija par īstenotajām aktivitātēm (projektu)

Piešķirtais pašvaldības finansējums, EUR 
Izlietotais pašvaldības finansējums, EUR 
Skaidrojums, ja piešķirtais finansējums atšķiras no izlietotā 
Projektā veiktās aktivitātes 
Sasniegtie rezultāti un ieguvums vietējiem iedzīvotājiem 
Cita svarīga informācija pēc atbalsta pretendenta ieskatiem 

3. Finansējuma izlietojumu apliecinoši dokumenti:
(atskaitei pievieno tabulā norādīto grāmatvedības attaisnojošu dokumentu kopijas)

Nr. p.k.Izdevumu veids
(maksājuma mērķis)
Grāmatvedības attaisnojošie dokumenti
(maksājuma uzdevums vai kases čeks, rēķins vai preču pavadzīme)
Uz pašvaldības finansējumu attiecināmā summa, EUR
Rēķina vai pavadzīmes numursČeka vai maksājuma uzdevuma numursMaksājuma datumsMaksājuma saņēmējsMaksājuma summa, EUR
        
        
        
        
        
        
        
        
        
Kopā: 

Apliecinu, ka visi izdevumus attaisnojošie dokumenti atrodas biedrības/nodibinājuma grāmatvedībā un finansējums izlietots saskaņā ar noslēgto vienošanos.

Biedrības/nodibinājuma paraksttiesīgā persona:

    
 (vārds, uzvārds) (paraksts)

20__. gada ___. ______________

3. pielikums
Ogres novada pašvaldības 2025. gada 27. marta
saistošajiem noteikumiem Nr. 12/2025
Pilsoniskās sabiedrības organizācijas (biedrības un nodibinājumus) pieteikumu vērtēšanas kritēriji

1. Administratīvie atbilstības kritēriji

Nr.p.k.Kritērijs
1.1.Pieteikums atbilst Noteikumu 3. punktā minētā finansiālā atbalsta piešķiršanas mērķiem  
1.2.Finansējuma mērķis nav peļņas gūšana  
1.3.Pieteikums iesniegts Pašvaldības paziņojumā noteiktajā termiņā, izņemot Noteikumu 13. punktā minēto gadījumu  
1.4.Pieteikuma veidlapā norādīta visa prasītā informācija  
1.5.Pretendents ir nokārtojis visas līgumos noteiktās saistības iepriekšējo līdzfinansējumu atbalsta gadījumā/nav bijušas iepriekšējās saistības  
1.6.Pieteikuma iesniegumam ir pievienoti visi Noteikumos norādītie dokumenti  
1.7.Aktivitātes atbilst Ogres novada attīstības programmas rīcības virzienam/iem  
1.8.Tāmes pozīcijas atbilst Noteikumu prasībām  
Ja projekta pieteikums neatbilst kādam no 1. punkta kritērijiem, tas tiek noraidīts. Ja projekta pieteikums atbilst visiem iepriekš minētajiem kritērijiem, tiek veikts projekta pieteikuma kvalitatīvais un finanšu izvērtējums.

2. Kvalitatīvo rādītāju un finanšu izvērtēšanas kritēriji

Nr. p.k.KritērijsMaksimālais punktu skaitsIegūtais punktu skaitsPamatojums vērtējumam
2.1.Projektā ir paredzēts vismaz 5 % pretendenta finansējums (pašu līdzfinansējums)5  
2.2.Aktivitātes (projekta) nozīmīgums:   
2.2.1.Ir aprakstīta problēmas būtība, tā ir pamatota un saistīta ar pašvaldības autonomajām funkcijām vai pašvaldības attīstības plānošanas dokumentiem5  
2.2.2.Problēmas būtība ir aprakstīta daļēji, tā nav pamatota, nav skaidri saprotama, daļēja sasaiste ar pašvaldības autonomajām funkcijām vai pašvaldības attīstības plānošanas dokumentiem3  
2.2.3.Problēmas būtība nav aprakstīta0  
2.3.Projekta idejas novitāte   
2.3.1.Finansējuma ietvaros paredzētās aktivitātes iepriekš nav īstenotas5  
2.3.2Daļa no Finansējumā paredzētajām aktivitātēm iepriekš nav īstenotas3  
2.3.3.Finansējumā paredzētām aktivitātēm līdzīgas aktivitātes Ogres novada administratīvajā teritorijā iepriekš ir īstenotas, bet ir pamatota nepieciešamība tās atkārtot1  
2.4.Finansējuma piešķiršanas rezultātu pieejamība plašākai mērķauditorijai   
2.4.1.Finansējuma piešķiršanas rezultātā lielākā daļa ieguvēju ir ārpus pretendenta biedru loka7  
2.4.2.Finansējuma piešķiršanas rezultātā ieguvēji ir nelielas iedzīvotāju grupas ārpus pretendenta biedru loka4  
2.4.3.No Finansējuma piešķiršanas rezultātiem ieguvēji ir tikai pretendenta biedri2  
2.5.Publicitātes aptvertā teritorija   
2.5.1.Publicitāte nodrošina pašvaldības un organizācijas īstenoto aktivitāšu publicitāti valsts mērogā5  
2.5.2.Publicitāte nodrošina pašvaldības un organizācijas īstenoto aktivitāšu publicitāti vietējā mērogā3  
2.5.3.Projekts neparedz publicitātes pasākumus0  
2.6.Piešķirtā finansējuma efektivitāte   
2.6.1.Budžets ir loģisks un detalizēts, samērojams ar sagaidāmajiem rezultātiem/ieguvumiem, kā arī pieteikuma iesniedzējs piesaistīs līdzfinansējumu no citiem avotiem5  
2.6.2.Pieteikumā paredzētais budžets ir pietiekams projekta īstenošanai3  
2.6.3.Pieteikumā paredzētais budžets nav samērojams ar plānotajām aktivitātēm0  
2.7.Plānoto aktivitāšu ilgtspēja   
2.7.1.Aktivitāte (projekts) īstenošana dos ilgstošu ietekmi mērķu sasniegšanā un Ogres novada attīstībā5  
2.7.2.Aktivitāte (projekts) īstenošana dos vidēju ietekmi uz mērķu sasniegšanu un Ogres novada attīstību3  
2.7.3.Aktivitāte (projekts) īstenošana dos īslaicīgu ietekmi mērķu sasniegšanā un Ogres novada attīstībā1  
Iegūto punktu skaits kopā* 
Pieprasītā finansējuma apmērs EUR 
Atbalstāmā finansējuma apmērs EUR 

Komisijas locekļi:

vārds, uzvārds: ___________________paraksts

vārds, uzvārds: ___________________paraksts

vārds, uzvārds: ___________________paraksts

Datums:____________________

Ogres novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 12/2025 "Kārtība, kādā Ogres novada pašvaldība finansiāli atbalsta pilsoniskās sabiedrības organizācijas (biedrības un nodibinājumus)"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļaNorādāmā informācija
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumsOgres novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošo noteikumu Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums" 95. punkts nosaka, ka pašvaldības dome var piešķirt finanšu līdzekļus biedrībām un nodibinājumiem sabiedriski nozīmīgu pasākumu un projektu realizēšanai, mērķiem, kas sekmē sporta, izglītības un kultūras attīstību pašvaldības teritorijā, veicina darbu ar jaunatni, veicina tūrisma nozares attīstību, pielāgošanos klimata pārmaiņām un sociāli mazaizsargāto personu vai personu grupu interešu īstenošanai.

Saistošie noteikumi izstrādāti, lai noteiktu kārtību, kādā Ogres novada pašvaldība piešķir finanšu līdzekļus pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) sabiedriski nozīmīgu pasākumu un projektu realizēšanai un mērķiem, kas sekmē sabiedriski nozīmīgu pasākumu un projektu realizēšanu un sociāli mazaizsargāto personu vai personu grupu interešu īstenošanu.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetuPalielināta ietekme uz Ogres novada pašvaldības budžetu nav plānota, jo pašvaldība piešķir finanšu līdzekļus biedrībām un nodibinājumiem sabiedriski nozīmīgu pasākumu un projektu realizēšanai.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenciMērķa grupa uz kuru attiecināmi noteikumi:

a) sociālais atbalsts organizāciju darbības nodrošināšanai un sociālās integrācijas pasākumiem senioriem;

b) sociālais atbalsts organizāciju darbības nodrošināšanai un sociālās integrācijas pasākumiem personām ar invaliditāti;

c) sociālais atbalsts sociālās integrācijas pasākumiem daudzbērnu ģimenēm, bērniem un jauniešiem;

d) veselības aprūpes un sociālo pakalpojumu pieejamības pasākumi un projekti, kas palīdz sociāli mazaizsargāto personu grupām (statuss atbilst Ministru kabineta 11.01.2005. noteikumu Nr. 32 "Noteikumi par sociāli mazaizsargāto personu grupām" 2. punktā minētajam).

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksāmBiedrības un nodibinājumi, kas pretendē pašvaldības finansiālā atbalsta saņemšanai, pēc paziņojuma par pieteikšanos izsludināšanas sagatavo noteikumos norādītos dokumentus un iesniedz tos norādītajā kārtībā. Noteikumi paredz, ka komisijas pieņemtos lēmumus var apstrīdēt Ogres novada pašvaldības domē, bet domes pieņemtos lēmumus – pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiemNoteikumu kontroles nodrošināšanai nav neieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darbavietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanuSaistošo noteikumu izpildi nodrošina Ogres novada pašvaldības izpilddirektora izveidota Finansiālā atbalsta piešķiršanas kultūras un sporta projektiem komisija, papildu resursi izpildes nodrošināšanas nav nepieciešami.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšanaSaistošie noteikumi ir piemēroti atbalsta sniegšanai pilsoniskās sabiedrības organizācijām, kas darbojas Ogres novada pašvaldības teritorijā, to mērķu sasniegšanai, kas vērsti uz pašvaldības iedzīvotāju interešu un aktivitāšu īstenošanu.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijāmSaistošo noteikumu projekts no 2025. gada 23. janvāra līdz 7. februārim publicēts Ogres novada pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.

Norādītajā laika periodā pašvaldībā saņemti trīs personu priekšlikumi ar komentāriem un ierosinājumiem saistošo noteikumu projektam (pašvaldībā reģistrēti ar Nr. 2-4.2/412, Nr. 2-4.1/885 un Nr. 2-4.1/733):

1) Ja arī pašvaldība tiešām uz "mūžīgiem laikiem" plāno atbalstīt tikai seniorus, personas ar invaliditāti, citas mazaizsargātas personas, kā arī kultūras un sporta aktivitātes, tad tomēr vieni SN par atbalstu būtu daudz skaidrāks un saprotamāks signāls sabiedrībai, nekā divi SN, starp kuriem jāveic izvēle, pretendējot uz pabalsta piešķiršanu. Piemēram, senioru organizācijai, kas meklē atbalstu kultūras pasākuma organizēšanai. Rosinu apvienot abus atbalsta SN vienā dokumentā. Kā arī, aicinām pašvaldību izstrādāt vienotus, skaidrus un efektīvus noteikumus visu pilsoniskās sabiedrības organizāciju atbalstam. Tāpat aptverami būtu šajos pašos noteikumos iekļaut arī atbalstu reliģiskajām organizācijām. Nepieciešamības gadījumā, veidojot vienu saistošo noteikumu kopumu, varētu izveidot sadaļas atšķirīgām prioritātēm (kultūra, sports, sociālā iekļaušana u.c.). Priekšlikums nav ņemts vērā. Katrs no saistošajiem noteikumiem nosaka atšķirīgu atbalsta mērķi un mērķu grupas. Turklāt, nākotnē attīstot sadarbību un atbalstu biedrībām un nodibinājumiem, efektīvāk un pārskatāmāk veikt grozījumus saistošajos noteikumos konkrētajā jomā. Attiecībā uz pašvaldības finansiālo atbalstu reliģiskajām organizācijām pašvaldība jau 2024. gada 25. aprīlī izdeva saistošos noteikumus Nr. 14/2024 "Par Ogres novada pašvaldības konkursu "Sakrālā mantojuma celtņu saglabāšana Ogres novadā"".

2) Būtiski papildināt saistošo noteikumu projektu ar finansējuma piešķiršanas mērķiem, tajos uzsverot arī to, kāpēc pašvaldība uzskata par svarīgu publiskos līdzekļus novirzīt sabiedrisko organizāciju un to īstenoto projektu atbalstam. Priekšlikums nav ņemts vērā. Ogres novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošo noteikumu Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums" 95. punkts nosaka, ka pašvaldības dome var piešķirt finanšu līdzekļus biedrībām un nodibinājumiem sabiedriski nozīmīgu pasākumu un projektu realizēšanai. Saistošie noteikumi izstrādāti, lai noteiktu kārtību, kādā Ogres novada pašvaldība piešķir finansiālu atbalstu pilsoniskās sabiedrības organizāciju (biedrībām un nodibinājumiem) sabiedriski nozīmīgu pasākumu un projektu realizēšanai Ogres novadā.

3) Pie 3. punkta: Rosinu "sociālais atbalsts" vietā rakstīt "finansiāls atbalsts" vai vienkārši "atbalsts", jo apskatāmie SN ir tikai par finansiālu atbalstu, kas izriet no SN nosaukuma. Šis punkts paredz atbalstu "darbības nodrošināšanai". Priekšlikums ņemts vērā, veikti precizējumi saistošajos noteikumos.

4) Izteikt 3. punktu šādā redakcijā: Finansējuma piešķiršanas mērķi:

- Veicināt sabiedrībai nepieciešamu, kvalitatīvu un efektīvu sabiedrisko organizāciju attīstību Ogres novada administratīvajā teritorijā;

- Veicināt iedzīvotāju aktivitāti, brīvprātīgas iniciatīvas un līdzdalību aktuālu problēmu risināšanā, sekmējot viņu dzīves kvalitātes uzlabošanos;

- Veicināt sadarbību starp pašvaldību un sabiedriskajām organizācijām.

Priekšlikums nav ņemts vērā. Saistošo noteikumu 3. punktā noteiktais finansējuma mērķis atbilst Ogres novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošo noteikumu Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums" 95. punktā noteiktajam mērķim.

5) Skatot saistošo noteikumu projektā minētās finansējuma mērķauditorijas, atklājas būtisks trūkums – organizāciju loks, kas var pretendēt uz pašvaldības atbalstu, noteikumu projektos nav aptverošs. Ogres novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošo noteikumu Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums" 95. punkts nosaka, ka pašvaldības dome var piešķirt finanšu līdzekļus biedrībām un nodibinājumiem sabiedriski nozīmīgu pasākumu un projektu realizēšanai, mērķiem, kas sekmē sporta, izglītības un kultūras attīstību pašvaldības teritorijā, veicina darbu ar jaunatni, veicina tūrisma nozares attīstību, pielāgošanos klimata pārmaiņām un sociāli mazaizsargāto personu vai personu grupu interešu īstenošanai. [..] Ir vairākas NVO darbības jomas, kas varētu "izkrist" no abu saistošo noteikumu tvēruma, jo tās nav skaidri integrētas esošajos mērķos. Priekšlikumi: Izveidot vienotu noteikumu kopumu, kas iekļautu visas augstāk minētās organizācijas, tostarp starpdisciplinārus projektus un reliģiskās organizācijas, kā arī esošos noteikumus papildināt ar jauniem atbalstāmo projektu mērķiem, kas aptver iepriekš minētās jomas. (Plašāks priekšlikuma skaidrojums ietverts paskaidrojuma rakstam pievienotajā pieteikumā Ogres novada pilsoniskās sadarbības un attīstības biedrības iesniegtajā priekšlikumā). Priekšlikums nav ņemts vērā. Ogres novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošo noteikumu Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums" 95. punkts nosaka plašu sadarbības jomu. Pašvaldība turpinās darbu sadarbības veicināšanai starp NVO dažādās jomās. Attīstot sadarbību un atbalstu biedrībām un nodibinājumiem, efektīvāk un pārskatāmāk veikt grozījumus saistošajos noteikumos konkrētajā jomā. Tas nodrošina konkrēto saistošo noteikumu pārskatāmību un vieglāku piemērošanu. Apvienojot visas sadarbības jomas vienos saistošajos noteikumos, kuros atsevišķi izdalītu prioritātes, piešķiršanas, vērtēšanas u.c. kritērijus (katrai jomai atbilstošus), tas būtiski apgrūtinātu saistošo noteikumu aktualizēšanu un piemērošanu. Atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta sestajai daļai, pašvaldībai kā atvasinātai publiskai personai ir pienākums vienkāršot un uzlabot procedūras privātpersonas labā, kas ir ievērots, izstrādājot vairākus saistošos noteikumus pašvaldības un NVO sadarbībai atbilstoši sadarbības jomai.

6) Pie 4. punkta: Kopējais finansējums atbalsta saņemšanai noteikts pašvaldības budžetā. Noteikumos nav atspoguļots, kas nosaka maksimālo apjomu vienai aktivitātei (projektam). Priekšlikums nav ņemts vērā, jo tas var mainīties atbilstoši pašvaldības budžeta iespējām attiecīgajā gadā. Kārtība, kādā paziņo par pieejamo kopējo finansējuma apjomu un finansējuma apjomu vienai NVO, ir noteikta saistošo noteikumu 4. punktā.

7) Pie 6. punkta: Rosinu papildināt punktu ar maksimālo finansiālā atbalsta apjomu. Priekšlikums nav ņemts vērā, jo tas var mainīties atbilstoši pašvaldības budžeta iespējām attiecīgajā gadā. Kārtība, kādā paziņo par pieejamo kopējo finansējuma apjomu un finansējuma apjomu vienai NVO, ir noteikta saistošo noteikumu 4. punktā.

8) Pie 6.1. apakšpunkta: Kā tiks mērīta sekmēšana? Vai šis nav pagriežams jebkurā virzienā atbilstoši komisijas locekļu izpratnei? Vērtēšanas kritēriji skaidroti saistošo noteikumu 3. pielikumā.

9) Pie 7.7. apakšpunkta: Papildināt to ar tekstu: "kurai konstatēti pārkāpumi iepriekšējo projektu realizācijā". Priekšlikums ņemts vērā, papildinot saistošos noteikumus ar 7.7.5. apakšpunktu.

10) Pie 9. punkta: Tā kā šie ir saistošie noteikumi (atbilstoši 1. punktam turpmāk – noteikumi), tad tekstā vārdus "šā nolikuma noteikumos" aizstāt ar vārdiem "šos noteikumus". Priekšlikums ņemts vērā, veikti precizējumi saistošo noteikumu 9. punktā.

11) Pie 10.2. apakšpunkta: Uzskatu, ka nav nepieciešams pieprasīt projekta vadītāja CV, bet gan norādīt konkrētas prasības, kā, piemēram, pieprasīt norādīt izglītību un iepriekšējo pieredzi projektu vadīšanā un to īstenošanā. Bez tam Kvalitatīvo rādītāju un finanšu izvērtēšanas kritērijos nav iekļauts neviens punkts, kas vērtējams pēc projekta vadītāja CV kritērijiem vai pieredzi projektu īstenošanā. Priekšlikums daļēji ņemts vērā, veicot precizējumus saistošo noteikumu 10.2. apakšpunktā. Precizēta informācija par projekta vadītāja CV apjomu. Prasība par projekta vadītāja CV iesniegšanu ir saglabāta, jo, kā norādīts minētajā normā, tā attiecināma uz gadījumiem, kad finansējuma pieprasījums attiecas uz konkrēta projekta īstenošanu, lai gūtu pārliecību, ka NVO ir pietiekamas zināšanas un resursi, lai īstenotu projektu. Projekta vadītāja kompetence un atbilstība ieceres īstenošanai atstāta Komisijas pārziņā.

12) Pie 10.3. apakšpunkta: Rosinu šo punktu svītrot. NVO finanšu pārskati ir publiski pieejami info.ur.gov.lv un pieprasīt tos organizācijām ir mākslīgs birokrātisks slogs. Priekšlikums daļēji ņemts vērā, veicot precizējumu saistošo noteikumu 10.3. apakšpunktā, papildinot to ar precizējumu, ka datus iegūst pašvaldība.

13) Pie 10.3. apakšpunkta: Vēlams pieprasīto informāciju formulēt atbilstoši lietotajiem terminiem Biedrību un nodibinājumu likuma 52. pantā un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 439 "Noteikumi par biedrību, nodibinājumu un arodbiedrību gada pārskatiem un grāmatvedības kārtošanu vienkāršā ieraksta sistēmā".

14) Pie 10.4. apakšpunkta: Rosinu svītrot pēdējo palīgteikumu, jo arī sadarbības partneru finanšu pārskati ir publiski pieejami. Priekšlikums nav ņemts vērā, jo šajā gadījumā pieteicējam būtu jāinformē sadarbības partneris un jāsaņem no viņa piekrišana datu izmantošanai atbalsta saņemšanai.

15) Pie 10.4. apakšpunkta: Uzskatu, ka pieprasīt sadarbības partneriem pārskatus par viņu darbību pēdējos divos gados ir netaktiski. Gada pārskati ir publiski dokumenti (bez tam arī biedrību gada pārskati), kas nepieciešamības gadījumā pieejami Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā. Priekšlikums daļēji ņemts vērā, veicot precizējumus saistošo noteikumu 10.4. apakšpunktā.

16) Pie 11.4. apakšpunkta: Jāprecizē uz kuru pašvaldības e-adresi pieteikums sūtāms. Vai tā ir OGRES NOVADA CENTRĀLĀ ADMINISTRĀCIJA, vai OGRES NOVADA PAŠVALDĪBA, vai kāds cits adresāts.

Jāprecizē portāla adrese – latvija.gov.lv.

Jāprecizē, kāds/kādi e-pakalpojumi portālā izmantojami, lai nosūtītu pieteikumu. Priekšlikums daļēji ņemts vērā, veicot attiecīgus precizējumus saistošo noteikumu 11.4. apakšpunktā. Ogres novada pašvaldībai un pašvaldības centrālajai administrācijai ir viena e-adrese, jo Centrālā administrācija īsteno centrālās pārvaldes funkciju.

17) Pie 13. punkta: Manuprāt jānorāda, cik tad ir liels šis "pēc paziņojuma noteiktā termiņa" vai arī, ja vēl ir pietiekoši finanšu līdzekļi pēc termiņā iesniegto pieteikumu izvērtēšanas, noteikt komisijai tiesības lemt par konkursa papildu kārtas izsludināšanu. Priekšlikums nav ņemts vērā, jo būtiskākais priekšnosacījums ir apstāklim, vai pašvaldības budžetā vēl ir pieejami (neizmantoti) finanšu līdzekļi pēc tam, kad izvērtēti visi termiņā saņemtie pieteikumi. Nav lietderīgi noteikt pēctermiņu pieteikumu iesniegšanai, jo faktiski tas attiecas uz kārtējo gadu un tajā pieejamo finanšu līdzekļu pieejamību saistošajos noteikumos minētajam mērķim, nodrošinot iespēju visa kalendārā gada ietvaros iesniegt pieteikumu, ja tam ir pieejami līdzekļi. NVO ir iespēja jebkurā laikā komunicēt ar pašvaldību un pašvaldībai pienākums regulāri informēt sabiedrību par pieejamo finansējuma apmēru, ja tas ir pieejams pēc tam.

18) Pie 14. punkta: Jānosaka pieteikumu izskatīšanas termiņš.

Jāprecizē, kad tiks pieņemts Domes lēmums, ņemot vērā, ka pēc pieteikšanās termiņa beigām vēl strādās komisija, tad komisijas virzītie pieteikumi tiks skatīti Finanšu komitejas sēdē un tikai pēc tam Dome varēs pieņemt lēmumu. Priekšlikums nav ņemts vērā, jo 14. punkta ir skaidri noteikts, ka dome tuvākajā domes sēdē pēc pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu. Līdz ar to Komisijas darbs pieteikumu izvērtēšanai iekļaujas starp laika periodu no pieteikumu iesniegšanas pēdējās dienas līdz tuvākajai domes sēdei.

19) Pie 15. punkta: Rosinu izskatīt iespēju noturēt atklātas komisijas sēdes, dodot iespēju pieteicējiem atbildēt uz komisijas locekļu jautājumiem vai prezentēt savu projektu. Priekšlikums nav ņemts vērā, nodrošinot komisijai netraucētu darbu, neietekmējot to lēmuma pieņemšanā. Saistošo noteikumu 26. punkts paredz, ka Komisijas pieņemto lēmumu var apstrīdēt domē.

20) Pie 16. punkta: Rosinu papildināt ar palīgteikumu "ja šī informācija nav pieejama valsts un pašvaldības reģistros." Priekšlikums ņemts vērā, iekļauti precizējumi saistošo noteikumu 16. punktā.

21) Pie 20.2. apakšpunkta: Ja runājam, piemēram, par senioru un personu ar invaliditāti atbalstu, tad kāpēc novitāte ir kritērijs? Nav nepieciešams atbalstu sniegt īpašos veidos, jo atbalsts, arī visvienkāršākais un saprotamākais, ir labs atbalsts. Priekšlikums nav ņemts vērā, jo kritērijs "novitāte" ir papildus piemērojamais kritērijs gadījumos, kad pieejamā finansējuma ietvaros NVO atbalstam divi vai vairāk pieteikumi saņems vienādu punktu skaitu, tikai tad tiks piemēroti papildus kritērijs.

22) Par Pieteikuma (1. pielikums) 8. punktu: Uzskatu, ka nav nepieciešams pieprasīt projekta vadītāja CV, bet gan norādīt konkrētas prasības, kā, piemēram, pieprasīt norādīt izglītību un iepriekšējo pieredzi projektu vadīšanā un to īstenošanā. Bez tam Kvalitatīvo rādītāju un finanšu izvērtēšanas kritērijos nav iekļauts neviens punkts, kas vērtējams pēc projekta vadītāja CV kritērijiem vai pieredzi projektu īstenošanā. Priekšlikums daļēji ņemts vērā, precizējot Pieteikuma veidlapas 8. punktu.

23) Par Pieteikuma (1. pielikums) 10. punktu: Konkrēti vajadzētu noteikt, kādi dati jānorāda par projekta dalībniekiem. Priekšlikums ņemts vērā. Saistošo noteikumu 1. pielikuma 10. punkts papildināts ar norādāmo informāciju par projekta dalībniekiem.

24) Par Pieteikuma (1. pielikuma) 11. punktu: Uzskatu, ka pieprasīt sadarbības partneriem pārskatus par viņu darbību pēdējos divos gados ir netaktiski. Gada pārskati ir publiski dokumenti (bez tam arī biedrību gada pārskati), kas nepieciešamības gadījumā pieejami Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā. Priekšlikums ņemts vērā, precizējot saistošo noteikumu 1. pielikuma 11. punktu.

25) Par Pieteikuma (1. pielikuma) 16. punktu: Nav skaidrs kā NVO var apliecināt, ka minētās aktivitātes netiek plānotas īstenot no citiem pašvaldības budžeta līdzekļiem. Priekšlikums nav ņemts vērā. Parakstot pieteikuma veidlapu, ar savu parakstu NVO apliecina, ka iesniegumā minētās aktivitātes nav īstenotas un netiek plānots īstenot no citiem pašvaldības budžeta līdzekļiem. Cita veida apliecinājums nav jāiesniedz.

26) Precizēt vērtēšanas procedūru un papildināt saistošos noteikumus ar projektu pieteikumu vērtēšanas administratīvajiem kritērijiem, norādot katra kritērija svarīgumu (piemēram, punktu vērtību), lai pretendenti labāk saprastu, kas ir prioritāri. Priekšlikums netiek ņemts vērā, jo administratīvie vērtēšanas jeb atbilstības kritēriji jau ir iekļauti saistošo noteikumu 3. pielikumā. To svarīgums novērtējams ar "jā" jeb atbilst izvirzītajai prasībai un "nē" jeb neatbilst izvirzītajai prasībai.

27) Paredzēt iespēju prezentēt savu projektu ideju klātienē tām organizācijām, kuru pieteikumi atbilst administratīvajiem kritērijiem. Priekšlikums nav ņemts vērā, jo saistošo noteikumu 16. punkts jau paredz komisijai tiesības pieprasīt no iesniedzēja nepieciešamo papildus informāciju. Tas ietver arī komisijas tiesības nepieciešamības gadījumā aicināt iesniedzēju prezentēt savu projekta ideju, ja tas ir nepieciešams. Savukārt, ja no projekta pieteikuma izriet pilnīga informācija par realizējamo projektu, pretendentu aicināšana uz prezentāciju var būt papildus slogs, pagarinot pieteikumu izskatīšanas laiku un radot papildus slogu pieteikuma iesniedzējam.

Pielikumā: Ogres novada pilsoniskās sadarbības un attīstības biedrības 03.02.2025. viedoklis (pašvaldībā reģistrēts ar Nr. 2-4.1/733).

Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Helmanis
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā Ogres novada pašvaldība finansiāli atbalsta pilsoniskās sabiedrības organizācijas .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ogres novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 12/2025Pieņemts: 27.03.2025.Stājas spēkā: 02.04.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 64, 01.04.2025. OP numurs: 2025/64.17
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
359608
02.04.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"